צפייה בגרסה מלאה : איזה רכבי שטח מאפשרים זיכוי על המעמ והוצ' מהק"מ הראשון?
אהלן,
כמו בכתורת, מתעניין איזה סוג רכבים/טנדרים/ג'יפים עדיין מאפשרים להזדכות על המע"מ וההוצאות מוכרות 100%?
עד כמה שאני יודע מדובר על הטנדרים הכבדים (מעל 3.5 טון) - וגם הם הולכים לאבד בקרוב את הזיכוי במע"מ.
מה לגבי דיפנדר 130?
טנדרים חד-קבינה? איך מוגדר ברשיון טנדר דאבל קבינה ואיך מוגדר חד קבינה?
האם יש קשר לשנתון או רק למועד הרכישה?
תודה!
קח כל ג'יפ ותעשה לו רישוי מדברי (היתר להסעת נוסעים בשכר). כל ההוצאות מוכרות מהק"מ הראשון.
זה כאב ראש בירוקרטי במשרד הרישוי ולעתים גם בעמדה 1, ביטוח יקר יותר, אגרת רישוי יקרה יותר, הרכב צריך להיות רשום בתאגיד (למשל, חברת טיולים) צריך כל מיני אבזרים מטופשים (מטף, פטיש לשבירת חלונות, גם בג'יפ עם ברזנט...) בדיקת קצין בטיחות כל חודש (!... בתכל'ס זה טסט לכל דבר. כל חודש...). כל זה על מנת שלא כל עצמאי שהוא גם בעל ג'יפ ינצל את מקלט המס הזה.
אז כל ההוצאות מוכרות, אבל חשוב לדעת שאחזקת הרכב מתייקרת מאוד. בוא ונאמר שכל נושא ה"ניירת" יעלה לך בחישוב שנתי יותר מפי 2 מאשר בג'יפ פרטי. זאת אומרת שבשורה התחתונה, אם האוטו לא נוסע הרבה כל הסיפור יחסוך לך מעט מאוד או שלא יחסוך כלום - במקום לשלם את הכסף שלך למס הכנסה, תשלם אותו לחברת ביטוח ולתאגיד ולקצין הבטיחות. אם הג'יפ לא נוסע הרבה ו/או לא מייצר לך הכנסות בשוטף (הדרכות נהיגה/טיולים, השתתפות בתרגילים צבאיים, עבודות שלג/שירותי לוגיסטיקה לטיולים וכו') לא בטוח שזה משתלם.
מה שטוב ברישוי מדברי זה שהוא הפיך. ניסית, לא התלהבת, אפשר לחזור לרישוי פרטי רגיל.
כל רכב שהוא מעל 3.5 טון, וזהו.
זה דיי פשוט.
ברכבי שטח, נכנסים בזה הטנדרים הגדולים (f350, Silverado, Ram).
דיפנדר 130 ו110 (גרסת HD בלבד) סוואנה/ואנדורה 4×4,.
בהצלחה
תודה :) אני לא נוסע הרבה ולכן רכב מדברי נראה לי מטרד גדול מידי עבורי - לא צריך להיות עסק שמצריך רכב שטח כדי להכיר כרכב מדברי?
לא מכירים שום חריגה לטנדרים עם קבינה אחת?
אילן יונימוג בזמנו אמר שהטנדר סמוראי שלו מוכר בעסק ולכן לא הופך אותו לאספנות.
Sent from my iPhone using Tapatalk
יונימוג אדום
26-08-15, 19:33
אכן הטנדר שלי ( סמוראי 1987 ) מוכר מלא בעסק .
מכיוון שמדובר על טנדר קבינה אחת וללא נוסעים נוספים , הרי שרכב זה איננו משפחתי ולכן מוכר במלואו , ראה גם הפורטר של פיאג'ו .
כמו כן הסיקס שלי ( המינוח ברישיון - פרטי רכב שדה פתוח ) מוכר אצלי בעסק במלואו מכיוון שעיסוקי עבודות עפר והסיקס מיועד כרכב חילוץ .
גם כעת כשמדברים על שלילת ההטבות מהטנדרים המגודלים בכל כתבה בנושא מוזכר שהטנדרים עם קבינה בודדה לא יפגעו מכך .
הרכבים הללו מופיעים אצלי בעסק כבר לא מעט שנים .
אילן
תמיד אפשר לסמוך עליך!
יש לך איזה קישור שמדבר על החד קבינה? לא מצאתי על זה בגוגל..
Sent from my iPhone using Tapatalk
עד כמה שאני מכיר יודע, ובדקתי את זה לעומק, הפורטר של פיאג'ו מוכר רק בגלל שיש לו ארגז הייבר ולא בגלל שהוא חד קבינה.
הלוואי שאני טועה.
יונימוג אדום
27-08-15, 05:52
עד כמה שאני מכיר יודע, ובדקתי את זה לעומק, הפורטר של פיאג'ו מוכר רק בגלל שיש לו ארגז הייבר ולא בגלל שהוא חד קבינה.
הלוואי שאני טועה.
עידן , אתה טועה .
גם טנדר היילקס או מגנום חד קבינה נכנסים לנישה הזאת .
דרך אגב , ישנם רכבי פורטר ללא הייבר .
רואה חשבון נמדד ביכולת שלו לדעת את רזי החוק ולא במחיר ( הזול ) שהוא גובה - תחשבו על זה .
אילן
מצטרף לבקשה...
Sent from my iPhone using Tapatalk
יונימוג...אתה מתכוון שמה שמייחד את רזי הרכבים שהם בתל אחודים?
<tbody>
תקנות מס ערך מוסף, התשל"ו - 1976
1. (ב) ....
"לעניין תקנה זו ותקנות 2 ו-14 - "רכב פרטי" - רכב נוסעים פרטי, רכב פרטי דו-שימושי רכב נוסעים פרטי, רכב פרטי דו-שימושי, רכב מסחרי אחוד ורכב מסחרי בלתי אחוד כמשמעותם בתקנות התעבורה, התשכ"א-1961, ובלבד שמשקלו הכולל המותר של רכב מסחרי כאמור אינו עולה על 3,500 ק"ג וכן רכב המפורט בתוספת הרביעית, דומה לו במהותו או זהה לו אך למעט ג'יפ המועסק דרך קבע בתנאי שדה או בחצרי העסק או המפעל".
</tbody>
(בהדגשה - השינוי החל בנוסח התקנה)
https://taxes.gov.il/vat/pages/taxesvatmastsumot.aspx (https://taxes.gov.il/vat/pages/taxesvatmastsumot.aspx)
בהמשך....בהסברים צוין :
"
איסור ניכוי מס תשומות
GovXParagraph4
בעקבות התיקון, לא יותר ניכוי מס תשומות עפ"י תקנה 14 (א) לתקנות בגין רכישה (לרבות יבוא והשכרה) של רכב מסחרי שמשקלו אינו עולה על 3,500 ק"ג ובכלל זה טנדרים, רכב מסחרי אחוד, מסחריות קלות, וואנים וכדומה.
במילים אחרות, כל רכב שיימסר לקונה לאחר היום הקובע, אין לנכות את מס התשומות בגינו, למעט במקרים החריגים המפורטים בתקנה 14 (ב) לתקנות"
ובהסבר נשמט לכאורה "הבלתי אחוד"
האם לזאת הכוונה
נמנע מלייעץ בפומבי ובכלל....אולם הייתי נזהר ובכל מקרה ניתן לפנות לרשויות לקבלת "אשרור" מראש...אם בטוחים ובמיוחד שמסתכמים על החוק
יונימוג אדום
02-09-15, 19:25
ובכן , לגבי הסיקס ( רכב שדה פתוח ) הבאת אישור , נשאר לנו הטנדר .
בקרוב אנסה להראות גם את זה .
חברים , שאלתם שאלה וקיבלתם תשובה .
אני עצמאי כמעט 30 שנה והרכבים האלו משרתים אותי בעסק ומוכרים במלואם - החל מהקילומטר הראשון .
הסמוראי שלי משרת אותי כמו שאף טנדר אחר לא יכול , קטן , קומפקטי , 4X4 , ומרווח גחון גדול , כושר העמסה של 700 ק"ג וו גרירה .
לא מתכוון להפוך אותו לאספנות .
אילן
אילן
אילן, לדעתי הטנדר מוכר רק בגלל שהוא היה בבעלותך טרם השינוי בתקנות.
אסף.
יונימוג אדום
05-09-15, 17:41
הטנדר בבעלותי בסך הכל שלוש שנים .
תבדוק שנית עם רואה החשבון שלך , ואם הוא לא מסתדר תנסה מישהו אחר .
אילן
אילן,
זה שיש רו"ח שמוכן לדווח על הוצאה כמוכרת, לא אומר שהוא מכיר את התקנה או עושה זאת על פי חוק.
לשיטתך, היה אמור להיות כאן בארץ שוק פורה של טנדרים חד קבינה, בפועל - כמעט אף יבואן אפילו לא טורח להביא את הכלים האלה לארץ.
התקנה היא דיי חד משמעית - כלי רכב עד 3500 קג לא מוכרים באופן מלא, למעט רכב שמיועד להסעת נוסעים בשכר, ואולי עוד יוצא דופן אחד.
ולא - גם רכב שדה פתוח לא מוכר באופן מלא אלא רק כרכב פרטי, לצערי כמובן.
עידן
יונימוג אדום
06-09-15, 16:14
רכב שדה פתוח מוכר רק למי שעיסוקו עבודות עפר או חקלאות .
הרכב משמש אותי כרכב חילוץ בשטח .
לגבי הטנדר - מוכר מלא , מכיר גם שני טנדרים היילקס חד קבינה שמוכרים במלואם , נדמה לי שלפחות אחד הבעלים רשום פה באתר .
אילן
דרור.
למיטב זכרוני , מדברי מוכר כמו כל רכב אחר לעבודה . 45% בלבד.
וכל שאר הדברים שצריך לעשות עבור הטייטל הזה זה תיק שלא ברא השטן , ורק למי שמתפרנס מהתחום , זה אולי שווה.
אני מעלה את השרשור הזה מהאוב- האם באמת רכב עם קבינה אחת מוכר במס?
מה הגדרת הרכב ברשיון?
הסופה שלי "פרטי רכב שדה פתוח" ברשיון
מוכרת לי במלואה מהק"מ הראשון כי משמשת לעיסוק שלי - הדרכת נהיגת שטח וטיולים.
לא רשמתי אותה כ"מדברי" למרות שמאז פתיחת השרשור הזה הדרישות מרכב מדברי השתנו טיפונת והיום זה קצת יותר קל ופחות כאב ראש.
אבל.
רכב יחיד כזה שרשום על שמך יוכר רק ב-45% כי מס הכנסה החליט ש-55% מהשימוש בו הוא לצורך פרטי.
מהרגע שבבעלותי רכב נוסף - שהוא זה שמיועד לשימושים הפרטיים ואני לא מגיש עליו הוצאות - הג'יפ הוכר במלואו.
מין הסתם ככה אחזקת שתי המכוניות זולה לי יותר מאחזקת הג'יפ בלבד.
אני לא עובד עם הרכב שלי בהדרכת טיוליםץ יש לי מיצובישי האנטר שמספק אותי לגמרי ואני ממש מרגיש מטומטם לעבור לרכב כמו סילברדו רק כדי שיוכר במס.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.