PDA

צפייה בגרסה מלאה : כיוון מוט שפור לאחר התקנת טרק-בר JKS ופיטמן מונמכת



Kobi B
01-07-09, 11:54
שלום לכולם,

רציתי לדעת אם למישהו יש המלצות לגבי מכון פרונט שמתמחה בכיוון מוט השפור במרכז (נתניה-רחובות)?
אני מעוניין בכיוון מוט השפור במיוחד ולא רק כיוון פרונט פשוט.

תודה ויום טוב,

קובי

eran4x4
01-07-09, 12:56
מכון מקסיקו 88 באזור התעשיה הישן של נתיניה - דבר עם זלמן

אייל67
01-07-09, 15:05
או עם קרלוס ממכון נס ציונה בקרטחנה ... :D:D:D

השועל
01-07-09, 15:43
לדעתי חבל על הכסף.. הם לא יעשו משהו שאתה לא יכול לעשות לבד..
כולה 4 ברגים (2 על השפור ועוד 2 על המוט שהולך לפיטמן).
תמדוד ממרכז צמיג (בחלקו הקדמי- שפת התקפה) למרכז הצמיג השני הקדמי (המקביל שלו). אותו הדבר תעשה בחלק האחורי של הצמיגים הקדמיים (שפת הנטישה).
ההבדל במידות צריך להיות בסופו של דבר התכנסות גלגלים של 5 מ"מ (מקסימום לא יותר מזה).
לדוגמא : אם המידה האחורית הייתה 170מ"מ אז הקדמית צריכה להיות 165מ"מ..
אם נגיד יש לך כרגע מידה של 174מ"מ בחישוב של החלק האחורי של הצמיגים, ו-155 מ"מ בחלקו הקדמי (אז הגלגלים הקדמיים מכונסים מדי ויש צורך לפתוח=להאריך את מוט השפור בכדי שהגלגלים יגיעו למידה של : קדמי- 162-163מ"מ ובהתאם המידה האחורית תגיע ל166-167מ"מ ההפרש ביניהם עומד על בערך 4 מ"מ שזאת המידה הרצויה שלך !

אני מקווה שהייתי ברור, אם לא תגיד לי מה פספסת !
2 הברגים שקרובים לפיטמן שולטים על כיוון גלגל ההגה שיהיה ישר עם כיוון הגלגלים בלבד אין צורך לגעת בהם בזמן הכיוון.

Kobi B
01-07-09, 16:13
היי תודה לכולם,

דני, הבעיה היא לא רק כיוון הפרונט אלא גם ההגה מסובב רבע סיבוב ימינה.
זאת לא בעיה של זרוע פיטמן לא במקום (אי אפשר לטעות שם, יש שתי שניים מרובעות וכל השאר משולשות) והסרן והגלגלים מיושרים פיקס, רק ההגה נשאר מסובב רבע סיבוב ואני לא מתכוון לפתוח את ההגה ולהתעסק עם כריות האוויר.

אז כנראה צריך כיוון מלא מקצועי.

ד"א האם מכון מקסיקו 88 מחזיק מכשיר לייזר לכיוון? מישהו עשה שם כיוון למוט שפור ולא רק כיוון פרונט רגיל? ערן?

תודה קובי

kobiarava
01-07-09, 16:41
אהלן קובי

למירכוז גלגל ההגה מחדש לאחר הגבהה, אחרי כיוון השפור באותה השיטה שהסביר בפירוט השועל, יש לכוון את הדראג-לינק (המוט המקשר לפיטמן). הכיוון מתבצע באופן הבא-מיישרים גלגלים באופן מוחלט, למצב בו גלגל ההגה נמצא בסטיה שהזכרת. כשהסוויץ' פתוח, כדי למנוע נעילת גלגל ההגה, משחררים את ברגי הנעילה על הדראג-לינק ומסובבים אותה לכיוון ההארכה. ככל שתאריך את המוט גם זרוע הפיטמן תתמרכז על התיבה, ואיתה גם גלגל ההגה. הארך את הזרוע במידה הרצויה, כלומר עד מרכוז גלגל ההגה, ונועלים חזרה את ברגי הנעילה. וודא איזון לחץ מדוייק בין הגלגלים הקדמיים וצא לנסיעת מבחן, במהלכה תבחין בסטיות במרכוז, אם פישלת בכיוון בפעם הראשונה, ובמידת הצורך חזור על הכיוון לתיקון סטיות.
בכל מקרה, אל תיגע בגלגל ההגה עצמו ואל תיתן לאף אחד למרכז אותו ע"י שינוי רק בגלגל (למרות שסביר להניח שיש שיניים מובנות על ציר ההגה כדי למנוע שינוי כזה), מכיוון שבמצבך הנוכחי תיבת ההגה וזרוע הפיטמן שלך אינם ממורכזים, ולכן אם תמרכז את הגלגל בלבד אתה מטפל רק בסימפטום ומנציח את הבעיה עצמה.
כמו שאמר דני (השועל), חבל לשלם על הפעולות הפשוטות הנ"ל, אין בסרן חי כיוונים מורכבים המצריכים מכשור מדוייק ומורכב כמו במכוני הפרונט ונחוץ בהחלט במקרה של מתלים נפרדים, רוב זויות המתלה בסרן קשיח מובנות בייצור ואינן ניתנות כמעט לשינוי.






בהצלחה-קובי

eran4x4
01-07-09, 17:18
היי תודה לכולם,

ד"א האם מכון מקסיקו 88 מחזיק מכשיר לייזר לכיוון?


כן

הם מביני עניין ומקצוענים

boaz1969
01-07-09, 21:58
לדעתי חבל על הכסף.. הם לא יעשו משהו שאתה לא יכול לעשות לבד..
כולה 4 ברגים (2 על השפור ועוד 2 על המוט שהולך לפיטמן).
תמדוד ממרכז צמיג (בחלקו הקדמי- שפת התקפה) למרכז הצמיג השני הקדמי (המקביל שלו). אותו הדבר תעשה בחלק האחורי של הצמיגים הקדמיים (שפת הנטישה).
ההבדל במידות צריך להיות בסופו של דבר התכנסות גלגלים של 5 מ"מ (מקסימום לא יותר מזה).
לדוגמא : אם המידה האחורית הייתה 170מ"מ אז הקדמית צריכה להיות 165מ"מ..
אם נגיד יש לך כרגע מידה של 174מ"מ בחישוב של החלק האחורי של הצמיגים, ו-155 מ"מ בחלקו הקדמי (אז הגלגלים הקדמיים מכונסים מדי ויש צורך לפתוח=להאריך את מוט השפור בכדי שהגלגלים יגיעו למידה של : קדמי- 162-163מ"מ ובהתאם המידה האחורית תגיע ל166-167מ"מ ההפרש ביניהם עומד על בערך 4 מ"מ שזאת המידה הרצויה שלך !

אני מקווה שהייתי ברור, אם לא תגיד לי מה פספסת !
2 הברגים שקרובים לפיטמן שולטים על כיוון גלגל ההגה שיהיה ישר עם כיוון הגלגלים בלבד אין צורך לגעת בהם בזמן הכיוון.

אהלן דני
חסכת גם לי כוון פרונט במכון..:) ולמדתי עוד משהו...עכשיו אני נזכר בצעירותי ראיתי חבר של אבא שלי מכוון בוויליס 42 שלו... עם חוט שעובר סביב כל הגלגלים........:rolleyes:
.ומה לגבי שני הברגים שמחברים את הזרועות התחתונות לסרן עם הדיסקית האוולית? איך מכוונים אותם?

השועל
01-07-09, 22:39
בועז .. אם אתה הולך לגעת בברגים של מוטות הרדיוס התחתונים קדמיים (יש שרשור נוסף שמדבר על כיוון הקסטר. קמבר לא קיים ברכב זה) כנס לשם ותראה עם אתה מסתדר. אני חושב שהשרשור נקרא "כיוון פרונט"..

בכל מקרה כל נגיעה בקסטר מחייב כיוון שפור חוזר ומרכוז גלגל הגה בהתאם. הקסטר משפיע על ההיגוי ועל זווית היוק מול הדרייבשאפט, אז שים לב לפני שאתה עושה שינוי.. :)

השועל
01-07-09, 22:41
עוד הערה אחת חשובה :
כיוון לא נכון של מוט השפור עלול לגרום לשיוט על הכביש, משיכת הגה ימינה או שמאלה.. ושחיקת צמיגים מוגברת כתוצאה מהדברים שציינתי.

הכיוון לא מסובך, אבל צריך מעט הבנה במה שאתה עושה ולדעת מה אתה צריך לקבל בסוף :)

sos4u
01-07-09, 22:52
דווקא בגלל שזו בדיקה כ"כ פשוטה [וזולה, כולה 150-180 ש"ח] לא הייתי מתעסק עם דבר כזה לבד ובוודאי לא הייתי סומך על ביצועה ע"י מי שקורא פה בפעם הראשונה איך לעשות ואיזה בורג לשחרר... .

דני עם כל הכבוד וההערכה [ויש כזה למכביר] אני חושב שאתה מוביל פה אנשים להסתכן שלא לצורך ועבור משהו שחצי שעה ו 180 ש"ח יפתרו. קחו בחשבון שהיום זה בקושי שליש מיכל דלק ....
ההשלכות של כיוון פרונט לקוי, שונות מבחירת פלאג לא מתאים או שמן גיר שייגרום נזק לגיר [ אבל לא יסכן נוסעים ברכב, או נהגים אחרים על הכביש]
אז כל מי שהתכוון לכוון לבד, תעשו טובה ופנו למכון מוסמך, ממוחשב ומיומן.

ומי שמחפש ולא מוצא במחיר שציינתי, מוזמן ל"פרונט סמי" בכניסה לכפר קאסם, וגם יקבל קפה אמיתי. פתוח כל השבוע [למעט ימי שישי], בהם בעל הבית מטייל ... עם 4X4 ....

בהצלחה ונהיגה בטוחה ...

השועל
01-07-09, 23:28
יוסי.. אנחנו חוזרים לסיפור הזה עוד פעם, נו מה יהיה? זה פורום טכני או פורום של "דבר עם ההוא.. ודבר עם זה שיש לו.. וההוא שפתח מוסך של.. !!"

אז אני אחדד:
כפי שמצויין בהנחיות פורום גיפולוג; "כל מה שנרשם פה הוא בגדר המלצה ויעשה על פי שיקולו של בעל הרכב .. אין אחריות ואין שום קשר למציאות, כל מה שנאמר פה הוא קשקוש באלאבוש ואין להתייחס אליו ברצינות.."

לעניינו:
אני באמת לא משדל אף אחד לעשות פה שום דבר, האנשים פה מספיק בוגרים ושקולים בכדי לקחת את ההחלטה הנכונה והאחראית מצידם ולטובתם, וזה בדיוק מה שצריך להיות .. !!

במקרה ספציפי זה:
הכיוון באמת לא מסובך, וכיוון פרונט ברכב הזה זה בזבוז כסף לקרן הצבי.. אבל ,שוב זאת החלטה של בעל הרכב עם הוא מסוגל ,יכול,רוצה ,עם בטחון עצמי או בלי .. עם ידע טכני או בלי.. לשיקולו והחלטתו עם לעשות לבד או לגשת ל"מומחה"..

מכיוון שזה פורום טכני, הייתי ממליץ להישאר בטכני, שיקולים והחלטות נלקחים באחריות החברים שבפורום.
הרבה מאוד מהחברים כאן, התחילו בלי נסיון וידע ולמדו המון על עצמם כנראה וגם על הרכב שבבעלותם.. ותראה לאן הגענו היום, הם נותנים טיפים, מדברים שפה טכנית שלפני כן חשבו שזה גי'בריש.. אז יש מה ללמוד ואין צורך לקטול עצות והכוונות.. (גם אתה למדת דבר מה וחסכת לעצמך כמה שקלים כמו הרבה מהחברים.. ובשביל זה יש פורום וקהילה שלמה שמשתפת מידע שעולה כסף בחוץ אבל לא פה..).

אני מבקש סליחה עם זה היה ארוך ,פשוט ניסיתי להעביר מסר. זה בסדר להעיר ולהגיד את דעתך אבל אל תאשים אותי בלקיחת החלטה של מישהו מהפורום, זה לא שם !

"הפוסל במומו, פסול.." !!

boaz1969
01-07-09, 23:50
תודה דני סגרת לי כמה פינות...
ושלום יוסי נכון שמי שאין לו ידע או חוש תכני לא מומלץ לגעת בפרונט או בכל חלק שקשור לבטיחות. ואם רוצה ללמוד אז כדאי לעשות בפעמים הראשונות עם מישהו שיודע.
אבל למי שכן יש ואוהב להכיר וללמוד את הגיפ שלו אז אין כמו ההרגשה והסיפוק לעשות לבד ולהצליח...חוץ מזה שום מכונאי לא יעבוד על הגיפ שלך כמו שאתה מפרק ומרכיב עם כל ההתיחסות ...מה גם הדרך הכי טובה לדעת בדיוק באיזה מצב הגיפ שלך ועד כמה אתה יכול לסמוך עליו...( אגב מחיר הדלק לא לקחת בחשבון עד כפר קסם.....):grin:

AvigdorAharon
05-07-09, 22:25
אצל סמי מכפר קאסם תקבל עודף מ 150 ש"ח...
בכל מקרה, ליישר הגה ולכוון זוית התכנסות, שווה לערך של שברים פשוטים בכיתה ד'.
יש הוראות מדויקות בספר של ה CJ ואפילו בעברית. קשה מאוד לטעות.

...My Two Cents

אביגדור

השועל
05-07-09, 22:28
קובי אם עדיין לא הסתדרת אתה מוזמן להתקשר אליי ..

Kobi B
06-07-09, 00:06
תודה לכל החברים שהציעו לי עזרה.

אני לידכם פשוט משעמם לחלוטין ;)...... בסוף נסעתי לסמי (אני עובד מטר מראש העין) כפי שהמליצו פה חברים. 10 דקות (עוד לא הספקתי לגמור את הבורקס השני מהמאפיה ליד) והוא סיים כולל נסיעת מבחן.
ההגה ישר הסיבובים שווים והכל חזר למקומו וכל זה ב- 150 ש"ח.
במחיר הזה רק בשביל השקט הנפשי שהאיזון מדויק עם לייזר ואני (עם הידיים השמאליות שלי) לא התעסקתי עם זה ושברתי או לא סגרתי נכון וכו', שווה.

דרך אגב לא עידכנתי אתכם אבל אני נוסעתי עד היום עם הגבהה של 3" וההיגוי היה מרגיש קשה ולא נעים גם לאחר כיוון פרונט.
אחרי שנברתי בפורומים בחו"ל החלטתי שאני מייבא פיטמן מונמך ומוט מייצב של JKS.
המוט עלה 200$ במקור, ולאחר משלוח ומיסים יצא 1500 ש"ח
הפיטמן עלה 64$ ולאחר משלוח ומיסים 450 ש"ח

ועכשיו ההיגוי חזר להיות נעים, ההגה מרגיש נכון ואני מרגיש את ההיגוי (לא מרגישים מעורפל בסיבובים) והמשיכה שהיתה לי בהגה נעלמה (פשוט בנסיעות ארוכות הייתי נלחם עם ההגה).

אני ממליץ לכל מי שרוצה לשחזר את תחושת ההיגוי לפני ההגבהה לעשות זאת, ובנוסף הסרן עכשיו גם נפתחת יותר תודות למוט המייצב הארוך יותר והגאומטריה המשופרת.

תודה חברים

קובי

השועל
06-07-09, 00:39
שמח לשמוע שהכל הסתדר בסוף :)

אולי איזה תמונה של הכלה ?

אייל67
06-07-09, 12:18
דרך אגב לא עידכנתי אתכם אבל אני נוסעתי עד היום עם הגבהה של 3" וההיגוי היה מרגיש קשה ולא נעים גם לאחר כיוון פרונט.
אחרי שנברתי בפורומים בחו"ל החלטתי שאני מייבא פיטמן מונמך ומוט מייצב של JKS.
המוט עלה 200$ במקור, ולאחר משלוח ומיסים יצא 1500 ש"ח
הפיטמן עלה 64$ ולאחר משלוח ומיסים 450 ש"ח

ועכשיו ההיגוי חזר להיות נעים, ההגה מרגיש נכון ואני מרגיש את ההיגוי (לא מרגישים מעורפל בסיבובים) והמשיכה שהיתה לי בהגה נעלמה (פשוט בנסיעות ארוכות הייתי נלחם עם ההגה).

אני ממליץ לכל מי שרוצה לשחזר את תחושת ההיגוי לפני ההגבהה לעשות זאת, ובנוסף הסרן עכשיו גם נפתחת יותר תודות למוט המייצב הארוך יותר והגאומטריה המשופרת.

תודה חברים

קובי

האם רלבנטי ל- WJ עם הגבהה של 3.5"-4" ?

אייל

sos4u
06-07-09, 19:02
תודה לכל החברים שהציעו לי עזרה.

אני לידכם פשוט משעמם לחלוטין ;)...... בסוף נסעתי לסמי (אני עובד מטר מראש העין) כפי שהמליצו פה חברים. 10 דקות (עוד לא הספקתי לגמור את הבורקס השני מהמאפיה ליד) והוא סיים כולל נסיעת מבחן.
ההגה ישר הסיבובים שווים והכל חזר למקומו וכל זה ב- 150 ש"ח.
במחיר הזה רק בשביל השקט הנפשי שהאיזון מדויק עם לייזר ואני (עם הידיים השמאליות שלי) לא התעסקתי עם זה ושברתי או לא סגרתי נכון וכו', שווה.

דרך אגב לא עידכנתי אתכם אבל אני נוסעתי עד היום עם הגבהה של 3" וההיגוי היה מרגיש קשה ולא נעים גם לאחר כיוון פרונט.
אחרי שנברתי בפורומים בחו"ל החלטתי שאני מייבא פיטמן מונמך ומוט מייצב של JKS.
המוט עלה 200$ במקור, ולאחר משלוח ומיסים יצא 1500 ש"ח
הפיטמן עלה 64$ ולאחר משלוח ומיסים 450 ש"ח

ועכשיו ההיגוי חזר להיות נעים, ההגה מרגיש נכון ואני מרגיש את ההיגוי (לא מרגישים מעורפל בסיבובים) והמשיכה שהיתה לי בהגה נעלמה (פשוט בנסיעות ארוכות הייתי נלחם עם ההגה).

אני ממליץ לכל מי שרוצה לשחזר את תחושת ההיגוי לפני ההגבהה לעשות זאת, ובנוסף הסרן עכשיו גם נפתחת יותר תודות למוט המייצב הארוך יותר והגאומטריה המשופרת.

תודה חברים

קובי

אני "מת" על משעממים כמוך...
כן ירבו ...

JustDoB
22-04-13, 19:16
אני מחייה את השרשור כי לא מצאתי בדיוק מה שחיפשתי -
אחרי החלפת ג'אנטים כולל איזון גלגלים טוב ומוצלח וכמובן אוויר שווה בשני הצדדים,
הרכב מושך מעט ימינה.
מה האפשרויות לתיקון על בסיס הפנהרד והשפור ?
ואם יש דבר מה נוסף - אשמח לעצות

JustDoB
22-04-13, 19:51
אני מחייה את השרשור כי לא מצאתי בדיוק מה שחיפשתי -
אחרי החלפת ג'אנטים כולל איזון גלגלים טוב ומוצלח וכמובן אוויר שווה בשני הצדדים,
הרכב מושך מעט ימינה.
מה האפשרויות לתיקון על בסיס הפנהרד והשפור ?
ואם יש דבר מה נוסף - אשמח לעצות
סליחה טעות - הכוונה כמובן לדראג ולשפור (ולא לפנהרד)

boaz avrahami
22-04-13, 20:00
לא מסתדר שהרכב מושך אם רק החלפת ג'אנטים?
התמיגים חדשים או משומשים?
יכול להיות שעל הסרן הקדמי יש שני גלגלים במצב שחיקה שונה?

באותה הזדמנות שווה לציין שלרכבים שלנו עם סרנים חיים מספיק לבצע כמעט תמיד כיוון פרונט ב-50 שח'.
המכונים מוציאים אותנו פראירים עם כל האלקטרוניקה כי ממילא הם לא יגעו בכיוון הזרועות התחתונות כי זה יגרום לרעידת המוות.
מי שמשלם 150-250 שח' על כיוון פרונט באינדיאנים פשוט עובדים עליו

בועז

eysham
22-04-13, 20:36
בהמשך למה שבועז אמר.תנסה להצליב גלגלים
לי זה היה בגראנד אחרי שהחלפתי ג'נטים (בלי קשר לאופסט) והג'יפ ממש משך ימינה.
אחרי שהחלפתי בין הקדמיים זה נעלם.

כניראה שהשחיקה לא הייתה לגמרי שווה או שכיוון הסיבוב של אחר (או יותר) הוחלף וזה השפיע.
לקח להבא זה לסמן כל צמיג מאיפה פורק.

איל

נמרוד
22-04-13, 20:44
היגוי גם אם הוא לא מכוון לא אמור לגרום למשיכה של צד אחד. בשביל זה משהו צריך להיות תפוס חלקית - בלם או מיסבי גלגל למשל, או שבאמת יש הבדל בקוטר בין הגלגלים.

JustDoB
22-04-13, 21:12
בהמשך למה שבועז אמר.תנסה להצליב גלגלים לי זה היה בגראנד אחרי שהחלפתי ג'נטים (בלי קשר לאופסט) והג'יפ ממש משך ימינה. אחרי שהחלפתי בין הקדמיים זה נעלם.כניראה שהשחיקה לא הייתה לגמרי שווה או שכיוון הסיבוב של אחר (או יותר) הוחלף וזה השפיע. לקח להבא זה לסמן כל צמיג מאיפה פורק.איל

האמת המשיכה הייתה עוד לפני ההחלפה אבל קלה, וכנראה ש8" לעומת 7" ותוספת של אופסט רק מגבירים את התופעה.
נמרוד - אני לא מרגיש שהמיסב שחוק ובטח לא שהברקס תפוס - אבל אבדוק בכל מקרה. - ** אגב - יש דרך קלה/פשוטה בלי פירוקים לבדוק מיסב ? **
בועז - השחיקה נראית זהה,
וזה אחרי שהקפדתי על רוטציה קדימה-אחורה כל 10K כבר 4 פעמים.
איל - אני לא בטוח שבכלל נכון להחליף ימין שמאל כי ככל שאני יודע אחרי הרבה קילמטראז' רדיאלית הצמיג מקבל עיוות טבעי וקל ואם תהפוך את כיוון הנסיעה שלו הוא עלול להינזק.

בינתיים בין השאלה לתשובות כן עשיתי כיוון של השפור שהיה בעצם עם התבדרות (יעני עם התכנסות הפוכה) של כ- 10 מ"מ.
מחר אוכל לבדוק את התוצאה (אין אישור לנסיעת מבחן הערב) ואדווח.
תודה בינתיים !

boaz avrahami
22-04-13, 21:15
הכי קל ופשוט - תצליב גלגלים בסרן הקדמי ותראה אם יש שינוי

eysham
22-04-13, 22:39
דווקא בגלל מה שאתה כותב על החשיבות של שמירת ימין שמאל אני הצעתי להחליף ביניהם.
הסברה שלי היא שהם הוחלפו בזמן הפירוק וההרכבה - אני בזמנו פירקתי את כולם בו זמנית ולא סימנתי מאיפה בא כל גלגל ולכן, אם יש ערבוב יכולה להיות משיכה, ואחרי שתחזיר כל אחד למקומו יש סיכוי שזה יקטין את המשיכה.


Sent from my GT-I9100T using Tapatalk 2

נמרוד
22-04-13, 22:50
התבדרות בכיוון שפור זה לא בריא, וטוב שעלית על זה. זה יכול לגרום לתופעות מוזרות אבל לאו דווקא לצד אחד, אבל לך תדע... את המיסבים תבדוק פשוט בסיבוב של גלגל באוויר. פשוט תבדוק ששני הגלגלים מסתובבים באותה חופשיות, ובלי חופשים ציריים שיכולים להעיד על בעייה במיסבי הגלגל או הבולג'וינטים. מה שאתה מחפש זה כל דבר שיכול להיות שונה בין ימין לשמאל.

ד ו ר ו ן
22-04-13, 23:16
בסרן חי זה לא אמור להיות אפס?
לפחות על הנייר.

נמרוד
23-04-13, 09:35
אין כזה דבר "אפס" בעולם האמיתי. יש טווח.אם תגדיר "אפס" אז בפועל יהיה גם מעל וגם מתחת לאפס. במקרה הזה עדיף התכנסות קטנה על התבדרות קטנה, אז הטווח הוא אפס עד כמה מ"מ של התכנסות.

אפס ואחד יש אצל אנשי המחשבים (וגם ה0 ו1 שלהם זה בפועל טווחים של מתח).

ד ו ר ו ן
23-04-13, 17:18
נו באמת.. זה ברור שאין "אפס", כמו שגם כשאני משתמש במד-מומנט אני קרוב מאד למידה הרשומה אבל לא בדיוק שם. ובכל זאת, אני מנסה להגיע לערך מוגדר. אז נכון שבמסגרת החופש פנימה או החוצה אני מעדיף התכנסות. אבל אם לא היה חופש מובנה במערכת היגוי, היית שם על אפס, לפחות בחלק מהסרנים החיים.

JustDoB
29-04-13, 21:05
היגוי גם אם הוא לא מכוון לא אמור לגרום למשיכה של צד אחד. בשביל זה משהו צריך להיות תפוס חלקית - בלם או מיסבי גלגל למשל, או שבאמת יש הבדל בקוטר בין הגלגלים.
איך מומלץ לבדוק אם מיסב שחוק ?
(כמובן תחת ההנחה שלא במצב חמור - את זה כבר הייתי מרגיש - קרה לי בעבר)

השועל
30-04-13, 09:13
ראה תגובה לשרשור אחר שפתחת.

-->