PDA

צפייה בגרסה מלאה : טורבו לסוזוקי ויטרה?



ישי.פ
23-09-13, 00:51
מדובר בסוזוקי ויטרה שנת 97 עם קילומטר'ז סביר ומנוע תקין.
הויטרה מעולם לא הייתה חזקה, אבל עם הצמיגים היא ממש עגלה.
זה מפריע בעיקר בכביש בנסיון לעקיפה וכו, חוץ מזה בא לי פרויקט מעניין :)

אני חושב על הוספת טורבו\סופרצ'ארגר אני אשמח לכל סוג של מידע או נסיון.

Scrusher
23-09-13, 01:02
תתחיל בראש מנוע של סוויפט GTI עם קאמשאפט כפול

ishc
23-09-13, 08:13
פעם היה לזוקי פרו קיט כזה. לפי מה שאני יודע היחיד שעשה פרוייקט כזה היה ארז סנטו מטופ גיר ושווה לנסות לדלות ממנו מידע. עוד בן אדם שאולי יוכל לעזור לך הוא סלמן מטירה (0546958040).
פרוייקט מעניין, אם תוציא אותו לפועל יהיה מעניין לקרוא עליו.

motorica.net
23-09-13, 08:57
פרויקט כזה שנעשה כמו שצריך יעלה יותר מעלות קניית הרכב + כל מה שהשקעת בו עד היום.
אם אתה מבין את זה ואת המשמעויות הנלוות לכך צריכת דלק, חוקיות, בלאי של מכלולים (שכח מגיר אוט') לך על זה.

אוזן
23-09-13, 13:02
גם לי עברה המחשבה בראש ולא פעם אחת, עד היום אני בהתלבטות לגבי הפרוייקט הנ"ל, קיימים קיטים מוכנים למנוע הזה בחו"ל בעלות של כ1000$ , אם כמובן יש לך מי שיכניס לך את זה במכס ;)

asypeer
23-09-13, 13:10
דיוויד, מה ההשפעה של קיט כזה על הגיר האוטומטי ?

motorica.net
23-09-13, 14:13
אין חיה כזאת קיט ב 1,000$. מי שמוכר כזה הוא רמאי והקונה אדיוט.

טורבו לבד לאפליקציה כזאת עולה 1000$.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

motorica.net
23-09-13, 14:14
דיוויד, מה ההשפעה של קיט כזה על הגיר האוטומטי ?

הגיר לא ישרוד. ריאלי לייצר בגדישה לא גבוה נתון מומנט של 25 קגמ וזה ישחוט את הגיר.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

raanan
23-09-13, 16:08
פעם שקלתי ברצינות הסבה כזאת (לאחר שירדתי מנושא הסבה למנוע 2.0 שבגראנד ),
העלתי בצהוב תמונות של שבירת שיניים בקורונה האחורית מפרוייקט בחו"ל.
מעבר לפגיעה באמינות המנוע, נדרש לתגבר את מע' הבלימה (צלחות וקליפרים גדולים יותר).
רצוי גם להנמיך הרכב ולהקשיח המרסנים. הפוך ממה שאנחנו רוצים מרכב שטח.

השורה הסופית, לאחר שקלול עלויות, הגעתי למסקנה שזול (משמעותית) ופשוט יותר להחליף לג'יפ עם מנוע בריא יותר.
התכנון היה פאג'רו Q בנזין קצר 98-2000 , בפועל טרופר בנזין ארוך 2003 .

רענן

אוזן
23-09-13, 17:58
אין חיה כזאת קיט ב 1,000$. מי שמוכר כזה הוא רמאי והקונה אדיוט.

טורבו לבד לאפליקציה כזאת עולה 1000$.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

מצטער, אבל אתה טועה.
קיטים מחו"ל לא עולים הרבה כסף כמו שבארץ. זה לא טורבו של גארט ושות' , אני בא מעולם הרכב הלא סטנדרטי נקרא לזה, וההפרשי מחירים בין הארץ לחו"ל פשוט בגדר הזויים.
כמובן צריך לקחת דבר כזה בחשבון שההתקנה לא תעלה כ"כ בזול, ועם ידע נכון גם אפשר לבד, אבל ממש לא מומלץ, יש כיונוני הצתה לעשות שאם אתה לא פחות ממומחה לא מומלץ לך לעשות !
במנועים כאלה גם טורבו קטן כדוגמאת רנו קליאו החדשה 0.9 טורבו , זה אפשרי. הבעיה היא ברכבים שלא בנויים לכך מלכתחילה זה לדעת איך להשתמש בהם, חימום, קירור, ושינוי סגנון נהיגה. ובמיוחד לדעת שבאיזור ה2500 - 3000 סל"ד תהיה מדרגת כוח משמעותית (ככל שהטורבו גדול יותר כך הזמינות שלו גם קטנה יותר אבל מתפרצת הרבה יותר).
בסה"כ זה פרוייקט מאוד מעניין. שאם תראו גם ביו טיוב יש לא מעט סרטונים של ויטרות טורבו, וזה פשוט דבר אחר.
כמו כן, שידרוג מערכת הבלימה היא בגדר חובה כי ברכבים האלה זה פשוט צעצוע לדעתי המערכות בלימה האלו. מערכת הקירור לא חובה תחת ההגדרה של שיפור כי כאשר עושים פרוייקט טורבו רציני , יש גם אינטרקולר שמתפקידו כשמו, לקרר.
בכל מקרה, אם הדבר ייעשה, אני יהיה שמח לשמוע עדכונים בנושא ;)

motorica.net
23-09-13, 18:09
תגיד לי בנית פעם רכב שגודש שבמקור היה אטמוספרי ?
בניתי כמה כאלו. ואני אומר לך שאתה מקשקש.

אוזן
23-09-13, 18:43
עוד לא. בתיכנון לבניית דבר כזה.
ועדיין אם בנית דברים כאלה, אז אתה אמור לדעת לגבי המחירים.
וכד"א אם קונים את החלקים יד שנייה זה יוזיל את העלויות משמעותית, וכמובן גם לבדוק אותם מא' ועד ת' מבחינת תקינות.
לי אישית יש אהבה לרכבים אמוסטפריים, שאומנם מבחינת היצע השיפורים שלהם לכוח הוא לא גדול עד לא גדול בכלל. הרכב הבא יהיה אטמוספרי שבע"ה וגם יעבור שינויים לגדישה.

hadtomer
23-09-13, 19:15
מצטער, אבל אתה טועה.
קיטים מחו"ל לא עולים הרבה כסף כמו שבארץ. זה לא טורבו של גארט ושות' , אני בא מעולם הרכב הלא סטנדרטי נקרא לזה, וההפרשי מחירים בין הארץ לחו"ל פשוט בגדר הזויים.
כמובן צריך לקחת דבר כזה בחשבון שההתקנה לא תעלה כ"כ בזול, ועם ידע נכון גם אפשר לבד, אבל ממש לא מומלץ, יש כיונוני הצתה לעשות שאם אתה לא פחות ממומחה לא מומלץ לך לעשות !
במנועים כאלה גם טורבו קטן כדוגמאת רנו קליאו החדשה 0.9 טורבו , זה אפשרי. הבעיה היא ברכבים שלא בנויים לכך מלכתחילה זה לדעת איך להשתמש בהם, חימום, קירור, ושינוי סגנון נהיגה. ובמיוחד לדעת שבאיזור ה2500 - 3000 סל"ד תהיה מדרגת כוח משמעותית (ככל שהטורבו גדול יותר כך הזמינות שלו גם קטנה יותר אבל מתפרצת הרבה יותר).
בסה"כ זה פרוייקט מאוד מעניין. שאם תראו גם ביו טיוב יש לא מעט סרטונים של ויטרות טורבו, וזה פשוט דבר אחר.
כמו כן, שידרוג מערכת הבלימה היא בגדר חובה כי ברכבים האלה זה פשוט צעצוע לדעתי המערכות בלימה האלו. מערכת הקירור לא חובה תחת ההגדרה של שיפור כי כאשר עושים פרוייקט טורבו רציני , יש גם אינטרקולר שמתפקידו כשמו, לקרר.
בכל מקרה, אם הדבר ייעשה, אני יהיה שמח לשמוע עדכונים בנושא ;)

דייויד, מה אתה מתווכח? לוקחים טורבו קטן של קליאו 0.9 מהמדף של קרסו, משנים סגנון נהיגה, מכוונים הצתה, משדרגים בלמים וקדימה באר וחצי גדישות.

ישי.פ
23-09-13, 20:05
ראש מנוע של סוויפט מתאים? זה לא 1.3
אני שואל מכיוון שלא מצאתי סעפות לויטרות אבל לסוויפט יש.

דויד, הגיר זה לא אותו הגיר שיש בדגמי ה-2.0 ?

סופרצ'ארגר יהיה עדיף, מבחינת תועלת עלות?

ישי.פ
23-09-13, 20:36
סעפת מצאתי!

http://www.ebay.com/itm/Suzuki-Vitara-Sidekick-Escudo-Tracker-turbo-manifold-/141064534337?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&hash=item20d819f941&vxp=mtr

אוזן
23-09-13, 20:58
Hadtomer, ידידי, הכוונה הייתה לתת דוגמא גם לרכב קטן עם מנוע 0.9 יש טורבו, נא להבין כוונות לפני שליחת תגובת.

ישי, גם בארץ יש סעפות לויטרה, יש לחבר שלי על הרכב.
קנה לא מזמן ומאוד מפסוט על הקנייה, סעפת של קלמיני.
אם תרצה אני אברר לך מאיפה ובכמה, עד כמה שאני זוכר זה עלה 2400₪
5 סוסים +- וכוח שניתן בגבוהות.

asypeer
23-09-13, 22:10
ישי שים לב שזה לא מיועד לדגם עם מנוע 1.6, אם אתה מזמין עדיף לבדוק מול המוכר כי הרבה לא יהיה מה לעשות עם זה בארץ אם זה לא מתאים..


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free (http://tapatalk.com/m?id=1)

motorica.net
23-09-13, 22:31
גם אם זה היה מתאים למנוע שלו, זאת סעפת שבה הטורבו מותקן מעליה - ממש שיא הדיסקרטיות ועוד בארץ..
שים לב לכמות החלקים שנדרשת ככה בשלוף:

מנוע במצב מושלם ! + הורדת יחס הדחיסה רצוי באמצעות החלפת בוכנות.
טורבו כזה שמתאים לאפליקציה בחירה לפי מפות יצרן - לא מקליאו 0.9 ולא ממונית סקודה.
מחשב ניהול מנוע עצמאי
מנוע צעדים שמתאים למחשב ניהול שבחרת
boost controller
גיר ידני
מצמד מחוזק
מזרקים בספיקה גבוהה
משאבת דלק
שסתום פריקה
אם הרכב הנוכחי לא MPi אז חליל דלק למזרקים
WB + קונטרולר
EGT
אינטרקולר
דאון פייפ
צנרת פליטה
צינורות שמן לטורבו
צינורות מים לטורבו
מחברים שונים
זוויות שונות
* הרבה עבודות חריטה
* הרבה עבודות ריתוך
צינורות גדישה
קולר שמן
מתאמים שונים
פלנגי'ם לטורבו
בניית ירידת שמן בקרטר + בגלל השימוש של הרכב (שטח זוויות של הרכב) משאבת סיחרור שמן כמו בעוקה יבשה.

אחרי כל זה ואחרי כל העבודה לחבר את הכל שינגן
רק הדלק שתשרוף בכיוונים על רכב יעבור בקלילות את התקציב שמדובר פה בשירשור וזה כשטיונר מנוסה מכוון את האוטו.

עכשיו תישן על זה.

עוד משהו, אם אתה עדיין רציני כדאי שתכיר את הספר הבא, בגדול זה התנ"ך.

http://www.amazon.com/Maximum-Boost-Turbocharger-Engineering-Performance/dp/0837601606

בהצלחה.

asypeer
23-09-13, 22:33
ממש מתכון לעוגה.. עוגה ב-10k דולרים..

ישי.פ
24-09-13, 00:39
מצאתי את זה: http://bbs.zuwharrie.com/content?topic=85570.0
פרויקט טורבו למנוע G13BA ואין שם את כל החלקים שתיארת

להוריד יחס דחיסה זה דבר שלא ידעתי שעושים במנועים מוגדשים.
אני מבין את הצורך שהכול היה מושלם ומדוייק, אבל כמו בכל דבר צריך פשרות.

ישנם כמה משפרי רכבים בארץ (אני מניח שאתה מכיר אותם) איך הם עושים את זה בלי לפשוט רגל?

זה גם פורום טוב למידע:
http://www.teamswift.net/viewforum.php?f=6

six 4 life
24-09-13, 01:39
אתה יכול להשקיע רק בהתקנת הטורבו ולחסוך כסף בלי להכנס למנוע עצמו, זה אפשרי ויש כאלה שעושים את זה.
המחיר שתשלם יהיה באמינות לא קיימת ובמנוע שיתאבד מהר מאוד- אלא אם אתה מתכנן לגדוש לחץ מגוחך כדי לשמור על המנוע ואז יצא שכרך בהפסדך - כמעט אותם ביצועים מלפני ההשקעה, רק אחרי הוצאה לא מבוטלת ומערכת מורכבת הרבה יותר.
במידה ואתה רוצה מערכת ומנוע חזקים אבל גם אמינים ליום יום, הדרך היחידה היא לעשות עבודה יסודית. וכמו שכתבו לך, ממש לא זול.

Avi Asila
24-09-13, 11:09
סליחה, אבל אתם טועים, קיט טורבו לוטירה יעלה הרבה פחות מהמחירים המופקעים שנרשמו פה, והרבה פחות כאבי ראש ממה שתואר פה.

בגדישה עד 0.5 באר, אתה נשאר יחסית מאוד מקורי .

Ranster
24-09-13, 12:04
המילה טורבו הפכה להיות אופנתית בשנים האחרונות ומסתבר שלכל "המומחים" יש כבר כמה בניות וירטואליות ברזומה.

אני ממליץ לכל מי שחושב ללכת בכיוון להתחיל באיסוף החומרים ולדאוג מראש לפתרון יציב וטוב בתחום הניהול (רק החומרה תעלה מעל 1000$). זה לכשעצמו יספק יריית פתיחה של כמה אלפי דולרים וזה עוד לפני שניגשתם לרכב והרמתם מכסה מנוע.
מרבית הפרויקטים בתחום הזה עומדים ונופלים על ניהול, בודדים ונדירים הם אלו שצלחו ומספקים פתרון ברמה יומיומית ובאלו שכן, הושקעו שעות של כיוונים וכמות לא מבוטלת של מזומנים.

אני עוד לא נכנס בכלל לאיכות הבניה שהיא גורם סופר חשוב לאמינות של פרויקט כזה, בטח ובטח ברכב שטח.
לסיכום, הייתי מוותר מראש אם לא היו ברשותי האמצעים הטכניים, ה-ר-ב-ה מזומנים ובטח שלא הייתי בונה פרויקט כזה על רכב בשווי הפרויקט או חלילה פחות.




Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4

Avi Asila
24-09-13, 13:47
בחו"ל רצים כמה פרוייקטים של ויטרה טורבו עם ניהול מקורי , מה שהם עשו שם, דומה לפרוייקטים כאלה ואחרים שתמצא בארץ, שהניהול של המנוע יכול להתמודד עם גדישה נמוכה של 0.5 באר, הדבר היחיד שהוחלף הוא אטם ראש לעבה יותר על מנת להוריד יחס דחיסה... וזה רץ, השילוב של טורבו קטן וזמין עם גדישה נמוכה עובד יפה.

מעבר ל0.5 זה כבר סיפור אחר, וכסף אחר.

אבל שאני לא יטעה פה אף אחד, גם גדישה של 0.5 או פחות דורשת עבודה וכסף.

טורבו (K03 של מנוע 1.8T מקונצרן VAG יהיה מעולה), בנית סעפת לטורבו, צנרת פליטה (מומלץ) , צנרת גדישה + אינטרקולר שיתאים, מופות למינהם, צינורות שמן לטורבו, בוסט קונרולר ידני ופשוט יעשה את העבודה, שעון גדישה, שעון EGT, שעון יחס אוויר דלק, ברז ושעון דלק, משאבת דלק טיפה יותר חזקה תיהיה מבורכת, ואם לא שכחתי זה הכל.

כמעט כל מה שרשמתי פה ניתן למצוא משומש במצב מעולה ומחירים טובים, חוץ מצנרת גדישה , סעפת לטורבו וצנרת פליטה אם מחליפים, משום שאלו חלקים שבונים ספיציפית לדגם הרכב עליו יותקן הפרוייקט.

לא סיפור גדול אם יש לכם ידיים טובות וראש לדברים האלה, והכי חשוב, אנשים מהתחום שיוכלו לתת לכם מענה במקרה של תקלה כזאת או אחרת, וזה לא חסר, יש לנו כמה סדנאות שיפורים בארץ שיוכלו לעזור לכם לקבל החלטות, בניהם (אני מקווה שאני לא עובר על כללי הפורום) סדנת פיט סטופ בחולון, יושבים שם 2 בחורים בשם דודי ונתי ויוכלו לעזור לכם :)

יום טוב.

דרור ברלי
24-09-13, 19:51
מדובר בסוזוקי ויטרה שנת 97 עם קילומטר'ז סביר ומנוע תקין.
הויטרה מעולם לא הייתה חזקה, אבל עם הצמיגים היא ממש עגלה.
זה מפריע בעיקר בכביש בנסיון לעקיפה וכו, חוץ מזה בא לי פרויקט מעניין :)

אני חושב על הוספת טורבו\סופרצ'ארגר אני אשמח לכל סוג של מידע או נסיון.


זו הבעיה שלך? האוטו עצל בגלל צמיגים גדולים? למה לא תשנה יחסי העברה בדיפרנציאלים? זול משמעותית מפרויקט טורבו, אם אתה לא בעניי ןשל עבודה עצמית אז כל מוסך נורמלי יודע לעשות את זה, זה יחזיר אותך לביצועים של גלגל מקורי קטן, האוטו יהיה יותר "חי", יעבוד טוב יותר בשטח טכני ואולי אפילו גם יותר חסכוני.
תעשה חיפוש - יש טבלה להתאמת יחסי העברה לגודל הגלגל.

גם אם נעזוב לרגע בצד את נושא העלויות המטורפות - לא הייתי נכנס לסרט כזה ברכב שטח. כל אופי פעולת המנוע משתנה ובהתחשב באופי השימוש ברכב שטח - לאו דוקא לטובה. (אלא אם כל מה שאתה רוצה זה רק לטוס בדיונות).

ישי.פ
24-09-13, 20:56
דרור; כיום במהירות שיוט של 100 קמ"ש הרכב עובד על 3,000 סל"ד ומראש המנוע קטן על הרכב הזה.
אם הרכב היה בעיקר לשטח אז זה הפתרון, אבל לצערי רוב הנסיעות שלי הן בכביש.
לדעתי בכביש יחסי העברה קצרים יהפכו את הרכב ל"טרקטור"

כמובן שהפתרון ההגיוני הוא להחליף לרכב אחר,חזק יותר, אבל כנראה שההגיון לא פועל פה?!:rolleyes:

האם פתרון של סופר- צ'ארגר ׁ(איך כותבים את זה לעזאזל) יהיה קל יותר? הוא גם מצריך שינוי בניהול המנוע?

חשבתי על משהו שטותי.. (אני יודע שזה יגרור תגובות זועמות של דויד ו ranstar :) ) קומפרסור רגיל 12V שדוחס למיכל ורק שרוצים "בוסט" לחצים על כפתור שמשחרר את הלחץ. אפשרי או שזה פרי דמיוני המפותח?

כמובן שלבסוף יש את האפשרות של החלפת המנוע למנוע עסיסי יותר.

opl
24-09-13, 21:07
עזוב... הם לא יודעים על מה הם מדברים... אני אומר, לך על זה:
http://www.ebay.com/itm/Chevy-Electric-Supercharger-Kit-Turbo-Chip-Performance-/261279423871?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&hash=item3cd5779d7f&vxp=mtr

תקבל בין 10-20 אחוז יותר כוח!! כתוב שם לבן על גבי שחור.

:-)

ziv87
24-09-13, 21:09
יש לחבר שלי בארץ סמוראי שנת 1996 עם מנוע ויטרה. המנוע סטנדרט , רכב נוסע עם טורבו שנתיים בצורה אמינה מאוד הסמוראי נוסע מדהים

ישי.פ
24-09-13, 21:49
עזוב... הם לא יודעים על מה הם מדברים... אני אומר, לך על זה:
http://www.ebay.com/itm/Chevy-Electric-Supercharger-Kit-Turbo-Chip-Performance-/261279423871?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&hash=item3cd5779d7f&vxp=mtr

תקבל בין 10-20 אחוז יותר כוח!! כתוב שם לבן על גבי שחור.

:-)

אני מקווה שזאת בדיחה!!

Avi Asila
25-09-13, 06:47
טורבו חשמלי זה כוסות רוח למת...

ולגבי הקומפרסור 12v , צר לי, לא יעבוד :)

hadtomer
25-09-13, 07:11
עזוב... הם לא יודעים על מה הם מדברים... אני אומר, לך על זה:
http://www.ebay.com/itm/Chevy-Electric-Supercharger-Kit-Turbo-Chip-Performance-/261279423871?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&hash=item3cd5779d7f&vxp=mtr

תקבל בין 10-20 אחוז יותר כוח!! כתוב שם לבן על גבי שחור.

:-)

זה עוד כלום - יש מתקן שמחברים לשקע של המצית ויש בו מנורת LED- והמתקן הזה מייעל את פעילות האלטרנטור-מה שמוריד עומסים מהמנוע. המוכר מבטיח עליה של 10% בהספק, אבל נראה לי יותר בכיוון של עליה ריאלית של בין 110 ל439 אחוז.....

Avi Asila
25-09-13, 07:23
:cool:

raanan
25-09-13, 07:58
זה עוד כלום - יש מתקן שמחברים לשקע של המצית ויש בו מנורת LED- והמתקן הזה מייעל את פעילות האלטרנטור-מה שמוריד עומסים מהמנוע. המוכר מבטיח עליה של 10% בהספק, אבל נראה לי יותר בכיוון של עליה ריאלית של בין 110 ל439 אחוז.....
תומר,
אתה מתבדח אבל יש את הדבר האמיתי !
http://www.youtube.com/watch?v=b9XAC-BvUyo

רענן

ישי.פ
25-09-13, 13:36
יופי.. כנראה שמשהו טוב לא יצא לי מזה.
אולי תוכלו להמליץ לי על נעילה לסמוראי!:mad:

דרור ברלי
25-09-13, 13:47
[QUOTE=ישי.פ;536802]דרור; כיום במהירות שיוט של 100 קמ"ש הרכב עובד על 3,000 סל"ד ומראש המנוע קטן על הרכב הזה.
אם הרכב היה בעיקר לשטח אז זה הפתרון, אבל לצערי רוב הנסיעות שלי הן בכביש.
לדעתי בכביש יחסי העברה קצרים יהפכו את הרכב ל"טרקטור"


חשבת שמנועים קטנים במכוניות אחרות עובדים בסל"ד נמוך יותר?...........
למנועים קטנים חסר מומנט. הם מספקים את שיא המומנט ב-4,000 סל"ד ומעלה ואת שיא ההספק ב-6,000 ומעלה. ולכן מלכתחילה יחסי ההעברה במכוניות הללו נמוכים יחסית, כדי שהמנוע יעבוד בתחום הסל"ד היעיל שלו. למיטב הבנתי 3,000 סל"ד זה ממש לא הרבה בשביל מנוע קטן כזה.
ונניח שתגדוש ובמקום 95 כ"ס יהיו לך 130 או 140 כ"ס, ובמקום 15 קג"מ בערך יהיו לך 25, תקבל האצות מהירות וכו', אבל בהילוך הגבוה המנוע שלך עדיין יסתובב 3,000 סל"ד...
למיטב זכרוני הדהוי הוספת טורבו לא משנה יחס העברה...

וזה למרות שבזמנו, כשניסו לשווק בארץ איזה דוד אגזוז בעל זרימה חופשית שהבטיח לשפר ביצועים, היו כמה שהתקינו ונשבעו שהרכב שלהם גידל לעצמו עוד הילוך בגיר - נוסע במהירות נתונה בסל"ד נמוך יותר...


טרקטור או לא - האיזון האופטימלי בין כוח מנוע, גודל גלגלים, תאוצה, צריכת דלק, מהירות וסל"ד נמצא בסט-אפ המקורי מהיצרן. כל שינוי באחד מאלה מעצים יכולת אחת מוגדרת על חשבון כל האחרות. הגדלת צמיגים? זה נפלא, אבל תנמיך יחסי העברה בהתאם כדי להחזיר את הרכב קרוב ככל האפשר לסט אפ המקורי. זה יעשה לו רק טוב.


הכיוון שלך ברור - עזוב אותך מפרויקטים של טורבו. אתה רוצה הרבה כוח, האצות בריאות וחסרות מאמץ וגיר עם יחס סופי ארוך שייתן לך שיוט בסל"ד נמוך רגוע ושקט... מה שאתה צריך זה רכב אחר עם מנוע גדול. כמו שאומרים באמריקה - אין תחליף לנפח. אין כאן ניסים וקסמים ונפלאות ויש לזה מחיר ברור בצריכת דלק.

ישי.פ
28-09-13, 06:57
זה בשביל הכיף!
שני ח'ברה מאוסטרליה שיש להם את התוכנית הכי טובה ביוטיוב!
http://www.youtube.com/watch?v=cbGWgvJN1_8

motorica.net
28-09-13, 10:52
יפה עכשיו עברנו לשלב הדאחקות , כמו שחשבת טורבו לא יהיה.
כמו שדרור ציין אם יש מה שאתה מחפש מוכן אבל יעלה לך בדלק ושלא תשלה את עצמך גם הויטרה שלך מוגדשת תשתה לך דלק לפחות אם לא יותר כמו צירוקי, נניח.
בין האופציה של WJ V8 שכנראה לא תרכוש לרכב שלך יש אופציה נוספת.

חבילה שמזכירה את הרכב שלך , רק מודרנית יותר עם מנוע חזק יותר ובאופן מורגש ויכולת כללית טובה יותר בכביש ובשטח.
תכיר את הגרנד ויטרה מנוע 2 ליטר בגירסת 5 דלתות, אם תרצה אותה ממש זריזה תחפש אחת ידנית.

ronen7k
29-09-13, 16:48
אם עברת לצחוק על זה .... כנראה שירדת מהרעיון ...

עזוב שטויות גם לי יש ויטרה כזו ....( אומנם לא עם צמיגים כ"כ גדולים ) .
ת'עשה כמוני , צא 5-10 דקות קודם ולא תצטרך לעקוף ולמהר ...
זה נכון שכתבת ש"מראש המנוע קטן על הרכב הזה" היה צריך להיות לפחות 1800 סמ"ק
גמאני לרוב נוסע יותר בינעירוני מאשר שטח , ..

או שבאמת תחליף רכב ....

בידידות
רונן

ישי.פ
30-09-13, 00:55
בחו"ל ישנם עוד שני מנועים שלא שווקו פה בארץ.
האחד 1.8 120 כ"ס והשני 2.0 150 כ"ס

יותר משתלם לבצע השתלת מנוע קומפלט מאשר פרוייקט הטורבו.
המנוע 1.8 כנראה זהה למנוע של המיאטה הישנה .
נראה שאני יחכה שהמנוע שלי יתפגר ורק אז.. דבר שלא נראה קרוב כל כך.

לגבי להחליף את הג'יפ זה גם לא באופק.

אוזן
30-09-13, 09:18
המנוע של המיאטה הישנה (NA) עם הפנסים העולים , היה 1.6 עד שנת 95, ומאז עברו למנוע 1.8 שהוציא 134 כ"ס ובשנים אחריהם 148 כ"ס, והשתמשו בו גם בדגם אחריו הNB ללא הפנסים העולים עד 2005. אז מבחינת סוסים זה לא תואם כ"כ.

ישי.פ
17-10-13, 17:02
לגבי המנוע 1.8 של מזדה.
זה נראה מנוע מעניין אמנם ישן אבל כנראה חסון ביותר.
השאלה האם המזדה 323 1.8 אכן צוידה במנוע הזה שיכול להתאים.

The 1,839 cc or 1.8 BP is a DOHC (double-overhead camshaft) variant of the B8, featuring a 83 mm bore and 85 mm stroke and four valves per cylinder. This engine was called 'BP-ZE by Mazda engineers' and featured a forged crankshaft, piston oil squirters, a structural aluminum oil pan with cooling fins, a 7,000 rpm redline, and Variable Intertia Charging System VICS which is activated by a control solenoid at high rpm to increase horsepower in the upper rev range. The engine in base form on 91RON fuel produces 96 kW (129 hp) at 6,000 rpm and 165 N·m (122 lb·ft) at 4,000 rpm. The engine is a favourite for both N/A and turbo motoring enthusiasts for its robust design, materials and construction. This particular variant can be found in the following vehicles:

1989-1994 Mazda Familia GT (European & Australian Market)
1989-1994 Ford Laser TX3 (Australian Market)
1994-1998 [Ford Laser KJ GLXi] (Australian Market)
1990-1994 Mazda Protege LX (with VICS)
1995-1998 Mazda Protege ES (Australian Market: 1994-1998 323 Protege SE)
1990 Mazda Infini
1990-1991 and 1993 Mazda Protege GT (Canadian Market)
1990-1993 Mazda 323 (European Market)
1991-1996 Ford Escort GT and LX-E
1991-1996 Mercury Tracer LTS
1995-1997 Kia Sephia RS, LS, GS
1994-1998 Mazda Familia (Japanese Market)
1994-1998 Mazda Lantis
1994-1997 Mazda MX-5/Miata (did not have VICS until 1999)
1996-1998 Suzuki Cultus Crescent/Baleno/Esteem

There is also a non-performance SOHC version that is most easily recognized by its black stamped-steel oil pan. It also features a cast crankshaft, no oil squirters, a plastic oil pickup tube and less aggressive camshafts. It is found in the 1995-1998 Mazda Protege ES.

אוזן
17-10-13, 18:40
האמת שלא היה לי כוח כ״כ לקרוא, רק חיפשתי נתונים ועפ״י מה שמצאתי שם שזה 129 סוסים ב6 אלף סל״ד, אם זה נכון גם לפי הדגמים, שזה קיים, זאת אומרת שינוי קל במנוע יכול להביא אותך להספק של המיאטה ולנסוע באמינות על 148 סוסים, (כנראה שינוי בתוכנה ואטמים כמו שעושים בב.מ.וו מיני וסדרות שונות), ואם זה אפשרי וגם חוקי להכניס את המנוע לרישיון (אם קיימת ויטרה עם המנוע הנ״ל זה אפשרי), זה עדיף משמעותית על טורבו.
רק צריך לבדוק מה השינוי בין המנוע שהושתל במיאטה למנוע בבאלנו.

motorica.net
17-10-13, 18:54
תסלחו לי שאני מצנן את ההתלהבות המוקדמת שלכם
למה אתם חושבים שיש קשר בכלל בין 2 המנועים האלה ? בין המנוע של המיאטה למנוע 1.8 J18A של סיידקיק אמריקאי ?
אין קשר. הנפח דומה וזהו.

אם כבר מתפרעים וחוצים את הקווים יש מנועים שווים יותר לשתול.

אוזן
17-10-13, 18:55
זאת השאלה שלי הייתה, אם המנוע הוא אותן המנוע

ישי.פ
18-10-13, 01:24
הסיבה היא שלפני ה-1.8 J18A היה בסוזוקי את ה-BP-ZE של מאזדה. שאכן חזק יותר (לא משמעותי)
בדגמים האלה: 1996-1998 Suzuki Cultus Crescent/Baleno/Esteem
המנוע הזה וזה מנוע שקיים בארץ למשל בקאיה סופיה אז הסבירות להתאמה גדולה יותר.

אני לא שולל את ה-J18A או ה-J20A של סוזוקי שנראה לי שכיום הוא המנוע בגראנד ויטרה.

זה נראה לי הכי טבעי להשטיל מנוע 2.0 של גראנד לויטרה .

raanan
18-10-13, 07:27
אני לא שולל את ה-J18A או ה-J20A של סוזוקי שנראה לי שכיום הוא המנוע בגראנד ויטרה.

זה נראה לי הכי טבעי להשטיל מנוע 2.0 של גראנד לויטרה .
עזוב, רד מזה ! בעבר "השתעשעתי" ברעיון ולמדתי הנושא על בוריו.
צריך "להנדס" מחדש את תא המנוע בניסור והתאמה לתושבות.
החלפת צמות חשמל ומחשב. החלפת רדיאטור.

אם אתה ממש מתעקש, תבקש מנמרוד (מנהל פורום) שיעלה מהדיסק און קי את ספריית ההסבה הזאת (בעבר נתתי לו חומר טכני רב כולל לפרויקט כזה).
כמובן שהפרוייקט לא משתלם כלכלית ( הכי פשוט, תקנה גראנד ויטרה ארוכה) וזה מבלי להזכיר את עניין הרשיון.

אגב, זה מחזיר אותי לאותו שרשור של ההשקעה האין סופית בשידרוג ויטארה/גראנד ויטארה (בנסיון להפוך ל SUV גדול) שאני טוען שזה לא הגיוני ולא כלכלי.
תבין, אם תבצע פרויקט כזה (ואני לא מאמין שתבצע), זאת חתונה קתולית עם הויטארה.

רענן

motorica.net
18-10-13, 07:51
די כבר. צא מהסרט הזה של SUV.
למה אתה חושב שמי שמחזיק רכב במימדים של GV רוצה SUV? אני אגלה לך סוד הוא לא.
מבחינתי זה בגדר פיל בחנות חרסינה. מגושם, כבד, ארוך בזבזן סיוט להתנהלות בעיר או סתם כרכב לאישה.
קונים כזה כשממש אין ברירה וכשעושים את זה קונים רכב ראוי ולא רכב בשקל וחצי שישב בחניה ויאותגר בטרחנות אינסופית בפורומים.


Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

ישי.פ
18-10-13, 13:30
רענן אני יותר מאשמח לחומר טכני בנושא!
מהן בדיוק ההתאמות שצריך לבצע?

שוב ברור לי שיכול להיות שזה לא משתלם, אבל להחזיק ג'יפ זה לא משתלם ולחיות זה גם לא כל כך משתלם, אבל זה כיף!
אכן אם אני אבצע כזה דבר אני נשאר עם הויטרה ואני באמת אוהב את הקלילות שלה והמימדים שלא לדבר על החלונות הגדולים וכו..

raanan
18-10-13, 15:37
רענן אני יותר מאשמח לחומר טכני בנושא!
מהן בדיוק ההתאמות שצריך לבצע?
שלח ה"פ לנמרוד
זה בספריה של סוזוקי , תת ספריה הסבת ויטארה למנוע 2000 J20A
לצערי המחשב שלי קרס וזה דיי סרט לשחזר כול החומר (בניתי ספריות לפי יצרנים ורכבים שעניינו אותי ).
זה הזמן לקרוא לנמרוד להתחיל להעלות את כול החומר טכני לאתר שבדיסק און קי.

ישי, אני זוכר שישבתי על זה ימים ועיקר הבעיה צפיפות ועגינת המנוע (צריך לנסר העיגונים ולרתך חדשים בהיסט) .
הרדיאטור יצטרך לצאת קדימה יותר. מבחינת הגיר אין בעיה (גם הגיר בקלות "יסחב" מנוע זה) .
תצטרך מנוע קומפלט כולל סעפת יניקה וכול החיישנים, בנוסף תצטרך צמת גראנד ויטארה שעליה תצטרך לבצע אי אלו התאמות חשמליות. כמובן מחשב ניהול מנוע של הגראנד.
באותו חומר טכני יש תמונות מפורטות של בחור בארה"ב שביצע פרוייקט זה. בזמנו הוא היה היחדי.

אגב, כשיירדתי מהשגעון, בחנתי רכישת ויטארה 2000 עם מנוע V6 (אחת מהשניים שהסתובבו) ולהשתיל לה את הגיר האוטומט + קלמיני ונעילות ה ARB .
גם זה ירד מהפרק לאור הבדל בסרנים ואי התאמה של הקלמיני לרכב זה.
אני מציע לך וממליץ לך בחום לעבור לגראנד ויטארה ארוכה (אני אישית לא עברתי אליה בעיקר בגלל המחסור ב ABS )

בכול מקרה, בהצלחה !
רענן

-->