PDA

צפייה בגרסה מלאה : סמוראי ארוך של דוד - תן לשים ת'ראש על דיונה



desert dweller
29-10-23, 12:14
אהלן,
*אז בתכנון היה להתחיל לכתוב את הRR בעוד כמה שבועות, כשיהיה לי יותר "בשר" לפרויקט, אבל לאור הנסיבות מרגיש לי יותר נכון להתחיל לשתף כבר מעכשיו, לפני שאלך למיל'. מקווה שהפרויקט יוכל להעלות מעט חיוך בימים אלו.*

קוראים לי דוד, היה לי סמוראי סליל שנגנב וכבר שנתיים פנטזתי על סמוראי ארוך או טנדר. לעיתים פזלתי לכיוון היילקס\סופה, אבל המוח המעוות שלי אמר שסמו ארוך זה יותר זול, פרקטי ופחות גניב.
יצא לי לראות מס' רכבים ללא החלטה, אבל סביב טיול בהודו והתחלת עבודה אינטנסיבית בקרוב, הרגשתי שאין מה לדחות את הקץ.
מעט עידודים מבת הזוג עשו את שלהם, וחזרתי לחפש ממוקד מטרה.
היו מס' ארוכים למכירה בזמן האחרון ( כולל זה של חבר הפורום רועי ). החל ממשופרים בכבדות עם צמיגי 31 ותג מחיר בהתאם וכלה בכאלו זולים יותר.

בסוף הלכתי על הכלה הנ"ל :




מנוע קרב' מקורי, מוגבה 3 של רפטור, נדנדות חדשות, צמיגי 235 חדשים, יחסי העברה 4:16, הגה כח. סרנים מקוריים ( "צרים" ), ללא נעילות.
היה זמן רב אצל בחור במצב סטוק, הבעלים שקניתי ממנו התחיל במסכת השיפורים לשטח כך שכל מה שמניתי למעלה חדש יחסית.

השאיפה היא קודם כל לטייל, במצב מכני כמה שיותר טוב. אין לי כוונה ללעוס סלעים כדרך קבע ב2% של המקומות בסגנון כמריר ועדשה שדורשים רכבים "גיבורים", והסמו הארוך הוא מספיק גיבור. מעדיף להשקיע בתחזוקה מונעת טובה.
יש לי רצון ללמוד, אבל לצערי בשנים הקרובות אין לי מספיק זמן וליפט, ולכן רוב הטיפולים ייעשו אצל אנשי מקצוע.
התכנון מבחינת עבירות - להשאר עם 235, יחסים 4:16. להוסיף בהמשך נעילה אחורית, סרנים רחבים ( ג'ימני או מעל שנתון 88 ) וכמובן מנוע מוזרק, עם עדיפות ל1.3, שיביא אותי במהירות סבירה לשטח ולא יבזבז דלק ועצבים כמו הקרב', אבל אני מקדים את המאוחר!

וכך, עם חיוך מרוח על הפנים, יצאתי עם הרכב מהמרכז לכיוון ירושלים לבית של ההורים...

erezgur
29-10-23, 13:21
בשעה טובה, תבלה וסע בדרכים משובשות :)

GodsFather
29-10-23, 14:29
יפיוף של ממש.

מעודד לדעת שיש עדיין כמה חתיכות במצב טוב. שמור עליו

Sent from my SM-F916B using Tapatalk

הדסופה
29-10-23, 14:59
בואו הסיפור שלו עוד לא נגמר
וטוב שלא חוסך בתמונה נראה אכן ממתק
הבנתי שהוא רומז שהוא רק יצא אל … ואז?

הד


Sent from my iPhone using Tapatalk

GodsFather
29-10-23, 15:11
אתה מתכוון למחלת שדרגת נפוצה?

Sent from my SM-F916B using Tapatalk

desert dweller
29-10-23, 16:14
צדקתם כשאמרתם שהסיפור עוד לא נגמר, בכל זאת זה סמוראי

בדרך לירושלים, בעליות, הרכב לא סוחב! יכולים לראות את הפוסט שכתבתי בתת פורום של סוזוקי.
ההתעסקות עם הקרבורטור הביאה אותי למסקנה שאני צריך לקדם את הנושא של ההזרקה, ואולי כדאי לשקול הסבה למערכת מוזרקת של סמוראי כגשר עד שאמצא מנוע מוזרק במצב טוב.

קפצתי לחבר מקבוצת הסמוראים שיש לו מוסך (בר), לטובת יישורון קו זריז על מנת לעבור טסט.

למעט ההתעסקות עם הקרבורטור, הוחלפו משאבות בלם אחוריות (תודה לששי), מיסב שמאלי מקדימה, יישרנו את הפגוש מאחורה משמאל בשיטה מעניינת, זיפתנו עם ספריי את הגחון - שבגדול סבבה מאוד, למעט מס' נקודות בעייתיות שנפתרו על ידי ריתוך (אנסה לצרף תמונות כשאהיה ליד המחשב), הבאתי צמיגים תואמים (מידה 205/75, תודה לחגי!), והחלפתי את ההגה ספורט הפיצפון שהיה, בהגה המקורי שקיבלתי עם הרכב.

ועם כל זאת, הטסטר לא שש להעביר את הרכב, בגלל ההגבהה (ימח שמם, זה סמוראי, אין להם את המידות שלו בכלל).

בין לבין התחילה הלחימה, הרבה אנשים טובים גויסו, ואני המשכתי לחפש מקום שיוכל להעביר את הרכב טסט

אגב לגבי השדרגת - כמו שכתבתי, בינתיים אני נשאר "סולידי", עם כבוד למהנדסים היפניים של סוזוקי ולמשפרים הישראליים ולא מתכנן פרויקט קיצוני. כאמור, יישור הקו עדיין נמשך

desert dweller
29-10-23, 18:10
ענייני הטסט, והמלצה מהבעלים הקודם, הביאו אותי לאחד המוסכים בצפון (בשארה בראמה).
אדם מאוד נחמד, מטפל גם בCJ וסופות, דגל ישראל תלוי במוסך, לדבריו הרבה מהלקוחות מהכפרים גויסו למיל'.

עשינו עוד העמקה בנושא של הזעות בסרנים ( הוחלפו מחזירי שמן במיסבים, קינגפינים ), עוד ריתוך של פלאח במקום שבו ישבה אוזן הגרירה מקדימה ( אשר ככל הנראה נתלשה בנסיון גרירה ).
בכללי לגבי הסרנים, דריישפט וצלבים - סה"כ הם במצב טוב, אין קרקושים או חופשים. כנראה שארצה לשדרג לסרנים רחבים, אבל זה לא דחוף ובינתיים אצטרך להחליט האם יש טעם בשיפוץ סרן. לדעתי במצבו הנוכחי אין הכרח.
ישנה הזעה באיזור הגיר, ייתכן מחז"ש. להבנתי זה לא מעט עבודה להחליפו, אבל לגמרי בצ'קליסט שלי לתקופה הקרובה.

אבל עזבו שטויות, הרכב עבר טסט בשעה טובה!

באותו היום הסמוראי גמע כ400 ק"מ, חצי מתוכם במהלך השעות החמות כולל עמידה בפקק. כולכם מבינים לאן הסיפור הזה הולך... בערך באיזור המרכז הסקאלה של החום התחילה לטפס, נאלצתי לעצור מס' פעמים לתת לרכב להתקרר, עד שהגעתי לחגי, להחזיר לו את הגלגלים לטסט.
מבט בתא מנוע - מיכל נוזל הקירור עף מהמקום, מלא בנוזל מעט עכור, לא בטוח ששמן. חליצת פקק הרדיאטור בזהירות, כמעט ואין נוזל.
מילאנו נוזל קירור חדש במקום מה שאבד לחום. השאלה היא - מדוע הרכב מתחמם?

הסתכלנו ומה ראינו - למעשה ישנה רצועה אחת שמסובבת את הפולי של האלטרנטור, נשאבת המים ו..משאבת ההגה!
להבנתי זה לא אמור להיות כך, וצריך להבין כעת מהיכן אני משיג רצועת PK ומתאים אותה כך שתסובב את משאבת ההגה בנפרד.
האם זה מה שיפתור את בעיית החימום? מקווה, אבל אצטרך לבצע עוד העמקה בנושא.



מצרף מעט תמונות כמו שהבטחתי עוד בהודעה הקודמת, וכן של המקום בו עמדה אוזן הגרירה. יש עוד תמונה של סידור הרצועה כמו שהוא צריך להיות - 2 רצועות נפרדות.
145173145174145175145176145177145178

יונימוג אדום
29-10-23, 19:34
תתחדש ותהנה .
הרכב נראה ממש שמור , הבודי עם הקווים המקוריים .
יש לטפל בריקבונות ברצפה .
הכי חשוב זה להחליף את הצינור הקדמי בשלדה ! הצינור שבור בכמה מקומות וזהו למעשה החלק הקדמי של השלדה אם הוא מתפרק ...
בתור בעלים של סמוטנדר שנת 1987 ( וגם של סיקס מדוגם בציר 1990 ) אשר שיפץ את הטנדר ממצב של גוש חלודה ( הצינור הקדמי היה ממש גמור ) למצב שהוא כיום - מנוע 1300 בריא עם קרבורטור מקורי , הגה כח , מזגן , וו גרירה מקורי .
בעבר היו לי על המדף סרנים רחבים ומחשבה להחליפם וגם מנוע בלנו ( גיר רגיל ) מוזרק , על מנת שהמחשבות לא יגלשו לכדי ביצוע נפרדתי גם מהסרנים האלו ( יש עדיין זוג סרנים צרים מעולים של טנדר על המדף ) וגם מהמנוע .
הטנדר עם צמיגים טראפדור 205/70/15 ונוסע בהחלט טוב ( יחסית לסמוראי - זה לא סיקס ) .
יש לי הרבה חלקים לסמוראי חלקם למכירה ( תמיד שומר לעצמי ספר ) , האמת שאצלי רכב השטח העיקרי הוא הסיקס ואילו הסמוראי משמש אותי לעסק ( לא רשום אספנות ומוכר במלואו בעסק ) .
גם הסיקס וגם הסמו אצלי הם יד אחרונה !!
יש לי סדנה בפתח תקוה עם הרבה כלי עבודה ורצון לעזור ובימי שישי מגיעים חברים ועובדים על הכלים .
אם תזדקק לעזרה מוזמן ליצור קשר .

אילן - 050-5249686

אולי אלי
29-10-23, 20:46
אהלן,
*אז בתכנון היה להתחיל לכתוב את הRR בעוד כמה שבועות, כשיהיה לי יותר "בשר" לפרויקט, אבל לאור הנסיבות מרגיש לי יותר נכון להתחיל לשתף כבר מעכשיו, לפני שאלך למיל'. מקווה שהפרויקט יוכל להעלות מעט חיוך בימים אלו.*

קוראים לי דוד, היה לי סמוראי סליל שנגנב וכבר שנתיים פנטזתי על סמוראי ארוך או טנדר. לעיתים פזלתי לכיוון היילקס\סופה, אבל המוח המעוות שלי אמר שסמו ארוך זה יותר זול, פרקטי ופחות גניב.
יצא לי לראות מס' רכבים ללא החלטה, אבל סביב טיול בהודו והתחלת עבודה אינטנסיבית בקרוב, הרגשתי שאין מה לדחות את הקץ.
מעט עידודים מבת הזוג עשו את שלהם, וחזרתי לחפש ממוקד מטרה.
היו מס' ארוכים למכירה בזמן האחרון ( כולל זה של חבר הפורום רועי ). החל ממשופרים בכבדות עם צמיגי 31 ותג מחיר בהתאם וכלה בכאלו זולים יותר.

בסוף הלכתי על הכלה הנ"ל :




מנוע קרב' מקורי, מוגבה 3 של רפטור, נדנדות חדשות, צמיגי 235 חדשים, יחסי העברה 4:16, הגה כח. סרנים מקוריים ( "צרים" ), ללא נעילות.
היה זמן רב אצל בחור במצב סטוק, הבעלים שקניתי ממנו התחיל במסכת השיפורים לשטח כך שכל מה שמניתי למעלה חדש יחסית.

השאיפה היא קודם כל לטייל, במצב מכני כמה שיותר טוב. אין לי כוונה ללעוס סלעים כדרך קבע ב2% של המקומות בסגנון כמריר ועדשה שדורשים רכבים "גיבורים", והסמו הארוך הוא מספיק גיבור. מעדיף להשקיע בתחזוקה מונעת טובה.
יש לי רצון ללמוד, אבל לצערי בשנים הקרובות אין לי מספיק זמן וליפט, ולכן רוב הטיפולים ייעשו אצל אנשי מקצוע.
התכנון מבחינת עבירות - להשאר עם 235, יחסים 4:16. להוסיף בהמשך נעילה אחורית, סרנים רחבים ( ג'ימני או מעל שנתון 88 ) וכמובן מנוע מוזרק, עם עדיפות ל1.3, שיביא אותי במהירות סבירה לשטח ולא יבזבז דלק ועצבים כמו הקרב', אבל אני מקדים את המאוחר!

וכך, עם חיוך מרוח על הפנים, יצאתי עם הרכב מהמרכז לכיוון ירושלים לבית של ההורים...איזה כיף שיש עוד סמוראי בירושלים
אני גם עם סמוראי וגר בירושלים
כמובן שאשמח שנפגש אם תרצה
(שלח הודעה פרטית)
יש לי כלי עבודה וקצת חלפים
יש שרשור בפורום על האוטו שלי שנקרא 'סמוראי סגור התחלה'


Sent from my 22021211RG using Tapatalk

GodsFather
29-10-23, 21:28
אין שום בעיה עם סמוראי קרבורטור כשהוא מכוון ואין שום סיבה לעשות מזה סיפור, זה לא קרבורטור של אלפא. לכל היותר לשדרג לסמוראי סובארו או אחרים. הזרקה זה אירוע אחר לגמרי, לטוב ולרע.

יש כנראה כמה דברים שצריך לסדר ברכב, מדבריך. האם המאוורר מתפקד כראוי? משאבת מים? תרמוסטט?

מקווה שברור לך שהגה כוח לא הגיע במקור, כך שיש שם קומבינה כלשהי. צריך רק לוודא שהיא תקינה.

Sent from my SM-F916B using Tapatalk

יונימוג אדום
29-10-23, 22:31
דבר ראשון - אין שום בעיה עם קרבורטור תקין בסמוראי - מניע בנגיעה , נוסע טוב ומאוד חסכוני בדלק .
לגבי הגה כח - בסמוראי מתקינים תיבת הגה של ג'ימיני אשר מתאימה כמעט אחד לאחד - יש צורך ללחוץ קצת על הכנף השמאלית לפנות קצת מקום אולם אותם התושבות ואותה זרוע פיטמן , יש להתאים משאבה כלשהי למנוע - ממש פשוט .
אצלי מותקן מנוע של יורוסוויפט ואני משתמש במשאבת ההגה המקורית ואת מדחס המזגן מיקמתי מעל המשאבה .
יש אצלי שתי רצועות PK .

אילן

shlomitools12
30-10-23, 11:50
בשעה טובה, תבלה וסע בדרכים משובשות :)
חחח חזק:)

desert dweller
30-10-23, 20:08
אלי - אהלן, לפני כמה ימים לקחתי ממך רשת ותופסנים תמורת שישיית בירות :)


אילן - תודה רבה, אכן אקפוץ לבקר, אבדוק מה שGodsFather הציע.


בסופ"ש האחרון הספקתי לעשות סיבוב קצר בבן שמן עם בת הזוג.
הרכב לא התחמם מעבר למצופה, כלל המכלולי השטח עבדו טוב - לוקרים, לואו, היי, יחסים. א-ב-ל, בסוף הטיול נשמעו רעשים מתכתיים כמו גלג"שים מכיוון הטרנספר בעת נסיעה בהיי ללא לחיצה על הגז. אבדוק עוד כמה ימים כשאהיה ליד הרכב.


כחלק מהריג'קטים מהטיול הזמנתי מנגנו׳ני חלונות ( הג'בקה שם מסיבה...הידית פשוט חלודה ) וסט גומיות לחלונות. השחרת חלונות גם עלתה כאופציה נחמדה לשיפור הנוחות מהצד של הנווטת.
כמו כן עלה הצורך בהוספת אמצעי אכסון לתא הנוסעים, אולי משהו בין הכסאות. יש קישור למשהו מעניין?


לגבי ברזנט - מניח ששמתם לב בתמונות שהרכב עם ברזנט רק בחלק הקדמי.
יצא לי לחשוב לגבי האופן בו אני רוצה שהרכב יראה, וכפועל יוצא מכך לחפש ברזנט. המראה "רגל עץ" הנוכחי אמנם מאוד מגניב ורלוונטי לתקופה, וניתן למצוא פתרונות זיווד קלים - אבל בטווח הארוך, בהיבט החניה, ובהיבט הבוץ ברזנט על כל הרכב נשמע יותר פרקטי.


ברזנטים לסמוראי ארוך זה תמיד סיפור.
- מאיפה שלך? ומאיפה הקשת?
- אהה סדנא\הגיע עם הרכב\למה? רוצה לקנות בXXXXX שקלים?\אין לי מושג זה לרוב התשובות
מחקר קטן שעשיתי הראה שניתן להזמין ברזנטים מוגבהים מסוג PVC מהודו בגרושים, אבל איכותם בהתאם.

יש חברה בשם ARMORO שמייצרת ברזנטים מקנבס, מוגבהים, אבל הצעת המחיר שלהם מהודו נשמעה לי מוגזמת מעט, אז הלכתי על חברת master forest שהם חברה קטנה שיושבת בצרפת, ויש להם לא מעט דברים לסמוראי. כולל ברזנט מלא שטוח.

https://www.masterforest-boutique.com/en/long-frame/3298-mf-premium-black-soft-top-long-suzuki-santana-samurai-4wd.html

משלוח יקר, אבל חושב שזה השקעה שווה. הם הציעו לי גם קשת התאמה לברזנט, אבל חייב לומר שזה נראה ממש חלק ויקר, אז התכנון הוא לנסר קצת באורך מאחורה בקשת שלי ולהשיג קשת אחרת למאחורי תא הנוסעים.

GodsFather
30-10-23, 22:37
לא עדיף לנסות אצל תופרי ברזנטים בארץ?

Sent from my SM-F916B using Tapatalk

אולי אלי
30-10-23, 23:06
אלי - אהלן, לפני כמה ימים לקחתי ממך רשת ותופסנים תמורת שישיית בירות :)


אילן - תודה רבה, אכן אקפוץ לבקר, אבדוק מה שGodsFather הציע.


בסופ"ש האחרון הספקתי לעשות סיבוב קצר בבן שמן עם בת הזוג.
הרכב לא התחמם מעבר למצופה, כלל המכלולי השטח עבדו טוב - לוקרים, לואו, היי, יחסים. א-ב-ל, בסוף הטיול נשמעו רעשים מתכתיים כמו גלג"שים מכיוון הטרנספר בעת נסיעה בהיי ללא לחיצה על הגז. אבדוק עוד כמה ימים כשאהיה ליד הרכב.


כחלק מהריג'קטים מהטיול הזמנתי מנגנו׳ני חלונות ( הג'בקה שם מסיבה...הידית פשוט חלודה ) וסט גומיות לחלונות. השחרת חלונות גם עלתה כאופציה נחמדה לשיפור הנוחות מהצד של הנווטת.
כמו כן עלה הצורך בהוספת אמצעי אכסון לתא הנוסעים, אולי משהו בין הכסאות. יש קישור למשהו מעניין?


לגבי ברזנט - מניח ששמתם לב בתמונות שהרכב עם ברזנט רק בחלק הקדמי.
יצא לי לחשוב לגבי האופן בו אני רוצה שהרכב יראה, וכפועל יוצא מכך לחפש ברזנט. המראה "רגל עץ" הנוכחי אמנם מאוד מגניב ורלוונטי לתקופה, וניתן למצוא פתרונות זיווד קלים - אבל בטווח הארוך, בהיבט החניה, ובהיבט הבוץ ברזנט על כל הרכב נשמע יותר פרקטי.


ברזנטים לסמוראי ארוך זה תמיד סיפור.
- מאיפה שלך? ומאיפה הקשת?
- אהה סדנא\הגיע עם הרכב\למה? רוצה לקנות בXXXXX שקלים?\אין לי מושג זה לרוב התשובות
מחקר קטן שעשיתי הראה שניתן להזמין ברזנטים מוגבהים מסוג PVC מהודו בגרושים, אבל איכותם בהתאם.

יש חברה בשם ARMORO שמייצרת ברזנטים מקנבס, מוגבהים, אבל הצעת המחיר שלהם מהודו נשמעה לי מוגזמת מעט, אז הלכתי על חברת master forest שהם חברה קטנה שיושבת בצרפת, ויש להם לא מעט דברים לסמוראי. כולל ברזנט מלא שטוח.

https://www.masterforest-boutique.com/en/long-frame/3298-mf-premium-black-soft-top-long-suzuki-santana-samurai-4wd.html

משלוח יקר, אבל חושב שזה השקעה שווה. הם הציעו לי גם קשת התאמה לברזנט, אבל חייב לומר שזה נראה ממש חלק ויקר, אז התכנון הוא לנסר קצת באורך מאחורה בקשת שלי ולהשיג קשת אחרת למאחורי תא הנוסעים.אהההה אהלן אהלן, יצאת ביוקר [emoji57][emoji1787]
יש כזה דבר לבין המושבים (ראיתי קישור באיביי, זה לא המלצה מנסיון אישי)
https://www.ebay.com/itm/164805422804?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=711-127632-2357-0&ssspo=xpD17rlVSb6&sssrc=4429486&ssuid=gj0jgibdrxi&var=&widget_ver=artemis&media=COPY


Sent from my 22021211RG using Tapatalk

יונימוג אדום
31-10-23, 05:57
בוקר טוב .
לגבי ברזנט - מציע לך לנסות לתפור בארץ - סוהיל או עוד מישהו בנוף הגליל .
לגבי הרעשים שהזכרת - תבדוק היטב , לי זה מרגיש כמו חופש בצלבים כנראה בין הגיר לטרנספר - דרייבשאפט קטנטן וחבוי היטב שכמעט לא שמים לב שהוא שם , אצל הבן הצעיר שלי ( כולם עברו גם חוויות עם סמוראי מתישהוא ) הדרייבשאפט "קפץ" לביקור בקבינה דרך רצפת מנהרת הגיר !
לגבי מנגנוני חלונות - תבדוק במכשירי תנועה , אני בשעתו רכשתי מהם מנגנון חדש בסכום של פחות מ-200 ש"ח כולל מע"מ , יש להם עדיין חלקים לרכב הזה והם מוכרים בזול על מנת לפנות מקום .
בהצלחה .

אילן

RoyiBaum12
29-11-23, 19:55
דוד יאלוף!

איזה כיף לקרוא.

זמין אם אתה צריך לשאלות ולעזרה.

054-8340770

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

desert dweller
29-01-24, 19:45
מצאתי קצת זמן לעדכן ביום חופש מהעבודה.
מאז העדכון האחרון היו כמה שבועות במיל', ועבודה תובענית בשאר הזמן , ימים פנוים הוקדשו לעבודה על הרכב.

הפער העיקרי שלי זה מקום לעבוד, וזמן - אם היה לי מקום לעבוד, אז הייתי מתעסק בסופ"שים אבל עד אז ( וזה יגיע ), נעזר תמיד במוסך.

באחד הסופ"שים קפצתי לחבר הפורום היונימוג האדום ( שנתן לי סיבוב בCJ אפילו, להשוואה ), כנראה שעוד אגיע, אחרי שהעונה הרטובה תעבור!

אז מה הספקתי מאז?

# ברזנט - כאמור לפני החורף זה היה בעדיפות גבוהה, ולכן הוזמן ברזנט מחברת masterforest. מחיר כולל משלוח ומסים למיניהם יצא סביב 1800 שקלים, נרכש רק ברזנט ללא קיט קשתות ( שנראה די דרדלה בתמונות ועולה לא מעט ). הבן אדם מmasterforest ממש נחמד, זמין במייל , יש לו אתר עם הרבה ציוד לסמוראי כולל קיטי הגבהה, שולח לארץ. החסרון זה המחיר הקצת יקר לטעמי.
לצורך התאמת הברזנט קפצתי לחברי במוסך, בוצע קיצור של הקשת האחורית עם הלחמה, וכן שמנו עוד קשת קטנה באמצע שתחזיק. הברזנט כפי שרואים בתמונות הוא שטוח, בלי הבליטה של הברזנטים ששמים בדרך כלל על סמוראי ארוך, והאיכות טובה. הסופש נבדק בגשם - ללא חדירה של הגשם. נשאר רק למתוח אותו מעט מאחור.

# ספסל אחורי - הכסאות מאחור יושבים גבוה והראש של היושב מאחורה מהווה קשת בפני עצמה לברזנט, בנוסף יש הגיון שהכסאות במצבם המקופל יהיו כמה שיותר נמוכים, כדי שארגז זיווד עתידי שיורכב מאחוריהם יישב איתם באותו הגובה, ואפשר יהיה לשים מזרן על שניהם ולישון באוטו. חשבתי לקנות ספסל אחורי קיים, אך רובם דרשו יותר מדי התאמות.
לטובת העניין שוב נכנסו הדיסק ( כבר בשלב של פירוק ברגים חלודים שהחזיקו את הכסאות ) והמלחם, קוצרו התושבות של הכסאות המופרדים, והכסאות חוברו על ידי פלאחים ליצירת ספסל. עדכיו נשאר רק למדוד את הגודל מאחורה ולחשוב על ארגז לזיווד.

# מס' טיולים - אחד עם לינה באיזור ים המלח, וכמה טיולי יום עם בוץ. טפו טפו אין תלונות, מתכנן טיול של יומיים-שלושה באיזור נחל נקרות ודרומה מתישהו בחודש הבא, מקווה שהגבים בגבול עם ירדן יתמלאו עד אז.

מה בתכנון ?

כמה עניינים לפתור -
1. לאחרונה הרכב די מסריח מדלק בעת נסיעה, לעיתים אחרי הנעה מעשן קצת עשן לבן ונשמעים קולות פצפוץ מהאגזוז. לא חושב שהצריכה ממש משתנה. אני מהמר על בעיה פוסט-מנועית, קרי מערכת הפליטה.
איך אני מבין יותר טוב מה גורם לזה - האם זה ממיר קטליטי ששבק או שמא בעיה בתערובת האוויר-דלק שנכנסת למנוע?

2. בשילוב 4X4 היי, כאשר הרכב בדרך כלל בהילוך שלישי ומעלה, ונוסע במהירות בערך מעל 40 קמש, בעזיבת הרגל מהגז נשמעת חריקה מתמשכת מתחת לגיר, כאילו משהו מסתובב ללא אטם ( כמו צליל של מתכת מסתובבת על מתכת ). בבדיקה רגילה נראה שכל הצלבים יושבים בסדר ואין חופשים, אבל אולי לכם יש כיוון מה כדאי לחפש פעם הבאה שאני שם מחצלת מתחת לרכב?

והתכנון לעתיד הקרוב -
1. זיווד לשטח - אני מתכנן לבנות ארגז בגובה הספסל המקופל על מנת שיכיל בעיקר ציוד קמפינג כבד וציוד חילוץ. אחר כך גם יגיע השולחן המתקפל מהדלת ורצועות עיגון בשטח שנשאר. לגבי הארגז - מאיזה חומר כדאי לבנות? חשבתי על עץ birch רוסי אבל מתלבט מה יהיה גורלו בעת מעבר שלוליות ובוץ. המטרה היא ארגז יחסית קל במשקל, אך עדיין עמיד
2. גומיות - דלתות, חלונות, האלה ברצפת הרכב מאחורה איפה שיש שני חורים עגולים. יכול לשפר את החוויה, להוריד קרקושים ולהאריך חיים של רכיבים שעלולים להחליד. הבעיה היא שמתחילת המלחמה ההודים לא שולחים לארץ באיביי, וmasterforest יחסית יקר. אמשיך לחפש בקהילת חברי הסמוראי ואחכה שההודים יחזרו לשלוח.
3. יישור קימוטים בבודי - יש קמט מאחורי דלת נוסע, ומשהו לא יפה בכנף הקדמית השמאלית. בנוסף מקומות של חלודה שטחית. שווה ללכת לבעל מקצוע בשביל זה? יש המלצות?
4. טיפול עצמאי - תיכף סוגר 4 חודשים עם הרכב, רוצה להתמקצע בתחזוקה מונעת ולכן אתחיל מהחלפת שמנים ובדיקה לפי מדריך רכישת הסמוראי.

וטווח רחוק יותר -
1. מנוע: קרבורטור 3K אל מול מנוע מוזרק - עדיין לא שקט לגבי הרעיון של להשאר עם ה seetup הנוכחי, ההתלבטות נעה בין לשדרג לקרבורטור 3K ( יש להזמין מארהב קיט כולל תושבת ), לבין להשתיל מנוע בלנו יחד עם כל מה שנלווה לזה .( חלקים, עבודה עצמית, הסתמכות על חברים, חוקיות ). כאשר בתווך באופציות לעבור למנוע G13 1.3 כמו של יורוסוויפט, או לשים את כל המערכת מסביב על הבלוק שלי. כאמור יש עוד זמן עד אז ובשביל זה צריך לארגן חלון זמנים ומקום לעבוד בו.
2. צביעה - אחרי שאסיים ליישר את הבודי אני רוצה לצבוע את הרכב, צבע מדברי כלשהו הכי קורץ לי בינתיים. רפטור פחות מתחבר.
3. נעילה אחורית - אולי דווקא הנעילה תבוא לפני שאר הדברים

ishc
29-01-24, 21:51
נראה יופי של אוטו והברנזט נראה מצויין. 1800 שח עד הבית לברזנט חדש זה מצויין.
תתחדש.

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

RoyiBaum12
29-01-24, 23:51
אלוף אתה דוד.

כיף לקרוא וכתבת הרבה אז אגע בכמה נק.


קודם כל הברזנט הצגה ולדעתי תמורה מדהימה למחיר ששילמת עליו.
-גומיות: יש לי את הפקקים לרצפה אם תרצה חדשים קח במחיר עלות.לגבי השאר המלצתי רק מקורייות. זה היחידות שמחזיקות
-ספסל אחורי,אני ממליץ להריץ קורה בצורת צינור שעלייה ישענו המשענות של הכסאות וגם תהווה במעיין סטופר לזווית הגב ותיצור חציצה בין תא הבגאז לתא הנוסעים האחורי. אצלי עשו את זה בצורה סבירה מאמין שאפשר לשפר.
-טיפול,אני מאמין שתסתדר תתחיל בלקנות סט כלים טוב שיכלול בוקסות ומפתחות רינגים ואתה על הגל,אני גם זמין אם תרצה לשאול שאלות.
-צבע,חד משמעית לצבוע כמו הצבע של @איתי הירשברג.


תהנה ותטייל!

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

-->