PDA

צפייה בגרסה מלאה : חיבור מיכל דלק רזרבי



ventil
12-10-04, 10:40
שלום לכולם

מצוי אצלי בג'יפ מיכל דלק רזרבי
ששוכב בתוך הג'יפ מאחורי הכסאות הקידמיים
למיכל יש פתח כניסה רחב לתדלוק ושני פתחי יציאה לצנורות דלק

שאלתי היא :
למישהו יש סכימה לחיבור המיכל למערכת הדלק
האם המיכל יושב לפני / אחרי המיכל הראשי
האם יש צורך בברז הפרדה ?
וכו וכו

כל מידע // עזרה יתקבלו בברככככככהההה

שלכם ה-ונטיל
שאומר " אפילו רוטשילד לא החזיק סיקס...." :lol:

yanivcj
12-10-04, 18:35
ברכבים מסוימים שיצאו מהצבא היו מערכות דלק כפולות.
המיכל בתוך הרכב מותקן מאחורי הכסאות הקידמיות ויש לו או היה לו משאבה חשמלית בתחתית הרכב, יכול להיות שהיא עדיין שם.
לא היה קשר בין המיכלים ומיכוון שהגובה של המיכל הפנימי לא יותר גבוהה מהמיכל המקורי אי אפשר להוריד צינור שיעביר את הדלק לפי חוק כלים שלובים.
מה שאתה צריך לעשות זה לבטל את המשאבה החשמלית אם יש, את הצינור שניכנס למשאבת הדלק המכנית לפצל לשניים עם ברז, ואז שאתב רוצה לשאוב מהמיכל הרזרבי אתה משנה את הברז והמשאבה המכנית הרגילה שואבת מהמיכל השני.
זה מה שאני עשיתי בג'יפ שלי.
מה שעוד אפשר לעשות זה, לחבר צינור למיכל הרזרבי למשאבת דלק חיצונית של סובארו ליאונה (חשמלית) ולחבר את הצד השני שלה ל מיכל דלק האורגינל מהצד (אתה יודע, איפה שיש שני יציאות מקבילות) ואז כשאתה חושב שחסר לך דלק במיכל הרגיל אתה מפעיל את המשאבה מתוך הרכב ע"י מפסק והרזרבי ממלא את הרגיל, אפילו באמצע נסיעה.
בשני המיקרים הוא משמש כמיכל רזרבי רק שבשני אתה לא צריך לסובב ידנית ברז אלא רק להפעיל מתג והדלק זורם למיכל הרגיל.
כמובן שאפשר לקנות ברז חשמלי ואז גם לא צריך לסובב ביד ברז מכני אבל אם כבר משקיעים כסף אני הייתי ממליץ על משאבה חיצונית, אפשר להתקין אותה בתחתית הבודי וזה לא יפריעה לאף אחד.
יניב.

shmil
12-10-04, 22:45
המשאבה והברז פורקו כשפירקתי את הבודי כדי להרכיב אותו, הם לא קיימים ברכב.

ventil
13-10-04, 09:43
יניב
תודה רבה על המידע 8)

נראה לי שאלך על האפשרות השניה.


שלום לשמיל :)

מה שלומך ? מה שלום הדוב ?

תוכל לספר לי איך המערכת היתה מחוברת ?
מה דעתך, כיצד רצוי לחבר את המיכל ?
האם המשאבה / הברז עדיין קיימים ?
ראיתי שגם ממיכל הדלק יוצאים שני צנורות מהצד שלא מגיעים לקרבורטור
מה תפקידם ?
כמו כן ראיתי שמהפילטר דלק מפח מתפצלים שני צנורות, האם אחד מהם הגיע למיכל הרזרבי ?
האם המשאבה המיכנית עדיין תקינה ? מדוע בוטלה ?

באותה הזדמנות, ידוע לך אם הבולמים האחוריים הוחלפו ?
האם אתם התקנתם את ההגה כוח ?

ובכלל אודה לך מאוד, אם תוכל לתת לי עוד אינפורמציה שידועה לך על הג'יפ.

בברכה
עופר נגר

ventil
13-10-04, 14:31
עוד דבר שמיל

ישנו מפסק מאובטח-עם מכסה אדום
מצד שמאל של ההגה מה תפקידו ?

ליד בורר של הגז ישנו מהשהו לא מזוהה-מין בליטה מכוסה בפלסטיק -אשתדל להעלות תמונה, י ש לך מושג למה זה נועד??

תודה
עופר

shmil
13-10-04, 19:06
הפירוק של הששת והבנייה של הסיקס שלך היו כבר לפני כשנה, והסיקס אצלך כבר למעלה מחצי שנה אם אני לא טועה.
אני ממש לא זוכר מה היה ואיך היה, איך היה מורכב ואיזה מפסקים ואיך...., עניתי לך לגבי המשאבה החשמלית והבורר בין המיכלים, כי אותם אני זוכר שפירקתי.

עירא
13-10-04, 20:19
ראיתי שגם ממיכל הדלק יוצאים שני צנורות מהצד שלא מגיעים לקרבורטור
מה תפקידם ?


אלו צינורות שאמורים לטפל בנושא של אדי דלק (אני לא הכי בטוח בדיוק איך ולמה) אבל בחלק גדול מאוד (אם לא הרוב) המערכת כבר מזמן מזמן לא פעילה.



כמו כן ראיתי שמהפילטר דלק מפח מתפצלים שני צנורות, האם אחד מהם הגיע למיכל הרזרבי ?


תפקיד החיבורים:
1. כניסה - מקבל את הדלק מהמשאבה ומסנן אותו לפני כניסתו לקרבורטור.
2. יציאה - מוציא את הדלק המסונן לקרבורטור.
3. יציאת עודפים - מעביר את העודפים של הדלק שנשאב ע"י המשאבה אבל לא נוצל (משאבת הדלק דוחפת כל הזמן דלק לקרבורטור יותר ממה שהוא צורך בפועל) חזרה למיכל הדלק. חשוב מאוד לחבר את הצינור הזה. (מניסוי קטן שערכתי עם בקבוק 2ל' של מי עין-גדי בתור מיכל דלק ראיתי את כמות העודפים שחוזרת והיא ממש גדולה.)

עירא

yanivcj
13-10-04, 21:03
לפילטר דלק נכנס צינור אחד שמגיע מהמשאבה ויוצאים 2.
אחד עבה לקרבורטור ואחד קטן יותר זה עודפים למיכל הרגיל, זה לא מגיע למיכל הרזרבי.
אני ממליץ לך לחבר באופציה השנייה שכתבתי, ללא ברז, רק משאבה שממלאת את המיכל המקורי, והכוונה שלי היתה שאת הצינור שיוצא מהמיכל הרזרבי תיבר למיכל המקורי בצד, איפה שראיתה שני יציאות מקבילות שאתה לא יודע מה זה.
אכן זה אמור לטפל באדי הדלק, ברוב הסיקסים יש צינור שמחבר בין שני היציאות.
אתה מוזמן אלי למוסך בכ"ס לישור קו אם תרצה, או סתם לקפה.
יניב. 052-3573348

ventil
14-10-04, 09:32
יניב תודה רבה :lol: :lol:

אל תדאג אני אנצל את ההזמנה ואגיע אליך

ממני ה-ונטיל שאומר

"עשה לך רב וקנה לך חבר "
8)

נץ לבן
14-10-04, 22:59
אם תתיאש מהמיכל הזה ולא תחבר אותו (אולי בגלל ריח הדלק בתא הנוסעים :D ) אני אשמח לפתור אותך מימנו, אני מחפש מיכל כזה עבור מים.

נמרוד

yanivcj
15-10-04, 19:41
נימרוד - פיספסת, אני לפני שנה בערך זרקתי את המיכל שלי כי הוא היה מלוכלך וסתם לי פעמיים את הקרבורטור ב 2 טיולים ניפרדים וזאת לאחר ששלחתי אותו לניקוי אצל מישהו שמטפל במיכלי דלק ורדיאטורים.
אצלי בכל אופן לא היה ריח של דלק עקב המיכל הנ"ל, הצבא בנה אותו בקפידה, ברצינות.
יניב.

אליKO
17-10-04, 00:07
אם תתיאש מהמיכל הזה ולא תחבר אותו (אולי בגלל ריח הדלק בתא הנוסעים ) אני אשמח לפתור אותך מימנו, אני מחפש מיכל כזה עבור מים.
עבור מיכל מים לא מומלץ להשתמש במיכל דלק משום שהוא יחליד, מה שכן מומלץ הוא מיכל נירוסטה או פלסטיק.
אני מתעתד לבנות אחד כזה (מנירוסטה) ולמקם אותו מתחת למרכב בין הקורות.
אני אצלם ואתעד את התהליך לטובת כולם.
אליKO

-->