Close
тоег 1 оъек 4 1234 азшепазшеп
оцйв ъецаеъ 1 тг 20 оъек 76
  1. #1
    збш шщен дцфшгт's Avatar
    ъашйк дцишфеъ
    Dec 2002
    ойчен
    ъм абйб
    дегтеъ
    2,208

    бшйшъ озгм сшп чгой бшлб ойшецй огбш - зеош мозщбд

    йщ фд дшбд бтмй очцет иебйн, одргсйн оелщшйн, оеозй шлб еоеозй щиз, еблмм дшбд обйрй трйп.

    ъре гтълн тм дтрйп дба еъшае ан йщ млн лод ъщебеъ, гйтеъ обессеъ, дтшлеъ ерсйеп мвбйе:

    1. жд олбш йгет щоъмд чгой рфшг тгйу бдшбд бшлб ойшецй огбш. жд дшад лм лк бшеш еобесс, щлбш ма иешзйн мзщеб тм дмод еаемй лбш блмм ма желшйн аъ дсйбеъ млк.

    2. оайгк, дшбд лмйн шцйрййн оаг, рестйн тн сшп азешй, едгевоа доебдчъ едбемиъ млк, дп дишефй ишачс щщемиеъ мма тешшйп бойешцй дбазд.

    3. сшп азешй оъфчг оцеййп бшлб ойшецй огбш, бтег щбшеш мвошй щдеа айрре щеед оаеод лащш деа "тебш" чгйод.

    дщамд дйа мод??

    йщ дшбд гбшйн щдн гй бшешйн еишйейамййн, лое мощм ощчм оечфх йеъш вбед(даорн??) еле', абм лап гшещд ъщебд йеъш офешиъ, йеъш бшешд, йеъш очйфд едшбд йеъш офешиъ, доешлбъ олм дсйбеъ еъъй дсйбеъ млк.

    рсе мзщеб мфрй щаън очмйгйн - йщ дшбд од мзщеб едшбд чешд щн моид боъмд дчгой джд, щцшйк мфшеи аеън мфший фшеиеъ.

    айк аеош вйа жеашх бдйщшгеъ?

    цае мгшк!
    длм щиейеъ

  2. #2
    збш шщен зрп вемеобч's Avatar
    ъашйк дцишфеъ
    Dec 2005
    ойчен
    аймъ
    дегтеъ
    3,380

    бшйшъ озгм ъвебд мдегтд: сшп чгой бшлб ойшецй огбш - зеош мозщбд

    мгтъй дсйбд дбшешд дрд щсшп азешй "рвшш" оазешй дшлб бщтд щан ъщйн аеъе очгйод деа "йгзу" мфрй дшлб. сшп азешй дйре олмем лбг оаг едвйерй йеъш "мощек" аеъе емзбш аеъе мшлб тм йгй жшетеъ щйощле азешд ейъоегге тн лезеъ ощйлд, оащш "мгзеу" аеъе емзбш аеъе мшлб тм йгй жшетеъ щйцишле мдъоегг тн лезеъ "гзйсд". ллм дршад айп афщшеъ фщеид ечмд мзбш сшп азешй бзмче дчгой щм дшлб емзбш аеъе тм йгй жшетеъ щйощле мазеш.





  3. #3
    збш шщен асу иррбаен's Avatar
    ъашйк дцишфеъ
    Aug 2006
    ойчен
    ай щн отбш мчщъ
    дегтеъ
    97

    бшйшъ озгм ъвебд мдегтд: сшп чгой бшлб ойшецй огбш - зеош мозщбд

    אני לא בעל מקצוע, מהנדס, מבין עניין, מומחה שטח ובטח לא מוכשר אבל אני אנסה לענות.

    נתחיל מהסיבות המשניות לדעתי:

    משקל בלתי מוקפץ - באופן אינטואיטיבי סרן (ריק) שוקל יותר מחלקי מתלה נפרד. צריך גם להתייחס למרחק של כל גרם פלדה ביחס למרחק שלו מנקודת העיגון לשלדה. בנק' זו יש למתלה נפרד יתרון אבל תוספת המשקל הבלתי מוקפץ כשלעצמה אינה מצדיקה פסילה של השימוש בסרן קדמי.

    זוויות היגוי - מתלה נפרד מאפשר למתכנן לשלוט בקלות (יחסית) באינסוף הזויות בעלות החשיבות במתלה הקדמי ובהשתנות שלהם כתלות במצב המתלה - פתיחה סגירה וכו', בדגש על זווית קמבר.

    מיקום ותצורת הזרועות - מתלה פור-לינק או ט'רי-לינק (כמו במתלה האחורי של הרכבים הנ"ל) דורש המון מקום ויקשה מאוד על תכנון שאר הרכיבים בקדמת הרכב, בעיקר מנוע ונהג/נווט. אפשר לפתור בעיה זו ע"י שימוש בשני לינקים תחתונים + מוט פאנהרד כמו בלנדרובר אבל תצורה זו יוצרת בעיות של היגוי עצמי של הסרן כתוצאה מפתיחה וסגירה של המתלה - לא נראה לי כיף במהירות גבוהה.


    ועכשיו לסיבה העיקרית -

    תנועת הסרן בסגירה ומיקום הזרועות ביחס לסרן במבט צד - אם נתעלם לרגע מהבעיות הקודמות, בתכנון מתלה של סרן קדמי יש שתי אפשרויות: למקם את הזרועות מאחורי הסרן או לפני הסרן.
    התצורה הטבעית היא לעשות תמונת ראי של הסרן האחורי - ז"א זרועות שיוצאות ממרכז הרכב קדימה במבט צד. החיסרון הראשון של תצורה זו הוא שהזרועות עובדות בלחיצה במקום במשיכה - מה שאומר שעליהן להיות הרבה יותר מאסיביות מזרועות שמתמודדות עם אותם כוחות רק במשיכה (כמו האחוריות). וזאת לפני שהזכרנו את מיקום הבולמים.
    החיסרון השני ומשמעותי ביותר הוא שכאשר מתלה כזה נסגר הוא גם זז קדימה! קצת קשה לי להסביר בכתב למה זה כל-כך קריטי אבל אני אנסה: אם נדמיין רכב בעל סרן קדמי עם זרועות שמחוברות למרכז השלדה נוסע במהירות בשטח ונתקל בבאמפ, המתלה עולה למעלה אך בגלל מיקום הזרועות הוא גם זז קדימה ובעצם מתנגד לכיוון התנועה של הרכב. תופעה זו שוות ערך להפעלת הברקסים בסרן הקדמי בלבד מה שיגרום למומנט סביב הגלגלים הקדמיים - מה שיגרום לצלילה של החרטום והתרוממות של הזנב. תופעה זו מאוד שלילית (under statement of the year), בייחוד עם יש יותר מבאמפ אחד ברצף.
    אפשר לפתור את הבעיות הנ"ל ע"י העברת הזרועות קדימה - מחוברות בקדמת השלדה ומשוכות אחורה אל הסרן, אבל גם בתצורה זאת יש בעיות רבות. נוצרת זווית גישה בעייתית מאוד אלא אם משתמשים בזרועות קצרות (ואז מקבלים מהלך מתלה קצר). בנוסף, רכבים אלו - מנוע קדמי והנעה אחורית סובלים מבעיה מולדת של חלוקת משקל קדמית מדי שתוחרף ע"י שימוש בתצורה זו. ועל זה צריך להוסיף את התכנון הבעייתי של "טמבון" קדמי שצריך להיות מסיבי ע"מ להתמודד עם הכוחות של המתלה, כשמאחוריו צריך להיות החלל שמיועד לכניסת הסרן וכל הגשאפט הזה צריך להיות מחובר למבנה העיקרי.

    לסיכום:
    בתור אחד שמתחרה (לפחות מנסה) עם סרן קידמי אני חייב לומר שזה לא תענוג גדול. במקרה שלי יש לזה גם יתרונות, אבל אף אחד מהם לא קשור לתכנון.
    מול כל החסרונות הנ"ל מספר היתרונות (המצומצם) שיש לסרן קידמי, לא מצדיק את השימוש בו ברכב למרוצי מדבר מבניה עצמית.


    אסף

  4. #4

    бшйшъ озгм ъвебд мдегтд: сшп чгой бшлб ойшецй огбш - зеош мозщбд

    לפי מה שאני יודע, הסיבה העיקרית לכך שהטרופי טראקס נוסעים עם סרן מאחורה היא לא שהמתלה הזה כל כך יעיל, אלא העובדה שלא ניתן להעביר 800 כ"ס לגלגל +''37 דרך ציריה ומתלה נפרד. הטכנולוגיה כיום פשוט אינה מאפשרת זאת.

    עדות לכך היא העובדה שברכב של "איש הברזל" סטיוארט, ויתרו בהתחלה גם על וי8 וגם על צמיגים גדולים (350 כ"ס ו''35) רק כדי לבנות משהו שנראה כמו סינגל סיטר שיודע לקחת גם סיבובים וגם את מלכודת החצץ בקצה הישורת...

    לדעתי גם מאחור הוא לא אופטימלי (למרות שהוא מאפשר מהלך מתלה ארוך יותר). עוד דוגמא (ממש לא מדעית, הדרך אפילו לא עד כדי כך משובשת) היא הסרט הבא בו רואים קלאס 1 מול טרופי על דרך משובשת, ניתן לנחש מי יותר מהיר. כנראה שלאורך מסלול שלם הטרופיס מהירים יותר רק בזכות העובדה שבישורות יתרון הכח שלהם מדבר, ובקול רם.
    http://www.youtube.com/watch?v=0dal3zYS_DY


    בכל הנוגע ליתרונות של מתלה נפרד מקדימה מול סרן, משקל בלתי מוקפץ כבר אמרת (וכבר דובר על כך רבות) והעובדה שבמתלה נפרד ניתן לשלוט בגאומטריה בצורה הרבה יותר עדינה ע"י שינוי באורך הזרועות ובנקודות החיבור. בסרן (חי, מת , מת קלינית) עם מהלך גדול וארטיקולציה רצינית אני מניח שבמהירות גבוהה יהיו השפעות רעות על ההיגוי כתוצאה משינויי קמבר ועוד בעיות באמפ סטיר שבטח יצוצו.

    מצד שני, בטרקטורונים נראה שעדיף סרן מאחורה לפי ביצועי האאוטלו של פולריס ביחס לפרדטור הרגיל, וקמאז מוכיחים כל שנה מחדש בדקאר שעם זוג סרנים ניתן לנצח מתלים נפרדים, ונראה שבלי הרבה מאמץ. מצד שלישי, קמאז גם משתמשים בקפיצי עלה ומכסחים את כולם.
    אולי תנסה קפיצי עלה גם על הרכב שלך? :grin:
    ртшк мазшерд тм йгй шрй гчм; 09-02-10 бщтд 18:31. сйбд: כבר נגעו ביתרונות של מתלה נפרד, מי

  5. #5
    збш шщен дцфшгт's Avatar
    ъашйк дцишфеъ
    Dec 2002
    ойчен
    ъм абйб
    дегтеъ
    2,208

    бшйшъ озгм ъвебд мдегтд: сшп чгой бшлб ойшецй огбш - зеош мозщбд

    ма сън аошъй щйщ фд дшбд йгт, рсйеп едвйеп бшйа - азмд ъщебеъ!

    ан ррсд мъоцъ емзгг, дшй щйщ щмещ рчегеъ бемиеъ рвг, мфй гбшйлн:

    1. сшп чгой, афйме шйч, аоеш мдйеъ лбг йеъш оощемщйн боъмд рфшг.

    2. добрд дочебм щм сшп чгой щйецш"гзйфд е"гзйсд", бочен добрд щм дсшп дазешй щтебг бощйлд ебдшзчъ двмвмйн азешд ббаофйн.

    3. сшп чгой йецш ае тмем мйцеш баофсийш. авб, баофсийш бсшп чгой рецш бтйчш лащш вмвм азг темд(ае йешг), еаж джшетеъ баеъе цг оъашлеъ бтег щбцг дщрй дп рщашеъ чбетеъ, од щвешн мсшп ма мдйеъ очбйм мщймгд, од щоцйге вешн мсиййъ дшлб.

    щамеъ мзйгег:

    1. ан лк, йеца щсшп чгой рощк, сиййм сшп азешй рощк, сиййм жшетеъ течбеъ(жд од щжд, бсефе щм гбш...), оъвбш тм шеб дбтйеъ.

    2. баофсийш щм сшп, лфй щдесбш мтйм, аоеш мдйеъ вшет йеъш бсшп азешй, олйееп щщн айп дйвей ейеъш ожд, олйееп щдсийд дйа оазеш, од щвешн мбтййъ дйвей вгемд йеъш(лое лм дйвей азешй, шцерй ае ма шцерй - шае мощм омвжд).

    еарзре дшй йегтйн щбсшп азешй айп бтййъ баофсийш.

    3. ебчйцеш, ан ртбйш аъ доъмд дчгой моцб ждд мжд дазешй, гдййре сшп рвшш т"й жшетеъ дшгйес лгевоъ жшет течбъ щм бавй, дан ма рфъеш блк аъ бтййъ дсшп дчгой, бтйчш ан огебш бсшп шйч??

    4. мъщеоъ мйблн - сшп шйч тн рабеъ щм 4X2 йдйд, ежд бгеч, йеъш чм бощчме оащш 4 ощемщйн(одн щрййн оаг осйбййн елбгйн), лк щдашвеори щм ощчм ма оечфх вбед, рефм лап мвошй.


    од гтълн?
    длм щиейеъ

  6. #6

    бшйшъ озгм ъвебд мдегтд: сшп чгой бшлб ойшецй огбш - зеош мозщбд

    אנחנו הרי יודעים שבסרן אחורי אין בעיית באמפסטיר.
    אולי בגלל בסרן אחורי אין "סטיר"???
    היגוי פסיבי, חריף ככל שיהיה, לא דוחף ולא מזיז את מוטות ההגה ואת גלגל ההגה, אז מה הקשר?

    יש כלי רכב עם זוג סרנים שמספקים את הסחורה. הבאולרים למיניהם הם דוגמה. המתכון שם הוא מתלה בתצורה קונבנצוינלית, שכל חלקיו ירדו למשקל מינימלי, והקפיצים ובולמים הם מהשורה הראשונה. וזה עובד.
    גם הזיבאר של עידו, להבדיל, נוסע ברמה שהרבה מכוניות למרוצי מדבר היו מתות לנסוע (וזה אני כותב אחרי נסיון טרי מאתמול, אבל גם אחרי שאני מלווה את הפיתוח מתחילתו), וזה בלי להתאמץ יותר מדי. גם שם המתכון הוא מתלה בתצורה קונבנציונלית, עם הפחתת משקל קיצונית ושימוש ברכיבים מהשורה הראשונה.
    במשאיות, אני חושב שקמאז אינם דוגמה. הם יחידים במינם. נכון שרוב המשאיות T4 הן בעלות סרנים, אבל הביצועים של ה X2222 עם המתלים הנפרדים לא נופלים משל המשאיות כפולות הסרנים. ואגב, פרט לקמאז, כל המשאיות כפולות הסרנים עונות על אותו מתכון שהזכרתי - מתלה קונבנציונלי, עם הפחתת משקלים היכן שרק אפשר, ושימוש בקפיצים (עלים פראבוליים על פי רוב) ובולמים הכי טובים שיש.

    מה החסרונות?
    ראשית, נפח. סרן תופס הרבה מקום. לא רק על הרצפה של הסדנה, אלא גם כשהוא זז למעלה ולמטה, מאלץ אותך לכל מיני תרגילים מחשבתיים שיפנו מקום לביצה שלו. לסרן מחוברים מוטוץ שתופסים הרבה מקום. וכדי שהמתלה יהיה יעיל בריסון השטח, נדרשות זרועות ארוכות, ומבנה מרחבי, וכל זה עם מהלך מתלה גדול... תופס הרבה מקום.
    נפח, בהנדסת ברזלים, אומר משקל, ועל זה נאמר מספיק. אבל אפשר לבנות מתלה של סרן עם משקל מינימלי, אפשרי ונעשה. אבל זה לא קל - במיוחד למי שרגיל לבנות כבד. יותר קל לבנות מתלה נפרד כבד מאשר מתלה של סרן קל.
    ובסוף - כיול. קשה מאוד לכייל סרן לביצועים אופטימליים. דווקא מהבאמפסטיר אני לא מודאג - דראגלינק ומוט פנארד במבנה מקבילית יעלימו את התופעה כמעט לחלוטין - זה קל. אבל לאפס את מרכז הגלגול בדיוק איפה שאתה רוצה אותו - קשה מאוד. ואם בסרן אחורי אתה יכול להרשות לעצמך פיספוסים, בדינמיקה של הסרן הקדמי המחיר כבד. ויש עוד נתונים שקשה לאפס.

    לפני כמה חודשים בניתי רכב כפול סרנים, במשקל לא קל, שהתנהג מצויין. את גאומטריית הסרן הקדמי לא אני תכננתי ולא אני בניתי, קיבלתי אותם, מהחנות (בתצורה הטובה ביותר שיש, לדעתי - 5 חיבורים - שתי מקביליות ופנהארד). וכיוון שהרכבתי גלגלים של 40", ונקודת התכנון של השלדה היא גלגלים 32", רציתי לכייל את הסרן הקדמי... ולא יכולתי בלי לפרק הכל ולהרכיב מחדש (ולא רציתי לעשות את זה). למרבה המזל, את המתלה האחורי יכולתי להתחיל מ"לוח ריק", ושם דחפתי את כל כיולי השלדה. אבל אם גם המתלה האחורי היה מאולץ - לא הייתי יכול להגיע לרמת הביצועים שהגענו אליה.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    айп ълрйъ. зййн. рчегд.
    дчофш - VW TYPE 2 1978 | диргш - дйймчс 2008

  7. #7
    збш шщен асу иррбаен's Avatar
    ъашйк дцишфеъ
    Aug 2006
    ойчен
    ай щн отбш мчщъ
    дегтеъ
    97

    бшйшъ озгм ъвебд мдегтд: сшп чгой бшлб ойшецй огбш - зеош мозщбд

    תגובתיי באדום


    цйиеи рлъб бочеш тм йгй הצפרדע цфйд бдегтд
    שאלות לחידוד:

    1. אם כך, יוצא שסרן קדמי נמשך, סטייל סרן אחורי נמשך, סטייל זרועות עוקבות(זה מה שזה, בסופו של דבר...), מתגבר על רוב הבעיות. על חלקן, אבל יוצר בעיות חדשות

    2. באמפסטיר של סרן, כפי שהוסבר לעיל, אמור להיות גרוע יותר בסרן אחורי, מכיוון ששם אין היגוי ויותר מזה, מכיוון שהסטיה היא מאחור, מה שגורם לבעיית היגוי גדולה יותר(כמו כל היגוי אחורי, רצוני או לא רצוני - ראו למשל מלגזה). ואנחנו הרי יודעים שבסרן אחורי אין בעיית באמפסטיר. נכון, אבל באופן תיאורטי אני חושש שעשוי להיווצר מצב שבו שילוב של היגוי מהסרן האוחרי עם היגוי מהסרן הקדמי עשוי ליצור השפעה יותר מורגשת, ויותר גרוע בלתי צפויה מצד הנהג

    3. ובקיצור, אם נעביר את המתלה הקדמי למצב זהה לזה האחורי, דהיינו סרן נגרר ע"י זרועות הרדיוס כדוגמת זרוע עוקבת של באגי, האם לא נפתור בכך את בעיית הסרן הקדמי, בעיקר אם מדובר בסרן ריק?? התייחסתי לזה בתגובתי: "אפשר לפתור את הבעיות הנ"ל ע"י העברת הזרועות קדימה - מחוברות בקדמת השלדה ומשוכות אחורה אל הסרן, אבל גם בתצורה זאת יש בעיות רבות. נוצרת זווית גישה בעייתית מאוד אלא אם משתמשים בזרועות קצרות (ואז מקבלים מהלך מתלה קצר). בנוסף, רכבים אלו - מנוע קדמי והנעה אחורית סובלים מבעיה מולדת של חלוקת משקל קדמית מדי שתוחרף ע"י שימוש בתצורה זו. ועל זה צריך להוסיף את התכנון הבעייתי של "טמבון" קדמי שצריך להיות מסיבי ע"מ להתמודד עם הכוחות של המתלה, כשמאחוריו צריך להיות החלל שמיועד לכניסת הסרן וכל הגשאפט הזה צריך להיות מחובר למבנה העיקרי."

    4. לתשומת ליבכם - סרן ריק עם נאבות של 4X2 יהיה, וזה בדוק, יותר קל במשקלו מאשר 4 משולשים(מהם שניים מאד מסיביים וכבדים), כך שהארגומנט של משקל לא מוקפץ גבוה, נופל כאן לגמרי. גם לזה התייחסתי: "צריך להתייחס למרחק של כל גרם פלדה ביחס למרחק שלו מנקודת העיגון לשלדה". אם להרחיב, אז בוא נניח שלצורך הדיון כל הרכיבים שמרכיבים את שני סוגי המתלים סה"כ זהים במשקלם. כל מה שמורכב על יד הסרן (נאבה, ספינדל, דיסק, קליפר וגלגל) תורם את מלוא משקלו כמשקל בלתי מוקפץ. במקרה של מתלה נפרד כל אחת מארבעת הזרועות תורמת כחצי ממשקלה בממוצע למשקל הבלתי מוקפץ (הצינור שמכיל את הבושינגים בבסיס הזרוע הוא כולו משקל מוקפץ והבית של המיסב הכדורי בקצה הזרוע הוא כולו משקל בלתי מוקפץ). במתלה של סרן קדמי, מה שתארתי לגבי הזרועות של מתלה נפרד תקף גם כאן, אבל הסרן כולו הוא משקל בלתי מוקפץ!
    בנוסף, לא התייחסת בכלל לנושא של מיקום הבולמים.
    אם אתה מחבר את הבולמים לזרועות אז אתה מגדיל את המשקל הבלתי מוקפץ, ויותר גרוע אתה חייב למקם את העיגון העליון שלהם לפני הסרן, מה שיחמיר את הבעיות שציינתי בתגובתי לסעיף 3.
    אם אתה מחבר את הבולמים ישירות לסרן, אתה קודם-כל מגביל את מהלך המתלה ובנוסף, יש לך בעיה חדשה של אי-השתנות הזווית של הבולמים בייחס לכיוון התנועה של המתלה.

  8. #8
    збш шщен зрп вемеобч's Avatar
    ъашйк дцишфеъ
    Dec 2005
    ойчен
    аймъ
    дегтеъ
    3,380

    бшйшъ озгм ъвебд мдегтд: сшп чгой бшлб ойшецй огбш - зеош мозщбд

    цйиеи рлъб бочеш тм йгй дцфшгт цфйд бдегтд

    4. мъщеоъ мйблн - сшп шйч тн рабеъ щм 4X2 йдйд, ежд бгеч, йеъш чм бощчме оащш 4 ощемщйн(одн щрййн оаг осйбййн елбгйн), лк щдашвеори щм ощчм ма оечфх вбед, рефм лап мвошй.
    ма ршад мй щсшп лжд йеъш чм о 4 джшетеъ ббавй щмй.





  9. #9
    збш шщен дцфшгт's Avatar
    ъашйк дцишфеъ
    Dec 2002
    ойчен
    ъм абйб
    дегтеъ
    2,208

    бшйшъ озгм ъвебд мдегтд: сшп чгой бшлб ойшецй огбш - зеош мозщбд

    цйиеи рлъб бочеш тм йгй зрп вемеобч цфйд бдегтд
    ма ршад мй щсшп лжд йеъш чм о 4 джшетеъ ббавй щмй.
    аемй ма ршад, абм деа бдзми йеъш чм.

    цйреш щм грд 60, мма бйцд емма гйф' бфрйн емма цйшйеъ щечм бгйеч 19 ч"в. тебгд.
    длм щиейеъ

  10. #10
    збш шщен дцфшгт's Avatar
    ъашйк дцишфеъ
    Dec 2002
    ойчен
    ъм абйб
    дегтеъ
    2,208

    бшйшъ озгм ъвебд мдегтд: сшп чгой бшлб ойшецй огбш - зеош мозщбд

    цйиеи рлъб бочеш тм йгй asafk цфйд бдегтд
    אולי בגלל בסרן אחורי אין "סטיר"???
    היגוי פסיבי, חריף ככל שיהיה, לא דוחף ולא מזיז את מוטות ההגה ואת גלגל ההגה, אז מה הקשר?
    קצת התבלבלת כאן, אסף. בסרן אין בעיה של זרועות היגוי, ולא מדובר בתיאום בין המשולשים לזרועות ההיגוי, מכיוון שההיגוי בסרן חי נעשה באופן שונה, בין ע"י תיבת הגה ודראגלינק ובין בדרך אחרת.

    באמפסטיר של סרן חי, ככל שהוא קיים, נובע מסיבה אחרת, היא סיבת "חוסר המקבילות" של הסרן לשילדה.
    цйиеи рлъб бочеш тм йгй asafk цфйд бдегтд
    לאפס את מרכז הגלגול בדיוק איפה שאתה רוצה אותו - קשה מאוד. ואם בסרן אחורי אתה יכול להרשות לעצמך פיספוסים, בדינמיקה של הסרן הקדמי המחיר כבד. ויש עוד נתונים שקשה לאפס.
    אין שום בעיה בקביעה מדויקת ובאיפוס מרכז גלגול במתלה 4 לינק של סרן קדמי. אפילו קל יותר לקבוע ולמקם מרכז גלגול של מתלה כזה, מאשר מתלה נפרד, שם מידת ההשפעה שלך על מיקום מרכז הגלגול מזערית למדי.

    יותר מזה - אם מדברים על סרן ריק, דהיינו צינור, אין ביצה ואין בעיה למצוא מקום לצינור. אני עובד עכשין עם צינור בקוטר חיצוני של 80 מ"מ, והוא נראה ממש דקיק וחסר מסה, לא סתם אמרתי שהוא שוקל 19 ק"ג נאבה לנאבה(ברוחב גדול של 226 ס"מ) - שילמתי עליו לפי 11 ש"ח לקילו....

    עוד מחשבות, הגיגים ורעיונות??
    длм щиейеъ

  11. #11
    збш шщен дцфшгт's Avatar
    ъашйк дцишфеъ
    Dec 2002
    ойчен
    ъм абйб
    дегтеъ
    2,208

    бшйшъ озгм ъвебд мдегтд: сшп чгой бшлб ойшецй огбш - зеош мозщбд

    цйиеи рлъб бочеш тм йгй асу иррбаен цфйд бдегтд
    бресу, ма дъййзсъ блмм мреща щм ойчен дбемойн.
    ма шмбрий, мтрйеъ гтъй. амд аемй щйчемй очен, абм биз щма щйчемйн древтйн маефп тбегъ доъмд емийбе.

    цйиеи рлъб бочеш тм йгй асу иррбаен цфйд бдегтд
    ан аъд озбш аъ дбемойн мжшетеъ аж аъд овгйм аъ дощчм дбмъй оечфх
    мдйфк.

    цйиеи рлъб бочеш тм йгй асу иррбаен цфйд бдегтд
    ан аъд озбш аъ дбемойн йщйшеъ мсшп, аъд чегн-лм овбйм аъ одмк доъмд ебресу, йщ мк бтйд згщд щм ай-дщъреъ джеейъ щм дбемойн бййзс млйееп дъретд щм доъмд.
    оощ ма. ъмей мап аъд озбш аеън ебайже жейъ бйзс майжд лйееп.
    длм щиейеъ

  12. #12

    бшйшъ озгм ъвебд мдегтд: сшп чгой бшлб ойшецй огбш - зеош мозщбд

    мойиб жлшерй дцдшъд бтбш тм брййъ шлб тн сшп чгой "сиаши аф" фшй ълрерк.

    дан лм дщшщеш джд деа бтцн длрд мзщйфд щм аеъе шлб?

  13. #13
    збш шщен дцфшгт's Avatar
    ъашйк дцишфеъ
    Dec 2002
    ойчен
    ъм абйб
    дегтеъ
    2,208

    бшйшъ озгм ъвебд мдегтд: сшп чгой бшлб ойшецй огбш - зеош мозщбд

    цйиеи рлъб бочеш тм йгй תום цфйд бдегтд
    למיטב זכרוני הצהרת בעבר על בניית רכב עם סרן קדמי "סטארט אפ" פרי תכנונך.
    האם כל השרשור הזה הוא בעצם הכנה לחשיפה של אותו רכב?
    לא.

    פשוט רצון לשמוע עוד ועוד דיעות ומחשבות, שאם יהיו מענינות או נכונות, אוכל ליישם אותן אצלי.

    התכנון של המתלה הקדמי אצלי כבר הושלם והוא בעבודה מתקדמת, אבל אם יהיו כאן חידושים ורעיונות שיעזרו וישפיעו, או יגרמו לשינוי כלשהו בתכנון שלי, מה טוב.
    длм щиейеъ

  14. #14
    збш шщен
    ъашйк дцишфеъ
    Dec 2002
    ойчен
    шоъ йщй
    дегтеъ
    3,328

    бшйшъ озгм ъвебд мдегтд: сшп чгой бшлб ойшецй огбш - зеош мозщбд

    бшек
    мгтъй "дбтййд" дйрд зесш дгйеч езесш дшвйщеъ щм двд б"сшп зй" мтеоъ оъмд рфшг
    еолйееп щзмч рйлш ордйвъ шлб огбш лжд оъбцт тм йгй дтбшеъ ощчм йщ зщйбеъ тмйерд мгйеч щм ддвд еаъ жд рйъп мдщйв бйъш чмеъ бifs
    олйеееп щдсшп др"м айре орйт еолйееп щтйчш дтбегд щм дсшп дчгой дйа щйрей лйееп дфщшд щтещйн дйа тм зщбеп одмк оъмд миебъ гйеч дйвей !!
    ърсд фтн мбцт дтбшъ ощчм тн сшп зй щцшйк мдъоегг тн цойвйн вгемйн оем ifs еъбйп аъ ддбгм
    йщшам 20011 фйаегмйжн бдйъвмоеъе
    7 омйеп тбгйн щм 7 ощфзеъ

  15. #15
    збш шщен дцфшгт's Avatar
    ъашйк дцишфеъ
    Dec 2002
    ойчен
    ъм абйб
    дегтеъ
    2,208

    бшйшъ озгм ъвебд мдегтд: сшп чгой бшлб ойшецй огбш - зеош мозщбд

    цйиеи рлъб бочеш тм йгй сежй дощъеммъ цфйд бдегтд
    бшек
    мгтъй "дбтййд" дйрд зесш дгйеч езесш дшвйщеъ щм двд б"сшп зй" мтеоъ оъмд рфшг.

    ърсд фтн мбцт дтбшъ ощчм тн сшп зй щцшйк мдъоегг тн цойвйн вгемйн оем ifs еъбйп аъ ддбгм
    щоемйч, жд гешщ дсбш.

    ддцдшд джаъ аемй рлерд, абм цшйк мдтойч емдбйп мод , ан блмм.

    ма осфйч млъеб аъ жд, лайме жд ръеп щчййн ошащ еблм очшд, еожд мдсйч осчреъ.

    емгевоа - аемй жд рлеп бвмм щъойг дсшп дчгой ргзу ема рощк лое дазешй?

    аемй жд бвмм тмййъ двмвм бтъ тбегъ дсшп? аемй жд бвмм щйиъ ддйвей бсшп , т"й фйиоп+гшав мйрч еле'(брйвег мщйиъ осшч щбдзми афщш мййщод вн бсшп?), еаемй бвмм вешойн азшйн щлбш ма чййойн бсшп чгой рощк?

    мй блмм ма бшешд ддцдшд щмк, еан лй арй йлем мдбйп емдслйн айъд лщогебш бсшп чгой тн доъмд дшвйм едоелш млемн, арй биз цшйк мдщълрт брлереъд вн бочшд щм оъмд рощк мфй дтчшеп щм жшет течбъ.
    длм щиейеъ

  16. #16
    збш шщен дцфшгт's Avatar
    ъашйк дцишфеъ
    Dec 2002
    ойчен
    ъм абйб
    дегтеъ
    2,208

    бшйшъ озгм ъвебд мдегтд: сшп чгой бшлб ойшецй огбш - зеош мозщбд

    ебчйцеш - од мгтълн йдйд ддбгм бдърдвеъ бйп сшп азешй мбйп сшп чгой(ан блмм), лащш доъмд щм щрйдн оетъч азг мазг елащш ддбгм дйзйг бйп щрйдн, деа дтебгд щочгйод йщ дйвей еоазеш ма??
    длм щиейеъ

  17. #17
    збш шщен йчйш вшйп's Avatar
    ъашйк дцишфеъ
    Oct 2004
    ойчен
    Rochester, NY
    дегтеъ
    803

    бшйшъ озгм ъвебд мдегтд: сшп чгой бшлб ойшецй огбш - зеош мозщбд

    цйиеи рлъб бочеш тм йгй сежй дощъеммъ цфйд бдегтд
    бшек
    мгтъй "дбтййд" дйрд зесш дгйеч езесш дшвйщеъ щм двд б"сшп зй" мтеоъ оъмд рфшг
    бшек, ан арй обйп аъ од щсежй аош рлеп, бзйбеш сшп йщ йеъш ощзч оащш боъмйн рфшгйн. жд рлеп мшлб тн бещйрвйн овеой, арй ма йегт ан жд рлеп моййсбй чцд ...

  18. #18
    збш шщен йчйш вшйп's Avatar
    ъашйк дцишфеъ
    Oct 2004
    ойчен
    Rochester, NY
    дегтеъ
    803

    бшйшъ озгм ъвебд мдегтд: сшп чгой бшлб ойшецй огбш - зеош мозщбд

    цйиеи рлъб бочеш тм йгй дцфшгт цфйд бдегтд
    ебчйцеш - од мгтълн йдйд ддбгм бдърдвеъ бйп сшп азешй мбйп сшп чгой(ан блмм), лащш доъмд щм щрйдн оетъч азг мазг елащш ддбгм дйзйг бйп щрйдн, деа дтебгд щочгйод йщ дйвей еоазеш ма??
    бшек азшй дгйеп щдйд мвбй цйш вймвем щм доъмд дазешй щм д-TT щшеайн бсшийн щрошег дтмд, дзсшеп дйа щма йдйд мшлб аъ дсшп дчгой щйъчп аъ цйш двмвем двшет щдсшп дазешй олъйб ...

    шеайн щн щбжоп ъаецд тм лбйщ, дшлб овмвм лое щдцйш вмвем дъаеший щм доъмд дазешй олъйб (ежд вшет) абм брсйтд одйшд тм ощиз тн фзеъ азйжд, дшлб овмвм дшбд фзеъ ейеъш чшеб мцйш двмвем щдоъмд дчгой олъйб ...

  19. #19
    збш шщен дцфшгт's Avatar
    ъашйк дцишфеъ
    Dec 2002
    ойчен
    ъм абйб
    дегтеъ
    2,208

    бшйшъ озгм ъвебд мдегтд: сшп чгой бшлб ойшецй огбш - зеош мозщбд

    цйиеи рлъб бочеш тм йгй יקיר גרין цфйд бдегтд
    ברוך, אם אני מבין את מה שסוזי אמר נכון, בחיבור סרן יש יותר משחק מאשר במתלים נפרדים. זה נכון לרכב עם בושינגים מגומי, אני לא יודע אם זה נכון למייסבי קצה ...
    טוב, כאן צריך להבהיר משהו, שהייתי בטוח שהוא ברור לכולם, משהו מאד בסיסי שאיננו קשור בכלל לסוג המפרק(מיסב קצה; בושינג או כל ג'וינט אחר).

    יש הבדל אחד ענקי ותהומי בין מתלה נפרד לבין סרן עם זרועות רדיוס, והוא ההבדל שגרם לכל התעשיה לעבור למתלים נפרדים, לאחרונה גם מאחור.

    בתלת מימד יש לנו שלושה צירי תנועה - מעלה-מטה/קדימה-אחורה/ימינה-שמאלה.

    במתלה נפרד יש תנועה אך ורק על ציר אחד מהשלושה, והוא ציר המעלה-מטה.

    במתלה סרן עם זרועות, התנועה היא בשני מימדים מהשלושה - מעלה-מטה וימינה-שמאלה(משולב במעלה-מטה).

    כאשר למתלה יש רק דרגת חופש אחת, תגובותיו הרבה יותר צפויות ומוגבלות מאשר מתלה בעל שתי דרגות חופש, והוא לא מאפשר למתלה לנוע בשני צירים.

    כל התחושה הזאת שאנשים מדברים עליה, של "איזשהו" חופש במתלה סרן, נובעת אך ורק מההבדל בדרגות החופש הנ"ל.

    ההבדל הזה הרבה יותר מוחשי, כאשר מתלה הסרן עובד בדחיפה ולא במשיכה, וזאת הסיבה שההבדל בין סרן ומתלה נפרד מקדימה הוא עצום, בעוד שההבדל בין סרן חי אחורי לבין - למשל - זרוע עוקבת אחורית(עוד דוגמא למתלה בעל דרגת חופש אחת בלבד), הוא מינימאלי.

    לכן בא השרשור הזה, ומעלה לדיון את השאלה שבעיקרה היא - האם סרן מקדימה שלא יעבוד בתצורת דחיפה אלא בתצורת משיכה, יעבוד טוב, לפחות כמו סרן אחורי.

    לדעתי, ההארה של שמוליק בענין ההיגוי היתה אינטואיטיבית בעיקרה, ומה שעמד מאחורי אותה אינטואיציה הוא הענין של דרגות החופש של מתלה סרן עם זרועות רדיוס.
    длм щиейеъ

  20. #20
    збш шщен йчйш вшйп's Avatar
    ъашйк дцишфеъ
    Oct 2004
    ойчен
    Rochester, NY
    дегтеъ
    803

    бшйшъ озгм ъвебд мдегтд: сшп чгой бшлб ойшецй огбш - зеош мозщбд

    цйиеи рлъб бочеш тм йгй дцфшгт цфйд бдегтд
    боъмд рфшг йщ ъретд ак ешч тм цйш азг одщмещд, едеа цйш дотмд-оид.
    арй ма ослйн! ан дощемщйн ма очбймйн мойщеш, двмвм йрет вн азешд/чгйод лщдеа жж мотмд/моид ...
    жд бтцн аъе гбш!

тоег 1 оъек 4 1234 азшепазшеп

рещайн геойн

  1. фшеййчи згщ щм шлб ойшецй огбш
    тм йгй дцфшгт бфешен фшейчийн
    ъвебеъ: 296
    тглеп азшеп: 18-05-10, 18:59
  2. шлб аеейш - змефд ресфъ - зеош мозщбд - 2 ъцешеъ оретйн
    тм йгй ronaldo бфешен фешен шлб щиз 4X4 лммй
    ъвебеъ: 29
    тглеп азшеп: 14-07-09, 07:01
  3. зеош мозщбд
    тм йгй ronen118 бфешен фешен в'йфй ц'шечй еайргйарйн XJ/ZJ/WJ/WK/KJ
    ъвебеъ: 1
    тглеп азшеп: 11-03-07, 00:30

дшщаеъ фшсен

  • айп бафщшеък мфшсн рещайн згщйн
  • айп бафщшеък мфшсн ъвебеъ
  • айп бафщшеък мцшу чбцйн
  • айп бафщшеък мтшек аъ дегтеъйк
  •