PDA

צפייה בגרסה מלאה : אטימת סדק בסעפת פליטה



יורם-דרומי
21-10-11, 15:33
בג'יפ שלי ישנה דליפה בסעפת הפליטה בחיבור שבין צינור EGR לסעפת
מאחר ואיני רוצה להיכנס לסיפור פרוק הסעפת והחלפת אטמים - אטמטי עם חומר/דבק PROPOXY - 2 חומרים שמערבבים יחד ומדביקים.
כתוב שזה טוב עד 149 מעלות.

לאחר הנעת הרכב החל לעלות ריח ועשן מאיזור האטימה למשך מספר דקות וצבע החומר הפך להיות חום כהה (כפי שנראה בתמונה)

כאן עולה השאלה - האם החומר מתאים ליעודו? להשאיר - הוא בנוי לזאת?

תודה
יורם
5133651337

סופת המדבר
21-10-11, 18:10
אם כתוב שזה עד 149 מעלות אז תכפיל ב7-8 וזה בערך החום שהסעפת מגיעה אליו
ועוד במקום כ'כ קרוב לראש לא פלא שזה כמעט נשרף
דבר שני בגלל שזאת סעפת יציקה אולי יהיה קצת יותר קשה לרתך אותה 'על המקום'
דבר שלישי יש סיליקון\ משחה מיוחד לאגזוזים אבל הוא בנוי להיכנס איפה שיש אטם ורק לעזור לו לאטום
לא בטוח שזה יוכל לסגור לך סדק וגם אל תישכח שבסעפת פליטה יש תמיד לחץ אז ככה שזה יוכל להעיף את הסיליקון

גלדיאטור
21-10-11, 18:27
אני שמתי את זה גם...

היה חסר אצלי חלק מהאטם שבין הסעפת פליטה לראש באורך של 3 סנטימטר הנחתי שם כמות מכובדת התחיל להיות חום עכשיו (שמתי את זה אתמול)
תודיע אם גילית משהו

יורם-דרומי
21-10-11, 18:49
אני שמתי את זה גם...

היה חסר אצלי חלק מהאטם שבין הסעפת פליטה לראש באורך של 3 סנטימטר הנחתי שם כמות מכובדת התחיל להיות חום עכשיו (שמתי את זה אתמול)
תודיע אם גילית משהו

עדיין מעלה ריח כמו של עץ שרוף

מחר אני יריץ שוב את המנוע - הפחד שלי שזה יתחיל לבעור ולהצית

יורם-דרומי
21-10-11, 18:51
אם כתוב שזה עד 149 מעלות אז תכפיל ב7-8 וזה בערך החום שהסעפת מגיעה אליו
ועוד במקום כ'כ קרוב לראש לא פלא שזה כמעט נשרף
דבר שני בגלל שזאת סעפת יציקה אולי יהיה קצת יותר קשה לרתך אותה 'על המקום'
דבר שלישי יש סיליקון\ משחה מיוחד לאגזוזים אבל הוא בנוי להיכנס איפה שיש אטם ורק לעזור לו לאטום
לא בטוח שזה יוכל לסגור לך סדק וגם אל תישכח שבסעפת פליטה יש תמיד לחץ אז ככה שזה יוכל להעיף את הסיליקון

כלומר - חום הסעפת גבוהה מאוד מהסף העליון של החום המקסימאלי של הדבק ?
האם מומלץ להוריד את האטימה הנ"ל ?

shmulikbg
21-10-11, 19:11
יורם,
הטמפ' המקסימלית של החומר הזה לא מתאימה שם.
תוריד אותה. תעשה ניסיון עם משחת אגזוזים, שכבר הזכירו פה.

רגב1971
21-10-11, 21:34
גם המישחה לאגזוזים היא זמנית ולא עמידה לטמפ' באזור הזה (טובה בשביל לעבור טסט עם חור באגזוז)
עם אתה רוצה תיקון יעיל וקבוע אין ברירה צרך ללכת בדרך הארוכה לפרק סעפת ולתקן
לפי מה שהיבנתי יש סדק בסעפת עצמה צריך בעל מיקצוע טוב שמכיר ויודע את התהליך של ריתוך יציקה
עם תנסה לרתך עם אלק' רגילה יפתח סדק חדש כתוצאה מהריתוך ואז אתה כבר בצרה

BackDoorMan
21-10-11, 22:02
אפשר עם חימום מקדים ואלקטרודה ליצקת , יש בממשר חולון ועוד כמה חנויות אספקה טכנית.
הוראות יותר מדויקות בספרות טכנית וכבר מצאתי בחיפוש קליל וידאו

http://www.youtube.com/watch?v=ejGttywG98w

סיקס כחול
21-10-11, 22:25
יש חומר שנקרא ביז'ון, מיעד לארובות של תנורים ויכון להגיע עד 1500 מעלות (אני מקווה שזוכר נכון.)

יורם-דרומי
21-10-11, 23:09
מחר בבוקר אנקה את האזור מהחומר ואדווח

BackDoorMan
22-10-11, 08:09
טוב..בדקתי קצת יותר את הנושא של האלקטרודות 77 ו- 72 , אלו אלקטרודות קנייניות של יצרן אמריקאי באתר http://www.muggyweld.com/
ה (http://www.muggyweld.com/)מחיר יקר להחריד 55$ לחבילה של כ 10 מוטות או אפילו פחות, לא כולל משלוח מדובר ב 110$. יש לטענות היצרן יתרונות על אלקטרודות (http://www.muggyweld.com/72facts.html)לריתוך יצקת רגילות.
מוצר מענין אחר שלהם זאת משחה לבידוד תרמי עבור ריתוך בסביבה רגישה לחום כפי שמוצג בוידאו המדהים הבא (http://www.muggyweld.com/hpclip1.html)

RONI
22-10-11, 09:13
אין לך הרבה מה להתקשקש עם חומרים וניסויים.
פרק סעפת, שלך אותה ל"אייבי ריתוכים" ,לא יקח יותר מ-כמה מאות שקלים ,תצא לך עבודה מעולה, בלי חומרים שמעלים עשן,מסריחים,לא אוטמים וכו.
אם תרצה טלפון ,שלך לי ה"פ.
כמה עבודה אתה משקיע ! לפרק ולהרכיב כבר יותר מהר ויעיל.
זאת דעתי הצנועה,[מניסיון]..

יורם-דרומי
22-10-11, 11:08
טוב, עדכון,
הסרתי את חומר האטימה (לאחר הזעה ומלחמה בחומר)

מסתבר שהסדק אינו הסעפת אלא בחיבור צינור ה- EGR
הצינור מתחבר באמצעות 2 ברגים - ובאזור הבורג התחתון ישנו סדק - משמע - ללכת לפרוקיה ולהשיג צינור כנ"ל וזהו כל הסיפור
תודה לכל החברים ושלל העצות - אני שמח שזוהי הבעיה ולא בסעפת עצמה
יורם

-->