צפייה בגרסה מלאה : ג'יפ + פריצת דיסק / בעיות גב - המלצה.
שלום לכולם,
בעבר התעניינתי בג'יפ בתקציב של עד 40K (כולל ישור קו) ועלו כל מיני הצעות.
בן היתר היה על הפרק סמוראי וסיקס... עכשיו... יש פרמטר חדש במשוואה... האישה.
היא התחילה להתעניין ורוצה להצטרף לטיולים , אבל יש לה בעיות גב (אחרי רכיבה על האופנוע לדוגמא כואב לה.)
רציתי לדעת , האם היא תסבול בכל ג'יפ שהוא בטיולים (לא אקסטרימים...)
האם יש המלצה למשהו ידידותי לגב ?!
תודה.
בן היתר היה על הפרק סמוראי וסיקס... \
סיקס וסמוראי (עם קפיצי עלים) מאוד קשים וקופצניים בשטח.
כל רכב עם קפיצי סליל ייתן נוחות הרבה יותר גדולה בשטח.
בכל רכב עם 4 קפיצי סליל, ניתן בקלות להתאים קפיצים ובולמים יותר רכים, ניתן בכל רכב להחליף כסא נוסע למשהו רך ומפנק.
ניתן לנוע עם פחות לחץ אוויר בצמיגים, ואז הרכב קופץ פחות.
בקיצור, יש פתרונות לנוחות ברכב שטח.
אבל, זה לא ייסע כמו פרייבט על הכביש.
מצד שני, נסיעה על אופנוע היא לא מדד לשום דבר שקשור לישיבה על כסא ברכב.
הייתי ממליץ על כירופרקט.
מנסיון עושה פלאים לגב, בלי קשר לאיזה רכב אתה נוסע...
(ואני על סופה בועטת)
סביון
בוקר טוב
בתור אחד שיש לו 3 פריצות דיסק הכאב מורגש יותר במושבים מאוד רכים ששוקעים לתוכם. אני נוסע על איסוזו טרופר וקודם הייתי על סונומה ולא מרגיש כלום. מה גם יש יתרון לג'יפ לעומת פרייווט בזה שהמושב גבוהה יותר מה שבאמת מקל לעומת ישיבה נמוכה.
בוקר טוב
בתור אחד שיש לו 3 פריצות דיסק הכאב מורגש יותר במושבים מאוד רכים ששוקעים לתוכם. אני נוסע על איסוזו טרופר וקודם הייתי על סונומה ולא מרגיש כלום. מה גם יש יתרון לג'יפ לעומת פרייווט בזה שהמושב גבוהה יותר מה שבאמת מקל לעומת ישיבה נמוכה.
תודה.
אבל לשבת ליד הנהג זה שונה מאשר לשבת במקום הנהג.
רציתי לדעת , האם היא תסבול בכל ג'יפ שהוא בטיולים (לא אקסטרימים...)
האם יש המלצה למשהו ידידותי לגב ?!
לא מקנא בך ובוודאי לא באשתך.
בעיות גב זו צרה צרורה. בשטח אשתך תסבול גם בדיסקו 3 או בריינג', שניהם עם כריות אוויר, שהם רכבי השטח הכי נוחים שאני מכיר.
אין מה לעשות - בעיות גב קשות לא הולכות עם ג'עג'ועים בשטח. אלה לא רק המהלומות שמשוגרות ישירות מהגלגלים אלא גם זוויות שהרכב נכנס אליהן שמפעילות לחצים על הגב וגורמות לכאבים. לך לכל אורטופד ו/או כירופרקט והם יגידו לך את זה.
תשכח מכלים על קפיצי עלים כמו סיקס, סמוראי, סופה, היילקס וכו'. גם על הקפיצים המשופרים ביותר עדיין יכאב הגב אפילו בשבילים נוחים פחות או יותר.
קפיצי סליל טובים כמו בדיסקו למשל, יאפשרו לה אולי - רק אולי - נוחות נסבלת, וגם זה לא בשטח משובש מדי. לא מעבר לזה.
גב זו צרה רצינית,אני עם פריצת דיסק ובלט בארבע חוליות.הרכב היחידי שאני הצלחתי לצאת ממנו זקוף זה דיפנדר,עם הכסא המקורי שמשום מה הקל עליי יותר מכל כיסא אורטופדי אחר.
בעיקר אם הפריצת דיסק היא בגב תחתון, לדיפנדר יש יתרון בגלל תנוחת ישיבה זקופה בניגוד לרכבים בהם המושב קרוב יותר לריצפת הרכב והרגליים נמתחות לפנים.(מהפראנר הייתי יוצא גמור מכאבים)
חפש רכב,עם תנוחת ישיבה הקרובה ביותר לכיסא-ישבן גבוה ושטח נרחב לרגליים ללכת לאן שנח-אני מכיר שניים כאלו-דיפנדר(שגם מערכת המתלים המקורית המעולה שלו-מונעת טילטולים וקפיצות),ופולקסוואגן טרנספורטר.
עם הדיפנדר בשטח הרגשתי יותר נח ועם פחות כאבים מכל רכב פרטי אחר שנסעתי בו על הכביש
דרור הראל
אמרתי לך, אתה צריך ויטרה ארוכה.
אמרתי לך, אתה צריך ויטרה ארוכה.
אמרת דיסקו... אמרת פג'ארו...
רק ויטרה לא אמרת !!! :p
לדעתי כל אחד ירגיש אחרת בכל רכב.
גם אצלי הגב לא מושלם, אמנם ללא פריצות דיסק חס וחלילה, אבל לפעמים כואב פה ושם מדי פעם. זה הגיל, מה לעשות.
אני גבוה והרגליים שלי ארוכות, ודיפנדר למשל שיש לו מתלים מעולים ואני נהנה לנהוג בו, פשוט הורג אותי לגמרי. אני יוצא ממנו שבור. יום שטח בדיפנדר מרתק אותי אח"כ לחצי יום עד יום שלם למיטה עם כאבים שחבל על הזמן, וזה כנראה בגלל תנוחת הישיבה המוזרה. להתרגל לדבר כזה? לא רוצה לחשוב על זה בכלל.
חוץ מהדיפנדר שפשוט אין לו הנדסת אנוש בסיסית, בד"כ הכי רע לי במכוניות מהמזרח והכי טוב לי בוולבו לדגמיה ובאמריקאיות שנותנות יחס טוב בין הדוושות-מושב-הגה, שמתאים לאנשים גבוהים עם רגליים ארוכות. בגלל זה כל כך נעים לי בסופה (תנוחת נהיגה של רנגלר) - למרות הנוקשות הבסיסית, הרי שתנוחת הישיבה הטובה (מבחינתי ולטעמי) מפצה על הכל.
גם אני שותף לצרה של אישתך. הפתרון שאני אימצתי הוא אכן נסיעה בתנוחה זקופה ע"י כיוונון הכיסא (לנדקרוזר פראדו) וגם חגורת גב שמקבעת את החוליות. לא נוח אבל אני לא סובל אחרי טיולים.
גם אני שותף לצרה של אישתך. הפתרון שאני אימצתי הוא אכן נסיעה בתנוחה זקופה ע"י כיוונון הכיסא (לנדקרוזר פראדו) וגם חגורת גב שמקבעת את החוליות. לא נוח אבל אני לא סובל אחרי טיולים.
אבל בכל זאת... כלים כגון סופה / CJ / סמוראי אמורים לרדת מהפרק ?!...
שיקול נוסף... כמה היא כבר תצטרף... נשים זה עם לא צפוי...
עזוב אותך אם תקנה דיפהדר או סופה אחרי חודש תתחיל לקלל את האוטו ותשים שלט למכירה. אם היית כל כך רוצה ג'יפ אמיתי לא היית מסתכל על שיקולים ראליים. מי שקונה סופה, דיפנדר, סמוראי וכו' עוששה את זה כי הוא אוהב את האוטו לא כי זה פרקטי. בסופו של דבר כל ג'יפ הוא מקור להוצאות נוספות וככל שהוא יותר "קיצוני" ההוצאות יותר גדולות. כי מה שתחסוך בחלקי חילוף/טיפולים בסיקס תוציא על לדגם את האוטו (אני יודע אני חי בסרט הזה).
אבל גם לא חייבים להיות משוגעים לדבר כדי לקנות רכב שטח ולטייל. למה אני חושב שויטרה זואופציה טובה לך? מכמה סיבות:
1. ויטרה ארוכה היא רכב מאוד פרקטי לנסיעות יומיומיות למשפחה + ילדה במקרה שלך.
2. מנוע 1.6 אמין שלא אוכל הרבה דלק (יחסית לסופה)
3. עבירות טובה ואם קצת שיפורים אין הרבה מקומות שלא תעבור.
4. זמינות חלקים ושיפורים טובה (וזולה במקרה של השיפורים, נעילת דיפרנציאל אוטומטית באלפיים ומשהו שקל בארץ כולל הרכבה).
5. נוחות נסיעה טובה (לאישה הסובלת).
6. סחירות מעולה (כי אצלך זה שיקול).
בג'יפ כמו סופה, סיקס, סמוראי, דיפנדר וכו' האישה תצעק כי לא נוח, כי אין מזגן, כי הברזנט קצת דולף, כי המוסכניק ו/או רואים אותך יותר ממנה, כי יש טסט פעמיים בשנה (לפעמים), כי היא לא יכולה לנהוג, כי זה לא רכב בטוח לילדה, כי וכי וכי וכי.....
הויטרה גם תסתום לה את הפה, הילדה לא תסבול בטילטולים והכי חשוב הויטרה תכניס אותך לעולם השטח בעדינות וברכות.
דרך אגב כל ה-SUV למינהם מצויינים גם אבל האחזקה שלהם פשוט יותר יקרה.
אני נכה צהל. L4 L5 -L5 S1 אם זה אומר לך משהו.
אני טס על פנטום.
תנוחת ישיבה גבוהה מאד כסא מתכוונן לכל הכיוונים.כולל בוכנה הדראולית וקפיץ שיכוך.עם אפשרות כוון משקל גוף.
כסא כזה יש גם בצד הנוסע.
מי שיגיד שאין קפיצות ובעיטות טועה ומטעה,אבל איכות החיים עם כסאות כאלו ,היא לא ניתנת להשוואה.
פשוט עולם אחר.
מה אני אגיד לך ,האשה אפילו לא חולמת לעלות לגיפ,כי לה זה לא נוח..לך תבין[אי אפשר].
דרך אגב זה ,הפנטום שלי.
אבל בכל זאת... כלים כגון סופה / CJ / סמוראי אמורים לרדת מהפרק ?!...
אם אתה רוצה נוחות, אז כן.
שיקול נוסף... כמה היא כבר תצטרף... נשים זה עם לא צפוי...
בדיוק - נשים זה עם לא צפוי!
אתה מצפה שאני "אנחש" את אשתך דרך האינטרנט :shock:
מספיק לי שלי :D:D
תודה רבה לכווווווולם על התגובות.
מתוך סקרנות , למה ויטארה עדיפה על טרופר ?
3 הסיבות היחידות שאני יכול לחשוב עליהן הן:
1. עלות אחזקה זולה משמעותית (בנזין/חלפים)
2. פשטות (קשור ל 1)
3. גודל פחות מאיים - יכול להיות גם חיסרון אם צריך מקום ל 5 אנשים ומעלה
מבחינת עבירות, הויטרה מעט פחות עבירה (צמיגים קטנים יותר)
יקרה יותר לרכישה
באופן אישי, אני מאוד אוהב את הויטרה.
סער.
לרוב הגולשים אני כנראה לא מחדש, אבל
אנחנו בטיולים מורידים לחץ ל-18 בכל הגלגלים.
הסופה (נעולה ב-31) הופכת, לדברי זוגתי, ל"ממש נוחה"...
הויטארה עדיפה... כי הוא אוהב ויטארה. (שנהנית מיתרון באמינות אבל ממש ממש ממש לא בנוחות)
הרכבים הנוחים ביותר שהיו לי: דיסקו וטרופר.
בכל מקרה: רכבים ארוכים יהיו יותר נוחים מקצרים, מאחר ומרבית הכסאות המתכווננים בקצרים, נוטים להפוך למגלשות שלא אוחזות מספיק טוב.
בנסיעות ארוכות, גם ה GMC וגם הפאג'רו היו סיוט, אפילו הטריוס היה יותר נוח, הטרופר היום בדרגה אחרת של נוחות. נסיעה מחיפה לשיטים לפני כמה שבועות, ולא יצאתי מהרכב כמו סימן שאלה.
עם הדיסקו? היה יותר נוח, אבל לא היו נסיעות ארוכות, מאחר והיה שובק מיכולת נסיעה באמצע הדרך..
הפיתרון הכי טוב לדעתי (ראיתי משהו שעשה את זה בסיקס בצד נוסע בשביל האשה) כסא אורטופדי עם כנפיים שתומכות את הגוף ובסיס הדראולי/פנאומטי שניתן לכוונון לפי משקל גוף.
אם נוחות זה הסעיף הכי חשוב בשיקולים אז אתה יכול לחשוב בכיוון של ריינג' רובר משנים מוקדמות עם מערכת מתלי אויר....פשוט הכי נוח...
גב זה ענין מאוד שונה מאחד לשני -אני לדוגמא יכול לנסוע שעה ב מיצובישי לנסר של אישתי
ולצאת עם הגב כואב אבל יום שלם של רכיבה על הטרטורון (פולאריס ) שהיה לי או נסיעת שטח
ארוכה וממושכת בסופה (ארוכה וללא שיפורים) והגב כמו חדש !!!
לדעתי צריך פשוט לנסות לשבת בכמה סוגי רכב ולראות איפה יותר נוח ואת מה אישתך פוסלת
אפילו בלי לשבת וסמוך עלי יהיו כאלה מקרים.
אם נוחות זה הסעיף הכי חשוב בשיקולים אז אתה יכול לחשוב בכיוון של ריינג' רובר משנים מוקדמות עם מערכת מתלי אויר....פשוט הכי נוח...
זה נכנס בתקציב של 40K ? :-)
ראיתי ביד 2 שנת 94...
הוא ממש , אבל ממש.. מכוער....
מכוער או יפה זו שאלה של טעם אישי...אני סבור למשל שהדיפנדר שלי הוא יפה...אך משום מה רבים סבורים ההיפך...מעניין למה...
לגבי הריינג' רובר קלאסיק - מחיר המחירון שלו הוא כ- 36K ש"ח.
שקלתי לרכוש הריינג' קלאסיק הלבן שביד 2 ואף בדקתי אותו..הרכב אכן שמור מאד יחסית לשנתון ובמציאות הוא הרבה יותר יפה מהתמונות...
אבל, הרכב עבר הסבה לקפיצי סליל ובולמים רגילים במקום מערכת המתלים המבוססת על כריות האויר....למרות המעבר עדיין הוא מגהץ את השטח בצורה מדהימה ויכול להתאים בסעיף הנוחות המבוקשת..
בשנתון הזה הריינג' הוא למעשה עם המנוע ומרבית המיכלולים של הדיסקברי בנזין לטוב ולרע...יחסית אמינות טובה פלטפורמה טובה לשיפורים ויכולות שטח גבוהות אפילו במצבו הסטנדרטי..
קח בחשבון שמדובר ברכב נדיר יחסית, חלקי פלסטיקה שיתקלקלו וכו' צפויים לעלות הרבה תחזוקה תהיה יקרה יותר מרכב נפוץ מאותו שנתון...גם אם האמינות היא טובה יחסית עדיין לא לשכוח שמדובר בלנדרובר ...
לגבי המחיר - הוא בהחלט נכנס לתקציב המוכר דורש מעל המחירון...אבל כנראה יתפשר על המחיר שהוא דורש.
מכוער או יפה זו שאלה של טעם אישי...אני סבור למשל שהדיפנדר שלי הוא יפה...אך משום מה רבים סבורים ההיפך...מעניין למה...
לגבי הריינג' רובר קלאסיק - מחיר המחירון שלו הוא כ- 36K ש"ח.
שקלתי לרכוש הריינג' קלאסיק הלבן שביד 2 ואף בדקתי אותו..הרכב אכן שמור מאד יחסית לשנתון ובמציאות הוא הרבה יותר יפה מהתמונות...
אבל, הרכב עבר הסבה לקפיצי סליל ובולמים רגילים במקום מערכת המתלים המבוססת על כריות האויר....למרות המעבר עדיין הוא מגהץ את השטח בצורה מדהימה ויכול להתאים בסעיף הנוחות המבוקשת..
בשנתון הזה הריינג' הוא למעשה עם המנוע ומרבית המיכלולים של הדיסקברי בנזין לטוב ולרע...יחסית אמינות טובה פלטפורמה טובה לשיפורים ויכולות שטח גבוהות אפילו במצבו הסטנדרטי..
קח בחשבון שמדובר ברכב נדיר יחסית, חלקי פלסטיקה שיתקלקלו וכו' צפויים לעלות הרבה תחזוקה תהיה יקרה יותר מרכב נפוץ מאותו שנתון...גם אם האמינות היא טובה יחסית עדיין לא לשכוח שמדובר בלנדרובר ...
לגבי המחיר - הוא בהחלט נכנס לתקציב המוכר דורש מעל המחירון...אבל כנראה יתפשר על המחיר שהוא דורש.
אז למה בחרת דיפנדר בסוף ?
איפה יש תמונות שלו ?
כנראה שלא הסברתי את עצמי היטב.
אני בעלים של הדיפנדר שלי מזה כשנתיים. לפניו היה לי לנדרובר דיסקברי בנזין.
עבר לי לרגע ג'וק בראש להחליף שוב ת הדיפנדר בחזרה למשהו מתורבת יותר ושקט יותר..לכן הלכתי לראות את הריינג' קלאסיק שבלוח יד 2 .
לכן ההנחה שלך שבסוף בחרתי בדיפנדר על פני הריינג' אינה נכונה.
תמונות וסירטונים של הדיפנדר שלי אתה יכול לראות בשירשור כאן:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=23471&page=77
הסירטון:
http://www.youtube.com/watch?v=s06JUmA_l7k
שלמה
כנראה שלא הסברתי את עצמי היטב.
אני בעלים של הדיפנדר שלי מזה כשנתיים. לפניו היה לי לנדרובר דיסקברי בנזין.
עבר לי לרגע ג'וק בראש להחליף שוב ת הדיפנדר בחזרה למשהו מתורבת יותר ושקט יותר..לכן הלכתי לראות את הריינג' קלאסיק שבלוח יד 2 .
לכן ההנחה שלך שבסוף בחרתי בדיפנדר על פני הריינג' אינה נכונה.
תמונות וסירטונים של הדיפנדר שלי אתה יכול לראות בשירשור כאן:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=23471&page=77
הסירטון:
http://www.youtube.com/watch?v=s06JUmA_l7k
שלמה
אצלכם זה נראה כל כך קל... :-)
קודם כל המלצה חמה על דר' אשכנזי מאסותא מנתח גב בחסד עליון.
לא מומלץ בהחלט, לסובלים מבעיות גב ושנמצאו אצלהם ממצאים ברורים,לצאת לטיולי ג'יפים, לא שמעתי שום המלצה בנושא.תמצאו תחביב אחר כי החום שנוצר בגב בעת הטילטולים מעודד דלקות ולאורך זמן מגביר את השחיקה הטבעית , התחביב הכי טוב לעונה זו זה שחיה בים ,פשוט כיף.
לגבי דעתך על הקלאסיק ...זה הרכב היחיד בעולם ומעולם שהוצג במוזאון הלובר בפריס כיצירת אומנות הכי שימושית !
מה שהכי בטוח זה להשתמש בקרם הגנה מהשמש ולהיתיעץ עם דר' אשכנזי ממרפאת הכאב באסותא ושרק תהיו לי בריאים. :rolleyes:
תודה על המידע לגבי הקלאסיק.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.