צפייה בגרסה מלאה : אובר דרייב תקוע
שלום רב,
אחרי שהוצאתי את הרכב משיפוץ גיר אצל "גירון" התברר לי שהאובר דרייב תקוע על OFF ונדלקה נורת צ'ק אנג'ן. החזרתי את הרכב היום לגירון, הוא טוען שיש תקלה במחשב של הרכב וזה לא קשור לשיפוץ. נראה לי מעט תמוה, התקלה נראית לי קשורה לגיר במיוחד אחרי שיפוץ.
מישהו מכיר את המקרה? למישהו קרה משהו דומה?
אני אשמח לתשובות מהירות.
ערן
אגב, המחשב קורא תקלה PO783, למישהו יש מושג מה זה אומר, איפה אני יכול למצוא את רשימת הקודים?
הקוד אומר שיש תקלה בסולונואיד 3-4 בגיר (הסולונואיד שמעביר מהילוך שלישי לרביעי) . לא במחשב של הרכב.
אגב, מהספרה הראשונה אחרי הP (שמלמד על תקלה במערכת ההנעה), שהיא 0 , אפשר ללמוד שקוד התקלה לא ספציפי ליצרן, אלא אוניברסלי. רוצה לומר- אפילו בלי ספרות מקורית של קרייזלר, משפץ גירים ממוצע צריך לדעת מה הקוד אומר.
רשימת קודים (http://www.wjjeeps.com/faultcodes.htm) לגראנד
אסף.
איציק - 4X6ZH
15-08-07, 19:04
תקלות סולונואידים בגירים מבוקרי מחשב הם תקלות נפוצות .
כדאי לבדוק חיצונית ( על ידי סורק ) שהסולנואיד לא מתפקד .
יש מצב שבו ניתן לשלוח לסולנואיד פקודת הפעלה חיצונית / ידנית ועל ידי כך ניתן להחליט לאיזה כיוון להמשיך .
לפעמים זה יהיה גרגיר לכלוך שהתישב על מעבר השמן ( במיוחד לאחר שיפוץ ) .
ולפעמים זה יהיה מחשב המערכת . ( נדיר אבל בהחלט אפשרי ) במיוחד לרכב ישן .
רכב ישן הוא רכב של כ +- 10 שנים ויותר .
******
למי שמחליט לשפץ ממסרה אוטומטית מבוקרת מחשב כדאי שיהיה מוכן לתקלות כאלה .
******
לפעמים כדאי מראש להחליף את הסולנואידים / גוף שסתומים בזמן השיפוץ
להחליף ל חדש !!
נכון זה כבר משנה את התמונה הכלכלית :roll:
*****
איציק
ב-AW4 אפשר להחליף סולנואידים ו-valve body בלי להוריד תיבה, כך שהתיקון יכול להיות זול ופשוט. לא יודע איך זה בגראנד.
כדאי גם לבדוק חיבורי חשמל, קצרים, נתקים. יכול מאוד להיות שאיזה חוט שם נמשך יותר מידי במהלך השיפוץ, או לא חובר כהלכה.
עודד
תודה לכולם על העזרה.
אחרי שטחנתי את האינטרנט, אכן הכל מצביע על תקלה בסולונואיד. הבעיה שאין לו מחשב אבל אני חייב להגיד שהוא משתדל. הוא שם לי היום סולונואיד משומש שהיה לו אבל המצב לא השתנה. נראה לי שאני אלך למוסך שיחבר אותי למחשב לאיתור של התקלה.
מה הנזק הכלכלי של סולונואיד כזה? כבר לא נשאר לי הרבה חמצן אחרי הגיר הזה.
ערן
שים לב לדבר חשוב- שהרכבת הסולונואיד המשומש מחזקת- מערכת איתור התקלות לא יודעת אם התקלה היא ברכיב עצמו, או, לדוגמה, בחיווט שלו. מספיק חוט ש"נצבט" בהרכבת הגיר, והסולונואיד לא יעבוד. כנ"ל לגבי גרגר חול באחד המעברים שקשורים לאותו הסולונואיד שהוא לא תקלה חשמלית- ותתקבל תקלה בסולונואיד. את הסולונואיד עצמו אפשר לבדוק- למשל על ידי בדיקת ההתנגדות על הסליל שלו, או על ידי בדיקת לחצים. וזה איתור תקלה, לא החלפת חלקים אקראית. איתור תקלות אינו קל, ודורש גם היכרות וגם מקצועיות...
אסף.
אם המשפץ טוען שהכל נקי, מעברים וכו', מי יכול לתת תשובה חד משמעית?
אגב, איפה קונים את זה?
1200 ש"ח במכשירי תנועה, נראה שאין חליפי. ביום א' אני מכניס את הרכב לבדיקות נוספות.
בדקת ב EBAY?
יש לי הרגשה ששם זה יהיה פחות מ 1200 ש"ח.
תבדוק טוב לפני שאתה מחליף, שים לב למה שאסף אמר לך.
סער.
איך למשפץ גירים אין סקנר?
50$ ב EBAY....
איציק - 4X6ZH
16-08-07, 15:07
סורק ב 50 דולר אינו מיועד לעבודה כזאת
סורק כל כך זול מיועד לקריאה ואיפוס חלק מקודי התקלות . הוא לא יראה לך שילוב של כמה קודים .
שימוש בסורק כזה בלבד יכול להביא אותך להחלפת ווישרים בגלל שיש לך פנצר :lol:
*****
איציק
איציק,
אני נוטה להסכים איתך.
אבל, מצד שני, כלקוח, הייתי מצפה ממוסך שמכבד את עצמו שידע לפענח קודים כאשר מנורת CHECK ENGINE דולקת.
ואת זה, גם סורק של 50$ ידע לעשות.
סער.
ד"א,
ב 200-250$ כבר ניתן למצוא סורקים שיודעים לפענח נתונים "חיים" בזמן עבודה של הרכב/תוכנות שניתן להתקין על הלפטופ ויודעות לספק את כל הנתונים.
סער.
איציק - 4X6ZH
16-08-07, 15:49
סער צר לי אבל מה שאתה מצפה או מה שהלקוח מקבל הם שני דבריים שונים .
אני משתמש בכמה סורקים מאד מאד יקרים וחכמים .
לצערי אני אוכל את הלוקש של קודי תקלה שגויים .
ולצערי אני אומר זאת במפורש סולנואידים של גיר אוטומטי של יצרנים אמריקאים הם רימון בלי נצרה .
יש ממסרות שבהם היצרן אומר במפורש החלף את כל מיכלול השסתומים והממסרים אחרת הסיפור לא נגמר .
נכון לפעמים זה מצליח ללא החלפת הממסרים
ואני חוזר ואומר לא כל מה שהסורק אומר זה אמת !!
יש לעשות כמה בדיקות נוספות לפני שאתה מחליף .
זה תפקידו של המוסך .
הבעיה שלפעמים ידי המוסך קשורות בהצעת מחיר :roll:
*****
איציק
איציק,
אני מסכים איתך ב 100%.
הבעיה שפותח השרשור העלה היא שיש קוד תקלה ובעל המוסך אינו יודע אפילו לקרוא אותו.
אני לא מבין איך אפשר לפתור בעיה כאשר אין לך אפשרות לקרוא את קודי התקלות.
כאשר קוראים את התקלות לפחות הניחוש יהיה ניחוש מושכל :-?
אני יודע שלא תמיד הסורק מדווח על התקלה הנכונה (נתקלתי בזה באופן אישי)
אבל גם אז, זה נתן כיוון.
ברור שעדיף שהמוסך יהיה מצוייד בצב"ד כראוי.
לצערנו, לא תמיד זה המצב.
סער.
סער,
מצאת סולונויד ב - 50$ או התכוונת לסקנר?
אני אשמח אם תוכל להפנו אותי למקום שמוכר סולונוידים ושאר ירקות, אני לא הצלחתי למצוא.
ערן
הי,
התכוונתי לסקנר ב 50$.
גם אני חושב שצריך לודא שהתקלה בחיישן לפני שמחליפים אותו...
סער.
אי אפשר להשיג את החלק הזה ב EBAY או איפושהוא?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CHRYSLER-DODGE-MOPAR-NIB-TRANSMISSION-SHIFT-SOLENOID_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ3372 7QQihZ013QQitemZ230161040498QQrdZ1QQsspa genameZWDVW
או:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/DODGE-CHRYSLER-SHIFT-SOLENOID-PACK-NEW-FACTORY_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33727 QQihZ013QQitemZ230161336495QQrdZ1QQsspag enameZWDVW
http://search.ebay.com/shift-solenoid_W0QQ_trksidZm37QQfromZR40
צור קשר עם המוכרים, בדוק איזה חלק בדיוק אתה צריך וכמה יעלה לך המשלוח לארץ.
סער.
חנן-ג'יפולוג
19-08-07, 10:06
שלום רב,
אחרי שהוצאתי את הרכב משיפוץ גיר אצל "גירון" התברר לי שהאובר דרייב תקוע על OFF ונדלקה נורת צ'ק אנג'ן. החזרתי את הרכב היום לגירון, הוא טוען שיש תקלה במחשב של הרכב וזה לא קשור לשיפוץ. נראה לי מעט תמוה, התקלה נראית לי קשורה לגיר במיוחד אחרי שיפוץ.
מישהו מכיר את המקרה? למישהו קרה משהו דומה?
אני אשמח לתשובות מהירות.
ערן
ממה שאני קורא בטבלת קודי התקלות שאסף צירף את הקישור אליה, מדובר במצב שבו המחשב לא מבחין בירידת סל"ד לאחר הפעלת הסולנואיד. זה שונה ממצב שבו יש בעייה בחיווט או בסליל של הסולנואיד עצמו, כמו שהוצע כאן, אלא מצביע על תקלה מכנית בשסתום או בגיר. לכן, גם לא ברור לי למה מישהו ירצה להאשים את המחשב בתקלה (אלא אם כן מישהו רוצה להתנער מהעובדה שמדובר כנראה בקשר ישיר מאוד לשיפוץ הגיר?) .
אני לא מכיר את הגיר הזה, אבל מישהו יכול לומר אם המשפט:
No RPM Drop at Lockup
מעיד על כך שבהעברה הספציפית הזו מדובר בעצם על נעילה של ממיר המומנט ולא על שינוי יחסי העברה?
אגב, מהגירים שאני כן מכיר, את שסתומי ההפעלה מותר ורצוי לפרק ולנקות בעת שיפוץ הגיר.
בדקתי את הרכב היום אצל המוסכניק שלי עם סקנר ותוך כדי נסיעה, הוא בטוח ב - 100% שהתקלה היא מכנית בגיר ולא חשמלית (הוא איפס את התקלה והיא לא חזרה), הוא טוען שאם התקלה היתה חשמלית (סולנויד או מחשב) אז התקלה מיד היתה חוזרת.
ממנו נסעתי לגירון לתיקון ובדרך שמעתי גירגורים מלמטה, השארתי את הרכב אצל גירון והמשכתי לעבודה. מתברר שהתפוצצץ הרדיאטור ומים נכנסו לגיר ...ושוב שיפוץ - לא יאמן.
נראה לי שאני מעמיד את הרכב למכירה, הוא אצלי 4 חודשים וכבר השקעתי בו 15,000 ש"ח וים שעות וכאב ראש.
אני לא מכיר את הגיר הזה, אבל מישהו יכול לומר אם המשפט:
No RPM Drop at Lockup
.
כיוון שמדובר בטבלהת קודים שזה אחד מהאוניברסליים (ולא תלוי בגיר הספציפי או ברכב הספציפי) התיאור הוא של משהו שנכל בתוך התקלה המתוארת (תקלה בסולונואיד 3-4 ). לכל יצרן יש את הפירוש שלו לקוד התקלה, וזו אחת הסיבות שחייבים לדעת לאתר תקלות, לא רק לקרוא קודים.
חוץ מזה, כמו שכתבתי למעלה, המחשב אינו יודע לזהות תקלה שאינה חשמלית, ויצביע על תקלה חשמלית גם אם מדובר בתקלה מכנית. איתור התקלות שנעשה היום במוסך, מאושש את זה- הוא כנראה כן יודע את המשמעות של איתור תקלות.
חוץ מזה, יש אפשרות טובה שיש קשר ישיר בין שיפוץ הגיר לבין התקלה ברדיאטור- במיוחד אם מדובר ברדיאטור משותף למנוע ולגיר.
אל תישבר, נפלת על מכון גירים לא מוצלח, או אולי על מכון גירים טוב ביום לא מוצלח :???:
(איך אני בלהיות דיפלומטי?? ) . זו עדיין לא סיבה למכור את האוטו...
אסף.
ערן.
אני מתעצבן בשבילך.
אתה בחור עדין מדי.
תתחיל להיכנס באמ אמ אמא של המשפץ שלך.
אתה זוכר את השיחה שלך איתי ועם יואב?
אמרת שהמשפץ טוען שהגיר הלך לא בגלל הרדיאטור, אלא בגלל שהדיסקיות התפוררו....
כל ההתנהלות שלו מולך, גם בנושא תקלת המחשב, החיישן וכו' לא מוסיפה לו כבוד.
שיקח אחריות על מעשיו, לא הייתי משאיר אצלו שקל נוסף.
ואל תתיאש,
כפי שאסף אמר, כנראה שנפלת על מכון לא טוב (בלשון עדינה..).
יש לך רכב יפה ושמור.
תנשום עמוק ותמשיך הלאה.
ההודעה האחרונה של רמי מדליקה רמזור אדום.
דיסקיות מתפוררות בגלל נוזל קירור שהגיע אליהן. לא יודע מה ההיסטוריה, אבל יש בהודעה של רמי רמז יותר מעדין.
אסף.
איציק - 4X6ZH
19-08-07, 21:05
דיסקיות קירור מתפוררות בגלל חדירת נוזל קירור !!
אבל רדיאטור גיר לא מתפוצץ בגלל שיפוץ גיר !!
רדיאטור גיר מתפוצץ בגלל שימוש בנוזל קירור לא טוב !!
****
וסימני הקריאה הם לא טעות .
****
איציק
איציק.
אני לא בעל מקצוע כמוך, וגם לי כמו לך אני משער, ברור שחייבים להפריד כוחות בין רדיאטור הגיר לרדיאטור הקירור, במיוחד ברכב הזה שכבר קרו מיקרים דומים בעבר לחברים.
באחריות המכון המשפץ לשער מה גרם לכשל הגיר ולבדוק , ואפילו להחליף דבר כל כך טרוויאלי ופשוט כמו רדיאטור קירור גיר!!!.
הרכב של ערן די "בונבון בתול" אינו נראה מוזנח ובעל ק"מ מועט.
גיר אינו נשרף סתם כך ללא כל סיבה, והסיבה כנראה היתה רשומה על הקיר.
איציק - 4X6ZH
19-08-07, 21:55
אני לא רוצה להגרר לדיון מה באחריות מי .
כתבתי מה שכתבתי מה דעתי הטכנית אומרת והוספתי סימני קריאה .
****
בתנאי מזג האויר בארץ .
לרדיאטור שמן הגיר המשולב ברדיאטור המנוע יש תפקיד אחד
לחסל את הגיר :mad:
****
איציק
חנן-ג'יפולוג
20-08-07, 07:25
חוץ מזה, כמו שכתבתי למעלה, המחשב אינו יודע לזהות תקלה שאינה חשמלית, ויצביע על תקלה חשמלית גם אם מדובר בתקלה מכנית.
מחשבים יודעים להבדיל בין תקלות חשמליות ובין תקלות מכניות. זה לא ממש מסובך. הם בודקים את התנגדות המעגל החשמלי ולפי זה הם מדווחים בקודי תקלה נפרדים, אם מדובר בנתק, או בקצר, או בעליית או ירידת ההתנגדות. במידה וההתנגדות תקינה הם בודקים מהי התגובה של המערכת המכנית בתגובה להפעלת בקרה חשמלית, ואם יש בעייה אז הם מדווחים על תקלה מכנית, ברמת דיוק גבוהה למדי. בABS למשל, אתה מקבל דיווח פרטני שאומר לך אם יש בעייה ואיזו בעיה במעגל החשמלי של חיישן המהירות או או שמדובר בזר שיניים מלוכלך או רחוק מדי. אני לא מכיר את המחשב הספציפי הזה אבל עושה רושם שגם כאן, כמו שכתבתי כבר קודם, הדיווח הוא על תקלה מכנית.
תודה על התגובות,
הרכב חזר לשיפוץ גיר + התקנת רדיאטור. נראה איך הוא יצא משם, קודם כל שיהיה תקין. אני אדווח.
שוב תודה,
ערן
אני לא מקנא בך,אבל אל תתיאש.
אני קניתי את הגראנד והשארתי לי כמה עשרות אלפי שקלים לשיפורים...
איזה שיפורים ואיזה נעליים.
כל הכסף הלך על ישור קו ותיקונים.ארגזים של כסף.
אז לא נשאר לי כסף לרוביקון 4.5 או שיט דומה,ויתרתי על סעפת מופר משופרת,גלגלים 33 ושאר הדברים בתכנית,אבל בשורה התחתונה,יש לי ג'יפ שאני לא יכול להעלות על הדעת תמורה יותר טובה למחיר.
תאכל קצת חרא,אין ברירה,אבל תשאיר אותו,אין ג'יפ יותר כיפי ממנו.חבל למכור,זה נראה לך הרבה,אבל תחשוב שלתקן טויוטה,יותר יקר,לנד רובר(אסלה מתנייעת)מתקלקל כל שני וחמישי ונוסע כמו מריצה עם פנצ'ר.
שמם הטוב של מוסכים שווה להם כסף,ולהיפך...היום גם מוסכניק יודע את חשיבות האינטרנט כמקור פרנסה,נצל את זה... ;-)
אני עוקב מתחילתו של הדיון, אני חושב שכאשר קונים רכב וביחוד רכב שטח גם אם הוא במצב מצויין ישנו איזשהו תהליך של ישור קו, בחלק מהמקרים ארוך ובחלק לא.
אל תת למקרה זה להרפות את ידיך אני חושב שכולם כאן באתר חוו ועברו את התהליך.
המשך לעדכן .
בברכה יואב
שלום חברים,
סוף טוב - הכל טוב. ביום חמישי הוצאתי את הרכב מגירון. רוני שיפץ את הגיר שנית לאחר חדירת המים, הגיר עובד פצצה כולל אובר דרייב, מסתבר שהיתה בעייה הידראולית בסולונויד, רוני השיג מוח קומפלט. הוא גם החליף לי את הרדיאטור באותה הזדמנות.
למען הגילוי הנאות ברצוני לציין שלאחר השיפוץ הראשון רוני דחק בי להחליף את הרדיאטור ואף שלח אותי לקולגת הרדיאטורים שלו (כולל הנחה שלו), ואף סייג זאת באחריות לשיפוץ. אני קצת התמהמתי עם העניין (גם בגלל הסיפור עם האובר דרייב התקוע) ולצערי אכן הרדיאטור התפוצץ ומים נכנסו לגיר. בשיפוץ השני רוני לא גבה תשלום על העבודה, רק על החלקים, גם לא על החלפת הרדיאטור. הוא גם סידר לי עוד כמה "קטנות" על הדרך ביוזמתו וללא תשלום.
לסיכום ומהיכרותי בת השבועיים עם רוני, התרשמתי שמדובר בבעל מקצוע מהשורה הראשונה, עתיר נסיון וידע, אמין וישר שעשה מעל ומעבר עבור הרכב והשקיע הרבה שעות, זיעה וסבלנות.
אני מקווה שאני לא אזכה לשיפוץ גיר נוסף בעתיד אבל אם כן ללא ספק אפנה אליו שוב. ממליץ בחום.
"גירון" 03-6819380- רוני 050-5277779
אגב, לא ביקשתי ולא קיבלתי שום הנחה עבור המלצה זו.
מקווה שלא תזדקקו,
ערן
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.