PDA

צפייה בגרסה מלאה : סובארו פורסטר שנה 2015-2017 מנוע 2000 - מחלות מוכרות?



מוטי טויוטה
26-12-23, 16:00
אהלן. שואל בשביל חבר
הבנתי שבXV יש מנוע עם בעיות של צריכת שמן(?)
מישהו מכיר מחלות מוכרות בפורסטר בשנתונים ובמנוע שבכותרת?
תודה רבה

raanan
26-12-23, 16:02
על הגיר אתה לא מתעניין ?

מוטי טויוטה
26-12-23, 16:04
הכוונה במחלות מוכרות הן בכללי עבור הדגם, לא עבור מכלול מסוים
תודה

raanan
26-12-23, 16:12
המנוע סדרת FB מוצלח יותר מהמנוע EJ בסדרה הקודמת.
אכן צורך מעט יותר שמן אבל לא משמעותי.

הגיר רציף עם שרשרת, "המוח" בגיר עשה צרות ולכן הוארכה האחריות ראשית בצפון אמריקה ובהמשך גם בישראל.

אם הרכב מכוון יותר לשטח (יותר משבילי קק"ל), הגיר הזה לא להיט.

Asaf-a
26-12-23, 17:05
הדיווחים הם על הxv כי שם בשנים הראשונות נפוץ מנוע 1600 שגם חלש על הרכב ועובד יותר קשה וגם צורך שמן.
בפורסטר (2000) התופעה פחות נפוצה.
אצלי, פורסטר 2015 מנוע 2000, 85000 קמ יד2 אין צריכת שמן משמעותית בין הטיפולים.

אמוץ נ.
26-12-23, 18:06
אצלי התחיל לאכול קצת שמן סביב 120,000 ק״מ.
בוקסות משולשים דורשות החלפה כל כמה עשרות אלפי ק״מ (אצלי 70,000 ק״מ), בטח ברכב שמטייל, עלות כ- 2,000 שקלים.
מעבר לזה, רכב משפחתי מצוין.


Sent from my iPhone using Tapatalk

דרור ברלי
27-12-23, 13:01
מנועי FB של XV ופורסטר צורכים שמן.
ה-1600 יותר, ה-2000 פחות, אבל התופעה קיימת ואין מה לפחד ממנה יותר מדי.
תבדוק מפלס שמן פעם בחודש, רוב הסיכויים שלא תצטרך להוסיף בין טיפולים.

גיר רציף עם שרשרת. אחלה בכביש, פחות מוצלח בשטח.
הגיר לא אוהב מאמצים קשים, גרירות וכו' ונוטה להתחמם אם מתעללים בו.
השנים המדוברות נכללות באחריות מורחבת על הגיר ל-10 שנים (או 160,000 ק"מ - מה שבא קודם)
בד"כ הבעיות הן ב"מוח", רכיב שהחלפתו יקרה (עם העבודה, במוסך מורשה יבואן, זה יכול לעבור עשיריה, אז הנושא חשוב)

יש גם פורסטר ידניים בודדים. לא מוצלחים, בלשון המעטה. וזה כי בפורסטר בשנים האלה ויתרו על תיבת העברה עם High ו-Low, מה שמשאיר אותך עם גיר ידני בעל הילוך ראשון ארוך להחריד שבשטח לא מסוגל להתמודד עם שום דבר ומחייב החלקות מצמד מזעזעות כדי לא לדומם. הם שורפים קלאצ'ים על ימין ועל שמאל ולכן הגיר הרציף עדיף משמעותית.

בוקסות במשולשים דורשים החלפה תכופה ברכב שעושה הרבה שטח.

כנ"ל נאבות.

פגוש קדמי רגיש ופגיע, צמיגי חתך נמוך רגישים לקריעות

מעבר לזה - רכב מעולה באמת.

RBRB
30-12-23, 12:54
גיר רציף עם שרשרת. אחלה בכביש, פחות מוצלח בשטח.
הגיר לא אוהב מאמצים קשים, גרירות וכו' ונוטה להתחמם אם מתעללים בו.
השנים המדוברות נכללות באחריות מורחבת על הגיר ל-10 שנים (או 160,000 ק"מ - מה שבא קודם)
בד"כ הבעיות הן ב"מוח", רכיב שהחלפתו יקרה (עם העבודה, במוסך מורשה יבואן, זה יכול לעבור עשיריה, אז הנושא חשוב)



למען כל מה שיתקל בתקלה הזו, אתעכב על זה שוב למרות שציינתי גם בשרשור אחר.
מה שנהרס במוח אלה הסלונואידים, הם עולים כמה מאות שקלים באיביי וההחלפה שלהם פשוטה מאוד. היבואן אכן מחליף מוח קומפלט במחיר שצויין. מי שיחווה את התקלה הזו והוא לא באחריות אין מה להבהל, התיקון פשוט וזול.

-->