PDA

צפייה בגרסה מלאה : התייעצות חילוץ עם חבל סנפלינג



tamir128
27-10-13, 13:36
שלום חברים,
כמובן שיש לי רצועות חזקות לחילוץ, אבל לרצועות שני חסרונות:
א. קצרות (ואם אני רוצה ארוכות יתפסו הרבה מקום).
ב. אי אפשר לעבוד עם גלגלת (מכפיל כח).

שמעתי שיש חבלי סנפלינג עם עומס קריעה שמגיע ל 2500 ק"ג ובמחיר סביר יחסית.

אני שוקל לקנות 40 - 50 מטר חבל כזה + מכפיל כח או שניים ולהחזיק קבוע ברכב למטרות חילוץ.
כך אני מקווה יהיה לי יותר קל לחלץ או להיחלץ בתקיעות קשות בהן יש לג'ימני בעיית כוח או אחיזה.

השאלות:
1. איפה קונים חבל מתאים ובזול?
2. איך עושים סיומת לחבל בלי לפגוע בעומס הקריעה שלו (איזה קשר או פטנט אחר)?
3. אני מודע לזה שאהיה חייב עוגן, אחרת אין לי מה לעשות עם המכפיל כוח, אבל האם אני בכלל חושב בכיוון נכון?

אשמח לשמוע דעות והגיגים בכל כיוון.

תודה.

shahav
27-10-13, 14:34
אני ממליץ לך בחום ליקרא את הספר החילוצים של ברקאי... בכל מקרה היה מאוד זהיר, אתה משחק באש.

eysham
27-10-13, 14:38
אני ממליץ לך בחום ליקרא את הספר החילוצים של ברקאי... בכל מקרה היה מאוד זהיר, אתה משחק באש.

+700
במקרה הטוב נגמר ככה:


http://www.youtube.com/watch?v=hAY0oVwuzNY


ובמקרה הגרוע.. ככה:


http://www.youtube.com/watch?v=pV894H83gt4

amirk
27-10-13, 15:20
ישנם חבליי "סנפלינג" מסוגים שונים (בקטרים שונים) למטרות שונות: ספיגת איפקט, עמידה בחיכוך ועוד, חלקם עם עומסי קריעה גבוהים משציינת. כולם להבנתי לא מתאימים לחילוץ רכב. מכיוון:
1. הם לא נועדו לכך, וזה תחום שלא מאלתרים בו.
2. העומסים בחילוץ רכב יכולים להגיע לערכים גבוהים בסדריי גודל מהעומס לו תוכננו חבלי גלישה\טיפוס\עבודה
3. קשרים, שינויי כיוון הם נקודות עומס שמורידות מעמידות החבל לקריעה
4. חבלים רגישים לסביבה של דלקים\שמנים.
יש עוד סיבות אבל אני מניח שהבנת את הרעיון הכללי.

יש פתרונות אחרים להארכת רצועת גרירה, כבל מתכת עם שני טימבלים, כבל כננת סינטטי, רצועה קינטית ארוכה.
כולם אגב בריי קריעה, על אחת כמה וכמה בעבודה לא נכונה.

tamir128
27-10-13, 15:43
הספר של ברקאי? קניתיהו וגם הספיקותי לעיין בו, והוא בעיקר מזהיר על חבל סנפליג בכננת.

זה שהם לא נועדו לכך לא פוסל אותם על הסף. אני משתמש גם ברצועות הרמה שלא נועדו לחילוץ אבל אין חולק (כולל ברקאי) שאין עם זה בעיה.
אני לא מחפש להאריך את הרצועות, אני מחפש מכפיל כוח שבניגוד לקטעי סרט שלמעלה, יאפשר לי להפעיל כוח במתינות, בלי תנופה, מכות ואלימות.
זה שהחבלים רגישים לסביבה של דלקים ושמנים גם לא פוסל אותם, פשוט צריך לדאוג שלא יבואו במגע עם חומרים מזיקים.

הבנתי שיש חבלים סטטים, שלא נמתחים כ"כ ויחסית בטוחים לשימוש?

זיף
27-10-13, 16:11
אל תיכנס לזה, באופן מוחלט.
עומסי הקריעה משתנים בהתאם לסוג החבל ועוביו (ואגב יש חבלי 16 מ"מ שיודעים לעמוד גם בעומסי קריעה של 4 טון). הסיבה היא פשוטה- זה לא הייעוד שלהם. החבלים הללו יודעים לעמוד בעומסים ובמכות הרבה יותר צנועים מאשר חילוץ של רכב. בעבודה רגילה על החבלים האלו אתה מדבר על עומסים של מאות ק"ג לכל היותר וגם זה לא "במכה" בד"כ.
בוא נאמר שהג'ימני שלך שקוע בבוץ (שוקל סביב הטון?) ומושך אותו החוצה טנדר של שני טון במכה. העומסים יהיו אדירים, ויכולים לעבור גם מעל חצי מעומס הקריעה של החבל. זה יוביל מהר מאד למצב בו החבל שלך יהפוך להיות פלסטי ויתקשה, ולא יהיה שמיש יותר.
לגבי הסופיות- כידוע קשרים מחלישים מאד את החבל. הקשר שמחליש הכי פחות עדיין מוריד סביב 30% מיכולת החבל לשאת משקל- שזה שוב, סביב ה-2 טון בחבלים הרגילים (ובלי קשרים). מה גם שיהיה קשה מאד לפתוח קשרים אחרי משיכה עם חבל כזה.
גם חבלים סטטיים (בסטנדרט של עבודת גובה) מתארכים- רק פחות (1-2% תלוי בסוג). עומסי הקריעה שלהם לרוב גם סביב ה-2 טון.
לגבי מכפילי כוח- אם אתה רוצה לעבוד נכון אתה צריך להשתמש בגלגלות שמיועדות לחבל. הן גם לא אמורות לשאת בעומסים כאלו. עד כמה שזכור לי חבלי גלישה לא עוברים טוב בגלגלות שמיועדות לרכב (TMAX ודומיהן).
זיו (שעוסק בזה פה ושם לפרנסתו).

zviki
27-10-13, 16:19
+700
במקרה הטוב נגמר ככה:


http://www.youtube.com/watch?v=hAY0oVwuzNY



ובמקרה הגרוע.. ככה:


http://www.youtube.com/watch?v=pV894H83gt4

מקרה קלאסי של אי הנחת סופג אנרגיה על אלמנט החילוץ.כמו למשל -שטיחים ,מעילים וכו'

tamir128
27-10-13, 16:23
אל תיכנס לזה, באופן מוחלט.
עומסי הקריעה משתנים בהתאם לסוג החבל ועוביו (ואגב יש חבלי 16 מ"מ שיודעים לעמוד גם בעומסי קריעה של 4 טון). הסיבה היא פשוטה- זה לא הייעוד שלהם. החבלים הללו יודעים לעמוד בעומסים ובמכות הרבה יותר צנועים מאשר חילוץ של רכב. בעבודה רגילה על החבלים האלו אתה מדבר על עומסים של מאות ק"ג לכל היותר וגם זה לא "במכה" בד"כ.
בוא נאמר שהג'ימני שלך שקוע בבוץ (שוקל סביב הטון?) ומושך אותו החוצה טנדר של שני טון במכה. העומסים יהיו אדירים, ויכולים לעבור גם מעל חצי מעומס הקריעה של החבל. זה יוביל מהר מאד למצב בו החבל שלך יהפוך להיות פלסטי ויתקשה, ולא יהיה שמיש יותר.
לגבי הסופיות- כידוע קשרים מחלישים מאד את החבל. הקשר שמחליש הכי פחות עדיין מוריד סביב 30% מיכולת החבל לשאת משקל- שזה שוב, סביב ה-2 טון בחבלים הרגילים (ובלי קשרים). מה גם שיהיה קשה מאד לפתוח קשרים אחרי משיכה עם חבל כזה.
גם חבלים סטטיים (בסטנדרט של עבודת גובה) מתארכים- רק פחות (1-2% תלוי בסוג). עומסי הקריעה שלהם לרוב גם סביב ה-2 טון.
לגבי מכפילי כוח- אם אתה רוצה לעבוד נכון אתה צריך להשתמש בגלגלות שמיועדות לחבל. הן גם לא אמורות לשאת בעומסים כאלו. עד כמה שזכור לי חבלי גלישה לא עוברים טוב בגלגלות שמיועדות לרכב (TMAX ודומיהן).
זיו (שעוסק בזה פה ושם לפרנסתו).

דווקא את נושא הגלגלת בדקתי.
בל.כ. יש גלגלות TMAX, והחבל שיש שם, 12 מ"מ דווקא נכנס יפה ללא בעיות.

טוב, אם יש רק פוסלים ואין אף מצדד, אז כנראה שבאמת לא אכנס לזה....
תודה בכל אופן.

דידו
27-10-13, 18:38
אני קבוע ברכב עם כבל סנפלינג ושני מכפילי כח
זה מה שחילץ אותי בעבר מהתהפכות בתוך בוץ..
הרעיון שאתה לא מפעיל כח במכה אלא בהדרגה, ג'ימני בנסיעה איטית לאחור הצליח להפוך רכב של 2 טון בתוך בוץ

נ.ב
לא ממליץ ולא לוקח אחריות רק מספר מניסיון..

זיף
27-10-13, 20:56
אני קבוע ברכב עם כבל סנפלינג ושני מכפילי כח
זה מה שחילץ אותי בעבר מהתהפכות בתוך בוץ..
הרעיון שאתה לא מפעיל כח במכה אלא בהדרגה, ג'ימני בנסיעה איטית לאחור הצליח להפוך רכב של 2 טון בתוך בוץ

נ.ב
לא ממליץ ולא לוקח אחריות רק מספר מניסיון..

ועדיין.... מהרגע שזה ברכב שאלה של זמן עד שייעשה בזה שימוש, וזה יקרוס ברגע הלא נכון. יש לחבלים שיטת בדיקה, ואחרי עומס של חילוץ רכב הם למעשה פסולים- ומספיקים שניים שלושה חילוצים בהם אתה מעמיס את החבל וברביעי הוא ייקרע.
מכיוון שאני מניח שמי שעושה בחבלים שימוש כזה (חילוץ רכב) לא יודע איך נראה ומתנהג חבל פסול- עדיף שלא יתעסק עם זה כלל. רצועות וכבלי פלדה, וכולם שמחים.

landY
27-10-13, 21:53
אם משתמשים במספר גדול של מכפילי כוח ומושכים את הגימני בעזרת כח הידיים, אין עם זה בעיה.
החסרון היחיד שתצטרך יותר חבל ממה שנכנס ברכב...

סופת המדבר
27-10-13, 22:00
למה להחזיק כבר 20-30 מטר
של כבל כננת/ פלדה

ש01
27-10-13, 22:30
לכל הפוסלים,ריתם פעם מפרשית? יאכטה? איך אתם חושבים שמחזיקים שם את המפרשים? חבלים ובתנאים של מי מלח ושמש, גם הם תנאים לא קלים. ההבדל, שמדובר במספר מכפילי כח. העומס, ד.א. אדיר, הרבה יותר מ2,3,4 טון.

יונתןמצפה
27-10-13, 23:05
לכל הפוסלים,ריתם פעם מפרשית? יאכטה? איך אתם חושבים שמחזיקים שם את המפרשים? חבלים ובתנאים של מי מלח ושמש, גם הם תנאים לא קלים. ההבדל, שמדובר במספר מכפילי כח. העומס, ד.א. אדיר, הרבה יותר מ2,3,4 טון.

ראיתי מפרשיות.
כתבת את זה בצורה ברורה- מכפילי כוח.
העומסים שהחבל רואה אפילו לא מתקרבים למה שכתבת, לדעתי גם פחות מחבל גלישה בעמוס עבודה מקובל.
בלי קשר,אני מאוד סקפטי לגבי נתוני העומס שכתבת, אפילו בחיבור של מכפילי הכוח. מאיפה הנתונים? החיבורים של המפרש למנור/תושבות מכפילי הכוח/נקודת החיבור של המפרש למנור לא נראות ככאלו שבנויות לעמוד ב- 4 טון...
http://www.lewmar.com/assets/img/products/product-9062-0-0.jpg
אל תשכח שהעומס שהרוח יוצרת על המפרש מתחלק על תורן של 10 מטר ויותר. אגב, זה לא מדויוק לקרוא לזה עומס. ליתר דיוק אלו הפרשי לחצים שאתה יוצר ע"י זווית המפרש והצורה שלו והם אלו שמזיזים את כלי השיט.

חבלי ים דרך אגב, שונים מחבלי גלישה.

קראו שוב את התגובות של זיו (זיף). הוא יודע על מה הוא מדבר...

yes1952
27-10-13, 23:18
שימו לב
יש כאן מידע חשוב שכתבו קודמי
חבלים לשימוש בים למפרשים הינם בעלי תכונות שונות ומתוכננים לסוג מפרש,גובה תורן,אורך המנור(הזרוע שכאילו יוצאת מהתורן,
במפרשית ,הרבה לפני שיקרע חבל(ומיד אסביר)ישבר התורן ו/או תתלש אוזן קשירה ואז זה לא נחמד.
בעיקרון החבלים הינם קצראים ועם מחפילי הכח משמשים כמנוף למשיכה ושחרור מפני שלחץ המפרש שונה לפי זווית ההפלגה-
גם בחילוץ ספינות ושחרור אניה משרטון משמתשים בחבלים מיוחדים משולבים עם שרשראות,בחילוץ משרטון עובדים על קצר(יחסית)ובגרירה עם חבל(המיועד לכך)מאוד ארוך,וזה על מנת לשמור את חרטום הנגררת שלא יכנס לתוך הגל שלפניה,
אך גם כאן במצביי קיצון נקרעו חבלים וזה עלה בלא מעט חיי אדם,
חברים חילוץ שווה ידע וניסיון-הרבה ניסיון

tamir128
27-10-13, 23:21
30 מטר כבל 8 מ"מ ישקלו 10 ק"ג ו30 מטר נשמע לי קצת קצר לעבודה עם שני מכפילי כוח.
בקיצור זה חתיכת ספחת כבידה שגם צריך לאבטח שלא תהרוג מישהו בהתהפכות.

40 מטר חבל סנפלינג שוקלים אולי 3 ק"ג ומתח הקריעה שלהם לא קטן בהרבה.

גם הכבל - אם נקרע, מסוכן ביותר ואפילו יותר מהחבל.

ושוב, בעבודה מתונה עם מכפיל כוח אחד או שניים, העומס על החבל יורד בהרבה.

shahav
28-10-13, 10:09
ניראה לי שאתה צריך זה כבל סינטטי של כננת, קליל ובטוח. אבל מה לעשות, יקר רצח :-)

שורה תחתונה, נכון שעם מכפילי כוח ועוגן, אפשר לחלץ בהמה מבוץ בעזרת הזרת, אבל וזה אבל גדול, העומס על חלקים מהכבל הוא עצום, שקול לחילוץ בתנופה!

רבין

סוזי המשתוללת
28-10-13, 10:40
למה אתה מחפש צרות בשביל לחסוך כמה גרושים ....

1)http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=dyneema+winch+lin&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.Xdy neema+4x4+winch+lin&_nkw=dyneema+4x4+winch+lin&_sacat=0

יש גם באליבאבא / דילאקסטרים וכו' גלילים של מאות מטרים
תרכשו כמה חברים ביחד זה מחיר מצחיק
http://www.alibaba.com/trade/search?fsb=y&IndexArea=product_en&CatId=&SearchText=dyneema+4x4+winch+line

אחר כך תלמד לשזור "עיניים" ביוטיוב.....
https://www.youtube.com/watch?v=yjhBEe_8XHg

eyali0001
28-10-13, 10:58
אומנות החילוץ.
http://www.youtube.com/watch?v=lyrlMpA1vbE&noredirect=1

tamir128
28-10-13, 15:02
למה אתה מחפש צרות בשביל לחסוך כמה גרושים ....

1)http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=dyneema+winch+lin&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.Xdy neema+4x4+winch+lin&_nkw=dyneema+4x4+winch+lin&_sacat=0

יש גם באליבאבא / דילאקסטרים וכו' גלילים של מאות מטרים
תרכשו כמה חברים ביחד זה מחיר מצחיק
http://www.alibaba.com/trade/search?fsb=y&IndexArea=product_en&CatId=&SearchText=dyneema+4x4+winch+line

אחר כך תלמד לשזור "עיניים" ביוטיוב.....
https://www.youtube.com/watch?v=yjhBEe_8XHg

ב DX יש רק גאג'טים, אבל הרעיון של קניה מעלי באבא נשמע מגניב!

הבעיה היא שאין לי נסיון בקניה מהם, אני אפילו לא מבין מהו המחיר.

יאללה מי נכנס אתי בקומבינה לקנות 200 מטר חבל דיינמה 7 מ"מ, ויש לו גם נסיון עם עלי באבא? (כמובן לאחר שנדע מהו המחיר כולל משלוח).

מתח הקריעה של 7 מ"מ (לפי מה שמפורסם שם) הוא 4450 ק"ג. אמור להספיק לרובינו, ו 40 מטר כאלה ישקלו בתא המטען שלנו פחות מקילו וחצי!

nissany
29-10-13, 17:49
ב DX יש רק גאג'טים, אבל הרעיון של קניה מעלי באבא נשמע מגניב!

הבעיה היא שאין לי נסיון בקניה מהם, אני אפילו לא מבין מהו המחיר.

יאללה מי נכנס אתי בקומבינה לקנות 200 מטר חבל דיינמה 7 מ"מ, ויש לו גם נסיון עם עלי באבא? (כמובן לאחר שנדע מהו המחיר כולל משלוח).

מתח הקריעה של 7 מ"מ (לפי מה שמפורסם שם) הוא 4450 ק"ג. אמור להספיק לרובינו, ו 40 מטר כאלה ישקלו בתא המטען שלנו פחות מקילו וחצי!



יש ב ALIEXPRESS שזה האתר שלהם למכירה ליחידים

http://www.aliexpress.com/wholesale?SearchText=dyneema+winch+line&initiative_id=QRW_20131029084224&productId=682644906

tamir128
29-10-13, 20:11
אבל המחירים שם הרבה יותר יקרים...

בחנות הזו (http://toughrope.en.alibaba.com/product/585104562-200014195/synthetic_winch_rope_or_uhmwpe_winch_rop es_or_atv_winch_rope.html) בעלי באבא, קיבלתי הצעת מחיר של 1.35 דולר למטר! (חבל בעובי 7.2 מ"מ, עומס קריעה נתוני יצרן: 5 טון).
וניתן לקנות בכפולות של 10 מטר.

נשמע זול מאד, אבל חושש.... חוץ מזה, אני לא יודע אם זה כולל משלוח או אם יהיו הוצאות נוספות.

זיף
29-10-13, 20:20
דיינימה אחלה חומר, קל וחזק אבל- מאד לא אוהב חום וחיכוך (וגם לא קשרים). צריך אחסנה "מפנקת" , ואני לא בטוח כמה הוא יאהב מעבר דרך גלגלות של מכפילי כוח- בטח אם הפרופיל שלו הוא שטוח כמו רצועה ופחות עגול, כמו חבל.

tamir128
29-10-13, 22:03
אז איך משווקים אותו לכננות?
גם בתחרויות עבירות משתמשים בו.

וחוץ מזה, אנחנו, שלא משתתפים בתחרויות עבירות - כמה חילוצים עם גלגלת יש לנו בשנה?

נראה לי שהחבר'ה האלה (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=11365), לא כ"כ מסכימים איתך.

זיף
29-10-13, 23:00
אז איך משווקים אותו לכננות?
גם בתחרויות עבירות משתמשים בו.

וחוץ מזה, אנחנו, שלא משתתפים בתחרויות עבירות - כמה חילוצים עם גלגלת יש לנו בשנה?

נראה לי שהחבר'ה האלה (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=11365), לא כ"כ מסכימים איתך.

קרא טוב חבר.... מציינים לא פעם שיש בעייה בנושא העמידות בשחיקה. שים לב גם למיגון ששמים עליו בנקודות שהוא עשוי להתחכך במשטח קשה. ושים לב לכמה "שורות תחתונות" שיש שם.
שתבין- אני משתמש ברצועות מהחומר הזה כדי לאבטח את עצמי בגובה פה ושם ונהנה מלעבוד עם רצועות דקות וקלות. זה לא שאי אפשר לסמוך על החומר, אלא שצריך להיות מודעים לבעייתיות שבו, וגם בשימוש שלי אורך החיים של הרצועות הללו קצר יותר בהשוואה לאחרות.
ולרכב אגב- אני משתמש ברצועות מהסוג הישן והטוב....

tamir128
29-10-13, 23:13
יש בעיה בחיכוך מול סלע/אדמה וכו', אבל אם כל הקונסטרוקציה באויר (איפה שעלול להיות חיכוך שמים רצועה רגילה), למה צריכה להיות בעיה של החבל על הגלגלת?
ושוב, אתה מדבר על אורך חיים של שימוש יומיומי מקצועי. אני מדבר על היכולת לחלץ גם במצב קשה עם מכפילי כוח, כשמצב כזה לא קורה כל יום וגם לא כל חודש.
99% מהזמן החבל יהיה בתיק בתא המטען.

ukiuki
30-10-13, 09:31
יש בעיה בחיכוך מול סלע/אדמה וכו', אבל אם כל הקונסטרוקציה באויר (איפה שעלול להיות חיכוך שמים רצועה רגילה), למה צריכה להיות בעיה של החבל על הגלגלת?
ושוב, אתה מדבר על אורך חיים של שימוש יומיומי מקצועי. אני מדבר על היכולת לחלץ גם במצב קשה עם מכפילי כוח, כשמצב כזה לא קורה כל יום וגם לא כל חודש.
99% מהזמן החבל יהיה בתיק בתא המטען.
דווקא חבל סנפלינג (אמיתי) מתוכנן לעמידות בחיכוך ושחיקה מול סלעים, זאת אחת תכונות החובה שלו.

nissany
04-11-13, 16:51
אבל המחירים שם הרבה יותר יקרים...

בחנות הזו (http://toughrope.en.alibaba.com/product/585104562-200014195/synthetic_winch_rope_or_uhmwpe_winch_rop es_or_atv_winch_rope.html) בעלי באבא, קיבלתי הצעת מחיר של 1.35 דולר למטר! (חבל בעובי 7.2 מ"מ, עומס קריעה נתוני יצרן: 5 טון).
וניתן לקנות בכפולות של 10 מטר.

נשמע זול מאד, אבל חושש.... חוץ מזה, אני לא יודע אם זה כולל משלוח או אם יהיו הוצאות נוספות.

מה יש לחשוש..50 מטר ב 250 ש"ח...כמה כבר יעלה משלוח ...?

tamir128
09-11-13, 20:03
כמה יעלה משלוח? 60$ הסינית רוצה.
היא כבר הכינה חשבונית ורוצה שאפקיד להם לחשבון בנק.
מה דעתכם?81625

Pageup
09-11-13, 22:33
המחיר הולך לפי משקל או לפי משקל נפחי היקר מהשניים.
היינו, לפני שיש משקל פיזי וגודל אריזה קשה לחשב.
על פניו לא נראה מחיר מופקע (בלי הנתונים).

tamir128
10-11-13, 00:12
אבל היא רוצה שאפקיד כסף לחשבון הבנק שלהם, לפני שהם שולחים את החבילה.
זה נורמאלי? זה מקובל?

איזה ביטחונות יש לי?!

boaz avrahami
10-11-13, 01:36
אין לך בטחונות בעיסקה כזו וגם אין סיכוי שיהיו לך במסחר כזה.

בשביל זה יש אתרים כמו אי ביי, אמזון ופייפל שם יש לך אינדיקציה מי המוכר וגם דרך לישוב מחלוקות כולל הגנה על הכסף.
אלו ההגנות המומלצות למסחר פרטי ברשת.

ביבוא מסחרי יש מנגנוני הגנה שעולים כסף ואינם משתלמים במקרה כשלך.
למשל מכתב אשראי המכונה גם LC.
זה למעשה בכללי מכתב שהבנק שלך מנפיק תמורת כסף ובו הוא מתחייב לשלם למוכר עם קבלת שטר המטען.
בלי שטר המטען לא תוכל לשחרר את הסחורה מהנמל. ככה שניכם מוגנים כשאתה לא מוגן על האיכות.... ולזה יש עוד מנגנונים.






JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex

amirk
10-11-13, 07:16
אל תשכח לעדכן מה בדיוק היה בחבילה לכשתגיע.

Sent from my XT910 using Tapatalk

tamir128
10-11-13, 12:31
לסין יש רזרבות מט"ח באזור השלושה מליארד דולר.
לא נראה לי שאתרום להם עוד קצת אם אין לי ביטחון שאקבל את המוצר, לא ככה?!

nissany
11-11-13, 08:14
alibaba זה זירת מיסחר מהגדולות בעולם ..

asafk
11-11-13, 08:18
עליבאבא מיועד לסוחרים, וכללי המסחר והתשלום בהתאם.
יש לו אח קטן ללקוחות פרטיים, עליאקספרס, ושם הקונה מאובטח יותר.
בכל מקרה עליבאבא רגישים מאוד לרמאויות, אז יש לך ביטחון מסויים גם אם לא מלא.

אסף.

nissany
11-11-13, 08:19
http://www.alibaba.com/help/safety_security.html

ukiuki
11-11-13, 08:24
alibaba זה זירת מיסחר מהגדולות בעולם ..
להזהר מאוד מעליבאבא
שורץ נוכלים. לפני שאתה מסתכן תריץ את הספק בגוגל.
לפני כשנתיים ממש הצלתי חבר מלהכנס לעיסקה גדולה ליבוא ציוד דייג.
עדיף לשלם יותר ולעבוד דרך אתרים הנותנים ביטוח מוצר כגון איביי.

אבא של יונתןמצפה
22-11-13, 14:46
מציע לא לחשוב אפילו לקחת ציוד מעולם הים ולהעביר אותו ליבשה ציוד הגברת הכוח ביאכטות בנוי להפעלה ידנית או לכל היותר בהגבר נוסף של ראצ'ט מכאני ידני. מוד העבודה הוא איטי וללא עומסי הלם (מתקפים). מערכת הגלגילות והאביזרים הנלווים לא מתוכננים לעוסי חילוץ יבשה דינמיים.
בנוסף בראיה בטיחותית, ככל שעל ציר המיתרים יש יותר אביזרים- גלגילות בתי גלגילות פינים, שרשראות עוגנות וכו' הסיכון של כשל שלא במיתר אלא באביזרים הקשיחים גדל. התוצאה -הם עלולים לעוף למרחק רב הרבה מעבר לפי אחד וחצי מאורך הגרירה . כשל כזה עלול להיות קטלני לסובבים אותו

-->