השלדה נקראת באנגלית Chassis ומכאן השיבוש הנפוץ "שסי".
ג'יפים ורכבי שטח רבים אחרים בנויים משלדה ומרכב נפרדים. השלדה בנוייה משתי קורות אורך ראשיות ובינהם קורות רוחב, ולכן מכונה "שלדת סולם". יתרונות השלדה הנפרדת (בניגוד לשלדה אחודה) הם ההפרדה בין כל הפונקציות המכאניות של הרכב לבין המרכב. ניתן להפריד את המרכב, לבצע בו שינויים, להגביה אותו מעל השלדה וכן הלאה, עם השפעה קטנה על תפקוד הרכב. וכאשר המרכב מחליד, ניתן פשוט להחליף אותו לאחר.
בקיצור, שלדה ומרכב נפרדים מאפשרים "גמישות" רבה בבניית ותחזוקת הג'יפ לאורך שנים. הם גם מאפשרים גמישות רבה במובן הפשוט של המילה - ולמרות האגדות, הגמישות הגדולה של שלדות הג'יפים אינה דבר כה מבורך.