PDA

צפייה בגרסה מלאה : האם זה נכון שניתן להרכיב בגרנד 95 טרנספר של סופה 1ל1



רימון מצפון
13-11-06, 23:54
חסר לי העוצמה בכביש ואני לא מסוגל להמשיך לנסוע 4*4 (כנראה שזה כבר איבד את הויסכוסיטי) בכל אופן אני חייב להרגיש קצת סופה ברכב.אם אפשר לקבל קצת פרטים ואם למשהו יש במחיר שעדין ישאר לי החשק.ואיך ניקרא גרנד 95 במושגים הלועזים.וגם הצעה קטנה מי שגר באזור טבריה אפשר לקבל עזרה גם מקצועית וגם בענין מוסכים .

נמרוד
14-11-06, 08:40
תשובה מושלמת לשאלה שלך - בכתבה של יואב על החלפת הטרנספר המעפן (המכונה 239) לטרנספר הטוב (242) (http://www.jeepolog.com/221.html). קרא, תקרא שוב, ואז תשאל כאן רק מאיפה קונים וכמה זה עולה היום, ותופתע לטובה :grin:

ניר ל
14-11-06, 09:24
שתלתי לינק לטבלת נתונים עפ"י שנתון ודגם בזמנו, אני לא יודע איפה הוא נמצא.
מנסיוני הדל - עדיף לרכוש טרנספר מתאים 1:1 בציר הכניסה מאשר להתעסק עם השתלת איברים בין שני טרנספרים. בפועל לא כל אחד יודע מה הוא עושה גם אם הוא מוסכניק, תמיד עדיף שלא לערבב גלגלי שיניים שלא עבדו ביחד, על אחת כמה וכמה אם חיתוך השיניים שונה, לא כל אחד זה יואב (יואב ממך אני מוכן לקבל גם צ'ק).
רוצה לומר שעדיף לך למצוא טרנספר 241 מתאים מאשר 242 שזקוק להשתלת איברים, אני לא מוצא את מצב הכביש כשימושי בכלים שלנו למרות שברור לי שלפחות בחורף הוא עדיף, רמי לא מסכים איתי ובהזדמנות הוא ידגים לי למה..., בכל מקרה עדיף כמובן 242 מתאים.

הרכב שלך לא יתנהג כמו סופה. הוא כבד יותר ואוטומאטי, אל תצפה ממנו לגדולות ובוודאי שלא לאחר שינוי מידת צמיגים.

grand
14-11-06, 14:39
נמרוד - 249!!! לא 239 8)
לבחור יש מנוע 4L לא כן? , אז הטרנספר צריך להתלבש בולט-און.
231\241 מסופה אוטומטית ללא כל בעיה.
242 מגראנד - אין בעיה.
242 מצ'רוקי ישן - צריך לנתח ולהחליף חלקים בכדי שיתאים.

טרנספר 242 כמובן שעדיף ומומלץ יותר בגלל תוספת מצב 4X4 FULL TIME פתוח.
ניר.. בניגוד אליך, לי יש נעילת נו-סליפ אחורית, נו-סליפ + נסיעה ב 4X4 בכביש אינה מורגשת כלל, לא תיקתוקים, בומים ושאר תופעות.
ברגע שנוסעים במצב 2X4 - לפעמים בומים, חריקות צמיגים ושאר התופעות שיש בנעילה האוטומטית בסיבובים ברכבים אחרים.
יתרה מזו, הרכב תוכנן לנסיעה ב 4X4 בכביש, הוא יציב יותר ביום יום ובטוח יותר במיוחד בכביש רטוב, אז למה לא? אותה תצרוכת דלק ובלאי זניח למכלולים.

צריך לצאת מהקיבעון ומההרגלים שהיו בסיקס, סופה היילקס ודומיהם, ולהנות מהרכב גם בכביש וגם בסיבובים הדוקים כמו שיש היום ברוב הרכבים המודרנים = 4X4 FULL TIME.

talw
14-11-06, 19:49
הניתוח בכלל לא מסובך.
האוזינג קידמי של ה 249 שכולל בתוכו גלגל שיניים לגיר הפלנטרי+ציר הכניסה והגישפט של הפלנטרי.
והאוזינג אחורי כולל כל הקרביים של ה 242 .
חוץ מחיווי של מצבי הטראנספר בפנל(צריך להזמין חיישן מתאים)הכל עובד 10.

ניר ל
14-11-06, 21:24
טל, הניתוח לא מסובך רק אל תתפלא אח"כ אם החולה ימות...

גש לספר היצרן ועיין בפרוצדורת השיפוץ של טרנספר מסוג זה, תראה בעצמך אילו מדידות צריך לבצע ואיך, באילו טולרנסים מדובר שם ומהי המשמעות של החלפת גגש"ים. אתה לוקח גג"ש מטרנספר אחד שעבד לאורך 120K ק"מ ונשחק בצורה מסויימת, מחבר אותו לגג"ש מטרנספר אחר שעבד 200K ק"מ בתנאים אחרים לגמרי עם שמן שלא הוחלף וקצת מים שנכנסו פנימה ..., במקרה הטוב מדובר בגגש"ים שנחתכו בשיטה דומה ובגרוע גם זה לא, לא טורח לבדוק דפוס מגע או טולרנסים בין הגגש"ים לבין עצמם / לציר/ לקייס. אח"כ שואלים למה הטרנספר מילל בנסיעה, לא מבינים שזו רק ההתחלה שאחריה מגיעה השאלה "למה מצאתי שביבי מתכת בשמן ? הרי החלפתי רק לפני 10K ק"מ..." ולא הרבה אחריה השאלה " איפה אני יכול להשיג טרנספר במחיר שפוי? אין באמריקה ישראל ובדיוק הלך לי הטרנספר בטיול האחרון וחזרתי על גרר... ".
אח"כ מתפלאים שאיציק לוקח כדורים אחרי שהוא קורא מה נכתב כאן...

talw
14-11-06, 21:35
ניר שלום
ביצעתי את המישמש הזה בעצמי!!!
אין אף גלגל שיניים שנושק בין ה 249 ל242 .בדוק!!!!
מי שמישתמש בחצי הקייס הקידמי של ה 242 צפוי לבעיות כמו שאמרת!!!!

טל

grand
14-11-06, 21:58
ניר.
טל צודק.
לאחר נסיונות ותהיות זו הדרך היחידה שעובדת, ואין באמת אף גלגל שיניים אלא רק את הציר הראשי שנכנס לפלניטארים. ושם אין קשר לשחיקות שונות.
בינתיים זה עובד כמה שנים, ועובד טוב אצל כל מי שעשה את התרגיל.

כמובן שלמצוא 242 מגראנד V8 זה עדיף, אבל... לך תמצא, גם בארה"ב זה נדיר. (למרות שלמזלך מצאת..)

ואיציק כבר מזמן הפסיק עם הכדורים... הוא אפילו למד להשתמש באתר הרוסי שלנו .. :-D :-D

ניר ל
14-11-06, 22:11
צודקים,
קראתי שוב את התאור של יואב ולא מצאתי שום דבר בעייתי. כנראה שזכרתי את החלפות ציר הכניסה שראיתי בפורומים או אתרים בחו"ל, אין לי מושג למה הם בחרו דווקא בדרך הקשה ...

רמי, ציר הכניסה שלי הוא קצר משלכם, בשנת 95 מדובר בציר הארוך ביותר, בשנת 98/7 באורך בינוני, כלל אצבע שתופס בד"כ הוא לזהות טרנספר מאותו שנתון לאו דווקא מאותו רכב, בצ'רוקי המקבילים באותם שנים מדובר באותו אורך ציר. לא נראה לי כרגע מזיק לעשות את מה שיואב עשה ולו בשביל לבדוק את מצבו הפנימי של הטרנספר ואת רמת הבלאי.

talw
14-11-06, 22:27
לא רק אפשרי גם רצוי
ב 242 הישן גלגלי השיניים והשרשרת הרבה יותר בריאים וחזקים מה 249 .
אני לא יודע איך הם ניראים ב 242 חדשים יותר.
טל

רימון מצפון
15-11-06, 20:52
סיבכתם אותי עם מגוון התשובות ואני לא רוצה שתריבו אני מוכר תרכב.
בצחוק :) עכשיו לעברית אם יש למישהו טרנספר מתאים אשמח אם ישאיר לי הודעה .

talw
17-11-06, 23:20
אמריקה ישראל -בית דגן.
242j
תכין כסף מזומן מ 2000 ש"ח ישאר לך כסף לחזור לצפון.
תברר ליפני זה אם יש להם במלאי!!!

טל

רימון מצפון
19-11-06, 20:45
ערב טוב אם יהיה לך כמה דקות בשבילי בענין ותסביר לי את אפשרויות ותכונות ה242j אני יודה לך מאוד :D

grand
19-11-06, 23:03
יש לך טרנספר 249 מודל 95.
הטרנספר שלך בעל 2 מצבים 4X4 לכביש ו- 4X4 LOW, לצערך הוא אינו ננעל במודל שלך גם לא ב LOW, כיוון שכך עלולה להיווצר לך בעיה בהתקדמות בשטח חולי או חוסר התקדמות ואחיזה בשטח טכני.
כמו כן אורך חייו מוגבל לכ 200K ק"מ פלוס מינוס.
לכן מחליפים את התיבה ל 231 כמו בסופה, או ל 242.
היתרון שב242 זה שיש לך את מה שיש ב231 + מצב נוסף חשוב לטעמי - אפשרות נסיעה ב 4X4 גם בכביש עם טרנספר פתוח.
כמו כן הוא מתלבש יותר טוב ועם פחות התאמות לגראנד שלך מה 231.
תמצא 242 - זה אחד השיפורים הכי טובים שאתה יכול לעשות לרכב שלך.

shay1
19-11-06, 23:03
242 זה טרנספר 5 מצבים
231 [סופה ] 4 מצבים
249 מה שמורכב אצלך 3 מצבים


היתרון של ה242 לעומת ה231 זה שאת לא מאבד את היכולת של 4X4 לכביש

רימון מצפון
19-02-07, 22:48
תודה לכל חברי הפורום על העצות והרצון הטוב ובמיוחד למכונה גרנד על התשובות הברורות שאכן מאפשרות לקבל החלטה.הרכבתי בסופו של דבר 242j זה ישב 1 ל 1 בלי שום התאמה אכן השקעה מומלצת. ניתן לקבל מהרכב עוד כמה בונוסים של כיף וגם קצת להרגיש את המנוע.
(המוט זחיח שיוצא מ242 הוא חשוף ולא פנימי כמו בתיבה המקורית של הרכב אין מה להילחץ זה אותו אורך פשוט שמים גרמושקה של הגה בקטרים המתאימם קצת גריז ולהתחיל לשחק ב5 המצבים החדשים)

talw
19-02-07, 23:22
אם אני מבין נכון,אז אתה מיתכוון ליציאה אל הדרייבשפט האחורי.
אתה צריך בעיקרון להעביר את המגן גומי (גרמושקה) מה 249 ל 242 זה מתאים בול.
כניראה שלא קיבלת את החלק עם ה 242 .
טל

tsvikac
20-02-07, 00:58
חברה לא לישכוח שהרבה הרבה סופות בעיקר יוצאות צבא נוסעות עם טרנספר 241
שבעקרון חזק הרבה יותר מה231 אבל סביר שפחות מתאים.
אז שימו לב לא ליפול בביצה. לא כל סופה זה 231.

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=274

-->