צפייה בגרסה מלאה : האם יתכן שרכב חשמלי מייצר חשמל?
מצורפים סיכומי צריכת חשמל ביתית לשנים 21, 22, 23.
אותו בית אותה משפחה.
מה שהשתנה זה שבינואר 23 התווספה איוניק5. המכונית נסעה משהו כמו 35,000 קילומטר בשנה הזאת, 90% לפחות טעינה בבית.
המכונית צורכת 18.3 קוט"ש ל100 קילומטר.
אבל במקום להוסיף משהו כמו 5000 קוט"ש לצריכה, הם ירדו... לי אין הסבר.
146987146988
יש לך נתונים לגבי ייצור החשמל?
התנהלות בני הבית זהה?
אולי הטעינה משבשת את הקריאה...
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
מוזר ביותר.
אני יכול להגיד שאצלי במשך תקופה ארוכה אחרי שהגיע האוטו (פברואר 22) הצריכה כמעט לא עלתה שנה מול שנה, ואז פתאום חייבו דלתא עצומה.
ההסבר הוא כנראה שהם מחייבים על פי צריכה צפויה, ורק אחרי שהגיע מישהו לקרוא פיזית את המונה הטיפש שלי הם כיילו את הפרמטר הזה.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
צריך לוודא שהחשבון הוא לפי מונה ולא הערכה..
בכל מקרה נראה שהירידה המשמעותית היא בחורף - אולי החלפתם מכשיר כלשהו למכשיר חסכוני יותר?
נמרוד אתה שואל ברצינות ?
המטען הוא מתווך לצרכן חד כיווני, לא יכול להחזיר זרם לרשת (בניגוד לפנלים סולריים המחוברים עם ממיר לרשת).
כמה אופציות :
א. אתה מטעין הרכב בעבודה ועם כבל VTOL אתה בערב מפעיל צרכנים בבית;)
ב. מאז האיוניק אתם יותר מבלים ברכב מאשר בבית:rolleyes:
רענן
הכותרת כמובן לא רצינית אבל התעלומה אמיתית ולא מובנת. המונים הם מהסוג הדיגיטלי למיטב ידיעתי שלא דורשים קריאה פיזית.
בדקתי ודברים שיכולים איכשהו להיות קשורים - בינואר 23 התפגר "מקרר הבירות", אמנה עתיק, והוחלף במקרר חדש קטן יותר. ביוני 23 היה תיקון במזגן המיני מרכזי שממזג את הקומה התחתונה. חוץ מזה לא היו שינויים שמצדיקים ירידה כזאת מדהימה בצריכה, בעיקר שהתווספה צריכה של לפחות 5000 קוט"ש למכונית על הממוצע של השנים הקודמות שהיה 14000 קוט"ש בערך. בלי המכונית, הצריכה נחתכה בחצי!
באמת שאין לי הסבר וכל תיאוריה שתעלו ראויה לבדיקה.
ולחכמולוג ששואל אותי בפרטי: לא, אני לא מתכוון לשאול את חברת חשמל [emoji2]
תסתכל פעם על המונה שאתה מחבר את המכונית לטעינה...
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
תסתכל פעם על המונה שאתה מחבר את המכונית לטעינה...
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
ובאותו זמן גם על המונה של השכן…
נתת רעיון.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
פעם הפוסטים ההזויים האלו היו שמורים לאסף ואחד לאפריל.
עכשיו המצב החמיר, לא רק אסף ולא רק באחד באפריל.
boaz avrahami
15-06-24, 07:53
מזימה אירנית. פרצו לך לשעון חשמל.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
זיו, לא צוחק. המידע בפניך.
הניחוש הראשון שלי היה שזה הערכה כמו פעם והבום יגיע עם הקריאה הידנית, אבל שימו לב שהקריאות דינמיות ומשתנות, זה לא נראה כמו הערכה.
הסבר חלקי הוא שנה הרבה יותר חמה, כך שלא השתמשנו כמעט בחימום (אנחנו מחממים עם המזגנים). אפשר לראות שבקיץ הצריכה כן עלתה.
אבל אני לא רואה איך זה מסביר את ההעלמות של התוספת הצפויה של 30% לרכב החשמלי.
נמרוד,
הכותרת שהשתמשת ( למרות ההסתייגות שהוספת ) היא דוגמה מצויינת לאיך מבלבלים דיון טכני עם כותרת והערות מתחכמות. מחלה נפוצה פה באתר שמקלקלת ומפריעה כמעט לכל דיון.
1-:הרכב צורך חשמל, ומאחר ואת רוב הטעינות מתבצעות בבית, קל להוסיף אותו למאזן הצרכנים.
2- בחשבון חשמל כתוב במפורש, בכל חשבון, אם זה קריאה רגילה, קריאה מרחוק או ההערכה.
בקיצור , תחסוך לעצמך את הניחוש בתחום הזה, ופשוט תהדוק מה כתוב.
3- כזכור לי, יש לך פאנלים סולרים, איך הם מצטרפים למשוואה?
4- ההבדל העיקרי ( והכי לא הגיוני) נמצא בתקופת החורף. שחברת חשמל כותבת שחורף זה דצמבר - פב' לאיזה שנה זה שייך? תבדוק טוב איך ומה אתה מחמם ( איך אתה מחמם מים? אתה בטוח בתאריך תיקון של המזגן?...)
5- זה באמת מעניין? אז תתחיל לעשות קריאות יומיות ותבין.
6- הנדסה לא שייכת למדעי הרוח, זה לא מבוסס על הרגשות ותחושות, זה מבוסס על נתונים.
שאלה נוספת-
בינואר 23, התווספה נקודת טעינה.
נעשה שינוי בחיבור חשמל של הבית ( הוגדל)?
הוחלף מונה?
זיו, לא צוחק. המידע בפניך.
הניחוש הראשון שלי היה שזה הערכה כמו פעם והבום יגיע עם הקריאה הידנית, אבל שימו לב שהקריאות דינמיות ומשתנות, זה לא נראה כמו הערכה.
ההערכה משתנה לפי הממוצע החודשי באזור שלך.
זו השיטה הסטנדרטית של חח״י.
1-:הרכב צורך חשמל, ומאחר ואת רוב הטעינות מתבצעות בבית, קל להוסיף אותו למאזן הצרכנים.
2- בחשבון חשמל כתוב במפורש, בכל חשבון, אם זה קריאה רגילה, קריאה מרחוק או ההערכה.
בקיצור , תחסוך לעצמך את הניחוש בתחום הזה, ופשוט תהדוק מה כתוב.
3- כזכור לי, יש לך פאנלים סולרים, איך הם מצטרפים למשוואה?
4- ההבדל העיקרי ( והכי לא הגיוני) נמצא בתקופת החורף. שחברת חשמל כותבת שחורף זה דצמבר - פב' לאיזה שנה זה שייך? תבדוק טוב איך ומה אתה מחמם ( איך אתה מחמם מים? אתה בטוח בתאריך תיקון של המזגן?...)
5- זה באמת מעניין? אז תתחיל לעשות קריאות יומיות ותבין.
6- הנדסה לא שייכת למדעי הרוח, זה לא מבוסס על הרגשות ותחושות, זה מבוסס על נתונים.
1. אכן, הרכב נטען בלפחות 5000 קוט"ש. זה מה שהופך את הסיפור להזוי.
2. בדקתי - כתוב "רגילה"
3. הם לא אמורים להצטרף למשוואה. יש שעון נפרד ואני מוציא חשבונית לחברת חשמל ומקבל תשלום לפי תעריף גבוה בהרבה.
4. לא יודע, צירפתי את הנתונים כמו שהם.
5. זה מעניין ברמה שאני מקבל פה ארוחת חינם, לא אופתע אם אקבל יום אחד חשבון השלמה ענק. אבל אני לא מתכוון לחקור או להתלונן או לשאול שאלות קיטבג... אני מעלה פה בפורום האינטימי שלנו כי אולי יש הסבר טכני, אם לא אני מניח שנסווג את זה תחת טמטום בירוקרטי ותודה רבה.
6. כל נתון שאני יכול לספק, תקבל.
שאלה נוספת-
בינואר 23, התווספה נקודת טעינה.
נעשה שינוי בחיבור חשמל של הבית ( הוגדל)?
הוחלף מונה?
לא נעשה שום שינוי בחיבור החשמל. היה ונשאר 3X40 אמפר.
עמדת ההטענה - בסך הכל לוח זמני בחנייה - נעשתה על ידי חשמלאי מטעמי, באוגוסט 22, כשהרכב היה אמור להגיע.
הכוכב הכחול
15-06-24, 11:44
אני מעלה פה בפורום האינטימי שלנו
אתה זוכר את הרב"ט נכון?:rolleyes:
2. בדקתי - כתוב "רגילה"
.
לאורך כל התקופה, גם בחשבוניות ישנות?
לאורך כל התקופה, גם בחשבוניות ישנות?אין לי חשבונית ישנה זמינה.
1. הזוי זה לא. מדובר בעובדה מוצקה.
2. יכול להיות שקודם היתה טעות במדידה או בהערכה ובעצם חברת חשמל חייבים *לך* הרבה אבל לעולם לא תדע.
3. בועז צודק במשהו - כשאין שום הסבר הגיוני לתופעה חריגה במערכת טכנולוגית המחוברת לרשת - נכניס את האירוע תחת 'חבלת סייבר'.
אסף.
2. יכול להיות שקודם היתה טעות במדידה או בהערכה ובעצם חברת חשמל חייבים *לך* הרבה אבל לעולם לא תדע.
מונה החשמל שלנו לא נגיש לסוקר.
אני מקבל הודעת חשבון, שאפשר לשלם, או.. לבדוק מה הצריכה בפועל, ולעדכן באתר שלהם את המספר האמיתי ולקבל חשבונית מעודכנת.
כמעט תמיד זה לטובתי, לעיתים באופן משמעותי.
בשנתי מצטבר זה מגיע למאות שקלים.
הממוצע באזור שלי 30%+ מעל מה שאני צורך.
בדקת מה כתוב על המונה בהתאמה לחשבון החשמל?
בדקת שמספר המונה בגינו אתה מחויב מתאים למונה בחשבונית?
boaz avrahami
15-06-24, 21:46
1. הזוי זה לא. מדובר בעובדה מוצקה.
2. יכול להיות שקודם היתה טעות במדידה או בהערכה ובעצם חברת חשמל חייבים *לך* הרבה אבל לעולם לא תדע.
3. בועז צודק במשהו - כשאין שום הסבר הגיוני לתופעה חריגה במערכת טכנולוגית המחוברת לרשת - נכניס את האירוע תחת 'חבלת סייבר'.
אסף.
בכלל לא מצחיק ולא בדיחה. יש מלחמת סייבר גם בזירות האלו.
לרוב הפריצה היא שקטה עד שמגיע יום הדין אבל אם יש סימן מקדים לפחות תצליב בין המונה לרשום בחשבון בנקודת הזמן האחרונה.
אם הן חופפות אז יש מצב שיש לך באמת פריצה.
אפשר לוודא זאת עם שעון פרטי על קו הכניסה לבית.
אם אין חפיפה אז חברת החשמל לא קוראת.
הבית שלך חדש יחסית והמונה בחוץ ונגיש עבורם. אין מצב שבמשך שנים זה רק הערכת צריכה. בטח במושב ששם הרבה צרכנים כבדים עם צריכה משתנה.
https://www.israeldefense.co.il/node/29929
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
בדקת מה כתוב על המונה בהתאמה לחשבון החשמל?
בדקת שמספר המונה בגינו אתה מחויב מתאים למונה בחשבונית?
כעצתכם, הלכתי ובדקתי. מספר המונה תואם והקריאה הנוכחית מתאימה לקריאה בחשבונית האחרונה.
אולי משהו בהתקנת עמדת הטעינה השפיע על מקדם ההספק...
חנן-ג'יפולוג
16-06-24, 09:01
עוד לפני שנכנסים לדיון הטכני של זה (על קצה המזלג: נראה שמקדם ההספק עבור טעינת רכב חשמלי הוא קרוב מאוד ל1) , צרכנים ממילא לא משלמים על הספק מדומה.
צרכנים עסקיים משלמים קנסות על מקדם הספק לא תקני, אבל זה מחוץ לנושא. זה לא משנה להם את נתון הKWH שהם צורכים.
אולי האוטו מחובר לשכן?
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
או שהשכנים ראו שמגיע רכב חשמלי והחליטו להתנתק מנמרוד ולהתחבר לשכן אחר ...
אתם לא מאד עוזרים.
אבל יש לי כיוון. בזכות זה שלמדתי לימודי ליבה, קפץ לי משהו מוזר במספרים:
בשנת 2022 ממוצע הצריכה החודשי היה 1285 קוט"ש והתשלום החודשי הממוצע 755 שקלים - נחלק זה בזה נקבל מחיר 58.7 אגורות לקוט"ש (זה כולל מעמ ותשלום קבוע).
אבל בחשבון המטריד, ב2023 הצריכה החודשית הממוצעת צנחה ל933 קוט"ש - אבל המחיר 1109 ש"ח - כלומר 1.188 שקלים לקוט"ש!
אם אני מסתכל על כסף, אז שילמתי במהלך השנה 13,308 שקלים, לעומת 9,060 שקלים ב2022 - וזה כבר מאד הגיוני, שתוספת הטעינה החשמלית עלתה לי סד"ג 4000 שקלים.
אבל WTF? מה זה המשחק הזה של קוט"ש ושקלים?
פה אני מתחיל לחשוד שיש משמעות למערכת הסולארית שלי. אם איכשהו מפחיתים לי ממה שאני מייצר, אז הגיוני שאני משלם יותר, כי אני מקבל בחשבונית נפרדת 1.50 שקלים על כל קוט"ש שאני מוכר להם. אם צרכתי מיצור עצמי, הפסדתי שקל מתוך ה1.5 שהייתי אמור לקבל בחברת חשמל.
מה שצריך לבדוק, וזה לא קשור למכונית החשמלית, זה שהיה איזשהו שינוי בשיטת ההתחשבנות בין 2022 ל2023. (נ.ב. המערכת הסולארית עובדת 11 שנה כבר).
אני לא כ"כ מופתע ממה שאתה מתאר כאן.
אנחנו (במושב, אם זה משנה משהו) החלפנו מונה למונה חכם עם קריאה מרחוק. אחרי שנתיים שמנו לב שהקריאות גבוהות יותר מהממוצע הרב שנתי, ללא סיבה ברורה כשהחיובים, לפי קריאה מרחוק.
התחלתי לשלוח באתר של חברת חשמל את קריאת המונה בפועל לאחר כל חיוב שהגיע בדואר. והתחלתי לקבל זיכויים בהתאם. בשלוש הפעמים הראשונות הסתכמו הזיכויים בכ1500 שקל ואז החיובים חזרו לרמה שאנחנו רגילים אליה ברב שנתי.
וזה הנסיון שלי עם הפטנט הזה של חיוב לפי קריאה מרחוק.
אני לא כ"כ מופתע ממה שאתה מתאר כאן.
אנחנו (במושב, אם זה משנה משהו) החלפנו מונה למונה חכם עם קריאה מרחוק. אחרי שנתיים שמנו לב שהקריאות גבוהות יותר מהממוצע הרב שנתי, ללא סיבה ברורה כשהחיובים, לפי קריאה מרחוק.
התחלתי לשלוח באתר של חברת חשמל את קריאת המונה בפועל לאחר כל חיוב שהגיע בדואר. והתחלתי לקבל זיכויים בהתאם. בשלוש הפעמים הראשונות הסתכמו הזיכויים בכ1500 שקל ואז החיובים חזרו לרמה שאנחנו רגילים אליה ברב שנתי.
וזה הנסיון שלי עם הפטנט הזה של חיוב לפי קריאה מרחוק.
מתחילת השרשור אני רק חושב על עצמי ועל מחירי הצריכה שלי, ועל ההעלייה הלא הגיונית שהיתה לי עם הרכב השמלי אחרי החלפת המונה.
ערן, זרקת רעיון. אני באותם תנאים כמוך.
אתם לא מאד עוזרים.
אבל יש לי כיוון. בזכות זה שלמדתי לימודי ליבה, קפץ לי משהו מוזר במספרים:
בשנת 2022 ממוצע הצריכה החודשי היה 1285 קוט"ש והתשלום החודשי הממוצע 755 שקלים - נחלק זה בזה נקבל מחיר 58.7 אגורות לקוט"ש (זה כולל מעמ ותשלום קבוע).
אבל בחשבון המטריד, ב2023 הצריכה החודשית הממוצעת צנחה ל933 קוט"ש - אבל המחיר 1109 ש"ח - כלומר 1.188 שקלים לקוט"ש!
אם אני מסתכל על כסף, אז שילמתי במהלך השנה 13,308 שקלים, לעומת 9,060 שקלים ב2022 - וזה כבר מאד הגיוני, שתוספת הטעינה החשמלית עלתה לי סד"ג 4000 שקלים.
אבל WTF? מה זה המשחק הזה של קוט"ש ושקלים?
פה אני מתחיל לחשוד שיש משמעות למערכת הסולארית שלי. אם איכשהו מפחיתים לי ממה שאני מייצר, אז הגיוני שאני משלם יותר, כי אני מקבל בחשבונית נפרדת 1.50 שקלים על כל קוט"ש שאני מוכר להם. אם צרכתי מיצור עצמי, הפסדתי שקל מתוך ה1.5 שהייתי אמור לקבל בחברת חשמל.
מה שצריך לבדוק, וזה לא קשור למכונית החשמלית, זה שהיה איזשהו שינוי בשיטת ההתחשבנות בין 2022 ל2023. (נ.ב. המערכת הסולארית עובדת 11 שנה כבר).
אם ההשראה שלך נכונה אז...
1- למה אתה אומר שאנחנו לא עוזרים לך. אתה פשוט ביטלת והתעלמת ( את ההערה שלי, בהודעה הראשונה).
2- אבל, וזה כבר קשור לשרשור אחר, מה זה אומר על כל חישובי ה ROI של פרויקט פאנלים סולאריים?
איזה סוג מונה \ מונים יש לך?
תקרא את סעיפים 5-7.
יש לי מונים נפרדים. אני מוכר את היצור בנפרד לחברת חשמל. הלכתי אחורה לבדוק, ובשנים המדוברות קיבלתי 15,944 שקלים ב2022 (לפני המכונית) ו16,707 ב2023 (עם המכונית החשמלית). וזה תואם את מה שהיה בכל השנים לפני זה, מצרף גרף הכנסה מהמערכת לעיונך. המערכת עלתה לי 100,000 שקלים בשנת 2013, אז זה הROI בפועל - סד"ג 15% ברוטו בשנה. מקווה שזה עוזר לך לקבל החלטה.
146994
לגבי עניין המכונית - כמו שכתבתי, כשמסתכלים על כסף, שילמתי חשבון חשמל של 9,060 שקלים בשנה שלפני המכונית, ו13,308 שקלים בשנה עם המכונית. הפרש של 4,248 שקלים, או 7,325 קוט"ש - זה בהחלט מוסבר ידי המכונית החשמלית.
אז קודם כל אני רגוע, התשלומים הגיוניים, ואין בלבול בין חשבון הצריכה ליצור.
אבל הגרפים של הסיכום השנתי לא מסתדרים בכלל...
בהסתכלות בסיכומים מהודעת הפתיחה, ההבדל המשמעותי בצריכה הוא בחורף 2023, שם "הלכו לאיבוד" כ- 4000 קוט"ש
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.