PDA

צפייה בגרסה מלאה : מה השינוי בצריכת דלק במעבר לצמיגי שטח מלא?



barelmoshe
09-05-13, 20:41
שלום,
יש לי ספורטז 2001 עם צמיגי כביש שאוכלת ליטר ל-7 קמ
אני חושב להחליף לצמיגי שטח 50% או שטח מלא
יש למישהו הירכה בכמה צריכת הדלק שלי תגדל בכל סוג צמיג כזה בערך?
תודה

ד ו ר ו ן
09-05-13, 22:36
לא ספורטאג׳, אבל נוסע עם צמיגי שטח כמה מאות אלפי ק״מ, צמיגים איכותיים, צריכת הדלק לא השתנתה.

גלעד .ג.
09-05-13, 22:43
מצטרף לדורון, אין שינוי מורגש שבגללו הייתי נמנע מלהחליף צמיגים...

גלעד

דרור ברלי
09-05-13, 23:19
משתנה מצמיג לצמיג.
אני עברתי ממקסיס ביגהורן 31 לטויו OPEN COUNTRY MT 31 שזה כבר צמיג מליגת העל. לומר שזה צמיג הרבה יותר טוב יהיה אנדרסטייטמנט פראי... אבל צריכת הדלק עלתה ללא ספק.

ד ו ר ו ן
10-05-13, 00:29
משתנה מצמיג לצמיג.
אני עברתי ממקסיס ביגהורן 31 לטויו OPEN COUNTRY MT 31 שזה כבר צמיג מליגת העל. לומר שזה צמיג הרבה יותר טוב יהיה אנדרסטייטמנט פראי... אבל צריכת הדלק עלתה ללא ספק.
קצת מפתיע לגבי הטויו, היתי מצפה שצמיגי שטח גסים וכבדים כמו פדרל, בקשוט, או סופרסוואמפר באמת יהיו פחות יעילים, אבל טויו?

לפחות אצלי, עם דנלופ MT, גודייר MTR, וBF/KM2 הצריכה לא השתנתה בצורה שאפשר להרגיש.

דרור ברלי
10-05-13, 00:43
הטויו גדול יותר בקוטר (המידה הרשמית זהה), כבד משמעותית ודי קשה בכביש. כדי לשמר את אותה רמת נוחות נסיעה צריך לנסוע בלחץ נמוך יותר.
כל אלה ביחד מכבידים על צריכת הדלק. אני אשכרה מרגיש את זה.

חוץ מזה מדובר בעולם אחר בכל מה שקשור לאחיזה בשטח ולשקט. פשוט ליגת על.

ד ו ר ו ן
10-05-13, 06:58
. כדי לשמר את אותה רמת נוחות נסיעה צריך לנסוע בלחץ נמוך יותר.
.
זה לבד יכול להיות גורם לעלייה בתצרוכת דלק.
בין ה-גודייר ו-bf במידה 31 יש הבדל פיזי ברור.
הגודייר רחב ונמוך יותר.

דרור ברלי
10-05-13, 09:59
אני עדיין בשלב הנסיונות כדי למצוא ולהגדיר לעצמי את הלחץ הנכון לנסיעת כביש בסופה עם הצמיגים הללו, כזה שיהווה פשרה טובה בין נוחות נסבלת לצריכת דלק נסבלת... הבעיה היא שאני לא נוסע בג'יפ ביומיום אלא פעם בשבוע בערך, אז זה לוקח זמן (או סתם פחות מפריע, ברכב שנוסע לטייל פעם בחודש וחצי - חודשיים בערך ואז מ יבאמת סופר לו דלק, זה לא באמת קריטי).

barelmoshe
11-05-13, 22:26
תודה לכל המגיבים
די בלבלתם אותי... :)
במקרה היום פגשתי בשטח קיה ספורטז אחרת שהבעלים שלה אמר לי שהמעבר לצמיגי שטח הגדיל לו את הצריכה מ-1 ל-7 ל-1 ל-5
ואני חייב לציין שזה נשמע לי מאוד הגיוני - יותר חיכוך על הכביש וכו'
יש פה בפורום במקרה עוד מישהו עםספורטז שיכול לחלוק מהנסיון שלו?
תודה ושבוע טוב

ד ו ר ו ן
11-05-13, 22:41
עליה של מעל 30% בתצרוכת דלק בגלל שינוי פרופיל סוליה?
לא נשמע הגיוני בכלל.
תחזור ותבדוק טוב מה עוד השתנה, גודל הצמיג למשל, או שהוא סתם זרק מספר באויר בלי לחשוב יותר מידי.

zviki
11-05-13, 23:17
עם סופה על צמיגי שטח מלא או על -50/50 בנסיעת כביש על גלגלי 31 במשך שנים לא הרגשתי כל הבדל. תמיד זה היה בין 4.9-ל- 5.1 ליטר לק"מ . יכול להיות שבתיאוריה יש אולי משהו שאני לא הרגשתי בו . בתכלס- בלי שום שינוי בצריכה. מדובר על נסיעה רגועה,ללא מזגן או רגל כבדה,תיבה ידנית. על הרעש אני לא מדבר- לא רלוונטי לסופה [סגורה]. היום המצב שונה לחלוטין,תיבה אוטומטית,גלגלי 33 בקושי מגרד את ה4 ליטר לק"מ,בשטח -לא רוצה לדבר על זה. הרכב לסופי שבוע בלבד, אפשר לחיות עם זה. אני נוסע על 27-30 PSI .

sos4u
11-05-13, 23:31
חסר משמעות.
לחלוטין זניח. אצלי תמיד היה סביב ה 1:5 עד 1:6 לא שינה בהרבה.

השינוי, אם קיים בכלל יתקזז מול המעבר המהיר של המכשולים ... :)

sos4u
11-05-13, 23:33
ואני חייב לציין שזה נשמע לי מאוד הגיוני - יותר חיכוך על הכביש וכו'


תודה ושבוע טוב


מה כ"כ הגיוני בזה?
א. למה צמיג שטח יגביר החיכוך בכביש ?
ב. ואם כבר למה שזה יעלה את צריכת הדלק ?

בפועל המצב הפוך ... אחיזת כביש של צמיג שטח נחותה יותר ... כי בד"כ הצמיג קשה יותר.

ד ו ר ו ן
11-05-13, 23:38
מה כ"כ הגיוני בזה?
א. למה צמיג שטח יגביר החיכוך בכביש ?
ב. ואם כבר למה שזה יעלה את צריכת הדלק ?

בפועל המצב הפוך ... אחיזת כביש של צמיג שטח נחותה יותר ... כי בד"כ הצמיג קשה יותר.
אם כבר, צמיגי שטח לא איכותיים במיוחד מייצרים התנגדות גלגול גבוהה יותר מאחרים, ותיאורטית כאן יכול להיות הבדל בצריכת דלק. לגבי אחיזה- למה אתה חושב שהצמיגים האלו "קשים יותר"? יש מצב שאפילו להיפך, דווקא בגלל הרווחים הגדולים, הצמיג יודע להתאים את עצמו טוב יותר למשטח (הפסיעה במרכז הצמיג, ע"ג הכביש/קרקע היא שטוחה או בשטח אף קמורה)..

sos4u
11-05-13, 23:45
אם כבר, צמיגי שטח לא איכותיים במיוחד מייצרים התנגדות גלגול גבוהה יותר מאחרים, ותיאורטית כאן יכול להיות הבדל בצריכת דלק. לגבי אחיזה- למה אתה חושב שהצמיגים האלו "קשים יותר"? יש מצב שאפילו להיפך, דווקא בגלל הרווחים הגדולים, הצמיג יודע להתאים את עצמו טוב יותר למשטח (הפסיעה במרכז הצמיג, ע"ג הכביש/קרקע היא שטוחה או בשטח אף קמורה)..

אין בעיה מתקן מיד..


בפועל המצב הפוך ... אחיזת כביש של צמיג שטח נחותה יותר.

zviki
11-05-13, 23:49
השינוי בצריכה יתקיים בדייאטה רצינית למשקל הגי'פ, דבר שאני לא עושה משיקולים אישיים. גם כשהסרתי את הגגון עם הציוד המועמס אווירודינמית ככל שניתן- ההשפעה הייתה זניחה,בטלה

foxy
12-05-13, 00:43
אז יש לי מה לומר בנושא בתור בעלים של ספורטז שנת 2000 כבר שנתים וחצי ואגב הוא מועמד למכירה בתחילה עם המידה המקורית נתן צריכה ממוצעת של7 קמ לאחר החלפה של הצמיגים ל235 75 15 שטח מלא כמובן הצריכה הגיעה לאזור ה 5 ואחרי השיפורים ושוב החלפה ל31 אינץ הגענו 4 ואפילו פחות הרכב הוא לא הכי חסכוני במקור אבל קשה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה

מידבר
12-05-13, 07:33
יש מצב שאפילו להיפך, דווקא בגלל הרווחים הגדולים, הצמיג יודע להתאים את עצמו טוב יותר למשטח (הפסיעה במרכז הצמיג, ע"ג הכביש/קרקע היא שטוחה או בשטח אף קמורה)..

נשמע לי מוזר. אולי הפסיעה שטוחה יותר אך , משום הרווחים הגדולים בצמיג שטח, סה'כ גומי שנוגע בכביש הוא קטן יותר=>האחיזה קטנה יותר.

ד ו ר ו ן
12-05-13, 09:28
לא אמרתי שהאחיזה גבוהה יותר.
התייחסתי לאמירה שהבעיות האחיזה היא בגלל שהם ״קשים יותר״.
גם אם הגומי קשה יותר, בפועל, המרווחים מאפשרים לו להיות יותר אלסטי ומסוגל לקבל פסיעה שטוחה יותר ואפילו קמורה.

ד״א יש דעות חלוקות גם לגבי סוגיית חלוקת המשקל על פחות שטח מגע, בטיעון שבפועל הרכבים לא מגיעים לערך הגזירה על משטח עם אחיזה גבוהה כמו כביש.
זו לא בהכרח הגיע. שלי, אבל גם זה שמעתי מעוסקים בתחום.

shahav
12-05-13, 11:16
אז יש לי מה לומר בנושא בתור בעלים של ספורטז שנת 2000 כבר שנתים וחצי ואגב הוא מועמד למכירה בתחילה עם המידה המקורית נתן צריכה ממוצעת של7 קמ לאחר החלפה של הצמיגים ל235 75 15 שטח מלא כמובן הצריכה הגיעה לאזור ה 5 ואחרי השיפורים ושוב החלפה ל31 אינץ הגענו 4 ואפילו פחות הרכב הוא לא הכי חסכוני במקור אבל קשה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה

אתה בטוח שהתחשבתה בשינויי קוטר הצמיג בעת חישוב צריכת הדלק שלך?

יש מאמר פה באתר שמסביר יפה את נושא החישוב. נידמה לי שנמרוד כתב אותו, לא בטוח.

רבין

ד ו ר ו ן
12-05-13, 22:16
אתה בטוח שהתחשבתה בשינויי קוטר הצמיג בעת חישוב צריכת הדלק שלך?

יש מאמר פה באתר שמסביר יפה את נושא החישוב. נידמה לי שנמרוד כתב אותו, לא בטוח.

רבין

+1
הרבה שוכחים לחשב מחדש את הסטייה בהיקפי הצמיגים.

-->