PDA

צפייה בגרסה מלאה : מבקש המלצות לקמין עץ איכותי ( לא בנייה עצמית)



אורינ
28-01-15, 05:44
שלום
אני מעוניין להחליף קמין נפט לקמין עצים. הייתי אצל מספר ספקים. כל אחד מספר יתרונות המוצר שלו. כולם משכנעים. אני מחפש קמין חזק ואיכותי לחללים גדולים.
1.למישהו יש ניסיון עם הפירמות: GODIN , VERMONT, NERGOM. ? או אחרים.
2. רמת השרות של הספקים
3. מתקין מומלץ.
כמו כן , מצד שני, האם יש ספקים או פירמות שצריך להתרחק מהם.
בתודה
אורי

six-86
28-01-15, 08:45
אחי הפירמות שהזכרת הם בסביבות ה 8000 ש"ח +-
אין שום הצדקה לשלם סכומים כאלה כאשר יש יצור מקומי בשלישי מחיר ולא פחות איכותי !!! וזה מניסיון .
לפי כשש שנים , אני וגיסי קנינו ביחד , הוא בחר בתוצרת חוץ אחד הטובים בשוק ואני בחרתי בתוצרת מקומית (של הדרוזים) .
תאמין לי אין שום הבדל בחימום הבית למרות שיש לנו אותו גודל (180 מטר) .... היום גם הוא מסכים שאין הצדקה לשלם יותר כאשר יש לך אופציה למוצר בשליש עלות ואותו הספק !!!
ויתרה מכך , בתחילת החורף נשבר לו חלק בצוק , עד היום מחכה לשרות הגרוע שלהם .... בבדיקה מלפני שבוע התברר שהתקלה הרבה יותר חמורה וכל החלק האחורי של הצוק התפורר מחום והטענה שלהם שאין אחריות (אחריות לשנה בלבד) .
בהצלחה .

שלמי
28-01-15, 09:39
ההמלצה שלי - קמין עץ יציקה איכותי תוצרת חו"ל (ולא, סין זה לא חו"ל לצורך העניין, אלא אירופה)
אצלנו במושב לא מעט כאלה שבנו או קנו קמין מתוצרת מקומית בסופו של דבר החליפו לקמין יציקה,
אין בכלל מה להשוות מבחינת ניצול אנרגיה, שבא לידי ביטוי בכמות עצים שאתה צורך, ואם אתה קונה את העצים יש לזה כמובן משמעות כספית לאורך השנים.
בקמין עצים איכותי עם ניצול אנרגיה טוב ושליטה על כמות האוויר (חמצן) אתה שם גזע, הולך לישון וקם בבוקר לקמין פועל.
אישית אני משתמש בהרמוני 3 של EFEL, היתרון שלו - חוץ מחלון זכוכית גדול - הוא הרבה אפשרויות לשלוט על האוויר בצורה מדויקת, שזה אומר לשלוט על הבעירה, בדגמים של גודין שאני מכיר אין את זה
אם אתה רוצה לחסוך תחפש משומש, קמין עצים טוב זה לא דבר שמתקלקל, אין בעיה לקנות משומש ואנחנו מתקרבים כבר לסוף החורף
ככה שאם אתה לא לחוץ תוכל לחפש בנחת ולקנות משהו איכותי במחיר מקומי
אתה יכול להציץ באתר של רפי מטלון (http://rafimatalon.co.il/%D7%93%D7%A3-%D7%94%D7%91%D7%99%D7%AA.html), אני רכשתי דרכו עם מספר חברים בסוג של קבוצת רכישה, וקיבלנו מחיר טוב
בהצלחה

NRG
28-01-15, 09:52
אורי,

אני במצב די דומה לשלך, רק שכבר מכרתי את הקמין נפט בשבוע שעבר ומחפש עכשיו קמין עץ,
הטענה של six-86 ככל הנראה אינה מופרכת, וקמין "דרוזי" או כל דבר אחר בסגנון אכן יחמם את הבית, הרי בינינו למה שאש בוערת לא תחמם את הבית...,
אבל זו לא השאלה!
להבנתי,
קמין עץ "פירמה" מתנהג יותר כמו מכשיר מתוכנן שניתן לכוון/לשלוט בו ולא סתם מדורה בוערת בתוך קופסת פח,
ניתן לשלוט בגובה הבעירה ובכיוון זרימת האוויר ומאחר ורמת האטימות של הקמין גבוהה מאוד אזי שינוי בבורר אכן יוצר תגובה בהתאם.
ומה השורה התחתונה...,
א. לאחר שהבית כבר הגיע לטמפרטורה הרצויה נדרשת אנרגיה לשימור החום שנמוכה כמובן הרבה יותר ממה שדרוש בתחילת העבודה,
קמין "פירמה" מאפשר לך את הרגישות הזו, התוצאה הסופית היא תהליך חימום יציב וחסכון בחומר בעירה.
ב. ניתן להגיע לסגירה כמעט מוחלטת של הבעירה, מה שמאפשר בעירה ארוכה מאוד של 6-10 שעות, במצב זה ברגע שמגבירים ושמים חומר חדש הוא חוזר לעבודה ללא תהליך הדלקה מחדש, כלומר ניתן להשאיר לעבודה נמוכה בלילה ולהגביר ביום.
ואת כל זה תקבל ב - 8000+-...

גילוי נאות...:),
עד היום חיממתי את הבית עם קמין נפט וטרם רכשתי קמין עץ,
מה שכתבתי הוא - "להבנתי" = "הסיפורים של מי שרוצה למכור לך קמין עץ ב - 12,000 ש"ח..."
אשמח מאוד אם מישהו יכול לשתף מניסיונו בעיקר לגבי סעיפי א, ב שרשמתי מעלה וההשוואה בין קמין "דרוזי" לקמין "פירמה"
אורי מקווה שזה בסדר שזה רץ על השרשור שלך...

ניר

boaz avrahami
28-01-15, 09:52
גם אני באמת מעוניין לדעת מה ההבדלים בין הפירמות ולמה תנור יציקה לדעתכם מוצלח מתנור פח מבניה עצמית?

אני די משוכנע שתנור מבניה עצמית חכמה עם ארובה בצד ובלי זכוכית הוא הכי טוב שיש.
פליטת אנרגיה מיידית לאוויר ( אין איבוד אנרגיה על חימום היציקה/ אבנים) ארובה מעל התנור משחררת חלק גדול מהחום החוצה מהר מדי.

זכוכית- חוסמת חלק ניכר מהחום וכשפחות חלקי תנור משתתפים בחימום אז מאבדים יעילות.

אשמח לשמוע את היתרונות של היוקרתיים מול הטענות שהעליתי.
תוספת חימום מים וכו׳ לא מעניין

NRG
28-01-15, 10:30
בועז,

מבלי להיכנס כרגע לתשובות קונקרטיות לנקודות שהעלית ומבלי לזלזל חלילה ביכולת החשיבה והתכנון שלך,
האם אתה באמת מאמין שקמין העצים מבניה עצמית הראשון שתעשה בחייך, יהיה טוב יותר, חכם יותר ובעל נצילות אנרגטית טובה יותר מקמין "פירמה" שמתוכנן ומיוצר יותר מ - 100 שנה?

ניר

boaz avrahami
28-01-15, 10:33
אחרי שחקרתי את העניין וגדלתי בבית בו עדיין עובד בהצלחה מרובה קמין מבויילר שעשה הסבה אני משוכנע שכן.
התנורים הקנויים האלו מחממים רע עד רע מאוד ביחס לתנור בניה עצמית שנבנה נכון.
היתרון היחיד שלהם לדעתי הוא בעיצוב ואולי בטיחות. ( למי שמוכן לוותר על חום תמורת בטיחות)...

ולדעתי חלק מבזבוז האנרגיה שלהם נובע מכך שהם חייבים לעמוד בתקני בטיחות ולמנוע כוויות...

NRG
28-01-15, 11:12
את העיצוב אני שם בצד לגמרי ובוא נניח שגם את הבטיחות,
אני לא גדלתי בבית עם בויילר שיצא לפנסיה, אבל כמו שכתבתי מלכתחילה, אני בטוח שהיה חם בבית.
אבל זו לא השאלה,
אם אתה טוען שתנור בניה עצמית מתחיל לפלוט אנרגיה מהר יותר מתנור יציקה אז כנראה שזה נכון,
אז מה?
בינינו, לא ניתן לבצע השוואה לפני שמחליטים (ומסכימים...) מהם הפרמטרים הנבדקים,
אם ניקח חלל זהה מסוים ונרצה לחמם ולשמור עליו בטמפרטורה כלשהי שנבחר, במשך חודש, במקום אחד תנור יציקה ובמקום השני תנור "דרוזי" נניח.
האם אתה יודע להגיד כמה קוב עץ יהיה דרוש בכל אחד מהמקרים?

שלמי
28-01-15, 11:26
גם אני באמת מעוניין לדעת מה ההבדלים בין הפירמות ולמה תנור יציקה לדעתכם מוצלח מתנור פח מבניה עצמית?

אני די משוכנע שתנור מבניה עצמית חכמה עם ארובה בצד ובלי זכוכית הוא הכי טוב שיש.
פליטת אנרגיה מיידית לאוויר ( אין איבוד אנרגיה על חימום היציקה/ אבנים) ארובה מעל התנור משחררת חלק גדול מהחום החוצה מהר מדי.

זכוכית- חוסמת חלק ניכר מהחום וכשפחות חלקי תנור משתתפים בחימום אז מאבדים יעילות.

אשמח לשמוע את היתרונות של היוקרתיים מול הטענות שהעליתי.

בועז,
אני לא מנסה לשכנע אותך, אדם באמונתו יחיה...
אבל ברור שדופן מברזל יציקה מחזיקה את החום הרבה יותר זמן מדופן פח
בנוסף, זה שפתח הארובה בתנור יציקה הוא למעלה, ממש לא אומר שהשחרור של החום הוא ישיר
כפי שכתבו מעלי, חשבו על זה כבר 100 שנה, בדגם שלי למשל בנו "מסלול" ליציאת העשן, והוא לא יוצא ישירות ולא מאבד הרבה חום
לעומת זאת יש ידית לביטול המעקף הזה, ולשחרור ישיר של העשן בשלב ההדלקה, בו אין ממילא איבוד חום (כן גם על זה חשבו)
לגבי הזכוכית היא בעצמה מתחממת ומעבירה חום, יכול להיות שפחות טוב מהברזל, אבל זה רק חלק מדופן אחת של התנור, ועושה את כל ההבדל מבחינת אווירה, אין מה לעשות זה חלק מהעסק, לפחות מבחינתי

ש01
28-01-15, 11:33
קצת סדר:
לפני הכל, אצלי קמין של ווטרפורד משנת 1982 +/-, עבד, היה זרוק מס' שנים ואח"כ שופץ ועובד כבר 6 חורפים מצויין.
אצל אחי קמין מייצור מקומי אבל חכם, כולל מפוח עם מספר פתחי יציאה ונותן אפקט מזגן/מפזר חום (יתרון גדול - מחמם בן רגע בתחילה). עובד מס' שנים.
יתרונות וחסרונות:
א. לקמין יצוק אכן לוקח יותר זמן בתחילת החורף לפלוט את החום מתנור מקומי. יחד עם זאת, הילד הקטן לא יקבל כוויה אם יגע והאורחת שנשענת עליו לא תשאיר חלק מהסוודר שנדבק.
ב. אכן כפי שנכתב מקודם, קמין מדליקים בתחילת החורף, לאחר זמן מה מורידים תפוקה ושומרים על החום. קמין פירמה כולל לשם כך 3 אלמנטים חשובים - שליטה טובה על כניסת אוויר, שליטה על יניקת עשן לארובה (וואקום) ותכנון פנימי נכון לניצול מירבי (תפוקת קק"ל חימום). כל אלו ובמיוחד השלישי יהיו טובים יותר בהכרח מקמין ייצור מקומי. לכן קמין פירמה עשוי לתת תפוקה טובה יותר לאורך זמן בעלות נמוכה יותר של חומר דלק (עץ).
ג. פח נוטה להיאכל עם השנים. ראיתי כבר קמינים "זולים" עם חתיכות חסרות.
ד. ביד 2 יש לא מעט קמינים מכל הסוגים והמחירים.
בכל מקרה מומלץ להעביר את הארובה גלוייה ולהנות מפיזור החום שלה בבית (לא לשכוח להשאיר מכסה לניקיון ארובה אם יש זוויות).
ה. אם הזכוכיות לא חשובות לך, בדוק טכנולוגייה חדשה (אינני זוכר איך קוראים לכך) עם ספסל וניצול חום מיטבי. טכנולוגיה זו מאפשרת שריפה יותר יעילה של העץ וכמעט שלא מותירה אפר או עשן (כנראה שיוצרת טמפרטורה פנימית של מעל 600 מעלות - טמפ' התלקחות העשן). נדמה לי שנקרא ארובת אש או משהו בסגנון.
ה. יש לוודא שבחלק התחתון יוצקים מעט בטון עמיד בחום למניעת התפוררות המתכת.
ז. מגירה לריקון לפעמים לא נוחה ומלכלכת. עדיף ארגז פח בתוך הקמין.
ו. קמין יצוק הרבה יותר כבד וקשה להכניסו. איזו רצפה יש בבית?
ז. פתח הכנסת עצים - רצוי פתח רחב ככל האפשר - הרבה יותר נוח. לעיתים אם העץ אינו יבש מספיק או ספג גשם, מכניסים גזעים בצד שיתיבשו לפני השימוש.

לסיכום - יש יתרונות לכאן או לכאן. חשוב טוב איך וכמה אתה מתכנן להפעיל. כמו כן יש אלמנטים של בטיחות, נוחות הפעלה, יעילות ואסטטיות.

NRG
28-01-15, 11:43
ש01 -
תודה על ההסבר המפורט,
שאלה בתכל'ס - מה גרף השימוש בקמין:), כמה זמן בדרך כלל הקמין נשאר עובד אצלך?
כלומר, האם אכן אתה מנמיך עוצמה בלילה ומחזיר לעבודה ביום?
או שמדליק כל יום מחדש את הקמין בשעות הרלוונטיות?
ובנוסף,
רשמת "
לסיכום - יש יתרונות לכאן או לכאן. חשוב טוב איך וכמה אתה מתכנן להפעיל. כמו כן יש אלמנטים של בטיחות, נוחות הפעלה, יעילות ואסטטיות."
לא ממש ראיתי מה היתרונות לתנור ייצור מקומי שכתבת?
אלא אם כן התכוונת לזה הספציפי של אחיך עם הפיזור חום?

ש01
28-01-15, 13:21
לתנור של אחי יתרון בתחילת העבודה.
- היה לאחרונה אחד למכירה ביוקנעם אבל היה חסר לו לוח בחלק האחורי..
אני, כעיקרון, מדליק בתחילת החורף ומכבה בסוף. לרוב בלילה מכניסים 1-2 גזעים בקוטר "4-"6 (תלוי בסוג העץ - אורן/אקליפטוס, איזדרכת וכו'), סוגרים ארובה ואוויר למינימום ונועלים חזק את הדלת. בבוקר הקמין עדיין חם ובתוכו או גחלים אדומות או אפילו חלק מהגזע. מחזקים את הבערה עד היציאה מהבית ושוב גזע שישמור על החום עד אחה"צ. כשחוזרים הביתה מחזקים את הבערה עד הלילה.
יש ימים יחסית חמימים שאנחנו מרשים לקמין לדעוך וב1600 +/- מדליקים שוב (אבל אז צריך מיד להפעיל חזק).
ואם כבר אז קצת על סוגי עצים:
אורן - נדלק בקלות, חום טוב, נגמר מהר (אלא אם יש שרף ואז זה החום הכי חזק שיש ++).
בראש דומה לאורן אבל משאיר המון אפר.
פיקוס - נדלק קשה, חום טוב, אם מיובש כמו שצריך (שנתיים) נגמר מהר אם רק שנה - נשאר די הרבה זמן.
איזדרכת - חום בינוני ומטה, נגמר די מהר, המון אפר (אבל לצערי די נפוץ ולכן יש לי הרבה...)
אקליפטוס - אחד הטובים. נדלק בקלות. חום מצויין, בוער זמן רב, מעט אפר.
תות - נפלא. חום מצויין, נדלק בקלות, בוער המון המון המון זמן (גזע "3 בוער כל הלילה מחצות עד 0630) לא מלכלך כמעט בכלל. ריח טוב.
לא שרפתי זיתים.
אבל כל עץ נשרף ונותן עבודה בסוף.

NRG
28-01-15, 13:41
למה לשרוף זיתים,
אפשר לעשות מהם זיתים :)

תודה רבה על התשובות עזרת לי מאוד.

boaz avrahami
28-01-15, 14:15
שלומי,
לא מדובר בהבדלים של טעם והעדפה אלא מדע יחסית מגוייק- ניצולת הבעירה.

כפי שכתב ש01 מהתנור שלו לא ניתן לקבל כוויה.
זה אולי בטיחותי מאוד אבל זה מלמד היטב שהרבה אנרגיה הולכת לארובה במקום לחמם את הבית.

הקנויים מחול מאוד יפים לעומת הבנויים אבל הם לדעתי פחות אפקטיביים בהרבה.

עכשיו תחליט מה עדיף לך

NRG
28-01-15, 15:48
בועז,

זה אכן מדע יחסית מדויק,
אבל אני לא מבין את הקביעות הנחרצות מעלה,

1. בוא נתחיל מהעובדה הפשוטה שיצרני קמין "פירמה" מייצרים גם קמין יציקה וגם קמין מלוחות פח...
המסקנה שעולה היא שאין בבחירת סוג חומר הגלם לייצור (לוחות פח או יציקת ברזל) כשלעצמו חשיבות כלשהי.
שאם לא כן, ובמידה וכן היה יתרון ברור וחד משמעי לאחת השיטות אז היו בוחרים רק בה.
2. כלומר, מה שעושה קמין לטוב או ללא טוב, הוא רמת התכנון והייצור שלו שמשפיעים על מספר רב של פרמטרים שבסופו של דבר קובעים את איכות/נצילות/בטיחות/עמידות וכו' וכו' של המוצר הסופי.
בשורה התחתונה,
אם אני צריך לקנות קמין עץ לחימום וצריך לבחור בין מוצר שמיוצר באירופה הקרה כבר מעל ל - 100 שנה או מוצר מקומי שמיוצר בישראל החמימה והנעימה, כנראה שאני בוחר מאירופה.

שלא יהיו אי הבנות,אני לא מהתחום ואין לי אחוזים ממכירת קמין אירופאי...,
אבל כמו בכל תחום אחר,
ניסיון נצבר של שנים זה נכס שלא ניתן לאמוד בשום סכום, קל וחומר עשרות שנים או מאה.

שיהיה לנו חורף חם ונעים.

אורינ
28-01-15, 16:31
שלום לכולם ותודה על התגובות. הקמין הקיים אצלי הוא כבר השני לאחר שחסכתי בראשון ואכלתי אותה. למדתי על בשרי שיש דברים שאם יש את האפשרות , הולכים על הטוב ביותר.
אני לא מחפש לחסוך בעלויות אלא מחפש את הטוב ביותר , החזק (מחמם) ביותר , הניצולת הגבוהה ביותר והספק האחראי ביותר. זאת אומרת שאני מוכן לשלם מחיר גבוה אבל לא יודע אצל מי להזמין. הייתי אצל ״חימום כרמל״ בפתח תקווה . יש לו קמין תוצרת ארה״ב ( ורמונט קסטינגס ) עם הספק של 22kw עם ממיר קטליטי, ניצולת מעולה . ניתן לעבוד איתו בדלתות פתוחות , ניתן לחבר לו מפוח, ניתן לחבר לו כניסת אוויר חיצונית ועוד. קוטר ארובה 20 ס״מ . מחיר 10,000ש״ח לפני התקנה. הייתי אצל יבואן ״גודין״ בת״א . הראה לי גודין רויאל בסביבות 7500 ש״ח אבל גם הראה לי קמין ספרדי /אמריקאי במחיר 10000 ש״ח עם טכנולוגיה של מבערים פנימיים שגורמים לניצולת טובה יותר של העץ והאש מגיעה בכלל מלמעלה לאחר שהקמין מתחמם. לדברי המוכר עקב הניצול המצויין של העץ ,מספיקה ארובה בקוטר 15 ס״מ ואז הפתח שיש לי בבית יחסוך קידוח נוסף . בקיצור, איך בוחרים איפה לשים את הכסף? וואלה , יותר קל להחליט איזה ג׳יפ לקנות.

DANI1
28-01-15, 17:41
אני שידרגתי קמין נפט לקמין עמים ונהנה מכל רגע
http://www.jeepolog.com/forums/album.php?albumid=794ט
אם מישהו רוצה לזרוק קמין נפט שידבר אתי ,יש לי הזמנות לייצר לאנשים
DANI 1

עפר ג
28-01-15, 17:45
אני עם הרויאל כבר שמונה שנים אחרי שנים של תנורים בניה עצמית והרפורד אנגלי אחד שמצאתי ברפת של חבר ושיפצתי, חימם בעיקר את עצמו. מהרויאל אני מאושר אחרי כמה שיפורים קטנים. זרקתי את המחיצה הפנימית, הוספתי צ'וק בארובה וחסמתי את רוב פתחי האויר שקיימים למינימום קיום כשהדלת אויר סגורה. אחד היתרונות שלו פתח ענק, כל מי שמתעסק עם תנור עצים מכיר את העצבים כשהבול כמעט נכנס אבל רק כמעט. מעבר לזה מאד חסכוני בעץ ומחמם מעולה. גם סידרתי לו רשת בפנים לבישול כשבא ליhttp://tapatalk.imageshack.com/v2/15/01/28/2d75168ed1f3a71e3472714ed575ac0b.jpg

boaz avrahami
28-01-15, 17:55
את העיצוב אני שם בצד לגמרי ובוא נניח שגם את הבטיחות,
אני לא גדלתי בבית עם בויילר שיצא לפנסיה, אבל כמו שכתבתי מלכתחילה, אני בטוח שהיה חם בבית.
אבל זו לא השאלה,
אם אתה טוען שתנור בניה עצמית מתחיל לפלוט אנרגיה מהר יותר מתנור יציקה אז כנראה שזה נכון,
אז מה?
בינינו, לא ניתן לבצע השוואה לפני שמחליטים (ומסכימים...) מהם הפרמטרים הנבדקים,
אם ניקח חלל זהה מסוים ונרצה לחמם ולשמור עליו בטמפרטורה כלשהי שנבחר, במשך חודש, במקום אחד תנור יציקה ובמקום השני תנור "דרוזי" נניח.
האם אתה יודע להגיד כמה קוב עץ יהיה דרוש בכל אחד מהמקרים?

צריכת עץ זה מדד לא נכון מכמה סיבות.
- לא כל העצים בוערים אותו הדבר (סוג, לחות, צפיפות וכו')
- זמן הבעירה מושפע מהטמפרטורה הכללית בתנור, גודל הארובה וכמות וצורת האוויר שנכנסת.

המדד הנכון הוא ניצולת אנרגיה.
אני לא יודע אבל משער שניתן למדוד תפוקת חימום בתנור עצים עם דלק שמקדם החימום שלו קבוע וידוע.

ש01
28-01-15, 18:54
בועז אתה טועה ומטעה.
ניצולת אכן למדוד, יש לכך פרמטרים. אינני מכיר אותם במדוייק אבל ניתן לחפור וללמוד כיצד הם נמדדים (יש פרמטר בעולם כיבוי האש לבדיקת מטען אש. נקודת היחוס היא 1 ק"ג עץ).

האנרגיה של היצוק (שלי) לא מתבזבזת לארובה. הקמין בנוי עם מעטפת שמטרתה יצירת סירקולציה של אויר ולכן ניתן לגעת בדופן (אם כי בימים הקרים כשהפעלנו אותו מאוד חזק, גם הדפנות היו מאוד מאוד חמות). הארובה מאבדת מהר מאוד את החום. אצלי היא חשופה בבית עד לגובה של כ-4.5 מטר, אבל כבר בגובה של 1.5 מטר מעל הקמיןן ניתן לגעת בה. יש מחיצה פנימית שמטרתה שיפור הזרימה והשריפה בתוך הקמין.

עפר ג
28-01-15, 19:01
בועז אתה צודק אבל לי אין דרך למדוד את זה. המדדים החשובים בתנור עצים לדעתי הם נוחות תפעול עשן שנכנס כן או לא קיבולת וכמובן ק"קל שכל המוכרי תנורים יודעים להפציץ בלי שתהיה שום יכולת לבדוק את זה.מנסיון שלי ושל חברים התנור הזה מחמם הרבה יותר טוב והרבה יותר חסכוני מהקודמים שהיו לי. בעיקר כי הוא אטום הרבה יותר טוב מכל תנור תוצרת בית שראיתי. אני דחפתי לו בול אתמול בשמונה בערב והפעם הבאה הייתה היום בחמש אחהץ כמובן שהחימום בהתאם אבל לא היינו בבית מן הסתם

dingo1st
29-01-15, 12:56
ראשית דעתי לגבי העדפה של קמין יציקה או ברזל מקומי...
יציקה עדיף על ברזל מהסיבה הפשוטה שכשגוף היציקה מתחמם הוא שומר על החום ואז יורדת צריכת האנרגיה לכמעט אפס...
מכך ישנו חיסכון עצום בצריכת עץ...
לגבי התפוררות של בולם הלהבה בקמין יציקה ...
מספר סיבות העיקריות הן שימוש גבוהה בעץ עם הרבה שרף כגון אקליפטוס או עץ שלא ייבש דיו..
כל זה ע"ס ניסיון אישי של 13 שנים עם קמין שבניתי מדוד שמש עם צ'וק ואטום מאוד...
לחברים שלי יש קמינים יציקה בבתים הרבה יותר גדולים משלי ( 70 מ"ר לעומת 180-200 מ"ר ...)
והצריכה שלנו כמעט זהה...
לסיכום ...
אין על החום של קמין !!!
בנוסף..
יש לי חבר במושב שמייבא קמינים יפים וטובים תוצרת איטליה ...
איתי 052-250-9022
http://www.greenheat.co.il/
תהנה...

amitaikl
29-01-15, 14:59
ה. אם הזכוכיות לא חשובות לך, בדוק טכנולוגייה חדשה (אינני זוכר איך קוראים לכך) עם ספסל וניצול חום מיטבי. טכנולוגיה זו מאפשרת שריפה יותר יעילה של העץ וכמעט שלא מותירה אפר או עשן (כנראה שיוצרת טמפרטורה פנימית של מעל 600 מעלות - טמפ' התלקחות העשן). נדמה לי שנקרא ארובת אש או משהו בסגנון.
טכנולוגיה די ישנה למען האמת. פותחה (אם אפשר לקרוא לזה כך) עבור תנור בישול נגררים של הצבא האמריקאי במלחמת העולם השניה.
בעברית נקרא "תנור מסה" ואפשר לקרוא על זה כאן (http://www.bayadaim.org.il/2012/05/%D7%A2%D7%A7%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%95%D7% AA-%D7%91%D7%AA%D7%9B%D7%A0%D7%95%D7%9F-%D7%AA%D7%A0%D7%95%D7%A8%D7%99-%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%A8%D7%94-%D7%99%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D/) ופה (https://www.google.co.il/webhp?sourceid=chrome-instant&rlz=1C1EODB_enIL619IL619&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=%22%D7%AA%D7%A0%D7%95%D7%A8%20%D7%9E %D7%A1%D7%94%22) יש המון קישורים מעניינים.
מניסיון של אחד משכני, ההבטחות הגדולות על שימוש בפחות עץ ולהסקה וכו' וכו' קצת התבדו. הdown side הגדול של התנור הזה הוא שצריך להפוך את כל הבית למשך איזה שבועיים ואח"כ אתה תקוע עם מפלצת בסלון ל(כמעט) כל החיים, בעוד שאם נמאס לך מקמין אתה פשוט יכול להעיף אותו.

ורמונט קסטינגס.
לשכן אחר היה תנור ורמונט קאסטינג. אחרי שנה נוצר סדק ביציקה של הפאנל האחורי. הוא עבד מול איזה יבואן במקום אחר שגירז אותו מכל כיוון אפשרי. בסוף הוא פנה ישירות לחברה ששלחו לו מסמך ארוך על איזה עץ מותר לשרוף ואיזה אחוזי יובש אפשריים והמסקנה שלהם היתה שהוא השתמש בעץ יבש מדי ושהיתה לו ארובה קצרה מדי.
בסוף הוא החליף למשהו אחר - קמין צרפתי של חברת INVICTA. דלת זכוכית גדולה בחזית, פתח גדול מהצד להטענת גזעים גדולים

עידו לוריה
29-01-15, 15:23
דבר ראשון יש יצרנים שמיצרים גם מיציקה וגם מברזל מרותך כך שלהגיד " רק תנור מיציקה טוב " זה לא נכון , מה שחשוב בתנור זה "מסת החום שלו והיא קשורה לחלוטין במשקל התנור , אפשר להגיע לתוצאות טובות מאוד בבניה לבד אבל צריך לדעת מה עושים , אני בניתי לבד את התנור שלי הוא בנוי מברזל בעובי 10 מ"מ שוקל כ - 140 ק"ג ועובד מעולה , יש גם תנורי יציקה לא טובים בכלל ( אחותי סובלת מאחד כזה ) אני הייתי בודק את האופציה לתנור פלת ( pellet stove ) (http://en.wikipedia.org/wiki/Pellet_stove) שם העתיד של תנורי עץ .




עידו

boaz avrahami
29-01-15, 15:43
זה טוב למי שלא מקושש לבד עצים ושקול לכל תנור על נפט סולר או גז רק ששם חומר הבעירה שונה מעט

shahav
29-01-15, 18:21
דברים שצריך לשם לב, אני שופך את התודעה שלי בסדר אקראי:

* אפשרות לחיבור מאוורר.
* אטימה מלאה- זה לדעתי הדבר הכי חשוב.
* חלל בעירה גדול.
* דפנים כפולים ויצוקים. ביחוד בחלק העליון.
* חלון גדול ואיכותי - כזה שלא חוסם מעבר חום.
* שטיפת חלון באוויר למניעת פיח.
* פתח צידי בנוסף לראשי.
* יצוק ולא פח דק.
* אפשרות לנער את האפר למיכל.
* שליטה על פתח אוויר עליון.
* שליטה על פתח אוויר תחתון.
* אפשרות לחיבור כמערכת לחימום מים, בבלוק ו\או בארובה
* ארובה רצה בבית כמה שיותר.
* ארובה בולטת מעבר לרום הבית במטר וקצת כדי ליצור שאיבה, ולמנוע שקיעת עשן בחצר.
* ארובה בולטת עם בידוד.
* למקם קמין במקום סגור, קומה תחתונה ביותר שמתאים, לא קרוב לפתח לקומה הבאה.
* אפשרות לריקון אפר גם שהתנור עובד.

DANI1
29-01-15, 19:01
דברים שצריך לשם לב, אני שופך את התודעה שלי בסדר אקראי:

* אפשרות לחיבור מאוורר.
* אטימה מלאה- זה לדעתי הדבר הכי חשוב.
* חלל בעירה גדול.
* דפנים כפולים ויצוקים. ביחוד בחלק העליון.
* חלון גדול ואיכותי - כזה שלא חוסם מעבר חום.
* שטיפת חלון באוויר למניעת פיח.
* פתח צידי בנוסף לראשי.
* יצוק ולא פח דק.
* אפשרות לנער את האפר למיכל.
* שליטה על פתח אוויר עליון.
* שליטה על פתח אוויר תחתון.
* אפשרות לחיבור כמערכת לחימום מים, בבלוק ו\או בארובה
* ארובה רצה בבית כמה שיותר.
* ארובה בולטת מעבר לרום הבית במטר וקצת כדי ליצור שאיבה, ולמנוע שקיעת עשן בחצר.
* ארובה בולטת עם בידוד.
* למקם קמין במקום סגור, קומה תחתונה ביותר שמתאים, לא קרוב לפתח לקומה הבאה.
* אפשרות לריקון אפר גם שהתנור עובד.

כל זה ניתן לראות בקמין שבניתי
DANI 1

shahav
29-01-15, 19:33
האמת את אחד הדברים החשובים לא ציינתי: זרימת האוויר.
האוויר צריך להסתחרר הייטב ולהגיע לארובה רק אחריי שהוא פרק את רוב החום לגופיי המתכת.
זה הסיבה שהרבה מתכת זה טוב. נכון זה מעט מפריע בעת התנעה, אבל חשוב שיהיה קבל חום גדול.

אלדר
30-01-15, 20:55
מה עלות חימום ממוצעת של 100 מ"ר, לחורף.

אייל
31-01-15, 15:15
אני יכול להמליץ מניסיוני הרע... אל תלך על קמין מדגם מנהטן של חברת גודין.
הוא מחמם מצוין (לפחות את החלל שלנו), הוא מאוד יפה אבל מפייח את הזכוכית מהר מאוד ומעשן פנימה כאשר פותחים את הדלת.
חשבתי שרק אצלי הבעיה עד שגיליתי שכן שיש לו כזה עם אותן הבעיות.

עידו לוריה
31-01-15, 20:03
מה עלות חימום ממוצעת של 100 מ"ר, לחורף.

משתנים רבים קובעים את המחיר למשל סוג עץ ,צורת הבית/ מיקום תנור, איזור גאוגרפי, חימום רציף/בהפסקות ועוד הרבה .
אצלי : בית 130 מ"ר חימום חורף קר 10 קוב ( 260/300 ש"ח/קוב ) חורף לא קר 4 קוב .


עידו

shahav
31-01-15, 21:06
אני יכול להמליץ מניסיוני הרע... אל תלך על קמין מדגם מנהטן של חברת גודין.
הוא מחמם מצוין (לפחות את החלל שלנו), הוא מאוד יפה אבל מפייח את הזכוכית מהר מאוד ומעשן פנימה כאשר פותחים את הדלת.
חשבתי שרק אצלי הבעיה עד שגיליתי שכן שיש לו כזה עם אותן הבעיות.
אייל, וודא שאתה מאפשר לאוויר לשטוף את השמשות. אני מקווה שהדגם שלך אכן "מצוייד ' בשטיפת אוויר.
בכול מקרה, קנה לך סכין עים להב מתחלף, ואז תוכל לנקות מהר : תחילה בסכין ואז מגבון או שניים.
אני מנקה את הזגוגית פעמים בשבוע עם מגבונים בלבד. מקפיד שלא לאפשר לעצים לעשן, אם זה קורה לתת אוויר, עדיף בעירה.

רבין

DANI1
01-02-15, 07:48
אני לא מבין איך מגיע פיח ,הכל תלוי בסוג הזכוכית ובחיסום שלה,
אני הרכבתי זכוכית של 1000 מעלות ולאחר כל שימוש אני מנגב עם מגבון ,כך שכל הפיח מתפורר.
DANI 1

Op7777
15-02-15, 20:26
מנצל את השרשור...
בדיוק קיבלתי קמין שנבנה ע״י מסגר.
בינתיים לומד להכיר אותו... אכן יש הבדל בין לחיצת הכפתור על המזגן שמאז נשאר מיותם.
שאלה קריטית
המסגר בנה לי מגירה מתחת כאשר בהתחלה חשבתי שהיא נועדה כמובן לאיסוף האפר. לאחר הפעלה הבנתי מאד מהר שהיא אטומה מלמעלה ...
המסגר הסביר שזה נועד למאכלים וכדומה אבל כך אני חייב כל פעם לסגור את הקמין כדי לפנות את האפר.
הוא הסכים לבצע חורים בגודל 10 מ״מ בתחתית הקמין מעל המגירה על מנת שהאפר יפול מטה.
השאלה האם זו הדרך הנכונה ? או שאני צריך לבקש ממנו לפעול בדרך אחרת ?

shahav
15-02-15, 20:55
קמין צריץ להיות אטום. וודא שאתה לא פוגע באטימות.

עידו לוריה
15-02-15, 21:50
בהחלט נכון קמין חייב להיות אטום אחרת לא עובד טוב , חורים 10 מ"מ לא מספיק צריך פתח מלא אבל המגירה חיבת להיות אטומה לכניסת אוויר .


עידו

Op7777
16-02-15, 07:28
בהחלט נכון קמין חייב להיות אטום אחרת לא עובד טוב , חורים 10 מ"מ לא מספיק צריך פתח מלא אבל המגירה חיבת להיות אטומה לכניסת אוויר .


עידו

לא מבין
איך בעצם המגירה אמורה להיות פתוחה מלמעלה אבל להשאיר את הקמין אטום ?
ועוד משהו אם היא פתוחה לגמרי איך הגזעים לא נופלים פנימה ?

עידו לוריה
16-02-15, 08:04
לגזעים צריך רשת מברזל מלא מחושל בקר לפחות בחתך של 20X30 מ"מ .
האיטום של המגירה צריך להיות במסילה שלה כך שלא יכנס אוויר לתוך התנור דרך המסילה .


עידו

Op7777
16-02-15, 12:57
לגזעים צריך רשת מברזל מלא מחושל בקר לפחות בחתך של 20X30 מ"מ .
האיטום של המגירה צריך להיות במסילה שלה כך שלא יכנס אוויר לתוך התנור דרך המסילה .


עידו

תגידו לי מה דעתכם ..
הייתי בכמה מקומות שמוכרים קמינים וכולם בדעה שעדיף לא לגעת ברצפת התנור כדי לא לפגוע באטימות שגם ככה מטבע הדברים לא מזהירה כנראה.
מה אתם אומרים ?

עידו לוריה
16-02-15, 13:27
עם הקמיין גם ככה לא אטום אז באמת עדייף לא לגעת .



עידו

-->