PDA

צפייה בגרסה מלאה : מחירוני רכב והלך הרוח כללי - מכוון ל (דייהטסו טריוס)



ronen7k
13-01-24, 14:45
שלום לחברים,
מכיוון שאין לדייהטסו פורום משלו, אני שואל כאן , למה דורשים עליו הרבה מעל המחירונים ?
אולי משום שבמילה דייהטסו מתחבא השם טויוטה ??
אני מתמקד בשנתון האחרון שלו בארץ - 2011
למשל לפי יצחק לוי = 28.000
לפי יד 2 = 35.600
לפי מחירון של משרד התחבורה בגוב אי אל = 37,074

ביד 2 יש כרגע 4 רכבים בשנתון הזה , ואלה המחירים .. הראשון באמת עם נתונים טובים מאוד קרי 73000 ק"מ ויד שניה שמור ומטופל וכו'

145763

ועוד שאלה , מה צריך לבדוק טוב בסוג הרכב הזה ?

דרור ברלי
14-01-24, 08:21
ועוד שאלה , מה צריך לבדוק טוב בסוג הרכב הזה ?

תבדוק טוב טוב ותוודא שאתה מתרחק ממנו.
ומכל דייהטסו ישנה.
אלא אם בא לך על איסוף פירורי אלומיניום אכול קורוזיה שנשרו מהמנוע שרתח. זה נראה כמו קמח לבנבן-אפרפר שכזה.

טריוס היה חמוד כשהיה חדש.
היום אלה פח אשפה של מכוניות.

דרור ברלי
14-01-24, 08:45
ויותר ברצינות...

תבדוק טוב טוב את מצב המנוע ומערכת הקירור.
כל חשד למי ברז במערכת, פוסל את האוטו.

amir_shai
14-01-24, 10:55
לא שמעתי על בעיות אמינות של טריוס.
מהניסיון האישי שלי, לנו יש טריוס 2008 עם 200000 ק"מ והיילקס 2003 עם 236000 ק"מ.
אני יכול לומר בבטחה שבטריוס החלפתי משמעותית פחות חלקים ומשמעותית פחות דברים התקלקלו.

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

ronen7k
14-01-24, 11:14
תודה דרור ואמיר,
ממה שקראתי יש לו מנוע של טויוטה יאריס,
אני מתרחק מכל רכב שיש לו מי ברז במערכת הקירור.
אני דווקא רואה יחסית הרבה כאלה על הכביש ..

דרור ברלי
15-01-24, 00:16
אני מתרחק מדייהטסו.
נכוויתי מספיק מאחת (תרתי משמע).
סמל האמינות.... פחחח. דוגמה מייצגת לאגדות עם בשוק רכב חולה ומטומטם.
זה זבל.
בזבוז משווע של חומרי גלם.
והעובדה שזו חטיבה בטויוטה לא גורמת לי להרים גבה.

הפסקת השיווק באירופה (ובישראל. ובעולם חוץ מיפן) ממש לא גרמה לי להתאבל.
תוך לא הרבה שנים אלה שנשארו יסיימו להרתיח את מנועיהן ולהיעלם.

amitaikl
15-01-24, 08:16
זה שמבקשים לא אומר שמקבלים.
עם כל הכעס של דרור על דייהטסו, הטריוס הוא סגמנט נכחד: רכב 4*4, גבוה, סרן חי מאחורה (יש גם נעילת דיפרנציאל מרכזי אבל חסר L). היו פעם עוד כאלו, אבל נכחדו: RAV4, הונדה CRV.

היה לנו במשפחה טריוס מהדור הראשון עם מנוע 1300, גיר ידני וערימות של כיף. המשקל הנמוך, הגובה והקוטן (כמו גודל, אבל הפוך) פיצו על העדר L.
זכור לי בחיבה גדולה. מן הסתם בגלל שהתחזוקה היתה על ההורים והוא היה חדש יחסית

דרור ברלי
15-01-24, 10:05
כעס?
לא כועס בכלל.

הצרות שלי עם דייהטסו היו באמת מזמן.
המותג כבר לא מיוצא מחוץ ליפן, למזלו של העולם.


אני למדתי שמי ש"מחפש מידע" על מותג מסוים, בדרך כלל כבר קיבל את ההחלטה ורק מחפש חיזוקים.
נשאר לי רק לאחל בהצלחה.

ronen7k
15-01-24, 10:57
מחפש מידע ולא חיזוקים , גם לגבי מחירי השוק , למה 50 אלף על השנתון האחרון שלו 2011 שזה בסביבות 10-15 מעל המחירונים?
ואולי התשובה בגוף השאלה ? החכימו אותי בבקשה ..
צריך את הרכב בעיקר לכביש ושתהייה יכולת שבילים טובה יחסית וזה שיש לו סרן חי אחד ונעילה דיפ׳ מרכזי קורץ לי לחשוב עליו,
זה רכב לשנה בערך עד שאתאזן כלכלי ואז אוכל לחשוב שוב על ג׳יפ אמיתי.
לא הולך לקרוע איתו מעלות לשם העלייה.

amir_shai
15-01-24, 11:01
לא יודע למה.
יכול לומר שעל הרכב שלנו משאירים כל הזמן פתקים שמעוניינים לקנות.

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

נדב42
15-01-24, 12:14
כנראה שמחיר האלומיניום התייקר לאחרונה ...

ד ו ר ו ן
15-01-24, 12:35
, למה דורשים עליו הרבה מעל המחירונים ?
אולי משום שבמילה דייהטסו מתחבא השם טויוטה ??

״זה שתקעת נוצות התחת לא הופך אותך לטווס״.
״העכבר שרוכב על גב הפיל שרץ במדבר: תראה כמה אבק אנחנו עושים!״

במילים אחרות, השתייכות לקונגלומרט עסקי לא אומרת כלום על העסק עצמו.

אחרי 10 ימי שטח לייט+ בחו״ל עם טריוס מהדור הראשון, מאד נהנתי מהרכב.
אבל מצד שני לא הייתי בעלים של אחד.

ronen7k
15-01-24, 16:47
״זה שתקעת נוצות התחת לא הופך אותך לטווס״.
״העכבר שרוכב על גב הפיל שרץ במדבר: תראה כמה אבק אנחנו עושים!״

במילים אחרות, השתייכות לקונגלומרט עסקי לא אומרת כלום על העסק עצמו.



חחח דורון , את החלק הראשון של אמירותך אפשר לשייך לשרשור "פורום אוף טופיק אוף-טופיק שרשור ציטוטים לפנתאון"

ehudzeelim
15-01-24, 18:25
לי זה נראה ברור למה הרכב מבוקש,
הוא אמור להיות חסכוני, הוא גבוה, יש לו חזות נאה ואין בנישה שלו מתחרים.
בנוסף אני יודע שהדור הראשון הידני היה אחלה רכב שהפתיע מאד בשטח,
קל גבוה ועם זוויות טובות וכייפי גם בעיר. את הדור השני אני לא מכיר, אבל יש את השרשור הזה עם הרבה מידע:

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/120202-%D7%94%D7%98%D7%A8%D7%99%D7%95%D7%A1-%D7%A9%D7%9C-%D7%A9%D7%97%D7%A3-%D7%9C%D7%90%D7%AA%D7%92%D7%A8-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%A0%D7%93%D7%A8%D7%93%D7% 95%D7%92

דרור ברלי
15-01-24, 18:40
התפיסה שמאחוריו מדליקה ומגניבה.
היכולות בשטח קל ואפילו קצת יותר - מפתיעות.
נהג טוב ייקח את הטריוס למחוזות לא-לו וגם יחזור משם לספר איך היה.
בהחלט אוטו מדליק.
יש לו רק בעיה אחת - קוראים לו דייהטסו.

זה המקום לציין שבחלק ממדינות העולם הוא נמכר גם עם לוגו של טויוטה. מה שאומר שזה לא סתם חלק מאימפריה גדולה.
עוד מכוניות נמכרות בעולם עם לוגו דייהטסו או טויוטה וחולקות רכיבים ומכלולים.
דייהטסו סיריון המוכרת, למשל. אוטו מיושן לכל דעה, אבל נמכר עד לא מזמן גם תחת לוגו של סובארו, כסובארו ג'אסטי. גם למאזדה ולסוזוקי יש כל מיני ביזנסים אפלים עם טויוטה והרי גם סובארו היא חלק מטויוטה.

אז למרות שטויוטה היא הבוס, לפחות דגמי סובארו AWD ה"קלאסיים" שומרים על תכנון ומכניקה מקוריים ועצמאיים של סובארו כמו מנועי הבוקסר הייחודיים ומערכות ההנעה AWD המהוללות. הם עדיין לא נדחקו לפוזיציית מותג הלואו-קוסט-זבל של טויוטה, כמו שקרה לדייהטסו. בדייהטסו הכל בא מטויוטה וכן, אני יודע שלטויוטה יש מעמד אלוהי, בטח בישראל. אבל תתפלאו, היא יודעת לייצר גם זבל.

אותי באמת לא מעניין שדייהטסו היא חלק מטויוטה.
הדבר היחיד שקופץ לי בדייהטסו הוא מנועי האלומיניום המחורבנים שלהם - במקור של טויוטה אבל לא מעניין ולא אכפת. סתם בזבוז משווע של חומר גלם. ובשוק חולה ומטומטם כמו בישראל, שבו המוני טיפשים משתחווים וסוגדים לכל ערימת פסולת שמגיע מיפן/קוריאה, האוטו מתומחר בסכומים האמ-אמא של המוגזמים.

אז מי שרוצה לשלם סכומים מופרכים כאלה עבור פצצת הקורוזיה הזו - סלאמתו. בהצלחה.

שולץ האיום
15-01-24, 19:34
אין רכב כזה דיהטסו טריוס.

אתם ממציאים.

ולא יעזור כל הדיונים האלו.

נמרוד
15-01-24, 21:28
יש כזה רכב! אפילו יש אחד למכירה בפתח תקווה.

מוטי ג.
15-01-24, 21:34
טוב שלא אמרת נס ציונה [emoji1787]

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

asafk
15-01-24, 21:44
למרות הונדטה של דרור כלפי דייהטסו (ויש שיאמרו אם כי לא בצדק שהיא שניה רק לונדטה של נציגים בכירים כאן בפורום כלפי רקסטון) - אני מכיר כמה וכמה טריוסים במיוחד מהשנתונים האחרונים שבזכות טיפול לפי הספר כולל הקפדה יתרה על שמירה על מערכת הקירור - נשמרים במצב מצויין וללא בעיות משמעותיות. אפילו אני צריך לומר - מפתיעים לטובה.
והם מבוקשים כי מראש לא נמכרו בכמויות גדולות ועם הפסקת השיווק בארץ נוצרה בתקופה מסויימת נטיה לתת תחזוקה ומכאן הרבה יחסית הושבתו מה שמקטין עוד יותר את ההיצע.
וזה באמת רכב מיוחד שמי שהוא מתאים לו - אין לו חלופות טובות - ג'יפון קטן יפני 5 דלתות עם יכולת שבלים פלוס - במחיר כזה אז נוצר ביקוש. לא גדול אבל מספיק כדי להעלות את המחיר.

אסף.

assafy
15-01-24, 22:02
מזכיר לי שלפני כמה שנים טובות הגעתי למעלה עוזי כשהיה במצב די קשוח. הצטברו שם הרבה רכבים גיבורים שהתקשו בעליה והיו צריכים גרירות והיו גם ארועי קריעת צמיגים.
בינתיים חיכה בסבלנות בצד איזה בדואי מבוגר ולאחר שהשטח התפנה דילג בקלילות את המעלה עם טריוס דור ראשון.


Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

דרור ברלי
16-01-24, 08:10
"נטיה לתת-תחזוקה" אינה פונקציה של הפסקת שיווק של דגם כזה או אחר.

זה גם לא עניין של חסרון-כיס.
פשוט נוצרה איזו שהיא תפיסה מטומטמת, של לחסוך בדברים "הלא חשובים". לא רק בישראל, אגב.
נוזל קירור איכותי למשל, לפי הוראת היצרן, הוא אחד מהם - "לא חשוב". אפשר להסתפק במים. מהברז. אולי גם כי הנזק לא מיידי.
אל דאגה - עבור ציפויי ננו ומסכי מולטימדיה הם לא מתביישים לשלם. אבל עבור החלפת נוזל קירור איכותי אחת לשנתיים (אני מחליף אחת לשנה)?..... אהההה, זה "בזבוז כסף".

ומנועי האלומיניום הללו אמנם טובים ואמינים ביסודם, אבל הם מאוד לא אוהבים את הדיאטה הזו.
מהר מאוד מתחילה הקורוזיה ההרסנית במעברי נוזל הקירור. כל רכיב שנוזל קירור זורם דרכו, פשוט נרקב ומתפורר.
האוטו ממשיך לנסוע טוב, מבחוץ המנוע נשאר נקי ויפה, קריאת החום נורמלית באמצע הסקאלה, אנחנו לא רואים את זה קורה ולא חושבים על זה.
וכשהוא מתחיל להתחמם ביום בהיר אחד, זה כבר מקרה אבוד. הוא זומבי - לכאורה עדיין חי, אבל למעשה כבר מת.

ולא - ניקוז וניקוי מערכת הקירור ומעבר לשימוש בנוזל קירור איכותי אחרי שהנזק כבר נגרם, כבר ממש לא יעזור. נהפוכו - רק יאיץ את ההתפגרות המהירה. כי נוזל הקירור האיכותי מפרק את המשקעים ו"מנקה" את מעברי הנוזל שכבר מפוררים לגמרי. ואז מהר מאוד יתחילו גם הנזילות, והסיפור יסתיים ביבבה. בחלק ממעברי הנוזל הקורוזיה כל כך קשה שכבר לא נשאר עובי חומר והבלוק פשוט יתחיל לנזול ממקומות שלא דמיינתם. מכה לא חזקה מדי בנקודות האלה תשבור אותו. אמיתי.

אז כל עוד האוטו מניע ונוסע טוב בתנאים רגילים בלי להתחמם, מוציאים אותו למכירה ונפטרים מהתיק הפלילי ומפילים אותו על מישהו אחר. בדרך כלל מישהו תמים שסוגד ליפניות שיהיה מוכן לשלם הרבה יותר מדי תמורת "מוניטין האמינות" נטול הכיסוי.
אל דאגה, חובב יפניות אמיתי לא אוהב להצטייר כפראייר - כדי לא לפגוע בערך המכירה לפראייר הבא, הוא ישקיע בתיקון אבל יחריש את הסיפור. תמיד יימצא חובב יפניות אחר שישלם את הסכום המופקע שנדרש עבור המציאה. וכן הלאה.

אז להבדיל מהונדטה האישית שלך אסף, (שכרכב-שטח הוא באמת לוקה קשות בסעיפי ההנדסה/תכנון), כאן זה לא באמת חרא של אוטו, נהפוכו. טריוס הוא רכב חמוד שפעם החזיק נישה משלו ללא מתחרים וגם נסע לא רע בכלל בשטח.

אבל המנועים האלה עדינים ורגישים ובעיקר לא סלחנים לקמצנות. וכן, זו התחזוקה הלקויה שרוצחת אותם.
ומכיוון שהוא כבר רכב ישן וברזלים כידוע הם כמו נשים - הם לעולם לא שוכחים..... אז כבר אי אפשר להחזיר את הגלגל אחורה ואת המצב לקדמותו, למעט אם כשהמנוע ייכשל, יוחלף מנוע קומפלט למשהו מייבוא (כי בישראל כבר לא תמצאו מנועים ראויים בפירוק) - ומי ערב לנו שהמנוע ה"חדש" (בפועל די ישן) קיבל תחזוקה הולמת בעברו מעבר לים?..... את 3 חודשי האחריות הוא ישרוד. ומה אחר כך?
הנטייה לקמצנות/חסכנות היא לא עניין של גיאוגרפיה אלא גורפת אצל יותר מדי בני אדם, גם בעולם.
ועכשיו לך תמצא את האקזמפלר הבאמת נדיר שלאורך כל שנותיו לא חסכו עליו בסעיף תחזוקה מסודרת.

זה בקצרה (לא כל כך קצרה) הסיפור של דייהטסו בישראל.



כנראה שהתפיסה שלנו (גם שלי) על "מכוניות אמינות" מתייחסת לכאלה שיודעות להסתדר ולשרוד לאורך שנים גם עם תת-תחזוקה, או תחזוקה חסכנית/מאולתרת בתנאי עולם שלישי - לכו לשרשורי האספנות ושימו לב איזה כלים מיושנים ופרימיטיביים אבל "אמינים" מככבים בפנטזיות שלנו....

מנועי האלומיניום של הדייהטסו הקטנות הם לא בקטגוריה הזו. ממש לא. לתשומת לבכם.

מוני אורבך
16-01-24, 08:29
מערכת קירור של כל מנוע תסבול קשות מנוזל קירור גרוע.
נוזל קירור מעבר לגלוקול מכיל הרבה חומרים של נוגדי קורוזיה.
הטובים מבינהם גם לא מאפשרים הבדלי פוטנציל בין מתכות שונות.
וזה מעקב מאוד (עד כדי עצירה) של קורוזיה בין מתכות.
לדוגמא במנוע הגיפ 4.0 יש חלקי ברזל המחברים לחלקי סגסוגת אלומנים
כדוגמת משאבת המים או בית הטרמוסטט.
אם יש רדיטור אלומנים גם הוא עלול לספוג קורזיה.
גם לרדיטור נחושת יש קורזיה, אבל הרבה פחות.
נוזל קירור גרוע יגרום להתפוררות ממש של החלקים הללו תוך מספר שנים.

מנסיון שלי בכל כלי רכב שהשתמשתי בנוזל קירור איכותי, פשוט לא היתה קורזיה.
יתר על כן הנוזל קירור נשאר נקי ולא בצבע חלודה (מה שקורה מיד עם נוזל קירור גרוע)
אין בעיות במשאבת המים, אין נזילות.
יש נוזלי קירור שצריך להחליף כל 3 שנים ויש כל 5 וכמובן שזה גם תלוי קילומטר.
נוזל קירור איכותי ושמן מנוע איכותי אלו ההשקעות הטובות ביותר שאפשר להשקיע ברכב.

ד ו ר ו ן
16-01-24, 10:16
מזכיר לי שלפני כמה שנים טובות הגעתי למעלה עוזי כשהיה במצב די קשוח. הצטברו שם הרבה רכבים גיבורים שהתקשו בעליה והיו צריכים גרירות והיו גם ארועי קריעת צמיגים.
בינתיים חיכה בסבלנות בצד איזה בדואי מבוגר ולאחר שהשטח התפנה דילג בקלילות את המעלה עם טריוס דור ראשון.


Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

ראינו גם סופה נעולה כפול על 33 נתקעת במדרגת הנקרות. נהג גרוע.

הבדואי עובר שם פעמים ביום.
מכיר בדיוק את הקו הנכון לעלות.
זה לא ממש מעיד שטריוס כזה גיבור אלא יותר שהאחרים פחות מוכשרים..

דרור ברלי
16-01-24, 11:59
הבדואי עובר שם בקלילות גם עם סובארו לאונה או כל גרוטאה אחרת (הוא לא, אבל למה לקלקל אגדה יפה...)
הבדואי ברוב המקרים פשוט נהג טוב יותר, ונהג טוב בפני עצמו. כן, זה הנסיון בנהיגה, הכרת השטח, הכרת הקוים הנכונים. הוא באמת עובר שם פעמיים ביום בגרוטאה מתפרקת, אז הוא מוכרח להיות נהג טוב.

כשאתם תנהגו מגיל 3 ותגנבו את הג'יפ הראשון שלכם בעצמכם בגיל 5 ותגורו במקומות שאין בהם כבישים, גם אתם תהיו נהגים טובים כאלה....:rolleyes:

- - - Updated - - -


מערכת קירור של כל מנוע תסבול קשות מנוזל קירור גרוע.
נוזל קירור מעבר לגלוקול מכיל הרבה חומרים של נוגדי קורוזיה.
הטובים מבינהם גם לא מאפשרים הבדלי פוטנציל בין מתכות שונות.
וזה מעקב מאוד (עד כדי עצירה) של קורוזיה בין מתכות.
לדוגמא במנוע הגיפ 4.0 יש חלקי ברזל המחברים לחלקי סגסוגת אלומנים
כדוגמת משאבת המים או בית הטרמוסטט.
אם יש רדיטור אלומנים גם הוא עלול לספוג קורזיה.
גם לרדיטור נחושת יש קורזיה, אבל הרבה פחות.
נוזל קירור גרוע יגרום להתפוררות ממש של החלקים הללו תוך מספר שנים.

מנסיון שלי בכל כלי רכב שהשתמשתי בנוזל קירור איכותי, פשוט לא היתה קורזיה.
יתר על כן הנוזל קירור נשאר נקי ולא בצבע חלודה (מה שקורה מיד עם נוזל קירור גרוע)
אין בעיות במשאבת המים, אין נזילות.
יש נוזלי קירור שצריך להחליף כל 3 שנים ויש כל 5 וכמובן שזה גם תלוי קילומטר.
נוזל קירור איכותי ושמן מנוע איכותי אלו ההשקעות הטובות ביותר שאפשר להשקיע ברכב.


כל מילה ואין מה להוסיף.
ועדיין יש מנועים שרגישים הרבה יותר לסיפור הזה של איכות נוזלי קירור.
מנועי הכל-אלומיניום של דייהטסו הם כאלה.
מי שמקפיד מאוד על איכות הטיפולים, עם שמנים ונוזלי קירור איכותיים והחלפתם בזמן או קצת קודם, באמת נהנה מאמינות מופלגת.
אבל הרוב קמצנים ולא מקפידים. זה לא סוד.

raanan
16-01-24, 12:12
"נטיה לתת-תחזוקה" אינה פונקציה של הפסקת שיווק של דגם כזה או אחר.

אבל עבור החלפת נוזל קירור איכותי אחת לשנתיים (אני מחליף אחת לשנה)?..... אהההה, זה "בזבוז כסף".


נשמע כמו "אחזקת יתר" שהיא מזיקה לא פחות "מאחזקת חסר".

רענן

דרור ברלי
17-01-24, 09:59
במקרה הכי רע ואני מדגיש - הכי רע, אולי אין בזה תועלת.
אבל תסביר למה "תחזוקת יתר" בהקשר של נוזל קירור טרי אחת לשנה זה מזיק.

במיוחד אם כבר ניקזתי את הנוזל החוצה לכבוד החלפת כל צנרת הגומי הישנה (שני צינורות של הרדיאטור ושני צינורות של מערכת החימום (פועלת מעולה ברכב שהחל את שנתו ה-30, אולי פועלת אפילו טוב מדי... כנראה כי רדיאטור החימום נקי בזכות נוזל קירור איכותי שמוחלף בתדירות גבוהה....).

אני גדלתי על האמונה/כלל/חוק(?...) שנוזלים איכותיים טריים (שמנים ונוזל קירור) עושים לאוטו רק דברים טובים. במסגרת הזו גם את שמני הדיפ'ים והגיר והטרנספר אני מנקז ומחליף ברגיל אחת לשנה, לעתים יותר אם היו צלילות עמוקות ויש חשש שחדרו מים. גם זו טעות?
זה מגיע מהתפיסה הפרטית שלי שהוראות היצרן לגבי החלפות נוזלים מתייחסות לרכב שנוסע בתנאים רגילים, כלומר בכביש - אבל בתנאי שטח קשים התדירות צריכה להיות קצרה יותר.

אני מזכיר - זה אוטו שנוסע הרבה ועובד בתנאים שהם קשים באנדרסטייטמנט.
מטייל בשטח פי 5-10 יותר מכל רכב אחר כאן.

nirs
17-01-24, 11:05
תחזוקה מונעת היא א-ב של מכונה אמינה / רכב אמין. מקפיד על כך בקפדנות גרמנית (עוד לפני העידן הטורקי).
גם ברכבים פחות אמינים ביסודם (מישהו אמר לנד רובר), האמינות לתקלה משביתה תשתפר ולו בגלל שמוצאים במהלך טיפול מונע תקלות בהתהוות, מחזקים ברגים, מגרזים וכו׳.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
17-01-24, 11:44
זה מגיע מהתפיסה הפרטית שלי שהוראות היצרן לגבי החלפות נוזלים מתייחסות לרכב שנוסע בתנאים רגילים, כלומר בכביש - אבל בתנאי שטח קשים התדירות צריכה להיות קצרה יותר.

אני מזכיר - זה אוטו שנוסע הרבה ועובד בתנאים שהם קשים באנדרסטייטמנט.
מטייל בשטח פי 5-10 יותר מכל רכב אחר כאן.
+
להיילקס יש לוח אחזקה ״רגיל״ ולוח ״אחזקה מוגברת״ לרכב שעובד הרבה בשטח.
הלוח המחמיר מכוון לכמעט חצי מהק״מ של השימוש הרגיל.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

raanan
17-01-24, 12:05
דרור,

נתחיל מזה שכל פתיחה אתה שוחק משהו ומכין את נקודת הכשל הבאה.
לגבי נוזל קירור,
בעקרון נוזל הקרור מכיל מים "רכים" + תוספים (הגליקול המפורסם והעיקרי שבהם)
שגם בריקון מלא, מעט מהן נשארים במערכת וככל שתבצע החלפות בתידורת גבוה
תקבל יותר משקעים, במנוע מודרני (לא סופה) תקבל חסימות במעברים הצרים.

הכי טוב לפעול עפ"י הוראות היצרן (נוזל קירור איכותי בד"כ נדרש להחלפה אחת ל 5 שנים או 150 אלף קמ' כמדומני)
ולמיטב ידעתי לא אמור להיות השפעה של מתאר הנסיעות על נוזל קרור (בהנחה שהרכב לא מתחמם מעבר למותר).
שמן מנוע, זה כבר סיפור אחר ואכן מתאר הנסיעות מאד משפיע והשמן סופח עליו פיח ושחיקה,
החלפת השמן בתדירות גבוה, רק יעשה טוב למנוע.

רענן

ד ו ר ו ן
17-01-24, 14:12
דרור,
נתחיל מזה שכל פתיחה אתה שוחק משהו ומכין את נקודת הכשל הבאה.
לגבי נוזל קירור,
בעקרון נוזל הקרור מכיל מים "רכים" + תוספים (הגליקול המפורסם והעיקרי שבהם)
שגם בריקון מלא, מעט מהן נשארים במערכת וככל שתבצע החלפות בתידורת גבוה
תקבל יותר משקעים, במנוע מודרני (לא סופה) תקבל חסימות במעברים הצרים.

לא הבנתי את הלוגיקה הזו.
בנוזל טרי יחסית יש פחות משקעים.
לכאורה החלפה תכופה=פחות סיכוי למשקעים.

מה גם שלא מעט נוזלים מודרניים נחשבים לנטולי מים, ואין בעיה לייצר תמיסה שלא תאפשר למשקעים להתלכד.
(אני איתך, מחליף לנוזל איכותי בלבד לפי לוח טיפולי היצרן)

raanan
18-01-24, 12:03
לא הבנתי את הלוגיקה הזו.
בנוזל טרי יחסית יש פחות משקעים.
לכאורה החלפה תכופה=פחות סיכוי למשקעים.
מה לא מובן ?

עקרונית במע' הקרור לא מצטברים משקעים/בוצה מעצם פעולת המנוע (בניגוד לשמן מנוע וגיר).
בכל החלפה אתה משאיר במע' הקרור מעט משקעים מהתוספים, וככל שתחליף יותר,
יהיה לך הצטברות גדולה יותר.

אפשר לומר שכל ג'יפה שיוצאת ממערכת הקירור, היא ההיסטוריה של נוזלי הקרור שהיו לפני כן.

רענן

ehudzeelim
18-01-24, 12:11
החלפת נוזל קירור כל שנה לא מזיקה בשום צורה, אבל גם לא נחוצה.

ronen7k
19-01-24, 20:13
וואו , אני לא עומד בקצב שלכם..


לי זה נראה ברור למה הרכב מבוקש,
הוא אמור להיות חסכוני, הוא גבוה, יש לו חזות נאה ואין בנישה שלו מתחרים.
בנוסף אני יודע שהדור הראשון הידני היה אחלה רכב שהפתיע מאד בשטח,
קל גבוה ועם זוויות טובות וכייפי גם בעיר. את הדור השני אני לא מכיר, אבל יש את השרשור הזה עם הרבה מידע:

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/120202-%D7%94%D7%98%D7%A8%D7%99%D7%95%D7%A1-%D7%A9%D7%9C-%D7%A9%D7%97%D7%A3-%D7%9C%D7%90%D7%AA%D7%92%D7%A8-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%A0%D7%93%D7%A8%D7%93%D7% 95%D7%92

קראתי את השרשור של שחף ומה שהוא עשה עם האוטו , לא לזה התכוון המשורר,


למרות הונדטה של דרור כלפי דייהטסו (ויש שיאמרו אם כי לא בצדק שהיא שניה רק לונדטה של נציגים בכירים כאן בפורום כלפי רקסטון) - אני מכיר כמה וכמה טריוסים במיוחד מהשנתונים האחרונים שבזכות טיפול לפי הספר כולל הקפדה יתרה על שמירה על מערכת הקירור - נשמרים במצב מצויין וללא בעיות משמעותיות. אפילו אני צריך לומר - מפתיעים לטובה.
והם מבוקשים כי מראש לא נמכרו בכמויות גדולות ועם הפסקת השיווק בארץ נוצרה בתקופה מסויימת נטיה לתת תחזוקה ומכאן הרבה יחסית הושבתו מה שמקטין עוד יותר את ההיצע.
וזה באמת רכב מיוחד שמי שהוא מתאים לו - אין לו חלופות טובות - ג'יפון קטן יפני 5 דלתות עם יכולת שבלים פלוס - במחיר כזה אז נוצר ביקוש. לא גדול אבל מספיק כדי להעלות את המחיר.

אסף.



והסיכום הנכון באמת בשבילי הוא של אסף ,

תודה לכולם

-->