PDA

צפייה בגרסה מלאה : תיקון פנצ'רים בשטח



גיתאי נוה
14-06-07, 18:40
כולנו מכירים את הערכות לתיקון טיובלס, אלה עם המחט הגדולה וה'תולעים'.

בשיחה עם אחד החברים כאן הוא סיפר לי, שבטיולים הוא נוהג לקחת גם פנימית, ובמקרה של פנצ'ר להחדיר את הפנימית, לנפח ולהמשיך לנסוע. היתרון הגדול הוא שאין צורך להכנס למוד 'חירום' ואפשר להמשיך בטיול כרגיל.

השאלה היא, האם זה אכן פתרון יעיל כפי שהוא נראה? ואם להיות יותר ספציפי:

האם הפנימית תחזיק מעמד בעומסי הניפוח והמשקל כמו במצב טיובלס?
האם הפנימית לא תנסה לצאת מהצמיג דרך החתך שגרם לפנצ'ר, כך שתיווצר מעין 'גולה' גדולה?
גיתאי

איציק - 4X6ZH
14-06-07, 19:15
וכשיהיה לך פנימית אתה חושב שאתה יודע איך להתקין אותה בצמיג ?
התקנת פנימית היא פתרון טוב ולפעמים הוא הפתרון היחיד ( חוץ מהחלפת גלגל )
התקנת פנימית מחייבת להחזיק עוד כמה כלי עבודה מיוחדים ( כפות לשחרור הצמיג וכף לחילוץ הצמיג )
בדרך כלל אין כל בעיה להתקין פנימית
תמיד אפשר להתקין " פץ " טלאי במקום הקרע של הצמיג
***
זאת בפרוש לא עבודה פשוטה
כדאי לך לתרגל בפנצריה איך מפרקים צמיג בשטח .( ללא מכונות של פנצריה ) :!:
****
איציק ( שמחזיק ברכב 2 פנימיות ) :-?

גיתאי נוה
14-06-07, 19:35
תודה איציק. קניתי בל.כ. לום מיוחד עם סיומת מעוקלת לחילוץ צמיגים מהג'נט, האם זה מספיק?

לגבי אימוני פרקטיקה, אני מניח שבפנצ'ריה שבה קניתי את הצמיגים בזוזים רבים ישמחו להראות לי...:cool:

גיתאי

גיא
14-06-07, 20:59
אם כבר אתם מפרקים צמיג

לא עדיף להכניס שם פטריה ולסגור עניין ... ?

asafk
14-06-07, 21:55
כשיש "פנס" בדופן- שום פטריה לא תעזור.
נכון, לפעמים פנימית היא הפתרון היחיד- אך אליה וקוץ בה.
קיימת הוראה של משרד התחבורה לפיה אסור להתקין פנימית בצמיג טיובלס. הסיבה היא שצמיגי הטיובלס לא חלקים מספיק בצידם הפנימי, ועם הזמן שוחקים ועלולים לקרוע את הפנימית. לפני מספר שנים אירעה תאונה כתוצאה מעניין כזה ברנו5 צבאית.
למרות זאת, כפתרון חירום עד סוף הטיול, ואפילו עד שמגיעים הביתה- אני חושב שאין עם זה בעיה. חשוב לא להוריד לחץ אויר יותר מדי כדי לשמור על הפנימית.

מעבר לזה, פירוק צמיג והרכבת פנימית בשטח זו עבודה די מפרכת...

אסף.

ERAN NO 1
14-06-07, 23:35
גלגל ספייר ! אולי 2 :roll:
אם באמת אין לכם מה לעשות קפה, תה, פויקה נסו קודם לפרק גלגל בבית זה לא פשוט בכלל

ד ו ר ו ן
14-06-07, 23:39
מעבר לזה, פירוק צמיג והרכבת פנימית בשטח זו עבודה די מפרכת..
אסף.
אחרי שהתנסתי בעינוי הזה הפתרון מבחינתי הוא גלגל ספייר שני בגודל מלא לטיולי שטח, יש נחשים ומכשיר לתיקון אבל רק כחרום אחרי שהשתמשנו בגלגל ספייר השני.

asafk
14-06-07, 23:48
אני מוכרח לציין עוד עובדה חשובה- מהעבר הפרטי שלי עם הסופה. כשנסעתי עם הצמיגים הישנים איתם קניתי את הג'יפ, כל הזמן סבלתי מפנצ'רים. הטרחה שבתיקוני שטח גרמה לי לצאת לשטח עם שני ספרים. עד שהחלפתי לצמיגים חדשים ואיכותיים. זהו. לא היו יותר פנצ'רים.

אסף.

tooshey
15-06-07, 13:29
גיתאי,תזכיר לי לאן בדיוק מטיילים מחר?
חציית אפריקה? טרנס אוסטרליה?
ישראל?! זה הכל???

נסחפת קצת ידידי...
וכל התגובות הקודמות ביחד רק מדגישות את זה.

בברכה,טושי

איציק - 4X6ZH
15-06-07, 14:19
אני רוצה להזכיר לך שיש בארץ הרבה מקומות שיש בהם בזנטים
בזנט אחד טוב ויש לך 2 צמיגים מחוסלים .
גלגל רזרבי אחד יש . ומה עכשיו ?
*****
אז כשיש בקבוצה עוד רכב מאותו סוג או גלגל תואם זה בסדר .
ומה עושה מי שמטייל לבד ?
ולא כולם מטיילים בטיול משפחות מקניון אחד דרך הר חורשן לקניון השני .
כך שלא מזיק להחזיק פנימית ברכב .
ולדאי שלא מזיק להחזיק כלי פרוק ( זה לא לוקח הרבה מקום )
בתקווה שבקרה הצורך יהיה מי שיודע מה לעשות עם הברזלים האלה :D
*****
איציק

גיתאי נוה
16-06-07, 22:47
תראה טושי, איציק אמר נכון - לא נעים להיתקע באמצע טיול או לשרוף זמן על חילוצים אפילו בארץ הקודש. וחוצמזה, תגיד לי אתה - אנחנו באמת צריכים סיבה כדי להישתפצר? הייתי במגרש המשחקים של ל.כ. כהרגלי מפעם לפעם, קניתי וואחד לום, בדיעבד הסתבר שהוא מיוחד לקילוף צמיגים, אז עכשיו צריך רק למצוא הצדקה לקיומו. לא ככה? שאל את מוני, הוא כבר יסביר לך על 'השריטה'.

איציק, אתה רוצה לשתף אותנו בעקרונות הכנסת הפנימית בשטח? אתה נשמע סודי מאד ;)

גיתאי

עמית דן
16-06-07, 22:55
יש לי שאלה, אך ורק מהבחינה הפרקטית של הדבר....
לכל אותם מוכי גורל שאוהבים "להתפנצ'ר" והפנצ'רים אוהבים אותם
כשזה קורה, מניסיונכם האישי, מה אתם עושים ע"מ להמשיך בטיול? (לא נסיעות "מנהלתיות" ביום-יום)
ואני אחדד: מה הדרך הכי מהירה (ובטוחה !) לחזור ולסוע ?
(קחו בחשבון שיש את כל האופציות והכלים - ספייר, מזלגות, פנימית, תולעים, ספריי קצף וכו'.... והפנצ'ר הוא סטנדרטי, קרי-מסמר, בורג זיז סלע... לא בזנט שקרע את הצמיג !!!)

tooshey
16-06-07, 23:24
גיתאי,איציק כרגיל צודק,צירוף מקרים מיוחד של בזנט +מזל רע במיוחד,ויש לך 2 גלגלים קרועים.
אבל,
כדי להכניס פנימית לתוך צמיג עם קרע גדול,מעבר למיומנות של פירוק והרכבת צמיג בעזרת כפות,
צריך לתקן את הקרע אחרת הפנימית תצא החוצה מהחור (כמו קילה) או תצבט ע"י הקרע.
לכן,קודם כל תצטרך לשים פץ' פנימי או לתפור את דופן הצמיג עם חוט ברזל.

נכון,הכי טוב להיות ערוך לכל צרה עם כמה שיותר אמצעים,אבל צריך להשאר בפרופורציות.

ואני רוצה לראות איפה אתה מאחסן שני ספארים של "33 על הסופה שלך.

זכור שכל סופה(לרבות צבאית),צ'ירוקי או גראנד יכולים לתרום לך גלגל ספאר במקרה חרום.

אם אתה מתעקש לתרגל פירוק והרכבת צמיג באמצעים ביתיים,
בעוד שבועיים אני עובר דירה לאיזור שלך,ואשמח לתרגל אותך ביום שישי כלשהו.
רק שהברזל החדש שרכשת בל.כ. לא ישכב סתם ללא שימוש...

בברכה,טושי

גיא
16-06-07, 23:24
אני הייתי מנסה את התולעים קודם

הקצף די מקלקל את הצמיג והונטיל

ולהחליף רק אם אין ברירה

זה חתיכת עבודה מסריחה....

tooshey
16-06-07, 23:31
אני הייתי מנסה את התולעים קודם

הקצף די מקלקל את הצמיג והונטיל

ולהחליף רק אם אין ברירה

זה חתיכת עבודה מסריחה....

איפה תולעים???
קרע בצמיג כתוצאה מבזנט צריך נחש פיתון ,לא תולעים!!!

וגיא,אין מה לדאוג לנזק שהקצף יגרום לצמיג כשיש בו קרע של 5 ס"מ.

לגבי הוונטיל אין לי וויכוח,יתכן ויגרם נזק.

טושי

ד ו ר ו ן
17-06-07, 00:00
אני רוצה לראות איפה אתה מאחסן שני ספארים של "33 על הסופה שלך.
בברכה,טושי
זאת כבר בעייה..

אני מטייל עם 2 ספייר נורמליים (MTR שירדו בהחלפות סטים) בטיולים ולא רק מהאפשרות לגזור 2 צמיגים בו זמנית בגלל בזנט\סלע אלא כי ירידה לדרום לטיול ארוך זה משהו שמתכוננים אליו,משקיעים זמן,לוגיסטיקה ורצון להיות בשטח.
תקר מתישהו במהלך הטיול מעיב מאד על המשך הטיול, אני אישית מאד לא אוהב את הרעיון שאין לי גלגל ספייר גם אם זה באמצע הנגב, יש מעט מאד פנצ'ריות דרומית לבאר שבע.

עכשיו תגידו שבטח לרכב השני יש גלגל זהה, אבל מה הספייר לתקר הבא?
בשבילי זה לא מספיק שוליים כדי להיות שקט לשאר הטיול בעיקר בגלל נסיון רע בנושא בעבר עם רכבים של חברים לטיול שנתקעו\כמעט נתקעו בגלל יותר מתקר אחד לרכב.

כשיש 2 ספייר לרכב אני שקט גם אם יש תקר אחד=חזרתי למצב בסיס של גלגל ספייר תקין וזמין+נחשים וספריי לחרום.

tooshey
17-06-07, 00:12
דורון,הכל טוב ויפה אבל ההשוואה לא הוגנת
היילקס עם ארגז,"31 כפול 2 (אחד במקום המקורי למטה)
סופה ברזנט ארוכה בלי גגון,"33 כפול 2 ,+כל הילדים של גיתאי.....
תגיד,זה פייר?

טושי

גיתאי נוה
17-06-07, 01:48
אין ספק ששניים ספייר זה לא ישים אצלי. מצד שני, לקחת ספייר 31' בשטח מסופה אחרת או גרנד גם לא מציאה גדולה לאור העובדה שהג'יפ שלי נעול כפול בנעילות אוטומטיות, כך שעדיף מאד שזוגות הגלגלים יהיו זהים. מבין החברים שאיתם אני מטייל בדרך כלל אין אף אחד עם 33'.

טושי, חדשות טובות. כמה קרוב אתה מתקרב לכאן? נו, נמצא שימוש ללום החולץ...



גיתאי

איציק - 4X6ZH
17-06-07, 08:24
אני רואה שיש ענין בשרשור הזה ובצדק .
למי שבאמת מתכנן פרוק הרכבה צמיגים בשטח כדאי לדעת שצריך שני סוגים כפות .
הכף שנמכרת ב ל כ היא הכף לצורך הוצעת הצמיג מהגנט ונדרש 2 כפות כאלה .
כף זאת משמשת את הפנצריות בזמן עבודה על המכונה .
הכף הזאת אינה טובה לשחרור הצמיג ( ראיתי כאלה שמנסים לדפוק עליה ללא הצלחה ) .
*****
הכף השניה והיא החשובה היא מיוחדת לשחרור הצמיג מהגנט מבלי לגרום נזק לגנט ולצמיג .
הפינה של הכף נמצאת בזוית של 95-110 מעלות מה שמאפשר לדפוק באלכסון על סף הצמיג
בנקודה שהוא חובק את הגנט .
כף זאת כמעט ולא ניתן להשיג היום ולפעמים אתה נדרש ליצר אותה לעצמך (מעלה של מקפיץ שבור ) .
יש סט חולצים מיוחד שנמכר בשוק האוסטרלי אבל אני לא ראיתי כזה בארץ .
*****
יש דרכים אחרות לשחרור הצמיג ;)
כמו לדרוס את הצמיג עם רכב אחר
להוריד על הצמיג את הרכב כאשר הצמיג שוכב
ללחוץ על הצמיג עם הייליפט
לדפוק עם איזמל ( זאת דרך להרוס את הצמיג :evil: )
******
למי שדואג לגבי הכנסת פץ לתוך הצמיג אין בעיה קח את שטיח הרכב תחתון ממנו רצועה ויש לך פץ מוכן .
******
תיקונים \ חילוצים כאלה דורשים מינימום כלי עבודה מקסימום נסיון והרבה חוש דמיון טכני .
******
איציק

ערן המסוקס
17-06-07, 09:45
אני לוקח איתי ספייר אחד בלבד. כמובן שאני נותן תמיד תשומת לב למצב הצמיגים בנסיעה ונזהר מאוד לא להזיק להם.

בכל פאנצ'ר בשטח אשר אפשרי לתקנו עם נחש אני מתקן כך ולא מחליף את הגלגל! זה פתרון מצויין לשטח וגם לנסיעה הביתה ועד הפאנצ'רמאכר הקרוב.

בנוסף יש לי פנימית ספייר, אבל אני מקווה שלא אצטרך (שוב) לנסות להלבישה. דורון עדיין זוכר את היום הזה ככל הנראה :o

נמרוד
17-06-07, 09:57
אני מוכרח לציין עוד עובדה חשובה- מהעבר הפרטי שלי עם הסופה. כשנסעתי עם הצמיגים הישנים איתם קניתי את הג'יפ, כל הזמן סבלתי מפנצ'רים. הטרחה שבתיקוני שטח גרמה לי לצאת לשטח עם שני ספרים. עד שהחלפתי לצמיגים חדשים ואיכותיים. זהו. לא היו יותר פנצ'רים.


אני רוצה להדגיש את הנקודה הזאת... אכלתי המון פאנצ'רים מצמיגים ישנים - בקשוטים על הסיקס שלי איתם נסעתי די הרבה זמן אחרי הקנייה, וצמיגי כביש מעפנים שהיו על הסמוראי בתחילת דרכו אצלי לפני 10 שנים, ולאחרונה בצ'רוקי לפני שהגבהתי והחלפתי צמיגים. הרבה פאנ'צרים בעיקר כשנסעתי עם פנימיות.

אבל עם צמיגי שטח חדשים, וזה רוב-רובו של הקילומטראג' שלי כבר עשר שנים, מעולם לא חוויתי פאנצ'ר בכביש, ובעצם מעולם לא חוויתי פאנצ'ר פשוט שאפשר לתקן עם פטריה, נקודה. היו לי שלוש פעמים שהרכבתי את הספייר - שלוש קריעות צמיג. אחת מבזנט ממוקם טוב, כזה שאלוהים החביא בתור מלכודת רק בשבילי, אחת מסלע שנראה כמו פומפיה מהגהנום, ואחת לא ידועה, או סלע או גרוטאת ברזל בשטח, לפני הרבה שנים. שני הסלעים היו במהלך טיולים שאפשר להגדיר כ"חיפוש צרות".
אז הנסיון שלי אומר - א' אלו ארועים נדירים (3 פעמים ב10 שנים נגיד) וב' אלו ארועים ששום תיקון שדה לא היה עוזר לי - רק גלגל ספייר.

AvigdorAharon
17-06-07, 12:22
בעבר נסעתי עם שני ספריים (אחד בתוך הרכב ואחד בחוץ).
על אף שזה CJ, וחוץ מ CJ, לא ניתן לקחת צמיג מרכב אחר, אני חושב שזה מיותר.

אביגדור

ערן המסוקס
17-06-07, 12:40
על אף שזה CJ, וחוץ מ CJ, לא ניתן לקחת צמיג מרכב אחר...

גלגל של סמוראי מתאים יפה מאוד, מנסיון :)

בוזי
17-06-07, 13:45
אני בד"כ לא מגיב לשרשורים רק כדי לומר "גם אני".
אבל הנושא הזה הוא מקרה מיוחד. מנסיוני לאורך כמה מאות אלפי ק"מ, צמיגי שטח תקינים - לא מתפנצ'רים בכביש. גם מסמרים וברגים לא עושים עליהם רושם.
היוצא מהכלל הוא ברגים גדולים שמבוטנים ובולטים מעל פני הקרקע, אבל זה באמת נדיר.
אני נוסע עם ספיר אחד תקין + ערכת תיקון טיובלס + קומפרסור בריא.
לא זוכר מתי לאחרונה נזקקתי להם.

צמיגי "לא שטח" ישנים, שחוקים, יבשים - מתפנצ'רים בלי סוף, אפילו מקוצים של שיטה.

גיתאי נוה
17-06-07, 14:46
סביר להניח שהקילומטראז' שלי קטן משל רוב המגיבים פה (בייחוד בהתחשב בזה שאינני מטייל בשבתות...).

אבל, לפני שנה בטיול באזור נחל קצרה קרה שנעצרתי באמצע השביל לרגע, ולא שמתי לב - ובדיוק בצד ישב לו סלע שחור, דוקרני וחורש רע. אחרי 2 דקות מהרגע שהמשכתי בתנועה התחוור לי שאחד מצמיגי הקומהו החדשים נפח את האוויר שלו למוות בשל חריץ עצבני בצד.

אני כשלעצמי לא משוכנע שה'תולעים' היו פותרים את הבעיה במקרה הזה, למרות שמעולם לא יצא לי לעבוד עם הערכה הזאת, אבל על פניו נראה לי הרבה יותר סביר שצמיגי ג'יפ יסיימו את חייהם דווקא בשטח ולא בכביש.

בסופו של דבר השאלה איננה מה הסטטיסטיקות בעניין, כי מזה לא נצא. וחוצמזה כשהעסק נדפק בטיול משפחות של כשבוע לאילת וצריך להתרוצץ על 'מינהלות' במקום עם הילדים, אז הסטטיסטיקה מעניינת כמו @#%$.

אם נחזור לשאלה המקורית, אז עד כמה מסובך/קשה/ממושך לשתול פנימית בצמיג חתוך, ועד כמה זה יעיל? ניתנו פה כמה תשובות מעניינות, ומי שיש לו להוסיף יבורך.

גיתאי

חנן-ג'יפולוג
17-06-07, 22:01
אני מצטרף למי שכתב פה שעם צמיגים טובים (MTR או BF) פנצ'רים זה NON ISSUE . אני מטייל הרבה, כמעט כל שבת, כבר 16 שנים, ברוב הפעמים ברכב בודד, ואני יכול לספור את כמות הפעמים שהיה לי פנצ'ר על יד אחת. עם סטטיסטיקה כזו, גם לא ממש מבהיל אותי אם צריך להשתמש בספייר, וזו לא סיבה לצאת מהשטח.

ד ו ר ו ן
18-06-07, 02:00
אני מצטרף למי שכתב פה שעם צמיגים טובים (MTR או BF) פנצ'רים זה NON ISSUE . אני מטייל הרבה, כמעט כל שבת, כבר 16 שנים, ברוב הפעמים ברכב בודד, ואני יכול לספור את כמות הפעמים שהיה לי פנצ'ר על יד אחת. עם סטטיסטיקה כזו, גם לא ממש מבהיל אותי אם צריך להשתמש בספייר, וזו לא סיבה לצאת מהשטח.
הסט הקודם של הMTR שירד מהרכב לפני חודשיים עבר 115K ק"מ בלי אף פנצ'ר, הרבה שטח,הרבה כביש ואף פנצ'ר אבל זה נכון עד שהMTR החדש דנדש והגיבור הולך ראש בראש עם בזנט חבוי בעשב וגם זה קרה ואז מה?
ממשיכים טיול של 3 ימים בלי גלגל ספייר?

חנן-ג'יפולוג
18-06-07, 07:31
עם סטטיסטיקה כזו, זה אומר שהסיכוי לכל תקלה משביתה אחרת הוא לא קטן יותר מאשר הסיכוי לשני פנצ'רים בטיול. 100 אחוז בטחון אין, וגם לא יהיו, אז ממשיכים לטייל ומקווים לא להגיע לצד הפחות מוצלח של הסטטיסטיקה.

AvigdorAharon
20-06-07, 15:36
גלגל של סמוראי מתאים יפה מאוד, מנסיון :)

והגודל???

אביגדור

גיתאי נוה
20-06-07, 15:40
והגודל???

אביגדור

פיספסת את הנקודה, אביגדור. מכיוון שיש לנו 2 סרנים חיים הכוונה היא שהסרן עם הגלגל של הסמוראי ינטה לצד ויפצה על הגודל :lol: :lol:

-->