צפייה בגרסה מלאה : מכשירי דיאגנוסטיקה- התלבטות פרקטית
אני עומד לפני הזמנת מכשיר דיאגנוסטיקה, לOBD-II.
על הפרק 4 אפשרויות עיקריות-
מכשיר "פשוט", סדר גודל של 40$ עם המשלוח, מציג את הקודים וזהו.
מכשיר "חכם", סדר גודל של 60$ עם המשלוח, מציג את הקודים ובנוסף טקסט (במקום לחפש בספר), וגם מציג נתונים בזמן אמת מהחיישנים.
מתאם מהאוטו למחשב, למעשה "כרטיס תקשורת" שמתרגם את הקריאה מהOBD-II לRS232. סדר גודל של 50$ כולל המשלוח, תוכנה ללפטופ אפשר להוריד חינם מהאינטרנט, התכנה גם מראה קודי תקלות, גם את כל הנתונים של החיישנים וכו'.
אותו דבר, אבל עם יציאת USB, עולה 15$ יותר.
מנסיון-
מה יותר שימושי? מכשיר שמחזיקים ביד או מתאם ללפטופ? (אני מזכיר, זה לשימוש פעם ב... בשביל לאתר תקלות ברכב- לא לשימוש של מוסך).
יש שימוש אמיתי לנתונים בזמן אמת מהחיישנים?
את המכשיר עם היציאה הטורית, אפשר לחבר לPDA עם מתאם לUSB, אם שחבל להשקיע כסף במה שאין לו יציאת USB ??
אסף.
חנן-ג'יפולוג
21-02-07, 00:01
בלי להיכנס לכל האופציות, לעניות דעתי, תפסול על הסף את המכשיר שמראה רק קודים של תקלה. זה בולשיט. אתה חייב להיות מסוגל לראות בזמן אמת את נתוני החיישנים. יש הרבה מקרים שבהם המחשב לא יזהה תקלה או יזהה תקלה לא נכונה, ומוח אנושי שגם יודע מהי המציאות שהרכב נמצא בה בפועל, ידע לראות מה תקין ומה לא.
איציק - 4X6ZH
21-02-07, 07:55
המכשיר הראשון והפשוט הוא המכשיר היחיד שיתן לך תשובה מהירה ופשוטה
אתה מדפיס לעצמך את רשימת הקודים ואתה מסודר
****
אתה צריך לדעת בדיוק מה אתה רוצה לקבל מהמכשיר
לא קיים מכשיר שיאפשר לך כל מה שאתה רוצה ( לפחות אני לא מכיר אחד כזה )
גם המכשירים היקרים ביותר היעודים של יצרני הרכב 10.000 $ ומעלה :twisted:
לא נותנים את כל התשובות .
המצב היום שהמוסכים מחזיקים כמה סורקים ובדרך כלל משתמשים בסורקים הפשוטים
הם נותנים לך כיוון ותשובה נכונה .
הסורקים החכמים גוררים אותך לתקלות לא נכונות הגרפים שהם מוציאים הם גרפים ונתוני זבל בחלק גדול מהמקרים . ( הם מוציאים נתוני מחשב ולא נתוני חיישן )
בנוסף יש יותר ויותר מחשבים שלא מתקשרים מול סוריק ה OBD2 התיקני .
אתה מתקשר רק לתקלות מנוע \ ממסרה .
בקיצור כל עוד אתה לא יודע מה בדיוק אתה צריך אין מה להוציא כסף על מערכות יקרות .
*****
איציק
אני מתייעץ, כי אני לא בטוח מה אני צריך.
על פניו- בסה"כ צריך את הקודים. עם זה אפשר להמשיך הלאה, לבדוק ערכים מהחיישנים עם רב מודד, לחפש תקלות פיזיות בקונקטורים ורתמות, לנקות מה שצריך וכו'.
מה שאתה אומר מעניין, כי אם לא מדובר במדידות על החיישנים, יכול להיות שאני מקבל נתון שמסתיר את התקלה (כי היא בין החיישן למחשב או בפענוח של הנתון הגולמי מהחיישן).
אסף.
חנן-ג'יפולוג
21-02-07, 23:58
אסף, נראה אותך מזהה עם רב-מודד ביתי פשוט קריאת סל"ד לא נכונה מחיישן הקרנק או הקמשפט, או מזהה את התדר בחיישן MAP שעובד על תדרים (כמו למשל בפורדים אם אני לא טועה).
מתאם שמתחבר למחשב הוא הפתרון העדיף לטעמי, מכיוון שיש לו אפשרויות בלתי-מוגבלות מבחינת תוכנה. כל הזמן יוצאות תוכנות חדשות עם יכולות מורחבות שמקרבות אותך יותר ויותר ליוכולות של מכשירים מקוריים של היצרנים.
שים לב שאתה צריך את הדגם עם חיבור ה-USB. הלפטופים על הפורט הסריאלי כבר נכחדו.
איציק - 4X6ZH
22-02-07, 08:32
המכשירים המקוריים היפים " החכמים " של יצרני הרכב הם תעלול שיווק חכם שתפקידו
לקשור את הלקוח דרך המוסך ליצרן הרכב !
הציוד החילופי שנמצא היום חופשי בשוק מאפשר לבצע כמעט את אותה עבודה בלי להסתבך .
יש מספר פעולות שלצורך הביצוע שלהם נדרש באמת ציוד מיוחד ( שיכפול מפתחות \ איפוס בסיסי למחשב ניהול מנוע ועוד ... )
כל הסורקים ללא יוצא מהכלל נותנים נתוני חישנים כפי שמחשב הרכב מספק אותם
לא כפי שמחשב הרכב רואה אותם ) ויש הבדל גדול )
בסורקים טובים יש סקופ כחלק משולב מהמערכת ואז המערכת מעלה לך את התוכנית את מיקום
( וולט מטר DVM ) הקונקטור מאפשרת לך להפעיל
אבל מערכות אלה נמצאות על אותו מכשיר הם לא קשורות לתוכנה קריאת הקודים .
סקופ 2 ערוצים
DVM מכשיר
סורק קודים בסיסי
וכמובן תוכנית חשמלית ובלוק דיגרמה של מערכת התקשורת של הרכב יעשו את העבודה טוב יותר .
******
לצערי יצרני הרכב אינם מספקים נתוני תקשורת על קווי הבס
יצרני הרכיבים לא מספקים תמונות צג של סקופ איך כל רכיב צריך להתנהג
וכאשר אתה מתמודד מול תקלה לפי הוראות היצרן אתה מהר מאד מחליף רכיבים מבלי להבין מה התקלה .
*******
איציק
איציק - 4X6ZH
22-02-07, 08:36
יש רבי מודד המיועדים לעבודת אלקטרוניקה במוסך
והם יכולים למדוד סלד מהחישן
פולסים למזרקים
תדר מחישנים שונים
הנתונים המתקבלים מדויקים ביותר .
****
איציק
הי,
אני קניתי את אחד המכשירים הפשוטים (49$ לפני משלוח).
מספק רק קודי תקלות, יש לי ספרון מודפס שמפרט את התקלות.
לי המכשיר הזה מספיק.
החסרון שלו זה מה שחנן ציין - אין לך דרך לאתר תקלה בעזרתו אם נורת ה CHCK ENGINE כבויה.
מצד שני, עד היום לא הייתי ממש זקוק לזה (טפו, טפו :D )
המכשיר הזה נותן כיוון טוב לבעיה ומאפשר לכבות את המנורה לאחר התיקון.
ראיתי כבר מקרים שהנורה דלקה, המחשב הודיע על תקלה א' והבעיה הייתה בכלל ברכיב ב', כך שאכן, המוח האנושי עוזר....
סער.
איציק - 4X6ZH
22-02-07, 09:48
נתון נוסף .
לאחרונה התחילו להופיעה קודי תקלה לא מזוהים ( בציוד המקורי )
נדלקת מנורת תקלה אתה מתחבר עם הסורק הסורק אומר נמצאה תקלה XXX אבל אני לא מכיר תקלה כזאת . לפעמים מאפשר מחיקה לפעמים לא .
במצב כזה אתה נגרר לתקלות מחשב \ ותקלות תקשורת .
****
ואז אתה מתחבר עם סורק פשוט ביותר שמוצא לך קוד תקלה ידוע רק מקטלג אותו לפי מיספור תיקני
כלל עולמי ( ולא לפי קוד יצרן הרכב )
כאשר אתה הולך לפי הקוד העולמי אתה מגיעה לרכיב כל שהוא ומתברר שהוא לא מקורי .
מקולקל אבל לא מקורי .
מסקנה היא שיש קודי תקלה הניתנים לזהוי רק לרכיבים מקוריים וסורקים מקוריים
כאשר נעשה שימוש בחלקים לא מקוריים לא תמיד ניתן לזהות את התקלה .
הסורק הפשוט אינו יודע חוכמות הוא מראה מה יש בלי פרשנות .
*******
איציק
עבדתי עם סורקים רבים, רובם מקוריים OEM וחלקם AFTER MARKET ואינני יודע על מה אתה מדבר!
ההבדלים ברמות עצומים:
תאימות מלאה, תצוגת תקלות מיוחדות ליצרן הספציפי (P1XXX), מהירות רענון מסך, קריאת נתונים נכונה, ולא ג'יבריש שכמה סורקים גנריים מציגים, אפשרויות הקלטת FLIGHT RECORD ברמה מאוד גבוהה שמאפשר להינעל על תקלות ספוראדיות רגעיות ומהירות, Reprogramming ועוד.
רוב סורקי ה-OEM מציעים גם חבילת MEASUREMENT לסקופ ורב-מודד אינטגראלי.
זה לא סתם שהם עולים יקר מאוד.
סורקים OEM מאוד חכמים וחסרונם שצריך המון ניסיון וידע להפיק מהם את המיטב, וזה בסופו של תהליך למידה והתנסות, בר ביצוע.
אפשר לעצור רגע?
אין לי מוסך, וגם לא יהיה בעתיד הקרוב.פתחתי בזה את הדיון- סקאנר לחובב, למי שכשנדלקת לו נורת התקלה בלוח השעונים, רוצה להיות מסוגל לחפש לבד את הפתרון. בסופה יכולתי להוריד קודי תקלות. יש מכוניות שאין את האפשרות הבסיסית הזו, ולכך מיועד הסורק, מבחינתי. לכן הדיון על המכשירים יהקרים לא רלוונטי לרובנו.
אסף.
איציק - 4X6ZH
23-02-07, 14:08
אז תקפיד להיות בטוח שהסקנר מתקשר מול הרכב אותו אתה הולך לבדוק
לא כל OBD 2 מתתקשר לכל פרוטוקול למה .? איך מזהים ?
לא יודע .
לי יש מכשיר טיפש פשוט לרכב אחד מתקשר לרכב שני לא למה ?
מדובר על כלי רכב משנתון 2005 ומעלה
****
איציק
אסף,
בדיוק זו הסיבה שיש מכשירים זולים ;)
לרובנו אין מוסך, רובנו לא צריכים את המכשיר ביום-יום ואם מוציאים 50$ במקום 250$ אז נשארים לנו 200$ בארנק :lol:
ד"א,
אם אתה מביא את המכשיר דרך הדואר, מכשיר של 50$ מגיע עד הבית בלי מיסים, היקרים יותר עלולים להתעכב במכס ולעלות יותר...
ב EBAY מציינים עבור סורקי ODB2 אם הם מתאימים לרכבים ספיציפיים (בד"כ WV/אודי/ארופאיות אחרות )
סער
עניין התאימות נבדק. הכוונה הראשונה היתה לקנות את המכשיר הכי בסיסי. הרעיון של ממשק למחשב קוסם לי בגלל האפשרויות האינסופיות- ועדיין במחיר של מכשיר בסיסי.
אסף.
פספסתי כנראה את ההתלבטות. אם הסורק שמתחבר למחשב כל כך טוב בגלל האפשרויות הבלתי מוגבלות שהוא מאפשר, ואין יתרון משמעותי לסורק הפשוט יותר, אז למה אתה מתחבט בשאלה הזו?
כי אני לא בטוח שזה פרקטי/ שימושי. אני לא בטוח שהסורק הפשוט לא ייתן לי כל מה שאני צריך. אני לא בטוח שלהתחבר ללפטופ בכל פעם רק בשביל קוד של ארבע ספרות- זה מעשי.
אסף.
פרקטי אמרת? יופי. בהרבה דגמים ניתן לחלץ קוד תקלה ללא כל עזרים טקטיים כגון סורקים.
איזה רכב מדובר?
בוקר טוב לכולם
קודם כל כאחד שתחום הדיאגנוסטיקה הינו תחום עיסוקו העיקרי הרשו לי לציין ולהרחיב דבר שכבר נאמר כאן. מאחורי כל מכשיר דיאגנוסטיקה, ולו המשוכלל ביותר, יש צורך במוח אנושי אשר יודע לתרגם את הקוד לתהליך עבודה של תיקון תקלה.
ישנם בעולם שני סוגי קודי תקלה נפוצים:
1. קוד תקלה יעודי לסוג הרכב, כלומר לכל יצרן ישנם קודי תקלות אשר מתאימים רק לסוג הרכב שהוא מייצר.
2. P קוד או קוד בינלאומי. זהו קוד תקלה אשר מתחיל באות P ולאחריו רצף של 5 ספרות. P קוד הינו קוד בינלאומי לתקן OBD II וכיום רוב הייצרנים עוברים אליו אבל לא כולם.
רוב מכשירי הדיאגנוסטיקה הייעודיים לרכב מסויים מוציאים רק קוד ייצרן ולא P קוד. מכשירי האפטר מרקט מוציאים P קוד ולכן צריך טבלת המרה לקוד יצרן או טבלת P קוד.
לדעתי וכמי שניסה מספר כלי דיאגנוסטיקה פשוטים מאוד ופשוטים פחות וכן כלים ייעודיים לרכב מסויים, לאנשים כמונו/כמוכם אשר מחפשים פתרונות לתיקון עצמי, יש צורך במכשיר דיאגנוסטיקה לא הכי פשוט, מכשיר עם חיבור למחשב הינו עדיף מכיוון שיש מגוון אפשרויות רחב יותר, לדוגמא:
יש לך מחשב אשר מובר למכשיר, בתוך המחשב יש לך כבר גם את טבלת ה P קוד כך שאינך צריך גם ספר בנוסף למכשיר, במחשב אתה מכניס איתרי תקלות קודמים שלך או כל דבר אחר ולאט לאט יוצר לך מאגר מידע משלך אשר ישמש אותך בכל פעם ויקצר לך תהליכים בעתיד, אם אתה משקיע אתה קונה גם סקופ למחשב. ובכך אתה מגיע למצב שאתה יוצא לרכב עם מחשב (אשר כולל בתוכו "ארגז כלים" לדיאגנוסטיקה), עם מאגרי המידע שלך (אשר נמצאים במחשב) ועם ארגז כלים - כי אין תחליך לג'בקה ולמברג.
דעות נוספות ועזרה אשמח לספק בפרטי או בטלפון 050-3210103.
www.batauto.com הינו אתר שמאגד בתוכו את כל הרכבים, את כל טבלאות ה P קוד ואת כל הדרכים להוציא קודי תקלה ללא מכשירים. כמו כן זהו מאגר המידע החינמי הגדול ביותר,שאני מכיר, לנושא דיאגנוסטיקה ברכב.
מקווה שעזרתי.
רפי
בוקר טוב לכולם
קודם כל כאחד שתחום הדיאגנוסטיקה הינו תחום עיסוקו העיקרי .......
רפי
אז עכשיו חידה רפי:
נא ציין את 15 קודי המשנה של התקלות שיכולות להופיע עבור כל קוד ראשי (אביזר).
מכשיר OBD2 הוא חביב, אך התקן מטפל בזיהום אויר ולא בתיקון תקלות אמיתי.
5 ספרות אינן מספיקות לזיהוי תקלות מלא. יש צורך בכעשר ספרות.
בברכה,
קיד.
נ.ב. כל אחד רשאי לעזור לרפאל בפתרון החידה.
אסף,
יש היום מתאמים בין ODB-II, שיודעים לתקשר דרך BT....
התוכנה שמגיעה איתו יודעת לעבוד על PC וגם על PPC...
אני חושב שאם כבר... אז את זה...
הוא תומך בהמון אפשרויות...
עידן
דרך אגב, רפי, המכשירים ה,חכמים" יותר, לא מציגים קוד תקלה, הם מציגים במלל את הבעיה.
גם אינ בדיוק עורך בדיקה של מס' מכשירים... אלו מה שאני אהבתי:
מה אתם אומרים?
אפשרות ראשונה:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ODB-II-Professional-Auto-Scanner-Tool-ODB2-ODBII-2-Scan_W0QQitemZ190085658969QQihZ009QQcate goryZ43989QQrdZ1QQcmdZViewItem
אפשרות שניה:
http://anna558888.ec51.com/images/bank/1164091871.jpg
Net Weight: 0.08KG
Features
bluetooth ELM327 is the newly developed wireless scan tool. It supports all OBD-II protocols
Works with all OBD-II compliant vehicles
Wireless (Bluetooth)
Software included for Palm, PDA
Software included for Windows PC
Software included for Windows Smartphone
Supports ISO 9141, KWP2000
Supports SAE J1850
Supports CAN bus
Functions:
Read diagnostic trouble codes, both generic and manufacturer-specific, and display their meaning (over 3000 generic code definitions in the database).
Clear trouble codes and turn off the MIL (\"Check Engine\" light)
Display current sensor data, including:
Engine RPM
Calculated Load Value
Coolant Temperature
Fuel System Status
Vehicle Speed
Short Term Fuel Trim
Long Term Fuel Trim
Intake Manifold Pressure
Timing Advance
Intake Air Temperature
Air Flow Rate
Absolute Throttle Position
Oxygen sensor voltages/associated short term fuel trims
Fuel System status
Fuel Pressure
Many others...
בוקר טוב לכולם
עידן.
מכשיר דיאגנוסטיקה תמיד ייתן קוד תקלה, במכשירים חדשניים יותר כבק יופיע גם מלל של התקלה בנוסף לקוד, כמו כן במכשירים יותר חכמים, ויקרים, גם יופיע תהליך עבודה לתירון.
קיד.
לפי שאלתך גם אתה קרוב לנושא.
האם אתה מתכוון לתתי התקלות כגון: תקלה תמידית, תקלה ספורדית, UPPER LIMIT,
LOWER LIMIT, וכו'. או שאתה יכול לחדש לי דברים שעדיין לא נתקלתי בהם, או שאני מכיר אותם בצורה שונה ותמיד אשמח ללמוד דברים חדשים.
רפי
ולמי שרוצה את תרגום ה Pקוד אז הינה
P 0 1 0 1
1 2 3 4 5
1st digit
P = powertrain
B = Body
C = Chassis
2nd digit
0 = Standard
1 = Manufacturer specific
3rd digit
1 = Emission management
2 = Injector circuit
3 = Ignition
4 = Auxiliary emission
5 = Vehicle speed & idle control
6 = Computer & output circuit
7 = Transmission
רק תיקון בגלל מעבר מאנגלית
P0101
12345
ןלא כמו שמופיע בהודעה קודמת
רפי
תקן OBD2 נועד במקור על מנת לאפשר לכל פקיד ממשלתי לדעת האם הרכב שלך מזהם את הסביבה. אחד מתוצרי הלוואי של התקן הנ"ל הוא המצאתו של שקע אבחון OBD2.
מאז המצאתו של התקן, שהציע לנהג אפשרות אבחון עצמית לרכבו, עברה תעשיית הרכב למערכות מחשוב המפוצלות למחשבים רבים. הסיבה העיקרית לפיצול היא הפחתה כנפח רתמות החיווט.
לצורך הדוגמא: לרכב מסוים 4 מחשבים, מנוע גיר, בלמים וכריות אויר. לכל מחשב מגיע חוט המשדר אות מהירות רכב. לכל מחשב מגיע חוט המשדר אות של דוושת בלם לחוצה. לכל מחשב מגיע חוט המשדר תאוצה וכן הלאה. בתצורה זו מכל מחשב יואים עשרות חוטים. על מנת לחסוך בחוטים, הומצא שיטת ה"ריבוב ערוצים" (MULTIPLEX) מלשון "רבים". כל מחשב מחובר רק לחישנים עליהם הוא מפקח. התמסורת בין המחשבים מתבצעת באמצעות פרוטוקול תקשורת של רשתות מחשב, על גבי זוג חוטים. הרצאה על סוגי פרוטוקול תקשורת בקרוב.
בצורה זו מחשב המנוע ממוקם על המנוע, וממנו יוצאים רק זוג חוטים אל הגיר. זוג חוטים יוצאים מהגיר ומגיעים למחשב המרכב, משם הם ממשיכים אל לוח השעונים, אל מחשב הבלמים, מחשב כריות האוויר, מחשב בקרת האקלים אל יחידת משבת מנוע, את יחידת האודיו וכד'.
ברכב בעל תצרה זו עלינו לדעת לפצל את קודי התקלה, על מנת שנדע להבחין באיזה מחשב מדובר. בתוכנות אבחון ישנות, היה המאבחן פונה לכל מחשב בנפרד, ומבצע תהליך ארוך של השוואה בין התקלות במחשבים השונים. לדוגמא: תקלה בדוושת תאוצה אלקטרונית, שייכת למחשב המרכב, אך משפיעה על מחשב המנוע, הגיר והבלמים. מכאן שבסריקה מהדור הישן, נקבל 4 תקלות בארבעה מחשבים שונים, וכן בעיית תפקוד מעצבנת ולא מוסברת ברכב.
אז אנחנו יודעים שיש היום ריבוב ערוצים, כיצד מאבחנים תקלה? ובכן ישנם מספר תקנים לנושא תקשורת, אז אתן דוגמא לתקן SAE J1587. המילה הראשונה מיצג את יחידת המחשב אליה פונים, MIDxxx (MASSAGE IDENTIFICATION DESCRIPTION) 3 ספרות מייצגות את מספר המחשב. יחידה 128 היא מחשב מנוע, 136 הוא מחשב בלמים.
הסדרה הבאה תהיה 3 מורכבת שוב מאותיות ומספרים, ותייצג את הפריט הספציפי (חיישן, סולנואיד, מתג וכדומה) כאשר 3 אותיות מייצגות את החשיבות, ושלושה מספרים את הפריט עצמו. לדוגמא: PID (parameter identification descriptio’ , לעומת SID subsystem identification description.
לאחר מכן יבוא החלק החשוב ביותר, והוא התשובה לשאלה ששאלתי אל רפי. לכל חיישן או מפעיל יש מספר רב של תקלות. למעשה לכל חישן יש 16 אופציות שונות לתקלה, נקרא FMI failure mode identifier. נניח שמכשיר איבחון אומר לנו שיש תקלה בחיישן חום מנוע. איזה סוג תקלה יש לחיישן?????
ללא פרוט FMI, לא נדע כיצד לתקן, האם התקלה בחיישן עצמו? או שהחיישן תקין והמערכת סביב אינה תקינה?
קוד 0 ערך - מידע תקין, אך מעל הערך הנורמלי.
קוד 1 ערך - מידע תקין, אך מתחת הערך הנורמלי.
קוד 2מידע - מידע לא תקין או מקוטע.
קוד 3 חשמל - מתח גבוה או קצר למקור מתח גבוה.
קוד 4 חשמל - מתח נמוך או קצר למקור מתח נמוך.
קוד 5 חשמל - זרם נמוך או הפרעה.
קוד 6 חשמל - זרם גבוה או קצר לגוף.
קוד 7 מכני - תגובה לא מתאימה ממערכת מכנית.
קוד 8 מכני או חשמלי- תדר לא תקין.
קוד 9 תקשורת- קצב עדכון לא נכון.
קוד 10 מכני או חשמלי – שוני גדול מדי.
קוד 11 לא ידוע – תקלה לא ברורה.
קוד 12 כשל – כשל ברכיב.
קוד 13 כיול מחוץ לתחום.
קוד 14 הוראות מיוחדות – שמור ליחידות חדשות אצל היצרן.
קוד 15 שמור לאפליקציה עתידית.
לדוגמא: חלון חשמלי ברכב יכול לייצר תקלה ברכיב מנוע חלון, אבל מסוג 0,1,2,3,4,5,6,7,10,12. שכן המנוע יכול להודיע שביצע עודף צעדים עד לסיום הסגירה, אך מצג שני יכול להיות שסיים סגירה וחסרים לו צעדים. יכולה להיות לא בעיית ספירת צעדים רגעית, קצרים חשמליים שונים, תקיעה מכנית, מנוע סופר תעדים, אך כבל ההרמה קרוע, ולכן הלון לא מגיע לסוף מהלך. חופש במערכת המכנית יגרום למנוע לספור כמות צעדים שונה בכל פעולת סגירה. מנוע תקוע ולא מסתובב כלל.
זהו להפעם,
קיד.
גם אני עוסק באבחון והדברים הרבה יותר פשוטים.
מכשיר איבחון נותן קוד תקלה (מספר, מלל או שנייהם) יש ספרות טכנית, שם ניתן למצוא מידע איזה חיישן או מפעיל שייך לאיזה יחידת בקרה ואיזה יחידות בקרה נוספות צורכות את הנתון הזה במולטיפלקס, יש נוהל אבחון תקלה, סכימת חשמל ויאללה לעבודה.
מה עוזר לי כל המידע הזה ולאיזה סוגי רכב זה שייך?
קיד שלום
קודם כל נהנתי לקרוא את ההסבר שלך. אך מצטער אני ואינני מכיר את 15 קודי התקלה שהזכרת. אפשר לדעת מהיכן הבאת את החומר הנ"ל (אשמח ללמוד דברים חדשים). רק לצורך החידוד של דבריך שני החוטים נקראים חוטי CAN, כאשר ישנו CAN H ו CAN L, כאשר שניהם משמשים כהפכים אחד לשני וכגיבוי אחד לשני. כל המידע "רץ" ברשת וכל מחשב או רכיב יודע לדגום את הדרוש לו, החל מפקודות המנוע/ת"ה וכלה בחלונות חשמל ומערכת שמע. כיום ישנם כבר כלי רכב אשר משתמשים בסיב אופטי במקום בחוטי חשמל.
רפי
ממה שהבנתי לאחר חיפוש קל באינטרנט שמדובר בפרוטוקול תקשורת לרכב מסחרי ומשא כבד ולא לרכב פרטי, ולכן אני ואתה רפאל, לא מכירים את התקן הנ"ל.
דניאל ערב טוב
"לצערי" אני מכיר גם את הרכב הכבד (IVECO) וגם את הרכב הפרטי (VOLVO) אך אינני מכיר את מה שכתב קיד. אולי כוונתו למקרה פרטי של סוג רכב מסויםם שאותו הוא מכיר.
קיד ערב טוב
אשמח אם תפרט קצת יותר כדי שנשכיל ונלמד.
רפי
...וחזרה לדיון המקורי- מה אומרים המומחים על ההתלבטות הראשונית שלי- מכשיר "אהבל" (שאיתו אני יכול לעבוד כמו שהייתי רגיל, נגיד בסופה- מורידים קודים, ומשתמשים בספרות + מדידות עם רב מודד על הרכיבים עצמם- (לפי פרוצדורת איתור התקלות בספר) כדי למצוא את ה"אשם"... ) או קופסה שמחברת את האוטו למחשב וממנה אולי אפשר ללמוד עוד דברים?
אסף.
ערב טוב אסף
כמו שכבר אמרתי, מלבד ארגז הכלים הרגיל (ג'בקה וכו') רצוי להשקיע גם ב"ארגז כלים אלקטרוני" שאותו הכי פשוט ליישם על מחשב, ועדיף נייד. ולכן לדעתי האישית, אם הייתי נמצא בהתלבטות שכזו, הייתי בוחר במכשיר ג"ב מחשב, גם אם ישנו צורך להשקיע יותר.
רפי
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.