PDA

צפייה בגרסה מלאה : ניסיון כאוב עם מנוע מפירוק



eliv1
14-06-04, 13:09
לכל הקורא, הודעה זו לא באה להשמיץ, אלא ללמד מניסיון אישי כאוב.

את סיפור המנוע שלי חלקכם קראתם, חלקכם צחקתם, אבל לצורך העינין למי שלא...
הבלוק הקודם שלי נסדק, מים נמצאו בחלל הבוכנה, ומים נתגלו באגן השמן. נקודה רות סוף.

לאחר לבטים רבים ואופציות משונות, הוחלט על הרכבת מנוע מפירוק מצמד בחורים (או איך שתקראו להם), בשם רועי וגיא, מיהוד.

המנוע שנבחר היה מנוע לאחר "חצי אוברול" (עד היום עוד לא הבנתי מזה בכלל).
כלומר מיסבי גל ארכובה חדשים, מיסבי גל זיזים חדשים, ורינגים לבוכנות.
המחיר המבוקש, 2800 ש"ח. נשמע מציאה לא? לפחות ככה חשבתי בהתחלה.

לאחר שהובטח לי ע"י צמד החמד כי המנוע שופץ על ידם באופן אישי, וכי המנוע מגיע עם אחריות של 3 חודשים, והבטחה כי המנוע יסודר/יוחלף במידה וימצא לא תקין (לא שעלתה שום אופציה כזו, אלא הבחורים החרוצים שיפצו מנוע זה בידיהם המנוסות.
הכל בע"פ כמובן (בטיפשותי הרבה).
המנוע הועבר למוסך לבחירתי (מכונאי מקצוען ברמות הגבוהות ביותר) ע"מ להרכיבה, למלות שמן מים ולסוע לדרכי.
עד כאן טוב ויפה.

לאחר הרכבת המנוע, עם ההנעה הראשונה, הממצא הבא מתגלה,
לחץ שמן במנוע קר (לא רלוונטי יותר מידיי) הינו 40 עד 45 PSI בסרק.
לחץ שמן במנוע חם. יותר אט אט. עד שמתייצב למספר המדהים של 0 PSI.
נכון. 0 PSI, לא יותר לא פחות.
לאחר שהוחלף השעון המכני לשעון חדש מהקרטון ונבדק ברכב אחר (ונמצא תקין כמובן), מתגלה הממצא של 2 PSI וגם זה בלחץ אם מסתכלים באלכסון :wink: . מטריד.

גיא, בעל המנוע מגיע למוסך לבחון את הממצאים ומכריז כי החלפת פילטר השמן לפילטר "משופר" של K&N תפטור את הבעיה. מיותר לציין כי זה לא עזר כלל.
בחור נוסף שהגיע עם גיא (אביו?) מגיע למסקנה כי השעון של המוסך (שנבדק ונמצא תקין וחדש) אינו תקין.
בזריזות (חצי שעה פחות או יותר) מצליחים הצמד להחליף שעון לחץ שמן לשעון "מיוחד" מהתיק המקצועי של הצמד, בהכרזה כי השעונים של המוסך הינם מסוג זול ואינם אמינים.
השעון שהורכב על ידם בעל 3 אזורים, ירוק, צהוב ואדום, ללא שנתות בכלל. כלומר ללא שום מדד אמיתי על הלחץ עצמו.

לאחר שהמנוע מונע, הלחץ שהשעון "המיוחד" מראה הינו בתחום הירוק, ולטענת גיא ואביו, הלחץ תקין. לאחר שביקשתי הסבר למקור השעון, ומהו הלחץ האמיתי שהשעון מראה ומהו בעצם הלחץ האמיתי (אין מספרים בשעון) קיבלתי תשובות מנופפות של, "ירוק משמעו תקין, נקודה".

לאחר בקשה של החזקת השעון בידי (עד עכשיו השעון מוחזק בידיו של אביו של גיא) קיבלתי סירוב
אך לאחר התעקשות פשוט לקחתי אותו, והממצאים הנם: על השעון רשום "Fuel Pressure Guage".

באותו רגע כבר הבנתי עם מי יש לי עסק. קחו את המנוע, שלום ולא להתראות.
ממצאים נוספים לאחר פירוק הקרטר עצמו (בהסכמתם):

1. עלים ומשקעים רבים בקרטר עצמו, בוצה שלא תבייש שום מנוע בן 20 שנה.
2. מיסבי טלטלים במצב סביר.
3. מיסבי גל ארכובה במצב סופני (מעיד על כך שהמנוע לא היה מחזיק בכלל)
4. משאבת שמן סתומה חתיכות עלים (כן כן, של עצים).
5. רווח ברור לעין בין הבוקסות של גל הזיזים, מה שמפרש את בריחת לחץ השמן במנוע.


בכל מקרה, רגלי לא תדרוך אצלהם לעולם.
נכון לעכשיו.
הוחלט על בלוק מנוע אחר, ובוכנות סטנדרט של סופה.
האוברול מתבצע ע"י המוסכניק שלי.

שאלות יתקבלו בברכה, כמובן שעוד כמה סודות שמורים במערכת :lol:
אלי.

eliv1
14-06-04, 13:11
תיקון טעות - במקום מיסבי זיזים חדשים (!??!@) מיסביי טלטלים חדשים כמובן.

חנן א.
14-06-04, 13:23
הוחלט על בלוק מנוע אחר, ובוכנות סטנדרט של סופה.
האוברול מתבצע ע"י המוסכניק שלי.

שתי טעויות בשני משפטים:

אלא אם שורף לך כסף בכיסים ואתה מוכרח להוציא אותו, לא ברור לי למה אתה הולך על האופציה שבמשפט הראשון.
כנ"ל לגבי המשפט השני. לא למדת לא לסמוך על מוסכניקים?

eliv1
14-06-04, 13:39
חנן, אני נמנע בכוונה להמינע משמות המוסכים והאנשים בפומבי.
במקרה של טעות עם מנוע מוגדל, יש מקום לדיון.
לסמוך על המוסכניק עצמו, אין לי בעיה. להפך, בכל הסיפור הוא היא לצידי. (מן הסתם האינטרס שלו הינו האוברול שהתבצע אצלו).

חנן א.
14-06-04, 13:43
זו מדינה חופשית, לפחות במובן הזה.
זכותך לטעות.

coas
14-06-04, 14:18
חנן, הכללות אף פעם אינן דבר מומלץ. ללא מעט אנשים המבקרים כאן יש ניסיון עם המכונאי הזה וכולם, ללא יוצא מן הכלל, מרוצים בכל אספקט- מקצועיות, אמינות ומחיר.
האיש חיי ג'יפים מגיל 15 בערך וגם היום מחזיק בסופה. ד"א, היום הוא מתקרב לארבעים.

במקרה שלי, למשל, הוא ביצע אוברול למנוע, בעיה חוזרת, שבדיעבד התברר שמקורה בתושבת שסתום פגומה, הביאה אותו להחלטה שהוא מחליף את המנוע (הכל, בלוק וכל המרכיבים) על חשבונו ללא חיוב נוסף וכמובן ללא שביקשתי או חשבתי שיש צורך. המנוע היה עם לחץ שמן 60 בנסיעה ו25 בסרק, צריכת דלק מעולה, שקט ואפס צריכת שמן. את המנוע ה"בעייתי" הוא משפץ ומוכר לאחר שמכיר ומודע לסיפור כולו.
מעבר לכך, את מרבית החלקים, שהוא קונה מינוביץ, אני מקבל במחיר זול יותר מהמקור (אחרי "ההנחה" של ינוביץ). חלקים משומשים בד"כ בחינם.

חנן א.
14-06-04, 14:40
חנן, הכללות אף פעם אינן דבר מומלץ. ללא מעט אנשים המבקרים כאן יש ניסיון עם המכונאי הזה וכולם, ללא יוצא מן הכלל, מרוצים בכל אספקט- מקצועיות, אמינות ומחיר.

בגדול, אתה צודק: הכללות זה לא דבר מומלץ. בפועל, על המון תחומים בחיים ניתן להכליל ואם לא היינו עושים את זה, כנראה שלא היינו חיים, או שחיינו היו הרבה פחות טובים. (זהירות, זה גולש קצת לתחום הפילוסופי) .
נניח שאתה מלמד את בנך לחצות במעבר חציה. כ500 מטר ממעבר החציה יש סיבוב שמאחוריו לא רואים כלום. מנסיונך, גם אם רכב מגיח מהסיבוב וכבר התחלת לחצות, אין שום בעיה לסיים את החציה בבטחה. עשית הכללה שהרכבים נוסעים במהירויות המוכרות לנו ועל פי המהירויות האלה הכול מסתדר.
למחרת בנך הולך לביה"ס, מגיעה מהסיבוב למבורגיני ב330 קמ"ש ודורסת אותו.
אופס. ההכללה היתה לא טובה :( . אבל אין ברירה, אלא להכליל, אחרת לא היינו חוצים כבישים.

לענייננו: הנסיון שלי לימד אותי שיש מעט מאוד מוסכניקים אמינים, וגם כשהם אמינים, האינטרס שלהם לא זהה לאינטרס של הלקוח. לא בגלל שהם לא הוגנים, אלא בגלל טבע הדברים.

סיפרתי לאלי סיפור שקרה לי שנותן דוגמא טובה לעניין הזה:
לפני כ11 שנים קניתי את הDR600 הנוכחי שלי. יצא ועשיתי קניה גרועה והיתה תקלה בגיר.
בזמנו, כמוכם, עוד נתתי לבעלי מקצוע לעבוד על הרכבים שלי בעבודות מסוימות. יש לי חבר טוב, חבר ילדות, שהיה אז מנהל מוסך, במוסך שאת בעליו הכרתי טוב, כי ביקרתי שם הרבה פעמים את החבר שלי, ויצא לנו לשבת הרבה ביחד.
בקיצור, הבאתי למוסך את האופנוע, ומעבר לשאר העבודות שנעשו, התברר שהשסתומים היו עמוסים בפיח. החבר לקח את השסתומים, השקיע שעתיים עבודה וניקה אותם, הם היו במצב מושלם לאחר הניקוי, ולמעשה הם עובדים עד היום, 11 שנים אח"כ.
לאחר מעשה, הוא סיפר לי שהיה לו ריב נוראי עם מנהל המוסך:
החשבון מבחינת מנהל המוסך הוא פשוט:
באפשרות א' שנהוגה עם כלל הלקוחות, מחליפים שסתומים, בעלות של 800 ש"ח, המוסך מרוויח 25 אחוז על החלפים, אז הוא מרוויח 200 ש"ח.
באפשרות ב' מנקים שסתומים, משקיעים שעתיים עבודת מוסך, המוסך מרוויח 200 ש"ח.
לסיכום, המוסך בכל מקרה מרוויח 200 ש"ח, אבל כאן הוא משקיע שעתיים עבודה של מנהל המוסך וכאן לא.
בכל מקרה הוא לא רימה אותך, רק שבמקרה א' יצאת עם נזק מיותר של 600 ש"ח.

שים לב, לא מדובר על מוסכניק רמאי, מדובר על מוסכניק הוגן שאני ביחסי ידידות איתו, אבל אין מה לעשות: לשנינו יש אינטרסים שונים.
ובנוסף יש את העניין של לטפל בכלי שלך בעצמך, התחושות שזה מעניק לך, הבטחון העצמי שזה מקנה לך ועוד, אבל כבר אנחנו גולשים לתחום נוסף: פסיכולוגיה.

חנן א.
14-06-04, 14:51
אגב, לא יודע אם שמת לב, אבל במקרה של הסיפור עם השסתומים, ללקוח הרגיל, עבודה עצמית תעלה 0 ש"ח ואילו במוסך זה יעלה 800 ש"ח, ועוד לא דיברנו על שאר שיפוץ המנוע והגיר.

ובמקרה הנוכחי, אלי הולך לשלם על ה"תענוג" של מסירת העבודה למוסך, למעלה מפי שתיים ממה שאני שילמתי על שיפוץ עצמי .

AvigdorAharon
14-06-04, 15:27
תסלחו לי על ההתפרצות, אבל אני חושב שה main issue של הסיפור הוא לא האוברול שאלי יעשה או לא יעשה במוסך, לדעתי הסיפור הוא על החברה מיהוד...
אני לא הייתי אצלם אף פעם, וכיום אני מודה שיש לי בעיה אישית להגיע לשם.
לא ברורה בכלל ההתיחסות שלהם לאלי או לכל לקוח אחר, אבל אני מקוה שהם יכנסו להגיב, מעניין אותי הצד השני של הסיפור (לכל מטבע שני צדדים), כמובן אם אלי ו/או מנהלי האתר יסכימו.

אביגדור

eliv1
14-06-04, 15:50
אביגדור,

עם כל הכבוד, בטוח שלכל מצבע שני צדדים, אך העובדות הן קרות, קשות, וכואבות, לי לפחות.

המנוע שנמכר בסופו של דבר הינו פגום, ותאמין שאת הפרטים המלוכלכים אני חוסך מכם.
זה לא לעניין, שורה תחתונה, הם לא עמדו במילתם, ואני נאלצתי לספוג את עלות הפירוק וההרכבה. למזלי המנוע נמצא פגום מהרגע הראשון שהורכב.


אין הרבה מה להתסכל על כל הצדדים.

coas
14-06-04, 16:03
אם הייתי מדבר עם הבן שלי(שאין לי, כרגע לפחות) היתי משתמש בהכללות ועוד דברים שאני לא משמש בהם בשיחה עם אדם בוגר, בר דעת. ברגע שהובאה דוגמא ספציפית, מקרה ואדם(צומת וכביש), אין מקום להכללות.

נניח לעניין הפילוסופי, אני לא חולק עליך ואפילו במעט בעניין הכדאיות הכלכלית, הביטחון באיכות העבודה והסיפוק בעבודה עצמית. אבל, כמו כולם יש לי עוד עיסוקים בחיים ופקטור הזמן הוא המגביל העיקרי. לא עניין הביצוע כמו הלמידה(מרגע שלמדת להחליף משאבת שמן, משך העבודה מתקצר).
אני לא מכיר את אלי אבל אני מניח שכמו רובנו אינו מחזיק במערכת כלים, מקום, ידע ע"מ לבצע אוברול-פונקציה של זמן? מה שנכון לגביך ונוספים המחזיקים בג'יפ מספר שנים לא בהכרח נכון לאלי המחזיק בג'יפ מספר חודשים. אני מניח שגם אתה בתחילת הדרך לא היית משפץ את הרנו 5 בעצמך, ישנו תהליך למידה שכולם צריכים לעבור, מי מהר ומי לאט ועד לאן, לאיזה רמה.

בנוגע למכונאי האמור, כל חלק שרצה להחליף במהלך השיפוץ הראה לי לפני ההחלפה, חלק אישרתי להחליף וחלק לא. מה שהיה לא משמעותי לא ביקשתי לראות.

לעניין האינטרס, ברור שאף מכונאי לא עובד לשם שמיים או לטובתי, הענין הוא איפה נקבע עמק השווה, לטובת מי ובכמה מהמקרים.

six 4 life
14-06-04, 17:33
אלי יקירי.

בתור אחד שהלך לו מנוע בסיקס לפני חודש, ושמע קצת לפנייך את רועי מהלל את המנוע בעל "חצי האוברול, מצויין לגמריי, אם לא עובד מחליפים לך ישר",
שבסופו של דבר הגיע אלייך, אני משתתף בצערך ובאמת מבין לליבך.
חבל לי לשמוע כזה דבר. לא בשביל החבר'ה מיהוד. בשבילך.

טוב לדעת שצריך לקחת את המילה , שחשבתי שיש להם, בערבון מוגבל.
בכל אופן- מקווה שהם או נציג שלהם יגיב כאן.

שוב, משתתף בצערך ובהצלחה עם המנוע החדש,

-ארז 8) -

חנן א.
14-06-04, 17:36
אני מניח שגם אתה בתחילת הדרך לא היית משפץ את הרנו 5 בעצמך, ישנו תהליך למידה שכולם צריכים לעבור, מי מהר ומי לאט ועד לאן, לאיזה רמה

את החלפת אטם הראש הראשונה שלי עשיתי בגיל 13.

פעם לא היה אינטרנט. כשאני הייתי ילד לא ידעתי איך עושים ומה, לא ידעתי שיש ספר טיפולים לרכב.
היום יש אינטרנט, יש את ג'יפולוג, ג'יפטריפ ועוד המון אתרים בחו"ל שיכולים להסביר לך עד רמת הבורג מה לעשות. יש גם חברים טובים שרוצים, מוכנים, ויכולים לעזור. יש את מי שישאיל כלים. יש הכול.
אני לא למדתי מעולם לטפל ברכב. קניתי ספר, עבדתי, זה הכול.
אם הייתי צריך להמליץ למישהו שהיום קנה את הרכב הראשון בחייו, וצריך לעשות לו טיפול, הייתי ממליץ לו בדיוק את מה שהייתי ממליץ לניר, נמרוד או לאסף: קנה ספר וטפל, גם כשמדובר בטיפולים ברמות הכי גבוהות.
כשביצעתי שיפוץ מנוע לג'יפ, קיבלתי מגולשים שלא היכרתי:
מנוף להרמת המנוע.
מכווץ רינגים.
עצות, ואפילו קיבלתי עזרה פיזית משי ש. שעד אז עוד לא הכרתי את שמו אפילו.

לגבי זמן, אם יש לך זמן לטייל עם הג'יפ, אז גם יש לך זמן לטפל בו. שיפוץ מנוע לא מצריך חופש גדול של חודשיים, כולה יומיים מלאים, שאפשר לחלק אותם על כמה סופ"שים.

coas
14-06-04, 18:01
טוב, לא נשכנע אחד את השני....

התשובה נמצאת בדבריך.... ואתה רק מוכיח את הטענות שפירטתי, לכל אחד קצב משלו, סדרי עדיפויות סגנון, טעם ויכולות טכניות.

כעיקרון, מרבה ידע- חוסך הרבה כסף (או מרוויח הרבה :) ), נכון לכל דבר וגם לרכב. רק הבוקר התקשר אליי חבר שהגיר ברכב של אישתו לא זז, כמה שאלות מצידי, ליטר שמן ואולי הבחור חסך שיפוץ גיר מיותר. מצד שני, אותו בחור חסר ידע טכני השקיע את זמנו בדברים אחרים שאני לא בקיא בהם.
ר"ל,
יש לי עוד עיסוקים בחיים ופקטור הזמן הוא המגביל העיקרי. לא עניין הביצוע כמו הלמידה(מרגע שלמדת להחליף משאבת שמן, משך העבודה מתקצר).
אני לא מכיר את אלי אבל אני מניח שכמו רובנו אינו מחזיק במערכת כלים, מקום, ידע ע"מ לבצע אוברול-פונקציה של זמן? מה שנכון לגביך ונוספים המחזיקים בג'יפ מספר שנים לא בהכרח נכון לאלי

eliv1
14-06-04, 18:02
ארז,

לו רק הייתי חכם יותר, לצערי קיבלתי רושם (לא מהם ישירות) שהם בחורים הגונים, וברי דעת.
מזלך :lol: .
כל הסיפור עלה לי בעצבים רבים. למזלי זה עובר.
לפחות אני מקווה שמישהו ילמד מהמקרה ויפנים עם מי יש עסק. למרות שחלק צברו ניסיון טוב איתם.


חנן,

בתאוריה הכל טוב ויפה, ויש צדק במה שאתה אומר, אם יש זמן לטייל יש זמן לתקן.
יש הרבה מאוד פקטורים שעוברים בראשו של אדם, אם זה זמן, אומץ וכו'...
כל אחד עושה את השיקולים שלו.
אני עשיתי את שלי.

בכל מקרה, לפחות כמה מסקנות קיבלתי. הכי חשוב הוא שמה שזול יוצא יקר בסוף.
במקרה שלי מאוד יקר. :oops:

six 4 life
14-06-04, 18:13
אלי שכחתי לשאול, לרקורד- החזירו לך את הכסף? או שאמרו לך ביי?

-ארז 8) -

AvigdorAharon
15-06-04, 07:22
אלי,

אין לי שום ענין עם החברה מיהוד, אני בטוח שכל מה שכתבת אמת ואני לא חושד שיש דברים נוספים שאנו לא יודעים.
כתבתי:

לא ברורה בכלל ההתיחסות שלהם לאלי או לכל לקוח אחר, אבל אני מקוה שהם יכנסו להגיב, מעניין אותי הצד השני של הסיפור (לכל מטבע שני צדדים), כמובן אם אלי ו/או מנהלי האתר יסכימו.

מענין אותי לדעת מה הם אומרים, ולא בגלל שאני חושב שאתה "מסלף" את הפרטים, פשוט חשוב (לי בכל אופן) לשמוע את כל הצדדים.
מבחינתי, אתה החייל ששוכב על הגדר (דוגמא מהחיים הצבאיים) כדי שכולם יעברו...
ומבחינתי, אם לא תהייה פה התיחסות של הצד השני, אני לשם לא נכנס.

אביגדור

איציק - 4X6ZH
15-06-04, 08:29
אני קורא ומתרשם שבסך הכל אתם לומדים כל אחד בדרכו שעור באונברסיטה של החיים .
ולענין המרכזי .
כן יש כזה דבר הנקרא חצי אוברול . בעבר פעולה זאת של שיפוץ חלקי היתה מאד מאד נפוצה . למעשה זה פרוק המנוע לגורמים תוך כדי בדיקה ומדידה כאשר ניתן להשיג בוכנות
במידה שנקראת סטנדרט + . אלה הם בוכנות במידה של כמה עשריות גדולות יותר וניתן להתקין אותם במנוע ללא צורך בחריטה של בלוק המנוע .( אבל רק במנוע משומש ) באותה דרך ניתן להשיג מיסבים בעלי מידות מיוחדות ( ניתן לזהוי לפי קוד צבע ) . כל זה מאפשר שיפוץ מנוע ללא עבודות חריטה וליטוש מורכבות .
הבעיה היא שהנוכלות וחוסר מקצועיות נמצאת גם בעבודה מורכבת כזאת . ומה שמתקבל זה
מנוע שבוצעה בו עבודה כל שהיא ( לפעמים רחיצה בלבד ..... ) ומנוע זה נמכר תחת שמות תואר שונים ומשונים .
היתרון הגדול בחצי אוברול הוא האפשרות להוריד ראש מנוע ואגן שמן להוציא בוכנות להחליף
נקודתית תוך חסכון גדול בזמן ובכסף .
********
לצערי אתם צודקים סוג זה של מכונאים הולך ונעלם .
********
איציק

ניר ל
15-06-04, 10:39
דיברתי עם אלי בטלפון לפני מס' שבועות, הצעתי לו לכתוב על המקרה בפורום.
את רועי וגיא מיהוד הכרתי לפני יותר משנה והתרשמתי באופן חיובי, גם על המנוע המדובר שמעתי מהם בזמנו (הוא שכב שם כנראה הרבה מאד זמן...).
תבינו - הכל יחסי, לא צריך לסמוך על אף אחד בעיניים עצומות, בסה"כ יש מספר מצומצם של סוחרים שקונים ממכרזי הצבא וזה לא שיש אפשרויות בחירה בלתי מוגבלות, אם סוחר X לקח מכרז של 30 ג'יפים או 50 מנועים, אז זה מה יש, כל המוסכים והסוחרים מנצרת עד אילת באים אליו כדי לקנות את החלקים ולא משנה אם לא תרכשו ממנו ישירות - המקור יהיה ממנו, מקסימום יעלה לכם יותר ביוקר לקנות מצד שלישי. אני מציע לא לקנות חתול בשק, אני קניתי מנוע משופץ ימ"ח בארגז, שילמתי יותר כסף (1000 ש"ח יותר) אצל יאנוביץ' כי ידעתי שיש לו אבא ולא מדובר במנוע שפורק מג'יפ והוכנס לארגז. גם יאנוביץ' לא היה מכסה לי את הוצאות ההרכבה במקרה של מנוע דפוק, כי זה לא מקובל בענף. הדרך היחידה לקבל אחריות על החלק והעבודה זה לרכוש ולהתקין במוסך (ולשלם בהתאם). מי שמתקין לבד מסתכן בעלות פרוק והרכבה. למקרה שקונים אצל סוחרי חלפים משומשים כדוגמת סמו או רועי - עדיף לבדוק מנוע שמורכב על ג'יפ - להניע אותו ולבדוק כל מה שצריך לפני שקונים. בסה"כ אם רועי וגיא היו נוכלים מדופלמים, הם היו יכולים להעביר את המנוע לארגז ולהציע אותו כמשופץ ימ"ח (יש סוחרים בשוק שנוהגים כך), עובדה היא שהם מספרים את הסיפור על המנוע כבר יותר משנה ולא התייאשו, אני מכיר לפחות חמישה אנשים ששמעו את הסיפור ולא רצו לגעת - העדיפו מנוע מפירוק. הם לא יצאו צדיקים בסיפור הזה, בטח אחרי שנוכחו לדעת שהמנוע דפוק וניסו לטייח, אבל לא חסרים נוכלים גדולים יותר.

itayhi
16-06-04, 20:59
אמנם אני צד שלישי אבל בכל אופן...

חבר טוב שלי קנה סיקס לפני חודשיים בערך.
בוא נגיד שהבחור קצת נפל על רכב לא מי יודע מה...

החבר'ה ביהוד עוזרים לו עד היום מא' ועד ת', כולל החלפת המנוע ברכב למנוע שהם קנו מימ"ח.
המנוע במצב מצוין,השירות שהם נותנים הוא מעל ומעבר (כולל הרכבה של חלקים שהוא מביא אליהם במחירים מגוחכים ממש).

בכל שאלה שלו הם מסבירים בכיף על כל מיני גרוטאות שיש להם שם במוסך, ומסבירים לו במדויק איך לתקן/להחליף לבד.

מכל מקום, אני לא חושב שעל סמך חוות דעת של אדם אחד יש סיבה להחרים אותם, הם חבר'ה שמתמחים ברכבים אמריקאים (כולל כמובן סיקסים וסופות) חיים ונושמים את העבודה ולא עושים הכל רק למען הכסף.

my two cents

אני בטוח שכשחבר שלי יראה את ההודעה הזאת יהיה לו גם מה להגיד

הלוואי ולבעלי הסמוראי (כמוני) היה מקום כמו רועי וגיא מיהוד לבוא לתקן, לראות ולשאול שאלות.

איתי

אדי
16-06-04, 21:09
מכל מקום, אני לא חושב שעל סמך חוות דעת של אדם אחד יש סיבה להחרים אותם, הם חבר'ה שמתמחים ברכבים אמריקאים (כולל כמובן סיקסים וסופות) חיים ונושמים את העבודה ולא עושים הכל רק למען הכסף.
אין לי ולא היה לי כל קשר עם החבר'ה מיהוד, למעט שיחת טלפון כשהתעניינתי בקניית מיכל דלק ולא היה להם. אבל עם כל הכבוד לזה שהם היו בסדר עם החבר שלך ואני מניח שעם עוד כמה אנשים ... לא נראה לי כל הנסיון הזה לדחוף מנוע לא תקין לאלי בטענה שמכשירי המדידה שלו/של המוסך לא תקינים תוך שימוש במכשיר לא מתאים כדי "להוכיח" את טענתם.

אדי

קובי
16-06-04, 22:02
את אלי אני מכיר אישית ולכן אני מאמין לכל מילה (ואף אחד לא אמר שלא) בנוסף לשיחה בטלפון ויש עוד מה להוסיף.
את החברה מיהוד אני לא מכיר טוב הייתי פעמיים בנושא נזילה ממכסה שסטומים ואכן האבא לא עזר ביכלל (רק בגלל הסבר שלו הלך לי שפופרת סיליקון) והסבר של גיא (אם אני לא טועה בינהם) פתרתי בעיה שהיתה המון זמן בג'יפ (עוד לפני שהיה שלי).
ללמוד מהמיקרה וכל אחד עם המסכנות שלו לעצמו (ולנו)

קובי

חנן א.
16-06-04, 22:09
את החברה מיהוד אני לא מכיר טוב הייתי פעמיים בנושא נזילה ממכסה שסטומים ואכן האבא לא עזר ביכלל (רק בגלל הסבר שלו הלך לי שפופרת סיליקון)
קובי, היה רצוי להוסיף שמכסה השסתומים שלך מעוות, ושהשתמשת בברגים לא מתאימים, לא מקוריים , בצד הימני של המכסה (ללא הצוואר העבה מתחת לראש שלהם) .

לא?

oryand
16-06-04, 23:39
אהלן
אז קודם כל אני החבר המדובר שהחליף מנוע אצל רועי וגיא לא מזמן.

אני לא כותב כאן כדאי לזלזל או להביע חוסר אמון בסיפור הנ"ל אלא רק כדי לבטא דעה אישית.

לפני כחודשיים קניתי את הרכב C.J8 מודל 90. המנוע היה גמור והתחלתי לברר ולחפש מנוע.
רועי וגיא הציעו מחיר טוב על מנוע שעבר שיפוץ של ימ"ח וכן על העבודה.
לבסוף החלטתי וביצעתי את ההחלפה אצלהם. מאז כל מוסך או מומחה שראה את הג'יפ מציין שהמנוע עובד יפה מאוד(מבלי שישאל על כך).

מלבד זאת גיליתי שעם החברה האלה ביהוד אפשר להתייעץ על כל תיקון בג'יפ. דבר שמלווה בדרך כלל בהמלצה (מצידם) שאני אבצע את העבודה בעצמי והסבר מפורט על אופן הביצוע.
דבר נוסף שגיליתי הוא שהחברה לא דוחפים חלקים כמו שנוהגים לפעמים לעשות במוסכים.
אפילו תושבת גיר מפורקת לגמריי הם לא החליפו בלי רשותי.

אני גם הייתי רוצה לשמוע את הצד שלהם בסיפור.

בכל מיקרה אני ממש לא חושב שהחברה נוכלים. להפך התרשמתי מהם מאוד כאנשים אמינים ומקצועיים.
שוב זו רק דעתי וניסיוני האישי
אורין

נמרוד
17-06-04, 09:43
חברה, על כל חנות, מוסך, ונותן שירות יש דעות לכאן ולכאן. אין מישהו שיכול להוציא 100% מהלקוחות 100% מרוצים 100% מהזמן. לא קיים ולא יהיה, בשום תחום של שירות (ולמי שזה לא מתאים, כמוני למשל, לא עוסק ולא מתכוון לעסוק בשירות של לקוחות פרטיים כל חיי).

"לקוחות מרוצים" זה גם לא המטרה של אף נותן שירות (לקוחות מרוצים זה תוצר לוואי חיובי) - הוא לא חבר במנזר פרנציסקני של האבירים למען ג'יפאי ישראל. אין לו מטרה קדושה לרצות אנשים, או לבנות שם טוב, בסך הכל להתפרנס. לקנות ג'יפים בזול, לפרק אותם, ולמכור את החלקים בכמה שיותר במקרה שלנו.

ומצד שני, עצה לכל החברה הצעירים - כשאתה הולך לקנות תושבת מנוע או גיר משומש, אל תצפה למצוא חבר לחיים (העצה מופנית למשל לאורין - תהנה מהערך המוסף שאתה מקבל, אבל אל תהפוך את זה לאידיאולוגיה, כי יום אחד גם אתה לא תהיה מרוצה מהם ב100% - ככה זה בחיים).

אתם בסך הכל רוצה לצאת משם עם חלק תקין במחיר סביר, והאחריות היא שלכם, כי הכסף יוצא מהכיס שלכם. לפני שנה הלכתי לקנות סרן מסמו - לא עניין את התחת שלי כל סיפורי האינטרנט של החברים (סמו נחמד, אבל הטורקי מניאק, תבוא ביום שלישי, תחפש את הג'יפים בצד שמאל כי הם יותר טובים...). באתי, בחרתי בעיניים שלי את הסרן שנראה לי מתוך ערימה שמונחת על הרצפה, וידעתי שזה הימור. נגיד שהייתי שואל את הטורקי מה המצב של הסרן בפנים. מה הוא כבר היה יכול להגיד לי? מה הוא יודע? הוא הוריד את הערמה עם השופל מהמשאית לחצר, וזהו. מגרש גרוטאות. כנ"ל החברה ביהוד, אתה רואה מנוע על הרצפה, זה הימור ברור, וגם אין שום טעם להקשיב למילה אחת שהמוכר אומר - הרי זה ברור שהוא לא פירק ושיפץ את המנוע... אז למה בכלל לשאול אותו, אתה רק מפתה אותו להמציא סיפורים.

כמו שאיציק אמר - ברוכים הבאים לאוניברסיטה של החיים.

איציק - 4X6ZH
17-06-04, 10:12
כך הצעה מעשית מתחום המסחר במנועים משומשים .
רוב סוחרי המנועים נוהגים לרחוץ את המנוע מבחוץ טוב טוב . כך "שהמנוע " ללא כל סימן זהוי חיצוני למצבו .
לאחרונה יש כאלה המורידים מיכסה שסתומים ורוחצים את החלק הפנימי העליון . כך שאתה פותח פקק מלוי שמן או מוריד מכסה שסתומים הכל נקי ויפה .
מנועים כאלה צריך מאד מאד להזהר בדרך כלל אלה מנועים לא טובים .
***************
בעבר היה מקובל כחלק מבדיקת מנוע משומש להוריד אגן שמן מנוע להוציא מיסב טלטל
לבוכנה הרחוקה ממשאבת השמן ( זה הטלטל המקבל את לחץ השמן הנמוך תמיד ) .
ולפי מצב המיסבים ניתן לקבל תמונה טובה על מצב כללי של המנוע .
נכון זה לא מבטיח את מצב הבוכנות אבל בהחלט נותן תמונה טובה .
וכל זה כל כך פשוט המנוע על הרצפה אז למה לא להוריד אגן שמן ?
****************
איציק

UNIX
17-06-04, 14:35
אני לא מאמין שהמוכר יתן לקונה לפרק אגן שמן בשביל לבדוק
בגלל שאח"כ צריך להחליף אטם ואז נזילות וכו' .

זאביק
17-06-04, 17:13
חברה, על כל חנות, מוסך, ונותן שירות יש דעות לכאן ולכאן. אין מישהו שיכול להוציא 100% מהלקוחות 100% מרוצים 100% מהזמן. לא קיים ולא יהיה, בשום תחום של שירות.


שירות נמדד בעיקר בטיפול בתלונות.
במקרה הזה, לפחות בעיני, יש כאן רמאות לשמה.
לא בזמן המכירה, אלא אח"כ לבוא ולסתור את טענות הקונה, בעזרת אחיזת עיניים (שעון אחר) ושקרים. פה הם נכשלו בגדול. בענק.

haimmiri
17-06-04, 21:36
אני חושב שהעלים באגן מדברים בעד עצמם. ( אולי עלינו על שיטה של הברחות, במקום בצמיג רזרבה שמים את החבילה במנוע ).

אני מסכים עם אלי, זאביק והשאר שהיתה פה רמאות (ולפי דעתי גם בהתחלה) בכל מצב המקרה מדבר בעד עצמו הבנאדם במקום להצטער ולבוא לקראת אלי הוא עוד מנסה להמשיך ולרמות ...
( גם הסוכן ביטוח שלי היה חבר טוב במשך שנים עד שהייתי צריך אותו).

eliv1
17-06-04, 23:51
טוב, אז ככה,

אני אעשה זאת בקצרה.

אורין, גם אני התרשמתי לטובה בהתחלה מגיא ספציפית, לאור מילים שנאמרו עליו מאנשים ופורום, מפגישה אישית איתו, ומנסיון אישי עם גיר מפירוק שהגיע ממנו (הוחלפו 4 גירים ממנו ללא שום ויכוח אפילו שתוקף האחריות עצמה עברה) וזו הסיבה שהחלטתי לסמוך על המילה שלו,
הרושם שהיה בעת הפגישה אף חיזק את העובדה שניתן לסמוך על הבן אדם.
בדעיבד מילים כמו חול ששוות כולם יודעים מה. כנראה שאת המנוע לא היה לו כלכלי להחליף, יותר קל לנסות לעבוד על הלקוח הפוטנציאלי.

תבינו ח'ברה, יש עוד דברים שאתם לא מודעים אליהם, והם אפילו יותר מטונפים, אני פשוט מעדיף לחסוך את הג'ורה הזאת.

דווקא גיא בכל הסיפור היה הכי בסדר (איך שניתן להסתכל על זה איכשהוא).
אני רק לא מבין מאיפה לעזעזל הגיע אבא שלו לכל הסיפור הזה (שהוא תאכלס ניסה עלי את הטריק).


נמרוד - ברור לי שזה היה הימור, חשבתי שההימור היה מוצדק, לפחות במחיר הספציפי ההוא.
היום אני חכם יותר. ד"א באותה מידה יכולתי לצאת מרוצה, אם היה נותן לי מנוע אחר שבחנתי שם. ועל כן זה נקרא הימור
אי אפשר אף פעם לצאת 100% מרוצים, אבל תמיד אפשר להתקרב עוד ועוד למספר הזה.

אין לי ספק שהיה פה ניסיון לרמאות. אני לא מחפש להתלכלך עם אף אחד,
אני לקוח שמחפש מוצר. לא סיפורי פוגי, ועד היום גיא עוד טוען שהוא בעצמו בידיו שלו החליף את המיסבים למיניהם (ברור, והוא לא היה שם לב לכמות המסחרית של הג'יפה שיש שם בפנים).

את הקורס המר באוניברסיטה אני סיימתי, ונכשלתי בגדול.
למזלי הנזק הכספי מכל הסיפור הוא שולי. (ושוב תודות למוסכניק האמין שלי, שמבין בשירות ללקוחות ומסתכל צעד אחד קדימה).

קובי
18-06-04, 01:42
את החברה מיהוד אני לא מכיר טוב הייתי פעמיים בנושא נזילה ממכסה שסטומים ואכן האבא לא עזר ביכלל (רק בגלל הסבר שלו הלך לי שפופרת סיליקון)
קובי, היה רצוי להוסיף שמכסה השסתומים שלך מעוות, ושהשתמשת בברגים לא מתאימים, לא מקוריים , בצד הימני של המכסה (ללא הצוואר העבה מתחת לראש שלהם) .

לא?

חנן אתהסיליקון שמתי אחרי שקניתי את הברגים המתאימים.
וגם אתה הייתה מופתע מעצם זה שמיותר לשים אטם.
ולא היתה לי בעיה לנסות את זה.

קובי

חנן א.
18-06-04, 02:10
חנן אתהסיליקון שמתי אחרי שקניתי את הברגים המתאימים

אתה מתבלבל.
כתבתי:

קובי, היה רצוי להוסיף שמכסה השסתומים שלך מעוות, ושהשתמשת בברגים לא מתאימים, לא מקוריים , בצד הימני של המכסה (ללא הצוואר העבה מתחת לראש שלהם) .
אתה קנית את הברגים לצד השמאלי, לא לצד הימני.


וגם אתה הייתה מופתע מעצם זה שמיותר לשים אטם

ממש לא. אתה היית מופתע, ואני אמרתי לך שזו פרוצדורה מוכרת.
כשאגיע לגילך גם אני אהיה סנילי :?: :twisted:

בקיצור, לטעמי, אתה מצטרף עם לכלוך משלך, וזה סתם מיותר. הייתי איתך, האבא נתן לך שרות טוב, עזר עם עצות, נידב מידע, ולא אמרת לי מילה אחת רעה עליו, עד השרשור הזה. אם היה לך מכסה תקין, העצות של האבא היו מעולות בשבילך.
מה שהם עשו לאלי, נשמע רע מאוד בפני עצמו, אין צורך להוסיף.

זו דעתי.

איילכהן
18-06-04, 14:43
מהיכרות דיי מעמיקה שלי עם השניים מלפני שנה ועד היום הסיפור נשמע לי מאד מופרך, כל מה שאני וחבריי קנינו מהם נמצא תקין בפועל והם עמדו במילה שלהם
עד הסוף
אני יכול לומר מנסיון שהיה לי עם מספר מוסכים שהם הטובים והזולים ביותר
לפחות מאלה שאני נתקלתי בהם (ולא היו מעט)
אני מאד רוצה לשמוע את תגובתם, כי מקריאה חפוזה אני מבין שאלי מאד ממורמר
אך, אלי, מעניין אותי לדעת אם אחרי שגילית שהמנוע לא תקין הם החזירו לך את הכסף?
אני יודע שאני אמשיך לפנות אליהם
ואפילו אבקש מהם תגובה בנושא (מקווה שהם לא יצחקקו.. :))
:?

eliv1
18-06-04, 16:10
את הכסף הם לא קיבלו מראש.
את ההפסד אני ספגתי מסיבות אחרות.

זה לא העינין פה.
באמת.

תשאל את גיא ומן הסתם הוא יצדיק את עצמו, אבל תאמין לי שאחרי אותו רגע שאבא שלו ניסה עם השעון המוזר שלו, הוא השתתק ולא הוציא מילה, וקלט והפנים שהמנוע עצמו פגום.
זה שהוא ניסה למכור אותו א"כ למרות שהבין שהוא פסול,
זה מדליק נורות.

כנראה כבר היו מתים להיפטר ממנו הרבה זמן, ללא סנטימנטים רבים על יושר.

קובי
18-06-04, 18:30
טוב כניראה שלא הובנתי נכון-
אמרתי שאני מכיר את אלי משמע אמינות שלו (דעתי)
ואמרתי שביקרתי פעמיים ויצאתי מרוצה בקיצור סימנתי וי על המקום.
יכול להיות שמיקרה אחד בודד קרה אבל אני לא שופט ולא יכול לפוט כל עוד (וזה רק בכדי להיות פיייר) לא שמעתי/שמענו את גירסתו של גיא ואביו.

מה שנותר (נכון לעכשיו) זה ללמוד מהנסיון הזה של אלי ולהיזהר בעתיד ללא קשר איפה,איך ומתי.

קובי

צביקה5
20-06-04, 12:36
חברה
אני חושב שיש פה הגזמה !!
מי שרוצה יטפל אצל רועי וגיא ומי שלא יחפש מוסך אחר.
אני באופן אישית טיפלתי אצלם מספר פעמים וקיבלתי את היחס הכי נחמד בעולם.
גם המחירים שלהם ביחס לאחרים נמצאו סבירים.
אני לא יודע את פרטי המקרה אבל ייתכן שדברים הוצאו מהקשרם ונוצר כדור שלג.
אני בכל אופן ממליץ בחום עליהם וזאת מתוך נסיון אישי
צביקה

נמרוד
20-06-04, 15:40
את הקורס המר באוניברסיטה אני סיימתי, ונכשלתי בגדול.
למזלי הנזק הכספי מכל הסיפור הוא שולי. (ושוב תודות למוסכניק האמין שלי, שמבין בשירות ללקוחות ומסתכל צעד אחד קדימה).



אלי, ממש לא נכשלת בקורס. הכשלון הזה הוא הקורס. אתה תסתכל אחורה על המקרה הזה ותגיד תודה שזה קרה לך מתי שזה קרה ושיצאת בסוף עם נזק לא גדול. גם אם היית מפסיד כאן את ה3000 שקל, זה שכר לימוד שווה.

אני רק מזכיר לך את תקציר של הקורס, שאתה כנראה לא זוכר - כשאתה כותב "המוסכניק האמין שלי, שמבין בלקוחות..." - אל תסמוך עליו בעיניים עצומות, לא עליו ולא אל אף אחד אחר.

דרור 4
20-06-04, 19:01
שלום קוראים לי דרור אני בעל ג'יפ סיקס 88.
לא באתי להגיב למקרה הספציפי הזה כי איני מכיר את העובדות, ונשמע רק צד אחד של הסיפור את התגובה על המקרה הנ"ל השמור לאחר תגובתם של רועי וגיא.
אבל מהכירות אישית עם החברה מיהוד לאחר שקניתי מהם מספר רב של חלפים יכול רוצה לציין שהתרשמתי שהם בחורים ישרים נותנים אחריות לסחורה שהם מוכרים ועומדים מאחרי כל התחיבות שנתנו.
מציע לך לא לשפוט אנשים לפני שלא שמעתם את שני הצדדים בוא נחכה לתגובתם.

eliv1
20-06-04, 21:36
נמרוד,

אל אף אחד אני לא סומך בעיניים עצומות, להגיד לך את האמת, גם לא על "חברים", וגם את זה למדתי מהחיים...
ובקשר למוסכניק, עליו אני סומך, אבל תמיד העיניים פקוחות... תמיד. אין סוף ליכולות הקומבינות, בייחוד בענף הרכב, בעצם בכל ענף.
ובכלל, הסיבה העיקרית לטיפול העצמי בכל המכוניות שלנו (5) היא מהסיבה הפשוטה,
שתמיד אפשר לסמוך רק על עצמך. :? (למה בעצם הלך לי המנוע?) :lol:

ועכשיו לא קשור,
אני דווקא מאוד ישמח אם הם יגיבו.
מאוד.
מעניין מה יש להם להגיד.

ניסים דניאל
20-06-04, 23:32
:shock: אין לי מושג על מה אנשים מדברים אני מטפל והרבה אצל החברה מיהוד למעלה משנה וגם רוכש מהם המון דיוד עבור החברים ממודיעין ויש הרבה ומעולם לא ניתקלנו בחוסר אמינות או מיקצועיות מצידם נהפוכווו ניזקקנו לעזרתם באחד הטיולים שלנו וקיבלנו שרות מעל ומעבר אפילו ביום שישי בלילה באיזור המכתשים וללא כל תמורה חריגה עבור החלפת סרן אחורי בשטח כדי לחסוך בזמן ועלויות גרירה למרכז . לכן סילחו לי קשה לי להאמין במה שנכתב כאן{ללא כל העלבה}יתכן שחסרים מס חלקים לפזל. המלצה חמה שלי תן לבעל המנוע להתקין וכך אם יש בעיה "כמו שנאמר זבשו" ואנו לא נושאים בנטל.ולכן ידדי עדיף לקנות ולשלם יותר על מנוע משופץ צבאי ימחי או קומפלט יאנוביצי . בכל אופן אין אני חושב שנכון לפרסם ולפגוע בפרנסה של אף אחד אם אין את שני הצדדים כולל את כל העובדות בכל אופן אם תרצה אני מוכן לעזור ולתווך ביניכם מס הפלא שלי 050-5618039 ניסים דניאל :mrgreen:

ניר ל
21-06-04, 09:36
שמעו, זה כבר חורג מגבול הטעם הטוב, אין שום צורך שכל אחד ואחד מאיתנו יגיב לצד זה או אחר. רועי וגיא, או כל בעל מקצוע אחר לא ממש חייבים להגיב או לתת דין וחשבון, הם לא עומדים למשפט שדה וזה גם לא ממש מעניין (כולה רכילות). את דעתי עליהם אמרתי ומצד שני אני לא מפקפק בדבריו של אלי. יש מטרה אחת לשרשור הזה ונמרוד ניסח אותה בצורה קולעת - סמכו על עצמכם, את הגורואים למיניהם תשאירו לבעלי לנדרובר.
לפרנסה של בעל מקצוע זה או אחר אל תדאגו, זה לא שיש פה אפשרות בחירה רבה, תפנימו את מה שכבר מזמן הפורומים האלה היו צריכים להתמיע.

גיא8
21-06-04, 22:26
זוהי תגובתי לאחר מספר פניות של לקוחותיי,
אלי הגיע אלינו במטרה לרכוש מנוע, וקיבל חוות דעת על כמה מנועים,
1. מנוע עם חצי האוברול
2. מנוע שמותקן על ג'יפ, שאלי עצמו הניע לא בדק קומפרסים,
לא בדק לחץ שמן (לא ברור למה) גם לא ברור מאיפה הגיע כל הידע הרב שהפגין
ושתבינו אין לי דבר נגד הבחור.
3. מנוע ג'יפ ימ"ח
אלי החליט בעצמו ללכת על מנוע חצי האוברול, המנוע הורכב אצל המכונאי שלו
ונמצא עם לחץ שמן נמוך ( לא אפס) ושאלי יעיד אחרת.
אני הגעתי בשעה 21:00 בלילה כדי לבדוק מה ניתן לעשות במנוע,ביקשתי מאלי והמכונאי לנסות ברשותם פילטר שמן (לא בזריזות ולא קרוב לכך)
ומי שמבין יודע שפילטר שמן יכול להראות על לחץ שמן נמוך,
נעשה הנסיון וללא שינוי.
ואז דרש ממני אלי כסף על פירוק והרכבה, לא עלה בכלל נושא החלפת המנוע למנוע אחר
(דבר שהיה מתקבל מבחינתי בברכה) הסכום המתבקש היה 1800 ש"ח
כאשר בכל מוסך אחר הסכום נע בין 800 -1000 ש"ח , וזאת לאחר שדובר
מההתחלה כי לא ינתן פירוק והרכבה עשרות פעמים בנוכחות המכונאי שלו ,
לאחר מחשבה החלטתי בעצמי לבוא למוסך ולפרק את המנוע ובפרט כי כל הענין יסתיים
ברוח טובה.
אך משום מה אביו של אלי התקשר (אלי מאותו הרגע נעלם) וביקש לרכוש את המנוע
ע"מ שהמכונאי שלו יעשה אוברול מלא .
סוכם על סכום של כ 1500 ש"ח ללא כל אחריות ע"י שני הצדדים, אך שוב, משום מה אביו של אלי
התקשר ואמר שאין הוא רוצה את המנוע ושאני אגיע ע"מ לפרקו.
כמובן שלמכונאי היה יד בדבר, מפני שמלחתחילה הציע לאלי לבצע אוברול במנוע
דבר היותר כלכלי מבחינתו (עוד לפני שהורכב המנוע הלא תקין)
לגופו של ענין,
אם אלי היה מעונין במנוע אחר , היה מקבל ללא שום ספק, יעיד אלי על כך
שהוחלפו 4 גירים על ידי , אפילו שעברה האחריות, וללא כל תשלום נוסף.מיותר לציין שכל לקחותי מרוצים עד היום ממחירים נוחים ומשירות
מקצועי, הוגן ואמין.
והתגובה היא לא בכדי להציל את עורי, אלא בכדי שהצדק יצא לאור.
דרך אגב,
הלוואי והיו עוד מאות מכונאים כמו אבי, ישרים מקצועיים ואמינים!!!

*** ולא אמשיך בדיון בנושא, תודה***

חנן א.
21-06-04, 23:17
טוב, חברים.
אלי כתב, גיא הגיב, כל מי שרצה לתעד את התרשמויותיו גם הגיב, השאר קראו ולמדו, ועכשיו, אם אין לאף אחד משהו חדש לומר שלא שמענו, אבל ממש משהו חדש ומעניין, אז תנו לשרשור הזה לרדת למעמקי הפורום.

כל אחד ילמד מהשרשור הזה את מה שנכון לו.

גולן אבי
21-06-04, 23:19
אלי!!!
אני מכיר היטב את החברה מיהוד (וכנ"ל עוד 9 בעלי סיקסים וסופות) כולנו מאיזור
מודיעין , לאחר קריאה של הרומן הארוך שעברת כל מה שנותר זה לבדוק מולם
ובכן חברי הפורום
להלן המקרה לפי רועי את גיא
נכון היתה מכירה של מנוע (מפירוק) ונכון שהיתה בעייה של לחץ שמן , אבל מה פסול בזה שהמוכר(גיא ורועי) יבואו לבדוק את נושא לחץ השמן (ע"י החלפת פילטר שמן או החלפת שעון לחץ שמן). עד כאן נשמע טבעי ומקובל, ברם האם ספרת לחברי הפורום כי לא שלמת ... עדיין כלום על המנוע למרות שהיו מס' נסיונות להתפשר
והכל למען תהיה שבע רצון ,אלא שדעתך היתה מתהפכת אחרי מס' שעות למען נסיון
סחיטה ואו קבלת דבר הנאה במירמה (לפי המשפט הידוע " הלקוח תמיד צודק")
ובתור בעל מקצוע חופשי ברצוני לומר כי למעלה מ90% מהמקרים הלקוח רחוק מלהיות צודק .
לפי שמיעת 2 הצדדים אזי ... אלי ... אתה נמצא בתוך ה90%
כמו כן מס' חברי הפורום המכירים את גיא ורועי הינו גדול
מה מס' התלונות שהיו עליהם?
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

חנן א.
21-06-04, 23:22
נו מה?
בבקשה, אל תביאו את השרשור הזה למקום שיגרום לנו למחוק אותו.

tal_96
14-05-05, 12:08
מס' טלפון של רועי וגיא מיהוד אני כנראה יצטרך מנוע לסיקסואם אפשר לקבל ממכם סדר גודל של מחיר למנוע

טל גנני 8)

מאיר רוטברג
17-05-05, 13:11
דוגמא אישית
אני תמיד סומך על המכונאי שלי
אני גם ובמקביל מתייעץ עם החברים כאן כדי להבין אם אני באמת סומך עליו
קפיש?

חנן-ג'יפולוג
17-05-05, 13:38
די מיותר להקפיץ שרשור, טעון, בן כמעט שנה, בשביל לשאול מס' טלפון ומחיר של מנוע.

-->