צפייה בגרסה מלאה : וולט מטר - איך מחברים
טוב, אז מצאתי את זה על איזה סיקס והחלטתי - למה לא:
(מצטער על האיכות - האיכותית לא בהישג יד)
http://imgsrv.pic4u.co.il/7b18823d4888eb5ef04b44b904e0ae70020000.a spx
אז אני ידוע שמחברים את זה וזה מודד מתח. אבל את המתח אנו מודדים בד"כ על המצבר או על האלטרנטור ?? ואיך אני מחבר את זה דרך הסוויטצ ?? או איך בכלל אני מחבר ...
שחף
הקוטב השלילי דיי מובן שהולך ישירות לגוף.
הקוטב החיובי אמור לרוץ עם כבל (אצלי הוא היה יחסית עבה) עד לנקודת התפצלות של עזרים (Accessories) שממנה גם מוזן הכבל מדידת זרם של האלטרנטור.
הכבל מדידת זרם של האלטרנטור רץ לשם כדי שהאלטרנטור יוכל "לחוש" את הזרם הריאלי שהמערכת עובדת בו וכך לטעון לפי הצורך. (ד.א. הכוונה באלטרנטור היא כמובן למייצב זרם שברוב האלטרנטורים היום הינו חלק אינטגרלי) את השעון אתה מחבר לאותה נקודה וכך יש לך חיווי בזמ"א על המתח שזורם לך במערכת.
(לפחות כך נראה לי...)
עירא
הממממ, טוב אז אני צריך לחפש מה זה עזרים ואיפה זה ...
עזרים זה מצב של הסוויץ'.
כלומר מצב שבו הסוויץ' מעביר מתח למערכות מסויימות בג'יפ.
יש מצב START שבו מועבר מתח לסטרטר והמערכות התנעה השונות (ב-CJ לקויל) ולרוב לא מועבר לכל מניי צרכנים כבדים כמו אורות ראשיים.
מצב RUN שבו מועבר מתח לכל המערכות חוץ מלסטרטר.
מצב ACC שהו המתח מועבר לכל המערוכת חוץ מלסטרטר ולמערכת ההצתה.
ויש לפעמים כל מניי מצבים חלקיים כלומר רדיו עובד וכל השאר לא לדוגמא.
כשכתבתי קודם עזרים הכוונה הייתה לנקודת התפצלות מרכזית יחסית של פלוס למערכות השונות.
אתה פשוט צריך לחפש נקודה פיצול דיי רצינית שמספקת את הפלוס לצרכנים השונים ולהתחבר אליה.
(שוב ככה נדמה לי :wink: )
עירא
מצאת על איזה סיקס???
נבלה, קיבלת את זה מאחת הגופות של הסיקסים שלי, ואני עוד פרקתי לך את זה והבאתי לך את הסטנד.
הנוער של היום
אתה רוצה להמשיך לחפש פגושי כננות לטרופרים ?!?!
אני מנסה להיות דיסקרטי ...
תאמין לי שאני גם קצת חושב לפני שאני כותב :twisted:
מה דיסקרטי, כבר עברתי את הירקן :lol:
וחזרה לנושא שלי -
אצלי יש ככה:
מצב מענין, נותן זרם למניפה של הרדיאטור חימום. וזהו !
מצב רגיל - יש חשמל להצתה ולשאר הדברים (אורות ראשיים וכל דבר אחר),
סטרטר - נותן סטרטר וחוזר למצב רגיל.
אם יש לי אבל צרכנים שמחוברים למצבר - איך אני אדע ?
שחף
אתה לא תדע, אלא עם תסתכל על הג'יפ והתוספות ששמת לו.
תכלס' לא נראה לי שזה נורא משנה איך/לאן תחבר אותו (כל עוד תוודא שזה אחרי שוויץ' שלא יזלול את המצבר) כי בעקרון החשמל אמור להיות זהה בכל המקומות. אולי יהיו סטיות מינוריות אבל השעון הזה משמש בעיקר (לפחות אותי) לדעת שהחשמל והטעינה בסדר ורק אם אני רואה סטייה ממה שהוא בד"כ אז מתחילים לדאוג.
השעון הזה מראה לך שני מצבים. במצב של מנוע דומם, את מצב המצבר בוולט משהו מעל 12 וולט, ובמצב מונע, את טעינת האלטרנטור , בסביבות 14,2 וולט.
אז לחבר אותו באופן קבוע פשוט על הקטבים של המצבר ?
מד מתח הוא גם צרכן זרם (קטן אמנם אבל גם צרכן) לכן אם תחבר אותו למצבר ישר הוא פשוט יצרוך לך זרם גם כשאוטו כבוי. אם אתה לא בטוח לאן חבר אותו לכבל האדום שמגיע לך לרדיו ואז הוא יתן לך מדידה רק כאשר האוטו עובד (או לפחות סווי'ץ פתוח).
כן, כמו שחשבתי מן הסתם שהוא יצרוך זרם - את הרדיו שלי חיברתי קבוע בלי הסוויץ.
בקיצור אני חושב שאני אחכה לאפריל כשאתפוס לי טיפה זמן וגם אכין קופסת פיוזים נפרדת לכל המערכות שהוספתי באוטו ואסדר את החשמל טוב יותר.
שלוף החוצה את הלוח שעונים. מתחתיו יש סרגל מתכת- תוציא גם אותו.
עכשיו אתה רואה את החיבורים של הסוויץ'. יש סה"כ 4.
בדוק עם רב מודד, באיזה מהם יש מתח כשהסוויץ פתוח (במצב בו אתה רוצה שהמד יעבוד) ואין מתח כשההסוויץ' סגור. לשם אתה מחבר.
אסף.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.