PDA

צפייה בגרסה מלאה : חופש במסרק ההגה-ממה זה קורה ומה ההשלכות?



paul1
12-10-06, 13:13
מדובר ב GV עם 36000 ק"מ. נמצא חופש במסרק ההגה ונאמר לי שצריך לבטל אותו ע"י כיוונון המסרק.
אני יודע שאפשר לבטל חופשים במסרק, אבל האם זה לא בא על חשבון משהוא (בלאי מוגבר בעתיד)?
ובכלל, האם זה לא חריג בק"מ נמוך כל כך? האם יש לי קייס לבקש החלפה?

איציק - 4X6ZH
12-10-06, 13:29
מה שנת היצור של הרכב
מה גיל הרכב ( מתי הוא סופק ללקוח )
איזה יד אתה
איפה הרכב מטופל ( מוסך המתמחה בדגם הרכב או מוסך מדרכה )
איזה סוג טיפול מקבל הרכב ( לפי הוראות יצרן )
איזה שימוש עושים ברכב ( נכנס למים נכנס לבוץ )
הרכב עבר תאונה כל שהיא בחלק קידמי תחתון
*****
אולי כל הסיפור זה כיוון ונגמר . יש מה לכוון במסרקים וזאת לא סיבה להחלפת מסרק .
*****
איציק

paul1
12-10-06, 14:48
זה דגם 2006 (שנה על הכביש). לא קיבל מכה בחלק הקדמי, ראה גם מים ובוץ- אבל אפשר להגיד שטח ברמת קושי קל-בינוני.
פשוט נראה לי מוזר שזה קורה כל כך מוקדם- הרי הוא מיועד לנסיעת שטח לא?

אאוץ
14-10-06, 03:08
שזה לא נגרם ע"י כיוון לקוי, איך הוא נגרם בכלל ?

אביחי

איציק - 4X6ZH
14-10-06, 07:00
אני לא סתם שאלתי על מים ובוץ :!:
רכב זה לא צוללת
ורכב שטח זה לא רכב אמפיבי .
זה שהרכב חדש לא אומר שהכל נמצא באחריות .
בדק המוסך ומצא שיש חופש בהגה ( זאת בדיקה חיצונית פשוטה )
אכשיו יש לפרק את גומיות המסרק ( החיצוניות / חרמושקות ) ולראות מה נמצא בתוך המסרק .( צריך להיות נקי וקצת שמן )
במידה ויש ליכלוך /בוץ / מים ...
יש לפרק את המסרק לניקוי יסודי ( לא לשיפוץ )
במידה ולא נמצא גורם חיצוני יש לכוון את המסרק לשמן ולהקפיד על אטימה של החרמושקות .
*****
נושא האחריות ? יש בעיה אתה צודק
לדעתי הכל תלוי במדיניות החברה / המוסך ( יש מוסכים הלוקחים על עצמם תיקונים שהחברה לא מאשרת ) כדי לשמור על הלקוח .
במידה ויש מים ובוץ זה לא צריך להיות באחריות . אבל כמו שכתבתי בימים אלה של תחרות
קשה לצפות מראש את החלטות המוסך .
******
אפשרות אחרת שיש בעיה פנימית במסרק שזה בהחלט במסגרת אחריות מלאה וכאן רצוי היה
להחליף את מיכלול המסרק . ( ולא לתקן ) .
*******
איציק

קיד
14-10-06, 21:19
מדובר ב GV עם 36000 ק"מ. נמצא חופש במסרק ההגה ונאמר לי שצריך לבטל אותו ע"י כיוונון המסרק.
אני יודע שאפשר לבטל חופשים במסרק...
רק בגלל דברים כגון אלה, יש במדינה את מדיניות הרישוי הקשוחה והבלתי נסבלת. אתה הצלחת להעלות על הכתב את אחד הדברים החמורים שניתן לעשות במערכת היגוי לא תקינה.

ארבעה סוגי חופשים קייימים המערכת היגוי מסוג מסרק.

חופש בקרדן, בין ההגה למסרק. לא ניתן לביטול, אלא להחליף צלבים.
חופש בין הסבבת לפס השיניים. נגרם עקב ליכלוך שנכנס למסרק, ושחק את השיניים של הסבבת. השחק המתכתי של הסבבת יגרום במקרים של הזנחה לשחיקת פס השיניים. חיזוק בורג העומס של פס השיניים, אכן יבטל את החופש, אך יגרום לפעולה קשה של ההגה, ימנע ממערכת ההגה את היכולת לחזור למצב של אמצע הגה לאחר סיבובים. מצב זה מסוכן מאוד, משום שההגה מאבד את תכונת היציבות העצמית שלו. כמו כן, עקב שחיקה מוגברת במרכז פס השיניים, עלול ההגה להתפס לאחר תמרון הדורש היגוי מלא, עקב לחץ מוגבר בקצה פס השיניים. תקלה זו דינה השבתת מסרק ההגה, למרות שבארץ מחליפים סבבות ומרכיבים פסי שיניים מפרוק.
חופש בתותבים המובילים את פס השיניים בצינור החיצוני. לא ניתן לביטול. יש לפרק את המסרק ולהחליף תותבים. יעשה ע"י בית מלאכה המתמחה בשיפוץ הגאים.
תפוח קצה מסרק חופשי. לא מתקנים תפוחי היגוי - אני מכיר את כל שיטות הפטיש והמכבש. מחליפים תפוח.
לסיכום: אין תיקון חופשים בהגה הנקרא "כיוונון" או "ביטול". יש שיפוץ בבית מלאכה ו/או החלפת מכללים.

בבכרכה,
קיד.

סוזי המשתוללת
15-10-06, 01:00
מסכים עם קיד
סגירת בורג הכיוון יכולה להעשות רק עם החופש הוא מינימלי
מעבר לכך כל מה שקיד טען נכון - ההגה מתקשה וקשה לו למרכז את עצמו ומעבר לכך שבשלב מסויים גם סגירת הבורג לא עוזרת לבטל את החופש
חופש יכול להווצר גם בקילומטרז נמוך הכל תלוי בסגנון הנהיגה

גיא
15-10-06, 07:35
לא קשור לשטח

אבל באופל שהיה לאשתי, היה איזה קנאק בהיגוי, המוסך החליף את כל מנגנון ההיגוי באחריות. (שעמדה להגמר עוד שבוע )

( ויצרו עוד אלף תקלות אחרות - לא לעכשיו ... )

asafk
15-10-06, 08:56
כל מה שקיד ואיציק כתבו- קח לתשומת ליבך. חשוב.
פרט לזה, חפש את הגורם לחופש- לכלוך (כמו שנכתב), או אולי משהו אחר?
לדוגמה- אחד הדברים שגורמים לבלאי מאוד גדול במסרק הגה הוא בולמים קדמיים גמורים. הרבה מוסכים מחליפים את המסרק, ואפילו לא בודקים את הבולמים. כנ"ל לגבי גורמים אחרים- המוסך יסדר את ההגה אבל יזניח את הסיבה, עסק לא רע בשבילו, בתור מי שמתפרנס ממכירת חלקים, ויותר טוב- בתור מי שמתפרנס משעות עבודה של "שיפוץ" (ולא משנה אם אתה משלם או היבואן במסגרת אחריות).

אסף.

איציק - 4X6ZH
15-10-06, 09:14
גיא אתה כותב החליפו מסרק באחריות . לדעתי אתה מרוצה איזה יופי היתה בעיה ציק צק זרקו את החלק התקינו חדש יופי .
ובשקט בשקט אתה מוסיף
*** ויצרו עוד אלף תקלות אחרות - לא לעכשיו ... )15-10-06 01:00
******
כפי שאני מבין המוסך כבר לא בסדר . בפועל הוא באמת לא בסדר הוא יצר בעיות הוא לא מקצועי הוא לא אחראי .....
******
במחשבה שניה אולי יצרן הרכב הוא לא בסדר . אולי הוא מאפשר ליצר \ למכור \ לשווק מוצרי זלמנסון .
והיצרן שולח את המוסך \ את היבואן \ את יועץ השרות ....
והטכנאי מוצא את עצמו מנסה לתקן \ לפרק מה שמראש לא מיועד לפרוק ותחזוקה ?
******
ותאמין לי זאת רק ההתחלה מהר מאד לא יהיה מי שיתקן ולא יהיה מי שיקלקל .
בדיוק כמו בענף המחשבים ( כמה תקלות יש במחשב אחרי שהטכנאי הולך :twisted: )
******
איציק

גיא
15-10-06, 10:18
אני כותב, ובכוונה לא כתבתי שהמוסך לא בסדר....

אבל אם אתה מבקש יפה, אני אכתוב למה המוסך לא בסדר.

האוטו היה של אשתי, אופל קורסה שנת 2003. גיר רובוטי. אני שנאתי את האוטו הזה ונהגתי בו רק כשהייתי ממש ממש חייב. זה היה אחד לפני אוטובוס.

בסופו של דבר היא הסכימה למכור כי הוא היה קטן לה.
היו מספר קונים. וחלק לקחו לבדיקה, באחת הבדיקות של מכון ידוע פה בחיפה. התגלה סטיה קטנה / זניחה בכיוון ההגה, לא זוכ ראת המספרים אבל קטנים מתחת ל 10 אחוז. וקנאק בסיבוב הגה מהיר מצד לצד. החלטתי לבדוק במוסך. עשו נהיגת מבחן של 4 מטר אולי אני מגזים, נגיד 5 מטר.

והוחלט להחליף מכלול היגוי. לי, כאיש מחשבים ולא איש טכני, זה נישמע כמו, כן ידוע לנו שיש בעייה בהגה של הדגם הזה ואנחנו נחליף ככה או ככה אבל אנחנו עושים עליך קצת אבו עלי שתחשוב שאנחנו רציניים ובודקים באמת ... ככה זה נישמע לי לפחות.

היה האוטו שם שבוע, הוחלף לטענתם מיכלול היגוי. לי היה אותו קנאק קטן שהיה קודם ברור שהוא עדיין איתנו.

אחרי מספר ימים שוב הגיע קונה ושוב הלכנו לבדיקה.

( אגב, הקונים שלא קנו - החליטו לא לקנות כי אני התעקשתי על מחיר, האוטו היה ללא רבב עם ריח של חדש ובלי קילומטרים )

הפעם התברר מחוץ לקנאק, שיש סטיה של עשרות אחוזים בכיווניות ההגה, שוב, אני לא זוכר מספרים אבל זה היה משהו בסביבות 30 או 40 אחוז.

חזרתי למוסך עם טופס הבדיקה, הם קצת לא רצו לדבר איתי וקצת היו עסוקים וקצת אולי אתה עלית על מדרכה ואולי נסעת בשטח ( היינו בחו"ל והאוטו חיכה לנו אחרי הטיפול הזה במוסך, בפועל אחרי ההחלפה אם בוצעה בכלל האוטו נסע 40 ק"מ עירוניים ועדינים ). בסופו של דבר, אחרי שהופעלו קשרים אישיים עם מנהל המוסך הם שילמו כיוון פרונט על חשבונם.

מסקנה שלי באופן אישי ?

די ברור ..לא ?

הקונה , בסופו של דבר קנה אחרי שהמוסך תיקן את הדברים על חשבונם.

לא צעקתי שם ולא איימתי ולא ביקשתי אפילו שיחליפו, הם הציעו את זה. אבל ההתנהלות של מוסף יבואן רישמי גדול מאוד בחיפה היתה לא ממש בסדר לטעמי.

וגם עכשיו אני לא מתלונן על המוסך הזה כמו שאתה רואה אני פשוט לא ניכנס לשם יותר.

איציק - 4X6ZH
15-10-06, 10:25
למה מראש נתתה אישור להחלפת ההגה ?
טוב בו נעזוב את זה כי ביננו אני חושב שאתה צודק ( באמת לא בציניות )
הרעיון הוא לא להכנס למצב כזה מראש .
במיוחד במוסכים גדולים !!
****
איציק

גיא
15-10-06, 10:31
אגב, אני ניזכר עכשיו שביקשתי לראות את החלק שהוחלף ולא היה להם להראות לי.


באמת לא משנה יותר כי אין לי UMI ולא יהיה כניראה. וזה היה מזמן.

רפי 33
15-10-06, 13:59
היי איציק,
שגם אני אבין (ולא רק אתה), האם מערכת הגה כח לא אמורה להיות אטומה למים, בוץ ואפילו
אבק ???
אם אחד מהנ"ל אמור להשפיע לרעה, אנה אנו באים ???
או שזה קורה רק ברכבים "מיוחדים" ?

asafk
15-10-06, 14:04
רפי, ואיך מסרק הגה יכול להיות אטום למים? יש מוט שיוצא ונכנס, מכאן שכניסת לכלוך לתוך הגרמושקה תגרום לשחיקת האטמים שסביב המוט. יש ציר שנכנס עם מחזיר שמן ומגן אבק, אבל שוב- לכלוך יגרום לשחיקה ופריצה שלו. שלא יהיה ספק, יש ציוד באיכות גבוהה יותר, בו יש פתרונות לאטימה כמעט מוחלטת של חלקים נעים או מסתובבים... אבל בתעשיית הרכב לא משתמשים בפתרונות האלה- זה יקר מדי, ומכוניות לא בונים כדי שיחזיקו מעמד, אלא כדי לבנות אותן בזול ולמכור ביוקר.

אסף.

איציק - 4X6ZH
15-10-06, 14:52
אכשיו אתה מבין את זה . רפי .
אסף ואני מבינים את מחול השדים הזה מזמן .
לצערי אני מדגיש לצערי ואני מתפרנס מזה . אבל לא זאת היתה מכונאות הרכב שלמדתי .
ועוד נקודה מאד חשובה . נהגי הרכב של היום הם לא נהגי הרכב שהיו פעם .
ואני מתכוון לנהגי רכב שטח \ נהגים מקצועים .
****
היום כל פישר זב חותם מעלה שאלות לפורום בשמו \ בשם האבא \ בשם השכן ....:mrgreen:
כל בעל מקלדת הוא כבר יועץ
וכל בעל מחשב הוא כבר מכון שמשון לבדיקה ועל הדרך גם " תיקונים " .
****
איזה תשובה רצינית אפשר לתת לשאלה שהיא על גבול הבדיחה . ועוד שמתחילים לחלוב את התשובה
מתברר שהרכב היה....היה.... וגם היה בשטח לא" קשה ".אתה יודע מה שקשה לראשון הוא מעבר טכני לשני והשלישי בכלל לא רואה את השלולית ;-) .
ואני לרגע לא אומר זאת הסיבה !
ההפך אני אומר שיש לבדוק ביסודיות
ורק אז להחליט .
*****
מה עושה שמאי רכב רציני ?
בא רואה וכותב בדוח לפרק לבדוק ולקרוא לשמאי פעם נוספת לבדיקה ולהחלטה .
כמו שקיד כתב יתכן עוד אלף ואחד סיבות קשורות ולא קשורות .
זה הגה ! זה בטיחותי !
וזה מחייב בדיקה ותיקון יסודי .
*******
אתה רוצה שיהיה עוד יותר מענין ?
נגיד רק נגיד שהרכב פגע באיזה ענף בשטח ( כזה יבש שיש בכל פינה ) והענף פגע בגומי המגן על קצה ההגה ( החרמושקה ) ועשה חור קטן בגומי קטן קטן שלא רואים בכלל רק כאשר מותחים את הגומיה אפשר לזהות את החור .
מה אתה אומר המים יכנסו או לא :-P
******
איציק

רפי 33
15-10-06, 15:00
היי אסף,
אתה שואל ועונה. (ואני חשבתי, שרק אני שואל....) :lol:
הרי זו בדיוק הנקודה. תפקיד "מחזיר שמן" למנוע כניסה, (או יציאה) של כל דבר !!!
אם יש גרמושקה, עדיף שתהיה שלמה. :lol:
הרי גם מהדיפ' (ומהמנוע והגיר וכו'...) יוצאים "מוטות" ואין כניסת "לכלוך" מכל סוג-שהו.
ויצור לקוי/רשלני של חלקים ודאי שאמור להיות כלול באחריות.

נמרוד
15-10-06, 15:07
הרי גם מהדיפ' (ומהמנוע והגיר וכו'...) יוצאים "מוטות" ואין כניסת "לכלוך" מכל סוג-שהו.


מתי בדקת לאחרונה את השמן בדיפרנציאלים שלך רפי? גם לסרן נכנסים מים ולכלוך. לא נדיר בכלל לראות פיניון נוזל עם מחזיר שמן פרוץ. אם אתה נוהג לשהות בשלוליות ולא בודק את השמן בכל המכלולים שהזכרת בתדירות גבוהה, אתה תשלם על זה.

יש גם הבדל עקרוני בין מחזיר שמן שאוטם ציר מסתובב, לבין אטם על בוכנה שנכנסת ויוצאת - כמו מסרק הגה או למשל בוכנה של בולם זעזועים. הבוכנה שנכנסת ויוצאת, סוחבת איתה הלכלוך, גרגרים קטנים שנדבקים אליה ושוחקים לאט לאט (או מהר) את משטח האטימה עד שהוא נפרץ ואז שמן יוצא וחמור מכך, מים נכנסים ברגע שהמכלול טבול במים.

רפי 33
15-10-06, 15:08
היי איציק,
כרגע ראיתי את תגובתך. (בין לבין).
מכל שכתבת, מצאה חן בעיני הפסקה האחרונה! אם זה היה המקרה, כי אז אמנם "תווצר בעיה", במשך הזמן.

-->