PDA

צפייה בגרסה מלאה : בעיית אישור מנוע בטסט בסופה צריך עזרה דחופה



סופת המדבר
20-09-12, 19:25
בשנה האחרונה החלפתי מנוע וזה הטסט הראשון שאני עם המנוע הזה
לא ניסתי לאשר אותו כי חיכתי לטסט
המנוע של.צירוקי מיבוא וחוקי למהדרין
אבל בטסט בדקו את שתי המספרים הישן והחדש ואומרים שזה לא אותו דגם
והם בתור מכון רישוי רגיל לא מוסמכים לאשר וזה רק עמדה אחת
השאלה מה עושים אני בינתיים נוסע על הארכה אבל רק לשבוע

asafk
20-09-12, 21:40
נסה לקבל אישור ממכשירי תנועה או מתע"ר

אסף.

סופת המדבר
20-09-12, 23:45
לא יודע למה יש שתי שרשורים על אותה שאלה
אפשר למחוק אחד ולהעביר את התגובות (אם אפשר)

נורי
21-09-12, 00:22
לא הבנתי מה הבעיה...?
איזה מספרים - חדש -ישן בדקו..??
יש לך שטר מכר..???

סופת המדבר
21-09-12, 08:12
המספר הישן שמופיע ברישיון והמספר החדש שמופיע על השטר מכר
בישן יש רק מספרים למרות שבפועל על המנוע הישן(הוא עוד אצלי) יש עוד שורה שהיא גם עםאותיות MX.....
ובמנוע החדש יש רק שורה אחת יש אות באנגלית שתי מספרים ואז MX09
אבל ההוא מהמכון רישוי אומר שהמחשב לא נותן לא לאשר את הדגם הזה

kobiarava
21-09-12, 13:08
פעם העלינו לפה את האישור שמדבר על מידות צמיגים וסוגי המנועים המותרים בסופה. האישור הוא של משרד התחבורה ומופיע בו קוד מנוע MX. חפש אותו בשרשורים ישנים על שינוי מידה לצמיגים בסופה, אם לא תמצא תעדכן אותי ואני אעלה לך אותו (אני צריך לסרוק אותו). אם אתה הולך עם המסמך הנ"ל למכון רישוי הם חייבים לאשר את ההחלפה.




קובי

kobiarava
21-09-12, 14:46
מצאתי

סופת המדבר
22-09-12, 08:04
היי קובי תודה על האישור
אבל שאלה קטנה
במנוע הישן יש שורה של ההטבעה המקורית עם האותיות MX וכו'....
ומתחתיה עוד שורה שמתחילה בIL ואז מספר עם 6 ספרות זה לפי האישור שהעלת אני מבין שהטביעו בארץ
וזה המספר שמופיע ברישיון בלי ה-IL
במנוע החדש מופיע רק המספר "האמריקאי" עם ה-MX
השאלה אם הבוחן צריך /חייב לאשר את המספר הזה (לפי האישור)?
או שחייב להטביע איזה מספר ישראלי
והאם עם האישור הזה גם בוחן "רגיל"במכון רישוי "רגיל"אמור לאשר את זה?

lizard
22-09-12, 08:17
זה מנוע מייבוא? אם כן, אתה צריך ללכת להטביע מספרים. עולה כמה מאות שקלים בעמדה מספר אחד אם אני זוכר נכון.

סופת המדבר
22-09-12, 10:33
כן מנוע מיבוא

kobiarava
22-09-12, 14:00
לא מטביעים שום דבר, והכל מאושר במכון הרישוי, מניסיון. פשוט מכניסים לרישיון החדש את המספר המוטבע וזהו. לגבי המספרים במנוע הישן שלך, מה המקוריות של הרכב? משטרה\מגב? ראיתי כאלה "קומבינות" ברכבים שיצאו משם, אבל לא שמעתי על הטבעה של מספרים על מנוע שיש לו מספר קודם ברישוי אזרחי.





קובי

סופת המדבר
22-09-12, 14:21
לדעתי. מקילופים קטנים שיש בצבע נראה צבע ירוק של מגב אז אני מעריך שהגיע משם
אלא אם החליפו בודי (סיכוי נמוך)
אז מה הבוחן אמור לעשות? לאשר את המספר האמריקאי וזהו?רק על פי האישור
או שהאישור זה רק הוכחה שאפשר/צריך לאשר?
כי מבדיקות שהבוחן עשה במחשב (והוא ״יוצא״ מתפקיד בכיר במשרד התחבורה) הוא אומר שלא מוצא אישור לכך שהמנוע מתאים לגיפ

נ. ב
במנוע הישן שתי הספרות הראשונות של המספר הישראלי הן 94
והסופה שנת 96 אז כמעט בטוח שהמנוע הזה יצא עם הסופה מהמפעל
ואז היו חייבים בכל מקרה להטביע עליו ״חותמת״ ישראלית
או שפעם החוק חייב את זה ואולי היום לא

kobiarava
22-09-12, 16:41
מנוע שמורכב במקור על סופה במפעלי תע"ר מגיע מארה"ב ללא מספר, ומוטבע במספר ישראלי שמתחיל ב-IL ו-6 ספרות. מנוע שמגיע "באזרחות" מייבוא מורכב ללא הטבעה חוזרת ונרשם במשרד הרישוי תחת המספר המקורי כמצויין בנייר שצירפתי. במשטרה\מגב-עשו מה שנראה להם, לא סתם שאלתי על המקוריות כי כבר ראיתי כלים שיצאו ממכרזי מג"ב עם אותה הקומבינה, שלטעמי תהיה לא חוקית על גבול הפלילית אם תעשה אותה ללא כפיפת ההגנה שיש ללובשי המדים...
דא"ג, סופה שנת 96 לא תצא מתע"ר עם מנוע שנת 94 אלא 95-96, מעבר לזה מספר טבוע לא מעיד על ייצור המנוע, אם תרצה לדעת את תאריך הייצור תמצא אותו יצוק על הבלוק (מבלט ולא מוטבע) בצידו השני דווקא, קרוב לצלינדרים 5-6 למטה.





קובי

ד ו ר ו ן
22-09-12, 18:31
הפלילית אם תעשה אותה ללא כפיפת ההגנה שיש ללובשי המדים..
קובי
קובי,
הצבא והמשטרה הם רשויות רישוי בפני עצמן ומטבע הדברים הנהלים שלהם שונים.
ככה שפלילי לא בהכרח, יותר גמיש ממה שמותר לך - כן.

lizard
22-09-12, 18:56
אולי בסופות זה שונה אבל החלפתי כמה מנועים ובכולם הייתי צריך ללכת לעשות הטבעה של מספר "ישראלי" על הבלוק.

shmil
22-09-12, 20:51
קובי, כמעט הכל נכון, למעט העובדה שמה שאתה קורא "מספר מנוע מיובא" הוא לא מספר, אלא בדיוק כמו שכתוב בדף שצירפת, קוד תאריך היצור ותו לא.
הסיבה שאין על מנועי היבוא מספרים, היא כי הם מובאים מארה"ב הקודש, ושם יש דרישת מספר שלדה, אך לא מספר מנוע.
לכן, כשמגיע מנוע מיבוא, ובהנחה שאין עליו מספר "כשר", יש צורך בהטבעת מספר.


לגבי צה"ל /מג"ב, יש להם רישוי וכללי רישוי שונים, בחסות החוק, ולכן אין שום עניין של "פלילי" ברישום ובהחלפות שלהם.

סופת המדבר
23-09-12, 07:41
מה שאני לא מבין זה שחבר החליף.גם מנוע מייבוא ליפני שנה בערך
ובטסט אישרו לו את המנוע עם המספר האמריקאי וזה מה שרשום ברישיון...

סופת המדבר
23-09-12, 17:40
טוב אז גם עם האישור הזה הבוחן לא הסכים להעביר
אז כנראה שאין מנוס אלא להיכנס לעמדה 1 ולקוות לטוב
השאלה איפה יותר "נחמדים" בחולון או ב.ש

asafk
23-09-12, 19:55
ושוב - פנה לתע"ר או למכשירי תנועה ותבקש אישור פרטני עם מספר שלדה ומספר מנוע. את זה לבוחן אין שיקול דעת לא לאשר.

אסף.

סופת המדבר
23-09-12, 20:43
בינתיים במחשבה שנייה ויתרתי על האפשרות של עמדה אחת
כי איך אני יכנס אני יודע אבל איך אני יצא..... לא ידוע (בכל זאת סופה)
בקשר לתע"ר איך אני מגיע אליהם עם מי אני מדבר?

S.V.
25-09-12, 15:48
כי מבדיקות שהבוחן עשה במחשב (והוא ״יוצא״ מתפקיד בכיר במשרד התחבורה) הוא אומר שלא מוצא אישור לכך שהמנוע מתאים לגיפ

ניסית להחליף מכון רישוי ?

סופת המדבר
26-09-12, 20:08
כן
במכון רישוי אחר מישהו בירר לי ואמרו שאין בעיה להעביר
רק שצריך לעשות טסט חדש (לא מומלץ לסופה פעמיים טסט בחודש חחח)

shmulikbg
26-09-12, 20:20
למיטב ידיעתי אתה גם לא יכול.
אחרי שנרשמת במכון מסויים, 30 יום אתה לא יכול
להירשם במכון אחר.

asafk
27-09-12, 00:23
אתה הולך סחור-סחור.
תתקשר לתעשיות רכב. תבקש לדבר עם המהנדס הראשי. תסביר לו מה הסיפור ובקש אישור.
אין סיבה שלא תקבל, הם בעצמם הרכיבו מנועים כאלו על סופות.

אסף.

סופת המדבר
27-09-12, 19:03
הם בטוח ישלחו אותי להטביע מספר בעמדה אחד
כמו שהם עושים (מטביעים על מנועים מספר ישראלי)

asafk
27-09-12, 20:09
לא תנסה, לא תדע.
מה יש לך להפסיד?

אסף.

moriseven
27-09-12, 20:36
כל עוד לא סיימת את הטסט לא מבוצע שום עדכון במחשב של משרד הרישוי, אף מכון אחר לא יכול לדעת שעשית טסט במכון אחר לפני זה.
ונגיד שכן, גם לזה יש פתרון, אבל אולי עדיף לא לספר הכל כאן, בכל זאת אולי מאזינים :rolleyes:

סופת המדבר
27-09-12, 20:36
אין בעיה לנסות
כבר שאלתי איך אני מגיע אליהם ועם מי לדבר?

asafk
27-09-12, 20:51
הנה התחלה טובה:

http://ail.co.il/Page.asp?PageCategoryID=79

אסף.

סופת המדבר
17-10-12, 12:25
טוב אז אחרי שדיברתי עם גדעון מתע''ר ואמר לי לשלוח אליו את הניירת וכבר שבוע שאני מחכה ממנו לתשובה
אתמול קפצתי למוסך שעשיתי טסט לראות שוב מה אפשר לעשות
אחרי שראיתי שאין מה לעשות
יצאתי לדרכי והמשכתי בעבודתי
חבר קרוב הציע לדבר עם היבואן שממנו קניתי את המנוע ולראות מה קורה
הוא דיבר איתו והיבואן אמר לו שאני יבוא אליו כנראה שיש בעיה בדגם מנוע שהוא רשם
ואכן אחרי שניה שההיתי אצלו הוא מראה לי שבמקום של הדגם מנוע במקום לרשום 4.0L
הוא רשם חצי מהמספר מנוע (MX09) שכמובן אין דגם מנוע כזה (לפחות לא לסופה)
אני מכל הבלאגן שזה עשה אפילו לא חשבתי להשוות בין הדגם מנוע שרשום ברישיון לבין מה שהוא רשם
בקיצור הוא שינה\החליף לי את השטר מכר חזרתי למוסך
ואכן קיבלתי את המדבקה המיוחלת (של הטסט)

תודה לכל מי שעזר\ ניסה לעזור

-->