צפייה בגרסה מלאה : התקנה לא נכונה של נועלי טבור של WARN?
אהלן,
התקנתי נועלי טבור ידניים ומשומשים של WARN.
אחרי ההתקנה בדקתי את מצבי ההנעה השונים ונועלי הטבור נשארו משולבים גם במצב 2X4.
מה עשיתי לא נכון?
מצורפת תמונה של הלוקר:
148759
שיני הציריה יושבים נכון "עד הסוף" בלוקר?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
לעניות דעתי כן. דחפתי את הציריה מאחורי הגלגל וחיברתי את הטבעת הקפיצית שמחזיקה את הציריה במקום. לא נראה לי שיש כאן מקום לטעות.
יש עניין עם זווית סגירת המכסה של הנועל?
הוא מורכב נכון מבחינת ההרכב הפנימי שלו? עם הקפיץ והמיקום שלו..
אני חוזר לטקסט שלך המקורי ומשהו לא מסתדר לי,. כתבת שהלוקר נעול במצב 4x2, מה הקשר בין הנועל לבין מצבי הטרנספר?
אין קשר.האם הלוקר עושה את העבודה שלו בחיבור /ניתוק גלגל - ציריה?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
מבחינת ההרכבה הפנימית - לא פירקתי רכיבים פנימיים - אז לא יודע לומר, יכול להיות שהרכבתי לא נכון את המכסה ביחס לגוף של הלוקר, אם יש משמעות לזווית של ההרכבה.
מוטי, בטראנו יש במקור נועלים חשמליים שמתחברים כשמשלבים את ידית הטרנספר ל 4X4, עכשיו כשהרכבתי את הידניים, כשהנועלים במצב 2X4 ואני משלב את ידית הטרנספר, הגלגלים הקדמיים לא אמורים להשתלב (כל מכלול ההנעה עד אליהם כן, אבל הגלגלים לא) ומה שבפועל קורה הוא שהגלגלים כן משתלבים - כלומר הלוקרים נמצאים במצב משולב לא משנה באיזה מצב הם.
לא הבנתי, השילוב של הלוקר הוא בין הנבה לציריה,
כל מה שקורה בסרן או בטרנספר לא רלוונטי לדיון.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
לא הבנתי, השילוב של הלוקר הוא בין הנבה לציריה,
כל מה שקורה בסרן או בטרנספר לא רלוונטי לדיון.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
זה רלוונטי לבדיקה, מוטי.
חחחחחח
כנראה שאני מסביר לא נכון.
אני יודע שאתה יודע - אבל אולי הדיסקו לשעבר דפק לך את הזיכרון של איך רכב 4X4 לא קבוע עובד.. :)
בטראנו עם לוקרים ידניים, יש שתי התניות לכך שהגלגלים הקדמיים יקבלו הנעה
הראשונה שילוב ידית טרנספר - מכניס את הדרייבשאפט הקדמי לעבודה שמניע את הדיפ' הקדמי ואת הציריות.
השניה - לוקרים - משלבים את הגלגל לציריות המונעות.
בעבודה תקינה של הלוקרים הידניים, כשידית הטרנספר משולבת 4X4 והלוקר פתוח הגלגל לא אמור להסתובב (כי אין חיבור בין הגלגל לציריה כשהנועל פתוח).
התקלה אצלי עכשיו היא שכשאני משלב 4X4 והלוקר פתוח (הגלגל לא אמור להסתובב) הגלגל כן מסתובב.
לבדיקה בנסיעה? נכון.
יותר קל לאבחן בעית לוקר עם גלגל באוויר ולכן לא רלוונטי לבדיקה, לדעתי
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
אם אתה בטוח שהלוקר לא משחרר אז הטבעת הפנימית שמשלבת /מנתקת את הנבה מהציריה כנראה תקועה במצב משולב.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
זו כנראה הבעיה, השאלה היא אם הדבר יכול להיות תלוי בהתקנה לא נכונה, בדגש על הזוית של המכסה ביחס לגוף הלוקר.
ehudzeelim
22-03-25, 18:16
אהלן,
התקנתי נועלי טבור ידניים ומשומשים של WARN.
אחרי ההתקנה בדקתי את מצבי ההנעה השונים ונועלי הטבור נשארו משולבים גם במצב 2X4.
מה עשיתי לא נכון?
מצורפת תמונה של הלוקר:
148759
כשהלוקר על 4×4, הוא נעול או משוחרר?
אם זה דומה למנגנון לוקר של אייסין, אז צריך להרכיב אותם כשהם במצב משולב.
אחרת זה לא יעבוד.
אם זה דומה למנגנון לוקר של אייסין, אז צריך להרכיב אותם כשהם במצב משולב.
אחרת זה לא יעבוד.
מנסיוני הדל, בדיוק להיפך.
פירוק והרכבה במצב free, כשהמשלב משוך לכיוון המכסה.
ולמרות שלוקר וורן שונה במבנה מלוקר איסין,ושניהם שונים מסופרווינץ ו avm, את כולם עדיף להתקין במצב פתוח/free/4x2.
בברכה טושי
מנסיוני הדל, בדיוק להיפך.
פירוק והרכבה במצב free, כשהמשלב משוך לכיוון המכסה.
ולמרות שלוקר וורן שונה במבנה מלוקר איסין,ושניהם שונים מסופרווינץ ו avm, את כולם עדיף להתקין במצב פתוח/free/4x2.
בברכה טושי
למדתי את זה ממך.. רק התבלבלתי בכיוונים.
זכרתי שיש כיוון להרכבה.
הנועל טבור של וורן בסה"כ בנוי מאוד פשוט.
יש טבעת משוננת שמולבשת על הציריה. היא מחוברת לגוף של הנועל ע"י מיסב.
יש טבעת משוננת חיצונית שמחליקה על דפנות גוף הנועל. פנימה, על הטבעת הפנימית ולמעשה משלבת אותה עם גוף הנועל, והחוצה ואז הנועל משוחרר.
מתחת לטבעת החיצונית יש קפיץ שכל הזמן דוחף אותה החוצה (הנועל הוא normally open). על המכסה יש קפיץ שדוחף את הטבעת החיצונית פנימה - לשלב.
אם הקפיץ הפנימי שבור או לא קיים, הנועל לא ישתחרר. נראה לי מוזר שזה המצב בשני הנועלים אבל לך תדע...
הייתי מוודא גם שהנועל יושב צמוד וישר על הטבור של הגלגל.
במכסה יש פין קטן שמונע מטבעת משוננת דקה להסתובב וגורם לה להתברג פנימה והחוצה כשאתה מסובב את הכפתור. עבור הפין הזה יש פינוי קטן בגוף הנועל לכן יש משמעות לאוריינטציה שבה מרכיבים את המכסה (אם אני זוכר נכון - שלושה פינויים ובהתאמה שלוש אוריינטציות).
אם פספסת את זה וניסית לסגור באוריינטציה לא נכונה אז היית צריך ממש להאבק עם זה ולסגור את המכסה בכח לא סביר. היית מכופף את הפין ואני חושב שלא היית מצליח לסובב את הכפתור.
מתחת לטבעת החיצונית יש קפיץ שכל הזמן דוחף אותה החוצה (הנועל הוא normally open). על המכסה יש קפיץ שדוחף את הטבעת החיצונית פנימה - לשלב. אם הקפיץ הפנימי שבור או לא קיים, הנועל לא ישתחרר. נראה לי מוזר שזה המצב בשני הנועלים אבל לך תדע...
את זה בדקתי, הקפיץ (או יותר נכון דיסקיות גליות) תקין, במשחק עם הנועל, טבעת הנעילה נעה פנימה והחוצה באופן תקין - מעריך שהעניין לא כאן.
הייתי מוודא גם שהנועל יושב צמוד וישר על הטבור של הגלגל. אני מבין מה אתה אומר, אז הדיסקית לא יכולה להשתלב כמו שצריך, אבל גם כאן נראה לי שגוף הנועל יושב ישר, גם לא נראה לי שאפשר היה להחליק אותו על הציריה אחרת, כי יש שם שטח מגע די גדול.
במכסה יש פין קטן שמונע מטבעת משוננת דקה להסתובב וגורם לה להתברג פנימה והחוצה כשאתה מסובב את הכפתור. עבור הפין הזה יש פינוי קטן בגוף הנועל לכן יש משמעות לאוריינטציה שבה מרכיבים את המכסה (אם אני זוכר נכון - שלושה פינויים ובהתאמה שלוש אוריינטציות). זה מה שהתכוונתי מבחינת אוריינטציה - אכן היו זויות שבהן המכסה לא השתלב, מה הכוונה לשלושה פינויים שמתאימים להכנסה של הפין? האם יש מצב שהמכסה יכול להיכנס והוא עדיין לא באוריינטציה הנכונה?
, מה הכוונה לשלושה פינויים שמתאימים להכנסה של הפין?
זה הפין במכסה
148762
וזה הפינוי עבורו בגוף
148763
יואב, תודה על ההשקעה והעלאת התמונות.
פירקתי את הלוקרים כדי לבדוק שוב, יש הרבה ג'יפה וגם לא הבנתי משהו אחד.
יש את הגג"ש ההיקפי שאמור לנוע פנימה והחוצה ולמעשה לבצע את השילוב / ניתוק.
בשני הלוקרים (וגם בתמונות שאתה צירפת) הגג"ש לא מחובר לקפיץ. אז מה אמור לגרום לו לנוע כלפי חוץ כאשר הלוקר לא משולב? הוא פשוט נזרק החוצה בגלל הכוח הצנטריפטלי ? או שהוא אמור להיות מחובר לקפיץ באופן כלשהו כך שכשמעבירים את הלוקר למצב 4X2 הקפיץ מושך אותו?
אני מצרף תמונות להברה:
המצב אצלי (הרבה ג'יפה והגג"ש היה צריך שחרור)
148769
הגג"ש שאמור לזוז:
148770
קפיץ
148771
שחר גרינברג
25-03-25, 13:33
במקרה יש לי לוקר תקין של וורן על השולחן
ואצלי נראה גם ככה
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250325/be81cfe05c2eeb3ec35c51776448415c.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250325/c8cb4e94f60151993bc8cfcbd9bb9cc2.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
שחר גרינברג
25-03-25, 13:36
מתחת לגלגש שמשתלב אמור להיות קפיץ
ולכן אותו גלגל מוחזק עם snap ring
Sent from my iPhone using Tapatalk
פירקתי את הלוקרים כדי לבדוק שוב, יש הרבה ג'יפה וגם לא הבנתי משהו אחד.
יש את הגג"ש ההיקפי שאמור לנוע פנימה והחוצה ולמעשה לבצע את השילוב / ניתוק.
בשני הלוקרים (וגם בתמונות שאתה צירפת) הגג"ש לא מחובר לקפיץ. אז מה אמור לגרום לו לנוע כלפי חוץ כאשר הלוקר לא משולב? הוא פשוט נזרק החוצה בגלל הכוח הצנטריפטלי ? או שהוא אמור להיות מחובר לקפיץ באופן כלשהו כך שכשמעבירים את הלוקר למצב 4X2 הקפיץ מושך אותו?
148771
כמו שכתבתי בתגובה הקודמת.
מאחורי הגג"ש ההקיפי, זה שמבצע את השילוב/שחרור, צריך להיות קפיץ. (עוד אחד).
אצלך הוא לא קיים או שבור.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
שחר גרינברג
25-03-25, 15:13
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250325/ef4669900210bd2ee4f397e81e72856d.jpg
תפרק את הsnap ring הזה
ותבדוק את מצב הקפיץ כמו שיואב רשם לך
ככל הנראה זה הבעיה
Sent from my iPhone using Tapatalk
הקפיץ מאחורי הגג"ש לא קיים.
זה העניין.
מאיפה אני משיג לבה עכשיו? :)
שחר גרינברג
26-03-25, 11:37
יש לי קפיץ בשבילך
מלוקר שבור של וורן
מוזמן ליצור איתי קשר
0542251040
עריכה
איזה מזל לך שאני מושבניק שלא אוהב לזרוק כלום
מה שתזרוק היום תצטרך מחר, לא תזרוק לא תצטרך.
וגם אם ממש אין לך מקום, תן לגיפאי אחר שחושב שאולי יום אחד הוא יצטרך את זה [emoji23]
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
ההגדרה של ג'יפאי אמיתי - כש25 שנה אתה משקיע זמן וכסף להשיג חלקים וציוד רק כדי לחפש בסוף למי לתת אותם בחינם.
אסף.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.