צפייה בגרסה מלאה : אופנוע חשמלי לשטח - חוות דעת מנסיון אישי
מוני אורבך
30-07-23, 18:17
כתבו לי שיהיה ענין לאנשים כאן בחוות דעת על אופנוע חשמלי לשטח.
בשביל זה פתחתי את השרשור הזה.
אני קניתי לפני מספר חודשים אופנוע מסוג sur-run ultra bee
אחרי כמה מאות קילומטרים בשטח איתו, גיבשתי לעצמי חוות דעת על אופנוע חשמלי לשטח בכלל
וה-אולטרה באופן ספספי.
ראשית למה קניתי אופנוע חשמלי?
שתי סיבות מרכזיות האחת שקט !!! משנה לחלוטין את חווית הרכיבה.
השני תחזוקה זולה מאוד ואופנוע אמין מעצם היותו חשמלי.
סיבה שלישית היא אופנוע לא מזהם, שלי כמחבק עצים ידוע, היה חשוב.
שנים חיפשתי אופנוע חשמלי לשטח ופשוט לא היה.
ל ktm היה דגם אחד חשמלי, אבל הוא היה יקר מאוד, ולא יבאו אותו לארץ בכלל (עד היום לא מיבאים אותו)
ל זירו יש דגם של אופנוע חשמלי, אבל מבדיקה קצרה בנתונים שלו רואים שהוא לא ממש מיועד לשטח.
אז ויתרתי והלכתי על הבנזינים הישנים והטובים, האחרון היה בטא איקסטרנר שני פעימות.
אופנוע פשוט מדהים לשטח טכני קשה בסגנון hard induro
ואז לפני חצי שנה האלגורתם זרק לי מודעה של surron storm bee
סורון היא חברה סינית שנוסדה לפני 10 שנים. ה stom bee הוא האופנוע הגדול ביותר שלהם.
האתר של היבואן בארץ https://surron.co.il/
עשיתי סיבוב ניסיון על הסטורם. מאוד חזק תאוצה מאפס למאה סביב השלוש שניות.
עם מתלים לשטח טובים, נראה טוב.
אבל אז הרגשתי את המשקל שלו. הוא מאוד כבד 128 קילו.
רק לשם השוואה הבטא שוקל 110 קילו..
זה לא אופנוע ל - soft induro שזה בעצם המטרה שלי.
אז כבר ירדתי מכל הענין.
מוני אורבך
30-07-23, 18:33
ואז..
באחד הימים חזרתי לאתר היבואן וגיליתי דגם חדש שאמור לצאת רק ב 2023 (זה היה בסוף 2022)
ופתאום הכל נראה שונה לגמרי.
האלטרה ביי שוקל רק 85 קילו. הוא פחות או יותר בגודל של אופנוע טראיל.
יש לו מנוע חזק, מאפס ל 50 ב 2.5 שניות.
המתלים שלו טובים ומתאימים לשטח. ויש לו סוללה שלדברי היצרן מספיקה ל 120 קילומטר בנסיעה של עד 50 קמש
זה כבר נראה שונה לגמרי. מאוד מתאים לדרישות שלי.
גם המחיר ממש טוב (יחסית לאופנע שטח) 35 אלף.
אפילו שלא היה בארץ אופנוע לנסיון...
בו במקום סגרתי את העסקה, אפילו שהיתי צריך לחכות חודשים עד שהאופנוע יגיע.
במרץ 2023 קיבלתי את האופנוע.144380
מוני אורבך
30-07-23, 18:58
אז איך זה לנסוע על אופנוע חשמלי ?
דבר ראשון והחשוב מכול שקט !!!
פתאום אתה שומע ציפורים, חיות, רשרוש עצים.
את הגלגל כאשר הוא קצת מחליק.
חוויה מעולם אחר, רק בשביל זה כדאי להחזיק אופנוע חשמלי.
דבר שני נוחות שימוש. ברקס אחורי ידני אין הילוכים, אין קלץ, שגר ושכח.
פשוט מדהים.
דבר שלישי עלויות מגוחכות. רכיבה של מאה קילומטר עולה שני שקל חשמל..
אין טיפולים קבועים, אין החלפת שמן אין שימון פילטר.
ממש מטורף.
רבעי, המומנט המטורף של המנוע החשמלי, פשוט ממכר.
נתקעת באמצע עליה, אין בעיה להתחיל שוב.
כמו כן הוא אוכל עליות בקלות, עם מומנט כל כך חזק ובלי צורך להפעיל מחשבה היכן הקלץ..
בכל מצב יש למנוע עוד כוח להאיץ מצוין.
חמישי יכולת התמרון של האופנוע. בגלל שאין לו הרבה מכלולים שנעים.
בסינגלים צפופים הוא שולט. ההרגשה היא לנסוע על אופנים.
גם כמה שהסוללה מחזיקה היתה הפתעה.
כל עוד נוסעים איטי, עד חמישים קמש כולל סינגלים ושטח טכני.
הסוללה מחזיקה 80 קילומטר בלי יותר מדי בעיות.
אם ממש נזהרים בהאצות והאטות ניתו גם להגיע ל 100 ויותר.
לצרכים שלי 80 קילומטר זה יותר ממספק.
אמינות מצוינת, הסינים למדו איך לבנות דברים, והאופנוע עשוי מחומרים איכותיים.
אז מהם החסרונות?
בנסיעה מהירה של 90 קמש הסוללה נאכלת ממש מהר.
אם האופנוע יסע רצוף 90 קמש לא נראה לי שהוא יעבור את השישים קילומטר לפני שמיץ החשמל יגמר.
אם יש קטעים מהירים אבל קצרים יחסית המצב יותר טוב.
וזה מביא אותי לבעיה השניה. בגלל שהאופנוע כל כך קל ואין לו אנרציה הוא לא יציב במהירויות גבוהות.
גם המתלים שלו לא בנוים למהירות גבוה בשטח (מעל חמישים קמ"ש).
הוא יכול לעשות את זה, אבל הרוכב ממש לא יהנה מזה.
אין לו קלץ, שזה יתרון אבל גם חיסרון. כל הטריקים של ה hard induro לא כל כך יעבדו.
כן אפשר לאלתר ויש כל מני שיטות לעקוף את החיסרון הזה, ועדין..
אז מה אני עושה איתו, ולמה הוא מתאים לי כמו כפפה ?
יש יער שבו אני מסתובב, מלא בסינגלים עליות ירידות ודרכי עפר.
האולטרה בי מצוין שם. זה בדיוק ה soft induro שחיפשתי.
אני יוצא איתו טעון 100% משוטט שעתים שלוש, כ 80 קילומטר וחוזר הביתה.
אני מרוצה.
מה ההגדרה לרישוי?
(אם יש כזה)
איך הביטוח בהשוואה לכלי סטנדרטי?
Sent from my iPhone using Tapatalk
מוני אורבך
30-07-23, 19:47
רישוי צהוב רגיל, ניתן לנסוע על הכביש.
ביטוח חובה 1700 לשנה
כלי מדליק!
הצמיג האחורי במידות של אופנוע 50 סמק של פעם…
ובעצם גם המשקל הכולל
מה ההגדרה לרישוי?
(אם יש כזה)מה קבוצת הרישוי?
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
מוני אורבך
30-07-23, 20:16
ההגדרה היא של אופנוע חשמלי.
חושב שזה קבוצת עד 50 סמק.
אפשרי לבני 16
הצמיג האחורי אכן צר, אני כבר החלפתי אותו למשהו נורמלי עם אחיזה
טוב, למען הבאים, לפי האתר מופיע שנדרש רשיון a2 והנתונים שם קצת יותר מפנקים (140 קמ ב40 קמש)
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
ehudzeelim
30-07-23, 20:43
פעם ראשונה שאני רואה רכב חשמלי שבעיניי מנצח בגדול בקטגוריה ספציפית, זו שאתה מתאר בסגנון השימוש שלך. השקט, המשקל, הפשטות, המומנט, החסכוניות. מדהים.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
מעניין מאוד, תודה על השיתוף.
סוף סוף מידע רלוונטי אלינו בארץ.
אני בשוק מהטווח, איזה יופי!
Sent from my HD1903 using Tapatalk
הגבולות מיטשטשים בשטח וזה מגניב
יש מצב שאתה מפספס את התחום הנכון , הייתי הולך על אופניים חשמליים בנתונים האלה
ואל תשלה את עצמך שזה מרגיש כמו אופניים, יחס משקל של 78 קילו על 78 קילו זה לא 78 קילו על 17 , עולם אחר
וגם תרוויח עוד כמה דברים בדרך , כמו לב-ריאה, ובחשמליים המינון מאוד גמיש ותלוי רק בך
הד
Sent from my iPhone using Tapatalk
מהמעט שאני מכיר, בספקטרום שבין האופניים לאופנוע הסורון הזה כנראה 90% בצד של האופנוע - נראה מה מוני יגיד על זה.
להגיד את המובן מאליו ועם כל הכבוד לאופניים חשמליים, הם לא באמת מהווים אלטרנטיבה לאופנוע אנדורו.
היכולות (והכיף) של אופנוע אנדורו בעליות טכניות וברכיבת סינגלים מהירה זה עולם אחר לגמרי.
מוני אורבך
31-07-23, 09:37
האולטרה הוא אכן הרבה יותר אופנוע אינדורו מאופנים חשמליות.
כבר חשבתי ממזמן על אופנים חשמליים, עוד לפני שחשבתי לחזור לאופנוע.
היו מספר סיבות שירדתי מהענין.
בטיחות וביטוח. אופנים חשמליות אין ביטוח. אפשר לעשות ביטוח תאונות אישיות אבל זה ממש לא אותו הדבר.
בנוסף אתה לא יכול ללבוש מיגון מלא מצד אחד, ומסתכן כמו ברכיבה באופנוע מצד שני.
יוצא שאתה קרח מכאן ומכאן. גם אין מיגון וגם אין ביטוח.
רק למען הכושר לא נראה לי שעדיף אופנים חשמליים. אתה מוציא הרבה מאוד אנרגיה על אופנוע.
נראה לי שיותר מאופנים חשמלים..
בכל פעם מצחיק אותי מחדש רוכבי האופנים בעלי כרסי הבירה עם תלבושת דפוק אותי.
הם עולים עם כוח חשמלי מלא, לא מוצאים טיפת אנרגיה. עד הסינגל שיוריד אותם בלי צורך להשקיע טיפת אנרגיה.
ולזה הם קוראים כושר ?!
שלישי הטווח שאתה יכול לנסוע באופנוע לעומת אופנים. באופנוע את יכול להגיע למהירות גבוהה ולכסות הרבה שטח בטיול אחד.
באופנים אתה מוגבל ל 25 (וגם מפחיד לנסוע יותר מזה) והטווח שלך יותר קצר (אלא אם כן אתה מדווש רוב הזמן)
בטיול עם אופנוע אני נהנה הרבה יותר.
ולבסוף עבירות. עם כל הכבוד לאופנים חשמלים ואופנים בכלל הם מאוד מאוד מוגבלים בקטע הזה והרבה פחות מהנים.
בירידה הם יכולים לקפוץ סלעים וכו, בעליה כל שטות עוצרת אותם.
חלק ממה שרשמת נכון וחלק לא ונראה לי מחוסר ידיעה
נכון שאופניים חשמליים מוגבלים בעלייה, ושהטווח מוגבל , והמהירות במישור מוגבלת ( אם כי תמיד אפשר לדווש יותר מהר מהמגבלה …)
אבל אי אפשר לעלות בכח חשמלי מלא , אין דבר כזה ( אלא אם כן ביטלת את הגבלה ואז בדיוק כמו אופנוע הן לא מוגבלות בעלייה) , ואם יש לך ביטוח בריאות/ אכ״ע/ חיים רגיל אז אתה מבוטח באותה מידה בדיוק, ומיגון מלא בהחלט אפשר , והסכנות אותן סכנות בדיוק חוץ מהסכנה שייפול עליך גם משהו במשקל 75-100 קילו , והמהירות בירידה אותה מהירות , ואין פחד לסוע גם הרבב יותר מ 25 , בדיוק כמו באופנוע זה רק מיומנות נרכשת , ומי שעושה אנדורו לא לובש דפוקותי … זה יותר קטע של קרוס קאונטרי/ מרתון
ןאופנוענים של 110 קילו שאשכרה זה עוזר להם ללחוץ על האחורי בעלייה טכנית זה גם מצחיק
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני אדבר עם אחד המנהלים של פולגז'יעבירו את השרשור הזה לשם.
וואוו. תודה על השיתוף! מאוד מעניין ורלוונטי. עושים לזה טסט רגיל?
סרטון יפה בנושא משיק - רכיבת שבילים על אופנוע חשמלי, מה שבטח רלוונטי להרבה מחברי הפורום שגרים במושבים וקיבוצים.
https://www.youtube.com/watch?v=8TyXNeQnzn4
גם זה וגם טרקטורונים חשמליים נראה כיף מאד, רק חבל שאף חברה רצינית לא מתעסקת בזה ולכן אנו נותרים עם תוצרת סינית שבד"כ דורשת שפצורים כדי להביא אותה לרמת אמינות וביצועים סבירה.
מוני אורבך
31-07-23, 11:27
זהו אופנוע לכל דבר, עם ביטוח וטסט שנתי.
הוא יכול לנסוע על הכביש באופן חוקי.
אם לא היתי כל כך מפחד מהכביש, יתכן שאפילו היתי משתמש בו להתנידות יום יומית.
בעיר הוא מצוין. מאוד זריז וקל עם מתלים מצוינים ומנוע חזק.
הד, אני חושב שאתה לא רואה את כל התמונה הביטוחית.
נזק הוא לא רק מה שקורא לך, אלא מה שעלול להגרם לצד שלישי באשמתך.
לדוגמא אם דרסת אדם, אתה חשוף לתביעות.
וגם אם הנזק הוא רק לך, אתה ממש לא מקבל פיצוי.
נכון, יתקנו אותך בבית החולים, אבל לא תקבל שום פיצוי על התאונה כתוצאה מאובדן כושר עבודה ועוד.
בדוק טוב טוב את ביטוח הבריאות שלך..
כמה טוב המנוע של האופנוע החשמלי בולם בירידות כאשר אין הילוכים? ואיך שולטים על המהירות בירידה?
מוני אורבך
31-07-23, 13:13
בלימת מנוע באופנוע חשמלי נקראת רגנרציה. ניתו לבחור עד כמה תהיה רגנרציה.
יש חמש רמות, כאשר רמה 1 היא בכלל לא ורמה חמש יש בלימה של משהו שהוא קצת יותר ממנוע דו"פ.
כמובן שרגנרציה עוזרת מאוד בהגדלת הטווח. היא מכניסה אנרגיה לסוללה.
אני נוסע תמיד במצב 5, ודי מרוצה מהבלימה.
כמובן שניתן לבלום כרגיל עם הברקס הקידמי ו\או האחורי כמו בכל אופנוע.
באופן כללי ניתן לשחק עם הרבה פרמטרים באולטרה דרך המסך והכפתורים שלו.
כך ניתן לבצע קסטומציה מיטבית למה שמתאים לך, וכן מה שמתאים לשטח שאתה רוכב בו.
הרגנרציה נכנסת לפעולה כשהמצערת במצב 0 או שמופעלת גם או רק בלחיצה על הבלם?
מוני אורבך
31-07-23, 13:34
גם כאן יש אפשרות לבחור.
יש שני מודים לרגנרציה, שיוט ובעצירה.
בשיוט אם אתה מפסיק את המצערת אתה יכול לקבוע עד כמה הרגנרציה תופעל.
וזאת כמובן מבלי שהופעלו הברקסים כלל.
שווה ערך למצב בו אתה נוסע על מרובע ועוזב מצערת, ובלימת המנוע עוצרת אותך.
במצב עצירה, אתה קובע כמה רגנרציה תהיה מרגע שלחצת על הברקס.
למעשה מספיק שהמתגים של הברקס הופעלו (ללא עצירה אמיתית) והרגנרציה כבר נכנסת לפעולה.
יש עוד מודים שונים ומשונים של הפעלה, כמו עד כמה רגיש אתה רוצה את המצערת, עד כמה בקרת האחיזה רגישה ועוד
גן עדן למשוגעי הטכנולוגיה, ממש איפון על שני גלגלים (-:
מוני תוכל לפרט קצת על בקרת האחיזה?
כמה היא מורגשת, האם שימושית בעליות דרדרתיות או בבוץ?
Sent from my HD1903 using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
31-07-23, 13:54
בטרקטורון החשמלי בלימת המנוע הפריעה לי מאוד וביטלתי אותה ע"י התחברות עם הלפטופ לבקר.
זה גם היה לא לינארי ביחס למצב ידית הבלם, כי האינדיקציה למצב הידית היא בינארית במקום אנלוגית (בניגוד למה שיש במכונית), וגם גרם לזנב לברוח לצדדים בירידה מדורדרת או בוצית, תלולה עם טיפה שפ"צ.
באפליקציות כאלה התרומה לסוללה היא כל כך זניחה (זה לא שאתה יורד מערד לסדום ומרוויח בדרך חמישה אחוז. כאן במקרה הטוב אתה יורד כמה שניות. ) , שלדעתי עדיף לוותר עליה ולהישאר בבקרה מוחלטת על עוצמת הבלימה.
לפחות יש לך באופנוע כפתור מצבים.
מוני אורבך
31-07-23, 14:41
אני דווקא אוהב את בלימת המנוע בירידות.
אבל כל זה נשלט בקלות דרך המסך של האופנוע.
אפשר בקלות לשנות אפילו בשטח.
בקרת האחיזה היא משמעותית ומורגשת.
בבוץ או עליות עם הרבה דרדרת אני אוהב להשתמש בה.
דווקא בעליות תלולות אבל לא כל כך דרדרתיות היא מפריעה.
אתה עולה את העליה ואז באזור הכי תלול בקרת האחיזה משום מה מתערבת ועוצרת לך את כל התנופה.
אז בסורון דווקא חשבו על זה. לבקרת האחיזה יש שלוש רמת של רגישות.
ואם זה לא מספיק, יש לך כפתור יעודי שעם אתה לוחץ עליו הבקרה מופעלת באופן זמני עד שאתה עוזב.
כמו שאמרתי איפון על שני גלגלים.. לטובה ולרעה.
יש גם אופציה לשלושה מצבי כוח, חסכוני, יומיומי וספורטיבי.
בספורט צריך מאוד להיזהר, אפשר לעשות וילי בקלות (כמו שגיליתי בדרך הקשה).
כמובן שתמיד יש אפשרות פשוט לבטל הכל ולסמוך על עצמך.
חלק ממה שרשמת נכון וחלק לא ונראה לי מחוסר ידיעה
נכון שאופניים חשמליים מוגבלים בעלייה, ושהטווח מוגבל , והמהירות במישור מוגבלת ( אם כי תמיד אפשר לדווש יותר מהר מהמגבלה …)
אבל אי אפשר לעלות בכח חשמלי מלא , אין דבר כזה ( אלא אם כן ביטלת את הגבלה ואז בדיוק כמו אופנוע הן לא מוגבלות בעלייה) , ואם יש לך ביטוח בריאות/ אכ״ע/ חיים רגיל אז אתה מבוטח באותה מידה בדיוק, ומיגון מלא בהחלט אפשר , והסכנות אותן סכנות בדיוק חוץ מהסכנה שייפול עליך גם משהו במשקל 75-100 קילו , והמהירות בירידה אותה מהירות , ואין פחד לסוע גם הרבב יותר מ 25 , בדיוק כמו באופנוע זה רק מיומנות נרכשת , ומי שעושה אנדורו לא לובש דפוקותי … זה יותר קטע של קרוס קאונטרי/ מרתון
ןאופנוענים של 110 קילו שאשכרה זה עוזר להם ללחוץ על האחורי בעלייה טכנית זה גם מצחיק
Sent from my iPhone using Tapatalk
בעוונותי אני רוכב הרבה על אופני הרים מכניים אבל בקבוצה ישנם חשמלוקים רבים וצברתי לא מעט שעות גם על אופנים חשמלים.
ההשוואה בין האופנוע החשמלי לאופניים חשמלים שגויה, אלו חיות שונות
אופניים חשמלים נותנים חוויה דומה לאופניים מכניים אבל עם היכולת לכבוש עליות קשות ולחייך תוך כדי ובסוף , וטיולים ארוכים במיוחד ורגישות פחותה לחום, אך עדיין זו לא אותה תחושת פיצוץ כאשר עולים עלייה קשה באופנוע אינדורו.
באופנים לא נדרשת עגלה, זה יתרון.
האופנוע החשמלי שמוני הציג כאן מאוד מעניין וגם לא עולה הרבה יותר מאופנים חשמליים טובים וביטוח החובה סביר.
אישית הייתי מוכן שישמין מעט לטובת טווח גדול יותר.
אולי יום אחד
וואוו מוני, מה עשית? אני לגמרי שוכנעתי שזה מה שאני צריך בחיים :)
https://www.youtube.com/watch?v=Uq-MdkygTww&ab_channel=DifferentSpokesTV
איזה רשיון נהיגה נדרש עליו? איזו דרגה?
לקטנוע עד 50 או 125 לנהג רכב פרטי יש הקלות, תופס גם כאן?
Sent from my iPhone using Tapatalk
מוני רכבת כבר בחום כבד איתו?
איך מערכת הקירור מתפקדת, האם יש ירידה בביצועים ו\או צורך לתת לו להתקרר?
כמו כן, באיזה אחוז טעינה (SOC) מתחילה ירידה מוחשית בביצועים, אם בכלל?
חייב להגיד שאני המום מהטווח.. 80ק"מ אמיתיים? לרכיבת חובבים איזראלי הארד אנדורו סטייל?
אני עוקב באדיקות אחרי אופנוע מוטוקרוס חשמלי חדש מחברה שוודית (אם כי מיוצר בספרד) בשם סטארק ווארג.
מדובר בשפיץ של הטכנולוגיה עם סוללה, מנוע, שלדה ומתלים מהשורה הראשונה ומחיר בהתאם.
עם סוללה של 6KWH הוא שוקל 120ק"ג. כבד יחסית אבל רוב המשקל ממוקם נמוך מאוד בשלדה.
כאמור מוטוקרוסר אבל ניתן להזמין אותו בתצורת אנדורו עם גלגל 18" וקיק סטנד.
כמובן הפרמטרים של המנוע ברי כיוונון ומתלים תמיד אפשר לשסתם מחדש לשם רכיבת אנדורו.
הבעיה שדיווחים ראשוניים מדברים על טווח אנדורו של 40-50 ק"מ.. גבולי מדי עבורי.
אני תוהה מה הסינים האלה בסורון יודעים שהשוודים לא? הבדל המשקלים (כולל הרוכב וציודו) לא יכולים להסביר את הפער.
אולי אופי הרכיבה בארץ (איטי, רוב הזמן המצערת בשליש מהלך והרבה עצירות קצרות) הוא זה שעושה את ההבדל, כלומר גם הסטארק בידיים כמו שלי פתאום יקבל עוד 20 ק"מ טווח.
מוני אורבך
31-07-23, 16:37
כמו שכבר כתבתי, אני רוכב soft enduro וזה ממש לא אותו הדבר כמו hard enduro
מה שזה אומר סיגלים צפופים או זורמים, אבל לא "גני סלעים"
אני גם לא רוכב לתחרות, אלא לכיף שלי, ויש כאן הבדל גדול מאוד !
מדווחים ברשת של אנשים שהתחרו על האולטרה בקצב תחרותי hard enduro הם מדברים על כ 40 קילומטר טווח.
ראיתי את הסרטונים שלהם, הם נותנים בראש. נסיעה על sport כל הזמן האצות האטות חדות, קפיצות על סלעים.
זה ממש לא מה שאני עושה. אני מתאר לעצמי שמכאן נובע ההבדל בטווח.
יותר האצות פחות טווח..
לגבי ה ווארג, זו חיה אחרת לגמרי.
הם מכוונים למוטוקרוס עם מנוע סופר חזק וביצועי על. שם המשקל פחות חשוב, 120 קילו לאופנוע כזה זה מצוין.
אני לא שם, ונראה לי שגם האולטרה ממש לא מכוון לשם. הוא הרבה יותר זול קל והיעוד שלו הוא נסיעת trail
אם כבר אתה רוצה השוואה תפוחים לתפוחים תשווה ל storm bee
יוצא לי לנסוע בחום גבוה (35 ומעלה) כל הזמן, אנחנו בקיץ )-:
לא מרגיש הבדל בטווח או בחוזק המנוע.
המנוע או הסוללה אף פעם לא התחממו לי, לא למגע יד ולא לפי מד הטמפרטורה שיש על האופנוע.
אף פעם לא הגעתי ל 10% סוללה, שם האופנוע אמור לעבור ל limp mode
כן הגעתי ל 30%. לא היתה שום בעיה של כוח מנוע.
לגבי הרישוי, לפי היבואן צריך רשיון A2 אופנוע
מוני תודה רבה על השיתוף!
אני רוכב עם אשתי שמעדיפה בעיקר רכיבה רגועה בשבילים או סינגלים קלים ("סגנון חנן"), לגברת במידות 150 ס"מ/45 ק"ג לא מצאנו שום אופנוע אנדורו/דו"ש ראוי שהיא יכולה להרים במקרה הצורך, ויש צורך.. (שילוב של הגובה שלה ותוואי הדרך/העצירות האופנוע נופל לא פעם)
התפשרנו על ajp pr3 ששוקל 90 ק"ג בגובה מושב של 87 ס"מ והוא נחמד מאוד למתחילים אבל סה"כ די עגלה ודי מוגבל ביכולות.
נראה שהאולטרה ביי יתאים לה בול.
אז.. מישהו מרים את הכפפה של רכישה קבוצתית? [emoji848]
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
כל פעם מצחיק אותי מחדש רוכבי האופנים בעלי כרסי הבירה עם תלבושת דפוק אותי.
הם עולים עם כוח חשמלי מלא, לא מוצאים טיפת אנרגיה. עד הסינגל שיוריד אותם בלי צורך להשקיע טיפת אנרגיה.
ולזה הם קוראים כושר ?!
.
זה לא כושר.
זה הנאה מסינגלים בירידה.
בזמנו, כשרכבתי סינגלים בדרום, כושר לא עניין אותי.
הוא היה נלווה לעיסוק.
הייתי מטפס חצי שעה רצוף בשביל 7דק׳ של שכרון בירידה מהירה חזרה.
מהירה זה גם 50+ קמש בקטעים משובשים בירידה, כולל ריחוף מעל מדרגות בדרך.
הכי מהיר שמדדתי בשטח היה 76קמש במורד צין..
לא סינגל אבל משכר.
האולטרה הוא אכן הרבה יותר אופנוע אינדורו מאופנים חשמליות.
בכל פעם מצחיק אותי מחדש רוכבי האופנים בעלי כרסי הבירה עם תלבושת דפוק אותי.
הם עולים עם כוח חשמלי מלא, לא מוצאים טיפת אנרגיה. עד הסינגל שיוריד אותם בלי צורך להשקיע טיפת אנרגיה.
ולזה הם קוראים כושר ?!
והטווח שלך יותר קצר (אלא אם כן אתה מדווש רוב הזמן)
.
שמע, אתה פשוט טועה ומטעה לגבי אופני הרים חשמליים (להבדיל מאופניים חשמליים עירונים), חייבים לדווש, כן עובדים (פחות מאופניים מכניים אבל עדיין עובדים), אבל לא מגיעים לדופק מוגזם ולא בריא, בסהכ בהחלט פעילות בריאה ומומלצת אירובית שגם דורשת מיומנות רכיבה ומאפשרת את הכיף בסינגלים, לפי הציטוט שלך אפשר לחשוב שמי שרוכב אופניים בחו״ל בבייקפארק או במנרה ועולה ברכבלים אינו עובד, ולא כך הוא, פשוט מספיק יותר ירידות טכניות.
.
בנוסף מאפשרת לרוכבים שהתבגרו ונחלשו או מסיבות אחרות להמשיך ולרכב עם החברה שלהם שעדיין בכושר ולצאת לטיולים ארוכים במדבר ובהרים, בחבורה עמה אני רוב המבוגרים ממני עברו לחשמליים.
כל זה לא בסתירה מההתלהבות שלי מהצעצוע החדש שלך שמפתה אותי לחזור לאופנוע שטח.
לדעתי הסינים פשוט משקרים בטווח והשוודים פחות...
מוני תוכל להסביר מה גורם למתלים להתנהג לא טוב מעל 50 קמש? זה עניין של כיול רך מדי או גאומטריה או משהו אחר?
מוני אורבך
02-08-23, 11:40
אני מדווח מנסיון אישי, לא מהנתונים של היצרן.
יש בדיקת טווח של יוטיובר מאוד אמין (שבודק את כל החשמליים לא רק סורון)
הוא הגיע ל 40 קילומטר ב single track במצב S (והוא נותן בראש, מהירות של תחרות)
73 קילומטר בדרך עפר מישורית במהירות קבועה של 60 קמש מצב E
30 קילומטר במסלול מוטרקרוס מצב S.
בכל המצבים הללו הרגנרציה לא עבדה.
הוא בדק את הסוללה מ 100% ל 10%
https://www.youtube.com/watch?v=GF2q3tM9yuM&t=11s&ab_channel=ElectricCycleRider
אני הגעתי כאמור לתוצאות יותר טובות. 60 קילומטר של בעיקר single track וכ 20% דרכי עפר מצב D
עם רגנרציה מלאה.
הביאו אותי מ 100% ל - 40% בסוללה
מוני תוכל להסביר מה גורם למתלים להתנהג לא טוב מעל 50 קמש? זה עניין של כיול רך מדי או גאומטריה או משהו אחר?
א. כעת החתימה שלך ברורה יותר
ב. ב- KSP מוכרים מקשי רווח למקלדת במחירי סוף שנה
מוני אורבך
02-08-23, 11:53
מהלך המתלה של האולטרה 25 סנטימטר שזה לא רע.
למשקל שלי (73 קילו עם ציוד מיגון מלא) הם לא נסגרים, ומספקים את הסחורה גם במהירות גבוהה.
הבעיה היא שהאופנוע שוקל כל כך מעט והמסגרת שלו כל כך קטנה.
כמו כן אין לו את האינרציה שיש לאופנוע מרובע.לכן הוא פחות יציב.
את אותה תופעה היתה לי עם הבטא איקסטרינר.
אופנוע במשקל נמוך, מסגרת קטנה, ואנרציה יחסית קטנה.
סך הכל נסע לא רע במהירות גבוהה, אבל אי אפשר להשוות אותו לאופנועי אינדורו מרובעים בגודל מלא.
לשם השוואה, ההסקי 350 מרובע שברשותי, יכול לנסוע הרבה יותר מהר באותו השטח.
אם באולטרה הנסיעה במסלול ב 50 או 60 קמש מתחיל להראות לי לא כל כך יציב, והאופנוע קופץ לכל הכיוונים.
בהסקי אני נוסע ב 80 -90 (ויותר) באותו המסלול, בלי להרגיש בכלל. בורות נבלעים כאלו לא היו שם.
המצב מתהפך כמובן כאשר מגיעים לסינגל צפוף. שם האולטרה מרגיש בבית בזמן שההסקי מרגיש כמו פיל.
אין מה לעשות, אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.
אם נסיעה במהירות גבוהה יותר מענין אותך, כדאי שתתענין ב storm bee
אני מדווח מנסיון אישי, לא מהנתונים של היצרן.
יש בדיקת טווח של יוטיובר מאוד אמין (שבודק את כל החשמליים לא רק סורון)
הוא הגיע ל 40 קילומטר ב single track במצב S (והוא נותן בראש, מהירות של תחרות)
73 קילומטר בדרך עפר מישורית במהירות קבועה של 60 קמש מצב E
30 קילומטר במסלול מוטרקרוס מצב S.
בכל המצבים הללו הרגנרציה לא עבדה.
הוא בדק את הסוללה מ 100% ל 10%
https://www.youtube.com/watch?v=GF2q3tM9yuM&t=11s&ab_channel=ElectricCycleRider
אני הגעתי כאמור לתוצאות יותר טובות. 60 קילומטר של בעיקר single track וכ 20% דרכי עפר מצב D
עם רגנרציה מלאה.
הביאו אותי מ 100% ל - 40% בסוללה
אני עד כדי כך לא מאמין לסינים שאני לא בטוח שמספר הק"מ שמודד הספידומטר הוא נכון... ;) וגם לא למד שמראה כמה נשאר בסוללה. בייחוד אם לא בדקו עד ה "0" כי רק הוא מדוייק כשהאופנוע לא נוסע יותר.
מוני אורבך
02-08-23, 12:59
היוטיובר מדד עם GPS.
מעבר לזה אתה יכול לקחת נסיעת מבחן ולנסות בעצמך..
אל תשכח לדווח תוצאות
אני נשאר בינתיים עם הבנזין כי גם הטווח המוצהר, אם הוא אמיתי, לא מספיק לי.
א. כעת החתימה שלך ברורה יותר
ב. ב- KSP מוכרים מקשי רווח למקלדת במחירי סוף שנה
קצת רקע: אני מגיב בדכ בעזרת טלפון ודפדפן ספארי.
זה העניין:
בכל פעם שאני מגיב לשרשור ההודעה יוצאת בג'יבריש מעורבל שאח"כ צריך לערוך ולהפוך בחזרה בעזרת מתורגמן אינטרנטי שהופך כל 'נ' ל'*ז' או משהו בסגנון, ואז גם את זה אני נאלץ להעתיק לוורד ולעשות חיפוש והחלפה. זה מתיש, בטח באוגוסט.
הפעם באתי להתחכם וכתבתי באפליקצית הפתקים הודעה יפה מרווחת למשעי שאותה תכננתי להעתיק לדף האתר. השכר שקיבלתי על הגדלת הראש הוא הודעה ללא רווחים.
פרנסי האתר, לטיפולכם אודה. תזכורת קלה, אני יודע למקם את כלי הרכב של מספר לא זניח מכם בחניות הביתיות באיזורי חיוג 04 ו-03 :)
רני תתקין tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
מוני אורבך
03-08-23, 09:43
נשאלת השאלה, מה טווח מספיק ל hard endure ?
עבורי 40 קילומטר זה יותר ממספק.
המשחקים האלו בשטח טכני קשה עולים בהרבה אנרגיה, אחרי שעתים שלוש אתה ממצה.
כך זה אצלי בכל אופן.
trail זה כבר סיפור אחר לגמרי, שם כתלות בתמהיל 80 קילומטר יכולים להיות גבוליים.
בשביל זה יש לי את ההסקי (-:
הרכיבות שלנו בשנים האחרונות נעות בין 25 ל60 קמ.
כמובן משנעים את האופנועים עם עגלות, ואנחנו לא בקטע של טיולי מדבר או טיולים בכלל.
השאלה אם האולטרה בי באמת מתאים למגוון סוגי השטח שיש במרכז.
מה קורה למשל בסינגלים עתירי אבנים של הילוך שלישי, האופנוע מאבד את זה?
התפנקנו עד עכשיו עם אופנועי אנדורו שעושים הכל טוב באופן מדהים..
Sent from my HD1903 using Tapatalk
מוני אורבך
03-08-23, 11:53
כאמור, אני לא נכנס ל"גני סלעים" שם כל טעות עלולה להסתים בפגיעה גופנית.
סינגל סלעי עם מדרגות אבן אין בעיה, אולי אפילו יותר קל.
זאת היות ולא צריך להתעסק כל הזמן עם קלץ.
עבירות קיצונית סגנון גראם גרביס, לא נראה לי.
אבל אני לא רוכב בעבירות, אז קשה לי לשפוט.
אולי תביא סרטון של משהו קשה אופיני שאתם עושים במרכז.
אני לא רכבתי אף פעם במרכז, רק בצפון.
מגרש המשחקים הביתי שלי הוא יער משמר העמק, מגידו, רמות מנשה.
מכיר גם את הסינגלים על הכרמל.
אנחנו פחות מצלמים, בכל זאת לא דור האינסטוש או מה שזה לא יהיה עכשיו.
דווקא לא שאלתי על קטעים של הילוך ראשון. מניח שהאולטרא מדהים במדרגות, פיבוטים ושאר ירקות מבית מדרשו של המרן ג'ארוויס.
אני שואל על אנדורו יותר קלאסי, כשהמהירות עולה כשהמתלים והשילדה באמת מתחילים לעבוד.
אבל יאללה, לא לומדים רכיבה בהתכתבות, הצעד הבא רכיבת מבחן.
מוני אורבך
03-08-23, 15:26
כמו שכבר כתבתי, עד 50 קמש סביר בהחלט.
מעל, מתחיל להיות פחות נעים
בסנגלים זורמים, הוא בסדר גמור.
במרוצי מדבר, לא הכלי המתאים.
גם מבחינת הסוללה, היא מתחילה לרדת מהר כאשר עוברים את החמשים.
כעקרון, אם 40 אחוז ויותר מהרכיבה שלך היא במהירות מעל חמישים קמש
כנראה שהאולטרה לא בשבילך.
התחילו לספק אופנועי סטארק וארג ללקוחות, ואיתם מגיעות חוות הדעת. עושה רושם שתעשיית האופנועים המסורתית הולכת לקבל את רגע הטסלה שלה. האופנוע השוודי שוקל 118 קילו, עם הספק של עד 80 סוסים, להבנתי משהו כמו 30 אחוז יותר מאופנוע שטח מירוץ רשמי. גם ברמת המוצר נראה חיה אחרת, חומרים מרוכבים, גימור יפה, ממשק באמצעות מסך שהוא גם טלפון (גימיק מעניין) ובכללי נראה מדהים. מעניין לראות לאן הסיפור הזה ילך, היפנים והאוסטרים עוד עלולים לגמור כמו מצ'לס, נורטון וBSA. להנאתכם סרטון לדוגמא, לא חסר חומר למתעניינים. המחיר? להבנתי גם סביב 20-30 אחוז יותר ממוטוקרוס יפני.
https://www.youtube.com/watch?v=gT_GYn8mJ3c&pp=ygUKc3RhcmsgdmFyZw%3D%3D
מוני אורבך
13-08-23, 08:09
הסטארק הוא בהחלט אופנוע מענין, ויתן פייט חזק לאופנועי האינדורו המסורתיים.
הוא חזק מאוד וקל מאוד שזה שילוב מנצח.
יש לו רכבים מאוד איכותיים, מה שמבטיח בצועים מעולים.
הבעיה היחידה שלו שהוא מאוד מאוד יקר. 13K$ בחול.
בארץ זה קרוב לוודאי יתורגם ל 90 אלף שח ויותר..
מבחינת טווח נראה לי שהוא באותו סדר גודל כמו הסורון אולטרה או הסטורם.
הבעיה שעדין שום יבואן לא מיבא אותו לארץ, ולא ברור אם תהיה לו גירסה עם לוחית צהובה.
כך שמבחיתנו הוא עדין חידה אם בכלל יגיע לארץ.
התחילו לספק אופנועי סטארק וארג ללקוחות, ואיתם מגיעות חוות הדעת. עושה רושם שתעשיית האופנועים המסורתית הולכת לקבל את רגע הטסלה שלה. האופנוע השוודי שוקל 118 קילו, עם הספק של עד 80 סוסים, להבנתי משהו כמו 30 אחוז יותר מאופנוע שטח מירוץ רשמי. גם ברמת המוצר נראה חיה אחרת, חומרים מרוכבים, גימור יפה, ממשק באמצעות מסך שהוא גם טלפון (גימיק מעניין) ובכללי נראה מדהים. מעניין לראות לאן הסיפור הזה ילך, היפנים והאוסטרים עוד עלולים לגמור כמו מצ'לס, נורטון וBSA. להנאתכם סרטון לדוגמא, לא חסר חומר למתעניינים. המחיר? להבנתי גם סביב 20-30 אחוז יותר ממוטוקרוס יפני.
https://www.youtube.com/watch?v=gT_GYn8mJ3c&pp=ygUKc3RhcmsgdmFyZw%3D%3D
אותו בוחן, נוף ומתאר רכיבה קצת יותר לטעמי בכל אופן:
https://www.youtube.com/watch?v=xzNeH9-5pfA&ab_channel=ElectricCycleRider
הלכתי לראות במה דברים אמורים .. מצאתי אחד שנראה כמו 50 סמ'ק של פעם
עכשיו נשאר רק להסביר למפקדת שזה אופניים חשמליים שרק נראים כמו אופנוע ..
המחיר פה אגב 19000 ש'ח
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230813/3c8b6db492b8967fe138c467cb1c713b.jpg
Sent from my DN2103 using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
13-08-23, 16:13
אני בטוח אשמע קצת ילדותי, אבל פאקאיט, לא הייתי רוצה שא/נשים שמכירים/ות אותי יראו אותי על דבר כזה, גיבור בשטח ככל שיהיה, לפחות לא עם ביגוד רכיבה של אופנועים.
אני בטוח אשמע קצת ילדותי, אבל פאקאיט, לא הייתי רוצה שא/נשים שמכירים/ות אותי יראו אותי על דבר כזה, גיבור בשטח ככל שיהיהפאקאיט, זה בדיוק איך שאני תמיד הרגשתי לגבי לנדרוברים!
אני בטוח אשמע קצת ילדותי, אבל פאקאיט, לא הייתי רוצה שא/נשים שמכירים/ות אותי יראו אותי על דבר כזה, גיבור בשטח ככל שיהיה, לפחות לא עם ביגוד רכיבה של אופנועים.
כמו הסמוראי, כמו הדאסטר, כמו המכוניות החשמליות בכלל והסיניות בפרט - אם האיכות והביצועים שם, בסוף מפסיקים להסתכל עקום ומבינים שזה מוצר רציני ואז גם התדמית משתנה.
חנן-ג'יפולוג
13-08-23, 16:42
אתה מכליל. הסטארק כן נראה כמו אופנוע.
התכוונתי לסורון באופן ספציפי. בכל הדוגמאות שציינתי הסתכלו בהתחלה בעין עקומה ולאחר מכן כבר לקחו ברצינות. אני עוד זוכר שנים שלנסוע באופני הרים בשטח היה נראה לאנשים מעשה הזוי (תחילת שנות התשעים) שלא לדבר על הזמן שלקח לאנשים לקבל רוכבי אופניים עם טייץ. היום זה נראה טבעי לגמרי.
עריכה - מעבר לזה, אני לא מהתחום אבל להבנתי זה גם היחס שפעם היו מקבלים רוכבים שרוכבים על 125 או 250 מהרוכבים שהתרגלו ל620, XR, DR וכו
חנן-ג'יפולוג
13-08-23, 17:01
...הזמן שלקח לאנשים לקבל רוכבי אופניים עם טייץ. היום זה נראה טבעי לגמרי.
עריכה - מעבר לזה, אני לא מהתחום אבל להבנתי זה גם היחס שפעם היו מקבלים רוכבים שרוכבים על 125 או 250 מהרוכבים שהתרגלו ל620, XR, DR וכו
עכשיו הרגת אותי, אבל אני מודה שאני כבר לא בעניינים. זה השתנה מאז?
ממתי לרכוב עם טייץ נהיה משהו שמתקבל בהבנה ע"י הסביבה?
ובכלל,.איך אדם מאמין יכול להשלים עם רכיבה על משהו שאין לו מנוע?
שהרי אם הקדוש ברוך הוא היה חפץ שנדווש, לא היה ממציא את המנוע.
הלכתי לראות במה דברים אמורים .. מצאתי אחד שנראה כמו 50 סמ'ק של פעם
עכשיו נשאר רק להסביר למפקדת שזה אופניים חשמליים שרק נראים כמו אופנוע ..
המחיר פה אגב 19000 ש'ח
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230813/3c8b6db492b8967fe138c467cb1c713b.jpg
Sent from my DN2103 using Tapatalk
מדליק!
צאו מהקופסא..
מקווה שניתן לנסיעה על מנשא אופנים שעל התפוח ואז בכלל קל לוגיסטית (יודע שיש מי שלוקח כבר כיום אופנוע שטח על תפוח רכב פרטי, מרגיש לי מוגזם)
בסופו של דבר לטעמי זה עניין של פרטנרים: ברכב/רייזר/אופניים חשמליים/אופניים מכניים.
ehudzeelim
13-08-23, 21:22
לצאת מהקופסה אמרת.. אם יש גרסת טריאל אפשר אולי על מנשא גג
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
עוד סרטון שימושי למתלבטים:
https://www.youtube.com/watch?v=pa9R-wqp1Zk
אני מניח שחלק ו מזהים לפחות חלק מהשלישיה (שנים מהם מוכרים לצופי מאט חילוץ שטח) שפתחה ערוץ יוטיוב חדש ומעלה מדי שבוע סרטון בנושא מסוים. הסרטונים לא לוקחים את עצמם ברצינות יותר מדי והם קולחים ומשעשעים.
בסרטון שבקישור הם "בודקים" אופנועי שטח חשמליים.
https://youtu.be/I9IhhRKE3Sw
https://www.youtube.com/watch?v=I9IhhRKE3Sw
נכתב מהנייד
מוני אורבך
12-09-23, 10:17
זה אשכרה סרטון של "איך לא לרכב על אופנועי שטח"
פשוט לא יודעים מהחיים שלהם..
אבל זה מה שמוכר אצל רד נק, אני לא יודע מהחיים שלי ובכל זאת "מצליח"
שיהיה להם לבריאות, מקנא בהם שהם יכולים להרשות לעצמם להיות כל כך דפוקים.
הנה העתיד: טעינת סטארק ווארג ע"י V2L של איוניק 5.
https://www.facebook.com/groups/950524495895871/permalink/1352788582336125/
חנן-ג'יפולוג
27-09-23, 22:13
https://youtu.be/vIdnS-vtRfM?si=1boH4NloF4m9HkzK
חדי האוזן ישמעו את המנוע ממשיך לרוץ אחרי שהאופנוע נעצר, וגם את ריץ' מאיץ את המנוע לפני שהוא מזנק.
יש שם פאקינג קלאץ' :eek:
חיפשתי על הדגם ברשת, וכן, יש לו גרסה אחת עם מצמד.
https://www.cyclenews.com/2022/05/article/electric-motion-trials-bikes-review/
boaz avrahami
28-09-23, 06:45
מזל שיש בסרטון ברקע עדר של דו״פ שיוצאים לרכיבה.
הצליל שלהם מכניס אנדרנלין בגוף בעוד שהצליל החשמלי ממש עושה הרגשה עצובה.
זה כמו לרכב על מברגה. מזעזע.
הראיתי לאישתי את הסרטון בלי מילים מיותרות מעבר לזה שמדובר באופנוע חשמלי.
זה הסתכם אחרי דקה של סרט ב:״אופנוע לקוקסינלים״.
וסליחה מבאי הקהילה…
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
חנן-ג'יפולוג
28-09-23, 07:27
איסתרא בלגינא קיש קיש קריא
מוני אורבך
28-09-23, 09:07
גם העגלונים לפני מאה שנה חשבו שהמכונית היא שטות.
סוס אתה אוהב, הוא חבר שלך ולא מתקלקל.
אתה מאכיל אתו בעשב, מה יותר פשוט מזה.
מכונית היא מסריחה ומתקלקלת, מי צריך אותה.
חנן, קלץ זה משהו מחויב המציאות לאופנוע טראיל, ועל כן הכניסו אותו כאופציה לאופנוע טריאל חשמלי.
אישית היתי שמח לקלץ ולשני הילוכים (אחד למהירויות נמוכות ואחד לגבוהות)
אבל זה ממש לא מתחיב בשימושים שלי.
בטוח לא על חשבון משקל, אמינות, וטווח. שלא לדבר על מחיר..
לסטארק וארג יש תוכנית מחשב מדמה גלגל תנופה של הבנזין.
לא יודע עד כמה זה טוב אבל אשמח לנסות
בכלל הוארג הוא אופנוע מאוד מענין, ויש מצב שהוא יעביר אותי סופית לרק חשמלי.
הבעיה שאף חברה עדין לא הודיע שהיא רוצה ליבא אותו לארץ.
טוב, נחכה בסבלנות.
חנן-ג'יפולוג
28-09-23, 10:00
אני חושד שמצמד כזה נועד לדור המדבר שצריך להסתגל למעבר. לא בטוח שמי שיגדל על טריאל חשמלי ירצה את המשקל העודף שכרוך בזה. יתכן שבכלל יהיה מדובר בכאילו קלאץ' שידמו כמה שורות קוד בבקרת המנוע, ויופעלו ע"י ידית "מצמד" שתחובר לפוטנציומטר בלבד.
אז עוד כמה שורות קוד ורמקול כדי לחולל סאונד מתאים שגם בועז ואשתו יוכלו להנות מאופנוע חשמלי :)
boaz avrahami
28-09-23, 11:18
מי שמזלזל באפקט הרעש של המוטוריקה שינסה לדמיין איפה יהיה הספורט המוטורי החשמלי.
היזם של הארועים האלו, לדעתי יחזיק את האיסטרה בלגינה.
זה כמו ללכת להופעה רק בלי הסאונד.
הסאונד נותן את רוב האפקט.
מוני, גם כיום יש מרוצי סוסים ובכלל זה ענפי ספורט נוספים עם סוסים כמו קפיצות ודראסאג׳.
המצאת המכונית רק הפכה את הסוס לנחות במובן הפונקציונלי. פה אין לי וויכוח איתך או עם חנן.
אגב, מסכים גם עם העניין שטריאל חייב קלאץ׳ גם עם המנוע חשמלי.
יש שם צורך בכח מתפרץ גבוה ובדיוק מושלם.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
חנן-ג'יפולוג
28-09-23, 11:23
כן, ומנוע ויברטור כמו שיש לי בתוך גלגל ההגה של האיוניק, שידמה בוכנה לא מאוזנת. שבועז יהנה גם מהרעידות. רק לעדכן בהזמנה איפה בדיוק אתה רוצה את התקנת הויברטור.
- - - Updated - - -
אגב, מסכים גם עם העניין שטריאל חייב קלאץ׳ גם עם המנוע חשמלי.
יש שם צורך בכח מתפרץ גבוה ובדיוק מושלם.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
את הכח המתפרץ המספק אני מאמין שכבר יש בחשמלי. רק צריך ידית מצמד מחוישנת שתשדר לבקר כמה ממנו אתה רוצה לזרוק לגלגל ואתה מסודר, בלי מצמד אמיתי מברזל.
חנן-ג'יפולוג
28-09-23, 11:42
מילה רצינית: כל עוד אנחנו משחקים בנדמה לי של אופנוענים, אנחנו יכולים להעדיף רעש שמושך בחורות, או קיקסטרטר של גברים, או סתם אופנועים כבדים וגדולים כי זה מה שעושה לנו את זה. כל אחד ומה שעושה לו נעים.
למקצוענים שרוצים לנצח תחרויות-הם יעדיפו את מה שעדיף פונקציונלית, ויוריד מהם מאמץ טכני ומנטלי. בטוח שהרעש של מנועי בנזין לא משפר ריכוז וגם לא המאמץ להשאיר אותם מונעים ובתחום הסל"ד הנכון. המצמדים לא ישארו. תבדקו אותי עוד חמש שנים.
boaz avrahami
28-09-23, 11:48
אתה מערבב בטיעונים שלך בין הספורט לבין הפונקציונליות של שימוש ברכב חשמלי ועל יתרונותיו. אין לי מחלוקת איתך על הפונקציונליות. כבודו ששל הרכב החשמלי לרבות אופנוע במקומו מונח. פונקציונלית.
אני מסתכל על זה מהמקום של התחביב. ההתלהבות.
אני מוצא באופנוע חשמלי משהו שלא יכול לגרום לאותה התלהבות כמו שגורם הרעש של המנוע סינגל רועש.
לרכב על אופנוע כזה כתחביב נראה לי שטוב לשונאי אופנועים ו/או ירוקים למינהם.
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
חנן-ג'יפולוג
28-09-23, 12:10
אני מציע לא להכניס אנשים למשבצות. אתה לגמרי יכול לומר מה עושה לך את זה ומה לא (למרות שאני לא בטוח שהתנסית כדי לומר) וזה הכי לגיטימי שיש.
יש כאן מספיק חברים בעלי חשמליות ולפחות חלקם יגיד לך שהרכב מהנה יותר מכל רכב ICE אחר שהיה להם, ולהכניס אותם למשבצת של שונאי מכוניות (או אופנועים לצורך הדיון) יהיה, איך נגיד את זה בעדינות? - לא מחובר.
כשלעצמי, אני לא עם אופנוע חשמלי, כי אין כזה שיענה על הצרכים שלי, אבל אני כן עם טרקטורון חשמלי, שהוא אטי, קטן ובעל יכולות חלשות בשטח- עקב הייעוד שלו כצעצוע ילדים, אבל בכל מה שקשור למנוע- אני מעדיף את זה בכל צורה על טרקטורון ICE. אם היה טרקטורון פול סייז חשמלי עם ביצועים (כולל טווח) זהים לשל אחד עם מנוע ICE, אין לי אפילו חצי ספק מה הייתי בוחר.
הייתי מוותר בשמחה רבה על הרעש, הויברציות, הביקורים בתחנות הדלק ובוודאי על התחזוקה שבאים עם מנוע בנזין.
המצמדים לא ישארו. תבדקו אותי עוד חמש שנים.
אני מהמר שישארו, לפחות בטריאל ובהארד אנדורו.
ידית המצמד מאפשרת שליטה טובה יותר בכוח שעובר אל הגלגל, מאשר ידית המצערת בלבד. עניין של ממשק אדם מכונה.
זה רלוונטי במצבים גבוליים של אחיזה, נניח טיפוס על משטחי סלע עם פודרה או בוץ עליהם.
בהארד אנדורו זה כלי חיוני, לא מאמין שיוותרו עליו.
מסכים שניתן להשיג את זה כנראה עם קלץ' אלקטרוני ולא מכני.
מוני אורבך
28-09-23, 15:01
בועז, אין לי ספק שישארו ICE עוד הרבה שנים.
ואנשים יחזיקו בהם מנוסטלגיה או פשוט כי הם משהו אחר או מכל סיבה אחרת.
וזה בסדר גמור, אין לי בעיה עם זה.
הבעיה שלי היא שמבטלים את אלו שאוהבים את המנוע החשמלי עם השקט שלו האמינות וכמות התחזוקה המזערית.
מבחינתי אופנוע חשמלי זו עוד אופציה מצוינת.
אישית אני לא אוהב רעש, גם לא של מנועי בנזין או דיזל.
ברגע שאתה מתרגל למנוע החשמלי השקט, פתאום אתה שומע את כל הניאנסים שהוא יכול לשדר לך בשקט..
אפשר בקלות לשמוע מנוע מועמס, מנוע בטורים גבוהים או נמוכים, גלגל מחליק או עם אחיזה, ועוד ועוד.
ים של נתונים והרגשה שפשוט הלכו לאיבוד עם הרעש של המנוע ICE.
בסרטון שמעתי המון ניאנסים (וגם חנן שמע) אבל בשקט בלי לצרוח בכל הכוחות כמו ה ICE.
חנן הקלץ מאפשר לך המון משחק עדין עם הכוח שבלעדיו קשה מאוד לעשות.
לדוגמא, מכת כוח אחת בבת אחת ואז הפסקת כול הכוח (דלתא בלשון המהנדסים)
זה משהו מאוד מאוד שימושי, בעיקר בשטח בלי אחיזה, בהנפת גלגל מדויקת ועוד ועוד.
בחשמלי אפשר לנסות לעשות אימולציה על ידי פתיחה וסגירה של המצערת בבת אחת.
אני לא הצלחתי לעשות זאת כמו שצריך, מכת כוח כן, בקלות, אבל סגירת הכוח בבת אחת בעיתי.
אולי אפשר לעשות זאת באמצעים אלקטרונים, "קלץ אלקטרוני"
זה ידרוש הרבה RND אבל אולי אפשר.
כמו כן אפקט "גלגל תנופה" הוא מאוד חשוב, יתכן וגם לו אפשר לעשות אימולציה.
מה שאי אפשר לעשות לו אימולציה הוא גיר, והוא חשוב להורדת הטורים של המנוע החשמלי במהירות נסיעה גבוהה.
זה יחסוך הרבה חשמל.
boaz avrahami
28-09-23, 15:15
לא ביטלתי אף אחד. זה שיש לי דעה שונה ונחרצת והיא שונה משלך או של חנן או שלמה לא אמורה להיות מחוץ ללגיטימי.
אמרתי רק שהצליל של החשמלי מזעזע ועצוב וזה כמו לרכב על מברגה.
מי שזה עושה לו את זה לבריאות.
אני לא מתווכח על הרבה יתרונות שיש לחשמלי אבל לספורט מוטורי זה נראה לי באופן אישי צלם בהיכל.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
לטיולים נראה לי שהייתי מעדיף את השקט...
אני רוכב שטח טירון(בן 50) רכשתי אולטרא לרכיבת שטח רגועה מסביב למושב בשרון. אני במשקל 80 קג' 169 האופנוע הולם בול את מידותיי מבחינת משקל וגובה וכרגע אני בשלב של למידת הכלי ומתן תחושת ביטחון לאחר שלא רכבתי המון שנים וכשרכבתי בצעירותי זה היה על בנדיט 400 ז"ל.
מעבר לאפשרויות הכיוונון האלקטרוני המגוון של שלל תגובות בלמים מצמד וכו' האופנוע מגיע עם אפשרות כיוון שיכוח ידני עילי סיבוב פרפר בורג בקלות במזלג הקידמי ובקפיץ המרכזי. כמו כן יש אפשרות נוספת לכיוונון על ידי סיבוב בורג בחלק התחתון של שני המשכחים. רציתי לדעת מתי מדוע למה ואיך יש 2 אפשרויות כיוונון עילי ותחתי ממה להתחיל לכוונן ומתי עוברים לתחתי.
מוני אורבך
17-10-23, 11:02
באולטרא כיוון הבולמים דומה כמו לכל אופנוע שטח רגיל
ראשית אתה צריך לכוון את ה sag שהוא כמה האופנוע יורד כאשר אתה עולה עליו.
יש הרבה סרטונים ברשת מזה SAG ואיך לכוון אותו. יש גם סרטון יעודי לאולטרה בי.
לאחר מכן אתה צריך לכוון את כמות השיכוך בדחיסה (חלק עליון) ושחרור (חלק תחתון) של הבולמים הקדמיים.
שוב יש הרבה מידע באינטרנט איך לעשות זאת ולמה.
מצרף קישור ליוטיוב של סרטון די טוב המתאר את התהליך:
https://www.youtube.com/watch?v=pYZuLMRQySE
הכיוונונים משתנים בהתאם למשקל שלך ואיזה סוג רכיבה אתה רוצה לעשות בעיקר (איטי מהיר אינדורו וכו)
כיף של אופנוע, תהנה.
מוני אורבך
24-07-24, 15:29
עדכון קל אחרי שנה וחצי ו 1600 קילומטר בשטח על האולטרה בי .
עדין מאוד מרוצה, עדין עושה את העבודה היטב.
האופנוע גילה אמינות גבוהה (טפו טפו).
אם היתה בעיה זה היה בגללי (שברתי את ידית הברקס)
לאחרונה התקנתי גלג"ש אחרוי 53 שינים במקום 47 המקורי.
המהירות הסופית כמובן ירדה בהרבה. אני עכשיו לא יכול לעבור את ה80 קמש.
לעומת זאת העבירות בשטח טכני קשה השתפרה פלאים.
אם פעם במהירויות מאוד אטיות ידית ה"גז" היתה מאוד קופצנית (במיוחד במצב S)
עכשיו אפשר לעשות הכל סופר מדויק.
ממש קשה לאבד אחיזה, אפילו אם ה TC לא מופעל.
עליות תלולות הפכו להיות לקלילות.
מעברי סלעים בלי שום בעיה.
ממליץ לחובבי עבירות קשה טכנית ואיטית.
אפילו הטווח השתפר במעט, כל עוד לא נוסעים מעל 40 קמש
מה הטווח בפועל?
Sent from my iPhone using Tapatalk
מוני אורבך
25-07-24, 10:30
במתכונת כמו שהוא עכשיו (פנמיות עבות 4 מילימטר ו צמיג אחורי רחב)
ועם גלגש 53
נסיעה שטח טכני קשה בשילוב קטעים מהירים של 60 קמש
אני מגיע ל 1% סוללה ל 1 קילומטר.
כלומר 80 קילומטר ללא בעיה.
טכנית אפשר להגיע ל 100 קילומטר, אבל אני ממש לא רוצה לרדת מתחת ל 10% סוללה.
שלא לדבר על 1%...
רוב הרכיבות שלי סביב ה 60 קילומטר ואני מגיע עם 40% סוללה בסיום הרכיבה.
תכלס, בזמן הרכיבה אני לא חושב יותר מדי על הסוללה, פשוט נוסע.
מבחינתי מספק בהחלט.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.