צפייה בגרסה מלאה : "שיפוץ" סטרטר (מדריך מצולם)
בעקבות דיווח על "קליק" בודד בנסיון התנעה ..כך אחד בכל נסיון התנעה מיני רבים - עד שבסוף הרכב מניע. שחר העלה את הסברה שמדובר בבעיית סטרטר. השבוע הרכב טופל אצל יענקל'ה זלצר (החלפת מיסבים בטרנספר + החלפת קלאץ') ודעתו הייתה כשל שחר. = הסטרטר הולך לקבל טיפול כלשהו. יענקל'ה אמר שיפוץ סטרטר עולה (+/-) 1200 ש"ח. זה נראה לי קצת מוגזם. מצאתי בנט מדריך מצולם (http://www.aulro.com/afvb/projects-tutorials/76115-td5-starter-repair-diy.html). האם מישהו עשה פעם את העבודה הזו בעצמו?
העברתי את התמונות (+ קצת הערות) לקובץ PDF וצרפתי אותו כאן, למקרה שאותו עמוד HTML שנתתי אליו לינק ישנה פניו יום אחד.
עוד קישור בנושא (לפי זה נראה שלא חובה לפרק את הסטרטר):
Td5 Defender / Discovery Starter Solenoid Repair (http://www.defendertd5.co.uk/starterrepair.htm)
איש קשר שקיבלתי את שמו (מג'קי) בנושא שיפוץ סטרטרים לדיפנדר:
רמי: 203 740 0522 ..עוד לא הצלחתי ליצור איתו קשר ..לא עונה לטלפון.
מישהו ניסה בבית? :)
מתברר שניתן לקנות קיט שיפוץ קומפלט ב- eBay (http://www.ebay.co.uk/itm/LANDROVER-DISCOVERY-SERIES-2-1998-04-TD5-2-5-DIESEL-STARTER-MOTOR-REPAIR-KIT-/290685356467?pt=UK_CarsParts_Vehicles_Ca rParts_SM&hash=item43ae3289b3) תמורת 9.95 פאונד. שזה אומר, נכון להיום, פחות מ- 60 ש"ח (משלוח לישראל: 4.25 פאונד ..25 ש"ח).
57271
הקיט כולל את השטרונגול (ה- Plunger) + את 2 המגעים.
תודה רבה ששיתפת !
דיפנדר בנזין - סטרטר שונה בהרבה ?
לא איש קשר אלא - "_ה_ איש קשר"
רמי החשמלאי
טוריסט, אני חושב שהוא שונה מדובר ב TD5 ולמיטב זיכרוני הסטרטר יפאני (Aisin או משהו כזה)
מנחם רוזנבך
28-03-12, 23:18
אמנם דיסקברי TD5 אבל אותה בעיה בסטרטר.
ביצעתי את זה לבד..............
הבעיה היותר מורכבת זה היה להוריד את הסטרטר מהרכב.
אחר כך זה נורא פשוט.
המגעים פשוט נאכלו והיה צריך להחליפם.
קניתי זוג מגעים בכמה שקלים, הוחלפו ומאז שקט, מניע במכה ראשונה.
בהצלחה מנחם
אני רק שאלה;)
יש לי בעיה שלפעמים הרכב לא מניע אני צריך להכניס להילוך לנדנד קצת ואז מניעה בלי בעיה המצבר מלא ונראה לי שהבעיה היא שילוב של הסטרטר (הבנדיקס ) אבל לא בטוח
משהוא מכיר את הבעיה?
drorbo,
למען שימושיות/מיקוד הנושא הנ"ל, אולי שווה לפתוח נושא חדש ולא לערבב :)
מנחם,
איפה רכשת את המגעים? ובכמה?
רמי החשמלאי - איפה בארץ ?
רמי מכפר מנחם
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk
תודה רבה ששיתפת !
דיפנדר בנזין - סטרטר שונה בהרבה ?
הסטארטר זהה לדיסקו בנזין.....
הסטארטר זהה לדיסקו בנזין.....
ממה שראיתי בקישור ש-rinzai נתן, אין להם קיט מתאים.
בטח יש קיט אחר.. רק צריך לחפש.
לא נראה לי שפוי לשלם 1200 ש"ח על "שיפוץ סטרטר" שבסך הכול צריך להחליף 2 מגעי נחושת ואת ה- Plunger של הסלנוייד: 60 ש"ח + 10 דקות עבודה (לא כולל פרוק הסטרטר מהמנוע). יתכן אפילו שתספיק שטיפה וניקוי יסודיים בעזרת ספריי מגעים.
הבנה קטנה שלי: נחושת חומר רך. בכל התנעה, ה- Plunger מביא ל-2 המגעים האלה דפיקה והחומר "נמעך". ה- Plunger בכל התנעה ובמהלך הנסיעה מסתובב קצת על צירו כך שבכל התנעה הוא נשחק במקום קצת שונה (הוא לא תפוס ..ואפשר לראות לפי התמונות שהשחיקה אצלו היא בכל ההיקף). לעומתו, המגעים נשחקים בכל התנעה על אותו המשטח. ניתן לייצר מגעים כאלה בעזרת שופין+מקדחה "משופרים" ששטח המגע שלהם יהיה יותר גדול, כך שעוצמת ה-"דפיקה" תתפזר על שטח גדול יותר ותמעך פחות (= יחזיק יותר זמן). רק צריך להשיג רצועת נחושת בעובי/רוחב המתאימים. זה מביא אותי ל-2 שאלות: (1) האם זוהי באמת נחושת פשוטה? (2) איפה ניתן להשיג 1/2 מטר רצועת נחושת לפי עובי-רוחב נתון?
יש לי נסיון מוצלח עם ד"ש (http://www.dsltd.co.il/ds/index.htm) סטרטרים ואלטרנטורים בפ"ת, מפעל גדול שמשפץ ומייצא.
מבצעים את ההחלפה או שיפוץ אם אין להם מוכן על המדף במקום.
מחירים סבירים ללא פערי תיווך של המוסך.
ואין לי מניות שם :rolleyes:
נראה לי שהלכ, רחוק עם לייצר א, המגעים לבד
א,ה זוכר שבמקרה והם "נדבקים" הסטרטר יעבוד קבוע
התקשרתי ל-ד"ש.
העבירו אותי "למי שמבין בסטרטרים". סיפרתי לו שברצוני להחליף מגעים בסלנואיד של דיפנדר TD5 ..תוצרת Nippon Denso. ה-"מומחה" טרח לספר שחלקי חילוף הם לא מספקים. ושאם הלכו המגעים, אז ברור שהסטרטר כולו שחוק ..גם בשאר חלקיו, ושבפורומים לא מבינים שום דבר (ושברור לו בתור בעל מקצוע, שקורא לפעמים בפורומים, שמי שכותב לא מבין וכולי וכולי). ושאין להאמין למה שנכתב בפורום. הקיצר הציע לי: "תחליף סטרטר ואת האלמנט, האלמנט און-ד-האוס". אני עדיין בעניין החלפת המגעים.
:)
מכיוון שמדובר בסטרטר יפני, מגעי הנחושת קלים להשגה.
קח אתך את המגעים הישנים וצא לסיבוב חיפושים.
גרינוולד בפסאז' יצחק שדה בד"כ לא מוכרים לפרטיים, אבל יתכן שימכרו לך.
אפשרות נוספת, אצל חשמלאים ותיקים שעוד זוכרים איך משפצים סטרטר ולא רק איך לשלוח לשיפוץ.
מחיר ? תקבל עודף מ 20 ש"ח.
הצורה המדוייקת אינה חשובה, העיקר שיכנס למקום.
העובי כן חשוב.
במקרה והדיסקית שחוקה מאד, החלפת מגעים לא תעזור, וצריך להחליף גם את הפלאנג'ר עם הדיסקית.
ד"א, השחיקה אינה נגרמת מהמכה, אלא מהניצוצות של המגע החשמלי ומהתנועה הסיבובית של הדיסקית מול המגעים.
בברכה,טושי
" מוכלס " במוסך בא"ת מעיין צבי
עוד יש לו את הפחמים האלו שאת מדבר עליהם שווה לקפוץ אליו לראות
אני קניתי בד"ש סטרטר של בוש כבר שנה וחצי עובד כמו נינגה 800 שח + הישן התקול
ולמיטב זיכרוני הסטרטר יפאני (Aisin או משהו כזה)
זה מתחיל עם סטרטר, ומי יודע לאן יגיעו!
בסוף עוד יכניסו שם סרנים יפניים..
זה מתחיל עם סטרטר, ומי יודע לאן יגיעו!
בסוף עוד יכניסו שם סרנים יפניים..
אם כבר פתחת את הנושא, מנוע ה TD5 הוכנס לרכב כשהבעלים היו BMW.
בקרוב מושבים מצאפטי ברוטב מסאלה :-)
"שיפוץ" ב-800? ("תמורת הישן") או ב-1200?
סטרטר מקורי חדש באריזה + שנה אחריות, ב- 500 ש"ח (85 פאונד) ..ב- eBay (http://www.ebay.co.uk/itm/DEFENDER-DISCOVERY-2-2-5-TD5-STARTER-MOTOR-NEW-617-/180849861668?pt=UK_CarsParts_Vehicles_Ca rParts_SM&hash=item2a1b7de424)
57296
חומר נוסף שמצאתי של חברת RepairKits-UK (שמוכרת ב- eBay):
Repair Kits for Nippon Denso Starter Motors (http://www.repairkitsuk.com/5.html)
הם גם נותנים הוראות "שיפוץ" (http://www.repairkitsuk.com/3.html). וניתן להוריד אותן כקובץ PDF (http://www.repairkitsuk.com/resources/REPAIRKITS+FITTING+INSTRUCTIONS.pdf).
נראה שהחברה הזו שולחת רק 2 מגעים + פלאנג'ר -
גומיות ומבודדים? כנראה שלא. בפירוק, שווה לשמור טוב על הישנים.
מה שמעניין, הם כותבים:
"THINGS TO CHECK BEFORE BUYING A KIT OR NEW STARTER
1/ CHECK YOUR BATTERY IS FULLY CHARGED (Less than 10 volts and the starter will present the symptoms exhibited by a worn starter!!)" ובעיברית פשוטה: "דברים שיש לבדוק לפני שקונים קיט שיפוץ או סטרטר חדש: בדוק שהמצבר טעון במלואו (פחות מ-10 וולט, והסטרטר יראה סימפטומים של מגעי סלנואיד אכולים!!)"
שמצברטורים בדקו לרכב את המצבר המד כותב: "Battery OK. Need Recharge".
ובאמת בהנעה עם כבלים אין את הבעייה.
זה בדיוק מה שקרה לי לפני כחודש, הייתי משוכנע שמדובר בסטרטר (אפילו ביקשתי מרמי לשים אחד בצד), לאחר בדיקת מצבר (בהמלצתו של רמי) נמצא שהמצבר מוציא כ 10V. הוחלף כמובן.
לסיכום המלצה טובה ונכונה...
לסטרטר יש עבר ב-ד"ש..
57314
לכן התפלאתי פחות, למצוא מצידו האחר של הסטרטר את המדבקה הנ"ל..
57315
(הוספתי כיתוב בפוטושופ, שלא תצטרכו להוציא את העיניים)
היצרן אמנם Denso ..כתוב למטה, אבל TOYOTA?
חיפוש קצר בגוגל אחר "Denso Starter 228000-2120" הביא אותי לדף של יצרן סיני SORMOR של סטרטרים תחליפיים (http://motor.sormor.com/Product/Starters/2280002120.html) -
הפריט הוא:
Starter - Nippondenso OSGR
2.0kW/12 Volt, CW, 10-Tooth Pinion
(Used On: Toyota Hiace, Hilux 2.4L Diesel (Europe
..יענתי 10 שיניים!
אחד המספרים התחליפיים (יש בעמוד רשימה מפורטת): TOYOTA 2810054380.
בינגו. תואם מדבקה! אבל לא תואם רכב.
---
עבור הדיפנדר TD5 דרוש הפריט הנ"ל: "Denso Starter 228000-7220"
שאני מחפש את הנתונים עבור הפריט הנ"ל אני מוצא (http://luckyroc.en.made-in-china.com/product/DoGENdhlfvci/China-Various-Starter-Motor.html):
Power 2.0KW ..כלומר 2000 ואט.
Rotation CW
Teeth 9T
Voltage 12V
..9 שיניים!
2. INTERCHANGE ..מספרים תחליפיים
MFG MFG#
CARGO 113662
DENSO 228000-7220
LANDROVER NAD101240
---
אני מאוד מקווה שעל הסטרטר ש-ד"ש שמו לי יש את המספר הנכון של השיניים :)
נראה שניתן לחפש חלקי חילוף גם אצל מי שמטפל בסטרטרים של טנדרים דיזל טויוטה. המגעים צריכים לבוא מסטרטר בעל מאפיין של Power 2.0KW ..כלומר 2000 ואט ..על 12 וולט = 2000/12 כלומר 166 אמפר זרם התנעה. המצבר 60AH המעפן שלי נותן 350A זרם התנעה. מה הטעם במצברים גדולים? ויש מגעים בצורות שונות. הצורה של אלה של הדיפנדר מופיעים בתמונות שהעליתי קודם, נראה לי (עוד לא בדקתי ברכב שלי איך הם ניראים - צריך למצוא זמן לזה).
DENSO היא יצרן החלפים המקוריים של טויוטה.
סגירת תקלה: הוחלפו מגעים בסלנואיד. הסטרטר עכשיו בובה.
המגעים הישנים (הימני הגדול - אכול מאוד):
58071
המגעים החדשים נרכשו ב-
תב אור בע"מ, טברסקי 12 תל אביב.
עלות: המגע הימני הגדול 9 ש"ח; המגע השמאלי הקטן 5 ש"ח (המחירים כוללים מע"מ).
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.