PDA

צפייה בגרסה מלאה : הסאגה נגמרה! (אני מקווה)



DRIVEMASTER
04-07-11, 15:56
שלום לכולם.

ברצוני לשתף אתכם בכל מה שעברתי עם הרכב בחודשיים-שלושה האחרונים.

לפני כשלושה חודשים שמתי לב שפתאום, במהלך נסיעה, קורה משהו שמרגיש כמו "החסרת פעימה" של המנוע.
בהתחלה זה קרה אחת ל.. ולאט לאט התדירות גברה. (בעיקר תחת עומס- מזגן+מפשיר אדים+אורות+אורות ערפל. בכוונה עשיתי את הנוסוי הזה)

עד שיום אחד (כמובן שאני הייתי בחו"ל באותו היום), אישתי מתקשרת אלי ואומרת לי שהרכב התחיל לרעוד לה באמצע נסיעה וכבה!
אחרי כמה דקות המתנה, הרכב הניע והיא המשיכה בנסיעתה. (הביתה ומאז הרכב לא זז עד שחזרתי)

באותו היום שחזרתי ארצה לקחתי את הרכב למוסך בירושלים לבדוק את פשר התקלה. (לא מוסך מורשה סוזוקי!! אליהם אני לא אתקרב ב ח י י ם!)

בדרך למוסך הרכב פתאום התחיל לרעוד בצורה מטורפת! הרגיש לי כאילו הוא עובד של שלושה צילינדרים.
כשהגעתי למוסך בסופו של דבר, אוששו החששות שלי, ובאמת הרכב עבד על שלושה צילינדרים.

המכונאי, בבדיקה פשוטה, גילה שפשוט אין ניצוץ מאחד מסלילי ההצתה (קואיל או קויל או איך שלא מאייתים את זה בעברית).

סליל הצתה מקורי=598 ש"ח לפני מע"מ.
יום שישי לקראת צהריים, אין עם מי לדבר. הדבר היחיד שנמצא בחנות החלפים הקרובה, הוא סליל הצתה חלופי. (280 ש"ח לפני מע"מ).
הלכתי על זה..

המכונאי אמר: "בוא נבדוק גם את הפלאגים על הדרך".
כשהוצאנו את הפלאגים, הופתענו לגלות שמדובר בפלאגים לא מקוריים (לא אירידיום) שלטענת המכונאי גם בכלל לא מתאימים למפרט היצרן.
המכונאי אמר שזאת הסיבה לזה שהסליל הצתה סיים את חייו!

*יש לציין שבשתי הידיים הקודמות הרכב טופל אך ורק במוסך מורשה -בחדרה- ויש הסטורית טיפולים מלאה! מוזר לי שהחליפו פלאגים!-הם אמורים להחזיק כ80 אלף ק"מ אם אני לא טועה! ועוד יותר מוזר/מעצבן ששמו פלאגים לא תואמים!!!

מיד המכונאי קפץ לחנות החלפים והביא רביעיית פלאגים (אירידיום כמובן!) חדשים העומדים בדרישות היצרן. (יקרים החארות האלה!)

חיבר את הכל ו.. הרכב מניע! המנוע עובד "עגול" וחלק!

כעבור כחודש, התחלתי להרגיש את אותן החסרות פעימה שהרגשתי לפני.
בלי לחשוב פעמיים, על מנת להקדים תרופה למכה, הלכתי והחלפתי את סליל ההצתה השני לאחד חלופי.

יום אחד, בעודי עולה חזרה לירושלים, פתאום הרכב התחיל לגמגם, להחנק ועוד פעם הייתה את אותה התחושה של 3 צילינדרים.
התגלגלתי לאט מאוד עד למקום שבו יכולתי לעצור בבטחה, הדלקתי 4 ווינקרים והזמנתי גרר.

כשהגעתי למוסך התברר שסליל ההצתה האחרון ששמנו, פשוט התעוות מהחום!!
לטענת המוסך, זה מעולם לא קרה והם משתמשים בסלילי הצתה מסוג זה כבר כמה שנים. אי לכך הסכמתי שיחליפו את הסליל הדפוק באחד חדש.

נסעתי ככה בערך כחודש. (בערך 500 ק"מ בנסיעות עירוניות מאוד קצרות)
בשבת הקודמת יצאתי מירושלים. כשחזרתי, התחלתי להרגיש בעליות גמגומים. הורדתי את המהירות והמשכתי בדרכי לאט אבל בטוח.

ביום ראשון הגעת למוסך ואמרתי להם שאני מעוניין להחזיר את סלילי ההצתה החלופיים ולהזמין מקוריים.
הם כיבדו את רצוני והזמינו לי זוג סלילי הצתה חדשים ומקוריים+סט חוטי הצתה לבקשתי. (אמרתי שאם כבר אז כבר!)

יום לאחר מכן הסלילים החדשים וחוטי ההצתה כבר הותקנו ברכב! :)
שמח ומאושר יצאתי לדרכי, אך משהו הרגיש לי " לא נכון".

זה הרגיש כאילו הרכב לא סוחב!
אתמול נסעתי ליקום ובכל הדרך זה הרגיש כאילו הרכב מתאמץ יותר מהרגיל. (גם צריכת הדלק הראתה כך).
בדרך חזרה לירושלים, קפצתי למורי על מנת שיעשה סיבוב ויתן חוות דעת.

אחרי סיבוב קצרצר מורי אמר :" תשמע, הרכב שלך עגלה!"
גם הוא הרגיש שמשהו לא בסדר.
הוא חיבר סורק תקלות שהראה תקלה אחת. 0420. מה שאומר ממיר קטליטי שלא עובד כנדרש. (יש לציין שלפני שבועיים הרכב עבר טסט).

אז נזכרתי בשרשור של "שפן 13".על הג'ימני שהתעייף (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=49269&page=1).

כשחזרתי לירושלים עברתי ממכון אגזוזים. הוא ביצע בדיקת 4 גזים ואמר שרואים שהממיר לא מתפקד כראוי. כן עובר טסט אבל גבולי.
היום חזרתי אליו על מנת להחליף ממיר. הממיר הוחלף והרכב נוסע כמו שד! (הכל יחסי כן..?:confused:)

שמנו את הממיר הישן מול האור כדי לראות עד כמה הוא סתום. הוא היה סתום!! כמעט ולא עבר דרכו אור. לעומת הממיר החדש שדרכו האור עבר ללא שום בעיה.

לפני שסיפרתי לו את כל השתלשלות המקרים, שאלתי אותו מה יכול לגרום לממיר ללכת ב85 אלף ק"מ.
אחד הדברים הראשונים שהוא הזכיר, זו מערכת הצתה דפוקה. ואז מה שקורה זה , שיותר מידי דלק שלא נשרף מגיע לממיר וסותם אותו!

אז מה היה לנו? פלאגים לא מתאימים שדפקו את סלילי ההצתה שדפקו לי את הממיר!

אם קראתם עד כאן, תודה!
אם לא, אני מבין.. זה באמת קצת ארוך, אך היה לי חשוב לשתף למען הדורות הבאים!

ועכשיו תודות:
בראש ובראשונה למורי! שהתפנה אלי בהתראה קצרה והשקיע מזמנו בבדיקה מבלי לחשוב בכלל לקחת תשלום כלשהו.
תודה למוסך "ראנדאן" בירושלים, על הסבלנות והרצון הטוב לפתור את הבעיה ועל ההתמודדות מול חנות החלפים, על מנת לקבל זיכוי על סלילי ההצתה החליפיים.
ותודה לאדי מ"מכון האגזוזים" בירושלים (הבן של מוטי אגזוזים), שהשקיע, הסביר, היה סבלני והחליף את האגזוז במקצועיות.



סעו בזהירות!
טפלו ברכב עוד יותר בזהירות!!

tomig
04-07-11, 20:02
וואי איזה מסע יסורים!!! איזה כייף שסוף סוף נפתרה הבעיה!!!

עכשיו לגיטימציה לבדוק גם את הממיר שלי :-)

זרקו
04-07-11, 20:40
שמח לשמוע שנפתרה הבעיה.
צריך לדעת למי ללכת.... אני עד שמורי עזב הכול (בעיקר את הרכב שלי ושלו...... : - ) )
ואחרי 10 דקות נתן הבחנה שהתבררה כנכונה.
מורי אתה מלך!

Ranster
05-07-11, 08:31
דלק לא שרוף הוא הגורם להתכת הממיר. חבל שביזבזת זמן עם קוילים לא מקוריים, הם פשוט זבל בלשון המעטה.קח בחשבון שבגימני מהשנתונים האלה קיים ממיר נוסף המהווה חלק מסעפת הפליטה.לרוב הממיר הראשון הוא זה שנדפק בסיטואציה כזו. הוא מותך ומתפרק לתוך הממיר השני. מקווה שזה לא המקרה אצלך...תתחדש!

רפי לין
05-07-11, 10:07
ברכב המודרני יש חשיבות רבה, בהרבה מקרים, לשימוש בחלקים מקוריים שמתאימים לדרישות הרכב ומכלליו וחלקים תחליפיים עלולים גם להתקלקל מהר
וגם לפגוע בחלקים ומכללים אחרים.
ראיתי הגדלה במיקרוסקופ של חוט הלהט במד זרימת אויר (של מע' הזרקת בנזין) שנראה פגוע ואכול וזאת עקב גרגרי אבק שהצליחו לעבור דרך מסנן אויר תחליפי שאיכותו ירודה.
כמובן שמחיר מד זרימת אויר חדש היה יקר בהרבה מהחסכון של בעל הרכב בשימוש במסנני אויר תחליפיים.
בהרבה מקרים משלמים קודם כל בזול ואח"כ שוב ביוקר וביחד זה יוצא בזוקר.
בברכה - רפי לין

drorito
05-07-11, 11:01
שאפו לכותב על השיתוף ולמאבחן על המקצועיות.

-->