צפייה בגרסה מלאה : מישהו בנה רמפה לרכב ? בעיקר לשטיפה נוחה ולהתעסקות בקטנה בנוחות מתחת לרכב...
אשמח לשרטוט \ תמונה \ הערות \ הארות.....
משהו בסגנון 2 מסילות....בנויות מפרופילים ופלטת אלומיניום.... כנראה שזה יהיה משהו מתקפל.
כן ,
חבר בנה רמפה , והשתמשתי בה עם הדיפנדר הרבה פעמים ,
מאוד נוח לטיפולים / תיקונים.
משהו בסיגנון הזה :
https://www.youtube.com/watch?v=pPIX_6-DrsI
הדבר היחיד שהשיפוע היה רציני והייתי צריך לעלות עליה עם LOW ראשון ,
צריך להקפיד שהשיפוע יהיה מתון.
אפשר גם לבנות מעץ:
http://www.srtforums.com/forums/f75/how-build-homemade-car-ramps-568285/
תודה אמיר
הכיוון יותר בדוגמה הראשונה שנתת... אבל נראה לי קצת נמוך....
יש שרטוט...? מידות...?
למה להמציא את (הרמת) הגלגל??
http://www.ebay.com/itm/Pair-of-2-Tonne-Heavey-Duty-Vehicle-car-Ramp-Pair-Ramps-/291123213166?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item43c84bb36e
http://i.ebayimg.com/00/s/NTUwWDU1MA==/z/bMMAAOxyeZNTRrCv/$_12.JPG
או
http://www.ebay.com/itm/12-000-Lb-Rhino-Heavy-Duty-Car-Truck-SUV-RV-Ramps-Mechanic-Tools-Repair-Lift-/121313725099?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c3edc8aab
http://i.ebayimg.com/00/s/MTAyOFgxMTg4/z/Y48AAOxyeZNTQZSz/$_57.JPG
ובעיקר, זה מסוכן!!
לא הייתי שמח להיות מתחת לרכב שעומד על משהו שאיזה רתך חובב חיבר כמה ברזלים שהיו זרוקים בחצר לפי טיפים שקיבל בפורום באינטרנט... זה לא משחק!
https://www.youtube.com/watch?v=pjw2gQEBSc0
אין לי שרטוט ,
המידות היו :
גובה בנק' הגבוהה - מטר
אורך - שני מטר , כולל החלק המשופע.
רוחב כל מסלול - 40 סמ (כתלות ברוחב הגלגלים).
אייל, נכון, להיכנס מתחת לראמפה מאולטרת זה מפחיד, אבל להזמין דבר כזה מחול זה גם פשע. זה כמו להזמין מים מחול....
מבחינת בטיחות הרמפה המדורגת מעץ עדיפה.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
באם זה ישמש מעיקר לשטיפה אתה לא צריך משהו מפלצתי.
אני בניתי מברזל האורך הכללי 1 מטר הגובה בנקודה שהגלגל יושב 40 סמ,רוחב 35סמ.
משמש אותי מצוין,טיפולים ושטיפה אמנם אתה לא עומד תחת הרכב אבל כניסה נוחה מאד,גם בטיחותית השיפוע והגובה לא מסוכנים מדי.
עדיין קח בחשבון שעולים לשים משהו מאחורי הגלגלים האחוריים,ולבנות גם מחסום קדמי לרמפה.
אילו לא רמפות טיפולים.
הרכב אמור לעמוד מפולס לטיפול ולא בשיפוע (מילוי שמנים וכו).
זה נראה יותר כמו מתקן עליה לרמפה ולא הרמפה עצמה.
ראו את המתקן המעניין הזה:
EZCarlift
PART 1
https://www.youtube.com/watch?v=Ag1IcZONWh8
PART 2
http://www.youtube.com/watch?v=TCWGxpmPYug&src_vid=Ag1IcZONWh8&feature=iv&annotation_id=annotation_824934
ערן CJ
מאוד מעניין... אבל יקר.....
בהתחלה חשבתי על משהו מתקפל אבל מטעמי בטיחות ירד מהפרק...
כנראה שזה יהיה מפרופיל מגולוון 40x40 בתוספת פלטת אלומיניום מרוג אורך 2 מטר גובה מטר...
crafts-man
30-04-14, 16:07
אם אתה רוצה את הרכב מפולס - אורך הרמפה לפחות כרוחק הסרנים, עליה לגובה של מטר 1 תחייב שיפוע ארוך לעליה. התוצאה הסופית תהיה רמפה ארוכה מאוד 5-6 מטר לפחות.
אני מרים את הרכב על ג׳ק לגובה 50 ס״מ מהגחון (בנקודת ההרמה) ומבצע טיפולים באופן סדיר. לא הכי נוח אבל סביר. בהנחה שעל רמפה בגובה 50 ס״מ יהיה גחון הרכב בגובה 70+ ס״מ מהקרקע אז אתה לא תיאלץ לבנות משהוא מאוד גדול מסורבל וכבד.
צביקה
שלום,
אני לא צריך את הרכב מפולס - אני לא מתכוון לעשות טיפולים לרכב אלא רק לשטיפה.
יש לי גם ג'ק עם תוספת שמרים את הרכב לקצת יותר מ 50 ס"מ אבל זה לא נוח ולא מספיק... לשטיפה טובה...
אני בתהליך של בניית הרמפה שתהיה בגובה של 80 או 100 סמ ואורך 2 מטר... נראה לי שזה יהיה מספיק.... לא רוצה להתפזר עם בניית "מפלצות"
תודה בכל מקרה.
למה לא 4 בוקים מ.לכ וזהו?
קונים כאלו של 6 טון, מרימים עם ג׳ק הידראולי כל פעם פינה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
יותר מדי התעסקות.... וגם כמה כבר תרים עם ג'ק ? 50 ס"מ ?? וגם ה 50 ס"מ האלה - רק חצי זה המתיחה של הקפיץ ככה שבפועל האוטו עולה בקושי 20 ס"מ.....
עם הרמפה כל הרכב עולה...תוסיף לזה את הגובה של הרכב ויש לך גישה נוחה מאוד .
מומי עם הרמפה אתה תמיד מרים מהגלגל להבדיל מגק שאתה יכול להרים מהמתלה או מהשלדה... אם היה לי בית פרטי הייתי בונה את ההוא מעץ. אבל אין לי אז אני יכול רק לייבב ולקנא :-(
הוחלט על רמפה לשטיפה בעיקר.. פרופיל 40/40 מגולוון עם פלטת אלומיניום מרוקע מעל...
שלב ראשון הסתיים...
המשך יבוא...
רק נשאר לי לאחל לך שלא נקרא עליך ב-YNET וכו'...
אני לא הייתי נכנס מתחת לרכב כשהוא על הדבר הזה.
איל
הברזל 2 מ״מ או 4 ?
Sent from my XJ
הבסיס של זה מאד צר, זה יהיה מתקן מאד לא יציב.
Slowly..
לפי התמונה הפרופיל לא נראה 40/40,
הכי חשוב, לבלום את הרכב כשהוא על הרמפה עם אבן/בוק מאחור,
ולא לסמוך רק על ההנדברקס והילוך.
כמה הבהרות...
מי שבנה את זה הוא מסגר ורתך במקצועו ככה שאני בטוח שהוא יודע מה הוא עושה וסומך עליו בעיניים עצומות .
הפרופיל הוא 40X40 עובי 4 או 3 מ"מ אני לא זוכר בדיוק אבל זוכר שאמרנו אז ש 2 מ"מ זה קצת אז לקחנו עבה יותר...יש ממש מעט מקומות בהם השתמשנו בפרופיל קטן יותר אבל הבסיס והחשוב והעיקר בנוי מ 40X40 .
הרוחב של זה הוא 35 ס"מ - לדעתי זה מספיק רחב ...
המתקן הוא לשטיפה נוחה ופרקטית של גחון הרכב בלבד ולא לצורך טיפולים שוטפים . אין לי כוונה ל"עשות שבת" מתחת לרכב ואני לא בטוח שאצטרך בכלל להיות תחת הרכב - עם שימוש במתקן הגרניק מגיע כמעט לכל פינה ללא כניסה מתחת לרכב - למרות שלדעתי המתקן חזק ויציב ואפשרי גם לשימוש זה אבל זו לא המטרה!
יש גם סטופר לגלגל הרכב...
אגב אמורים להיות גם גלגלים קטנים במתקן כדי שיקלו על שינוע המתקן ממקום למקום...
עוד הארות ? משהו שלא חשבנו עליו... ?
הגלגלים לשינוע המתקן.
נקודת חולשה.
הייתי מוותר עליהם.
תרתך גם סטופר קידמי. שלא תיסע רחוק מידי קדימה..
למה נקודת חולשה ? הם יגעו ברצפה רק שאני מרים את המתקן בשיפוע מסויים . כל מצב אחר הם באויר... בכל זאת המתקן לא קל לשינוע..
סטופר קדמי לא צריך, אני לא מתכוון להגיע עד הסוף אולי קצת יותר מחצי דרך.... בכל מקרה תמיד יהיה מכוון.
אבל חשבתי על סטופר נוסף- שבזמן העלייה המתקן לא יחליק קדימה...
בהמשך להערה על הרוחב והיציבות
הייתו יוצר חיבור (פריק) בין הרמפות באמצעות מוטות קישור.
זה הייה מוודא שהמרווח נשאר קבוע וכל רמפה עוזרת בייצוב השנייה
בהמשך להערה על הרוחב והיציבות
הייתו יוצר חיבור (פריק) בין הרמפות באמצעות מוטות קישור.
זה הייה מוודא שהמרווח נשאר קבוע וכל רמפה עוזרת בייצוב השנייה
++1
כן חשבתי על זה יכול להיות שבאמת יהיה משהו כזה...
פרט לחיבור הרוחבי, כידאי ליצור עיגון בקרקע, לא יודע אך. הכי טוב באופן פריק.
אתה לא נשמע מספיק נחרץ, אין לך מה לחפש שם מתחת. כל נגיעה ברכב מסוכנת, ביחוד אם רטוב ומחליק.
רבין.
בעניין ן התכנון והבניה , הייתי מוסיף אלכסונים לרוחב המתקן בתוך ה-ה "ח" שנוצרו לרוחבו .
ואז גם תוכל לעבוד מתחת לרכב ...
ריקו
כמה הבהרות...
מי שבנה את זה הוא מסגר ורתך במקצועו ככה שאני בטוח שהוא יודע מה הוא עושה וסומך עליו בעיניים עצומות .
אין קשר בין איכות הריתוך ויציבות המבנה כשעולים עליו, יש לי הרגשה שגם אם הרכב יפול על הקונסטרוקציה היא לא תימעך.
זה לא סותר שהקביים האלו ממש לא יציבים כשטון וחצי תלוי על להם וכל נדנוד יכול להפיל אותם הצידה עם הרכב.
Slowly..
אני לא יודע על סמך איזה מידע או ניסיון החברים מגיבים פה אבל...
גם אני בניתי כאלה רמפות ואני עובד איתם כבר למעלה מ15 שנים ...
עמדו עליהם רכבים לא קלים בכלל ( היילקס פראדו טרופר וכו..) וזה עבד ועובד יפה מאוד..
בשונה ממה שנראה פה בסוף המגלשיים שלי עשיתי כמעיין משטח ישר \ משטח מנוחה כך שהרכב כבר לא בירידה ..
וכמובן סד עצירה חובה...
אין צורך לקבע את זה לרצפה כי כשהרכב עולה על זה המשקל שלו מהדק אותו לרצפה..
הגלגלים בנויים נכון ברמה שהם לא נוגעים בקרקע בזמן שהמתקן במצב עבודה ורק בזוית של הובלה\נשיאה הם נוגעים בקרקע ...
לגבי מוט מקשר אין צורך חייב לדעת לעלות על הדבר הזה חובה לכוון את זה מול הגלגלים ולעלות בגז קבוע ולא לעצור ולא להחליק...חובה לעלות עם מכוון קרקעי!!
אני הייתי ממליץ לך מעשות תוספת לשלך וכן להוסיף משטח מנוחה כך שהרכב לא יהיה בשיפוע..
וכמובן תמיד לזכור שאין בטוח מזה שהרכב על הקרקע 4 גלגלים ....
אם תרצה אעלה תמונות ממה שבניתי...
בהצלחה
ראם
מזה שראיתי רכבים נופלים הצידה ממתקנים כאלו שלא היו מקובעים לרצפה או בעלי בסיס צר כמו זה.
Slowly..
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.