PDA

צפייה בגרסה מלאה : קשירה על גגון?



הדר7
16-02-15, 18:04
האם קשירה בגומיות טובה ?

shmulikbg
16-02-15, 19:06
תלוי כמה גבוה וכבד הדבר שאתה רוצה לקשור.

הדר7
16-02-15, 20:52
שולחן מתקפל, כסאות, עצים,ומזרונים!
אני ישלח לך תמונה, אייך ?

אמיר ב.א
16-02-15, 21:01
מניסיון כדאי לך לקשור טוב ..

אתה לא רוצה שבמהירות 90 פתאום יכסה לך את השמשה הקידמית משהו שנפל מהגגון ...כי לחצת על הברקס קצת.

יש לפעמים רוחות רציניות , מהמורות בכביש , רעידות ועוד כל מיני דברים לא צפויים, שמעיפים את מה שלא קשור טוב לגגון.

יונתןמצפה
16-02-15, 21:13
וזה גם תלוי איזה סוג גומיות.
באופן כללי, הגומיות היחידות שאני סומך עליהם אילו גומיות קשירה של משאיות (שמרלינגים) איכותיים וטריים.
והשימוש בהם מתאים אך ורק לדברים קלים ומעיכים (מזרונים/תיקים וכד').
עצים וכד' הכי טוב רצועת מתיחה (רצ'ט)

ד ו ר ו ן
16-02-15, 21:24
חבל אלסטי שיודע לעבוד עם התנועה של המטען.
שמרלינגים, חדשים ככל שיהיו, נוטים להקרע בלי אזהרה, ולעוף.

יותר מסוג החבל, חשובה טכניקת הקשירה, כמו קשירות ביניים בין מעברים לרוחב הגגון.
בצורה זו, אם מתרופף צד אחד, לא כל הקשירה משתחררת, והציוד נשאר על הגג.

את המזרונים תקשור למעלה, מעל לציוד, ובכך תנצל את האלסטיות של המזרון להצמדה טובה יותר.

דרור ברלי
16-02-15, 21:42
מה זה לקשור עם גומיות?

יש גומיה ויש גומיה.



אני מעמיס על הגג (גג ברזנט, מתוח על כלוב התהפכות) שק גדול עשוי שמשונית שמכיל מזרונים, אוהל, מצעים, כסאות מתקפלים, שולחן מתקפל, כל מה שתופס הרבה נפח אבל לא כבד אבסולוטית.

השק מעוגן למרכב הג'יפ ע"י שמרלינגים (גומיות קשירה שמשמשות למתיחת ברזנטים של משאיות) ארבעה זוגות מכל צד. אבל בנוסף אני מאבטח אות ועם רצועת ראצ'ט וגם אזיקונים עבים. עד היום העיגון הוכיח עצמו כחזק ויציב.


עצים/משטחים הם חפצים קשים וכבדים. אם הם עפים לך מהגג על הכביש ופוגעים במישהו או במשהו, יכול להיגרם אסון. אל תיקח סיכון - פרק אותם לפני הטיול ותקצוץ אותם בגרזן או מסור לחתיכות קטנות יותר שאותן אפשר לארוז בארגזים ולהעמיס בתא המטען וזה גם חוסך הרבה מקום. כמובן בצורה מאובטחת כדי שלא יתעופפו עד לחניון הלילה שבו תשתמש בהם.


לא נתקלתי בשמרלינג טרי שנקרע. מצד שני, הם מאבדים את ה"טריות" שלהם מהר מאוד. לתשומת הלב.

יונתןמצפה
17-02-15, 07:46
חבל זה מעולה. אבל עם חבל צריך לדעת לעבוד...
הדרך היחידה הבטיחותית לקשור עם חבל זה באמצעות "בלוק נהגים".
כל שאר הקשירות או המתיחות הידניות משתחררות, במיוחד כשמדובר על מטען קשיח.

ד ו ר ו ן
17-02-15, 08:03
חבל זה מעולה. אבל עם חבל צריך לדעת לעבוד...
הדרך היחידה הבטיחותית לקשור עם חבל זה באמצעות "בלוק נהגים".
כל שאר הקשירות או המתיחות הידניות משתחררות, במיוחד כשמדובר על מטען קשיח.

תזכיר לי בפעם הבאה שנפגש להראות לך איך קושרים בלי בלוק נהגים.

boaz avrahami
17-02-15, 08:42
דורון, אל תשמור בסוד.
זה מעניין גם אותי ואני משוכנע שעוד כמה...

Mor Gurevich
17-02-15, 09:48
סרטון נחמד שמצאתי שמסביר על אחת הדרכים לקיבוע של חפצים על הגג ע"י שימוש בחבל (כמובן שהשיטה עובדת גם כאשר מדובר בגגון).
באופן עקרוני, אני ממליץ על ראצ'טים (אביזר לא יקר ועם שמירה על הכללים הוא מאוד נוח ובטיחותי - שוב, עם שמירה על הכללים)

הבחור דיי חופר את הנשמה, אז מראש תעברו ל 05:20 כדי להמנע מההקדמה.
https://www.youtube.com/watch?v=xePTLj40_aY

https://www.youtube.com/watch?v=xePTLj40_aY

דניאל מאירי
17-02-15, 10:59
אם כבר הזכרתם "שמרלינגים" (שזה נוגע בתחום העיסוק שלי - אורינגים) אזי רוב הסחורה בשוק היא זבל סיני.
אם אתם ממש רוצים להשקיע, חפשו את הגומיות של "דורם" תוצרת הארץ, הן הכי טובות בנמצא.
ולא, אין לי שם אחוזים.
דניאל

opl
17-02-15, 11:19
לנסוע עם מזרונים על הגג בטיול שטח טיפוסי ואז לישון עליהם זאת חוויה מפוקפקת, אני וגם רבים פה משתמשים בתיק גג.
אם זה רק שולחן, משטחי עץ וכיסאות אז 2-3 ראצטים עושים את החיים ממש קלים.

bizon
17-02-15, 14:30
ראצ'ט ללא ספק ! הרבה יותר בטיחותי וקל. מספיק קשר אחד לא טוב והנהג מאחוריך נמצא בסכנה. ממש לא שווה את הסיכון

מור

tamir128
17-02-15, 14:54
באזרחות אני עם תיק גג (צ'ימיגג) אבל בצבא השתמשנו בשמרלינגים שחתכנו מפנימית של משאית. חינמי לגמרי.
כמות הציוד שהעמסנו היתה אדירה ולא זכור לי אף מקרה ב25 שנות מילואים שהדבר הזה נקרע אי פעם אצל מישהו.

יונתןמצפה
17-02-15, 17:22
תזכיר לי בפעם הבאה שנפגש...

אאאםםם...
תזכיר לי להזכיר לך....
(כי לפי השנים האחרונות עד הפעם הבאה שזה יקרה אני בטוח ישכח)

ד ו ר ו ן
17-02-15, 21:04
דורון, אל תשמור בסוד.
זה מעניין גם אותי ואני משוכנע שעוד כמה...
לא סוד, רק לא סגור איך לתאר את אופן הקשירה בכתיבה.
ננסה.
את הקשירה הסופית מבצעים עם החבל על עצמו, כשהזנב של החבל עובר בלולאה שנוצרת בקשר, ומצמצמים את הלולאה עד שהיא כמעט סגורה.
במצב זה, אם מתחילה התרופפות, והלולאה רוצה לגלוש, הזנב שעובר דרכה נועל אותה ולא מאפשר שחרור של הקשר.

בצורה הזו, העבודה של הציוד מהדקת את הקשר בכיוון של הציוד, ומצד שני, קל לפתוח אותו במשיכה נגדית.
בנוסף ולא פחות חשוב, זה לבצע קשירות בין המעברים, ולא רק בסוף הכריכות על הציוד.

ציוד שקשור לגגון או ארגז צריך לדעת לעבוד עם הרכב, צדק יונתן שאמר שקשירות יכולות להתרופף, ובגלל זה אני לא אוהב רטצ׳ט, מהסיבה שהרצועות האלו לא אלסטיות, וכשהציוד זז, ומתיישב בנסיעה, הרצועה מתרופפת.
בנוסף, כדי לקבע חזק, בגלל חוסר האלסטיות, מותחים אותן חזק מאד, ומפעילים עומס מוגזם עם מסילות הגגונים שלפעמים קורסים או מתעוותים, ושוב, העסק מתרופף.
אחד הדברים הכי יעילים לדעתי, הוא כיסוי ע״ג הציוד, שמעליו מבוצעת הקשירה.
זה עוזר לקבע את הציוד, ולהפחית את התנועה ע״ג הגגון.
לקשירת ציוד קל משקל כמו מזרונים, אני משתמש ברצועות ניילון שבקצה יש להם גומי עבה מחופה ניילון, בצורה זו הקיבוע יודע לייצר מתח קבוע על הציוד.
זה מוצר מסחרי, אם אני זוכר נכון באישטח יש כאלו.

לקיבוע ציוד כבד, כמו קרשים וכו׳, אני מעדיף חבל ניילון עבה, שלא ישחק מהר בחיכוך לא מתוכנן בנסיעה, ועדיין יהיה אלסטי כדי לייצר מתח.
את הקשירה אני מבצע עם קשירה של הקצה לגגון/ ארגז, ולא לולאה המולבשת על וו.
מייצרים אלכסונים, בניגוד לקשירה רוחבית בלבד שאני רואה הרבה מאד.
האלכסון מתחיל מהצלע הקדמית, ולא ישר מהפינה, ובצורה זו יש ריבוע של הציוד לתנועה קדימה (אותו דבר מאחור).
כשהחבל עובר דרך הצלע האחורית, אני מבצע קשר, ולא רק מעבר דרך עין/וו.
בצורה זו, אם קשר מתרופף, זה לא משחרר את כל הקשירה.

משם עוברים לרוחב הגגון, ומייצרים אלכסון נוסף, ולבסוף מעבר רוחב, וקשירה בצורה שתיארתי.

חוצמזה, בכל עצירה צריך לבדוק את
מצב ההידוק, בלי קשר לסוג הקשירה.

ד ו ר ו ן
17-02-15, 21:19
לנסוע עם מזרונים על הגג בטיול שטח טיפוסי ואז לישון עליהם זאת חוויה מפוקפקת,
ברזנט פשוט וזול.
ויש סטארטאפ.. כיסוי שולחן גינה, כזה מהומסנטר.
תפור יפה, בגודל של מזרון, ב-120 ש״ח.

96032

יוש
17-02-15, 21:33
לנסוע עם מזרונים על הגג בטיול שטח טיפוסי ואז לישון עליהם זאת חוויה מפוקפקת, אני וגם רבים פה משתמשים בתיק גג.
אם זה רק שולחן, משטחי עץ וכיסאות אז 2-3 ראצטים עושים את החיים ממש קלים.

הכי נכון.
עזבו אותכם מקשירות וחבלים,
אנחנו לא על ספינה בימי הביניים.
אם זה ה-ר-ב-ה ציוד ,אז משתמשים בתיק גג טוב וגדול.
אם זה כמה דברים לא כבדים, כגון מחצלת, שולחן מתקפל וכד',
רצועת ראצ'ט פשוטה וטובה מל.כ. ב 45 ש"ח תעבוד מצוין.
מקס' שמים 2.

נכון תיק גג טוב זו הוצאה, אבל שווה.
אז לא צריך להסתבך עם קשירות ואפילו לא צריך לחזק אותו עם ראצ'טים.

opl
17-02-15, 22:48
התיק גג שלי עלה120 שקל באיבי...

ד ו ר ו ן
17-02-15, 22:59
התיק גג שלי עלה120 שקל באיבי...
ראיתי מה העלית בעבר, והתלבטתי.

הכיסוי נותן לי הרבה יותר גמישות מבחינת הנפח, עם עצמים גדולים, והתאמה למשטחי העמסה שלא תואמים את מידות התיק.

Saar
18-02-15, 09:03
אני קושר אך ורק עם ראצ'טים.
כל המאלתרים משחקים בחיים שלכם וגרוע יותר, בחיים של אחרים. ברקס אחד והציוד עף על הרכב שלפניך...

ד ו ר ו ן
18-02-15, 15:32
אני קושר אך ורק עם ראצ'טים.
כל המאלתרים משחקים בחיים שלכם וגרוע יותר, בחיים של אחרים. ברקס אחד והציוד עף על הרכב שלפניך...
מה אתה מגדיר אלתור?

Gilad
19-02-15, 00:36
רצועות גומי כמו זו:http://www.mirror.upsite.co.il/uploaded/images/931_420787fc599518ceb200090bcf037a2e.jpg

כולל רצועה עם צד אחד אלסטי וצד שני מרצועת קורדורה עם אבזם מתיחה.
מחזיקה גם בעומס גבוה ומאפשרת עבודה כמעט בכל אורך נתון.

אחת הקניות הטובות שלי

ש01
19-02-15, 10:31
על הגגון, כל הציוד, ארגזים, תיקים מחצלות וכד'.
מעליהם ברזנט עם גומיות שמרלינג מתוחות טוב וזהו.
שום דבר לא זז !
96072

ד ו ר ו ן
19-02-15, 20:04
רצועות גומי כמו זו:http://www.mirror.upsite.co.il/uploaded/images/931_420787fc599518ceb200090bcf037a2e.jpg

כולל רצועה עם צד אחד אלסטי וצד שני מרצועת קורדורה עם אבזם מתיחה.
מחזיקה גם בעומס גבוה ומאפשרת עבודה כמעט בכל אורך נתון.
אחת הקניות הטובות שלי
+1
אלו הרצועות שאני משתמש בהן לציוד הקל על הגגון.

עידו לוריה
20-02-15, 14:37
הגומיות האלו מעולות משתמש בהן כבר מעל עשר שנים , הסוד של הגומיה הזו שהיא לא צריכה הרבה מתיחה באיזור העשרה חמישה עשר ס"מ , אבל הן לא תחליף לראצ'ט למשקלים כבדים , אבל על גגון ממילא לא ניתן להעמיס משקל כבד כך שרצט'ים מיותרים לגמרי .

boaz avrahami
20-02-15, 18:58
יש לי 4 ועוד 2 בלי האבזם.
קושר איתם כיסאות בתוך האוטו. לא יודע אם על הגגון הייתי סומך עליהן.
הרוח מוסיפה התנגדות ואני לא בטוח שהם יעמדו במשימה. הסיכון גדול מדי

ד ו ר ו ן
21-02-15, 00:48
ביטלתי את האבזם.
קשרתי אותו עם אזיקון עבה, שמאבטח את הקליפס, ומוריד לחץ מהסגחרה המקורית, כך שלא יפתח בטעות/ישבר.

boaz avrahami
21-02-15, 02:06
תרשו לי להמליץ על סגנון הרצועות הזה.
אותה קלות שימוש, רבע מהמחיר ולטעמי יותר בטוחות.
על הדרך מצאתי תמונה של אביזר עיגון חביב.

96100

96101

עידו לוריה
21-02-15, 13:18
בועז טאי דאון מתאים רק למקרא שהמוצר הנקשר עם יכולת התכוצות / קפיציות , לכול מוצר קשיח זו אינה אופציה מתאימה .



עידו

Saar
21-02-15, 14:38
דורון,

אילתור? גומיות ממוצא עלום (והאמת שגומיות בכלל לדעתי לא מתאימות לעיגון ללא רצועה שאינה אלסטית)
כל מיני חוטי קשירה מניילון שמשמשים להחזיק משקלים מוגזמים (תסתכל איך אנשים קושרים לפעמים מזרנים על הגג, לא בשטח אלא בחנות כשהם קונים מזרן זוגי חדש...)

ד ו ר ו ן
21-02-15, 15:11
תהיתי אם את הרצועות שהעלו כאן אתה מחשיב כאלתור.

ציוד קל כמו מזרונים ותיקים, לא רואה בעיה בקשירה לגג עם רצועות כאלו.

כל דבר אחר מחייב התייחסות הרבה יותר רצינית.

boaz avrahami
22-02-15, 00:07
לוריה, על הגג קושרים לרוב מזרונים אוהלים ותיקים.
ראצט הכי בטוח אבל מי שמתעצל אז שיעבור לטאי דאון. עדיף לטעמי על הרצועות האלסטיות מבחינה בטיחותית למרות שאני חייב לציין מרגישות מאוד איכותיות.

-->