צפייה בגרסה מלאה : טיפול 10K בבית- טיפים, מישהו?
חשבתי לנסות לבצע טיפול 10,000 פשוט בבית וככה גם קצת להכיר יותר הרכב (ג'ימני 2005).
יש למישהו צ'ק ליסט לטיפול? - אני מניח שיש עוד כמה דברים שאולי לא חשבתי עליהם.
רעיונות?
ממי שניסה- איך רוקנתם שמן? לתוך כלי?
איפה נוח וטוב לקנות את החלקים?
איזה שמן? (נדמה לי שחצי סינטטי- אבל איזה סוג מומלץ)
וסתם כל מה שעולה על דעתכם.
אם יש מישהו שרוצה גם לטפל בעצמו, אפשר לעשות את זה במקביל.
תודה מראש,
נועם
נוח זה לשלם למוסך 100 שח על העבודה, זה כל הסיפור.
תאמין לי שאתה לא רוצה להיות בסרט שנטחנה לך הברגה בקרטר ולגרור את האוטו למוסך ולחכות שמישהו יתייחס אליך.
תן למקצוען לעשות את העבודה שלו, אז נכון זה עולה עוד 100 שח וגם אולי לא בדיוק תכיר את האוטו, אבל לפחות תוכל לנסוע בראש שקט.
נראה לי שאם נבדוק את החשבון נגלה שטיפול לבד עולה יותר מטיפול במוסך
(מוסך שמתמחה ברכבים שלנו, ולא מרכזי ודומיו)
אז אם המחשבה היא לחסוך- רד מזה.
אם המחשבה היא ללמוד, ולהתעמק ברכב שלך להכיר ולדעת בדיוק מה מותקן אצלך ברכב ומה מצבו האמיתי-
תשיג ספר טיפולים, תקרא בו.
תדע בדיוק מה צריך, אילו כלים, אילו חלפים, מה עושים ואיך.
אם אחרי זה יהיו לך שאלות אני בטוח שיהיה מי שיוכל לסייע לך.
היה לינק לא מזמן להיינס (או מקביל) של ג'ימיני.
בהצלחה!!
נראה לי שאם נבדוק את החשבון נגלה שטיפול לבד עולה יותר מטיפול במוסך
(מוסך שמתמחה ברכבים שלנו, ולא מרכזי ודומיו)
אז אם המחשבה היא לחסוך- רד מזה. טעות!
אם המחשבה היא ללמוד, ולהתעמק ברכב שלך להכיר ולדעת בדיוק מה מותקן אצלך ברכב ומה מצבו האמיתי-
תשיג ספר טיפולים, תקרא בו.
תדע בדיוק מה צריך, אילו כלים, אילו חלפים, מה עושים ואיך.
אם אחרי זה יהיו לך שאלות אני בטוח שיהיה מי שיוכל לסייע לך.
היה לינק לא מזמן להיינס (או מקביל) של ג'ימיני.
בהצלחה!!
תתחיל לטפל בבית. אולי הטיפול הנוכחי יעלה לך מבחינת חלפים יותר מאשר במוסך, אבל פה תדע בדיוק מה יש באוטו ולא לסמוך רק על החשבונית שהמוסך יוציא לך.... לידע שתצבור מטיפול כזה אין מחיר. הוא יעזור לך להכיר יותר טוב את הרכב ולאתר בו תקלות.
תוריד את הספר, הוא בנוי כמו ה FSM של סמוראי (אני חושב שזה הFSM לגימיני). הוא פשוט וברור ויש לך צעד אחר צעד לכל פירוק והרכבה, זמני טיפולים ומה מחליפים בכל טיפול. תבין מה אתה הולך לעשות ותשאל שאלות כדי להבין.
אור,
הברגה בקרטר גם מוסך יכול להרוס באותה מידה שאתה יכול להרוס. אתה יודע איך אתה תתקן את זה, איך המוסך תיקן את זה אתה לא יודע, לא בטוח שתדע שבכלל ההברגה הלכה.
איתי.
תתחיל לטפל בבית. אולי הטיפול הנוכחי יעלה לך מבחינת חלפים יותר מאשר במוסך, אבל פה תדע בדיוק מה יש באוטו ולא לסמוך רק על החשבונית שהמוסך יוציא לך.... לידע שתצבור מטיפול כזה אין מחיר. הוא יעזור לך להכיר יותר טוב את הרכב ולאתר בו תקלות.
תוריד את הספר, הוא בנוי כמו ה FSM של סמוראי (אני חושב שזה הFSM לגימיני). הוא פשוט וברור ויש לך צעד אחר צעד לכל פירוק והרכבה, זמני טיפולים ומה מחליפים בכל טיפול. תבין מה אתה הולך לעשות ותשאל שאלות כדי להבין.
אור,
הברגה בקרטר גם מוסך יכול להרוס באותה מידה שאתה יכול להרוס. אתה יודע איך אתה תתקן את זה, איך המוסך תיקן את זה אתה לא יודע, לא בטוח שתדע שבכלל ההברגה הלכה.
איתי.
משהו יכול להעלות את הלינק לספר של היינס לגימיני?
משהו יכול להעלות את הלינק לספר של היינס לגימיני?
תחפש בשירשורים האחרונים, זה היה שבוע שעבר או לפני שבועיים.
איתי.
חנן-ג'יפולוג
22-12-09, 10:52
אם תעבוד עם ספר טיפולים צמוד, ותפעל בקפדנות ע"פ הספר:
הסיכוי שבמוסך יחרבו לך את ההברגה גדול יותר מהסיכוי שלך לחרב אותה, שכן אתה עובד ע"פ הוראות היצרן, ובמוסך לא.
הטיפול יעלה לך יותר זול, אני לא מבין איך מישהו הגיע למסקנה שונה, ועוד טרח לפרסם אותה בפומבי.
הטיפול יצא בסדר גודל יותר איכותי. בנמוסך לא מטפלים ע"פ הספר, והסיבות לכך שוות דיון נפרד, מעמיק וכואב. זה המצב, בכל מקרה.
גילוי נאות: הכותב הוא מנהל טכני במוסך יבואן.
לשאלה עצמה:
אתה מרוקן את השמן לתוך כלי. את השמן אתה מכניס לכלי סגור ומוסר למוסך שיעביר את השמן למיחזור. אתה לא זורק את השמן לפח האשפה הקרוב או שופך לאדמה, כי השמן הזה יגיע בסוף למי השתייה שלנו.
חלקים תקנה מקוריים, למעט אולי במקרים שבהם אתה יודע שהחלק התחליפי שאתה קונה מיוצר אצל אותו יצרן שמייצר ליצרן הרכב שלך, וגם אז ייתכן שאתה מתפשר על האיכות.
טיפ למילוי השמן בסרנים /גיר(אם ידני ) ו טרנספר .
אני אכלתי הרבה חצץ עם מילוי שמן בסרנים , עד שהתחלתי להשתמש במשאבה לשאיבת נוזלים .
איפה קונים כל חנות הספקה טכנית , איך נראית המשאבה :
צינור חלול ארוך שבראשיתו יש מין בוכנה גמישה מפלסטיק בצבע אדום .
עלות 10-20 שח , שווה כל אגורה ! .
טיפ 2 . איך לא לטחון את ההברגה של פקקי מילוי וריקון השמן,
1- לנגב שמן מאזור ההברגה (בזמן הפתיחה)
2- להשתמש בכלים איכותיים שלא מצ'טקמקים .
3- לא לפתוח כשהרכב חם מאוד משתי סיבות :
א- שלא תקבל כוויה מהשמן החם ,ב -יותר סיכוי לטחון הברגה בזמן שהפלדה חמה (גמישה) .
4- בזמן פתיחת הפקק , יש ללחוץ על ידית הרצ'ט כלפי הבורג על מנת למנוע החלקה החוצה של הידית .
5- ואחד החשובים , לא לסגור חזק שמסיימים .
בצלחה .
הטיפול יעלה לך יותר זול, אני לא מבין איך מישהו הגיע למסקנה שונה, ועוד טרח לפרסם אותה בפומבי.
תודה.
לא חשבתי לעשות את זה מבחינת חיסכון בעלויות, למרות שדי ברור לי שזה יצא זול יותר (איך מוסך ירוויח על שמן מנוע שהוא קונה ממישהו אחר בלי להעלות את המחיר?)
חלקים קונים דרך מחסן היבואן?
חנן-ג'יפולוג
22-12-09, 19:29
לא חובה, יש גם במוסכי הרשת של היבואן, ובמקרים מסוימים יש גם בתי עסק שמוכרים חלפים מקוריים. אם אני לא טועה אז אחד מהם הוא "אישטח" שמפרסם באתר זה.
המוסך מרוויח על השמן מבלי להעלות את המחיר ביחס למחיר השוק, כי הוא קונה אותו במאסות גדולות ומשלם מחיר נמוך בהרבה ממחיר השוק.
חנן-ג'יפולוג
22-12-09, 19:35
אחד החשובים , לא לסגור חזק שמסיימים
לא סוגרים חזק ולא חלש. סוגרים ע"פ המומנט הרשום בהוראת היצרן. בשביל לסגור חזק וחלש ולא נכון יש מוסכים.
תחפש בשירשורים האחרונים, זה היה שבוע שעבר או לפני שבועיים.
איתי.
אחרי חיפוש לא מצאתי, משהו יכול להעלות את הלינק שוב?
הנה השרשור:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=39779
חברים, כל מה שאתם אומרים הוא נכון למי שיש לו קצת רקע טכני וידע.
מה יקרה למי שלא יודע לעשות הברזות ?
אני פעם הורדתי שמן פילטר בבמוו, הפקק שם היה ככ שחוט שהוא נשבר לי בתוך האגן בזמן ההוצאה, לא היו לי בבית את הכלים להתמודד עם זה ונאלצתי לגרור למוסך, שם כבר דאגו לזרגג אותי על הנסיון לחסוך.
אז בבקשה קחו כל דבר בפרופורציה, כי אני בטוח שאף אחד כאן לא ממש משתוקק להתקע בשטח בגלל טעות שהוא ביצע מחוסר ידע בטיפול עצמי ברכב.
ואל תגידו לי "מכונאות רכב זה חרטא"
חברים, כל מה שאתם אומרים הוא נכון למי שיש לו קצת רקע טכני וידע.
אני פעם הורדתי שמן פילטר בבמוו, הפקק שם היה ככ שחוט שהוא נשבר לי בתוך האגן בזמן ההוצאה, לא היו לי בבית את הכלים להתמודד עם זה ונאלצתי לגרור למוסך, שם כבר דאגו לזרגג אותי על הנסיון לחסוך.
ואל תגידו לי "מכונאות רכב זה חרטא"
מסכים! בתור מישהו שלמד את הצדעים הראשונים כעובד במוסך, עם השגחה צמודה, אני ממליץ לך דבר פשוט: אל תעשה את הטיפול הראשון לבד.
רוב השיעורים הכי חשובים במכונאות רכב הם איך להתייחס לברגים, בעיקר כי אין בנושא הזה יותר מדיי ספרות מקצועית.
תמצא לך מישהו שילווה אותך בצעדים הראשונים האלה, ואם אתה גר במרכז אתה מוזמן ליצור קשר (ה"פ) ואני אשמח לעזור ולייעץ.
לא צריך לעשות מכל זבוב פיל!
סך הכול לרוקן שמן ולמלא
ההברגה בקרטר בנויה בצורה כזאת שגם אם
פיספסת במומנט אז זה יהיה בסדר (כמובן עד גבול מסויים)
תמיד יש פחד פעם ראשונה לעשות משהו שלא יודעים. לכן תחקור, תלמד, תדע ואז תעשה.
אם המוסכניק הכי זוטר(כזה ללא הכשרה והמבין יבין) יכול לעשות תאמין לי שגם אתה;)
GodsFather
23-12-09, 09:20
תמצא לך מישהו שילווה אותך בצעדים הראשונים האלה, ואם אתה גר במרכז אתה מוזמן ליצור קשר (ה"פ) ואני אשמח לעזור ולייעץ.
זו ההמלצה הנכונה למי שמתחיל לצעוד בעולם הזה. לא מוסך ולא בטיח. תופסים חבר או מכירים חבר חדש דרך הפורום (אני הכרתי כמה מחבריי הטובים ביותר דרך הפורום הזה) וצוללים.
כשעושים טיפול לפי הספר, בודקים עוד כמה דברים חוץ מפילטר שמן ופלאגים. אפשר לעבור על כל פינה של הרכב, לבדוק חופשים ובלאי, לוודא תקינות של כל חלק ברכב, צנרת מים, חיווט חשמל, לגרז פטמות ועוד ועוד. דבר ששום מוסך לא יעשה לך ובטח שלא בדקדקנות שאתה תעשה כבעל הרכב.
את הדיון על ההבדל בין "מוסך" לבעל מקצוע, נשאיר לפעם אחרת.
חנן-ג'יפולוג
23-12-09, 12:05
מה יקרה למי שלא יודע לעשות הברזות ?
אני פעם הורדתי שמן פילטר בבמוו, הפקק שם היה ככ שחוט שהוא נשבר לי בתוך האגן בזמן ההוצאה, לא היו לי בבית את הכלים להתמודד עם זה ונאלצתי לגרור למוסך, שם כבר דאגו לזרגג אותי על הנסיון לחסוך.
אז בבקשה קחו כל דבר בפרופורציה, כי אני בטוח שאף אחד כאן לא ממש משתוקק להתקע בשטח בגלל טעות שהוא ביצע מחוסר ידע בטיפול עצמי ברכב.
ואל תגידו לי "מכונאות רכב זה חרטא"
רוב הסיכויים שהפקק היה שחוט כי מישהו במוסך שחט אותו.
מכונאות רכב זה חרטא? מישהו רוצה להיתקע בגלל טיפול לא נכון? ממש לא. בדיוק בגלל זה אני מטפל לבד ולא משלם לחרטטנים שיעשו את זה (למרות שמתוקף תפקידי אני יכול לקבל את הטיפול בלי לשלם כלום) .
אף אחד לא מעודד כאן פגיעה באיכות הטיפול על מנת לחסוף כסף. בדיוק הפוך: מדברים על שיפור האיכות כשביחד עם זאת גם חוסכים כסף.
ולגבי טיפול בבעיות חריגות שאתה לא יודע לטפל בהן: המיוחד בפורום הזה הוא שיש כאן הרבה אנשים של עשה זאת בעצמך, שישמחו לעזור בשעת הצורך, ואם במקרה הגרוע ביותר אתה חייב להגיע עם העבודה למוסך, בראייה הכוללת זה לא נורא, כי בחישוב כולל לאורך זמן, אתה תמיד תצא מורווח במובנים של איכות עבודה ועלות.
מצטרף להמלצה של אמיר ורון על ליווי, אם אין לך ניסיון בטיפולים.
לפחות שיהיה לך מישהו לגיבוי, אם משהו מסתבך.
בטיפול האחרון ב 75 לא הצלחתי לשחרר פילטר שמן, למרות ניסיון עם שני מפתחות ייעודיים, וחבר מהמושב, עם מפתח שלישי, הצליח לשחרר את הפילטר הסרבן (יודע - ומוותר - על השיטה עם המברג...).
שבועיים אחרי זה, אותו חבר מטפל בג'יפ שלו, ושובר בורג של הקרטר במהלך ניסיון להחליף אטם. כאן כבר קראנו למומחה הטכני של המושב, שחילץ את הבורג וסידר הברזה חדשה.
בקיצור, עזרה הדדית גם מלמדת, וגם חשובה.
בנוסף, את החלקים קניתי דרך חבר פורום (חלקים מקוריים), במחירים סבירים, ועם החסכון בעלות העבודה, הטיפול עלה פחות מחצי מאשר במוסך, ועל הרווח של הכרת הרכב והלימוד כבר כתבו לפני.
בהצלחה.
לא סוגרים חזק ולא חלש. סוגרים ע"פ המומנט הרשום בהוראת היצרן. בשביל לסגור חזק וחלש ולא נכון יש מוסכים.
מסכים ברמה הכללית כל בורג צריך לסגור עם ידית מומנט , אני טחנתי כבר 3-4 כאלה .
אני לא ממליץ לעשות בלי , אבל אם אין אז ... לא חזק .
אמרתי לא חזק כי אם כבר הוא סוגר עדיף במקרה הכי גרוע ,( שוב אני מדגיש אם אין ידית מומנט)
להניח קרטון יבש מתחת לרכב ולוודא שאין נזילה מאשר לשחוק את ההברגה , ואז אם אין רתכת אז אתה בצרה .
אגב טיפ נוסף , קודם לוודא שהפקק מילוי נפתח ורק אחרי זה לפתוח את הפקק ריקון , ככה אפשר לנסוע ברכב גם אם נתקע הפקק . *
טיפ לאיך להוריד פילטר שמן ו לא להתלחלך (כמעט)
http://toyotasurf.asn.au/techsite/no_mess_oil_change.htm
טיפ נוסף - לפני שאתה הולך לכנות פילטר שמן תבחן את מצב הבורג של הקרטר. אם הוא לא "נראה לך", קנה אחד חדש, יחד עם שייבת הנחושת שבא מתחתיו (זה עולה גרוש וחצי).
מסכים ברמה הכללית כל בורג צריך לסגור עם ידית מומנט , אני טחנתי כבר 3-4 כאלה .
אני לא ממליץ לעשות בלי , אבל אם אין אז ... לא חזק .
אמרתי לא חזק כי אם כבר הוא סוגר עדיף במקרה הכי גרוע ,( שוב אני מדגיש אם אין ידית מומנט)
להניח קרטון יבש מתחת לרכב ולוודא שאין נזילה מאשר לשחוק את ההברגה , ואז אם אין רתכת אז אתה בצרה .
לא כל בורג.. נראה לי מעט מוגזם. אי אפשר להכניס ידית מומנט לכל מקום.
וגם בספר רכב לא היצרן מומנט סגירה לכל בורג.
נכון שלכל בורג, יש מומנט סגירה מסויים, תחום מסויים שנקבע אני מניח לפי פרמטרים של הברגה, קוטר,חוזק, ראש, חומר.. ולחומר שמבריגים אליו.. זה אפילו מוזכר איפשהו בספר בצורה כזו או אחרת.
ובהחלט חשוב ניסיון ורגש בידיים, ולא לכולם יש..
לדעתי 70% מהעניין נמצא ברצון... ועוד 30% בניסיון, וניסיון זה דבר נירכש, אז מה החשש וההפחדות?!
במיוחד כשיש כן קהילה נפלאה כזאת שרק ששה לעזור.
נראה לי שאפשר לסכם ולומר, מבלי לזלזל כמובן.. שאחוז לא קטן של המכונאים בארצנו הם לא בדיוק חכמי הדור.. ויש המון חאפרים.
אז בכל הקשור למכניקה פשוטה, .. כמו רוב הג'יפים כאן ורוב העבודה שניתן לעשות בקלות יחסית מתחת לבית אין סיבה שלא אוכל לבצע בעצמי.
וכמו (כמעט) בכל תחום בחיים.., אם אין אני לי מי לי.
ובטיפול 10,000 ..ובעצם בכל עבודה עצמית, אני אקפיד על כל הוראות היצרן, אני גם אתבונן לעומק ואחפש רג'קטים נוספים.
גם כי אני אוהב את זה, וגם כי זה האוטו שלי.
אני גם ירוויח את הכף שאחסוך וגם ירוויח מכך שאני יכיר את האוטו שלי יותר טוב, אם זה יהיה מכשול ואם זה בשעת תקלה באמצע טיול מרוחק.
בקיצור,
אל פאניקה!
יש בריטניקה (או היינס וצ'ילטון.. )
:rolleyes:
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.