лъбъй фтн оаош йсегй бреща , ан ъшцд атмд аеъе млап .
д EGR ретг мдфзъъ фмйиъ ождойн , бъоешд млк дорет ийфд змщ йеъш.
щмен мзбшйн
ойщде йегт од жд щсъен egr едан жд дзмч щозжйш вжйн морет
арй очеед щарй ма иетд боерзйн
шцйъй вн мщаем ан йщ ме дщфтд лмщдйа тм дорет елйцг ифмйн бе ан блмм
едан деа зйерй едан афщш мдешйг аеъе еод ддщфтд щм цтг лжд
борет гйжм
арй очгйн ъегд млм дтерйн
бзййн цшйк шефа иеб етешк гйп иеб е.... в'йф лоебп
лъбъй фтн оаош йсегй бреща , ан ъшцд атмд аеъе млап .
д EGR ретг мдфзъъ фмйиъ ождойн , бъоешд млк дорет ийфд змщ йеъш.
EGR
очшш аъ иоф ъа дщшйфд еоерт NOX
бшеб оретй дгйжм ощеощйн деа съен лбш оожоп.
тм чцд дожмв, ъшйх зйфещ тм дорет дсфцйфй щмк ешад ан жд оеомх ае ма
дрд гевод мод чешд лщдщсъен рсън
http://www.jeepolog.com/forums/showt...t=41288&page=6
фъшереъ амвриййн мбтйеъ йбеа оашд'б мйщшам [email protected](жлейеъ йецшйн: чебй и.)
אי שם בסוף שנות השישים התעטפה L.A בערפיח ממאיר ה SMOG .
ישבו ב 1972 מהנדסי GM על המדוכה כשאת המחקר הבסיסי הובילו הכימאים האויב המר בערפיחהתגלה כקבוצת גזי NOx
NO או NO2, בבעירה מושלמת הרכב הגזים :
ובבעירה לא מושלמת
אנו רואים שבבעירה לא מושלמת נוצר גז של NO ( תחמוצת החנקן) המורכב מאטום חנקן ואטום חמצן .
מקודם נודע גז החנקן כגז יציב ואמין ,אבל לכל אחד יש נקודת שבירה...
מחקר נוסף גילה כי בטמפרטורות גבוהות מאוד המתרחשות בתנאי נהיגה מסוימים
תוצרי הפליטה הם אותם אלו המסומנים במלבן המקוקו בטבלה השניה.
לאחר שהגז הנ"ל נפלט לאטמוספירה נוצרת בחסות קרני השמש תגובה כימית נוספת:
למולקולת ה NO נוסף עוד אטום חמצן ומתקבל NO2 שלאחר מכן מתרכב עם גזים נוספים
ויוצר את הערפיח הרעיל (שרשרת התגובות נתונה בפירוט פה)
המסקנה המתבקשת לחיסול הנגע היתה :הורדת טמפרטורת הבעירה בתנאים הקשים
בלבד.
איך מורידים טמפרטורה?
הדרך הזולה והפשוטה ביותר הייתה להשתמש בגז יציב שיחליף חלק מתערובת האויר-דלק המוצתת , וימתן את כמות האנרגיה המתפתחת בתא-השריפה הסגור ובכך יקטין את הטמפרטורות הגבוהות .
אלא שגז זה יפריע לביצועים לא? יפריע ,יפריע,
חשבו החכמים שוב והחליטו לוותר קצת על כח וצריכת-דלק .
כעת נותר לבחור מקור לגז המתאים...
אולי אוויר? נההה... אויר מכיל חנקן וחמצן שגרמו לצרה הזו מלכתחילה,
מה עם CO2? גז יציב שלא יתברבר בתהליך השריפה (כי הוא תוצר של שריפה ,ותוצרי שריפה עמידים בשריפה חוזרת) ונמצא בשפע במערכת הפליטה .
הוא יעשה את העבודה.
כך הומצא ה EGR : חיברו מעבר הנשלט ע"י שסתום (מכנית או אלקטרונית)
בין מערכת הפליטה למערכת היניקה .
שסתום זה נפתח בהדרגה עם עליית הסל"ד ,כשסל"ד בסרק הוא סגור.
הבעיה שלפעמים הוא לא נסגר כשהוא צריך להסגר אז נוצרת דליפת וואקום וסרק לא יציב.
הבעיה שלפעמים הוא לא נסגר כשהוא צריך להסגר ואז נוצרת דליפת וואקום והסרק לא יציב.
לעיתים ניתן לנקות אותו (ספריי קרבורטורים )ובכך להחזיר עטרה ליושנה ,לעיתים צריך להחליף.
במבט באיור ניתן לראות דיאפרגמה וקפיץ - כאשר הסל"ד עולה,גם הוואקום עולה
אז הדיאפרגמה מתכווצת (ומכווצת את הקפיץ) ופותחת את השסתום .
כאשר הסל"ד יורד הוואקום יורד ,והדיאפרגמה חוזרת למצבה הרגיל , הקפיץ המחובר לדיאפרגמה משתחרר וסוגר את השסתום.
זאת מערכת הבקרה על השסתום , השסתום אמור להמצא ביחד עם יחידת השליטה .
במקרה הזה הדיאפרגמה היא החיישן עצמו (המופעל ע"י וואקום).
ייתכן מאחר והממברנה בנויה בד"כ מיריעת גומי דקה במשך השנים הגומי התייבש ונסדק והדיאפרגמה נקרעה.
עוד הרחבה בתחזוקת EGR
лмеош бйием / фйшеч щм отшлъ д EGR йтщд шч иеб морет?
вйа щмен щен гбш ма очемчм (бмй тййп бшт)
ъегд шбд млм довйбйн тм дъвебеъ домеогеъ
мгтъй рйъп мдсйш аъ дгбш джд абм биси ъдйд аемй бтйд
евн цшйк мбгеч щан оешйгйн аъ жд дзен бъек дорет ма темд ойгй
етмем мвшен ржч мшащ орет ае мдъзооеъ
дан арй блйееп??
щеб ъегд мовйбйн
бзййн цшйк шефа иеб етешк гйп иеб е.... в'йф лоебп
бдшбд оретйн жд рлеп. змчн двгем щм доретйн дйщрйн рбре бмй EGR едотшлъ дйа ъесфъ могйреъ осеййоеъ. абм гееча боретйн оегшрййн (гвщ тм оретй иешбе-гйжм тн вгйщд бтшлйн вбедйн йзсйъ) дEGR чщеш мотшлеъ азшеъ, елаоеш, дорет ма брей мтбег бмтгйе. дъецад тмемд мдйеъ иофшиешъ вжй фмйид вбедд огй (лйееп щиофшиешъ вжй дйрйчд мазш двгйщд вбедд огй), емлп ржчйн. боретйн ламе афщш мбим аъ дEGR ак шцей мриш аъ иофшиешъ вжй дфмйид.
асу.
"scars are tattoos with better stories"
айп ълрйъ. зййн. рчегд.
дчофш - VW TYPE 2 1978 | диргш - дйймчс 2008
айфд роца дщсъен джд еайк йегтйн ан деа ъчйп ае ма? (ишаре 2002, 2.7 иешбе гйжм)
ъйдйд биез щдеа ма ъчйп .
оеслйн оаг оаг ма аедбйн мдътсч айъе .
деа ооечн лзмч остфъ йрйчд елзмч остфъ фмйид .бвмм щъойг тебшйн бщсъен вжй фмйид .деа оъзон лое стфъ дфмйид . бгшк лмм деа ръфс . ( жаъ дъчмд ) .
бшеб доретйн деа ръфс свеш . ( ежд оцб отемд ) жд иеб морет .
мфтойн деа ръфс фъез еаж оъзймеъ ъчмеъ щереъ еощереъ бгшк лмм жд рвшш мфшеч лммй рйчей \ дзмфд .
длм дйд иеб ейфд лм тег дотшлеъ дйе олрйеъ мма лм бчшъ озщб .
дйен длрйсе вн дозщб мбчшд мщмйид емдфтмд щм дщсъен .
лап лбш йщ гчейеъ бйп йцшп мйцшп елгай ммоег аъ дотшлъ мтеоч .
айп од модш емфшч обмй щаъд йегт од аъд озфщ .
бвгем дотшлеъ дамд тебгеъ иеб тщшеъ амфй ч"о .
йщ майлеъ дщоп емоцб дорет ( аелм щоп ) дщфтд ойгйъ тм ъйфчег дщсъен .
орет щаелм щоп ъойг йщ агй щоп брщн дорет еолап дн рщабйн мщсъен щотбйш аеън мотшлъ дфмйид . едбецд дщшефд сеъоъ длм .
мой щшецд мтщеъ ийфем айлеъй ейсегй лгай мфшч длм емрчеъ аъ лм дотбшйн бойезг аъ амд бшащ дорет щбдн тебшйн двжйн мфрй щдн зежшйн мзмм дщшйфд .
мEGR йщ чйщеш мотшлъ дчйшеш \ ойн щм дорет . евн тм щсъеой ддфтмд мдйеъ рчййн ежшйоъ дойн зййбъ мдйеъ зефщйъ .
айцйч
щоше тм чщш