PDA

צפייה בגרסה מלאה : חשיבות מיגונים ברכיבה על אופנוע



מוני אורבך
22-06-23, 11:22
חנן, אם אין לך עד עכשיו, אז רוץ לקנות.
מגפים טובות, ממליץ על גרנה
מגן ברכים איכותי, לי יש של מותג הסקוורנה, ממליץ
מגן גוף צמוד, יש קשיח ורך, ושילוב של שניהם.
לא חיבים צבי צב, אבל הוא הכי מאוורר והכי מגן בשטח.
מעיל אדוונצר טוב אבל לא מגן מלא
צריך מיגון חזה, גב, מרפקים וכתפים.
אל תתפשר על פחות, אתה לא יכול לדעת מהיכן המכה תגיע.
ובגיל שלנו העצמות פריכות וההחלמה ארוכה (מנסיון כואב)
מיגון טוב יכול לשקול כשני קילו, ואם הוא רך הוא מאוד נוח.
מומלץ בחום ומנסיון.

קסדת שטח טובה וקלה, הים יש קסדות ממש טובות וממש קלות.
קסדה קלה שוקלת סביבות ה 1.2 קילו.
היא משפרת ברמות את הנוחות בשטח.
שקול גם מגן צוור, על אף שהדעות חלוקות לגבי היעילות שלו.

חליפת שטח, חולצת גרזי מנדפת ומכנסי רכיבה מתאימים למכנסים.
המיגון של היום זה ממש לא מה שהיה פעם, יש הכול ומכל טוב.
נוח מאוורר וגם ממגן.
צא מהראש שאני רוכב מעולה וותיק וזהיר.
לי זה לא יקרה....

אני עשיתי לפני שנה סיבוב קצר ולכן לא לבשתי מיגון צבי צב.
מעבר לפינה חיכה לי כלב שלא ראיתי אותו בכלל..
במהרות הליכה מהירה נכנסתי בו, עשיתי סלטה באוויר והתרסקתי על הקרקע
תוצאה שבר בעצם הבריח והשבתה של חודש.
מאז אני לא עולה על האופנוע בלי מיגון מלא, וכניסה למוד רכיבה.
ולא משנה כמה קצר הסיבוב...

כל העסק יעלה לא מעט (סביבות ה 4K) אבל במיגון ממש לא כדאי לחסוך

Asaf-a
15-07-23, 21:55
אני מקווה חנן שאתה רוכב עם מגפי שטח ומיגון גוף, לפחות ברכיים ומרפקים, במיוחד שאתה רוכב לבד בשטח.

יניב_ב
21-07-23, 23:43
אני התחלתי לרכוב בגיל מאוחר בשטח.
על wr400f ואחר כך על wr450f (החלפתי בעיקר בגלל הסטרטר).
זה לא יהיה נכון להגיד שאופנוע הוא לא כלי מסוכן אבל בשטח אתה בוחר את הסיכונים שאתה מוכן לקחת.
ההמלצה הכי טובה שאני יכול לתת זה לא לחסוך בשום מיגון גוף אפשרי, גם אם זה מציק להתלבש חצי שעה לפניי כל נסיעה.
היו לי כמה נפילות לא במהירות גבוהה אבל באחת מהם בירידת מדרגות בחורשן עם אופנוע בפעם הראשונה שרכבתי עליו ועוד לא כיוננתי אותו כמו שאני רגיל, ברחה לי הרגל מהברקס האחורי ומהפאניקה לחצתי על הברקס הקידמי בדיוק שהגלגל נחת מהמדרגה
האופנוע עשה סלטה לפנים ואני עפתי כמו סופרמן עם הידיים קדימה והמשכתי להיתחלק בשביל איזה חמש מטר שאני שומע את הסלעים דופקים את הקסדה.
הייתי ממוגן מלא, קמתי הרמתי את האגו הפגוע שיפשפתי את האבק, ויצאתי בלי שריטה.
האופנוע אגב חטף מכה שכופפה מיגון אלמיניום 3 מ"מ
והראדיאטור נדפק והחל לנזול.
חזר אבל בנסיעה כמו גיבור.

מוני אורבך
22-07-23, 08:46
מצטרף להמלצה החמה (תרתי משמע)
אל תחסוך במיגונים, זה הגוף שלך ולו אין תחליף.
גם אני זלזלתי פעם וזה עלה לי.
מיגון מקטין סיכונים (אבל הם עדין ישם)
נפילות שללא ניגון היו מסתימות במקרה הטוב מכה יבשה במקרה הרע שבר.
עם מיגון הפכו להיות ניעור אבק והרבה אדרנלין.
במיגונים מחיר ואיכות הולכים ביחד.
מיגון יקר יותר, מגן יותר טוב, והרבה יותר נוח.
מיגון ברמה טובה (כפפות, קסדה מגן צוור חליפת לחץ, מיגוני ברכים ומגפים כמובן)
יעלו לך סביבות 5 אלף. קצת יותר ממחיר מביטוח שנתי.
לי נראה ששוה מאוד את ההשקעה...

GodsFather
22-07-23, 10:29
מוני, למעלה רשמת 4, עכשיו עלית ל5 אלף...

למעט קסדה שתמיד מומלץ לקנות חדש או לרענן לכל היותר עד 5 שנים, כל שאר המרכיבים שצויינו כאן אפשר לקנות יד2 בלי בעיה ובפערי מחיר של חצי מההערכות המקוריות ולפעמים אפילו חינם כי אנשים מוסרים.
נכון, צריך קצת להיות ערניים על הלוחות/קבוצות אבל חנן כבר שם.

אם ראיתי נכון בתמונות של חנן, מגפיים כבר יש, זה אחד המרכיבים היותר יקרים.

העיקר שיהיה נוח, אחרת זה מפריע בריכוז ברכיבה עד כדי הסבת נזק לרוכב



Sent from my HD1903 using Tapatalk

מוני אורבך
22-07-23, 10:30
אז אם כבר חנן פתח שירשור יעודי לנושא מגוני גוף לרוכב אופנוע (תודה חנן)
אני אכתוב פה את המיגונים שלדעתי נדרשים + המלצות.

1. מגפי מוטוקרוס. חיבים שיהיו קשחים, עדיף את אלו עם ציר.
להעדיף מגפים עם פרופיל קטן, הרבה יותר קל להעביר הילוכים.
שני המותגים המובלים גרנה וסידי. אני נעדיף את הגרנה, בנוים לדעתי
מחומרים יותר טובים ויותר נוחים. יש לי כבר שנתים וחצי, מרוצה
2. מגני ברכים או בריסים. כאו הדעות חלוקות הם אפשר להסתפק במגני ברכיםאו צריך בריסים.
לדעתי כל מי שרוצה לעשות hard induro ואפילו מרוצי מדבר שלא לדבר מוטוקורס חיב בריסים.
יש לי בריסים של leat מאוד לא נעים להלבשה, אבל אחרי זה לא מרגשים אותם.
3. מגן גוף. יש הרבה סוגים. מחויב שיהיה מיגון על הגב חזה מרפקים כתפים. מה בדיוק תלוי מה רוכבים
ל hard induro חיבים חליפת לחץ עם כל המגנים. למי שעושה הרבה אינדורו עדיף חליפה עם חלקים קשחים.
אחרת יהיה הרבה בלי עם החליפה מסלעים (פחות נוח). לי יש של leat מצוין
4. מגן צוור - חשוב מאוד לדעתי וזה אחרי שעשיתי ווילי רע מאוד ונשכבתי על הגב.
5. הכי חשוב קסדה. חיבת להיות קלה (פחות מ1300 גרם) ועם תקנים מחיבים ומוכרים (אל תתפתו לקסדות זולות)
כמה שיותר מאווררת ומגנה. לי ישי של leat 6.5 מצוינת

יש גם חליפת לשטח אבל הם פחות קרטיות ויותר אביזר אפנה (על אף שצריך לוודא שהם נוחות ומאווררות)
ככלל כל הציוד צריך להיות כמה שיותר נושם. הבעיה ברכיבה היא תמיד חום לא קור.
גם באמצע החורף 10 מעלות לא זוכר שהיה לי קר.

אפשר לכתוב עוד הרבה מאוד על ציוד מיגון, אבל אסתפק בזה

לגבי ציוד יד 2 אני מאוד סקפטי, אבל ניתן למצוא ציוד במצב טוב שאנשים קנה והפסיקו לרכב.
קורא לא מעט.
מהנסיון שלי לרוב זה ציוד פחות איכותי. אבל אם אתה צד על הלוחות המודעות אולי אפשר.
אתה רוצה שהציוד יתאים לך בדיוק ולא בערך. ויש הרבה מידות. מגפים לא במידה או אפילו מגן ברכים קטן או גדול מדי
יכולים במקרה הטוב ליצור אי נוחות, במקרה הרע לפגיעה בזמן תאונה.

אשר למחירים.. הכל תלוי באיכות ובמה אתה קונה.
המינימם ההכרחי הוא קסדה ומגפים.
אחרי זה מגן ברכים, חלפת לחץ וכל השאר

איל מ
22-07-23, 11:29
הרוב המוחץ של מיגונים שהיו לי היו יד שניה, במצב מצוין, ושל מותגים מעולים. המון אנשים מגלים אחרי שתי רכיבות שזה לא בשבילם ומוכרים את הציוד.
הדבר היחיד שקניתי חדש היה קסדות ומגפיים. וגם במגפיים (אמנם כביש, אבל אני יושב על הלוחות, והמצב בשטח זהה) יש המון אנשים שמזמינים מאמזון ומגלים שהמידה לא מתאימה ומוכרים חדש בקופסא במחיר טוב.

מיכה100
22-07-23, 17:13
מצטרף להמלצות שמעלי לגבי חשיבות המיגונים, לא מדמיין לרכב בלי.
אני רוכב עם מגיני ברכיים 'רגילים' וללא מגן צוואר, ובינתיים שרדתי לספר.
פריט קטן נוסף הן תחתוני טייץ עם מיגוני צד רכים. בתור אחד שנופל לא מעט זה חסך לי הרבה סימנים כחולים שם.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

מוני אורבך
22-07-23, 17:57
לגבי ציוד יד שניה, לא פוסל.
לי היה חשוב הנוחות והטיב של הציוד.
ולא התחשק לי לרוץ בין אנשים לחפש את הציוד שמתאם ונוח לי.
מעבר לזה שקשה לי לדמין את עצמי לוקח חליפת לחץ שמשהוא אחר לבש, ולו פעם אחת.
אם כבר נכנסים לתחביב ומשלמים כול כך הרבה כסף לביטוח, כדאי גם להשקיע בעצמך ולקנות מגון אישי חדש.
אבל שוב כל אחד וכיסו...
העיקר להיות ממוגן.

מגן צוור נוסף אצלי רק לאחרונה, וזה בעקבות הווילי הלא מוצלח.
נכון הסיכוי שזה יקרה נמוך, אבל תאונה כזו היא קטלנית.
better safe then sorry
מה שכן כדאי מאוד לבדוק שהמגן צוואר מתאים לחלפת לחץ והקסדה.
אחרת זה ממש לא נוח.
בדיוק בגלל זה קניתי חליפת לחץ וקסדה ומגן צוואר של leat
הם מתכננים את המוצרים שלהם שהכול יתאים אחד לשני.
ואכן קניתי את המגן צוואר מהאינטרנט "על עיוור" לבשתי אותו וכמו קסם הוא התאים בול.
אני לובש אותו ומשם לא מרגיש כלל בקיומו, לא מגביל ראות או תנועת ראש, תענוג.
אפשרי להתאם מגן צוור לחליפה וקסדה מיצרנים שונים.
אבל אז חיבים לבדוק פיסית שהכול מתאים אחד לשני.

לגבי מרפד ירכים, חשבתי על זה אבל נראה לי מאוד חם.
יש ריפוד מובנה במכנסים, עד עכשיו לי זה הספיק.
שאלה למי שיש כזה, האם זה לא חם מדי?

מיכה100
22-07-23, 19:05
חם נורא בארץ, מה אני אגיד לך.
הדבר היחיד שיותר גרוע מלרכב בקיץ, זה לא לרכב בקיץ [emoji4].

Sent from my HD1903 using Tapatalk

GodsFather
22-07-23, 20:50
יש לי מגן טייץ כזה, לא מורגש הבדל בחום.

זה בכלל לקוח מעולם רוכבי האופניים, שם כל תוספת משפיעה משמעותית על ביצועים

Sent from my HD1903 using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
23-07-23, 07:02
כתבתי שלא אפריע אם תדברו על מיגון בשרשור נפרד. שיקרתי.

אנחנו מאוד מאוד גרועים בהערכת סיכונים. ממש חסרי מושג ירוק. ניזונים מהתרבות שבה אנחנו חיים, וממילות באז שרצות לידינו. מה שחם בתקשורת.
דוגמאות:
אדם רץ בטירוף לממ"ד בהישמע צבע אדום, ויוצא לאחר כמה דקות להירגע, עם סיגריה. אותו אחד גם מספר לי בזעזוע שאספרטיים מסוכן, כשהוא רואה אותי עם פפסי-מקס.
כמות הרוגים שנתית מטילים: חד ספרתית קטנה. מסיגריות: 8000. פפסי-מקס? מנסים כבר 50 שנים למצוא את האחד שמת מזה, ולא שלא מנסים.
אדם מרגיש ממש טוב עם עצמו, כשהוא נוסע עם כל המיגונים הקיימים, 20000ק"מ בשנה על הכבישים, או הארד אנדורו ו/או רכיבה בשטח במהירויות תלת-ספרתיות, אבל מזדעזע מהרעיון לנסוע ללא מיגון ברכיים ב25קמ"ש בשביל לבן. יש צורך לציין כמות הרוגים/נפגעים כתוצאה מהתרחישים המתוארים?
יש עוד אינסוף דוגמאות, אבל השורה התחתונה היא שהיכולת שלנו להעריך סיכונים היא מזעזעת. יותר גרועה מבכלל לא קיימת.

אז מה עושים? ניזונים מהתקשורת: רשום ב"מוטו" ומקביליו שצריך לנסוע ממוגן מלא בכל התנעת אופנוע? ככה עושים. גם רשום שם שלהקיף את מדינת ישראל, 1200ק"מ ב12 שעות זה אחלה (ללא שימוש בכביש 6 ודומיו) , תוך ציון מהירויות של 220קמ"ש ומעלה כחלק מהתהליך. הגיוני בסה"כ. זה שרשם את זה, כבר לא איתנו למרבה הצער (באשמת נהג אחר, כמובן- אצניע כאן את דעתי המלאה, מפאת כבוד הנפטר ורגשות הקרובים לו), כמו גם רבים וטובים אחרים שקראו בשקיקה את הגיגיו, ויישמו.

מה כן? אני לא מתיימר להנחות אף אחד בעניין הזה. אני יכול לציין מה אני עושה: יש לי את כל הציוד הזמין בשוק, כמעט - אין מגן צוואר. משתמש בציוד לפי שיקול דעת פרטי. לא בהכול בכל מצב. מפחית סיכונים ככל האפשר ברכישת ושימור מיומנות, סגנון רכיבה, אתרי רכיבה, והמון מחשבה, ומשחרר במקומות אחרים. האם זה מבטיח לי משהו? התשובה שלילית. משפר סיכויים? חד משמעית, כן. הסטטיסטיקה הפרטית: קצת מעל 20 שנה של בעלות על אופנועי דו"ש, כמה מאות אלפי ק"מ על הכביש ואין לי מושג כמה בשטח. הרבה. פציעות משמעותיות? 0, טפו-טפו. שישאר כך. אני לא יכול לומר את זה על אופניים (פלטינות בעצם הבריח) או על סתם הליכה בבית (ברך שבורה).

מוטי ג.
23-07-23, 07:32
רק אומר, אני שברתי/סדקתי (עברו 25 שנה מי זוכר) את הפטיש בקרסול כשהייתי נעול במגפי רכיבה, קורה.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

איל מ
23-07-23, 08:30
כתבתי שלא אפריע אם תדברו על מיגון בשרשור נפרד. שיקרתי.....

לא חולק על הזכות הדומקרטית שלך לרכוב איך שבא לך,
אבל מה שכתבת הוא קצת דמגוגיה.
מכיוון שלא משנה מה אתה עושה, כשאתה עושה את זה עם מיגון, אתה מפחית סיכונים. אם אתה מאלה שמיגון גורם להם לקחת עוד סיכונים כי הם חושבים שהם איירון מן, אז יש טענה בדבריך. משום מה אני חש שאתה קצת יותר אינטליגנט מזה.
לגבי מה שרשמת, בניגוד אליך, אני מדבר מנסיון. יש לי כמה וכמה מקרים בהם אני יודע בוודאות שהמיגון הציל אותי. בנוסף, אני כנראה לא אוכל לרוץ יותר לעולם, או לדלג בין בולדרים כמו פעם וזה מתאונות במהירות אפס. אחת מהן סתם מהחלקה על משטח ישר. כן יכול לומר לך שאם לא הייתי רוכב עם מיגון, יש מצב שגם ללכת רגיל היה לי מאוד קשה (או כפי שאמר הרופא כשהסברתי לו את המכניקה של הפציעה: "אתה לא מבין כמה מזל יש לך שאתה בכלל הולך").

אגב,
ציינת רוכבי כביש,
מעל למהירות מסוימת באמת אין חשיבות למיגון.

ואני אוסיף ואומר שבאמת אין צורך לקנות ציוד ב5000 שח. קסדה זולה בשטח, בתנאי שיש לה תקן, תהיה בסדר גמור. ציוד משומש במצב טוב כנ"ל.
לעומת זאת,
ציוד שיגרום לך לא לשים אותו, כי הוא לא נוח, או חם, הוא פחות מוצלח.

מיכה100
23-07-23, 08:50
חנן תן לנו טיפה קרדיט..
נראה לך שהייתי רוכב בקייץ עם כל המיגון הזה רק בגלל שזו אופנה או בגלל מאמר שקראתי במוטו לפני 30 שנה?
אצלי המיגון הזה עובד קשה, מתבלה ומוחלף בתדירות גבוהה.
הכל חוטף וחוטף וחוטף ברכיבות, אם בחיכוך עם שיחים ועצים ואם בנפילות (כולן אגב במהירות אפסית).
המקרה שלך שונה, כי אתה רוכב אדוונצ'ר שלא נוגח שיחים או נופל למחייתו כמונו רוכבי האנדורו - אז אצלך זה יותר בקטע ביטוחי.
עדיין אומרים לך פה כולם, תחשוב עוד פעם. חבל.

חנן-ג'יפולוג
23-07-23, 08:59
כל מיגון הוא לא נוח, וחם.

הטענה שלי היא שאני מפעיל שיקול דעת, כי למיגון יש מחיר, תסכים עם זה או לא: לא נוח, חם, ולא כיף לרכוב אתו, שלא לדבר על לשים אותו ולרדת ממנו. הטענה היא גם שהסיכון הכולל הוא מכפלה של הרבה גורמים, ואם אתה מעלה אותו בנקודה מסוימת, אתה יכול להוריד אותו בנקודות אחרות. ברור שאופטימלית אתה תרצה שבכל נקודה הוא יהיה נמוך ככל האפשר, אבל היכן שאני לא רוצה להתפשר על נוחות, אתה לא תרצה להתפשר על רכיבה מהירה, או רכיבה במתאר שטח אתגרי.

בסופו של יום, זה שהתמגנת, ממש לא אומר שסיכוייך להיפצע קטנים משלי.

ולגבי הדוגמאות האישיות: גם אני הבאתי אחת. שתיים בעצם. האם זה אומר שמאז התחלתי להסתובב עם מגיני ברכיים בבית או להטיף לכך? התשובה היא כמובן, לא. זו אנקדוטה. באסה לי, וזה הכול. אין מה להסיק מזה.

מוני אורבך
23-07-23, 09:08
חנן, טוב שהעלת את הנושא.
חשוב מאוד להבין שמיגון טוב ככל שיהיה אינו יכול למנוע נזקי כל תאונה בכל מצב.
הרבה יותר טוב למנוע את התאונה !!!
אני קונה ולובש את הציוד, בתקווה שלא אצתרך אותו.
מבחינתי הוא השכבה האחרונה של מיגון שתפקידה למנוע נזקים גופנים במקרה ואני אטעה.
שלא יהיה ספק, הדרך הטובה ביותר למנעת תאונות היא עירנות ומיומנות.
ציוד מגן נועד למתן פגיעות גופניות במקרה של טעות.

לגבי איזה מיגון ללבוש ואיזה לא ללבוש.
התחלתי את דרכי בדיוק בגישה שלך
לא צריך כל דבר, מה הסיכוי שאצטרך מיגוני ברכים בנסיעה מהירה בשביל לבן?
או חליפת לחץ, יודע מה בהתחלה אפילו מגפים היתי בספק, במיוחד עם ה DR
ועקרונית נכון, הסיכוי שמשהו יקרה בשביל לבן נמוך מאוד.
אבל אתה לא מכניס את הגורם האנושי למשוואה.
אתה נוסע בשביל לבן ופתאום יש חריץ עמוק בשביל שלא שמת לב אליו, כי היית עסוק בלהנות מהנוף.
נסעת במהירות איטית ואולי אפילו הצלחת להאט, אבל האופנוע נפל ואתה חבטת את הברך על סלע קטן שהיה במקרה שם.
חבטה כזו קטנה במקרה הטוב תהיה מאוד כואבת, במקרה הרע של שבר פיקה...
אז נכון הסיכוי קטו אבל לגמרי קים. עם מגן ברכים בקושי תרגיש את המכה.
ואני יכול להביא לך (גם מנסיון אישי לצערי) סטואציות כאלו לכל אביזר מיגון שיש לי.
לדוגמא, חליפת לחץ. באחת הפעמים הבודדדות שנסעתי בקבוצה, עקבתי אחרי המוביל.
הוא רכב בקצב גבוה והיה לי די קשה להצמד אליו. כמובן שזה היה סינגל ביער.
האזור לא היה לי מוכר לי כלל, הוא הכיר אותו ככף ידו.
היתי חמש מטר ממנו, אזור סלעי בירידה. יותר רחוק מזה ואני מאבד אותו ביער.
פתאום אני רואה אותו עוצר !
בדיעבד התברר שהגענו לירידה\מצוק והוא עצר כדי להתחיל לרדת באטיות למטה. אני לא ראיתי כלל את המצוק.
עצירת חירום הגעתי מטר ממנו, עפתי מהאופנוע שהתהפך, וחטפתי מכה בגב ובכתף + נגררתי מטר או שנים על הקרקע
למזלי לא עפתי מעבר למצוק. הרוכב מקדימה לא הרגיש כלל מה קרה.
אני הרגשתי מכה פה מכה שם, אבל שום דבר רציני. החליפה היתה סרוטה כהוגן.
טעות שלי ללא ספק במספר מישורים, בחירת קבוצה, ההסכמה לנסוע במהירויות מטורפות בעליל (לי לפחות)
חוסר ערנות ועוד.
אבל החליפה לגמרי הצילה אותי ! אלמלא החליפה זה היה נגמר בבית חולים.

מה אני רוצה לומר מכל הסיפור הזה? אתה אף פעם לא יכול לדעת מתי זה יגיע, גם אם אתה הכי נזהר שיש.
מיגון נותן לך את הסיכוי יותר גדול לצאת מהענין בשלום.
אז נכון הציוד מיגון הוא מגושם וחם בקיץ. אבל הוא חיוני.
והציוד של היום הרבה פחות מגושם וחם ממה שהיה, וכדאי מואד לא לקמץ בזה.
התחלתי עם קסדה כמעט הכי זולה שיש. כבדה ולא מאווררת.
היום אני נוסע עם קסדה מאוד ממוגנת אבל קלה וסופר מאווררת.
וזה הסוד בנסיעה בחום. מאוד חשוב קסדה מאוורת, כי חום הראש משפיע ע כל הגוף.

זו דעתי בכל מקרה... כל אחד שיעשה מה שמתאים לו. לא מתווכח עם אף אחד.
אנחנו בנתיים מדינה חופשית.

חנן-ג'יפולוג
23-07-23, 09:26
מה שנראה שאתם מסרבים להבין שהסיכון הוא מכפלה, ולהערכתי שנסמכת על הרישומים שלכם, רישומים של תיאור אירועים ותוצאות, המכפלה שלכם כפי הנראה גדולה משלי אבסולוטית. מוני ואייל מתארים היגררות/שותפות לחבורות מהירות מאוד. מיכה מדבר על הארד אנדורו ונפילות תכופות מאוד.
האם אני מנסה להוריד אתכם ברמת הסיכון במאפיין שחשוב לכם? התשובה היא לא. האם אני חושב שאני יותר צודק מכם? גם לא.
אני כן מציע לאמץ את הגישה. הגישה החושבת.

איל מ
23-07-23, 09:55
אני לא דיברתי על היגררות או נסיעה מהירה.
הפציעות שלי היו בהחלקה במהירות יחסית איטית, על דרך סלולה בכלל, והשניה בנסיון טיפוס עליה.
ואני גם לא מבין את הרציונל של להפחית סיכון בצד אחד במשוואה כדי להעלות בשני.
הרציונל שלי אומר להפחית סיכון בכל הצדדים כדי להגיע לתוצאה יותר טובה.
ושוב,
אני לא מטיף על רכיבה בלי מיגון. פעם חייתי תחת האמת האבסולוטית שרכב לא נוסע לבד בשטח,
היום רוב הטיולים שלי הם כאלו.
ניהול סיכונים הוא אינדבידואלי, ואם מישהו מחליט שלטייל עם מיגון זה לסבול, זאת זכותו.
אני למשל רוכב שלוש פעמים בשבוע לעבודה עם אופנוע, וצולח את הג'ונגל שנקרא גוש דן.
כל רכיבה כזאת מסוכנת יותר מכל הטיולים שתעשה מעכשיו ועד שתהיה זקן מכדי להניף רגל מעל מושב. (לא נהנה מזה בכלל, אגב, בטח שלא בקיץ עם מיגון כביש מלא. מאורר, אבל מלא).
לכן, יש להתייחס להערות שלי כאל עוד פרספקטיבה, ולא כדעה מוחלטת, או חס וחלילה כקביעה שחנן טועה ושהוא התגלמות ההפקרות עלי אדמות.
פעם גם כעסתי מאוד על כל אלו שרוכבים עם טוסטוס לים חמושים בגופיה ובכפכפים בלבד.

חנן-ג'יפולוג
23-07-23, 10:11
למיטב זכרוני כתבת באחד השרשורים על רכיבה עם חברים עם אופנועים מהירים/חזקים בהרבה משלך. אם טעיתי, מתנצל.

לא שזה משהו להתבייש בו, גם אני עשיתי את זה, המון. זה כן מעלה דרסטית את רמת הסיכון. ראיתי כבר 120-130קמ"ש בדיונות של צאלים. היום אני לא עובר את ה2000-2500סל"ד בהילוך שני, גם בדרכים הכי פשוטות. כנראה שלא הייתי יכול לעשות את זה עם אף שותף לטיול.

לגבי המכפלה, אני מתקשה להאמין שיש מי שלא עושה אותה, כמעט בכל תחום בחיים. כשקניתי לאשתי רכב הורדתי מהרשימה את כל הדגמים שהיו ללא בלימה אוטונומית. לעומת זה, להיילקס אין שום אבזור בטיחותי מלבד חגורות. אז למה אני אתו? כי אני מבצע מכפלה של קילומטראז' בתכונות בטיחות. בסופו של יום הסיכון ברכב החדש של אשתי גבוה מהסיכון בהיילקס, בגלל המכפלה. ברור שהעדיפות היא שכל הפרמטרים במכפלה יהיו גבוהים יותר, אבל לרוב זה מתנגש עם המציאות.
בכלל, אני מזכיר, אנחנו רוכבים על אופנוע. זה לבד מצביע על פשרה עצומה בחיים בתחום הבטיחות, שכולנו קיבלנו בעיניים פתוחות.

המכפלה היא גם הסיבה שהרשיתי לעצמי לרכוש אופנוע: הסיכון גבוה ברכיבה, אבל הוא מוקטן מאוד עקב ההגבלה הכמעט טוטאלית לרכיבה בשטח בלבד, במהירות נמוכה, פעמים ספורות בשבוע ולטווח קצר , ובאתגרים מופחתים. אתה מרשה לעצמך להסתכן יותר בפרמטר אחד, כי הקטנת סיכונים בפרמטרים אחרים.

talw
23-07-23, 10:59
חנן , כל הכבוד לך על השליטה העצמית. לא לכולם יש אותה, אם בכלל, אני לדוגמא ,לא מסוגל לעלות לאופנוע ללא ציוד מלא,לא משחק משחקי תופסת ומחבואים עם מרפי, כי בסופו של דבר היא תתפוס אותי, הכלבה.

חנן-ג'יפולוג
23-07-23, 11:26
מבחינתך זה או מיגון מלא או לא לעלות על אופנוע. מבחינתי זה או לרכוב הכי מתון שאפשר, או לא לעלות על אופנוע. לא חושב שזה שונה מהותית.

ביום שישי נקלעתי במהלך השיטוטים לעלייה מעניינת (עבורי). ההתנהלות שלי בה, שהסתיימה ללא נפילות ונזקים מכניים וגופניים, התאפשרה אך ורק בגלל שהייתי ללא שותפים.
התקדמתי כמה מאות מטרים ברמת קושי שהיתה, נגיד, ב90 אחוז מהיכולות שלי. כשהבחנתי שבהמשך לא נהיה קל יותר, עצרתי, החניתי את האופנוע עם אבנים מאחורי הגלגלים, וישבתי בצל. הורדתי ציוד ודופק, התקררתי ובחנתי את המפה הטופוגרפית בטלפון. קווי הגובה הפכו לצפופים בהרבה בהמשך. התקררתי עוד קצת, הפכתי את האופנוע וחזרתי, ללא אירועים ראויים לציון.
לא הייתי מתנהל כך עם שותפים לטיול. הייתי ממשיך לנסות לעלות, בדופק גבוה ועם עיניים חסומות מזיעה, עד שהייתי נופל, וכנראה ממשיך גם אחרי זה.
אז הנה, עוד פרמטר למכפלת הסיכון: לרכוב לבד.

talw
23-07-23, 11:43
מיגון זה עניין של הרגל, הרגל טוב הרוב יגיד, אם אני עולה על האופנוע ללא מיגון אני מרגיש ערום, מה שתורם לחוסר בטחון עצמי- מה שגורם לפחד ומפה הדרך קצרה לטעות דבילית ונפילה טפשית. זה אני.
אני חושב שחזרתי אחורה המון פעמים כשרכבתי לבד, מאידך חזרתי יותר פעמים אחורה כשרכבתי עם קבוצת צעירים אקרובטית, עד שהחלטתי שזה לא בשבילי ומצאתי שותף שקול לרכיבות.

RBRB
23-07-23, 12:37
אני מסתכל על מיגון קצת כמו על ביטוח - רוב הזמן אנחנו לא צריכים והכל בסדר אבל בבוא העת טוב שזה שם. חוץ מזה שבתחושתי האישית אני כמו טל, בלי מיגון אני מרגיש ערום, פגיע וחסר ביטחון.

לפני שנים רבות איך שהתחררתי מהצבא קניתי את האופנוע הראשון שלי (XT350 נבלה) ויצאתי לרכב עם מיגון מלא (וביטוח, למרות שהייתי חייל משוחרר ותפרןׂ) יחד עם בחור על XR600 שרכב כמה רמות מעלי. באמצע שביל פתוח מצאתי את עצמי על הרצפה, נסיון לקום נכשל ומייד נפלתי והבנתי שנפגעתי בברך. נסדקה הפיקה בברך עם מגני ברכיים איכותיים. מפחידה אותי המחשבה מה היה קורה במצב דומה בלי מיגון.
זה סתם סיפור לשיתוף, לא לצורך הפחדה ולא לצורך שכנוע לפה או לשם.

ד ו ר ו ן
23-07-23, 12:42
חנן,
חברים קרובים בגילאים שלנו עם פלטינות ומגבלות פיסיות להמשך החיים בגלל נפילות שטותיות, והרבה נזק והחלמה חלקית.
סטטיסטית, 75% מחבריי רוכבי דו-גלגלי נכים במידה זו או אחרת.
אחר שהכרתי מת, היה בלי קסדה, מאחורי הבית.

2 כביש, ואחד שטח, אבל כולם במהירות נמוכה ומשהו שבדיעבד ממש שטות.
אף אחד מהם לא צפה את האירוע כמשהו בעייתי מראש

קח בחשבון שאתה לא צעיר.
כשאתה הסטטיסטיקה, ההסבר על הממוצע לא רלוונטי.
בין לבוש כמו אביר בימי הביניים לערום, יש דברים בסיסיים שכדאי/אפשר.

מוני אורבך
23-07-23, 15:42
עם ציוד המיגון שיש היום אני ממש לא חושב שהבחירה היא בין לרכב עם קסדה ומגפים בלבד
או ציוד מיגון מלא של אביר מימי הבינים.
הציוד היום הוא הרבה יותר מאוורר וקל מפעם.
לדוגמא חליפת הלחץ שלי שוקלת פחות משני קילו והיא גמישה ומאוד מאווררת.
מאוד מאוד נוחה יחסית לשריון צבי צב שהיה לי.
מיותר לצין שיש לה את כל תקני הבטיחות הגבוהים.
מגני ברכים שוקלים כמה מאות גרמים, גם הם מאווררים מאוד.
מגן צוור, אחרי שאני לובש אותו אני לא מרגיש בקיומו.
הקסדה שלי מאוד מאוד מאווררת וגם ב 35 מעלות אפשר לחיות איתה באופן מצוין.
אז מה בעצם ההבדל בין לנסוע עם מיגון מלא לרק קסדה ומגפים ??
לוקח 10 דקות להתלבש, נו אז ?
אני לא מתחרה באף אחד ועושה זאת בזמני החופשי, הופך זאת למעין טכס.
כאשר אני מוריד את הציוד לוקח עוד דקה להוריד את שאר הציוד מעבר למגפים וקסדה.

באמת אין שום סיבה לנסוע בלי מיגון מלא...
שם סיבה הגיונית בכל מקרה.

מיכה100
23-07-23, 17:01
חנן,
חברים קרובים בגילאים שלנו עם פלטינות ומגבלות פיסיות להמשך החיים בגלל נפילות שטותיות, והרבה נזק והחלמה חלקית.
סטטיסטית, 75% מחבריי רוכבי דו-גלגלי נכים במידה זו או אחרת.
אחר שהכרתי מת, היה בלי קסדה, מאחורי הבית.

2 כביש, ואחד שטח, אבל כולם במהירות נמוכה ומשהו שבדיעבד ממש שטות.
אף אחד מהם לא צפה את האירוע כמשהו בעייתי מראש

קח בחשבון שאתה לא צעיר.
כשאתה הסטטיסטיקה, ההסבר על הממוצע לא רלוונטי.
בין לבוש כמו אביר בימי הביניים לערום, יש דברים בסיסיים שכדאי/אפשר.סטטיסטיקת החברים שלי הרבה הרבה פחות עגומה, אולי כי אנדורו רוכבים לאט יחסית. כן כולנו סדקנו עצמות פה ושם, אבל תמיד חזרנו לרכב בלי דרמה ופלטינות.
אני מכיר מקרה או שניים של פגיעה סופנית, אבל זה כלום בריבוע ביחס לרוכבי כביש או אופני כביש.
תכלס זה ספורט אתגרי יחסית בטוח.
אם מתמגנים כראוי [emoji4].

Sent from my HD1903 using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
23-07-23, 17:34
סטטיסטיקת החברים שלי הרבה הרבה פחות עגומה, אולי כי אנדורו רוכבים לאט יחסית. כן כולנו סדקנו עצמות פה ושם, אבל תמיד חזרנו לרכב בלי דרמה ופלטינות.
אני מכיר מקרה או שניים של פגיעה סופנית, אבל זה כלום בריבוע ביחס לרוכבי כביש או אופני כביש.
תכלס זה ספורט אתגרי יחסית בטוח.


Sent from my HD1903 using Tapatalk

אתה מספיק מבוגר כדי לזכור שהתיאור הזה יכל להיכתב בשנות ה80 ולפניהן, אחד לאחד, עוד לפני שכולם הפכו לרובוטריקים.

אין לי חברים עם נכות כתוצאה מרכיבת שטח, ורכבתי עם הרבה אנשים.

הכרתי פסיכי אחד במועדון האופנועים שלא הפסיק להרצות לנו על הצורך במיגונים, ובמקביל הקפיד לזכות בפלטינות בכל עצם אפשרית. כמה מיגון, ככה המוח היה בoff. אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק.

כבר אז התרשמתי עמוקות מהעובדה שיש מי שנותן יותר משקל לכמה פלסטיקים, מאשר להפעלת שיקול דעת סביר במהלך הרכיבה.

מוני אורבך
23-07-23, 19:47
כתבתי ואכתוב שוב בהדגשה מיגון לא מחליף שכל ישר עירנות ואימונים

צריך להתיחס למיגון כמו לביטוח חובה.
זה שיש לך אותו לא אומר שאתה יכול לעשות מה שבא לך ללא שוום השלכות
זה אומר שאם חס וחלילה תהיה תאונה התוצאות יהיו פחות הרסניות.

מיכה100
24-07-23, 10:30
מה שמוני אמר.
חנן תקשיב מה אומרים לך.. לא מתמגנים כדי לעשות שטויות מסוכנות, אלא כדי לבטח את עצמך מארוע שיקרה במוקדם או במאוחר.
זה אופנוע. הוא ייפול.
מסכים שמיגון מגביר את הביטחון ולכן במידה מסויימת את לקיחת הסיכון, אבל זה שולי לחלוטין ביחס לסעיף שלמעלה.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

GodsFather
24-07-23, 11:15
שחררו את הילד

Sent from my HD1903 using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
24-07-23, 11:16
מקשיב, ומעדיף את הדרך שלי: להפעיל שיקול דעת. לכל החלטה יש מחיר, וכל אחד צריך לשקלל את הדברים בהתאם למיטב יכולתו.

יש היתכנות מסוימת שאשלם את המחיר בפציעה. יש היתכנות וודאית שאשלם מחיר של נוחות וחוסר מוטיבציה לרכוב אם אחליט לשים עליי את כל החבילה בכל תנאי ללא הפעלת שיקול דעת.

asafk
24-07-23, 12:29
אני לא אופנוען.
אבל שאלתי אופנוען שפגשתי ממוגן בכבדות איך זה שמצד אחד הוא ממוגן בצורה כה מקיפה, - כי נראה היה לי שזה פוגע לו ביטוייה - ומצד שני מותקנים לו על האופנוע ארגזי מתכת בייצור של סדנאת אופנועים - ממוקמים באופן כזה שגם נפילה קלה תשבור לו את הרגל עם או בלי מגף (שבעצמה בנויה להגן יפה על הקרסול מהאופנוע שנופל על הרגל).. התשובה היחידה שלו היתה שהוא משתדל לא ליפול...

את התובנה שלי מהשיחה ההיא אני שומר לעצמי אבל היא פתחה לי צוהר לנפשם של אופנוענים.

אסף.

talw
24-07-23, 12:58
אסף, זו הכללה.

איל מ
24-07-23, 15:00
לא בהכרח הכללה.
כל אופנוען חייב ברמה כזאת או אחרת לחיות בהדחקה/הכחשה של הסטטיסטיקה.

talw
24-07-23, 15:43
נו ו… , אז אפשר להגיד על אופנוענים שהם בעלי גישה אופטימית לחיים? וכדורגלנים? וחיילים? עזבו אתכם משטויות, כל אחד שיחיה איך שבא לו וישתדל להנות עם חישוב הסיכונים של עצמו, ברירה טבעית, אחרת מה זה שווה קיבינימט.

איל מ
24-07-23, 16:19
נו ו… , אז אפשר להגיד על אופנוענים שהם בעלי גישה אופטימית לחיים?
או סתם מפגרים.
(למען הסדר הטוב, אני אופנוען. ועוד מאלה שלא לומדים לקח).

asafk
24-07-23, 16:38
אסף, זו הכללה.נכון.

מוני אורבך
24-07-23, 20:56
חנן, רק מתוף סקרנות..
עם איזה ציוד מגן אתה נוסע היום שהוא כל כך נוח לך שאתה מסרב בתוקף להוסיף לו ?

קסדה וכפפות אני מניח שאתה לא מותר.
עוד משהוא? או שאתה נוסע עם חולצה ומכנסים קצרים?

חנן-ג'יפולוג
24-07-23, 21:32
רשמתי: יש את כל הציוד שזמין היום בשוק למעט מיגון צוואר.
אז המנעד הוא בין הכול, ובין כלום. כשכלום זה גם לא עם קסדה וכפפות.

סנדלים, מכנסיים קצרים וחולצה.

אני לא מסרב בתוקף לשום דבר. לא ברור מהיכן הבנת את זה.

מוני אורבך
24-07-23, 22:31
הבנתי, אז זה לא שאין לך ציוד מגן ואתנ לעולם לא רוצה להשתמש בו.
אלא שיש לך ציוד מגן אבל אתה בוחר מתי להשתמש בו ומתי לא.
זה יותר הגיוני.
אני אישית לא מסכים עם זה, אבל אני מכבד את העמדה שלך.
כל אחד בוחר את רמת הסיכון שהוא מוכן לקחת.
יותר מזה פעם גם אני היתי בעמדה שלך.
מנסיון כואב למדתי שאתה אף פעם לא יכול לדעת מהיכן תגיע המכה.
ודווקא ברכיבה הכי פשוטה ובטוחה חטפתי את המכה הכי כואבת.
שבירת עצם הבריח זה משהוא שאתה גורר איתך לקבר.
ווזה היה על דרך בטוחה וללא מכשולים בכלל,.
ובגלל זה לא היתי ממוגן כלל.
ועל זה שלמתי ואני משלם את המחיר.

נדב42
24-07-23, 22:37
ודווקא ברכיבה הכי פשוטה ובטוחה חטפתי את המכה הכי כואבת.


גם אני.
היה חם וויתרתי על חלק מהמיגון. טעות.

חנן-ג'יפולוג
24-07-23, 22:50
עם כל הצער שנלווה לכל פגיעה, אני חושב שצריך עדיין לשקול את האיזון הנכון שבין נסיון לחסום מאה אחוז מהסיכונים והמחירים שיש לזה.
סיפרתי קודם. שברתי פיקת ברך בנפילה סתמית בהליכה בבית. האם זה יגרום לי ללכת בבית עם מגיני ברכיים או להמליץ למישהו לנהוג כך? התשובה היא שלילית חד משמעית מכיוון שזה מאוד לא מאוזן לנהוג כך. כנ"ל עם מכרה שנתקלה בקצה השטיח, נפלה והראש שלה פגע בקצה שולחן הסלון ונותרה משותקת בחצי גוף. עצוב מאוד, אבל לא צריך לגרום לאף אחד להסתובב עם קסדה, או להימנע משולחנות עם פינות. אנקדוטות. עצובות מאוד, אבל אנקדוטות. כשמספיק אנקדוטות יצטברו לכדי מאסה משמעותית, אז יווצר הטעם לבדוק מחדש את האיזונים.

חנן-ג'יפולוג
24-07-23, 23:02
מהמדגם המאוד קטן שנוצר בשרשור הזה, ובזה שלפניו שעסק בדו גלגלי, מסתמן שאחד מגורמי הסיכון המשמעותיים הוא רכיבה משותפת עם חברים. נדמה לי שספרתי לפחות ארבעה תיאורים כאלה, מלבד האירועים שאני מכיר אישית. בהנחה התיאורטית שתסכימו עם זה, האם זה יגרום לכם להפסיק עם הנוהל הזה? כנראה שלא. אתם תשקלו ותחליטו שזה שווה את זה. כל אחד עושה את האיזונים שלו.
היומרה לחשוב שאנחנו מסוגלים/רוצים לשחק באופן הכי בטוח שאפשר לא מתכתבת עם המציאות.

איל מ
25-07-23, 06:49
רכיבה עם חברים היא חשובה מטעמי בטיחות. לפחות כשמתרחקים מציביליזציה.
פשוט תדאג להיות עם חברים שרוכבים הרבה פחות טוב ממך.
מקסימום הם יגררו אחריך ויפצעו.
(על משקל של לנסוע ברנגלר כשהשותפים הם על פורסטר).

מוני אורבך
25-07-23, 06:54
לי לפחות זו אחת הסיבות המרכזיות בגללם אני לא נוסע בקבוצה.
גיליתי שהקבוצה, וגם קבוצת רוכבים מבוגרים ושקולים, האגו תמיד מתחיל לשחק תפקיד.
לא רק אצלם אלא גם אצלך,. מה כולם עלו ואני לא?
וגם אם הם פחות טובים ממך לא עוזר.
אתה מתחיל לקבל בטחון עצמי מופרז ועושה שטויות, גם שם היתי.
אז יכול להיות שלא מצאתי את השותף או שותפים המתאמים בשבילי..
אבל בנתיים אני יותר מרגיש בטוח יותר לבד.
נכון לא מתרחק מישובים יותר מדי, אבל היי אנחנו בישראל, לאן יש להתרחק...

חנן-ג'יפולוג
25-07-23, 07:54
רכיבה עם חברים היא חשובה מטעמי בטיחות. לפחות כשמתרחקים מציביליזציה.
פשוט תדאג להיות עם חברים שרוכבים הרבה פחות טוב ממך.
מקסימום הם יגררו אחריך ויפצעו.
(על משקל של לנסוע ברנגלר כשהשותפים הם על פורסטר).

א. זו לא היתה הנקודה. ביקשתי לצורך העניין להניח שרכיבה משותפת אכן מעלה את רמת הסיכון ולשאול האם זה היה גורם לכם לוותר על זה. הנקודה היתה להראות שכל אחד עושה לעצמו את האיזונים ומחליט שבמקום מסוים הוא מעלה סיכון כדי להרוויח דבר אחר, ובמקום אחר לא.

ב. אם זה מעלה את הסיכון כפי שזה משתמע מהתיאורים כאן, אז יתכן שתוספת הבטיחות שמקבלים מההימצאות עם חבר שיכול לטפל באירוע שלך, לא בהכרח מתקזזת עם תוספת הסיכון. מכשיר לוויני ישנה את המשוואה הזו במידה ניכרת.

ג. זכור לי אירוע , לפני כ30 שנה, שבו הצטרף אליי ואל חבר- רכבנו אז כבר תקופה לא קצרה- רוכב טרי. נחל ערוד אם אני לא טועה. במהלך חצי מהיום שיבחנו אותו על העמידה היפה בקצב, ואז הוא התרסק. זה היה מכוער, ואני עד היום מצר על האירוע.

מוני זרם עם השאלה ההיפותטית שלי, אבל נראה שהוא כבר חשב על המאזן הזה קודם, וכבר הסיק את אותה מסקנה כמוני, אז גם הוא לא עזר לי להמחיש את הנקודה.

מיכה100
25-07-23, 08:00
טוב חברים אתם קצת.. יוצאי דופן. אולי כדאי להזכיר שמטרת הרכיבה על האופנוע היא להנות מהרכיבה.
לטעמי כל הרעיון של אופנוע שטח זה כיבוש אתגרים, בסופו של יום זו מכונה להשגת ניצחונות אישיים.
להישאר שלם זה בהחלט חשוב אבל לא המטרה עצמה.
מעבר להיבט החברתי, אני רוכב בקבוצה משום שהיא מושכת אותי אל מחוץ לאיזור הנוחות, מאתגרת אותי לרכב במקומות ואלמנטים שבחיים לא היתי מנסה לבד, ונותנת 'מעטפת ביטוחית' אם אשבור את האופנוע או הגוף.

חנן-ג'יפולוג
25-07-23, 08:20
טוב חברים אתם קצת.. יוצאי דופן.

כשאתה כותב את זה כך, זה נשמע כמו משהו רע :)

לגבי ההנאה, כל אחד נהנה ממשהו אחר. אני רואה את מה שעושים בענף שלך, וזה נראה כמו סיוט מהגיהנום. עם זאת, אני משוכנע שאתם נהנים.

- - - Updated - - -

במה שכתבת, מיכה, אתה בעצם זורם עם השאלה שלי, ומראה שאתה בוחר להעלות סיכון במקום שבו זה נראה לך משתלם.
אני מעלה סיכון במקום אחר שנראה לי משתלם. למה זה יותר ראוי מזה? לא ברור.

"האופנוע נועד להפקת הנאה" - אין חולק. לטעמך הנאה זה לנצח מישהו או משהו, בעיני זה להתנתק מהשגרה עם חברה טובה (אשתי) , לראות נוף, וכן, גם להרגיש רוח בפנים, באצבעות של הרגליים ואולי גם בביצים :D, ובשביל זה אין כל צורך ב120 קמ"ש או בכיבוש טכני. 20 קמ"ש על שביל עושה את אותה עבודה. בול. עושה אפילו עבודה טובה יותר.

מיכה100
25-07-23, 09:43
יאללה שכנעת.
ולכל הקוראים שאינם חנן, אל תרכבו ללא מיגון מלא!

גיא
26-07-23, 01:18
אני עם חנן. אפילו קסדה לא לקחנו ( פה לא חייבים ) .. מטומטמים .. לגמרי .. אבל ההנאה ... אין סופית.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230725/65440f506af52dd2dad23998ef108b09.jpg

Sent from my DN2103 using Tapatalk

מיכה100
26-07-23, 08:47
מוני תראה מה זה:
פתחת שירשור שכותרתו חשיבות המיגונים, והשרשור מסתיים במסקנה שהם לא חשובים מספיק ביחס לפגיעה בהנאה.
:D:D

talw
26-07-23, 10:06
או לפגיעה באיזשהו עץ.
סתם סתם, הייתי חייב.

מוני אורבך
26-07-23, 12:00
זה לא אני פתחתי אלא חנן.
אני הערתי לחנן בשרשור שלו, והוא החליט לפצל זאת לשרשור הנוכחי.
כאשר מדובר בהנאה ממשהו אני מפסיק להתווכח.
אני מהנדס לא פסיכולוג.
אני מנחש שזה ענין של משחק עם הסכנה, אישור לעצמי שאני עדין גבר כשהיתי.
התמודדות שלי עם הפחדים שלי ועוד..
אבל שוב אני לא מתימר להיות פסכולוג...
מבחינתי קסדה כפפות ומגפים זה המנימום ההכרחי. אחרת אתה מעמיד עצמך בסכנת מוות או פציעה חמורה מכל נפילה.
יש כאלו שיטענו שזה מקטין את הכיף והם רוצים להרגיש את הרוח בשער\קרחת ובבהונות הרגלים.
הם מוכנים לקחת את הסיכון של מוות או פציעה חמורה בגלל שלהם זה אף פעם לא קרה, והסיכוי קטן מאוד.
הסיטטסטיקה מוכיחה אחרת...
שוב ענין פסיכולוגי שאני לא יכול ורוצה להתווכח אתו.

אני יכול להתווכח כי מיגון מקטין את הסיכון לפציעה חמורה.
אני יכול גם להתווכח שהציוד של היום כל כך טוב מאוורר וקל שההבדל בין ציוד מלא תיקני ורק קסדה ומגפים שולי.
ועל כן אני לובש ציוד מיגון מלא תמיד.

אני מודה שלי לא עושה את זה לעלות על פיסטין כדי להוכיח ששלי גדול יותר, או כדי להוכיח לעצמי שאני גבר גבר.
אני בהחלט מבין את האנדרנלין הזורם ומבין את הקטרזיס של אחרי עליה או ירידה ששקשקת ממנה אבל בסוף עלית.
או לעלות עליה חלק בפעם הראשונה, בזמן שהאחרים אפילו לא מגעים לאמצע.
מבחינתי הסיכון לא שווה את ההנאה מסוג זה.
אז אני רוכב בכיף שלי בשבילים לבנים מאתגרים יותר ומאתגרים פחות.
לפעמים נוסע בסנגל מענין ואם קשה מדי פשוט מסתובב.
משוטט להנאתי ובוחן את האזור אפילו בלי שום מסלול קבוע מראש או מחשבה לאן אני רוצה לנסוע.
נקלע לנוף מענין, עוצר וסופג אותו פנימה.
לי זה עושה את זה.
לצערי לא מצאתי בסביבתי הקרובה עוד רוכבים שנהנים מהצד הזה של הרכיבה באופנוע.
אני אוהב לרכב לבד, אבל גם מודע סכנה. ואני לא פוסל נסיעה עם עוד רוכב (יותר משניים מתחיל להיות צפוף)

לצערי, רוב עם לא כל הרוכבים שהכרתי הם בסגנון של מיכה, חובבי אתגרים ואדרנלין, פחות מענין לחבק עצים ולהסתכל על הנוף.
וזה בסדר גמור, רק לא מתאים לי..

חנן-ג'יפולוג
26-07-23, 12:24
חבורה של אופנוענים שמתווכחים באתר של ג'יפאים מי יותר זכאי לתואר מר בטיחות וללגיטימציה להטיף/לקבוע מה נכון ומה שגוי :)

גם ככה עוד יומיים עוד סוג מיגון יהפוך ל"חובה" והתחפושת הנוכחית תיחשב לסוג של הפקרות.

בחייאת ראבאק. כולנו עם סיכויים לא מזהירים להגיע ללא פלטינות למנוחת עולמים. אצלי הסיכוי הוא 0.

לכל אחד ניתנה הבמה לומר את דברי החכמה שלו. זהו. לא צריך לנצח בדיון, או להגיע למסקנה חד משמעית.

גלעד .ג.
26-07-23, 20:35
אחרי הרבה שנים של הארד אינדורו ובעקבות פציעה יצאתי מהתחום לתקופה אבל במשך השנים הסטאפ הכי נוח שהצלחתי להרכיב הוא- מגפיים של סידי קרוספייר 3, ברייסים של אסטריקס קרבון, מגן גוף ליט 5.5 (בקיץ חם איתו מאוד ועדיף לרכב עם צבי צב) שמשלב מגני כתפיים מרפקים, זרועות חזה וכו, קסדה של fxr קלה מאוד ונוחה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

יניב_ב
28-07-23, 23:54
באמת לא הבנתי על מה הויכוח, אני רוכב למשל עם מגיני ברכיים, אבל לא עם ברייסים ולא מגן צוואר.
אגב מי שרוכב בעיקר בשבילים לבנים אביזר הבטיחות החשוב ביותר יהיה צופר משטרתי ודגל נגד הרייזרים שהם אויבו הגדול של האופנוען, אולי גם איזה אביזר להגנה עצמית.

מוני אורבך
29-07-23, 08:37
רק לשם הבהרה.
אני לא מתווכח עם אף אחד. רק מביע את דעתי, מהנסיון שאני צברתי.
לא מומחה לרכיבה על אופנוע ובטח שלא על מגונים לרוכב.
או מה רמת הסיכון שצריך\כדאי לקחת או איך לאזן הנאה עם רמת סיכון.
יש לא מעט רוכבים שבכוונה לא לובשים מיגון כי הם "רוצים להרגיש שהם מסתכנים"
לרוב אלו חברה צערים.. או כאלו שעדין לא עברו תאונות.
כאמור אני לא שופט, כל אחד וההנאה שלו. כל עוד הוא רק מסכן את עצמו!
אני רק רוצה לספק קצת מהידע שצברתי בתקווה שיעזור למשהו שרוצה להתחיל לרכב.

כאשר אני התחלתי את דרכי בעולם הרכיבה על אופנוע גיליתי שיש הרבה מאוד חומר על הנושא, יותר מדי.
לרוב יש גם חומר שסותר את עצמו, הרבה פיייק ניוז, ודחיפה של מוצרים מסחרים שלא תמיד שווים את המחיר.
אם זה לא מספיק יש לא מעט סוגים של רכיבה שכול אחד מהם דורש סוגים יעודיים לסוג רכיבה זה.
שלא לדבר על זה שצריך אופנוע יעודי לכל סוג של רכיבה.
נכון, יש את הקולביניקים שיכולים לעשות הכול, אבל לא מצטינים בשום דבר.
ה dr650 הוא סוג כזה של אופנוע יכול לנסוע שטח, לא טכני או מהיר מדי, יכול לנסוע כביש, לא מהר מדי, ולא ממש נוח.
אני התחלתי איתו, ומהר מאוד הבנתי שאני רוצה ללכת לכיוון שטח.
בגדול יש את הקטגריות לרכיבה הבאות עבור שטח: adventure,, motocross, trail, soft enduro, hard enduro
אני לא רוצה להכנס להגדרות השונות, רק לצין שלכל אחד מהסוגים יש את המיגונים שלהם.
זאת היות וב adventure נוסעים הרבה בכביש, ולכן ציוד המיגון באורנטצית כביש עם נגיעות עבור שטח.
במוטורקרוסס נוסעים רק בשטח ועוד בלולאות סגורות ומאוד מהר. לרוב מתמגנים של כמה שרק אפשר.
זאת היות שנפילה בשטח במהירות גבוהה עלולה לגרום לנכויות ואף מוות.
מעולם זה מגעים רב הפיתוחים במיגון, יש שם הרבה כסף.
אני נמצא במה שנקרא soft enduro ולפעמים כשהרוח נופלת desert race.
המשמעות המידית היא שהרכיבה פחות טכנית ולכן יש פחות סיכון לנפילה על סלעים.
זה מאפשר ללכת על מיגונים "רכים" ויותר נוחים, כל השאר אותו הדבר.
רכב חדש מתחיל בתחום צריך לבחור בהתחלה לאן הוא רוצה ללכת, שטח מלא או adventure
ואז לרדת לרזולוציה של איזה סוג שטח או איזה סוג adventure הוא רוצה לעשות.
או שהוא רוצה בכלל duel sport משהו בין לבין כמו ה dr650

גיוון זה דבר טוב, יש לך הרבה אפשרויות.
פעם בארץ היו רק duel sport או כביש.
היום יש את כל הסוגים וכל המינים גם בשטח וגם בכביש.
אז נכון זה מאוד מבלבל ודורש להתעמק בפרטים, אבל היי, אתה יכול לתפור לעצמך בדיוק את סוג הרכיבה שאתה רוצה.
ואם משהו כבר מיצה עצמו מבחינתך, תמיד אפשר לעבור לסוג אחר.

חנן-ג'יפולוג
12-08-23, 08:29
אחד שבטוח צריך מיגונים:


https://www.facebook.com/realmadmaxy/videos/616022417113762/


או בעצם, קשירה של צינורית הזרע.

ehudzeelim
12-08-23, 20:01
כשהייתי עם ה-DR600 ובעצם גם עם כל אופנוע אחר, לא ידעתי מה זה מיגון. ג'ינס נעליים וחולצה ארוכה היו נחשבים בעיניי ללבוש בטוח יחסית. ככה טיילתי בכל הארץ, בסיני, ואחר כך גם בחו"ל. הייתי נכנס למסלול מוטוקרוס השכונתי עם ג'ינס גופיה וקסדת lem ב-200 שקל, וקופץ ומפוצץ מחזירי שמן בבולמים עד ששחר קהתי ז"ל (שלימים נהרג בתאונת אופנוע) היה מגיע וצורח עליי איך אני רוכב ככה.
ל-DR היתה מחלה נפוצה של תקלה שגרמה להצתה מוקדמת, ובקפיירים מלווים בבעיטות חזקות מהקיק. פעם ראיתי מישהו שחטף בעיטה כזו והתרומם לעמידת ידיים על הכידון [emoji28], אחכ הלך שבועיים עם קביים..
גם לי היתה התקלה הזו אבל תוצר לוואי של התקלה היה שהאופנוע היה חזק בהרבה (בגלל ההצתה המוקדמת) וזה היה כיף ולכן לא מיהרתי לתקן.
בקיצור, למה אני מספר את כל זה? כי במסלול ההוא, התאונה היחידה המשמעותית שקרתה לי קשורה להצתה המוקדמת הזאת.
עמדתי בכניסה למסלול וניסיתי להניע את האופנוע, נתתי קיק אחד, לא הניע, ואז כשרציתי לתת עוד קיק, גיליתי שהרגלית קיק נעלמה. פשוט איננה. מוזר מאד חשבתי לעצמי.
באותו זמן, עמד במרחק 20 מטר ממני סוס עם רוכב שישב עליו, ודיבר עם מישהו שעמד ליד הסוס. פתאום הסוס התחיל להשתולל והעיף את הרוכב מעליו בזוגייה.. מסתבר, שהרגלית קיק שלי עפה ופגעה באחורי הסוס. איזה c-clip שהחזיק את הרגלית במקומה פשוט נתלש מעוצמת ההחזרה ולמרבה המזל הרגלית שנורתה לא פגעה לאף אחד שם בראש. אילולא פגעה בסוס, לא הייתי מוצא אותה בחיים. [emoji1]
תאונה נוספת שקרתה לי היתה בהימלאיה, הגענו (בהרכבה) לנהר קפוא, רק לא ראיתי שהמים לא זזים, ופשוט עליתי על הנהר הקפוא. מיד האופנוע (370 ק"ג כולל ציוד ושני רוכבים) החליק על הצד ואנחנו החלקנו על הקרח עד הצד השני של הנהר (איזה 30 מטר), קמנו, והמשכנו.
ועוד תאונה קרתה לי, חמור רץ אל הכביש בריצת אמוק ו"נגח" בתיק על הסבל, האופנוע נתן נדנוד אבל הצלחתי להשתלט ולא נפלנו.. אם הוא היה מהיר בכמה מאיות השניה זאת היתה תאונה לא נעימה בכלל, גם לחמור.
למה אני מספר את כל זה? כי זה ממחיש שהכי חשוב בחיים זה לא מיגון, אלא מזל..[emoji16]
כמובן שכל זה לא נועד לעודד נסיעה ללא מיגון, מיגון זה חשוב מאד מאד!
אבל מזל יותר.

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

איל מ
12-08-23, 20:41
... כי זה ממחיש שהכי חשוב בחיים זה לא מיגון, אלא מזל..[emoji16]
כמובן שכל זה לא נועד לעודד נסיעה ללא מיגון, מיגון זה חשוב מאד מאד!
אבל מזל יותר.

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

לא שווה כלום בלי קישור.

ehudzeelim
12-08-23, 22:31
חיפשתי אבל בינתיים לא התמזל מזלי למצוא

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

-->