ומה הקטע עם הגוז'ונים בגלגלים?
אז אחרי כמה שנים עם רכבי jeep
נכנס לחניה שלי היום דיסקו 4
2.7
עם הרבה חששות וההבנה שאני לא מבין בלנדרובר כלום!
אז אשמח קצת לעזרה והכוונה כטירון על כרכרה בריטית.
1. שגרת טיפולים בדגש על ספרות המגדירה את השמנים והנצרכים הנדרשים - אשמח אם יש הפניה מומלצת.
2. סורק תקלות טיפה רציני מ obd רגיל.
המליצו nanocom והוא לא דבר זול...
יש פתרונות אחרים ששווה לבחון?
3. מיגון, אין כרגע, היכן ומה מומלץ? מה להקפיד?
4. מפתחות/שלטים חדשים
אפשר להזמין מחול ולקודד? או לקנות בארץ במחיר שפוי?
5. מולטימדיה
ראיתי שיש מולטימדיה תחליפית עם מסך גדול מאוד שמתלבשת במקום הקיים.
מומלץ? לקנות בחול או שזמין בארץ?
תובנות?
בכללי אם יש משהו שחשוב שאדע לפמי יישור הקו- אשמח לתובנות.
הולך להיות יישור קו מעניין...
מבטיח לצלם.
כאב עובר ושב ...
ומה הקטע עם הגוז'ונים בגלגלים?
כאב עובר ושב ...
לגבי מיגון לדיסקו 4 לטעמי מיותר. תגביה סע לאט. הבעיה שלך היא לא הגחון אלא הצמיגים. יש פתרון גם ל 4 עם גאנטים ןצמיגים לשטח.
לגבי הגוזונים. חרא דבר. אבל עד שלא תחליף גאנט תשאר עם המקורי רק תחזיק את הבוקסה המתאימה ואל תתן לפאנצר מעאכר לעבוד עם הבוקסות שלו. אחרי שתחליף גאנטים תיקרע את הכיסוי אלומיניום של הגוזונים.
Sent from my SM-A505F using Tapatalk
גם רנו 4 יכול להגיע לסוף השמים ולקצה המדבר.אוהב ונוסע בלנדרובר.
לשואלים למה צריך בנוגע לרכב - "לא צריך - אני רוצה"
תקלות קורות... (בהתייחסות לכותרת כמובן)
וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
לגבי אבחון,
יש גם hawk-eye. מעט יותר זול אבל עדיין יקר. קידוד מפתחות נעשה על הרכב עם אחד ממחשבי האבחון שציינת או אחרים (טסטבוק- יקר ולא פשוט להשיג, לינקס ובטח יש עוד תוכנות).
תקלות ובעיות- יקר משמעותית מדיסקו 2, או דיפנדר, אבל רצית להתפנק. יש המון חומר ברשת באתרים ייעודיים כמו aulro או פורומים אחרים בעיקר בדרא"פ ואוסטראליה.
על ה 3-4 יש בג'יפולוג מעט פחות חומר, והגיע הזמן שתתחילו לעבות את האגף הזה. מה שיש נוגע בעיקר למנועים מתאבדים (בעיקר גרסאת ה3.0), למידות צמיגים, ולסעפת יניקה (מפלסטיק,נסדקת, יקרה).
אנשים שמכירים את הרכב הם בעיקר מוסכי לנדרובר (למעט המרכזי, פחות מומלץ). בפריסה ארצית (אני לא נותן המלצה, כי אצל חלק לא טיפלתי בעצמי, ועל חלק יש לי ביקורת, אבל אחרים מרוצים):
צפון:
מוסך עמיעד, מוסך גבע (יורמי), אייל- קיבוץ דליה.
מרכז:
מוחמד גיזאוי- שביל השטח- קלאנסוואה, סאמר - קבוצת השלום- קלאנסווה, מוסכים מאוחדים (יענקלה)- תל אביב, גרשון (תתקשר אלי) תל אביב- לא מוסך- עובד מהבית או נוסע איתך למוסך, אלי שחר- צומת בילו,
דרום:
רמי- כפר מנחם (בעיקר אלקטרוניקה), שגיא אידלסון- קיבוץ שובל.
כל מה שקשור למולטימדיה, שווה לדבר עם גילי פופ -חשמלאי רכב מכפ"ס , חיבה ללנדרובר, ונוסע בדיסקו ישן אאל"ט. היה פעיל מאוד בג'יפטריפ. היום בעיקר בפייסבוק.
יש עוד בחור שניים שכדאי להכיר, חפש בגוגל אורן לנד מוטורס. בחור מצפון תל אביב שמביא חלקי חילוף בעצמו, באיכות משתנה, אבל לפי מה שתבקש. יודע גם לעבוד על האוטו אם צריך אבל ברחוב ליד הבית, עם כל המשמעות של זה. הוא לא מכונאי, אבל אם יש לקוח שקנה ממנו חלק ולא יודע להרכיב בעצמו, הוא יעשה את זה.
השני והכי מוכר בתחום-ג'קי מאוטומיני.המקביל של לנדרובר לינוביץ' בערך. עסק מסודר לייבוא חלקי חילוף. יש לשים לב מה קונים ממנו, כי אחת הבעיות של לנדרובר (לפחות של הדגמים הישנים) היא חלקי חילוף זולים שכושלים אחרי כמה חודשים. במקרה הטוב, מייצרים שם רע לרכב, במקרה הרע גורמים לנזק נוסף. כשקונים חלק לא מקורי (ולא, העובדה שכתוב oem, לא מעידה על איכות), לברר טוב טוב של איזו חברת אפטרמרקט, ומאיזו סדרה. שווה לדבר עם האורן הזה שהזכרתי, הוא מתעסק המון עם תחליפי ויש לו תיאוריה לגבי סימון סדרות ואיכות של חלפים (לא יודע לאשש את התיאוריה שלו).
שמנים-
בזמנו לנדרובר עבדו עם קסטרול. אני שם שמנים שלהם. סדרת אדג' או מגנהטק. כמובן שבהתאם לספרות הרכב (אצלך אאלט 5w30).
הופה, ברכות!!
מיגונים שמתי של רסטה: גחון וסף, נראים מליון דולר וכבר נתנו עבודה.
כמובן ממליץ על רמי מכפר מנחם כאיש מקצוע מעולה ואמין, תבדוק איתו למשל על הקידוד של השלט.
יש אפשרות להתקין ג'נטים 17 על האוטו הזה, לא זול אבל משנה את התמונה בשטח.
מעבר לעצות שתקבל פה מציע לך בחום להכיר גם את הפורום האוסטרלי של בעלי הכרכרות: https://www.aulro.com/afvb/l319-discovery-3-and-4-a/?
הסיבה להמלצה היא שזו קהילה גדולה יחסית של משתמשים שבאמת נוסעים בשטח וגם מטפלים לבד באוטו - כל שאלה שיש לך כנראה נידונה שם כבר בפירוט.
הם גם מוכרים מדריכים: https://aulro.net.au/emporium/index....product_id=124
שיהיה בהצלחה ובכיף, תעדכן!
It is amazing what you can accomplish if you do not care who gets the credit (Harry Truman)
תתחדש!
מקווה שמצאת כלה שמורה עם מעט ק"מ.
כדאי לחפור טוב בהיסטוריה ואם יש ספק אז אין ספק, דגשים על הטיימינג שם- ואם צריך אז קומפלט בלי לחסוך.
טיפולים- המלצתי כל 10k, או שנה, המוקדם.
מחלת המתלים-אל תחשוש מלהתקין בוקסות של סופר פרו בניגוד לשמועות שזה מקשיח את המתלים, ויעלה יותר זול מלהחליף כל פעם משולשים.
מפתחות-אפשר להזמין מחו"ל יותר זול, ולקודד בארץ.
צמיגים וג'נטים כבר הזכירו לפני, בגלל שזה מנוע 2.7 אפשר לרדת לג'נט 17.
מיגונים-מומלץ.
RAM 3500 on "35
תתחדש ותהנה.
נדב, טיימינג כל 10k / שנה ???
הוא לא כתב דבר כזה. קרא שוב.
תודה רבה!
ממשיך לגשש דרכי ליישור קו.
כאב עובר ושב ...
שלום
תתחדש
מציע לעקוב אחרי יוצרי הסדרה הזאת זה סרטון אחד לדוגמה שלהם
https://youtu.be/Uvh6d0pKEgY
תהנה
אלון
Sent from my iPhone using Tapatalk
כרגע בעיקר מנקה את פנים הרכב שהגיע במצב לא להיט..
אני חוזר עם שני נושאים:
1. חישוקים 17" איזה? איפה? כמה? ולאיזה מידת צמיג חוקית?
2. מולטימדיה אנדרואיד גדולה- כרגע מותקן משהו די מצ'וקמק כמו טאבלט. ראיתי כאמור באלי אקספרס ובאחד הרכבים שבחנתי מולטימדיה עם מסך גדול.
אם מישהו רכש והתקין כזו אשמח לתובנות ובעיקר בעיות מיוחדות והתמודדות שלא אקנה גולם...
תודה!
כאב עובר ושב ...
זה מתחבא בהודעה שלי. דבר עם גילי פופ. אפילו בטלפון לייעוץ. הוא מותיקי ג'יפטריפ, ופעיל מאוד בקבוצות פייסבוק של בעלי לנדרובר.
https://m.facebook.com/profile.php?id=1638891660
נדמה לי שזה הטלפון, אבל לא בטוח:
0543081974
אני מכיר ודיברתי עם גיל כבר השבוע.
אומר שהוא לא מחזיק מערכות כאלו ללנדרובר.
כאב עובר ושב ...
תקרא בפורום הזה שרשור רלוונטי ("התקנת ג'נטים 18 על דיסקו 4") שגם מתייחס לבעיית הצמיגים הכאובה. כמו כן לינקים לג'נטים יש בשרשור שנקרא "רשמים ראשונים מדיסקו 4". שים לב שיש הבדלים בנושא הג'נטים בין דגמי הדיסקו 4 לפי חוזק המנוע.
ספציפית למודל שלך בזכות המנוע החלש יותר (ולכן דיסקים קטנים יותר) אפשר גם 17, מציע לך להתייעץ עם רמי שיש לו רכב זהה.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
It is amazing what you can accomplish if you do not care who gets the credit (Harry Truman)
לגבי הגאנטים, אם אני זוכר נכון, ג׳אנטים של במוו x5 מידה 17” מתאימים בול ואותם יחסית יותר קל למצוא כמשומשים, תעשה וידוי לזכרון שלי….
Asaf-a
אסף.א
שמרו על קשר