PDA

צפייה בגרסה מלאה : התקנה לא נכונה של נועלי טבור של WARN?



כרובי
22-03-25, 13:32
אהלן,
התקנתי נועלי טבור ידניים ומשומשים של WARN.
אחרי ההתקנה בדקתי את מצבי ההנעה השונים ונועלי הטבור נשארו משולבים גם במצב 2X4.
מה עשיתי לא נכון?
מצורפת תמונה של הלוקר:

148759

מוטי ג.
22-03-25, 16:04
שיני הציריה יושבים נכון "עד הסוף" בלוקר?

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

כרובי
22-03-25, 16:20
לעניות דעתי כן. דחפתי את הציריה מאחורי הגלגל וחיברתי את הטבעת הקפיצית שמחזיקה את הציריה במקום. לא נראה לי שיש כאן מקום לטעות.

יש עניין עם זווית סגירת המכסה של הנועל?

shmulikbg
22-03-25, 16:28
הוא מורכב נכון מבחינת ההרכב הפנימי שלו? עם הקפיץ והמיקום שלו..

מוטי ג.
22-03-25, 16:35
אני חוזר לטקסט שלך המקורי ומשהו לא מסתדר לי,. כתבת שהלוקר נעול במצב 4x2, מה הקשר בין הנועל לבין מצבי הטרנספר?
אין קשר.האם הלוקר עושה את העבודה שלו בחיבור /ניתוק גלגל - ציריה?

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

כרובי
22-03-25, 16:56
מבחינת ההרכבה הפנימית - לא פירקתי רכיבים פנימיים - אז לא יודע לומר, יכול להיות שהרכבתי לא נכון את המכסה ביחס לגוף של הלוקר, אם יש משמעות לזווית של ההרכבה.

מוטי, בטראנו יש במקור נועלים חשמליים שמתחברים כשמשלבים את ידית הטרנספר ל 4X4, עכשיו כשהרכבתי את הידניים, כשהנועלים במצב 2X4 ואני משלב את ידית הטרנספר, הגלגלים הקדמיים לא אמורים להשתלב (כל מכלול ההנעה עד אליהם כן, אבל הגלגלים לא) ומה שבפועל קורה הוא שהגלגלים כן משתלבים - כלומר הלוקרים נמצאים במצב משולב לא משנה באיזה מצב הם.

מוטי ג.
22-03-25, 17:05
לא הבנתי, השילוב של הלוקר הוא בין הנבה לציריה,
כל מה שקורה בסרן או בטרנספר לא רלוונטי לדיון.


Sent from my SM-S928B using Tapatalk

shmulikbg
22-03-25, 17:17
לא הבנתי, השילוב של הלוקר הוא בין הנבה לציריה,
כל מה שקורה בסרן או בטרנספר לא רלוונטי לדיון.


Sent from my SM-S928B using Tapatalk

זה רלוונטי לבדיקה, מוטי.

כרובי
22-03-25, 17:18
חחחחחח
כנראה שאני מסביר לא נכון.
אני יודע שאתה יודע - אבל אולי הדיסקו לשעבר דפק לך את הזיכרון של איך רכב 4X4 לא קבוע עובד.. :)
בטראנו עם לוקרים ידניים, יש שתי התניות לכך שהגלגלים הקדמיים יקבלו הנעה
הראשונה שילוב ידית טרנספר - מכניס את הדרייבשאפט הקדמי לעבודה שמניע את הדיפ' הקדמי ואת הציריות.
השניה - לוקרים - משלבים את הגלגל לציריות המונעות.

בעבודה תקינה של הלוקרים הידניים, כשידית הטרנספר משולבת 4X4 והלוקר פתוח הגלגל לא אמור להסתובב (כי אין חיבור בין הגלגל לציריה כשהנועל פתוח).
התקלה אצלי עכשיו היא שכשאני משלב 4X4 והלוקר פתוח (הגלגל לא אמור להסתובב) הגלגל כן מסתובב.

מוטי ג.
22-03-25, 17:18
לבדיקה בנסיעה? נכון.
יותר קל לאבחן בעית לוקר עם גלגל באוויר ולכן לא רלוונטי לבדיקה, לדעתי

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

מוטי ג.
22-03-25, 17:20
אם אתה בטוח שהלוקר לא משחרר אז הטבעת הפנימית שמשלבת /מנתקת את הנבה מהציריה כנראה תקועה במצב משולב.


Sent from my SM-S928B using Tapatalk

כרובי
22-03-25, 18:15
זו כנראה הבעיה, השאלה היא אם הדבר יכול להיות תלוי בהתקנה לא נכונה, בדגש על הזוית של המכסה ביחס לגוף הלוקר.

ehudzeelim
22-03-25, 18:16
אהלן,
התקנתי נועלי טבור ידניים ומשומשים של WARN.
אחרי ההתקנה בדקתי את מצבי ההנעה השונים ונועלי הטבור נשארו משולבים גם במצב 2X4.
מה עשיתי לא נכון?
מצורפת תמונה של הלוקר:

148759

כשהלוקר על 4×4, הוא נעול או משוחרר?

ד ו ר ו ן
22-03-25, 18:26
אם זה דומה למנגנון לוקר של אייסין, אז צריך להרכיב אותם כשהם במצב משולב.
אחרת זה לא יעבוד.

tooshey
22-03-25, 19:22
אם זה דומה למנגנון לוקר של אייסין, אז צריך להרכיב אותם כשהם במצב משולב.
אחרת זה לא יעבוד.

מנסיוני הדל, בדיוק להיפך.
פירוק והרכבה במצב free, כשהמשלב משוך לכיוון המכסה.
ולמרות שלוקר וורן שונה במבנה מלוקר איסין,ושניהם שונים מסופרווינץ ו avm, את כולם עדיף להתקין במצב פתוח/free/4x2.

בברכה טושי

ד ו ר ו ן
22-03-25, 20:35
מנסיוני הדל, בדיוק להיפך.
פירוק והרכבה במצב free, כשהמשלב משוך לכיוון המכסה.
ולמרות שלוקר וורן שונה במבנה מלוקר איסין,ושניהם שונים מסופרווינץ ו avm, את כולם עדיף להתקין במצב פתוח/free/4x2.

בברכה טושי

למדתי את זה ממך.. רק התבלבלתי בכיוונים.
זכרתי שיש כיוון להרכבה.

YoavR
22-03-25, 20:54
הנועל טבור של וורן בסה"כ בנוי מאוד פשוט.
יש טבעת משוננת שמולבשת על הציריה. היא מחוברת לגוף של הנועל ע"י מיסב.
יש טבעת משוננת חיצונית שמחליקה על דפנות גוף הנועל. פנימה, על הטבעת הפנימית ולמעשה משלבת אותה עם גוף הנועל, והחוצה ואז הנועל משוחרר.
מתחת לטבעת החיצונית יש קפיץ שכל הזמן דוחף אותה החוצה (הנועל הוא normally open). על המכסה יש קפיץ שדוחף את הטבעת החיצונית פנימה - לשלב.

אם הקפיץ הפנימי שבור או לא קיים, הנועל לא ישתחרר. נראה לי מוזר שזה המצב בשני הנועלים אבל לך תדע...

הייתי מוודא גם שהנועל יושב צמוד וישר על הטבור של הגלגל.

במכסה יש פין קטן שמונע מטבעת משוננת דקה להסתובב וגורם לה להתברג פנימה והחוצה כשאתה מסובב את הכפתור. עבור הפין הזה יש פינוי קטן בגוף הנועל לכן יש משמעות לאוריינטציה שבה מרכיבים את המכסה (אם אני זוכר נכון - שלושה פינויים ובהתאמה שלוש אוריינטציות).
אם פספסת את זה וניסית לסגור באוריינטציה לא נכונה אז היית צריך ממש להאבק עם זה ולסגור את המכסה בכח לא סביר. היית מכופף את הפין ואני חושב שלא היית מצליח לסובב את הכפתור.

כרובי
23-03-25, 08:28
מתחת לטבעת החיצונית יש קפיץ שכל הזמן דוחף אותה החוצה (הנועל הוא normally open). על המכסה יש קפיץ שדוחף את הטבעת החיצונית פנימה - לשלב. אם הקפיץ הפנימי שבור או לא קיים, הנועל לא ישתחרר. נראה לי מוזר שזה המצב בשני הנועלים אבל לך תדע...

את זה בדקתי, הקפיץ (או יותר נכון דיסקיות גליות) תקין, במשחק עם הנועל, טבעת הנעילה נעה פנימה והחוצה באופן תקין - מעריך שהעניין לא כאן.


הייתי מוודא גם שהנועל יושב צמוד וישר על הטבור של הגלגל. אני מבין מה אתה אומר, אז הדיסקית לא יכולה להשתלב כמו שצריך, אבל גם כאן נראה לי שגוף הנועל יושב ישר, גם לא נראה לי שאפשר היה להחליק אותו על הציריה אחרת, כי יש שם שטח מגע די גדול.


במכסה יש פין קטן שמונע מטבעת משוננת דקה להסתובב וגורם לה להתברג פנימה והחוצה כשאתה מסובב את הכפתור. עבור הפין הזה יש פינוי קטן בגוף הנועל לכן יש משמעות לאוריינטציה שבה מרכיבים את המכסה (אם אני זוכר נכון - שלושה פינויים ובהתאמה שלוש אוריינטציות). זה מה שהתכוונתי מבחינת אוריינטציה - אכן היו זויות שבהן המכסה לא השתלב, מה הכוונה לשלושה פינויים שמתאימים להכנסה של הפין? האם יש מצב שהמכסה יכול להיכנס והוא עדיין לא באוריינטציה הנכונה?

YoavR
23-03-25, 17:19
, מה הכוונה לשלושה פינויים שמתאימים להכנסה של הפין?

זה הפין במכסה
148762

וזה הפינוי עבורו בגוף
148763

כרובי
25-03-25, 13:00
יואב, תודה על ההשקעה והעלאת התמונות.

פירקתי את הלוקרים כדי לבדוק שוב, יש הרבה ג'יפה וגם לא הבנתי משהו אחד.
יש את הגג"ש ההיקפי שאמור לנוע פנימה והחוצה ולמעשה לבצע את השילוב / ניתוק.
בשני הלוקרים (וגם בתמונות שאתה צירפת) הגג"ש לא מחובר לקפיץ. אז מה אמור לגרום לו לנוע כלפי חוץ כאשר הלוקר לא משולב? הוא פשוט נזרק החוצה בגלל הכוח הצנטריפטלי ? או שהוא אמור להיות מחובר לקפיץ באופן כלשהו כך שכשמעבירים את הלוקר למצב 4X2 הקפיץ מושך אותו?

אני מצרף תמונות להברה:
המצב אצלי (הרבה ג'יפה והגג"ש היה צריך שחרור)

148769

הגג"ש שאמור לזוז:

148770


קפיץ

148771

שחר גרינברג
25-03-25, 13:33
במקרה יש לי לוקר תקין של וורן על השולחן
ואצלי נראה גם ככה
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250325/be81cfe05c2eeb3ec35c51776448415c.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250325/c8cb4e94f60151993bc8cfcbd9bb9cc2.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

שחר גרינברג
25-03-25, 13:36
מתחת לגלגש שמשתלב אמור להיות קפיץ
ולכן אותו גלגל מוחזק עם snap ring


Sent from my iPhone using Tapatalk

YoavR
25-03-25, 15:06
פירקתי את הלוקרים כדי לבדוק שוב, יש הרבה ג'יפה וגם לא הבנתי משהו אחד.
יש את הגג"ש ההיקפי שאמור לנוע פנימה והחוצה ולמעשה לבצע את השילוב / ניתוק.
בשני הלוקרים (וגם בתמונות שאתה צירפת) הגג"ש לא מחובר לקפיץ. אז מה אמור לגרום לו לנוע כלפי חוץ כאשר הלוקר לא משולב? הוא פשוט נזרק החוצה בגלל הכוח הצנטריפטלי ? או שהוא אמור להיות מחובר לקפיץ באופן כלשהו כך שכשמעבירים את הלוקר למצב 4X2 הקפיץ מושך אותו?


148771

כמו שכתבתי בתגובה הקודמת.
מאחורי הגג"ש ההקיפי, זה שמבצע את השילוב/שחרור, צריך להיות קפיץ. (עוד אחד).
אצלך הוא לא קיים או שבור.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

שחר גרינברג
25-03-25, 15:13
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250325/ef4669900210bd2ee4f397e81e72856d.jpg
תפרק את הsnap ring הזה
ותבדוק את מצב הקפיץ כמו שיואב רשם לך
ככל הנראה זה הבעיה


Sent from my iPhone using Tapatalk

כרובי
26-03-25, 11:27
הקפיץ מאחורי הגג"ש לא קיים.
זה העניין.
מאיפה אני משיג לבה עכשיו? :)

שחר גרינברג
26-03-25, 11:37
יש לי קפיץ בשבילך
מלוקר שבור של וורן
מוזמן ליצור איתי קשר
0542251040

עריכה
איזה מזל לך שאני מושבניק שלא אוהב לזרוק כלום

אומי5
01-04-25, 12:44
מה שתזרוק היום תצטרך מחר, לא תזרוק לא תצטרך.

מוטי ג.
01-04-25, 14:43
וגם אם ממש אין לך מקום, תן לגיפאי אחר שחושב שאולי יום אחד הוא יצטרך את זה [emoji23]

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

asafk
01-04-25, 16:53
ההגדרה של ג'יפאי אמיתי - כש25 שנה אתה משקיע זמן וכסף להשיג חלקים וציוד רק כדי לחפש בסוף למי לתת אותם בחינם.

אסף.

-->