שלוש אפשרויות.
כיוון בלמים אחוריים - רגולז'.
חופש במיסבי גלגל קדמי - לא סביר, כי אז התופעה היתה קבועה.
כשל במשאבה המרכזית.
הכל התחיל אחרי טיול בוץ וטבילה בכמה נחלים זורמים...
חזרתי הביתה ושטפתי את תא המנוע עם צינור מים.. ניסיתי כמה שיותר להזהר, אבל כמה כבר אפשר להזהר כשאתה משקה את תא המנוע במים מצינור...
בכל מקרה... הרכב עוצר טוב, כל הזמן, מדי פעם יש מעין שקיעה של דוושת הברקס, ז"א צריכה לחיצה יותר עמוקה על מנת להפעיל את הברקסים... עצמת הברקס אבל עדיין תקינה כאשר מגיעים ל"נקודת הלחיצה" נקרא לזה...
שמתי את הרכב במוסך, כן, נהייתי עצלן ומפונק עם הגרנד (אפילו את הסטרטר שיפצו לי במוסך), בדקו, ניקזו אוויר, החליפו רפידות מקדימה אחרי שטענו שהם שחוקים בצורה לא אחידה.
זה הרגיש לי כאילו שהתופעה פחתה מאז, אבל היום זה שוב פעם הופיע כמה פעמים..
המוזר זה, שאי אפשר לשחזר את זה בצורה כלשהי, זה פשוט קורה בצורה אקראית, פעם ב.. זה קורה ואז לא מופיע לכמה זמן...
מוזר ומדאיג... לא מעוניין שאשתי תופתע לפתע בכביש.. אמנם הרכב עוצר, אבל כדי להגיע לעצירה צריך פתאום ללחוץ עמוק יותר וזה מפתיע ככה סתם פתאום
מה לבדוק עוד?
רמי
אהבה באה בזוגות, לנשים ולמכוניות...
שלוש אפשרויות.
כיוון בלמים אחוריים - רגולז'.
חופש במיסבי גלגל קדמי - לא סביר, כי אז התופעה היתה קבועה.
כשל במשאבה המרכזית.
לגבי המסיבים אני פחות חושב בכיוון הזה,
הרכב גם עבר טסט לפני כשבוע, ככה שאם היה חופש במיסבי הגלגל מקדימה זה דבר ראשון שהיו מכשילים אותי עליו, ולא המחסור במטף ברכב...
איך אני יכול לעשות את הרגולז' באופן ידני ברכב? בסיקס זה היה די פשוט, ועכשיו כשאני חושב על זה, יש אפשרות שבגלל הבוץ שהיה תקוע ברכב הרגולז' איבד את הכיוון, אבל איך זה מסביר שבמרבית הזמן דוושת הברקס תקינה ופועלת היטב ולא שוקעת?
כשל במשאבה המרכזית זה גם כן כיוון שחשבתי עליו.. למרות שהמוסך בדק, איך אני יכול לבדוק את המשאבה גם בעצמי? יש איזה בדיקות שאני יכול לעשות על מנת לאשר שהיא תקולה או לפסול את האפשרות הזאת..
תודה,
רמי
אהבה באה בזוגות, לנשים ולמכוניות...
אז אופציית המיסבים ירדה.
נותר לך הרגולז' מאחור. אני לא יודע אם ברכב שלך יש חלון בפלטה האחורית
של התוף כדי לעשות רגולז'. חפש חור אובאלי מכוסה בגומיה. אם אין,
צריך לפרק תוף ולעשות את הרגולז' בפנים.
אם בוצע רגולז' כמו שצריך והתקלה ממשיכה, המשאבה לא תקינה.
כמובן אגב, שיש לעבור על כל המערכת ולשלול נזילות.
אין כמו ריגולאז'.. רק חבל שאין לך דבר כזה, כי יש לך בלמי דיסק גם מאחורה! וחופש במיסבי גלגל יכול להיות גם מאחורה, איפה שלא בודקים בטסט!
מוסך מרכבת המשנה - הסבת רכבים להנעה בגפ"מ
מוזמנים ליצור איתי קשר דרך המוסך.
נו,
אם אכן יש לך בלמי דיסק גם מאחור, אז תתעלם ממה שכתבתי לך.![]()
A.B.S ,נקיון חיישנים,נקיון זרים,ובמיקרה הצורך גם צפיה בתקלות מחשף (A B S).
לא בדקו את הנ"ל במוסך ???
borderline velocity disorder
ראשית אומר שאיני מומחה לגראנד צ'ירוקי.
אבל, בד"כ כאשר יש דיסקים מאחורה, הדיסקים הם בלמי השירות.
בלם החניה הינו תוף קטן עם סנדלים בתוך הדיסק.
( אלא אם יש בלם חניה על היציאה מהטרנספר כמו בלנדרובר או ג'פס, או קליפר עם נעילה מכנית כמו בסובארו מקדימה).
אותם סנדלים של בלם החניה אין להם רגולז' אוטומטי.
בכל מקרה, אין קשר בין בלם החניה במקרה זה לבין שקיעת הדוושה.
לגבי מיסבי הגלגל, בד"כ אם המיסב בגלגל האחורי כל כך גמור וחופשי שיכול לגרום לפישוק הרפידות בקליפר,החופש יתבטא גם ברעש מאד מורגש בנסיעה, בלי קשר לבדיקה בטסט.
תופעה דומה שהיתה לי פעם בסיקס נבעה ממשאבה מרכזית תקולה.
ברגע שהוחלפה המשאבה נפתרה הבעיה.
בברכה,טושי
ישנה אפשרות לבדוק את משאבת הברקס ע"י בידוד רכיבים , הווה אומר :
שבתחילה אתה חוסם את כל צינורות הברקס הגמישים , גם האחוריים וגם הקדמיים ,מנפח את הדוושה וממשיך ללחוץ , אם יש ירידת לחץ , המשאבה המרכזית תקולה .
במידה ואין ירידת לחץ אתה משאיר את הדוושה לחוצה (ללא מנוע מונע )
לאחר מכן אדם שני משחרר את הקידמיים בזמן שאתה לוחץ ברקס , ומרגיש את רמת השקיעה של הדוושה
סוגר שוב את הקידמיים , מנפח שוב דוושת ברקס , והאדם הנוסף משחרר את האחורי , ושוב אתה מרגיש את רמת השקיעה של הדוושה , במידה והיא שווה אז לא צריכה להיות בעיה במערכת , כלומר מהמשאבה דרך השסטום פרופורציה דרך הצינורות ועד הקליפרים , הכל תקין .
במידה ויש הבדל כלומר בחלק האחורי או הקדמי של המערכת הירידה של הדוושה היתה יותר מורגשת , אז שם הבעיה .
צריך לבדוק צינורות אולי ישנים ומתנפחים תחת לחץ , אולי ברגים בקליפר משוחררים , אולי נזילת שמן , אולי לכלוך וכ"ו
מקווה שהייתי ברור
בהצלחה
it's a cj8 !!! it's not for sale !!! build your own
שמרו על קשר