יש לך נעילת דיפרנציאל קדמית אוטומטית?
לאחרונה נתקלתי בתופעה מפחידה, באמצע נסיעה ננעל ההגה,ורק כשאני משחק עם בעדינות ימינה ושמאלה זה משתחרר. אני חושב שזה בא ממנעול ההגה. כיצד ניתן להגיע למנעול הגה והאם ניתן לבטל אותו לחלוטין? כמו כל האים יש קשר בינו לבין מנגנון הוצאת המפתח מהסוויץ?
יש לך נעילת דיפרנציאל קדמית אוטומטית?
מנגנון נעילת גלגל ההגה מופעל בסגירת סוויטץ' ונפתח בקליק הראשון של הסוויטץ'. בסה"כ מדובר בפין עם קפיץ שמרים אותו לנעילה, הסוויטץ' מושך אותו לנטרול. למיטב הבנתי, המנגנון הזה לא יכול להינעל מעצמו, ובטח שלא להשתחרר מנידנודים של גלגל ההגה.
לעומת זאת, יש תופעה דומה במצב של כשל או טרום כשל של תיבת ההגה, שווה לבדוק. בנוסף כמו שאמר ארז, יכולה להיות השפעה במידה והרכב נעול בנעילה קדמית.
בהצלחה-קובי
היה ג'יפ...
מוות לגנבים
ערב טוב , יש עוד דבר שכדאי לחשוב עליו שאולי לא הגיוני , תבדוק מסרק הגה יתכן ואחת השיניים שבורות .
ככה קרה לחבר שלי שגם חשב שזה הסיווץ , לבסוף התברר שהיתה לו שן שבורה במסרק ההגה .
זה קורה לפעמים שבולם ההגה תקול,
שכב למטה כשמישהו מזיז לך את ההגה כמו בטסט ותחפש,,
גל
דמוקראטייה?המצאה של נשים!!
דני, אתה מכניס אותו ללופ אינסופי של חיפוש מסרק ההגה.
הוא לא ימצא, כי אין כזה בסופות ורנגלרים
Willys סגור 58, כמו בסמלון, שסיים שיפוץ
Willys סגור 53, דגם מפואר - ממתין לשיפוץ
אין לי נעילה קדמית ואני יודע שאין מסרק אלא תיבת חילזון, הלכתי לכיוון של נעילת ההגה מפני שזה קרה לי גם במצב של תחילת נסיעה שבו אני מניע מנסה לסובב הגה ימינה ,תקוע, מסובב מעט שמאלה ,משתחרר. אם יש מצב שזה מהתיבת הגה ,איך ומה לבדוק?
- - - Updated - - -
אגב,האם יש מצב שהידקו יותר מידי את בורג הכיוון שעל התיבה עצמה וזה גורם להגה להיתפס?
אם אתה לא שומע קליק כלשהו כשההגה משתחרר/ ננעל לך זה לא מהנעילת הגה בבזוקה ויותר נשמע שמהתיבה שלך.
מישהו התעסק עם התיבה שלך לאחרונה? הג'יפ אצלך הרבה זמן? זה היה תקין בעבר ופתאום התחיל לקרות?
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
הגיפ אצלי שלוש שנים, התיבה היתה תקינה וזה התחיל לפני כמה חודשים, בתחילת נסיעה ,פעם בכמה שבועות ועכשיו זה התגבר. אני לא מזיז את הרכב נד שהתקלה תתוקן.
יש לאוטו בודי ליפטים ? אם כן תבדוק את הזווית של מוט ההגה אולי הצלב נתפס ,
אם כן תבדוק אם יש כיוון לבזוקה מתחת להגה (בסיקס יש )
פתח את הברגים ודחוף את ההגה לכיוון המנוע
טכנאי מכונות כביסה www.idangold.co.il
תרגיעו.
יותר פשוט ממה שאתם חושבים.
בדוק היטב צלבים בציריות הקדמיות אבל בלי לחפף - תרים את שני הגלגלים באויר ואז תבדוק חופשים.
"נעילת ההגה" הזו היא תופעת לוואי מוכרת של צלב שיומו הגיע כבר מזמן.
מוכר, ידוע ומאוד לא חביב. Been there, done that.
אני מהמר שאחד מהצלבים (או שניהם) גמור ודורש החלפה.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
עדכון..
אז ככה.. צלבי ציריות תקינים, הגה תקין. נכון להיום קיבלתי חיזוק למה שחשבתי מההתחלה..מנעול הגה!!!!
מי שפירק פעם הגה יודע שקיימת טבעת פליז עם חורים שבהם נכנס הפין נעילה בסגירת סוויץ'.
היום שוב קרתה אותה התופעה רק שהפעם הפין לא חזר למקום וכל סיבוב של ההגה , לכל צד , משמיע רעשי נקישות מההגה עצמו , הפין לא ירד עד הסוף ונוגע בטבעת המחוררת. כל חור נקישה....
השאלה שלי הוא : כיצד ניתן לבטל את נעילת ההגה? או להוציא את הפין הזה?
תתחיל לפרק את ההגה לאט אט תגיע לזה,ואז תפרק את האוזן או תנעל אותו סגור קבוע
גל
דמוקראטייה?המצאה של נשים!!
צריך די הרבה פירוק כדי לחלוץ ממקומו את הפין, אבל אם כבר פירקת יש מצב שתוכל לתקן את העניין, או לזרוק את הפין לקיבינימאט. הפין, דא"ג, ננעל לתוך פלטת פלדה ולא פליז, זו שמכונה פלטת השמש, בגלל כל המגרעות שבהיקפה שמיועדות להשתלבות של הפין במבחר אפשרויות של מצב סיבוב גלגל ההגה.
בהצלחה-קובי
היה ג'יפ...
מוות לגנבים
פרקתי את ההגה כולל קפיץ האבטחה וטבעת השמש...הפין נגלה לפניי, השאלה היא האם ניתן למשוך אותו כלפי חוץ ? כמו כן האם הקפיץ שדוחף אותו ייצא יחד אתו ? עדיפות להעיף את הפין לחלוטין כדי למנוע בעיות חוזרות. אגב הלחצן החיצוני שמתחת לסוויץ, זה שלוחצים עליו כדי להוציא את המפתח , קשור לכל העניין?
- - - Updated - - -
ועל הדרך...מישהו יכול להעלות שרטוט של החלקים שאמורים להיות בצופר ההגה בבקשה?
אם אתה רוצה לבטל אותו סופית ולא אכפת לך ממנו קח מסורית ופשוט תחתוך אותו שיהיה אפס עם השטח וזהו תרכיב חזרה.
היה ג'יפ...
מוות לגנבים
שמרו על קשר