צפייה בגרסה מלאה : 500 שקל ל"בדיקה" במוסך UMI חדרה???
היי,
בהמשך לבעיית חיישן המסילה שאותרה בשרשור נפרד, נסעתי למוסך UMI בחדרה לתקן את הבעייה.
הנה מה שנאמר לי כשהגעתי למוסך:
" מכיוון שהרכב לא מטופל כאן באופן קבוע, עלות בדיקה היא 500 ש"ח. זו מדיניות החברה. ישנן הרבה תקלות אפשריות לתאור הבעיה, הבדיקה כוללת גם בדיקת נסיעה, ולעיתים ברכבי טרופר חיבור המחשב לבדיקה בלבד עלול לשרוף את מחשב המנוע ולכן תצטרך לחתום על טופס שחרור מאחריות".
אחרי דין ודברים הסכימו להנחה של 50% על עלות הבדיקה אם אבחר לתקן את הרכב במקום.
אישית אני מעדיף לגרוט את הרכב ולא לשלם למוסך עם יחס כזה, אבל אשמח לשמוע אם עוד מישהו נתקל בזה, אם זו באמת המדיניות של UMI, ואם זה נשמע לכם סביר?
יש בUMI מדיניות של מינימום תשלום על "בדיקה" (לא מכיר שחרור מאחריות ולא הייתי חותם על דבר כזה). עם המחירים שלהם כנראה שבכל מקרה תעבור את הסכום הזה (נראה לי שבדרך כלל זה משהו כמו 350₪).
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
liontamer84
13-06-16, 11:48
במקומך לא הייתי נכנס למוסך הנפלא הזה...
אם כבר הגעת עד חדרה, תדרים עוד קצת, ובקיבוץ העוגן יש מוסך מעולה.
אתה יכול להגיד לו שרועי עם הטרופר הלבן שלח אותך. קוראים לו רומן לבחור.
במקומך לא הייתי נכנס למוסך הנפלא הזה...
אם כבר הגעת עד חדרה, תדרים עוד קצת, ובקיבוץ העוגן יש מוסך מעולה.
אתה יכול להגיד לו שרועי עם הטרופר הלבן שלח אותך. קוראים לו רומן לבחור.
תודה יש מצב שנאמץ אותו
יש בUMI מדיניות של מינימום תשלום על "בדיקה" (לא מכיר שחרור מאחריות ולא הייתי חותם על דבר כזה). עם המחירים שלהם כנראה שבכל מקרה תעבור את הסכום הזה (נראה לי שבדרך כלל זה משהו כמו 350₪).
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
בעיניי זה מגוחך. הוא עושה לי טובה כשהוא מטפל לי באוטו? נשלם על חלקים ואפילו פרמייה על זמן עבודה כי זה מוסך "מורשה", אבל 500 שקל כדי להגיד לך בוקר טוב? שים לב שהם לא סופגים את מחיר הבדיקה אם התיקון יקר, רק "עושים הנחה".
למה "בדיקה" במרכאות?
כשאשתך עשתה או תעשה "בדיקת" אולטרהסאונד והרופא יקח 2,000 שקל לרבע שעה (וגם הוא לא נותן אחריות) תבוא באותה גישה?
הציטוט שהבאת הוא של מוסכניק מקצועי, שלוקח את עבודתו ברצינות, שאכל כבר חרא מלקוח או שניים. זה כמובן בעיני שראו ואוזני ששמעו כבר כמה סיפורי מוסכים...
למה "בדיקה" במרכאות?
כשאשתך עשתה או תעשה "בדיקת" אולטרהסאונד והרופא יקח 2,000 שקל לרבע שעה (וגם הוא לא נותן אחריות) תבוא באותה גישה?
הציטוט שהבאת הוא של מוסכניק מקצועי, שלוקח את עבודתו ברצינות, שאכל כבר חרא מלקוח או שניים. זה כמובן בעיני שראו ואוזני ששמעו כבר כמה סיפורי מוסכים...
למה? שתי סיבות:
1. אני מצפה ממוסך איסוזו לזהות את הבעיה במהירות בדיוק כמו שנדב עלה עליה. עם כל הכבוד, בוא לא נשווה את הסיבוכיות של רכב לסיבוכיות של גוף האדם.
2. צריכה להיות למוסך אינטרס לעשות את הבדיקה ולתת יחס אדיב כדי שאני לא אלך למוסך הבא בתור כמו שעשיתי. בעבודתי אני לפעמים טס לשלושה ימים סדנא עם הלקוח בחינם רק כדי להתמודד על ההזדמנות לתת ללקוח שירות בתשלום. לפעמים אתה מצליח ולפעמים לא, אבל זה סיכון מינימלי כדי לזכות בעבודה.
במקומך לא הייתי נכנס למוסך הנפלא הזה...
אם כבר הגעת עד חדרה, תדרים עוד קצת, ובקיבוץ העוגן יש מוסך מעולה.
אתה יכול להגיד לו שרועי עם הטרופר הלבן שלח אותך. קוראים לו רומן לבחור.
קח את מוסך העוגן בערבון מוגבל... אפילו מאוד.
טרופר של חבר שהגיע לשם על כשל בטורבו אובחן כהחלפת מנוע כוללת בעלות של עשרות אלפי שקלים, עכשיו תסיק מסקנות.
ד"א-הוחלף טורבו, שמנים ופילטרים, בוצע ניקוי למנוע ואגן שמן והרכב נוסע כמו גיבור כבר כמה חודשים עם המנוע "הדפוק".
למה? שתי סיבות:
1. אני מצפה ממוסך איסוזו לזהות את הבעיה במהירות בדיוק כמו שנדב עלה עליה. עם כל הכבוד, בוא לא נשווה את הסיבוכיות של רכב לסיבוכיות של גוף האדם.
2. צריכה להיות למוסך אינטרס לעשות את הבדיקה ולתת יחס אדיב כדי שאני לא אלך למוסך הבא בתור כמו שעשיתי. בעבודתי אני לפעמים טס לשלושה ימים סדנא עם הלקוח בחינם רק כדי להתמודד על ההזדמנות לתת ללקוח שירות בתשלום. לפעמים אתה מצליח ולפעמים לא, אבל זה סיכון מינימלי כדי לזכות בעבודה.
החבר האחרון שהחליף חיישן מסילה ב umi זה עלה לו 3500 ₪, כן מה שקראת, הכניסו לו עוד כל מיני דברים יפים כמו צנרת, ברגים ובוקסות מכסה שסתומים, צמה(נניח שהיה צריך באמת), ואטמים.
מכיר אישית את הרכב וחוץ מחיישן מסילה ואולי צמה(אם פותחים ומוצאים שהיא צריכה החלפה שזה נתון של 1 להרבה שנים) היה צריך לעלות חצי מהסכום, אם היה צריך צמה היה מגיע לאיזור ה 2000 ₪, ביקשתי לראות את הצמה הישנה ולקאות אם באמת היה צריך להחליף אותה או סתם דחפו לו.
החבר האחרון שהחליף חיישן מסילה ב umi זה עלה לו 3500 ₪, כן מה שקראת, הכניסו לו עוד כל מיני דברים יפים כמו צנרת, ברגים ובוקסות מכסה שסתומים, צמה(נניח שהיה צריך באמת), ואטמים.
מכיר אישית את הרכב וחוץ מחיישן מסילה ואולי צמה(אם פותחים ומוצאים שהיא צריכה החלפה שזה נתון של 1 להרבה שנים) היה צריך לעלות חצי מהסכום, אם היה צריך צמה היה מגיע לאיזור ה 2000 ₪, ביקשתי לראות את הצמה הישנה ולקאות אם באמת היה צריך להחליף אותה או סתם דחפו לו.
אם לקוח מסכים ל- 500 ש"ח בדיקה אז למה לא לדחוף לו גם את האלמנט? :mad:
לך למי שנותן לך "בדיקה" בחינם. הבדיקה בוודאי תהיה יסודית ואוביקטיבית.
לך למי שנותן לך "בדיקה" בחינם. הבדיקה בוודאי תהיה יסודית ואוביקטיבית.
נמרוד, בדיקת מחשב בעבר ב umi לטרופר היתה עולה 350-380 ₪, מחיר סביר, במידה ואתה מחליט לתקן היו מקזזים את מחיר הבדיקה, היום שומעים על כל מיני סיפורים על 500 ₪ וטופס הסרת אחריות, הצעות מחיר מגוחכות שעברו התעללות, סיפורי זוועות מפי המוסכים כמו "עוד לא זרקת את האוטו לים"? , כן כן אמיתי לגמרי, וכל זה אחרי שהתרנגולת הפסיקה להטיל את את ביצת הזהב שנקרא תיקון לטרופר בתום 10 שנים של לקיחת אחריות היצרן.
פשוט זרקו אותו לפח, אין מה להיצטער פה כי זה רק לטובת הרכב, כל המידע נימצא ברשת ובעזרת זוג ידיים טובות וסט בוקסות אפשר לתקן הכל לפי הספר, אני מכיר חברים עורכי דין וסוכני ביטוח שבחיים לא נגעו במברג והיום מטפלים ברכב לבד, ותאמין או לא זה רק עשה לרכב טוב.
liontamer84
13-06-16, 13:18
כאשר לי היה את הסיפור עם החיישן מסילה, הלכתי גם למוסך UMI מורשה... לא רחוק מראש העין.
שבועיים האוטו היה אצליהם, על הדרך החליפו מצברים (בתאכלס היו יכולים בקלות למשוך עוד, אם לא היו גומרים אותם)
ובסוף החזירו לי את האוטו עם חשבון לשלם, אבל בלי פתרון ממשי לתקלה.
גם עם בדיקה "חינם" לא הייתי נכנס לשם בחיים.
נמרוד, בדיקת מחשב בעבר ב umi לטרופר היתה עולה 350-380 ₪, מחיר סביר, במידה ואתה מחליט לתקן היו מקזזים את מחיר הבדיקה, היום שומעים על כל מיני סיפורים על 500 ₪ וטופס הסרת אחריות, הצעות מחיר מגוחכות שעברו התעללות, סיפורי זוועות מפי המוסכים כמו "עוד לא זרקת את האוטו לים"? , כן כן אמיתי לגמרי, וכל זה אחרי שהתרנגולת הפסיקה להטיל את את ביצת הזהב שנקרא תיקון לטרופר בתום 10 שנים של לקיחת אחריות היצרן.
פשוט זרקו אותו לפח, אין מה להיצטער פה כי זה רק לטובת הרכב, כל המידע נימצא ברשת ובעזרת זוג ידיים טובות וסט בוקסות אפשר לתקן הכל לפי הספר, אני מכיר חברים עורכי דין וסוכני ביטוח שבחיים לא נגעו במברג והיום מטפלים ברכב לבד, ותאמין או לא זה רק עשה לרכב טוב.
נדב אני האחרון שאתה צריך לשכנע אותו ביתרונות של תחזוקה עצמית.
לא מכיר את המוסך הנדון, לא הייתי מעולם לקוח של UMI או של מוסך מורשה כלשהו. אני רק אומר, שאם כבר מחליטים לתת לבעל מקצוע לעבוד על הרכב אני לא מוכן, אלא מתעקש, דורש, לשלם תשלום הוגן. דווקא כי אני יודע להעריך את המורכבות של רכב מודרני אזי בדיקה רצינית של תופעה לא ברורה מאליה (אם זה היה קל פות"ש לא היה פות"אהש...) נדרש להקדיש לה לפחות שעה או שעתיים, לעיתים אוברנייט, נדרש ציוד מחשב ותוכנה שעולים כסף, ונדרשת תשומת הלב של הדיאגנוסטיקאי הבכיר במוסך, או בעל המוסך בעצמו, ולא אחרון הילדים המגרזים. אני חושב ש500 שקלים עבור אבחון בעייה מסובכת זה מחיר סביר ביותר, ואני חושב שלטובתי כלקוח עדיף להפריד את הדיאגנוזה מהתיקון.
נדב אני האחרון שאתה צריך לשכנע אותו ביתרונות של תחזוקה עצמית.
לא מכיר את המוסך הנדון, לא הייתי מעולם לקוח של UMI או של מוסך מורשה כלשהו. אני רק אומר, שאם כבר מחליטים לתת לבעל מקצוע לעבוד על הרכב אני לא מוכן, אלא מתעקש, דורש, לשלם תשלום הוגן. דווקא כי אני יודע להעריך את המורכבות של רכב מודרני אזי בדיקה רצינית של תופעה לא ברורה מאליה (אם זה היה קל פות"ש לא היה פות"אהש...) נדרש להקדיש לה לפחות שעה או שעתיים, לעיתים אוברנייט, נדרש ציוד מחשב ותוכנה שעולים כסף, ונדרשת תשומת הלב של הדיאגנוסטיקאי הבכיר במוסך, או בעל המוסך בעצמו, ולא אחרון הילדים המגרזים. אני חושב ש500 שקלים עבור אבחון בעייה מסובכת זה מחיר סביר ביותר, ואני חושב שלטובתי כלקוח עדיף להפריד את הדיאגנוזה מהתיקון.
תופעות לוואי של חיישן מסילה בגסיסתו שונות ומשונות, אנחנו כבר מכירים את כולם, עיקר הבעיה באבחון ע"י טק2(רק איתו אפשר לאבחן) שהתופעה צריכה לקרות ב live כדי לאבחן, אין קוד תקלה לחיישן כשהוא תקול או גוסס.
המוסכים כבר מכירים את הטרופר, במיוחד umi שראו כבר הכל, הדבר הנכון לעשות למי שרוצה להיות בטוח,אם התופעה רנדומלית, להשאיר את האוטו ללילה, להיתחבר בבוקר עם טק2 ואז להניע, ב 90% יעלו על התקלה בחיישן לפי קריאת הנתונים שלו.
אני לא בא להשים אצבע מאשימה על אף אחד אבל לא ברור למה מנסים לחפש תקלות, להחליף חלקים שלא צריך, ועוד ועוד, יש להם את הניסיון, יש את הידע...
נדב אני האחרון שאתה צריך לשכנע אותו ביתרונות של תחזוקה עצמית.
לא מכיר את המוסך הנדון, לא הייתי מעולם לקוח של UMI או של מוסך מורשה כלשהו. אני רק אומר, שאם כבר מחליטים לתת לבעל מקצוע לעבוד על הרכב אני לא מוכן, אלא מתעקש, דורש, לשלם תשלום הוגן. דווקא כי אני יודע להעריך את המורכבות של רכב מודרני אזי בדיקה רצינית של תופעה לא ברורה מאליה (אם זה היה קל פות"ש לא היה פות"אהש...) נדרש להקדיש לה לפחות שעה או שעתיים, לעיתים אוברנייט, נדרש ציוד מחשב ותוכנה שעולים כסף, ונדרשת תשומת הלב של הדיאגנוסטיקאי הבכיר במוסך, או בעל המוסך בעצמו, ולא אחרון הילדים המגרזים. אני חושב ש500 שקלים עבור אבחון בעייה מסובכת זה מחיר סביר ביותר, ואני חושב שלטובתי כלקוח עדיף להפריד את הדיאגנוזה מהתיקון.
אני מסכים עם הדיעה שלך שעל שירות טוב ומקצועי צריך לשלם מחיר הגון וראוי אבל הבעיה היא ששורש הבעיה היא שאתה כנראה לא תקבל שרות טוב, מקצועי והגון.
שמתי את הטנדר תצנב"ה במוסך UMI שיחליפו מנוע ועל הדרך גם גיר ודברים אחרים. בנוסף שלמתי עוד על מנת שיחליפו שמנים בסרנים. לא היה זול.
אחרי כמה זמן בדקתי, אפילו לא טרחו לפתוח את הבורג מילוי. ברור שלמלא שמן לא מילאו.
כמובן שאליהם לא חזרתי ולעולם לא אחזור למוסכים מורשים. אלא אם הרכב באחריות יצרן ואין לי ברירה.
אם אתה באזור חדרה, אז תמשוך צפונה לטירת הכרמל.
יש שם מוסך שהיה של שני אחים (מבוגרים, לא זוכר את השם עכשיו), ואחד פרש.
יש לי חבר שמטפל שם, ומרוצה מאוד מהייחס והמחירים.
אני אנסה למצוא את השם של שמוסך
נמרוד,
נגיד ואני אתך לגבי הסיפור שמגיע כסף עבור הבדיקה.
אבל מה זה הסיפור של "
ולעיתים ברכבי טרופר חיבור המחשב לבדיקה בלבד עלול לשרוף את מחשב המנוע " ????
בחיית זוזו.......
זה מוסך מורשה? זה בעל מקצוע?
אני אנסה למצוא את השם של שמוסך
אוטוטו
אני גם מטפל באוטוטו בטירת הכרמל, ביואיק והאמר. בעל המוסך ישי החזיק טרופר שנים רבות. הוגנים ומקצוענים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
לדעתי צודק המוסך שגובה כסף ומשתחרר מאחריות לגבי המחשב. זה רכב לא מוכר למוסך, מגיע בפעם הראשונה, ומי יודע אילו קומבינות ומעקפים עשו בצמת החשמל שלו ומה עלול לקרות.
אמנם מדובר בתקלה נפוצה, ואמנם נדב מהאינטרנט קבע בחינם שזה חיישן מסילה (וסטטיסטית כנראה, הוא צודק) וצריך רק לנתק חוט אחד בשביל לדעת, אך מכאן ועד תיקון מקצועי וסופי של התקלה - הדרך ארוכה.
לא חסרות דוגמאות של מוסכניקים מנוסים שקבעו אחרי בדיקה שיטחית ש"הלך מנוע", "הלך גיר", ועוד 1001 תקלות שהסימפטומים שלהן היו דומים למה שהם ראו בעבר, ובסוף הלקוח המרוצץ שילם פעמיים, לפחות.
המוסך המדובר נוהג באחריות ומגן על עצמו מפני חכמולוגים שמנסים לעשות סיבוב על כל מי שאפשר.
כמובן שאליהם לא חזרתי ולעולם לא אחזור למוסכים מורשים. אלא אם הרכב באחריות יצרן ואין לי ברירה.
לפני כשנתיים הלך לעולמו הרכב של אישתי קריזלר וויזר שטופל במוסך לא מורשה טיפולי 10,000 וטיפולי שבר ואני אכלתי מהרכב הזה מרורים (קריזלר וויזרהוא לא רכב פשוט).
לצערי אישתי רצתה לקנות קריזלר וויזר במקום זה שהלך לעולמו ואחרי הרבה בדיקות נמצא רכב שנת 2005 אם היסטורית טיפולים מלאה במוסך מורשה.
אני ממשיך לטפל ברכב במוסך מורשה מ.ס.א נתניה (פירסומת סמויה:rolleyes: ) ואני מרוצה וזה לא יוצא לי יותר יקר.
לדעתי צודק המוסך שגובה כסף ומשתחרר מאחריות לגבי המחשב. זה רכב לא מוכר למוסך, מגיע בפעם הראשונה, ומי יודע אילו קומבינות ומעקפים עשו בצמת החשמל שלו ומה עלול לקרות.
אמנם מדובר בתקלה נפוצה, ואמנם נדב מהאינטרנט קבע בחינם שזה חיישן מסילה (וסטטיסטית כנראה, הוא צודק) וצריך רק לנתק חוט אחד בשביל לדעת, אך מכאן ועד תיקון מקצועי וסופי של התקלה - הדרך ארוכה.
לא חסרות דוגמאות של מוסכניקים מנוסים שקבעו אחרי בדיקה שיטחית ש"הלך מנוע", "הלך גיר", ועוד 1001 תקלות שהסימפטומים שלהן היו דומים למה שהם ראו בעבר, ובסוף הלקוח המרוצץ שילם פעמיים, לפחות.
המוסך המדובר נוהג באחריות ומגן על עצמו מפני חכמולוגים שמנסים לעשות סיבוב על כל מי שאפשר.
יופי של גישה....
למה שלא יבקש גם שחרור מאחריות עם ילך מנוע אחרי הטיפול שלו?
או אם ילך גיר אחרי החלפת שמנים?
ובכלל, הוא לא מכיר את הרכב, אז אולי יפול גלגל בנסיעת מבחן? או שהרכב לא יעצור והוא ידרוס הולך רגל......
מה הקשר לזה שיש מוסכניקים אחרים טובים או רעים? מקצוענים או חובבנים? שיטחיים או חפפיניקים?
מוסך מורשה! שמספר כזה סיפור על המחשב של הרכב (שחיבור מחשב בדיקה יכול לשרוף את המחש של הרכב), לא שווה את הניר של התעודה שלו...
מוסך כזה צריך לשלול לו את הרישיון על הונאה.
איציק - 4X6ZH
14-06-16, 05:17
בכלי רכב כפי שאנחנו מכירים בשנים האחרונות ( אלה שיש להם מחשבים )
יש הרבה יותר ממחשב אחד .
המחשבים מותקנים במקומות שונים בגוף הרכב .
בהרבה מערכות נעשה שימוש משולב בכמה מחשבים בו זמנית
מחשב הגיר מדבר עם מחשב המנוע לצורך התאמת מומנט המנוע על מנת לקבל שילוב הילוך מתוזמן
מחשב האביזרים מדבר עם לוח השעונים לצורך הדלקת מנורות סימון
ועוד ועוד אין סוף שילובים
כל המערכות מתקשרות בדרך כלל בחוטים . יש כלי רכב שיש להם מערכות קשר פנימיות
יש כלי רכב שהתקשורת נעשת על גבי מערכת החשמל הרגילה ( בחוטים שאנחנו חושבים שהם רק מדליקים מנורה ....)
יש כלי רכב שיש קווי תקשורת של סיבים אופטים ( בדרך כלל מערכות שמע )
לצורך ניהול כל המחשבים יש גם בקרי תקשורת ראוטרים / הבים בדיוק כמו במערכת מחשב משרדית
יש מקרים בהם במהלך התחברות עם מחשב סורק התקלות מחשבי הרכב מועברים למצב שרות
ואז חלק מתעבורת המחשבים ברכב מופסקת . / משתנה / מתאימה את עצמה למצב המתבקש
אלה פעולות שאין למוסך כל שליטה עליהם .
יש מצבים שמחשב הרכב מתחיל לבצע עידכוני תוכנה למערכות שונות ברכב מבלי שהמוסך יודע או יכול לשלוט בזה .
במקרים קיצוניים יש מחשבים / מערכות ברכב שלא חוזרות למצב עבודה רגיל ( בגים בתוכנה ...)
יש כלי רכב שבוצע בהם שינוי ושדרוג תוכנה שלא דרך מערכות היצרן
וכאשר מנסים להתחבר עם מחשב לאיתור תקלות המערכות נתקעות
מכאן ועד לפתרון הבעיה / לתיקון הרכב זה הופך למיקרה פרטי כל אחד והמזל שלו ( גם המוסך וגם בעל הרכב בצרות )
לכן יש מוסכים יש כלי רכב שבהם התחברות סריקה איתור תקלה שידרוג תוכנה יכול להיות פרשיה כואבת
הבעיה לא במוסך ( שיש לו נסיון )
הבעיה לא בבעל הרכב ( שאין לו מושג )
הבעיה אצל יצרן הרכב שמנסה למלכד את המוצר שלו על מנת להחזיק את הלקוח כשבוי
איציק
איציק, אני מאוד מעריך את מה שאתה כותב וסומך על המידע שאתה מביא לכאן , אבל לטעון שלמוסך מורשה יבואן, שעובר את כל ההדרכות הרלוונטיות אין שליטה על הנעשה מאחורי הקלעים של מערכת מחשוב הרכב נשמע לי אבסורדי.
מה שאתה אומר, זה שהיצרן מייצר מערכת עצמית שלא ניתן לצפות את התנהגותה?
מה זה בינה מלאכותית?
אתה בטוח שזה לא חוסר ידע והבנה של הצוות הטכני במוסכים?
אני מתעסק בתכנות מכונות ובקרים, יש תקשורת בין מערכות, אבל מחשב עושה מה שאמרו לו, וטכנאי שאומר לי הבקר עושה מה שבא לו, מיד מצביע על חוסר הבנתו במערכת, מחשב עושה מה שתכנתו אותו לעשות ולא שום דבר מעבר לזה.
ולגבי המוסך המדובר, גם לי היה טרופר דיזל 3.0 ולצערי שילמתי הרבה כסף מיותר למוסך הנ"ל.
אני ממליץ על א.צ. אוטומטיק בעמק חפר.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
משהו קטן שהפך לבדיחה אצלנו,
הכנסתי את הטרופר למוסך umi חדרה( עריכה: הכוונה לאחים כהן )להחלפת קלאץ,
הודעתי למוסך שאני נוסע לחו"ל לשבועיים ושאין לחץ לסיים את הרכב ביומיים.
אחרי 3 ימים התקשרו להודיע שהרכב מוכן.
שלחתי את זוגתי לאסוף את הרכב, אחרי 5 דקות היא אומרת שמשהו לא בסדר, הידית הילוכים לא בסדר ומשהו לא מורכב נכון.
חזרה למוסך, עשו בדיקה לא מצאו כלום.
הגעתי הביתה, נכנס לרכב מיד ראיתי שכל הפלסטיקה מסביב לא מורכבת במקום.
והידית חופשיה מידי.
חזרתי למוסך וביקשתי שיבדקו עם הכדור פלסטיק בקצה הידית( זה שבתוך הגיר ) מורכב, כמובן שהוא לא היה.
שאלתי "מה? בוחן רכב לא יודע לשים לזה לב ואשתי כן?"
מה התשובה שקיבלתי???
"אבל איך הרכב נקי, אה? "
!!!
חטפתי קריזה, שאלתי, " אתם מוסך או מכון שטיפה? "
זו הפעם האחרונה שנכנסתי לשם.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
כמובן שאליהם לא חזרתי ולעולם לא אחזור למוסכים מורשים. אלא אם הרכב באחריות יצרן ואין לי ברירה.
מבלי להכיר את רשת מוסכי UMI, לא נראה לך שההכללה הזו קצת מוגזמת ?
מנסיון עם מורשי מכשירי תנועה, היו מוסכים מחורבנים כמו שתיארו פה, והיו מצויינים והגונים. כנ"ל עם סובארו ודייהטסו. ואגב, גם מוסכים מצויינים טועים לפעמים, הם פשוט לוקחים אחריות על הטעות וסופגים את הטעות.
בקיצור, אם מוסך X סרח, זו לא סיבה להכפיש את כל הרשת ...
מוני אורבך
14-06-16, 07:53
איציק, המקצוע שלי עוסק במחשבים תקשורת מחשבים בקרים וכל מה שמסביב.
נכון אני לא עוסק ישירות במחשבי רכב אבל אני מכיר טוב מאוד את הטכנולוגיה ושיטות העבודה.
המערכות שאני עוסק בהן הרבה יותר מורכבות (מבחינה אלקטרונית) מהירות ומסובכות.
ובכל זאת אנחנו מוצאים את "הידים והרגלים" עושים דיבאגינג ובונים מערכות.
לא אחת אנחנו עושים reverse engineering למערכת על מנת להבין איך היא עובדת לתקשר איתה ולהכניס אותה למערכת שלנו.
יש לי חבר שפתח חברת סטרט אפ שחלק מהמוצר שלה עוסק בקבלת מידע מה CAN BUS של הרכב כולל דוושת תאוצה ABS הזרקה חום מנוע
ועוד עשרות פרמטרים.
המערכת מיועדת לעבוד על מגוון של רכבים (כולל משאיות) ולא היה שום סיכוי לקבל מידע על תעבורת התקשורת של הרכב (מידע שהוא יחודי לכל יצרן).
מה הוא עשה? קנה\בנה CAN BUS SNIFER ובאמצעותו ניתר את כל חבילות המידע שעוברות בערוץ ה CAN.
עבר על הביטים ועשה reverse engineering על המידע וחילץ כל מה שהוא רצה.
התברר שזה לא כל כך מסובך כי רוב התעבורה היא סטנדרטית לפי תקן OBD2 והמיעוט הוא יחודי (כמה עשרות חבילות).
לא לקח הרבה זמן וכל המידע היה ברשותו.
וזה כאמור ללא שום ידע שהיצרן נתן !
אז אם יש לך מידע מלא מהיצרן מה הבעיה לעשות אנליזה שלמה לכל המערכת?!
CAN BUS בנויה כך שהוא יהיה מאובטח במיוחד כך שאפילו אתה מקצר אותו שום דבר לא קורא, המערכות יודעות להגן על עצמם.
בקיצור, זה נראה כמו כיסוי תחת שמשהו שלא ממש מכיר מערכות אלקטרוניות עושה לעצמו.
חברים מדובר בטרופר דיזל, עד כמה שאני יודע זה לא שם של חללית... הרכב די פשוט לתחזוקה במיוחד עצמית, מנוע כזה שכשמתעמקים קצת בחומר ובמערכות מבינים שהוא לא נורא בכלל(עובד בצורה שונה מכל מנוע אחר במכונית פרטית) ודי פשוט וקל לתחזוקה.
יש לו מחשב מנוע ומחשב גיר סטנדרטיים לגמרי, עוד לא ניתקלתי במישהו שחיבר סורק לשקע obd2 וקיצר את המחשב, גם אם זה לא סורק טק2 של הרכב, אפילו יש כאלה שקיצרו את ההזנה של המחשב שבתקע שלו ולא עשו נזק או כאלה שקיצרו משהו אחר ברכב תוך כדי עבודה מבלי לנתק מצברים ועדיין הפיוז הראשי(80A) קפץ ולא שום דבר אחר.
בקיצור, התירוץ של המוסך נישמע כמו תירוץ כזה של "עזוב אותנו לא רוצים טרופר אצלנו במוסך", רק בדרך אלגנטית...
GodsFather
14-06-16, 08:47
למוסך אין ביטוח נגד תקלות כאלה? או רק נגד תאונות דרכים...?
יש לי חבר שפתח חברת סטרט אפ שחלק מהמוצר שלה עוסק בקבלת מידע מה CAN BUS של הרכב כולל דוושת תאוצה ABS הזרקה חום מנוע
ועוד עשרות פרמטרים.
המערכת מיועדת לעבוד על מגוון של רכבים (כולל משאיות) ולא היה שום סיכוי לקבל מידע על תעבורת התקשורת של הרכב (מידע שהוא יחודי לכל יצרן).
מה הוא עשה? קנה\בנה CAN BUS SNIFER ובאמצעותו ניתר את כל חבילות המידע שעוברות בערוץ ה CAN.
עבר על הביטים ועשה reverse engineering על המידע וחילץ כל מה שהוא רצה.
התברר שזה לא כל כך מסובך כי רוב התעבורה היא סטנדרטית לפי תקן OBD2 והמיעוט הוא יחודי (כמה עשרות חבילות).
לא לקח הרבה זמן וכל המידע היה ברשותו.
וזה כאמור ללא שום ידע שהיצרן נתן !
אז אם יש לך מידע מלא מהיצרן מה הבעיה לעשות אנליזה שלמה לכל המערכת?!
CAN BUS בנויה כך שהוא יהיה מאובטח במיוחד כך שאפילו אתה מקצר אותו שום דבר לא קורא, המערכות יודעות להגן על עצמם.
בקיצור, זה נראה כמו כיסוי תחת שמשהו שלא ממש מכיר מערכות אלקטרוניות עושה לעצמו.
אהה...
עכשו זה ברור לגמרי.
איזה מוסכניק בור וחסר מעוף שלא הצליח לעשות את כל זה בין הטיפולים לרכבים האחרים בתור למוסך, זאת להבדיל מהחבר שלך שזו העבודה שלו.
תקרא בין השורות של איציק,
רכב לא מוכר, שעבר אי-אלו שנים על הכביש ומוסכים אחרים (מוסכי מדרכה ובעלים שחושב שהוא יותר חכם מכולם יחד?), בשילוב הטכנולוגיה המודרנית יכול להיות פצצת זמן.
בלי להכיר את המוסך המדובר, אני כן חושב כמו נמרוד שמגיע למוסך כסף על בדיקה- כמה? זה כבר נתון למיקוח/פרשנות, לטכנאי מזגן/תנור/אינסטלטור וכו' בבית אתם לא משלמים על בדיקה גם אם הוא לא מתקן בסוף?
מוני אורבך
14-06-16, 09:27
דורון אני הבאתי מקרה קצה שבו עשו reverse engineering לכל המערכת ללא שום ידע מראש על אופן פעולת המערכת.
בשביל זה אכן צריכים הרבה ידע ניסיון ולא מעט כשרון.
אבל זה ממש לא המצב במקרה הזה.
מדובר על מוסך שרות של היצרן ! שאמור להיות בו כל המידע כולל נהלים מפורטים על טיפול בתקלה ברמת צעד צעד.
טרופר אני לא מכיר, אבל רנגלר מכיר טוב. בספר הרכב של היצרן מפורט קוד תקלה ודרך טיפול צעד צעד ברמת תרשים זרימה.
אפילו מוסכניק "מסכן" שכל כך עסוק, יכול פשוט לקרוא את FSM ולטפל לפי הספר.
לא צריך תואר בהנדסת חשמל מהטכניון בשביל זה..
אנליזה של תקלה אכן לוקחת מאמצים וזמן ולפיכך צריך לשלם עליה.
השאלה כמה לשלם? בשביל זה יש שעת עבודה ולכל מוסך (במיוחד מוסך שרות של היצרן) נקבע מראש כמה שעות עבודה לכל פעולה כולל אנליזה.
כל רכב מודרני היום מוציא קודי תקלה. לא משנה כמה התעסקו בו. אם לא יוציא הרכב פשוט לא יסע. קריאת קודי תקלה היא פאסיבית לגמרי.
זה נותן לך אבחון ראשוני, ונותן כיוון כללי.
מכאן יש נוהלי טיפול שונים בהתאם ליצרן.
אם רק קוראים קודי תקלה, קשה לי מאוד להאמין שיעשה נזק, אם משהו מכיר מצב כזה אשמח לשמוע.
בקיצור, התירוץ של המוסך נישמע כמו תירוץ כזה של "עזוב אותנו לא רוצים טרופר אצלנו במוסך", רק בדרך אלגנטית...
זו כנראה השורה התחתונה.
דורון אף אחד לא אמר שלא מגיע לו כסף על בדיקת מחשב(שלוקח בדיוק חצי שעה אם לא פחות לסרוק את הכל, מניסיון), אבל מכאן ולאן שזה התגלגל הדרך ארוכה, גם מבחינת המחיר שהוא גבוה יחסית וגם מבחינת התירוץ שלא מקובל, לדעתי.
- - - Updated - - -
זו כנראה השורה התחתונה.
אנחנו מסכימים על משהו, למה אתה אומר שלא... 😉
אנחנו מסכימים על הרבה...
צריך להכיר במציאות: טרופר, פאג'רו Q, פראדו, טראנו - כל בני "תור הזהב" של ה4X4 בישראל הם כבר בני 12-15-20 שנה, אוטוטו רכב מיושן באופן רשמי. מוסכים גדולים, מוסכי יבואן, באמת ובצדק מבחינתם לא רוצים להתעסק עם כאלו כלי רכב. אם אני אגיד לך שמוסך של יבואן ג'יפ - מכשירי תנועה, או עכשיו סמל"ת - יצחק עלי אם אני אבוא לו עם הCJ מודל 79' שלי - זה לא יפתיע, נכון?
אז כמו שעם ג'יפ סיקס או סופה או צ'רוקי הולכים למוסכים מאד מסוימים, פרטיים, קטנים, שמתמחים בהם, ולא למוסך כללי של מכשירי תנועה - צריך לקבל את זה גם עם כל מותג אחר. שכחו מUMI, יוניון מוטורס, כלמוביל וקרסו. הם לא רלוונטיים.
לא יודע מאיפה הביאו את הסכום ההזוי הזה, בשתי הבדיקות האחרונות שעשיתי בשני מוסכי UMI שונים, לקחו לי 250 ש"ח +- לבדיקה שכללה התחברות למחשב ונסיעת מבחן.
מוסך שמבקש 500 שקל לבדיקה - מצידי שירעב למוות עד שיסגור.
לגבי החיבור למחשב והסרת האחריות - חרטא בריבוע, חיבור טק2 לטרופר לא ישרוף שום מחשב ושלא יספרו לכם סיפורי פוגי.
לגבי החיבור למחשב והסרת האחריות - חרטא בריבוע, חיבור טק2 לטרופר לא ישרוף שום מחשב ושלא יספרו לכם סיפורי פוגי.
תראה כמה אנשים, פה באתר, תומכים בקישקוש הזה, אז מה אנחנו מתפלאים שהמוסך מנסה.......
אנחנו מסכימים על הרבה...
צריך להכיר במציאות: טרופר, פאג'רו Q, פראדו, טראנו - כל בני "תור הזהב" של ה4X4 בישראל הם כבר בני 12-15-20 שנה, אוטוטו רכב מיושן באופן רשמי. מוסכים גדולים, מוסכי יבואן, באמת ובצדק מבחינתם לא רוצים להתעסק עם כאלו כלי רכב. אם אני אגיד לך שמוסך של יבואן ג'יפ - מכשירי תנועה, או עכשיו סמל"ת - יצחק עלי אם אני אבוא לו עם הCJ מודל 79' שלי - זה לא יפתיע, נכון?
אז כמו שעם ג'יפ סיקס או סופה או צ'רוקי הולכים למוסכים מאד מסוימים, פרטיים, קטנים, שמתמחים בהם, ולא למוסך כללי של מכשירי תנועה - צריך לקבל את זה גם עם כל מותג אחר. שכחו מUMI, יוניון מוטורס, כלמוביל וקרסו. הם לא רלוונטיים.
דווקא אני עם הלנדקרוזר 73 שנת 98 הולך למוסך טויוטה שפילמן בפ"ת,
חוץ מהמחיר (שעושים לי הנחה פה ושם ושם ופה...) הטיפול מסור ומקצועי עד מאוד כבר שנים.
למוסך מגיע 250 ש"ח על בדיקה, אתם שוכחים שרצפה, ציוד, פועל עולה כסף.
אבל כאן הבעיה, בארה"ב בעלי ג'יפ רואים בושה להיכנס ל- stealer על לשון dealer, בעל ג'יפ שמכבד עצמו עושה לבד.
אצלנו יש פחד לגעת לבד, וואו זה מסובך, מפחיד, צריך תואר בהנדסה, כמו שיש לפועל במוסך...
אז בפחות מ 500 שח קניתי סורק ושני חמורים. בעוד קצת השקעה קניתי גם כלי עבודה. אמזון ואיביי חברים טובים. פתאום אחזקת הבהמה שלי עולה לירות במקום דולרים.
אז או שתשלמו או שתבינו לבד....
דווקא אני עם הלנדקרוזר 73 שנת 98 הולך למוסך טויוטה שפילמן בפ"ת,
חוץ מהמחיר (שעושים לי הנחה פה ושם ושם ופה...) הטיפול מסור ומקצועי עד מאוד כבר שנים.
יחידי סגולה.. כשרק התחלתי עם הCJ הבנתי שאף מוסך לא רוצה לגעת בדבר הזה..
מצד אחד, אני יכול להבין אותם.. לא כולם יודעים מאיפה להשיג חלקים, הפוטנציאל להתקע על שטויות גדול (ברגים חלודים הברגות גמורות וכו').
מצד שני, מדובר ברכבים שהגישה אצלם בדרך כלל קלה, ואין התחכמויות. חובבן יכול לפרק תא מנוע של CJ (כולל מנוע) ביום עבודה...
ואז יוצא שחופן של בעלי מקצוע נהנים מההפקר של כל השאר.. מגיע להם.
איציק - 4X6ZH
15-06-16, 07:12
מוסך הוא עסק כלכלי !!
מוסך זה לא מועדון לחבר
מוסך היא מערכת מורכבת המחייבת שליטה ובקרה על הרבה מערכות משנה
מוסך הוא עסק שנמצא בפיקוח ( של משרד התחבורה / משרד העבודה / רשרות מקומית ... ועוד גזלנים מזדמנים )
מוסך שמכבד את עצמו דורש מעצמו וגם מהלקוחות שלו
מהצד השני נמצא הלקוח
והלקוח " תמיד צודק " .... ?!
למוסך / למדינת ישראל / לכל העולם חסר כח אדם מקצועי
יצרני הרכב נמצאים בתחרות מטורפת סביב הזנב של עצמם
המוסכים נמצאים בתוך מחול שדים של הישרדות ( יום יום )
יושבי חכמי העולם ( אנשי הי טק ) וממציאים כל יום תעלול חדש
יושבים גזלני העולם ( אנשי הכלכלה והכספים ) ומחוקקים כל יום תקנה חדשה
מעל כולם נמצאים הירוקים שעד לא יעשו את העולם שחור לא ירגעו
על הגדר יושבים יבואני הרכב שחוגגים ( כי הבלאגן גדול )
ובעלי הרכב חושבים שהכל מגיעה להם
אז זה הוא שאולי מגיעה .... אבל אין מי שיתן לכם
ויש הרבה מוסכים שלא מוכנים להיות יותר פריירים
או שתשלם ( והרבה !!)
או שתחפש מי שיסיעה אותך
את הגרוטעות שאתם מוצאים בגרוש וחצי לא תצליחו להכניס לטיפול בכל מוסך
וכשתצליחו להכנס יראו לכם את הדלת בעדינות
וכשתבין שהכניסה יקרה והמוסך יבין שאתה לקוח רציני תקבל שרות טוב
בינתיים פה ושם יהיו שרשורי זעם
ובעתיד המצב יהיה רק הרבה הרבה יותר מסובך
איציק
איציק
boaz avrahami
15-06-16, 07:25
זה בהחלט מעורר הזדהות והבנה לקושי של הצד השני...
דרך מקובלת בענף המוסכים- בוא נתעסק בשוטף המוכר שעליו אנחנו מרוויחים בבטחון ויכולים להתקיים.
כשיבוא הרכב החריג עם המקרה המסובך שכנראה נצטרך לנחש מה התקלה והלקוח לא ישלם את הזמן שהושקע אז תוקעים מחיר של תעוף מפה או שתשלם כמו שצריך.
כלקוח זה לא נעים אבל זה בהחלט נכון מצד המוסך.
לכן התפתחו מוסכי הגורואים אשר מכירים את המחלות הכרוניות ויכולים לתת פתרון זול יחסית היות ואין להם הפסד כל פעם בזמן הלימוד.
וכשתבין שהכניסה יקרה והמוסך יבין שאתה לקוח רציני תקבל שרות טוב
איציק
איציק
סליחה, אבל עם המשפט המצוטט יש לי בעיה רצינית.
למרות שהרבה ממה שכתבת מובן וידוע, הדרך לשירות טוב לא צריכה להיות תלויה באיכות הלקוח (או בגודל הלשון שלו...).
זה שורש הבעייה....
של רוב בעלי המקצוע בארץ אגב....
אתה בעל מקצוע? תן שירות טוב. אני חרא לקוח? תסלק אותי מהמוסך שלך בדרך זו או אחרת או שתשתוק ותעשה את העבודה.
זה סדר הדברים ולא הפוך!!!
בהמשך למה שכתב איציק, הכל בסוף עולה כסף. ושעת עבודה של מאבחן עולה למוסך כולל הכל כמה מאות שקלים.
אנחנו מצפים כמובן שאת האבחון יעשו לנו במחיר הפסד מתוך הנחה שאת הכסף הגדול נשאיר במוסך על התיקון.
אבל מן הסתם עברו במוסך לא לקוח אחד ולא שניים, שעשו אבחון ומסיבות כספיות העדיפו לתקן לבד - כי באינטרנט מישהו הסביר להם איך לתקן ואיפה קונים את החלק באיביי ובאמת זה לא מסובך להחליף חיישן.
ואז נתת שירות בהפסד אבל גם לא הרווחת על התיקון.
ומוסך צריך להרוויח. אז הלקוח הבא שייכנס עם רגב מהסוג שאנשים כבר מתחזקים לבד, ישלם לא רק את עלות שעת העבודה של המאבחן אלא גם את מה שצריך להרוויח - זו התנהגות של עסק כלכלי ולא מועדון חברים.
מה שמביא אותי לגולשים בג׳יפולוג שהם כן מועדון חברים. תהיו חברים ותשאילו לברנש טק2. ליום. אני בטוח שיש כאן כמה גולשים שיש להם ולא משתמשים בו כל הזמן.... אם היה לי זה מה שהייתי עושה.
אסף.
מוסך הוא עסק כלכלי !!
מוסך זה לא מועדון לחבר
מוסך היא מערכת מורכבת המחייבת שליטה ובקרה על הרבה מערכות משנה
מוסך הוא עסק שנמצא בפיקוח ( של משרד התחבורה / משרד העבודה / רשרות מקומית ... ועוד גזלנים מזדמנים )
מוסך שמכבד את עצמו דורש מעצמו וגם מהלקוחות שלו
מהצד השני נמצא הלקוח
והלקוח " תמיד צודק " .... ?!
למוסך / למדינת ישראל / לכל העולם חסר כח אדם מקצועי
יצרני הרכב נמצאים בתחרות מטורפת סביב הזנב של עצמם
המוסכים נמצאים בתוך מחול שדים של הישרדות ( יום יום )
יושבי חכמי העולם ( אנשי הי טק ) וממציאים כל יום תעלול חדש
יושבים גזלני העולם ( אנשי הכלכלה והכספים ) ומחוקקים כל יום תקנה חדשה
מעל כולם נמצאים הירוקים שעד לא יעשו את העולם שחור לא ירגעו
על הגדר יושבים יבואני הרכב שחוגגים ( כי הבלאגן גדול )
ובעלי הרכב חושבים שהכל מגיעה להם
אז זה הוא שאולי מגיעה .... אבל אין מי שיתן לכם
ויש הרבה מוסכים שלא מוכנים להיות יותר פריירים
או שתשלם ( והרבה !!)
או שתחפש מי שיסיעה אותך
את הגרוטעות שאתם מוצאים בגרוש וחצי לא תצליחו להכניס לטיפול בכל מוסך
וכשתצליחו להכנס יראו לכם את הדלת בעדינות
וכשתבין שהכניסה יקרה והמוסך יבין שאתה לקוח רציני תקבל שרות טוב
בינתיים פה ושם יהיו שרשורי זעם
ובעתיד המצב יהיה רק הרבה הרבה יותר מסובך
איציק
איציק
הכל מובן וידוע, עדיין זה לא תירוץ.
מוסך הסדר גודל שאתה מדבר מפרנס הרבה עובדים, פקידות, אנשי שירות, תחזוקה, וכו' וזה עוד לפני מכונאים וטכנאים, אין ויכוח שמגיע למוסך כסף על כל כניסה אליו, אבל מכאן ועד "לשדוד" לקוח או לנפנף אותו יש הרבה הבדל, ומבטיח לך שאם פות"ח השרשור ירים טלפון לשירות לקוחות הוא גם יקבל מענה, זה שהרכב בן 10 או 14 לא אמור להפריע להם, עבודה זאת עבודה, אני מכיר מוסכי יבואן שמטפלים ברכבים כאלה ברצון ובמחירים הוגנים, דוגמה: מיצובישי פג׳רו שנת 97 של חבר, קיבל מכה או לא יודע מה באגן שמן, היתעקם הבורג ריקון ונזל, תיקון פשוט בכל מוסך אפשר נכון? ניכנס למוסך יבואן פירקו סידרו, עשו מה שצריך ועבדו יום שלם כולל עבודות חוץ(תיקון הקרטר), כמה יצא? 800 ₪, לטעמי לא מחיר יקר למוסך הנ"ל, אז יש גם כאלה, אולי אם היה ניכנס למוסך "רגיל" היה עולה פחות כמה שקלים.
המוסכים הגדולים היום הבינו את הטריק, הם רוצים כמה שיותר רכבים יחסית חדשים, כמה שיותר טיפולים, שמן פילטר שמן ושלום, מקסימום תקלה פה ושם חיישנים ושטויות, ניגמרו התיקונים המורכבים, או שתחליף מנוע או שתחליף רכב, אני אומר- מוסך כזה? עדיף להחליף מוסך.
אלה הסיבות שבועז ציין שבגללם צצו הגורואים, אישית לא מבין מה הסיפור, הרכבים שלנו לא צעירים, איציק איך אמרת? "גרוש וחצי", כל החומר כמעט נימצא ברשת, קצת ידע בקריאה והבנת הניקרא ותימצא הכל על תקלה שיש לך, אם אתה הולך למוסך לפחות תבוא מוכן.
בהמשך למה שכתב איציק, הכל בסוף עולה כסף. ושעת עבודה של מאבחן עולה למוסך כולל הכל כמה מאות שקלים.
אנחנו מצפים כמובן שאת האבחון יעשו לנו במחיר הפסד מתוך הנחה שאת הכסף הגדול נשאיר במוסך על התיקון.
אבל מן הסתם עברו במוסך לא לקוח אחד ולא שניים, שעשו אבחון ומסיבות כספיות העדיפו לתקן לבד - כי באינטרנט מישהו הסביר להם איך לתקן ואיפה קונים את החלק באיביי ובאמת זה לא מסובך להחליף חיישן.
ואז נתת שירות בהפסד אבל גם לא הרווחת על התיקון.
ומוסך צריך להרוויח. אז הלקוח הבא שייכנס עם רגב מהסוג שאנשים כבר מתחזקים לבד, ישלם לא רק את עלות שעת העבודה של המאבחן אלא גם את מה שצריך להרוויח - זו התנהגות של עסק כלכלי ולא מועדון חברים.
מה שמביא אותי לגולשים בג׳יפולוג שהם כן מועדון חברים. תהיו חברים ותשאילו לברנש טק2. ליום. אני בטוח שיש כאן כמה גולשים שיש להם ולא משתמשים בו כל הזמן.... אם היה לי זה מה שהייתי עושה.
אסף.
אתה יודע מה עושים אנשי הדיאגנוסטיקה כשאין להם עבודה?
למוסך עדיף שיכנסו רכבים לדיאגנוזה אפילו שבסוף לא יתקנו, ותכלס לקרוא מחשב ותקלות לא לוקח יותר מידי זמן.
לתקלה שיש לו אין צורך בטק2, היא לא קבועה לפי מה שהבנתי ממנו, משמע גם אם תחבר טק2 אתה לא תבחין בה, הוא יראה לך שכל הלחצים תקינים, רק שהתקלה מופיעה(זיופים) ותתחבר למחשב לפרמטר חיישן מסילה אתה תיראה שהוא משחק בלחץ עולה ויורד.
לכן אמרתי לנתק את החוט הלבן מיד שזה קורה, לא דבר מסובך בכלל וזה נגיש מיד, אפשר לאתר אותו לפני ולסמן אותו, פשוט שולפים אותו מהתקע, נעלמה התקלה? חיישן דפוק.
רוצה בכל זאת טק2? יש לחבר, אפשר לתאם איתו בדיקה, אבל ניראה לי שלבוא מהמרכז לצפון זה מיותר בשביל זה והסולר יעלה לך אותו דבר.
לדעתי יש הבדל בין לקוח מזדמן שנכנס למוסך לא מוכר לבין לקוח קבוע של אותו מוסך, שנכנס עם תקלה חדשה.
הלקוח הקבוע יקבל שרות ומחיר טוב יותר, וכנראה גם בדיקה ללא עלות, מכיוון שבטווח הארוך הלקוח מכניס כסף.
הלקוח המזדמן, שבכלל לא בטוח שיבצע את התיקון, מחוייב בכל עלות הבדיקה וכנראה גם קיבל עידוד לא לבוא יותר בדמות מחיר גבוה.
ואל תשכחו שמבחינה טכנית, לא בטוח שזה החיישן. המוסך כבר ראה עשרות טרופרים במשך 15 שנה, וכל בעל טרופר ראה רק את שלו ועוד כמה בפייסבוק. קצת ענווה לא תזיק.
בוזי לא על זה מדובר, אבל לפי מה שאתה אומר כל רכב בן שנה שהחליף בעלים סופו לטפל במוסך "רגיל".
הפג׳רו שהזכרתי בתגובה קודמת ניכנס לאותו מוסך בפעם הראשונה עם הבעלים הנוכחי, לאחר בדיקת מספר רישוי לצורך זיהוי או משהו גילו שבעבר הוא היה מטופל שלהם ועשה ראש מנוע שם, לא חושב שזאת הסיבה ליחס בכל אופן.
מהבחינה הטכנית, לרוב מוסכי umi יש את הידע והניסיון כבר אמרתי, הבעיה שאין להם את הרצון, ביצת הזהב כבר לא זהב, אני חושב שבעלי הטרופרים מכירים אותי מספיק פה, יודעים עם מי אני מטייל ומי החברים, אני "מכיר" לא מעט טרופרים(ולא רק), אני לא מתיימר להיות יודע הכל, להפך, אני סה"כ אומר שהתקלה מוכרת וידועה, טרופר הוא לא שד, חפש את התקלה בגוגל ותימצא את אותן תשובות, גם בפורום האוסטרלי.
דניאל מאירי
15-06-16, 11:28
אני חייב להגיד שאני קצת מזדהה עם מה שאיציק כתב.
אם אקח תחום אחר לגמרי כמו מטבח, הרי שרק בישראל לקוחות נכנסים ליצרניות מובילות על מנת לתכנן מטבח עם המעצב שלהם.
יוצאים משם עם סקיצה יפה ישר לנגר שלהם, שיעשה את העבודה בחצי מחיר.
עוד דוגמא ?
נכנסים לחנות נעלי ספורט כדי למצוא את הדגם המדוייק של הנעל ואת המידה הנכונה, ומשם ישר לאינטרנט להזמין.
אני חושב שמי ש"התחיל" את כל הסאגה הזו הם הלקוחות, ככה שבהחלט לכל עסק יש לקוחות לא רצויים.
ואם הם כבר מגיעים בלית ברירה, הרי ש"יענישו" אותם על ההתנהלות שלהם.
דניאל
אפרופו מוסכי יבואן ואי לקיחת אחריות על "שריפת מחשב רכב"... לגמרי במקרה, בynet... :)
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4812968,00.html
אני חייב להגיד שאני קצת מזדהה עם מה שאיציק כתב.
אם אקח תחום אחר לגמרי כמו מטבח, הרי שרק בישראל לקוחות נכנסים ליצרניות מובילות על מנת לתכנן מטבח עם המעצב שלהם.
יוצאים משם עם סקיצה יפה ישר לנגר שלהם, שיעשה את העבודה בחצי מחיר.
עוד דוגמא ?
נכנסים לחנות נעלי ספורט כדי למצוא את הדגם המדוייק של הנעל ואת המידה הנכונה, ומשם ישר לאינטרנט להזמין.
אני חושב שמי ש"התחיל" את כל הסאגה הזו הם הלקוחות, ככה שבהחלט לכל עסק יש לקוחות לא רצויים.
ואם הם כבר מגיעים בלית ברירה, הרי ש"יענישו" אותם על ההתנהלות שלהם.
דניאל
נגר יעשה בחצי מחיר? הלוואי.
להזמין באינטרנט? בוודאי. אני מבין את העלויות, והיבוא, והמסים אבל אין שום סיבה לשלם פי 3 או פי 4. כשאני מוצא מקום שלוקח "רק" פי 2 אני אומר "ואי, איזה מקום הגון!". איזה שירות אני מקבל מחנויות? מוכרת פרחה מסריחה מסיגריות שאומרת "זה אין, קח את זה, ממש אותו דבר, ורוד זה הצבע של גברים עכשיו"?
בולשיט חצי מחיר ובתכל'ס שום נגר לא עושה סקיצה בלי שהוא מקבל את העבודה. כשעשינו את המטבח שלנו ראינו איזה חמישה נגרים, המחיר של כולם היה זהה.
לפעמים שווה להזמין מחול אבל לא תמיד זה משתלם. צריך להשוות מחירים
אפרופו מוסכי יבואן ואי לקיחת אחריות על "שריפת מחשב רכב"... לגמרי במקרה, בynet... :)
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4812968,00.html
לא הבנתי... לא נישרף בגלל מחשב, כתוב שלקחו אחריות וטופל לשביעות רצון הלקוח... ובכלל החליפו לו משאבת הזרקה.
יש המון מקרים, לפני כמה חודשים כמעט נישרף טרופר אחרי שהחליפו לו סטרטר והשאירו חוטים גלויים, במזל ניגמר בקצר ונישרף פיוז ראשי.
יכול לקרות בכל רכב לכל אחד.
כשאני מגיע ללקוח והתקלה לא בולטת לעין, אני מבהיר שהבדיקה עולה x ושאם הם יחליטו לתקן הדיאגנוזה ללא עלות.
כך אני הולך על בטוח, ומצד שני הלקוח לא משלם על דיאגנוזה כשהוא מחליט לבצע את התיקון.
מלכתחילה התרבות של תשלום בכל מקרה על דיאגנוזה לא ברורה לי.
Sent from my iPhone using Tapatalk
לא הבנתי מה זה השטויות האלה... שאיציק ועוד בחור כתבו - מוסך מתמחר בדיקה בהפסד?? אתם צוחקים עליי?? כמה מקבל הבוחן לשעת עבודה? תחלק את זה בשניים לפחות כי האיבחון שלו לא עולה על חצי שעה ברוב המקרים וגם זה מוגזם.. אז 250 שקל זה כבר לא בסדר? צריך לדפוק 500 שקל?? המוסך נשען רק על עובד אחד? הבוחן? עליו ועל הבדיקה המסכנה נשענות כל הוצאות המוסך באותה חצי שעה?
מדובר פה על ניצול ותו לא, הבעיה שהתרגלנו שתוקעים אותנו במדינה הזאת ואנחנו תמיד מחפשים את האור בתוך החרא.
אתם כותבים על מקצוענות במוסך והכסף ששווה לשלם להם? - אני מדבר על הכנסת כמה מספרים של מזרקים למחשב, פעולה שלוקחת 5 דקות בלחץ, על זה גבו ממני 270 שקל. שילמתי בשקט, למה? - כי להם היה את המכשיר שלי לא היה, להם היה את הידע שלי לא היה והם המקצוענים. אבל מכיוון שגם את העבודה הזאת עשו בצורה חאפרית והייתי צריך לחזור על זה - החלטתי שאליהם אני לא חוזר.
רוצים עוד דוגמה? - מוסך גבה ממני 1300 שקל על החלפת מיסב אחורי, המיסב עולה (מקורי בחברה) 35 שקל.. אני בטוח שהיה לבעל המוסך ממש קשה להרוויח עליי, הוא היה צריך להשתמש בפרס 30 טון.. ואז מה נגיד למוסכניק שהחליף שני מיסבים שבוע לאחר מכן ב 1200 שקל? הוא הפסיד? לא נראה לי.
אז מספיק לקשקש על זה שמוסכניקים מפסידים ומספיק לקשקש ששטראוס מפסידה על המילקי ואם לחנות הנעליים קשה עם זה שאני לא קונה אצלם - שיורידו קצת מחיר ואם הם קונים את הנעליים ביוקר - שילחצו על הספק שלהם להוריד מחיר.
אותו דבר לגבי נגרים - אם אתה מתלונן שעושים אצל החברות הגדולות סקיצה ונותנים לנגר פרטי - שהחברות הגדולות יורידו מחיר.
הגיע הזמן שבמדינה הזאת נותני שירות ילמדו שירות טוב מהו, שהלקוח אמנם לא תמיד צודק, אבל מתפקידו של בעל השירות לנסות לפחות להוציא את הלקוח מרוצה.
מדינת ישראל.
ביצה ותרנגולת.
ככל שיהיו פחות קונים, על מנת לשמר את החנויות/מוסכים יהיה צורך להעלות מחירים לאלו שכן קונים.
כתוצאה מזה - יקנו פחות.
כדי לשמר - שוב להעלות וכיו"ב.
ואז לא יהיו ביצה ותרנגולת, אלא ביצה ומחבת.
או - מחבת ותרנגולת.
והנה, פתחתי לדרור פתח...
מכל מקום ובאמת,
דעתי, הבלתי מלומדה בעליל, היא שעל שירות צריך לשלם, ומי שלא טוב לו - מוזמן ללכת למישהו אחר, אם קיים כזה.
אם היית לקוח קבוע, ייתכן שהמוסך היה סופג את זה, ברגע שאתה מזדמן - הוא לא חייב לך כלום.
ועוד אגב אחד והוא גילוי נאות:
אני מכיר את בעלי המוסך. אחד מהם, אדם טוב לב, יעזור לך ככל יכולתו באופן פרטי. המוסך, כמו שאיציק כתב, הוא עסק כלכלי.
לא ביצה ולא תרנגולת, יכול להיות שהאיש אדם טוב לב ואדם מצוין.
על שירות צריך ועדיף לטעמי לשלם, אבל יש מחיר סביר, מחיר "שוק", עלות שעת עבודה "מקובלת".
איך שלא תסתכל על זה - 500 שקל לבדיקה זה מוגזם מעבר לכל פרופורציה והסיבה היחידה לבקש מחיר כזה היא כדי להרחיק את הלקוח.
סתם שאלה... כמה אתה מתמחר שעת עבודה? כמה נראה לך תשלום סביר על שעת עבודה?
אסף.
המוסך מתמחר - בין 200₪ ל-300₪.
דרך אגב, כשלי יצא להיות בumi קיזזו לי את מחיר הבדיקה ממחיר התיקון (שילמתי רק על התיקון ועל החלקים), כך נאמר לי מראש וכך היה. והם גם לא ניסו להתחמק מראש מאחריות לגבי נזק שהם עלולים לעשות.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
עם כל הכבוד,,,,,
אני חושש שאתם מפקששים את הנקודה.
שזה מגיע לתמחור, אני מבין כל שיקול, בדיקה יקרה, כן \ לא רוצה לגעת ברכב, החזר על בדיקה כחלק מהתיקון....
אבל מה שהכי מכעיס , עד כדי שאלה של חוקיות, זה הסיפור של וויתור אחריות משריפה של המחשב של הרכב....
סיפור הזוי, ובקשה עוד יותר הזויה....
סליחה על השקט פשוט לא הייתי עם הטלפון ביומיים האחרונים.
אם היה לי זמן פנוי לנסוע לאבחון במוסך אחד ולטפל במוסך אחר הייתי כבר מאבחן ומתקן לבד בעזרת הקהילה בג'יפולוג. כשאני בא למוסך אני רוצה לצאת עם רכב תקין.
אם היו אומרים לי שבדיקה זה 250 ומשקללים את זה בעלות אם הייתי בוחר לתקן זה יותר מבסדר. אבל 500 זה ברור שמכוון להיפטר ממני וזו זכותו של המוסך, אבל זו גם זכותי לתהות על כך מעל דפי הרשת. בסוף בעיניי זה מוציא שם רע למוסך ומוציא אותו לא מקצועי כי הוא בוחר להמנע מטיפולים לכאורה לא שגרתיים, מה גם שלדעתי פוטנציאל הרווח בתיקונים כאלה גבוה משמעותית בגלל עלות החלקים וזמן העבודה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.