ודרך אגב ניסיתי לבדוק את יחס ההעברה ויצא על 10 סיבובים שסובבתי את הדרישפט קיבלתי 6 וקצת סיבובים בגלגל ולא הבנתי את מה לחלק במה?? משהו עכשיו יכול להגיד לי מה יחס העברה אצלי בג'יפ
הסרנים שיש לי עכשיו הם בסדר קצת נוזלים אבל לא נורא! עם אני נשאר עם הסרנים הקימים אז לא שיניתי כלום ואני מאמין שלשנות יחס העברה יצא לי סיפור יותר יקר בהרבה מלהביא שתי סרנים חזקים שאני גם יוכל להרכיב עליהם צמיגים גדולים יותר מבלי לדאוג שישברו??!
יוגב
ודרך אגב ניסיתי לבדוק את יחס ההעברה ויצא על 10 סיבובים שסובבתי את הדרישפט קיבלתי 6 וקצת סיבובים בגלגל ולא הבנתי את מה לחלק במה?? משהו עכשיו יכול להגיד לי מה יחס העברה אצלי בג'יפ
יוגב
את העשר אתה מחלק בשש וקצת, ומכפיל בשתיים שזה כ3.3 .
אבל עדיף שתסובב יותר סיבובים כדי להיות בטוח במאה אחוז, ותנסה לדייק קצת יותר עם ה"קצת" .
סובבת את הדריישפט 10 סיבובים והגלגל התסובב 6. צריך לחלק 10 ב-6:
10:6=1.666:1 ולהכפיל את מה שקיבלת ב-2. לפי החישוב הזה יש לך משהו באיזור יש לך 3.33:1. כנראה 3.31:1 או 3.54:1.
יחס העברה הזה גבוהה מאד, ביחוד בהתחשב בכל שיש לך (אם אני זוכר נכון) טרנספר T-20. שגם הוא יחסית מהיר (LOW=2.03:1)
אורי טל
Keep the dirty side down
שילדה, מנוע, גיר, Klune-V, טרנספר, סרנים, בודי, מסיכה ריתוך, דיסק 4.5"....
מזה אומר שיש לי יחס העברה גבוהה? היחס הוא גבוהה בזכות הטרנספר או בזכות הסרן(דנה 44) ?
יוגב
מהם יחסי הרברה אתה יכול לקרוא במילון ג'יפולוג. חנן כתב שם בדף השני את ההסבר.
קיים גם יחס העברה משתנה - בגיר, כל הילוך נותן יחס העברה שונה. כנ"ל בטרנספר (יש הילוך HIGH שנותן ברוב הרכבים האמריקאים יחס 1:1 ויש את ה-LOW ששונה מרכב לרכב בהתאם לדגם הטרנספר).
תכפלת יחסי ההעברה של כל המכלולים בשרשרת ההנעה נותנת את יחס ההעברה הסופי וזה המספר שמעניין אותנו. משמעותו היא כמה סיבובי מנוע דרושים לסיבוב אחד של הגלגלים.
ככל שיחס ההעברה נמוך יותר (לדוגמא:יחס סופי 50:1 נקרא "נמוך יותר" מ-30:1 כי דרושים יותר סיבובים של ציר כניסה כדי לסובב את ציר היציאה סיבוב אחד) הרכב יתקדם יותר לאט.
יחס העברה נמוך משמעותו יותר כח ומבחינת הנהג יותר שליטה ברכב במעבר מכשולים.
אורי טל.
Keep the dirty side down
שילדה, מנוע, גיר, Klune-V, טרנספר, סרנים, בודי, מסיכה ריתוך, דיסק 4.5"....
אז כדאי להביא סרנים גדולים יותר ואז יחס העברה שלי היה גבוהה יותר זה אומר אז שהמהירות בג'יפ תיקטן והכוח יגדל ?! עכשיו אני רוצה להתחיל מהתחלה ולהבין בדיוק מה כדאי לי לשפר בג'יפ מכל העזרה שנתתם בילבלתם אותי ! הג'יפ כמעט ולא נוסע בכביש אני רוצה שהיה בנוי רק לשטח !!! עם אפשר שתיתנו לי פירוט מהתחלה מה לעשות מה לפרק ומה להרכיב ?? (יש לי את היידים ואת האומץ )!! ! ואני מעדיף להחליף את מה שיש בג'פ עכשיו! $ המון תודה לכולכם אתם אחלה $
יוגב
החזק את סוסיך!! צא לטייל, לתמד מה אתה אוהב ותתקדם לאט לאט. ג'יפ לא בונים ב-49 שעות.
אורי טל
Keep the dirty side down
שילדה, מנוע, גיר, Klune-V, טרנספר, סרנים, בודי, מסיכה ריתוך, דיסק 4.5"....
אתה צודק הלהבתם אותי יותר מידי! אני יתחיל במשא ציד אחרי סרנים ג'נטים וכו' ! עם יש לכם עוד ראיונות או אצעות חשוב לי לישמוע??! ולאט לאט אני יתקדם
יוגב
קודם כל תתחדש !
צר לי אבל לא ראיתי את הדיון הזה ...
כמה עובדות :
1. השירוקי שלך לא דומה לזה שלי למעט שמו.
2. הסרן האחורי אכן AMC ולא כמו אצלי DANA44
3. הסרן הקידמי אכן DANA44 אבל , עם ביצה הפוכה משלי (בדומה לסופה) כך ששום סרן
קידמי של M715 ודומיו לא יתאים לך.
4. כל הסרנים המדוברים בדרום עם מעגל חלוקה של 6 ברגם הם מזן ישם ועם 21 שיניים
זחיחות מה שהופך אותם לחלשים וחסרי תועלת עבורת לדעתי.
5. שיפור מהלכי המתלה הוא מספבך , אני עדיין בתהליך הבנה ובניה של שינוי השאקלים
האחוריים בכיוון למטה כמו ב CJ וכך ניתן יהיה להאריכם.
6. סרנים שכן יכולים לעניין הם של ואנדורה 4X4 שם יש 14BOLT חצי צף אחורה ו 44
קדימה , עם יחס העברה 4.1:1 שזה טוב לך לדעתי (אולי אפילו 4.88:1 שזה עוד יותר טוב)
אל תתביש להתקשר ולשאול , יש לי מעט ידע.
מה שכן , איזה גיר / טרנספר יש לך , את זה אני לא ממש יודע.
ואגב אצלי יש מנוע קטן יותר 232 ולא 258 כמו אצלך.
רון.
שלי יותר גדול !!!
והרבה יותר ישן !!!
הבאתי קישור שיוכל לעזור לך לאתר מה יש לך ברכב :
http://www.ifsja.org/tech/figures/db.shtml
בכלל , באתר הזה תוכל לקבל הרבה אינפורמציה רלוונטית עבורך.
רון.
שלי יותר גדול !!!
והרבה יותר ישן !!!
הטרנספר , על פניו ניראה שהוא NP-208
כמה הילוכים יש לך ? האם אוטומטי או ידני ?
רון.
שלי יותר גדול !!!
והרבה יותר ישן !!!
אצלי בג'יפ יש 4 הילוכים גיר ידני והביצה מקדימה יושבת בצד של הנהג !! אז זה אומר שלא יתאים לי שום סרן דנה60??
יוגב
כמו שכתבתי,
כניראה יש לך T176 עם NP208
סרן קידמי כמו של סופה.
רון.
שלי יותר גדול !!!
והרבה יותר ישן !!!
חברה חברה, רגע רגע!!!נכתב במקור על ידי יוגב בן יעקב
בשביל מה אתה צריך סרן דנה 60? הסרן הקדמי שלך הוא אחד הדברים הטובים ברכב, יש הרבה בעלי סופות שהיו שמחים לבוא בלילה ולהעלים לך אותו...![]()
ממש אין לך מה להחליף סרנים, את הקדמי בוודאי שלא. את האחורי, רק אם הוא עושה בעיות, ובכל מקרה יש לך מחר גדול של דברים טובים שאפשר לקנות במרכז הארץ, לא צריך לחפש צרות במדבר...
עם אני ישים סרן דנה 70 מאחורה וישאיר את הסרן הקדמי זה יעלה לי את יחס העברה?
יוגב
עצור טעינה, כמו שאומרים חברינו תכולי הכומתה...
אין קשר. אתה צריך שיחסי ההעברה יהיו אותו דבר בשני הסרנים ברכב שלך. אם אתה מתקין סרן אחד מרכב אחר, שיחסי ההעברה שלו אינם זהים לשלך , אז אתה צריך להחליף יחסי העברה בסרן שלך שיתאימו לסרן החדש, או להחליף יחסי העברה בסרן החדש שיתאימו לסרן שלך. אפשר לשים כל יחס העברה על כל סרן, פחות או יותר, רק עניין של כסף.
יחסי העברה - זוג גלגלי שיניים, עולים 150-200-250$ , תלוי בתוצרת ולאיזה סרן בדיוק הם מיועדים.
אבל אתה ממש לא בכיוון הנכון, ממש אין לך סיבה להכנס להחלפות סרנים! יש המון דברים לשפר ברכב לפני זה.
אני יגיד לכם איך בדיוק אני רוצה את הג'יפ שלי : אני רוצה שהיה לו צמיגים גדולים והרבה כוח בהילוכים נמוכים!! עכשיו תעזרו לי ??!! (ואין לי הרבה כסף אני מעדיף לרוץ ולחפש!!) תודה על הסבלנות!
יוגב
נמרוד: אז עם אתה יכול תפרט לי ותגיד לי עם איזה שיפורים להתחיל??
יוגב
צמיגי 33 אינץ' ושתי נעילות דיפרנציאל.
שמרו על קשר