PDA

צפייה בגרסה מלאה : האם שווה לשלם מחירון על רכב עם ק"מ נמוך



ערן_א
27-06-13, 11:42
אני בחיפוש אחרי פגרו 99 או 2000 וניתקלתי באחד שנת 2000 עם 160000 ק"מ
לפי המודעה הוא יד 3 אבל מסתבר יד 4
לא ראיתי עדיין את הרכב אבל לפי המוכר הוא במצב מצויין (כמו שכל אחד יגיד על הרכב שלו )
לרכב יש טסט לשנה.
במידה והכל בסדר האם שווה לשלם מחיר מחירון?
תודה ערן

מוני אורבך
27-06-13, 11:48
160000 קילומטר חלקי 13 שנה יוצא 12 אלף קילומטר בשנה.
מאוד מאוד מאוד נמוך, ובמיוחד ליד רבעית.
שנת 2000 היתה שנת חגיגת הסולר.
רכב שנסע פחות מ 30 אלף בשנה היה מאוד יוצא דופן
אני הייתי חושד מאוד ברכב כזה...

ערן_א
27-06-13, 12:15
מה נחשב לק"מ סביר לפגרו 99 -00?

דרור ברלי
27-06-13, 12:30
דיזל או בנזין?


אם זה דיזל, הק"מ נשמע חשוד מאוד.
בבנזין זה ייתכן בהחלט. הבנזין היה תמיד יקר והצריכה גבוהה, הם אף פעם לא נסעו הרבה כמו הדיזלים.

את מצב הרכב הספציפי תצטרך לראות בעיניים.

רמזים לק"מ גבוה וקריאת מד מרחק מזוייפת - מושב נהג שקוע/בלוי, גומיות בלויות בדוושות, דיפונים מלוכלכים/בלויים וכו' סימני בלאי והתעייפות טבעיים שמעידים על נסיעה מרובה.

האם לשלם מחירון או לא - עניין של היצע וביקוש, סבלנות שלך ושל המוכר.

ערן_א
27-06-13, 12:41
תודה
רוב הרכבים שמוצעים הם עם בסביבות ה 300 K האם זה E"מ סביר לשנתון ?
האם מספר הידיים עולה במשקל על מס" הק"מ -כלומר האם עדיף ללכת על רכב יד 2 עם 300K או למשל רכב יד 5 עם 250K
נגיד ושני הרכבי די זהים במצבם.
ערן

raanan
27-06-13, 12:44
אני בחיפוש אחרי פגרו 99 או 2000 וניתקלתי באחד שנת 2000 עם 160000 ק"מ
לפי המודעה הוא יד 3 אבל מסתבר יד 4
אני הייתי עושה פרסה ולא מביט לאחור ! אבל זה אני ....

בהצלחה בכול מקרה
רענן

מוני אורבך
27-06-13, 13:05
נושא :משקול" מחיר הרכב הוא מאוד סוביקטיבי ולא פשוט כלל.
באופן עקרוני המחיר נקבע כמובן על פי הצע וביקוש.
פחות היצע יש יוצר ביקוש וההפך.
והכלל עובד טוב מאוד במספרים גדולים.
אבל...

ברגע שעוברים לרכבים שיש אותם מעט בשוק (גיפים לדוגמא) וגם מספר האנשים המבקשים אותם נמוך, המצב שונה.
יש כל מני אנומליות מכיוונים שונים
בפוסטים קודמים כתבתי על כמה אנומליות כאלו, ולכן לא ארחיב את הדיבור.
רכב שנסע הרבה לא בהכרח בעיתי, ורכב שנסע מעט הוא לא בהכרח מציאה.
כדאי להתיחס למצב הרכב לאשורו.
ועוד טיפ חשוב מאוד. תתהה על קנקנו של המוכר !
אני קניתי די הרבה כלי רכב בחיי (כ 20 אבל מי סופר)
אם היתה לי נפילה בקניה, בדרך כלל לא היה לי קליק עם המוכר מלכתחילה.
לכן דבר ראשון אני בודק דווקא את המוכר...
כל דבר חשוד בו, כל מעשיה שהוא מוכר לי, ואני עושה פרסה, פשוט כך.
רק אחרי שהמוכר נראה לי אמין, אני מתחיל לבדוק את הרכב.

Tourist
27-06-13, 13:05
אני הייתי עושה פרסה ולא מביט לאחור ! אבל זה אני ....

בהצלחה בכול מקרה
רענן

רענן, לא הייתי מפיל את העיסקה על טעות במודעה.
הממשקים של אתרי הפירסום מעצבנים, במיוחד אם העלה את המודעה מאפליקציה סלולארית.
עובדה שנאמר לו שזו יד רביעית בשיחה עוד לפני שראה את הרכב.

לדעתי, כדאי ללכת לראות.
אני רכשתי רכב שנת 94׳ עם 100K.
המוכר, שהיה יד שלישית, היה טיפוס ׳מעניין׳ (אני עדין) והרכב כמעט ולא נסע 14 שנים.
כמובן שבגלל שכמעט ולא זז היו לו מחלות אחרות, אבל זה ענין אחר.

sgill
27-06-13, 13:09
תודה
רוב הרכבים שמוצעים הם עם בסביבות ה 300 K האם זה E"מ סביר לשנתון ?
האם מספר הידיים עולה במשקל על מס" הק"מ -כלומר האם עדיף ללכת על רכב יד 2 עם 300K או למשל רכב יד 5 עם 250K
נגיד ושני הרכבי די זהים במצבם.
ערן

אני בדעה דווקא הפוכה: 5 ידים לרכב בן 14 עדיף על יד שניה. ההנחה היא שכל בעלים חדש עושה יישור קו ושומר על הרכב לפחות בשנה שנתיים הראשונות שהרכב אצלו. אחרי מספר שנים, בעל הרכב "יתעייף" ממנו ויתחיל להזניח. כמובן שיד 10 לא מבשר טובות ואולי מדובר על רכב שהוא "לימון".
דווקא בדוגמא שלך, לדעתי יד-5 עדיף על יד-2 (למרות שהמחירונים לא חושבים כך, אבל גם שם, משנתון מסויים אין משמעות ליד).

raanan
27-06-13, 13:19
רענן, לא הייתי מפיל את העיסקה על טעות במודעה.
בשביל זה הדגשתי שזה אני ...
אני לא סוטה מדרישות וכללים שאני מכתיב/קובע לעצמי .
בגלל או בזכות זה לקח לי שנה וחצי עד שמצאתי את הדוגמן (טרופר בנזין) ממכירת הויטארה.

רענן

zerez
27-06-13, 13:31
תודה
רוב הרכבים שמוצעים הם עם בסביבות ה 300 K האם זה E"מ סביר לשנתון ?
האם מספר הידיים עולה במשקל על מס" הק"מ -כלומר האם עדיף ללכת על רכב יד 2 עם 300K או למשל רכב יד 5 עם 250K
נגיד ושני הרכבי די זהים במצבם.
ערן

שאלת את שאלת מיליון הדולר.
השאלה שלי חזרה אליך היא כמה זמן אתה מתכוון להחזיק את הרכב וכמה אתה מתכוון לנסוע,
אם אתה קונה רכב לטווח של הרבה שנים ורק אז למכור אז אין הרבה משמעות לירידה של עוד אלף או אלפיים שקל על פני כמה שנים.

אישית הייתי מעדיף יד גבוהה יותר על ק"מ גבוה כי סביר לרכב שעבר הרבה ידרוש יותר תחזוקה.
אבל תבדוק טוב שלא עבדו עליך בק"מ

ravemen
27-06-13, 15:09
נושא :משקול" מחיר הרכב הוא מאוד סוביקטיבי ולא פשוט כלל.
באופן עקרוני המחיר נקבע כמובן על פי הצע וביקוש.
פחות היצע יש יוצר ביקוש וההפך.
והכלל עובד טוב מאוד במספרים גדולים.
אבל...

ברגע שעוברים לרכבים שיש אותם מעט בשוק (גיפים לדוגמא) וגם מספר האנשים המבקשים אותם נמוך, המצב שונה.
יש כל מני אנומליות מכיוונים שונים
בפוסטים קודמים כתבתי על כמה אנומליות כאלו, ולכן לא ארחיב את הדיבור.
רכב שנסע הרבה לא בהכרח בעיתי, ורכב שנסע מעט הוא לא בהכרח מציאה.
כדאי להתיחס למצב הרכב לאשורו.
ועוד טיפ חשוב מאוד. תתהה על קנקנו של המוכר !
אני קניתי די הרבה כלי רכב בחיי (כ 20 אבל מי סופר)
אם היתה לי נפילה בקניה, בדרך כלל לא היה לי קליק עם המוכר מלכתחילה.
לכן דבר ראשון אני בודק דווקא את המוכר...
כל דבר חשוד בו, כל מעשיה שהוא מוכר לי, ואני עושה פרסה, פשוט כך.
רק אחרי שהמוכר נראה לי אמין, אני מתחיל לבדוק את הרכב.


ערן, תקרא שוב את התגובה לעי"ל. כמה פעמים. גם אני רכשתי רכבים רבים בחיי ואני חייב להסכים עם כל מילה ומילה. בסופו של יום; הרכב נראה בדיוק כמו הפרצוף של הבעלים שלו.

ערן_א
27-06-13, 15:20
אוקי
הפנמתי

moshik999
27-06-13, 19:15
רכב שמתוחזק היטב עם 350000 ק"מ
עדיף בעיני מרכב מוזנח עם 160000 ק"מ

ללמדך שאין הרבה משמעות למספר הקילומטרים.

ד ו ר ו ן
27-06-13, 20:20
אם תתיחס לשעות מנוע במקום לק״מ במד מרחק, תראה שרכב שנסע מעט בשטח עירוני ולנסיעות למרחק קצר שקול בבלאי המכני למנוע שנסע פי 2 ולעיתים יותר בנסיעות בינעירוניות.

אז יכול להיות שהק״מ אמיתי, אבל לא בהכרח מעיד על מנוע שלא עבד.
בנוסף, הק״מ חלקי מס׳ הידיים קצת מוזר, דברים כאלו רואים ברכב עם מעט ידיים, ופחות סביר ברכב שהחליף כמה וכמה בעלים, שאני בטוח שלא כולם השתמשו בו אותו הדבר.
גם תחלק את הנסועה ל-3 ולא ל-4 זה עדיין מספר נמוך.

ומצד שני תמיד יכול להיות שכן מצאת מציאה, והמצב והמחיר אמור לשקף את זה.
אם המחיר זול מידי, משהו מסריח.

avikkllk
28-06-13, 20:10
גש עשה בדיקה במוסך נורמלי ,תשלם 500 שקל שאו שירוויח לך רכב מעולה או שיציל אותך מהוצאה כספית ענקית.להוריד מוכר רכב ממחיר ראשוני זה לא ״כזה״ בעיה

קליקליק

shmil
28-06-13, 23:21
גש עשה בדיקה במוסך נורמלי ,תשלם 500 שקל שאו שירוויח לך רכב מעולה או שיציל אותך מהוצאה כספית ענקית.להוריד מוכר רכב ממחיר ראשוני זה לא ״כזה״ בעיה

קליקליק
רעיון מצויין.
ואם הרכב הזה לא משהו, תעשה את זה לכל אחד מכלי הרכב שמפורסמים ביד2.

וביתר רצינות -

איך זה קשור למה שפותח השרשור שאל?
אם אין לך מה לתרום לנושא הספציפי שבו עוסק השרשור - אתה לא חייב להגיב.

avikkllk
29-06-13, 00:01
הוא שאל אם שווה לשלם מחירון
על סמך מה אתה קובע אם אפשר לשלם על הרכב מחירון ללא בדיקה?על סמל זה שאמר לך שהוא מצב מצויין??

קליקליק

shmil
29-06-13, 09:57
קח לך כמה דקות להבין את השאלה של פותח השרשור, ואת התשובות של כל מי שענה לו.
לא. השאלה לא היתה אם שווה לקנות רכב במחיר מחירון.






אני אחסוך לך ואסביר:
השאלה היתה - האם בשוק של קונים בלבד, שווה לקנות רכב עם קילומטראז, נמוך, במחיר מעט יותר גבוה.


ואידך זיל גמור.

פומפוי
29-06-13, 17:11
אם הרכב פתוח עם ברזנט תבדוק טוב שהוא לא היה בבעלות מפעלי ים המלח היו להם הרבה רכבים כאלו ולכולם היה קילומטרז נמוך וזה מ ה שפיתה את האנשים לקנות אותם ולאחר שגילו שהמכוניות הללו רקובות מחלודה מכרו אותם לאחרים ולכן הרכבים הללו עברו הרבה ידיים לי באופן אישי היה רכב כזה וגם לאחר שיפוץ יסודי לא הצלחתי למגר את החלודה לפני כשבועיים נתקלתי בעוד רכב כזה שאחרי נסיעה אחת בשטח התפרקה השילדה בחמש מקומות חלודים שהיו מכוסים בזפת כנראה על ידי המוכר דרך אגב לרכב הנל יש טסט לשנה ראו ההוזהרתם

ניר ל
30-06-13, 00:01
אני מצאתי פאג׳רו ארוך עם 150k בן 12.
מהבעלים המקורי ועם הסטוריית טיפולים מוכחת. פשוט כי בשלב כלשהו הפך לרכב שלישי ולא נסע הרבה, אבל היה להם חבל למכור .
יד רביעית - אין מצב. לא הייתי מתייחס לק״מ אם אין הוכחה חותכת (היום רושמים ברשיון כל שנה ואני שומר רשיונות ישנים), כמו שנאמר גם אין לזה משמעות אם לא טופל כראוי.

ערן_א
30-06-13, 13:35
תודה לכל העונים.
כדי לסגור את העניין
הרכב הוא Q ארוך שנת 2000 יד רביעית עם 160K
אחרי הרבה מחשבות הגעתי למסקנה שלא משנה מה הנתונים של הרכב ,בשוק של היום לא שווה לקנות במחיר מחירון למרות יחסית אין הציע כזה גדול.
הרכב נמצא בנהריה ואני במרכז אז כל עוד המחיר לא מתאים ,אין לי טעם לבזבז 3 שעות נסיעה הלוך חזור בשביל אולי עסקה
יש לי עוד חודש לחפש בסוף נמצא את האחד
ערן

-->