PDA

צפייה בגרסה מלאה : פורסטר, אאוטבק או...



AvigdorAharon
30-09-23, 19:16
שלום שלום,

לאחרונה אני משתעשע עם הרעיון לחזור לסובארו, הרכב הראשון שלי כילד אי שם בשנות ה 70...
תקציב של כ 40 אש"ח והשאלות הן:
1. הרכב ישמש ברכב יומיומי עם נסיעה בשבילים בלבד (לא מחליף את הג'יפ), האם עלויות האחזקה גבוהות מאוד מרכב פרטי אחר באותו סדר גודל? אם כן בכמה בערך?
2. האם התקציב סביר או כדאי להגדיל?
3. מה ההבדלים בין הפורסטר והאאוטבק?
4. אני מעדיף ידני (כיום כול הרכבים שלי ידניים), האם להתעקש ולחפש ידני? ראיתי שהמבחר מאוד מצומצם.
5. תובנות נוספות שלא חשבתי עליהן.

תודה רבה,
אביגדור

דרור ברלי
30-09-23, 19:46
ב-40K אלה רק דגמים ישנים.
פורסטרים ידניים יש מעט מאוד. שים לב טוב טוב - חלק מהפורסטרים הידניים הגיעו ללא מצב LOW. ההילוך הראשון שלהם ארוך להחריד כך שיכולת השטח ולו סמלית מאוד, לא קיימת למעשה. הם שורפים קלאצ'ים על ימין ועל שמאל.
אאוטבק ידניים אין בכלל. לא בישראל בכל אופן.

אם בגאז' קטן יחסית לא מציק לך, תכניס לרשימה גם XV ואם אתה מוכרח ידנית, אז עם מנוע 1.6 מהדור השני של 2012-2017. ואז מקבלים גם תיבת העברה עם LOW סמלי ביחס של 1 : 1.4

אלה מכוניות איכותיות והן גם אמינות מאוד בסה"כ.
טיפולים "גדולים" יכולים להיות יקרים יחסית (ב-60,000 מחליפים שמני דיפרנציאלים וב-90,000 מחליפים פלאגים ועוד משהו, לא זוכר), כמו כן, אם תיקח אוטומטית, תקלות בגיר הרציף יכולות להיות יקרות אם הרכב כבר לא באחריות המורחבת שכל דגמי סובארו עד 2018 נהנים ממנה (10 שנים או 160,000 ק"מ, מה שבא קודם).
החלפת מוח גיר - תקלה יקרה (כ-10,000 במוסך מורשה יבואן)
נאבות בגלגלים האחוריים מתבלות מהר יחסית ויקרות (כ-2,500 לשתי נאבות)

גניבת ממיר קטליטי היא בעיה נפוצה ויקרה (הממיר משולב בסעפת הפליטה ועלות חלק מקורי בטריטוריה של 5 ספרות)

מעבר לזה - רכב מעולה באמת. מומלץ.

asafk
30-09-23, 20:12
אני מכיר מקרוב לפחות פורסטר אחת שלא מפסיקה להאכיל את בעליה מרורים.
רכב מאוד יקר לאחזקה במקרה הספציפי הזה. האם הוזנח ביד הקודמת? ייתכן.
אבל זה אומר שאם נפל עליך פורסטר כזה אתה תגלה מאוד שהחלקים של סובארו שהיו מאוד זולים בשנות ה 80 - הם חלקים מאוד יקרים בימינו.
וגם חלק מהעבודות הרגילות במוסך יקרות באופן משמעותי מאשר במכוניות אחרות - תבדוק למשל מחיר של טיימינג. אמנם מופת הנדסי אבל עבודה קשה למכונאי.

חייב לומר שפורסטר דור ראשון ושני היו מכוניות נהדרות לדעתי. משם הלאה פחות התפעלתי. כל דור הלך והשמין ונהיה מסובך.

אסף.

דרור ברלי
30-09-23, 20:33
ועוד תובנות של חיים עם סובארו (XV שניה ברציפות)

צריכת דלק - צריך להיות מודע ולסגל הרגלי נהיגה בהתאם, אחרת זה סעיף לא קל. אצלנו ב-XV מודל 2019 עם מנוע 2.0 הממוצע הוא בין 7.0-7.2 ליטר ל-100 ק"מ. הרבה בינעירוני על קרוז-קונטרול.

צריכת שמן - איך שלא תסובב את זה, מנועי סדרת FB (2011 ומעלה) צורכים שמן. מי יותר (1.6) ומי פחות. בתמורה, הם קצת יותר חסכוניים בדלק ממנועי הסדרה הקודמת (EJ).

צמיגי חתך נמוך - רגישים בשטח, אבל גם כניסה אלימה לבור בכביש תרצח אותם. לשים לב טוב טוב לאן מכניסים אותם.

זוית גישה איומה ונוראה. שום דבר שקצת מסקינג טייפ, טוש שחור, מסור חרב וכמה שעות פנויות אחה"צ לא פותרים.

מערכת מולטימדיה מקורית על הפנים.

מושב נהג עדיף משמעותית על מושב הנוסע מימין. כן, אני יודע שהם אמורים להיות זהים.... אז למה הרבה יותר נוח לי לנהוג מאשר סתם לשבת בפוזיציית הנוסע? אין לי הסבר הגיוני. אבל אני לא מדמיין.

תלונות על מחסור בחלפים במחסני היבואן. אישית נתקלתי בזה פעם אחת. XV שנכנסה למוסך על תקלה שטותית לחלוטין אבל משביתה (מקלט של אימובילייזר שהחלפתו לוקחת 20 דקות בלחץ), ונרקבה שם כמעט שבוע כי סמל"ת לא מחזיקים חלק חדש כזה בישראל. בסוף מצאו בפירוקיה....

בשורה התחתונה, למרות הגליצ'ים הקטנים, זה אחלה אוטו. באמת.
מפנק, איכותי, נפלא בנסיעות ארוכות, נוח ובו זמנית גם מתנהג טוב - אלה תכונות שבקרוסאוברים ובמכוניות יפניות, הן בדרך כלל סותרות זו את זו. גם תנוחת הנהיגה טובה לגבוהים, עוד משהו שיפנים (שאינם סובארו או מאזדה) תמיד נופלים בו. וכמובן - במגבלות זויות המרכב, הצמיגים והגיר הרציף, יכולת השטח ממש מפתיעה לטובה. אני ממש חוגג איתו בטיולי ירדן.

GodsFather
30-09-23, 20:55
גמרתם את הבחור.

יש קהילה ענקית של בעלי פורסטר ועוד אחת חביבה של בעלי אאוטבק. וידע מכובד מאד שלפעמים גם זולג לפורום.

אכן ב40 תקבל רכב בן עשור וכנראה גם ק"מ שנושק ל200 אבל זה לא אומר שבהכרח תיפול על לימון. יש גם מוסבי גז, מוחלפי מנוע וגיר ומשופרים.

אאוטבק הוא יותר גדול ורובסטי (מכלולים חסונים יותר), מצד שני, יותר נדיר בשוק אבל גם פחות ראה שטח. פורסטר יש כמו זבל ורק צריך לבחור.

חלפים סטנדרטיים יש בשפע ויש כמה גורואים ברחבי הארץ וכמובן יכולת לטפל לבד למי שיש 2 ידיים סבירות.

הקטע של הגיר אכן מאיים אבל יש גם מצב שתמצא רכב שכבר החליף (זה חלק מריקול) ואז הרווחת כמה שנים של שקט, ובכל מקרה זה לא סיפור נורא כשמבינים שזה לא בהכרח מוח גיר קומפלט (כי מי מטפל במרכזי??) אלא סולונואיד פשוט בכמה מאות שקלים פלוס עבודה.

יש מגוון 50/50 סבירים ויש אפילו bf בחלק מהדגמים.

תמצא כמה דוגמאות, תעלה שאלות, נעזור לך, בנוהל.




Sent from my SM-F916B using Tapatalk

GodsFather
30-09-23, 20:56
https://carsforum.co.il/topic/726502-%D7%A1%D7%95%D7%91%D7%90%D7%A8%D7%95-%D7%90%D7%90%D7%95%D7%98%D7%91%D7%A7-2012-%D7%9C%D7%9E%D7%9B%D7%99%D7%A8%D7%94/#comment-6603662

דוגמה
Sent from my SM-F916B using Tapatalk

AvigdorAharon
30-09-23, 21:38
הרגו אותי? לא ממש...
אני מכיר את הנפשות הללו יום יומיים.

יש לי אפשרות להעלות את סכום הקנייה, השאלה עד כמה?
כפי שרשמתי, לא מחפש שטח (הג'יפ נשאר במקומו), מחפש משהו קצת יותר גבוה מפרייבט כדי לנסוע בשבילים
בצורה בטוחה ולא לחשוש.
ומכאן השאלה, עד כמה העלויות יקרות יותר מפרייבט, נניח סובארו 2.0?
האם יש הבדל מהותי בין המנוע בפורסטר ובאאוטבק?

אמשיך לחכות לתגובות, בינתיים משתעשע ברעיון.

אביגדור

AvigdorAharon
30-09-23, 21:48
https://carsforum.co.il/topic/726502-%D7%A1%D7%95%D7%91%D7%90%D7%A8%D7%95-%D7%90%D7%90%D7%95%D7%98%D7%91%D7%A7-2012-%D7%9C%D7%9E%D7%9B%D7%99%D7%A8%D7%94/#comment-6603662

דוגמה
Sent from my SM-F916B using Tapatalk

תודה.

עד כמה חשוב רכבים עם LOW?

אביגדור

Asaf-a
30-09-23, 21:49
אצלי יש פורסטר מספר שנים ובסביבתי כ10 פורסטרים, xv כולם 2.0 ואוטבק (מנוע שונה) ואיני מכיר עלויות שונות מהותית מרכבים פרטיים אחרים ולא בעיות צריכת שמן מוגזמת (אצלי בכלל לא), כך שזו בחירה טובה.

אך היות שאתה מכוון לידני אז הייתי שוקל דאסטר דיזל, לכאורה תפור עליך ויהיה חדש יותר

אבל כל רכב בן עשור ב40 יהיה חתול בשק אלא אם אתה מכיר הבעלים.

AvigdorAharon
30-09-23, 22:05
אצלי יש פורסטר מספר שנים ובסביבתי כ10 פורסטרים, xv כולם 2.0 ואוטבק (מנוע שונה) ואיני מכיר עלויות שונות מהותית מרכבים פרטיים אחרים ולא בעיות צריכת שמן מוגזמת (אצלי בכלל לא), כך שזו בחירה טובה.

אך היות שאתה מכוון לידני אז הייתי שוקל דאסטר דיזל, לכאורה תפור עליך ויהיה חדש יותר

אבל כל רכב בן עשור ב40 יהיה חתול בשק אלא אם אתה מכיר הבעלים.

תודה רבה!

עד כמה התיבה הרציפה בעייתית? בכביש? בשטח?

אביגדור

GodsFather
30-09-23, 22:23
דרור יספר לך על בעיות ברכב, הוא נחשף לסוג אחר של אוכלוסיה ובתדירות גבוהה.

בקבוצות שאני מסתובב בהן, היחס לגיר רציף פחות נורא, במיוחד אחרי שהבינו את סוגיית הסולונואיד. זה לא אומר להתעלם לגמרי, אבל זה קצת יותר מרגיע כשאתה יודע שלא עושים עליך סיבוב במוסך.

אאוטבק רכב גדול יותר. סלון גדול יותר ושאר שכלולים. יש לזה מחיר כמובן.

אגב, רוצה כיף אמיתי? חפש טורבו. זה עולם אחר לחלוטין ומחירים אחרים אבל הפאן בהתאם.


Sent from my SM-F916B using Tapatalk

Asaf-a
30-09-23, 22:28
תודה רבה!

עד כמה התיבה הרציפה בעייתית? בכביש? בשטח?

אביגדור

מה זה בעייתית?
מבחינת אמינות לא נתקלתי בבעיה.
מבחינת אופי ורעש? אכן לא גליק גדול, כנראה מסרסת את המנוע אך לא מפריע לי ביום יום.

בשטח לא נתקלתי בבעיה עד היום אבל לא איתגרתי הרבה את הפורסטר בשטח כי ישנם כלים אחרים זמינים לשחק איתם בשטח.

AvigdorAharon
30-09-23, 23:08
נתקלתי באאוטבק עם 245 כ"ס (מנוע 3.0!, מכירים?
אביגדור

GodsFather
30-09-23, 23:44
כן. מצרך נדיר ומעולה. אם הרכב תקין - לחטוף!

Sent from my SM-F916B using Tapatalk

דרור ברלי
01-10-23, 04:28
רוב הכלים מהז'אנר הזה לא עושים שטח והגיר לא מתקיל בבעיות כמעט בכלל.

דווקא ה-XV הקודמת שלנו שלא עשתה שטח בכלל בחייה, הדליקה מנורת תקלת-גיר עוד הרבה לפני שהתחילה לחתוך את הדיונות של ירדן שתי וערב. מכיוון שהיתה באחריות, אפשרתי למוסך מורשה להחליף כל מה שרק אפשר בחינם. החליפו מוח. החשבון למי שכבר לא באחריות היה מגיע לעשיריה.

הגיר מסרס את המנוע וצריך לדעת להתנהל איתו, אחרת הוא גם ישבור שיאי בזבוז דלק.
כמובן שהוא גם לא אוהב מאמצים וחום. אבל כל עוד לא תתקוף מעלות קשים בבקעה בצהרי אוגוסט על בסיס קבוע, כנראה שלא תיתקל בבעיות איתו.
אישית אני חושב שגיר רציף הוא מזימה של היצרנים היפנים כנגד האנושות.
אבל במקרה של סובארו ולנוכח הנחיתות של הגיר הידני שלהם ביחסי העברה לא מתאימים, הרציף עדיף חד משמעית. לפחות לשימושים שלנו.

מנוע ה-3.0R חזק ומרשים, אבל הוא די פרימדונה. מורכב מאוד ומצופף את תא המנוע לרמות מפחידות. לא כדאי להתקיל אותו בשימושי שטח תכופים. אבל זה רק משמועות.

גיא
01-10-23, 07:00
טיילנו עם האוטבאק הממוגנת והמוגבהת לא מעט .. לא עשתה בעיות. האוטו היה 2010 .. הוחלף לאחרונה בפורסטר חדשה. ( אבא השתפן לקחת חשמלית )



Sent from my DN2103 using Tapatalk

asafk
01-10-23, 07:59
נתקלתי באאוטבק עם 245 כ"ס (מנוע 3.0!, מכירים?
אביגדורלקחת.

אסף.

AvigdorAharon
01-10-23, 08:53
או קי, תודה!

ראיתי שיש דגמים / שנים עם תיבה רציפה ויש עם טיפטרוניק.
הבדלים? אמינות? איזו עדיפה, אם בכלל?
מוסך לבדיקת רכבים?

אביגדור

GodsFather
01-10-23, 11:13
הרציפה הצטרפה בשנים המאוחרות, לשיקולך רכב רענן יותר או פחות.

איפה אתה מחפש לבדוק, גיאוגרפית


Sent from my SM-F916B using Tapatalk

AvigdorAharon
01-10-23, 11:17
איזור נתניה וצפונה.
אם יש מוסך טוב במקום אחר, אשקול להגיע.

הבדלי אמינות או הבדלים נוספים בין שתי התיבות?

אביגדור

sgill
01-10-23, 12:28
תרשו לי לקחת אתכם למקום אחר...

בסביבות 40K למה לא גראנד ויטראה מנוע 2 ליטר? (אולי 2.4 גם תיכנס בתקציב) ואל תגידו שהסובארו צורך פחות ובטח לא אחרי שהצעתם ואביגדור שוקל אאוטבק 3 ליטר...
לסוזוקי יש LOW, יותר עבירה, גם זולה לאחזקה, אמינה (כמובן שתלוי בעבר ובטיפולים) ובערך אותה צריכת דלק.

Juv
01-10-23, 12:41
בתחילת ה 2000 היה לי פורסטר ידני של אז, ושנים אחכ אואטבק שנת 2014 (אאלט). שניהם נקנו חדשים והיו אצלי כמה שנים (הפורסטר ~4 והאאוטבק ~2).
כל עוד זה מיועד לכביש ושבילי קק"ל - אאוטבק, בחירה קלה.

asafk
01-10-23, 14:05
לאביגדור יש ג'יפ והוא רוצה בנוסף מכונית לא רכב שטח. זה כתוב בהודעה הראשונה.

אסף.

Juv
01-10-23, 14:14
לאביגדור יש ג'יפ והוא רוצה בנוסף מכונית לא רכב שטח. זה כתוב בהודעה הראשונה.

אסף.ראיתי, בגלל זה ההמלצה החד משמעית על אאוטבק

Sent from my Pixel 5 using Tapatalk

GodsFather
01-10-23, 14:56
איזור נתניה וצפונה.
אם יש מוסך טוב במקום אחר, אשקול להגיע.

הבדלי אמינות או הבדלים נוספים בין שתי התיבות?

אביגדורתנסה מול מוסך פרוטק בכפר סבא. סטס אחלה גבר ומומחה סובארו. בלי מניירות. ויש לו גם פורסטר וגם wj.
רבים מטפלים אצלו, אני, רוסלן ועוד.
אין לי אצלו אחוזים.

הבדלי אמינות ברכב בן עשר עם מעל 160 אל"ק? תסנן לפי אופי היד והיסטוריית טיפולים.

אצלי למשל היד הקודמת מימשה את כל הריקולים שהיו, מיוזמתה וכך חסכה לי סוג של כאב ראש. וכאמור יש את הקהילה שיודעת לסייע בלפתור תקלות שיעלו במרכזי 4 ו5 ספרות.



Sent from my SM-F916B using Tapatalk

RBRB
02-10-23, 22:32
הפרזתם קצת בעלויות של חלק מהדברים.

מי שירוץ למוסך יבואן על כל תקלה או טיפול בהחלט ישלם לא מעט.
מוח גיר? אין שום סיבה להחליף. קונים סלונואידים בכמה מאות שקלים ומחליפים, אפילו לא עבודה מסובכת, בטח לא בגיר הרציף.
טיימינג שהוזכר פה מבצעים רק במנועי EJ, מנועי FB מגיעים עם שרשרת. קיט טיימינג כולל עבודה עולה פחות מ2000 שקל, נדרש פעם ב105,000 ק"מ.

אין ברכבים האלה עלויות שהן יוצאות דופן אלא אם בעל הרכב בוחר מסיבה כלשהי לגשת למוסך יבואן ומקבל את דבריו כאמת מוחלטת.

הכותב מחזיק פורסטר 2009 שנושקת ל300,000 ק"מ.

Sent from my RMX3301 using Tapatalk

AvigdorAharon
04-10-23, 11:06
בוקר טוב,

לאחר ימים של מחשבות אני רוצה לשתף ולשאול:
בשנים האחרונות אני נוהג ברכב מאוד פרקטי (קליאו 3 ידני).
אם הייתי מחפש רכב פרקטי, כנראה הייתי בוחר בדאסטר (ידני)
או גראנד ויטרה (יכולות שטח).
החלטתי בתקופה זו של חיי, לעבור מרכב פרקטי
לרכב מהנה והאאוטבק 3.0 מצא חן בעיניי.
האם רכב עם 300 אק"מ יבלה במוסך ואני אסע בג'יפ
ביום יום (לא כיף) או להשקיע יותר ולרכוש רכב חדש יותר
אבל עם מנוע 2.5?
אביגדור

GodsFather
04-10-23, 11:11
אין קשר בין השניים, אתה מכיר את זה מעולמות הגיפים.

אם הרכב טופל כראוי, תראה מוסך רק בטיפולים או בנזקים שלך.

אם זה לימון, כל הבאסה. אבל גם פה, זה לא לנד רובר או סופה שעשו עליה אורגיה. כי רואים את זה מקילומטר ויודעים להתרחק.

אתה בתקציב גבוה יחסית, של רכבים צעירים יחסית ובנישה שהיא פחות פרועה. אין כאן לונג ארמס, צמיגי 35 ברשיון ושאר ירקות. בקושי טמבונים יש פה.

Sent from my SM-F916B using Tapatalk

AvigdorAharon
26-11-23, 16:11
הבחירה נפלה על אוטבאק, כרגע יש לי שלוש הצעות:
2008, מנוע 3.0 230km יש היסטורית טיפולים של 6 שנים ע"פ המוכר (עדיין לא ראיתי)
2014 מנוע 2.5 230km אין היסטורית טיפולים, לא ידוע אם עשו טיימינג ב 210km (לפי סובארו צריך כול 105km)
2017 מנוע 2.5 170km יש היסטורית טיפולים ע"פ המוכר (עדיין לא ראיתי)
יש הבדלים של כ 7,000 ש"ח בין כול אחד מהרכבים, כאשר 2017 קצת מעל לתקציב שלי.
נסעתי על הרכב משנת 2014, נוסע נחמד, לא האיץ בצורה מדהימה, אני מניח שהסיבה היא 175 כ"ס על 2,000 ק"ג.
האם כדאי לרדת בשנים לטובת מנוע 3.0?
האם הגיר בשני הדגמים זהה?
נקודות נוספות שלא חשבתי עליהן?

תודה רבה

GodsFather
26-11-23, 18:52
לך על הצעיר ביותר אלא אם יש שם סימן אזהרה בבדיקה שתבצע לו.
אם אתה מחפש תאוצה מיוחדת, תעשה כיול לדוושה, אצלי זה היה דרמטי כבר בשלב האיפוס לעומת היד הקודמת.



Sent from my SM-F916B using Tapatalk

AvigdorAharon
26-11-23, 21:00
תמיד נכון לרכוש את הכי חדש שאני יכול,
השאלה עד כמה מנוע 3.0 כדאי על חשבון השנים הרבות שלו?
וגם, האם תיבת ההילוכים זהה בין הרכבים?

אביגדור

VQ40DE
27-11-23, 21:15
2014 מנוע 2.5 230km אין היסטורית טיפולים, לא ידוע אם עשו טיימינג ב 210km (לפי סובארו צריך כול 105km)

תודה רבה

למיטב ידיעתי, מ 2013 מנוע ה 2.5 של ה אאוטבק שודרג לסדרת ה FB עם שרשרת שלא מצריך כלל החלפה

BoazB
04-01-24, 09:14
תמיד נכון לרכוש את הכי חדש שאני יכול,
השאלה עד כמה מנוע 3.0 כדאי על חשבון השנים הרבות שלו?
וגם, האם תיבת ההילוכים זהה בין הרכבים?

אביגדור

למיטב ידיעתי בדגמי ה-3.0 וה-3.6 יש גיר פלנטרי,
עדיף על הרציף של ה-2.5 אבל שתיין כבד בתמורה

sgill
04-01-24, 09:59
לא הבנתי למה לחפש תאוצה ברכב כמו אאוטבק?
אולי אתה בכלל מחפש משהו ספורטיבי להנות ממנו?
רוצה להשאר עם סובארו? יש B4 עם מנוע 3 ליטר.
אבל יש המון אופציות אחרות אם אתה רוצה תאוצה והנאה מהנהיגה. SUV הוא לא הפתרון.
אלא אם תבחר גראנד SRT, ראפטור, 392, TRX וכאלה.

רמי גלבוע
04-01-24, 12:56
אביגדור,
אני רוצה להעלות נקודה אחרת - יש לי הרושם שאתה לא חנוק בתקציב ואם אמנם זה כך, אז אני חושב ש-40,000 שקלים זה לא מספיק כסף, וזה בטח יותר מדי קילומטרים.

הכלים שהצגת מתקרבים כבר לרבע מיליון קילומטרים, אתה בטח תחזיק את האוטו כמה שנים טובות, הם בטח גם בלויים בתא הנוסעים ובמראה החיצוני. הייתי באותה דילמה לפני כמה חודשים, ראיתי כמה פורסטרים ב 35-40 אלף שקל, והחלטתי להשקיע יותר. השקעתי 63,000 שקלים ומצאתי פורסטר 2015 עם 84,000 ק"מ, אוטו רענן, נוסע נקי, מבפנים מצב כמעט חדש.

תוספת הכסף כאבה בכיס לרגע אחד אבל עכשיו אני נוסע באוטו נעים מאוד, ואני בטוח שהוא לא יפיל אותי בעוד כמה עשרות אלפי קילומטרים, יש לי הרבה מרווח. מנוע ה-2.0 ליטר די מעפן עם הגיר הרציף, אבל כמשתמש מנהלתי, זה לא ממש מפריע. הוא אפילו מפתיע בתצרוכת דלק סבירה יחסית (בסגנון נהיגה רגוע).

זה שיקול אישי לגמרי, אבל רציתי להוסיף אותו לדיון.
בהצלחה בכל מקרה, תעדכן מה עשית בסוף!

AvigdorAharon
17-03-24, 09:35
התחדשתי....
פורסטר 2010 מטופל בצורה מושלמת, מקווה שלא יהיו הפתעות בזמן הקרוב....
שאלות:
1. אני רוצה להוסיף שעון חום, האם מכאני? או לחבר צג לשקע OBD ולקבל מידע דיגיטלי?
2. מקם להתקנת וו גרירה עם אישור של 1,500 ק"ג (סובארו מאשרים עד 1,600)?
3. אתר / חנות לרכישת שני המכסים (ניקוי פנסים) בפגוש הקדמי?
4. אתר / מקום לרכישת מוטות רוחב לגגון?

זהו בינתיים,
תודה רבה

RBRB
17-03-24, 09:52
תתחדש! דור 3 הוא הכי מוצלח לדעתי ובפועל הוא גם הכי מתאים לשטח.

1. יש לך מערכת מולטימדיה? אם כן, תקנה מתאם בלוטוס vgate בתקשורת בלוטוס 4. מזמינים מאליאקספרס. תוריד למולטימדיה אפליקציית activeOBD (מותאמת סובארו) ודרך האפליקציה תוכל לראות שלל נתונים על הרכב כולל טמפ'.

2. וו קבוע או נשלף? אם נשלף אז רגיל או מרובע? אגב לא מומלץ לגרור מעל 750, זה מרגיש כבר קצה גבול היכולת בכוח ובהתנהגות.

3. אלי אקספרס.

4. ראיתי שיש באתר של סיבקס גגונים שנראים טוב במחיר הוגן. בקבוצות הפייסבוק השונות יש לפעמים מציאות כגון מקוריים וכדו'. גם באמזון יש מוטות שהם כמעט גובה אפס עם מוטות האורך.

טיפ בלי קשר - אם הרדיאטור ברכב שלך מקורי אז תבצע החלפה יזומה. כמעט בכל הסובארו שאני מכיר כשהרכב מגיע לסביבות גיל 10 החלק העליון של הרדיאטור המקורי מתפרק. לא להתפתות לסיני הוא זבל, חליפי יפני של חברת Koyorad עולה 750 בכל חנות חלפים.

איל מ
17-03-24, 12:26
אני לא מכיר מספיק (או בכלל) את מערכת הקירור של סובארו,
אבל אםהיא דומה למערכות רבות וטובות (not) ברכבי שטח מסוימים, בהם החיישן נותן התרעה כשהוא כבר עמוק בתחום הקיטור, אולי שווה ללכת כבר על חיישן דיגיטלי חיצוני (שניתן לקנות בעליאקספרס בשקלים בודדים).

RBRB
17-03-24, 12:45
בעקבות התגובה של איל קצת מידע על מערכת הקירור וההתראות.
המאווררים של הרדיאטור נכנסים לעבודה ב102 מעלות ועוצרים ב98 מעלות. בנסיעה בינעירונית אגב הטמפ' בסביבות 90 מעלות.
קיימת נורת טמפ' נוזל קירור. הנורה מתחילה להבהב כשהטמפ' מגיעה ל114 מעלות (לא תקין להגיע לשם) והיא נדלקת קבוע ב120 מעלות. המזגן אגב מתנתק כשמגיעים ל112 מעלות. אז בעלי סובארו, אם אתם באיזו עלייה מתמשכת בקיץ או בשטח והמזגן התנתק הגעתם לאזור לא טוב. לא אמור כמובן לקרות עם מערכת קירור תקינה אבל כן קורה למי שמתקין רדיאטור סיני, לו יש פחות תעלות מים.

raanan
17-03-24, 12:45
תתחדש! דור 3 הוא הכי מוצלח לדעתי
אכן כן


טיפ בלי קשר - אם הרדיאטור ברכב שלך מקורי אז תבצע החלפה יזומה. כמעט בכל הסובארו שאני מכיר כשהרכב מגיע לסביבות גיל 10 החלק העליון של הרדיאטור המקורי מתפרק. לא להתפתות לסיני הוא זבל, חליפי יפני של חברת Koyorad עולה 750 בכל חנות חלפים.
לא מחייב, לאחרונה מכרתי את ה B4 שנת 2007 עם כ 204 אלף קמ' ורדיאטור מקורי ומערכת קירור מתפקדת היטב.
אולי זה גם בזכות שאני מקפיד על נוזל קירור של חברת ולווליין.

אהה, לבעל הפורסטר, תתחדש.

רענן

קייס קינום
17-03-24, 18:12
טיפ בלי קשר - אם הרדיאטור ברכב שלך מקורי אז תבצע החלפה יזומה. כמעט בכל הסובארו שאני מכיר כשהרכב מגיע לסביבות גיל 10 החלק העליון של הרדיאטור המקורי מתפרק. לא להתפתות לסיני הוא זבל, חליפי יפני של חברת Koyorad עולה 750 בכל חנות חלפים.

קרה לי בשבוע שעבר, כשמלאו 11 שנים לפורסטר :)

AvigdorAharon
17-03-24, 20:43
תודה רבה על המידע!

וו גרירה יכול להיות קבוע או נשלף, תלוי בהבדל במחיר.
מתקינים מומלצים?

אביגדור

-->