PDA

צפייה בגרסה מלאה : עשה ואל תעשה - 44K ??



asafk
08-04-07, 22:51
יש רבים הממליצים על שימוש ב44K של BG לצורך ניקוי מערכת הדלק. מאידך, במקומות שונים ברשת מזהירים כי שימוש בתכשיר למנוע שלא נוקה בעזרתו מעולם- עלול להמיס את הלכלוך בפילטר הדלק, ולהסיע אותו למזרקים- ובכך, למעשה, לגרום יותר נזק מתועלת.
כיוון שהנושא עלה לאחרונה גם כאן בפורום, אשמח לשמוע מבעלי הנסיון מה דעתם. אשמח אם אנשי "פטרוטק" יענו גם הם בדיון.

אסף.

הצפרדע
08-04-07, 23:42
לי יש רק נסיון טוב עם התוסף הזה. אני שם אותו כל 10,000 ק"מ, גם במכונית היותר חדשה שלי, שנת 2006. מנע לי בעיות של צלצולים, שיפר צריכה ולא יצר שום בעיה.

חימושניק
09-04-07, 00:06
כאיש מקצוע: ההסברים של פטרוטק ושל BG עצמם על המוצרים שלהם ועל אופן פעולתם דומים במפתיע לאלו המשווקים שמן נחשים בערוץ הקניות. אני לא קונה את ההסברים שלהם ולכן אני לא קונה את המוצרים שלהם.

מי שרוצה פרטים נוספים, שיפנה אלי בפרטי.



אלכס.

asafk
09-04-07, 00:16
אולי ההסברים לא משהו (לא אולי, בעצם. זה נראה כמו פרסומת רעה) אבל המוצר הוא אמיתי- לא כמו "שמן נחשים" שהוא לא מוצר אמיתי, אלא אוויר בבקבוק. יתרה מזאת- במנועים בהם נעשה שימוש קבוע ב44K, רואים תאי שריפה ומערכות יניקה נקיות יותר. זו לא חוכמה גדולה- מדובר בחומר ניקוי חריף שממיס פיח, וזה מה שהוא עושה.
השאלה שלי היא מעשית- לגבי רכב שרואה את המוצר לראשונה אחרי ככה וככה שנים על הכביש. להחליף פילטר דלק קודם? רק אינפוזיה? למה בעצם? מה עוד?

אסף.

asafa
09-04-07, 00:24
לא מכיר את החומר באופן אישי.
לפני שבועיים חבר נכשל בבדיקת זיהום אויר בטסט (גולף 1600 שנת 2000), הוסיף את אחד התוספים האלו למיכל הדלק, נסע עם הרכב שבוע ניגש שוב לבדיקה ועבר, כך שהחומר עושה משהו.
מצטרף לשאלה של אסף

איציק - 4X6ZH
09-04-07, 07:46
אני ממליץ לקרוא את הוראות השימוש הכתובות על גבי האריזה !
החומר חומר ניקוי חריף ביותר .
אינו מומלץ לשימוש בריכוז גבוה .
בשימוש לאורך זמן יכול לגרום נזק למיסבי המנוע ( ממיס את ציפוי הבדיל / עופרת )
המוצר משווק בצורה מאד גסה .
זאת הסיבה העיקרית שהוא נפוץ !
ובכלל למה אתם צריכים לקחת תרופות שידוע שהם מסוכנות ?
אז מה עם החומר מנקה את סעפת היניקה ( יש עוד חומרים שעושים זאת בלי נזק סמוי )
*****
איציק

חימושניק
09-04-07, 08:23
אולי ההסברים לא משהו (לא אולי, בעצם. זה נראה כמו פרסומת רעה) אבל המוצר הוא אמיתי- לא כמו "שמן נחשים" שהוא לא מוצר אמיתי, אלא אוויר בבקבוק. יתרה מזאת- במנועים בהם נעשה שימוש קבוע ב44K, רואים תאי שריפה ומערכות יניקה נקיות יותר. זו לא חוכמה גדולה- מדובר בחומר ניקוי חריף שממיס פיח, וזה מה שהוא עושה.
השאלה שלי היא מעשית- לגבי רכב שרואה את המוצר לראשונה אחרי ככה וככה שנים על הכביש. להחליף פילטר דלק קודם? רק אינפוזיה? למה בעצם? מה עוד?

אסף.

אם המוצר כל כך טוב, אז למה משווקים אותו בטקטיקות של שיווק "שמן נחשים" תוך כדי הפצת חצאי אמיתות ואף שקרים מלאים? (מי שרוצה פרטים - בפרטי). ממה יש להם לפחד אם המוצר אמיתי ועומד ב-100% בהבטחות יצרנו/משווקו?

משהו בעסק מריח מוזר.

איציק - 4X6ZH
09-04-07, 08:44
ובענין החבר שנכשל בטסט
יש טיפול שנקרא טיפול שמש . מומלץ ביותר לנהגים מאמינים .
נוסעים עם הרכב בשמש כ חצי שעה .
על הרכב להיות בסל"ד גבוה ובעומס עד כמה שאפשר .( רצוי להשאר בהילוך נמוך )
התוצאה היא חימום טוב של הקטליזטור מה שגורם לעבודה נכונה שלו וכמובן מעבר מבחן שנתי .
בזמן המבחן חובה לכבות מזגן !
רצוי לא לקרר את הרכב לאחר הנסיעה ( לא להמתין בפקק בסל"ד נמוך ) .
*******
כמובן שבמסגרת טיפול שמש רצוי להוסיף נוזל פלאים ( גם פחית דלק זה טוב ) .
וכדי שכולם יהיו מרוצים אפשר למכור איזה תוסף .
בהמשך אתה יכול לספר על החבר שעבר טיפול שמש וכמה זה טוב .
וזה מזכיר לי סיפור אחר על נהג שעשה טיפול ליל ירח מלא וזה גם עבד אצלו .
אחד בגדיל לעשות ונסע לקיברי צדיקים
מי שהוא לחש לי שלצורך הענין גם הקבר בנביא רובין יכול להיות טוב לטיפול קטליזטור
אבל אני לא בטוח צריך לבדוק איזה תוסף מחלקים שם .:lol: :lol: :lol:
*******
איציק

קיד
09-04-07, 11:02
יש רבים הממליצים על שימוש ב44K של BG לצורך ניקוי מערכת הדלק. מאידך, במקומות שונים ברשת מזהירים כי שימוש בתכשיר למנוע שלא נוקה בעזרתו מעולם- עלול להמיס את הלכלוך בפילטר הדלק, ולהסיע אותו למזרקים- ובכך, למעשה, לגרום יותר נזק מתועלת.
כיוון שהנושא עלה לאחרונה גם כאן בפורום, אשמח לשמוע מבעלי הנסיון מה דעתם. אשמח אם אנשי "פטרוטק" יענו גם הם בדיון.

אסף.

אסף, כרגיל אתה צודק.
בשימוש קבוע, בהתאם למינון מצויין.
בשימוש לאחר שהמנוע הזדהם 5 שנים, צרות צרורות.

איציק, גם הוספה של 0.5 ליטר קרוסין לדלק תעזור בבדיקת זיהום האויר.

באופן כללי, המוצר אינו כל כך תוקפני, ולכן מיועד אך ורק להוספה אל מיכל הדלק. בשום פנים ואופן אינו מיועד לניקוי סעפת היניקה. אך מאידך אינו מיועד לשימוש יומי או שבועי.

החומרים המיועדים לניקוי (יש מוצר משלים של פטרו) בתי המצערת וסעפות היניקה אגרסיביים הרבה יותר. ורובם מגיעים באפליקציה של תרסיס או יחידת ריסוס מקצועית. אין להחליף בין החומרים.

כיום גובר השימוש באינפוזיות הישר אל חליל ההזרקה על מנת למנוע המסת לכות וחומרים שהזדגגו במעלה צנרת הדלק. לרוב החברות הגדולות מכונות סיקרולציה / מכלי לחץ המיועדים לחיבור ישיר של חליל הדלק. פעולה זו עדיפה בהרבה מאשר ההוספה של חומר אל מיכל הדלק.

באופן כללי, עקב המודעות לאיכות הסביבה, לא ניתן להשיג את חומרי הניקוי החריפים והמצויינים שהיו מבוססים על אמוניה. חומרים מבוססי אמוניה היו נפוצים מאוד לפני 10 שנים, אך הינם מחוץ לחוק.

לסיכום דעתי הפרטית: K44 הוא מוצר טוב, אך בוודאי שאינו עושה קסם. הסיבה לכך שהוא טוב, היא איכותו של הדלק בארץ.....
אני אישית מבצע אינפוזיה, ולא משתמש ב-K44.

מבלי קשר לכך, אבקש מנציגת המכירות של חברת "פטרו" התיחסות.

חג שמח,
קיד.

belair
09-04-07, 11:10
אני אישית מבצע אינפוזיה,
.
מה הכוונה שלך לאינפוזיה איך זה מתבצע?

חן דן
09-04-07, 15:07
אני משתמש ב K 44 כ 10 שנים מדובר ברכב יד ראשונה שמידי טיפול זוכה לתוסף- אין לי בעיות שקשורות לחומר וניתן לומר שאני מרוצה.

asafa
09-04-07, 15:51
ובענין החבר שנכשל בטסט
יש טיפול שנקרא טיפול שמש . מומלץ ביותר לנהגים מאמינים .
נוסעים עם הרכב בשמש כ חצי שעה .
על הרכב להיות בסל"ד גבוה ובעומס עד כמה שאפשר .( רצוי להשאר בהילוך נמוך )
התוצאה היא חימום טוב של הקטליזטור מה שגורם לעבודה נכונה שלו וכמובן מעבר מבחן שנתי .
בזמן המבחן חובה לכבות מזגן !
רצוי לא לקרר את הרכב לאחר הנסיעה ( לא להמתין בפקק בסל"ד נמוך ) .
*******
כמובן שבמסגרת טיפול שמש רצוי להוסיף נוזל פלאים ( גם פחית דלק זה טוב ) .
וכדי שכולם יהיו מרוצים אפשר למכור איזה תוסף .
בהמשך אתה יכול לספר על החבר שעבר טיפול שמש וכמה זה טוב .
וזה מזכיר לי סיפור אחר על נהג שעשה טיפול ליל ירח מלא וזה גם עבד אצלו .
אחד בגדיל לעשות ונסע לקיברי צדיקים
מי שהוא לחש לי שלצורך הענין גם הקבר בנביא רובין יכול להיות טוב לטיפול קטליזטור
אבל אני לא בטוח צריך לבדוק איזה תוסף מחלקים שם .:lol: :lol: :lol:
*******
איציק

איציק
טיפול שמש אני מכיר, אבל זה לא היה המקרה הפעם, החומר הוסף לרכב לא בהמלצת המכון אלא בהמלצת אחיו, והגיע לטסט אחרי אותה נסיעה של 20 דקות (מהבית למכון) כמו בפעם הראשונה, ללא משיכת הילוכים או שום דבר שונה מהפעם הקודמת.
נראה לי שהיום קשה יותר להמציא נתונים כי יש פלט מחשב עם נתונים על זיהום אויר.


בעיניין טיפול שמש, לפני כשנתיים עם סיאט אינקה דיזל (רכב עבודה של חבר אחר) הרכב נכשל על זיהום אויר (בבדיקה הישנה) מכון הטסטים מכר לו תוסף לסולר, אמרו לו למלא לעשות סיבוב ולחזור, הוא עשה לרכב טיפול שמש לא הוסיף כלום, חזר לבדיקה חוזרת ועבר.

mixael
09-04-07, 23:12
יכול להגרם נזק בשימוש בחומר ישירות לתוך סעפת היניקה, במנוע יחסית חדש ?

פרייבט עם 160K ק"מ, שנכשל על 0.5% CO. נתתי למנוע לשתות את החומר באופן מבוקר דרך פתח בסעפת יניקה, זמן קצר אחרי זה בדיקה במכון טסטים הראתה 0.08% .

גיא
09-04-07, 23:37
מה קורה עם הטיפול שמש במקרה של יום חורפי ומעונן ? :shock: :confused: :twisted:

נמרוד
10-04-07, 08:42
אם המוצר כל כך טוב, אז למה משווקים אותו בטקטיקות של שיווק "שמן נחשים" תוך כדי הפצת חצאי אמיתות ואף שקרים מלאים? (מי שרוצה פרטים - בפרטי). ממה יש להם לפחד אם המוצר אמיתי ועומד ב-100% בהבטחות יצרנו/משווקו?

משהו בעסק מריח מוזר.

אני רוצה פרטים. לא בפרטי. אם נדמה לך שבגלל שמופיע באנר פרסומת צריך לצנזר דיון - אז לא. ודעתך היא מהנחשבות והמכובדות בפורום.

איציק - 4X6ZH
10-04-07, 09:42
שמן נחשים זאת הגדרה טובה .
יש כאן בפורום כאלה שמכירים את המוצר מקרוב וכאלה שמכירים את היבואן \ ספק \ איש מכירות
אני לא חושב שניתן לפתח דיון רציני מבלי להכנס לפרטים
אני לא מכיר את כל הפרטים ואותם פרטים שאני מכיר הם כאלה שחוק ההתישנות כבר חל עליהם .
ובכל זאת אני לא אוהב את המוצר ואת דרך שיווקו .
הדיון מתחיל להפוך לדיון צהוב במקום לדיון כחול אז אולי כדאי שנפסיק .
כתבתי זאת כאן כי נמרוד ביקש לא בפרטי .
*****
איציק

barak4*4
10-04-07, 10:13
טוב, הרבה אני לא יכול לתרום לדיון הזה, אבל אחרי שה"חימושניק"( אותו אני מכיר אישית וסומך עליו בעינים עצומות) ואיציק (שאני לא מכיר אישית, אבל למדתי "להכיר" אותו דרך הפורום), אומרים שזה שמן נחשים - אני מאמין להם.

אני לא מכונאי ולא מהנדס, סתם חובב רכב. גם אני מאלו שבעבר נהגו להוסיף K-44 כל 10K "כי צריך", אחרי מה שאני שומע פה, אני מתחיל לפקפק.

חימושניק
10-04-07, 10:39
לבקשת נמרוד ולמען אלו שפו אלי בפרטי וטרם עניתי להם:

* תגובה זו מצונזרת קלות משיקולים "פוליטיים" בתוך עולם הרכב הישראלי. עליי לציין שלא היה לי, אין לי ולא יהיה לי כל קשר מסחרי או אחר ל-BG או לנציגיהם בארץ, חברת פטרוטק.

במסגרת תפקידי (לא בחיל חימוש, ממנו השתחררתי, אלא אצל יבואן רכב מסויים בארץ שלא אחשוף את שמו) הוזמנתי ל"הרצאה" על תוספים של חברת BG אצל פטרוטק, יחד עם מספר עמיתים למקצוע שעובדים אצל יבואני רכב מתחרים.

ההרצאה הועברה באנגלית ע"י עובד פטרוטק מארה"ב בשם ראלף. הרושם הכללי שעלה לי הוא של קמפיין מכירת שמן נחשים בערוץ הקניות. להלן תיאור חלקי של הערב:

ההרצאה הורכבה מתיאור (מאוד לוקה בחסר ומנוסח בצורה מאוד מעורפלת ובעלת אוריינטציה שיווקית בלבד) של מוצרי BG (בעיקר 44K ו-MOA) על גבי מצגות. השלב הבא היה הדגמות בסגנון ערוץ הקניות על "חוזקו" של 44K לעומת המתחרים שהסתכמה בערבוב בנזין עם תוספים שונים (44K והמתחרים), הוספת חומר שצבע את הדלק בסגול ואח"כ הוספת חומר שמחק את הצבע הסגול. החומרים הגיעו מתוך "ערכה" של BG. אין תיאור של החומרים כך שאי אפשר לדעת מה הם ומה הם עושים. האפקט השיווקי הוא שצריך להוסיף הרבה יותר חומר "מוחק" לדלק שתוסף עם 44K מאשר לחומרים האחרים. היות ותהליך הבדיקה לא שקוף (כי לא יודעים מה החומרים שמוסיפים לדלק כדי לקבל את האפקט) אי אפשר להסתמך עליו.

בוצעה גם הדגמה של MOA אבל השרשור לא דן במוצר זה, אז אדלג על התיאור הזה ברשותכם.

לאחר ההדגמות נמסרו, בין היתר, הנתונים הבאים:

1. BG רשמו פטנט על 44K בהמלצת ה-EPA. טענה מוזרה, שכן אין זה מתפקידו של ה-EPA להמליץ על רישום פטנטים. בדקתי אותה ע"י חיפוש קדחתני באתר רשם הפטנטים האמריקאי. אין פטנט כזה. אין טרייד מארק כזה. אין שום פטנט רשום על שם BG products inc. יתרה מזו: אם היה למוצר פטנט, מספר הפטנט היה מצויין על גבי האריזה. אין שום אזכור למספר פטנט על אף אריזה של אף מוצר של BG.

2. נטען שה-EPA ממליץ על 44K. שמענו כבר טענה כזו לגבי גלולות הדלק. גם במקרה זה הטענה מפוקפקת. אין שום אזכור ל-BG או ל-44K באתר ה-EPA. יש שם סיקור שעשו למפעל בקנזס לגבי פליטת מזהמים. חיפוש בגוגל גם לא יניב שום תוצאה שקושרת בין ה-EPA לבין 44K.

3. נטען שקיימת הוראה טכנית של VW לשימוש במוצר אחר של BG לניקוי שסתומי EGR במנועי דיזל. בירור שערכתי העלה שאין כזאת הוראה.

ההרצאה וה"עובדות" הללו שכנעו אותי סופית שמדובר במוצר שלעולם לא נבדק בצורה מדעית ע"י אף אחד ונהנה ממערכת שיווק משומנת שמצליחה לדחוף אותו חזק תוך כדי "מכירת" חצאי אמיתות, מיתוסים וכדומה גם לאנשי מקצוע, שחלקם, לצערי, "בולעים" את הסיפורים האלו בלי לשאול שאלות.

אתם מוזמים לבדוק בעצמכם את טענותיי ואם תמצאו הוכחה שאני טועה, אנא העלו אותה לשרשור הזה כדי שאוכל להיווכח בטעותי. במידה ואני טועה, אשמח להתנצל בפומבי.

אלכס.

נמרוד
10-04-07, 11:20
שמן נחשים זאת הגדרה טובה .
יש כאן בפורום כאלה שמכירים את המוצר מקרוב וכאלה שמכירים את היבואן \ ספק \ איש מכירות
אני לא חושב שניתן לפתח דיון רציני מבלי להכנס לפרטים
אני לא מכיר את כל הפרטים ואותם פרטים שאני מכיר הם כאלה שחוק ההתישנות כבר חל עליהם .
ובכל זאת אני לא אוהב את המוצר ואת דרך שיווקו .
הדיון מתחיל להפוך לדיון צהוב במקום לדיון כחול אז אולי כדאי שנפסיק .
כתבתי זאת כאן כי נמרוד ביקש לא בפרטי .
*****
איציק

צודק איציק, אז בוא נשמור את הדיון על המוצר עצמו, וזה מה שאסף שאל, לא?

אלכס - הסיפור שלך הוא דוגמא קלאסית לזה ששיטת שיווק שעובדת במקום ובזמן נתון (באמריקה עם קהלי יעד מסוימים) גורמת לנזק כשמיישמים אותה במקום הלא נכון (קבוצה מצומצמת של אנשים טכניים בישראל).

הצפרדע
10-04-07, 16:39
אתם מפתיעים אותי.

האם לגבי כל מוצר וכל יוגורט שאתם מכניסים לפה, אתם רוצים "שקיפות" ושיוכיחו לכם בדיוק מי מורכב ממה ומאילו חומרים ובאיזה שיעורים?

יש ענין של נסיון קולקטיבי, חוץ מהתרשמויות אישיות שיכולות להיות מוטעות ומוטות, וזה אני מניח מה שאסף בקש לשמוע לגבי סיטואציה של שימוש חדש וראשון בחומר במנוע משופשף.

הפכתם את זה לדיון יותר מידי חוכמולוגי וספקני, ותסלחו אם אוסיף שאינני משוכנע שהמומחים כאן בפורום הם אכן הכימאים המוסמכים לאשר או לקטול חומר כזה.

אין הכוונה לפגוע, אבל באמת צריך לענין זה בעלי ידע מקצועי מעמיק כדי לחרוץ דין בנושא, ואין כאן - בכל הכבוד הראוי - כאלה.

הבעת דיעה אישית מתוך נסיון אישי מוגבל היא דבר אחר לחלוטין, וזה נדמה לי, מה שהתבקש כאן.

אני מסרתי נסיון אישי שלי, מוגבל וצנוע, ואתן כאן פירוט קטן -

היתה לי מאזדה NX-5 חדשה דנדשה מהחברה, אשר אחרי כ 4000ק"מ התחילה לצלצל. כל מומחי מאזדה ומנהלי השירות שלה הפכו את העולם ואת המנוע. התכתבו עם המפעל ביפן ולא מצאו כלום, וכמובן שלא הצליחו לעשות דבר - המנוע המשיך לצלצל ברמות שאי אפשר היה להתעלם מהן.

בסוף, ולאחר שכלו כל הקיצין, בא אלי מנהל השירות הארצי(או סגנו, לא זוכר בדיוק) ואמר לי כי החברה תממן לי תוסף מיוחד שלהערכתם יכול למנוע את הצלצול במנוע, כאשר אם התוסף יעבוד ויהיה בכך צורך, אקבל את התוסף על חשבונם כל עוד הבעיה תהיה קיימת.

וראה זה פלא - התוסף(44K, ניחשתם נכון) פתר את הבעיה תוך זמן קצר, כאילו לא היתה קיימת בכלל. מאז, הצלצול לא חזר, וכשמכרתי את הרכב אחרי כמה וכמה עשרות טובות של אלפי ק"מ, אמר הטסטר במכון הבדיקה כי הוא רוצה לציין דוקא את המנוע שעובד מצויין יחסית לקילומטראז'.......

כל הנ"ל אמת לאמיתה.

אז, כשאני יודע את הנ"ל ותורם את נסיוני הדל הזה מחד, ויושב וקורא את דבריכם מאידך, אני שואל את עצמי למה ימליץ מנהל שירות על התוסף, למה הוא אכן עבד, והאם קטילת מומחי הפורום את המוצר, אכן מבוססת ומוצדקת, ויותר מכך - האם יש להם כלים וידע מספיקים לומר את מה שהם אומרים.

תרשו לי לפקפק.

kd2
10-04-07, 16:54
מסכים עם ברוך , שורה תחתונה - החומר הזה כן עובד.
משווק ככה או ככה זה לא משנה , מנסיוני השיווק הזה עובד על פלח אוכלוסיה די גדול שמאמין לדברים האלו.
ותסלחו לי על הגזענות , אבל רוב אנשי המוסך האינטרליגנטים אוכלים את זה כמו גדולים.

K44 עובד , אולי מדובר על פחית חומר ממיס שאפשר להשיג בכל סופרמרקט או טמבוריה?
ואולי מדובר על חומר שהוא פיתוח טכנולוגי עצום.
אבל שורה תחתונה החומר הזה מוכר כי הוא עובד לא כי הוא משווק ככה או ככה.

אני מערבב אותו ב2 ליטר דלק וישר לסעפת היניקה אחרי בית המצערת והחיישנים.
לא ממליץ על פעם ב10,000.

shmil
10-04-07, 17:21
זה מה שיש לי להגיד על החומר:

http://www.jeepolog.com/forums/showpost.php?p=103501&postcount=1

אולי לא הכי מדעי שיש, אבל זו ההתרשמות שלי. מוכרח לציין שבדרך לטסט בפעם השנייה נסעתי רגיל ורגוע, ולא כל מאמץ שהוא.
עבר.

עובדה.

asafk
11-04-07, 00:40
קראתי בימים האחרונים לא מעט על החומרים של BG... ולמדתי כמה דברים-
ה44K עבר שינוי לפני מספר שנים. קודם היה מדובר במוצר זהה לאינפוזיה (בריכוז של 50%) ולהוספה דרך מיכל הדלק. המוצר ה"חדש" מיועד רק להוספה למיכל, ולאינפוזיה/ ריסוס למצערת יש חומרים אחרים של BG.
החומר אינו ממיס, אלא מפרק פיח, ורק פיח, ורק מעל טמפרטורות מסויימות (כלומר- הוא די מוגבל ביכולותיו, בניגוד לממיסים שממיסים כל מה שהם רואים). המשמעות היא שככל הנראה הוא יפרק את הפיח בתא השריפה, אבל לא יסחוף ג'יפה מהמיכל למסנן או מהמסנן למזרקים.
עד כאן לפי פירסומים שונים שמהימנותם (כמו הרבה דברים באינטרנט) קשה לווידוא של 100%.

למדתי עוד דבר חשוב- גם BG וגם פטרוטק משווקים בשיטות שקשה לי לבלוע, כן, אותן שיטות למכירת "תרופות קסם". זה רע, כי המוצר, ככל הנראה, הוא מוצר אמיתי, ולא "קסם".

וכאן בדיוק הבעיה שלי. מוצר אמיתי, על זה אין עוררין (אני חושב... כלומר- אפילו איציק ואלכס יסכימו שמדובר בחומר ניקוי כלשהו). יכול לגרום לנזק או לא- כאן יש וויכוח. במוסך ידוע ומכובד (ואין הרבה מוסכים מכובדים מבחינתי) בו אובחן כי מערכת הדלק זקוקה לניקוי קל, המליץ מכונאי די רציני להוסיף 44K לרכב שנת 2003 עם 75 אלף ק"מ בערך, כתוסף במיכל הדלק- כמובן, לפי הוראות היצרן (על מיכל מלא, ולתדלק שוב כשנשאר שליש עד רבע מיכל). מייד קמו צעקות של אנשים שאני מעריך את דעתם "מה פתאום, זה יסתום את המזרקים. שיעשו אינפוזיה". (כאן המקום, אולי, לומר, שאינפוזיה היא תהליך שנראה לי מיותר לחלוטין אם אין בעיה קרדינלית של זיהום במזרקים)
בעקבות כך התחלתי לשאול וגיליתי שאין מסקנות ברורות- האם יש סיכון בהוספת התוסף למנוע הזה או לא? זה מוזר- כי מדובר במוצר שנמצא בשימוש נרחב מאוד, כולל במוסכים, וכולל על ידי חובבים שמטפלים ברכב יותר ממה שהוא צריך.

ובינתיים עדיין אין לי המלצה לבעלת הרכב אם כן או לא לעשות כעצת המכונאי...

ועוד מסקנה... הימים של מנועי קרבורטור עם יחס דחיסה נמוך, בהם ניקוי פיח היה על ידי חצי כפית מים- עברו חלפו ככל הנראה... אז אנחנו "תקועים" עם חומרים מתוחכמים מדי...

אסף.

חימושניק
11-04-07, 07:21
בשורה התחתונה: ככל הנראה לא יגרם נזק משימוש חד פעמי ב-44K ברכב בגיל וקילומטראז' כזה. ממילא כדאי כבר להחליף את מסנן הדלק אם עדיין לא הוחלף אף פעם.
האוטו לא יתפוצץ/יישרף/ייתקע משימוש ב-44K.

השתמש בחומר על פי ההוראות, אבל קח בחשבון את מה שכתבתי קודם.

אייל67
11-04-07, 11:48
בשורה התחתונה: ככל הנראה לא יגרם נזק משימוש חד פעמי ב-44K ברכב בגיל וקילומטראז' כזה. ממילא כדאי כבר להחליף את מסנן הדלק אם עדיין לא הוחלף אף פעם.
האוטו לא יתפוצץ/יישרף/ייתקע משימוש ב-44K.

השתמש בחומר על פי ההוראות, אבל קח בחשבון את מה שכתבתי קודם.

ומה עם רכב שצבר 140K ק"מ ?
היכן הגבול, אם יש כזה ?

איציק - 4X6ZH
11-04-07, 13:03
גם שמן נחשים הוא שמן ולפעמים הוא יכול להיות מאד יעיל .( יש תרופות המבוססות על ערס נחשים ) .
נראה לי שכולם מסכימים לגבי קבלת תוצאות בשימוש במוצר הזה .
יש כאלה שמסתפקים בנסיון האישי שלהם על רכב כל שהוא .
ויש כאלה שדורשים הוכחות בכתב . כולל אישורים .
כאן יש בעיה .
האישורים שיש כנראה לא מספקים ואז שואלים את בעלי הנסיון .
אבל מה לעשות לבעלי הנסיון אין תואר רם מעלה . ( הם בסה"כ מכונאים ) .
ואותם מכונאים שלכל הדעות יש להם נסיון רב .
באים ואומרים לכם תחשבו ותזהרו בשימוש בכימקלים \ תוספים שונים .
זה שהרכב עובר בדיקת CO יופי ( גם טיפול שמש בדרך כלל מעביר טסט )
זה שהרכב הפסיק לצלצל מעולה אבל למה להשתמש בפתרון לכל כלי הרכב .( גם אלה שלא מצלצלים ) :confused:
זה שפלוני מזהיר אותכם ( אפשר לקבל אפשר להתעלם )
אבל שכמב ביחד אומרים לכם תזהרו .
ותוסיף לזה צורת שיווק הגורמת לשימוש שלא לצורך .
ובהמשך פתאום ללא הסבר מחליפים סט מרססים למה ?
ועל הדרך הולך הטורבו למה ?
המרימים ההידראולים דופקים למה ?
יש לך בעיה כל שהיא תתמודד איתה אולי התוסף הוא הפתרון .
אבל ללכת ולדחוף תוסף על בסיס לא מריח לא מסריח .
את זה אני באמת לא מבין !
*****
איציק

shmil
11-04-07, 14:25
יש לך בעיה כל שהיא תתמודד איתה אולי התוסף הוא הפתרון .
אבל ללכת ולדחוף תוסף על בסיס לא מריח לא מסריח .


אין לי אלא להסכים אם הנאמר.
אינני רואה כל צורך להוסיף תוסף כלשהו אם אין בעייה קיימת, שהתוסף אמור לפתור.

חימושניק
11-04-07, 16:03
איציק, הוצאת לי את המילים מהמקלדת. אני מסכים עם כל מילה.

landY
11-04-07, 18:00
אין לי אלא להסכים אם הנאמר.
אינני רואה כל צורך להוסיף תוסף כלשהו אם אין בעייה קיימת, שהתוסף אמור לפתור.

איציק,
אתה בעצם אומר שהנוהג של מוסכים "לדחוף" לטיפול 10,000 פחית של תוסף הוא פסול?
והשימוש היחיד שצריך לעשות בתוסף הזה הוא כשצצה בעיה??

asafk
11-04-07, 20:23
אני מסכים לחלוטין שברכב תקין, עם שמן איכותי ודלק באיכות סבירה- כל עוד אין בעיה, אין מה לטפל בבעיה... (ואת דעתי זו אני דואג לומר בכל הזדמנות). אבל אני מדבר על מצב של בעיה- פיח בכמות יותר מהסביר. לכן נדרש פתרון...

אסף.

OFF-RoaD
11-04-07, 20:49
אם החומר אכן מנקה פיח, שמצטבר בכל רכב, לא כדאי להשתמש בתוסף לעיתים קבועות כטיפול מונע ומנקה למערכת הדלק?

קיד
11-04-07, 21:25
איציק / אלכס / אסף,

מבלי להביע כל ענייןבמוצר K44.
להלן מובא סיכום של ניסוי טכני בנושא דומה.
לצורך העניין מדובר על מנועי דיזל ממוחשבים של משאיות, מהדור האחרון. מנועים של 12, 16 ליטר, בעלי יחידת מזרק חשמלית עצמאית לכל צילינדר, וללא משאבת הזרקה מרכזית.
מכאן, שכל בעית הזרקה הינה שייכת לצילינדר אחד בלבד.
כאשר לקוח מתלונן עם גימגום, מחברים מחשב למשאית, והמחשב מבצע סימולציה שמנסה לגרום למנוע לפעול הכי עגול שניתן. תוצאת הסימולציה היא גרף אקטיבי של זמן ההזרקה של כול מרסס. זמן הזרקה ארוך = מרסס סתום. זמן הזרקה קצר = מרסס נוזל.
עם המידע הנ"ל ועם מחירו הגבוה מאוד של כל מרסס, הוחלט לתת ללקוחות אופציה נוספת לתיקון, אשר אינה החלפת יחידת מזרק (אלפי שקלים).
משאיות עם גמגום במנוע, יש די והותר, בעיקר עקב סולר באיכות ירודה שנמכר בזול.
כך ראיתי משאיות עם מים, נפט, שמן וכד' בכמויות גדולות במיכל הדלק.
לכל המשאיות הוחלף כל הסולר במיכל, הוחלפו מסנני הסולר, בוצעה בדיקת מרססים, ולאחר מכן בוצע ניקוי עם מכונה יעודית.
המכונה מסחררת חומר ניקוי בלחץ הנקבע מראש מהכניסה אל יחידות ההזרקה. מנוע המשאית פועל, ולמעשה שורף 100% של החומר הנ"ל ללא סולר. כמו כן המכונה אוספת את העודפים למיכל, וחוזר חלילה. לכל משאית הוקצבו 6 מיכלי חומר בשווי של 100 ש"ח למיכל. הן חומר הניקוי והן המכונה נרכשו מיצרן בין לאומי גדול ומוכר (לא BG).
לכל משאית בוצע בדיקת מחשב נוספת לאחר הניקוי.
תוצאות: 50% הצלחה בלבד.
מחצית מהלקוחות שילמו 600 ש"ח ניקוי, ומיד לאחר מכן אלפי שקלים עבור החלפת מרסס.

מסקנות:
המכונה הוחזרה אחר כבוד ליצרן.
החומר???
לכל אותם לקוחות קצרים בכסף, אני מציע הכנסה של החומר אל מיכל הדלק.
לכל אותם לקוחות שאינם קצרים בכסף מוחלף מרסס.


אז מה נשאר? חלק מהקוחות, כמובן אלו שהחומר עזר להם מרוצים עד הגג.

ומה דעתי על החומר? שווה נסיון.
לחסוך ללקוח 3.5K ש"ח ע"י 6 בקבוקי תוסף = לקוח מאושר.

מכאן, ובתחום של מנועי הבנזין, לחסוך ללקוח קצר בכסף הורדת ראש מנוע לניקוי -רק כי הוא נכשל בטסט-, ע"י 0.5 ליטר של @#$%^, שווה לנסות את הזול.

אסף,
אם היה סיכון אמיתי בשימוש בחומר, הוא לא היה נמכר.

בברכה,
קיד.

eyalshalev
11-04-07, 21:45
שלום,

אני מייבא ומשווק מוצר מהפכני שעדיין איננו מוכר לציבור בארץ.
המוצר גורם לחיסכון של 7%-19% בתצרוכת הדלק וכן משפר משמעותית את סחיבת המנוע, מנקה מערכות דלק ומאריך את חייו כמו כן הוא מוריד את זיהום אויר עד 30%. כך תעבור את הטסט ללא תקלות ובחינם! (מחיר המוצר מתקזז בקלות עם ההוזלה בדלק)

את אותו המוצר מוסיפים אף לשמן של הרכב ,המוצר מקטין משמעותית את הבלאי של המנוע ומרחיק את הצורך בהחלפות שמן וטיפולים.

אם אתה מכיר מישהו שמעוניין לחסוך כסף על דלק ואיכפת לו מהרכב שלו צור עימי קשר.
(בשימוש צבא ארצות הברית. מתאים לכל סוגי המנועים – בנזין דיזל וכו')

בברכה
אייל שליו

shmil
11-04-07, 21:59
נו, FFI שוב החליפו שם ואריזה, וגם שמות משתמש כאן בפורום.

שוב יתחילו ענייני שמן הנחשים?:lol:

asafk
11-04-07, 22:18
[size=3][color=black][size=3][color=black][size=3][color=black][size=3][color=black]שלום,

[size=3]אני מייבא ומשווק מוצר מהפכני שעדיין איננו מוכר לציבור בארץ.

[color=black][size=3][font=Times New Roman]המוצר גורם לחיסכון של 7%-19% בתצרוכת הדלק וכן משפר משמעותית את סחיבת המנוע, מנקה מערכות דלק ומאריך את חייו כמו כן הוא מוריד את זיהום אויר עד 30%.

...וכן הלאה.

אני מבקש לא להגיב להודעה הזו. היא לא קשורה לדיון, ועונה היטב על עקרונות "שמן הנחשים". (תגובות להודעה יימחקו)

אסף.

אייל67
12-04-07, 01:00
אם החומר אכן מנקה פיח, שמצטבר בכל רכב, לא כדאי להשתמש בתוסף לעיתים קבועות כטיפול מונע ומנקה למערכת הדלק?

בעצם למה לא? הרי אין חולק כי פיח אכן מצטבר והצטברות זו איננה רצויה. אם התוסף ממיס הפיח, ורק הפיח, אז למה לא להשתמש בו גם באופן מונע, ועוד בטרם תופענה התקלות שלגבי הטיפול בהן מסתמנת הסכמה כי רצוי תחילה לנסות לפתרן באמצעות שימוש בתוסף?

איציק - 4X6ZH
12-04-07, 08:16
לפני שנים בתחילת דרכו של K44 בארץ נאמר לי מפורשות על ידי היבואן
שקיים חשש לפגיעה במיסבי המנוע למי שמתמש במינון גבוה .
לכן גם היה כתוב על האריזה לשימוש מקצועי מיוחד . ( אני לא יודע מה כתוב היום ) .
אומנם החומר נמצא במיכל הדלק אבל האדים שלו מגיעים לשמן המנוע .
כאשר ריכוז החומר גבוה בשמן המנוע יתכן ותיהיה בעיה .
בינתיים אומר אסף שהחומר עבר שינוי .
לרוב כלי הרכב יש בעיה עם משקעי שרף בחלל המנוע .
יש מנועים מאד רגישים .
יש מנועים שזה בכלל לא מזיז להם .
אבל לכולם זה גורם נזק . ( משקעי השרף )
איך מנקים את או איך מצמצמים את משקעי השרף :?:
זאת אחת הבעיות שעולם המנועים מנסה להתמודד איתה כבר תקופה ארוכה .( למה מנוע הצעדים מכוון את עצמו ) בגלל השרף שמוציא אותו מאיפוס :!:
תוסף הדלק הוא הפתרון ?
תוסף השמן הוא הפתרון ? ( רוב יצרני הרכב מתנגדים מפורשות לתוספי שמן ) .
אז מה לעשות ?
בטוח שלא צריך למהר ולהכניס לדלק כל תוסף מזדמן
ובאותה מידה כדאי לבדוק מי בכלל צריך את התוסף .
וכאשר מחליטים להוסיף תוסף כדאי להתיעץ עם המוסך המטפל כי בפרוש ויש מנועים
שיש צורך בתוסף .
*****
לדעתי רוב הצרות מתחילות מסוג שמן המנוע ומרווח הטיפולים .
אומנם הדלק לא איכותי במיוחד אבל הוא פחות גורם לנזק ישיר .
*****
להחליף שמן מנוע ומסנן כל 7500 -10000 ק"מ זה הרבה יותר טוב מתוסף נחשים לפני הטסט .
או מתוסף אלוהי כל טיפול פעם ב 15000-20000 ק"מ .
*****
איציק

sagigush
13-04-07, 11:22
אני משתמש בK44 כבר 10 שנים בכל אוטו שהיה לי ותמיד המלצתי עליו לחברים עם בעיות בקרבורטורים ובהזרקה . הוא תמיד אבל תמיד עשה את העבודה

הפעם הראשונה שהשתמשתי בו היתה עם פורד מוסטאנג ישנה שהיתה בקביעות כל 80 ק"מ מפייחת וסותמת את אחד הפלאגים למצב שלא היה ניצוץ ורק 5 צילינדרים עבדו
החומר הזה עשה פלאים מעט קלומטרים לאחר הוספה והפלאג עבד כחדש עד לסיום המיכל

וזה רק סיפור אחד מני רבים. החומר עובד לפי דעתי

לפני מס שנים הוא באמת היה חומר מוביל ויחיד במינו אבל היום יש עוד חומרים טובים לא פחות כמו ה TKO והחומר של LIKWYMOLLY אותם גם ניסיתי

אבל אני נשאר נאמן ל K44 בגלל ההרגל
בלי להתיחס לשיטות שויווק ואופיים הנסיון שלי עם החומר הוא חיובי

לגבי נזק למנוע אז כנראה שחומר מסיר פיח חזק לא בריא למנוע עם הוא נכנס לשמן
אבל במנוע שאין הרבה בריחה של קומפרסיה כנראה שזה זניח את זה ניתן לבדוק עיי התבוננות בנשם של המנוע שחוזר לסעפת יניקה ולראות כמה הוא רטוב (לא בדיקה מקצועית אבל שווה משהו)

שוב לשים לב כי לא מומלץ להשתמש בחומרים הללו בפחות מ 10000 ק"מ כנראה מסיבה זו

לגבי עזרה בטסט אז ידוע שכאשר חום הגזים הנפלטים עולה אז בערת המזהמים יותר טובה

התאוריה שלי ושוב אני לא איש מקצוע וזו רק תאוריה היא שהחומר הזה בוער לטמפרטורה יותר גבוהה ולכן כנראה שורף יותר טוב את המזהמים ומפעיל יותר טוב את הממיר שבממילא זקוק להתחמם כדי לעבוד יעיל
לא נראה לי שעיי ניקוי המערכת בלבד הוא עוזר לעבור טסט עם כן מה לגבי מנועים נקיים שהם רק מכוונים לא נכון וניקוי לא יעזור?? אבל נכון ש החומר עוזר בטסט וכנראה שזו הסיבה

אצלי האוטו בן 12 שנה ולעולם לא הוחלף ממיר ו בטסט עם החומר ועם חימום המנוע טוב טוב לפני אני עובר את הבדיקה בצורה יפה

אז כנראה שהשמן נחשים הזה עובד וזה מה שחשוב
אבל הוא לא היחיד הוא רק כנראה החומר הוותיק ביותר והמשווק ביותר ולאור מחירו אפשר להבין למה

חבל שהוא יקר

MY TWO CENTS

guy816
14-04-07, 00:54
לא רוצה להרבות במילים מיותרות, רק לציין נסיון אישי למוצר שרלוונטי לשאלה.

לפני כשנה קניתי ריינג' רובר שנת 93 עם כ 150K ק"מ.
נהגתי ברכב מספר פעמים לפני נרכישה- הכל היה תקין...(מדובר רק במנוע כמובן :) ) .

ביום העברת הבעלות, בדרך חזרה מהדואר עצרנו למלא דלק והבעלים הקודמים ( בעליו של מס' סוכניות רכב ומוסכים גדולים) המליץ לי להוסיף את החומר למיכל- צין שיש לו נסיון טוב עם המוצר בכל הרכבים שלו, חוץ מהריינג' בו עוד לא עשה שימוש במוצר.

קניתי והוספתי למיכל מלא.

הנסיעה הביתה הייתה קצרה וטובה , כנ"ל הנסיעה לעבודה בבוקר.

בדרך הביתה- מת"א לרעננה כבה המנוע כ- 8 פעמים במהלך הנסיעה!

ולמחרת- נעלמה התופעה ולא חזרה יותר.

שוב- לא יודע לתת הסברים. רק נסיון...

אייל67
14-04-07, 01:12
[QUOTE=sagigush]אני משתמש בK44 ...

חבל שהוא יקר
/QUOTE]

בסחנין ניתן לרכשו ב- 60 ש"ח. נראה אותנטי לחלוטין ומיוצר ב- USA.
מחיר היבואן המומלץ לצרכן - 110 ש"ח.
בדר"כ נמכר ב- 90-100 ש"ח.
היש כאן זיוף/קומבינה כלשהי, או שמתח הרווחים הוא כזה המאפשר את המחיר הנ"ל ???

אלון
14-04-07, 22:05
יש לי שתי מכוניות, מאזדה פראמסי + גאלופר, שבוע לפני הטסט מוסיף K44 תמיד עובר את הבדיקת מזהמים בהצלחה ורץ להחליף את שמן המנוע והפילטר לחדש,

חימושניק
15-04-07, 08:35
אלון, ניסית פעם לעבור את הטסט ללא תוספים? יש הרגשה שהיית עובר בלי בעיות. כמו שאיציק אמר, "טיפול שמש" מגביר את הסיכויים לעבור טסט. אפילו יותר מהתוסף לדעתי.

סטובצקי
15-04-07, 17:18
ועכשיו יצא תוסף K44 רק למנועי דיזל בשם 244 או משהו דומה , רשום לשים בטנק דלק מלא פעם בטיפול.

asafa
19-04-07, 23:00
לא מכיר את החומר באופן אישי.
לפני שבועיים חבר נכשל בבדיקת זיהום אויר בטסט (גולף 1600 שנת 2000), הוסיף את אחד התוספים האלו למיכל הדלק, נסע עם הרכב שבוע ניגש שוב לבדיקה ועבר, כך שהחומר עושה משהו.
מצטרף לשאלה של אסף


סרקתי את תוצאות הבדיקה של הגולף, מצ"ב טופס לפני ואחרי הוספת החומר.
לא יודע באיזה תוסף השתמשו, (אני אבדוק עם אחיו שהוסיף את התוסף), אני כן יודע שהחומר הוסף למיכל הדלק.

asafa
19-04-07, 23:04
הקבצים לא עלו

איציק - 4X6ZH
20-04-07, 05:20
לפני כמה חודשים בתחילת הבדיקות " המחמירות " של זיהום אויר כל ענף המוסכים היה בלחץ .
היום אני יכול להגיד לך שזאת עוד בדיקת כסת"ח שאינה שווה אפילו את הנייר .
רשימה של מספרים המשמשים עוד דרך להוציא כסף מהלקוח .
אין לבדיקה הזאת ולזיהום האויר כל קשר .
****
חבל חבל אבל זאת המציאות .
גם את הבדיקה הזאת כבר מקמבנים .
כך שאתה רואה טופס בדיקה לא תקין ... וחומר ניקוי .... ופתאום רכב מזהם מפסיק לזהם .
וכל זה על ידי תוסף דלק :-) :-) :-)
*****
איציק

רימון מצפון
22-04-07, 17:10
באמת דיון מתלהם ולא סגור. לדעתי רואים איטנטרסים ברורים של צד זה או אחר אבל לא מצאתי תשובה וזו דעתי לגבי כלל התוספים.(כולל דנונה עם חידק ה אל סי פופה שאמור לעזור למע" העיקול)
תשובה.אין תועלת בלי נזק והכל תלוי איך משתמשים במוצר. בד"כ הוראת היצרן מספקות את השיטה שלהם לשימוש במוצר בצורה שהמשתמש יצור תלות במוצר ולכן ממליצים על שימוש סדיר .
לדעתי אין צורך להשתמש בתכשירים הנ"ל אם אין בעיה וכך הם גם לא יגרמו צרות.
בכל אופן כל נוזל או תרסיס שמסוגל להמיס יותר מדלק אמור לפרק משקעים בדרכים שבהם עובר הדלק.(צינורות סעפת וכ"ו)
לדעתי השימוש יעיל יותר רק כאשר משתמשים בצורה אגרסיבית לדוגמא.פחית חומר על סוף המיכל
(יש רכבים שילחצו מכך ויש שלא )תמיד ניתן לתדלק עוד.
ועוד יותר טוב זה דרך הסעפת או החליל תלוי מה המטרה .
לגבי טסט וזהום אויר הייתי ממליץ לפתוח דיון בנפרד כי זה הרבה יותר מורכב מתוסף.
ואם לא הבנתם למה השיווק אגרסיבי אז תכפילו 100 ש"ח רק בחצי מליון מכוניות ותבינו למה.
:idea:

azora
02-09-09, 23:29
היי לכולם,
דיון סוער על תוספים, אז אני מנסה להתפרץ לדלת פתוחה ;)

קיבלתי בחינם תוסף בשם practex המיועד לשימוש בטיפול 10,000 (תוסף שמוסיפים למנוע בהחלפת השמן + פילטר שמן), עם המלצות חמות עליו. מכיוון שזה בחינם, אז חשבתי למה לא. אבל אחרי שקראתי כמה מהשירשורים בפורום התחלתי לשאול את עצמי, למה כן...?

אני מכיר 2 אנשים שהשתמשו ויצאו מרוצים (אחד מהם הוא אבי היקר שיבדל לחיים ארוכים...) אבל עוד דעות לא יכולות להזיק נכון?

מישהו שמע / מכיר / השתמש אי פעם?

נמרוד
02-09-09, 23:38
אני לא מכיר Practex. חיפוש בגוגל מעלה שלל אתרים של משווקים ברחבי העולם, אך לא אתר ייצרן רשמי. נראה, נשמע, ומריח כמו שמן נחשים. (http://www.jeepolog.com/374.html). קיבלת בחינם? שמור את הפחית בבאגאז' למצבי חירום, על תקן גוזניק. תבקש ממי שנתן לך חינם עוד שלושה-ארבעה, ויש לך ערכת הנחתה! :)

טלטול
04-09-09, 12:53
אני לא מבין גדול אך שם את התוסף הנל כל 10000
והגעתי כבר ל300000 קמ והמנוע מצויין

-->