צפייה בגרסה מלאה : האם משרד הרישוי מונע בצורה לא הוגנת מנהגים עם רישיון B "חדש" לנהוג על רכבים מסחריים ?
שלום לכולם,
רציתי לנהוג על רכב מסחרי (ניסאן קאבסטר) של החברה בה אני עובד, למטרת נסיעה לטיפול במוסך (כי העדיפו מישהו שמבין קצת פה ושם מה קורה במוסך...).
כשידוע בחברה שהרכב הוא רכב שניתן לנהוג בו עם רישיון "רגיל", דהיינו רישיון B.
וממש ברגע האחרון אחד הנהגים העיר שיכול להיות שאני לא יכול לנהוג בו משום שבטח יש לי רישיון B "חדש" (אחרי 06) שמאפשר
נהיגה ברכבים עד משקל כולל של 3.5 טון, בניגוד ל4 טון שברישיון ב' (B) "הישן".
כשברישיון הרכב המדובר כתוב שמשקלו הכולל של הרכב הוא: 3510 קילו, כלומר 10 קילו מעל מה שמותר לי ברישיון.
וואלה....באסה....
פתחתי רישיון של רכב דומה נוסף ( מיצובישי סומו-קאנטר), הופס...גם 3510.
וכמאמר המשורר: פה חשדתי.
נכנסתי לאתר היצרן, הורדתי את הSPEC המלא של הקאבסטר, והיצרן כותב שחור על גבי לבן בדגם המדובר- 3500 קילו.
הורדתי את הSPEC של הקאנטר-סומו - וגם פה, משקל כולל = 3500 קילו.
לא תופתעו אם אגיד לכם שאותו הדבר קורה גם-
*במרצדס "ספרינטר",
*באחיו התאום ה"קראפטר" של פולקסווגן.
*בפיג'ו בוקסר.
*בפיאט דוקאטו מקסי
ואם אמשיך לבדוק, אני בטוח שאמצא את התופעה הזאת בכל המסחריות שעל גבול ה3500 קילו כולל בישראל, אבל הבנתם את הפואנטה.
ברישיון מופיע 3510, אבל היצרן מצהיר 3500.
דבר שאני מניח שהיצרן תיכנן בכוונה בכדי שרכבים אלו יתאימו לרישיון B בתקינה האירופאית.
למישהו יש הסבר לתופעה הזאת ?
תודה מראש
ים
ענק.
חבל לבזבז פה את הזמן (מבלי לזלזל בפורום), פנה לעיתונות, אילנה דיין, רפי גינת.
אולי באמת עלית על משהו ?
אני לא יודע אם זה בסרקזם או לא (וסלח לי אם לא, ככה זה בהתכתבות).
אני קודם מנסה להבין האם יש פה משהו שפיספסתי, איזה תיקון שקר לאיזה חוק החרטא ברטה ?
הרי ברור מי המרוויחים הגדולים מהסיפור הזה.
*עריכה - למה אני לא מצליח להעלות PDFים כקובץ לאתר ?
אכן, קומבינה.
אבל מטרתה שונה.
ברכב שמשקלו הכולל מעל 3500, אפשר לנכות הוצאות מהשקל הראשון.
התחכמו היבואנים והעלו את המשקל הכולל. לא כדי שלא תוכל לנהוג, אלא כדי להתחרות בסוואנה שהיא המסחרית הקלה היחידה שהמשקל שלה בין 3500 ל 4000.
אסף.
אכן, קומבינה.
אבל מטרתה שונה.
ברכב שמשקלו הכולל מעל 3500, אפשר לנכות הוצאות מהשקל הראשון.
התחכמו היבואנים והעלו את המשקל הכולל. לא כדי שלא תוכל לנהוג, אלא כדי להתחרות בסוואנה שהיא המסחרית הקלה היחידה שהמשקל שלה בין 3500 ל 4000.
אסף.
ואז בא משרד התחבורה בשנת 2006 לדפוק אותם/אותנו בחזרה עם עניין הרשיון נהיגה?
נטול סרקזם לחלוטין.
נשמע היה לי שעלית על פינה אפילה.
ההסבר של אסף מניח את הדעת מעט, אבל נותרה השאלה - האם הוספת עשרת הקילוגרמים (הפיקטיביים ?) אכן מגבילה בעל רשיון B אחרי 2006 ?
ובכלל, זו לא רמאות ? עפ״י מה שינו את הגדרות היצרן (אליהן דבקים בקנאות דתית כשזה מגיע לשינויים ברכב או בצמיגים) ?
אכן, קומבינה.
אבל מטרתה שונה.
ברכב שמשקלו הכולל מעל 3500, אפשר לנכות הוצאות מהשקל הראשון.
התחכמו היבואנים והעלו את המשקל הכולל. לא כדי שלא תוכל לנהוג, אלא כדי להתחרות בסוואנה שהיא המסחרית הקלה היחידה שהמשקל שלה בין 3500 ל 4000.
אסף.
אה....אהההה......יפה.
ברוב צעירותי לא הייתי מודע לכך.
תודה.
ואז בא משרד התחבורה בשנת 2006 לדפוק אותם/אותנו בחזרה עם עניין הרשיון נהיגה?
בדיוק, זה הפוך על הפוך על הפוך.
מייצרים לך רכב בכוונה עד משקל מסויים ( שלמיטב הבנתי - זה לא משנה מה המשקל העצמי שלו, כי ניתן תמיד לשחק עם המשקל המותר להעמסה)
כדי לתת מענה לנושא המובילים הקטנים, ומשרד הרישוי בא ומבטל את כל המהות של הרכבים הללו (אני בטוח שאילולא מגבלת הרישוי הזאת הם היו נמתחים לכיוון ה4 טון).
נטול סרקזם לחלוטין.
נשמע היה לי שעלית על פינה אפילה.
ההסבר של אסף מניח את הדעת מעט, אבל נותרה השאלה - האם הוספת עשרת הקילוגרמים (הפיקטיביים ?) אכן מגבילה בעל רשיון B אחרי 2006 ?
ובכלל, זו לא רמאות ? עפ״י מה שינו את הגדרות היצרן (אליהן דבקים בקנאות דתית כשזה מגיע לשינויים ברכב או בצמיגים) ?
אלו שאלות מצויינות. והדוגמא עם מידות הצמיגים אפילו עוד יותר.
לדעתי מי שיחפור עמוק מספיק ימצא שאין שום הצדקה לזה, האם זה יעבור את מבחן בית המשפט ? לא יודע.
בוא נראה מה לעורכי הדין בפורום יש להגיד...
בישראל, היבואן הוא נציגו של היצרן, ויכול לאשר כל חריגה או שינוי
אסף.
אסף, יתכן שהצדק על הנייר עמך, אבל זאת בדיחה.
אם מחר אני ארצה לקנות מרצדס ספרינטר ביבוא אישי שזהה אחד לאחד לדגם המיובא לארץ, איך היא תרשם ?
> במשקל האמיתי והיחידי ששיך לה ומוצהר ע"י היצרן בתעודות שיצורפו לה.
ואז ספרינטר כזאת, זהה לחלוטין לזאת של היבואן, כן תהיה חוקית ?
תחת איזה בר דעת דבר כזה יכול לעבור ?
או אם אקח פ'גו בוקסר מישראל (שנרשמה פה 3510 אצל היבואן) איתי לרילוקיישן באירופה, או ירדן, או סיני (כלומר ממש בנסיעה מהבית) האם פתאום אהפוך לחוקי כי הרשויות שם
מכירות בדגם הרכב המדוייק הזה (ע"פ מספר מנוע ושלדה ומה שבא להם) בהתאם למשקל היחידי שקיים בשבילו במאגרים שלהם ?
אולי היבואן מעוניין לטעון שכוח הכבידה בישראל השתנה? אולי תודות לשבר הסורי אפריקאי ?
*עריכה -
ושאלת המשך תהיה, האם תאורטית אדם במקרה כזה יכול ללכת לעמדה 1 במשרד הרישוי ולהגיד להם להחזיר את משקל הרכב למקורי שלו ?
ולהתקזז/להתחשבן על אותם הטבות מס על כל התקופה ו/או על הרכישה שלו ?
(אין לי שום כוונה לעשות זאת, אבל זה מוכיח למה הדבר הזה מגוחך)
אסף, יתכן שהצדק על הנייר עמך, אבל זאת בדיחה.
אם מחר אני ארצה לקנות מרצדס ספרינטר ביבוא אישי שזהה אחד לאחד לדגם המיובא לארץ, איך היא תרשם ?
ים...
אינני מחפש צדק, בטח לא ניירות. אני לא נציג לא של הממשלה ולא של היבואנים, אפילו לא של בעלי רשיון C. רק מספר למי שלא יודע, מה קורה בשוק לדעתי.
ובקשר לשאר... זה בסדר. כי משרד התחבורה, מראש, לא מאפשר לייבא רכב מסחרי בייבוא אישי.
רואה? הכל מסתדר. אין דילמות.
אגב... יכול להיות שחלק מהיבואנים מביאם את אותו רכב בשני קודים שונים, אחד עם משקל כולל 3500 והשני עם משקל כולל גבוה יותר. כדי לענות לצרכי השוק - איש איש ושיקוליו (או שיקולי רואה החשבון שלו).
ועוד אגב... חלק מהיבואנים מייבאים מסחריות שגם בחו"ל המשקל הכולל שלהם הוא בין 3500 ל 4000 ק"ג בלי קומבינות.
ואתה? אל תנסה להילחם. עזוב. תוציא מעז מתוק. תוציא רשיון C1 על חשבון המעסיק שלך. יותר טוב.
אסף.
רק אל תשכחו שבתור הפוך על הפוך על הפוך, מסחרית במשקל כולל אמנם מאפשרת ניכוי הוצאות מהשקל הראשון, אבל הופס.... משלמת ביטוח של משאית.
GodsFather
19-08-13, 22:00
וזה עוד לפני שדיברנו על יכולות הגרירה של כל רכב....
ועוד אגב... חלק מהיבואנים מייבאים מסחריות שגם בחו"ל המשקל הכולל שלהם הוא בין 3500 ל 4000 ק"ג בלי קומבינות.
ואתה? אל תנסה להילחם. עזוב. תוציא מעז מתוק. תוציא רשיון C1 על חשבון המעסיק שלך. יותר טוב.
אסף.
אסף, אם הם מביאים רכבים שבאמת באמת מעל 3500 קילו, זכותם ואין בעיה עם זה.
אבל נוצרה קטגוריה בכוונה בכדי להתאים לדרגות הרישוי הללו, התאימו אותם נקודתית לזה, ופה בקומבינה משנים אותם בפאקינג 10 קילו הפרש, שזה דבר שונה לגמרי.
אם באמת ארצה לנהוג על הכלים הללו, אעשה רישיון, אין לי אשליות שמאבק כזה יכול להפתר בזמן סביר, או בכלל.
תודה לך ולשאר על התגובות.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.