צפייה בגרסה מלאה : צמיגי AT - להישאר עם BF או לעבור למשהו אחר?
הרכב הוא קומנדר עם צמיגים סטנדרטיים, 245/65/17.
אני מבקש לא לגרור את הדיון להגדלת הצמיגים, אני מודע לחסרונות של המידות האלה בשטח, יודע מה אפשר לשים מבחינה טכנית, כרגע ההחלטה היא להישאר במידות האלה.
אני שלוש שנים עם BF AT , שבשטח מצדיקים את המוניטין שלהם. מצד שני אני מופתע לרעה מהעמידות שלהם, במיוחד בדפנות. בשלוש שנים האלה עשינו רק 25 אלף קמ, רובם המוחלט בכביש, ועדיין הדפנות מאוד פצועות. בסוף 90 אחוז ממהקמ שלנו הוא בכביש, אז נראה לי פחות הגיוני לעבור לצמיגי Mt. מצד שני, כשמטייילים אז מטיילים - איפה שיש שביל במפה אפשר לעבור (כלומר לא מחפשים אתגרי עבירות אבל גם לא בוחרים מסלול לפי מה שיש בדרך).
אני מכיר צמיגים מקבילים של טויו, פאלקן, ג'נרל, מקסיס...כולם זולים יותר. אני לא אתפלא אם בכביש חלקם יהיו שקטים ונעימים יותר מה bf, אבל כשאנחנו כבר מטיילים זה טיול .... ואז נדרשים צמיגים שעושים את העבודה.
במידות האלה, יש משהו שיהיה טוב בכביש וקרוב ל bf בשטח?
Sent from my Pixel 5 using Tapatalk
דניאל אדיב
07-06-23, 10:10
היי
אני לא יודע לגבי המידות אבל למקסיס יש את ה-RAZER 811 מהניסיון שלי
זה לא צמיג שקט עם סוליה די אגרסיבית אבל מבחינת עמידות הוא לא נופל(בהרבה) מ-BF
אגב..
מאיזה סידרה היו הצמיגים שלך? אם צמיגים היו מהסידרה של ה-KO2 אולי שווה לך לעבור ל-KO3 ממה שהבנתי מחברים
יש שיפור משמעותי בין הסדרות...
בהצלחה
הדפנות פצועות ממש או רק מתקלף והלבן קופץ החוצה ונראה לא טוב?
אני אומר להישאר עם bf ko2 ולהחליף צמיגים פעם ב3 שנים
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
לי יש ניסיון מוצלח מאד עם צמיגי גנרל.
אם מעניין אותך, יכול להמליץ על ברק מצמיגי-פרונט-יוסף שהצליח להיות גם אטרקטיבי במחיר שלהם.
נכתב מהנייד
מצד שני אני מופתע לרעה מהעמידות שלהם, במיוחד בדפנות. בשלוש שנים האלה עשינו רק 25 אלף קמ, רובם המוחלט בכביש, ועדיין הדפנות מאוד פצועות.
פצוע=קילופים באזור הכיתוב הלבן בדופן?
אחרי תקופה ארוכה שלפני כל טיול הייתי מחליף את 4 הגלגלים לסט אגרסיבי וביומיום נסעתי על צמיגי כביש, התקנתי את הגודייר וורנגלר קוואליר.
נראה אמנם פחות אגרסיבי אבל,
בכביש הפתיעו אותי בכך שהיו מאוד שקטים, כמעט כמו צמיגי הכביש.
אחיזת כביש, עד כמה שאתגרתי את הרכב (עליות עם סיבובים חדים, כולל ברטוב) - הפתיעו לטובה.
בשטח - דרך קבע עוקף פקקים בדרכי עפר אבל גם מספר פעמים בחורשן, נחל מהר"ל וחרובים ושילוב של דרדרת, סלעים, בוץ וסלעים רטובים, חול ים וחצץ בנחלי הערבה - גם כאן לא הרגשתי נחיתות לעומת הצמיגים הקודמים.
ממליץ.
הדפנות פצועות ממש או רק מתקלף והלבן קופץ החוצה ונראה לא טוב?
אני אומר להישאר עם bf ko2 ולהחליף צמיגים פעם ב3 שנים
Sent from my SM-N986B using Tapatalkאני אצלם אחכ ואעלה את התמונות
Sent from my Pixel 5 using Tapatalk
שלוש שנים ו 25K ק"מ זה בערך מה שאני משיג מסט צמיגים AT, הקודמים היו ג'נרל ועכשיו גודייר רנגלר דורטרק.
הדיסקו 4 זה אוטו כבד ועם נעילות, אולי זה קשור.
ehudzeelim
07-06-23, 13:12
לדעתי המלצה על צמיגים בהיבט של עמידות לאורך זמן היא מאד סובייקטיבית (למעט מקרי קיצון למשל צמיגים מתפרקים או נסדקים בזמן קצר ללא סיבה ממשית).
סובייקטיבית כי היא תלויה בהרבה גורמים כמו:
- סגנון נהיגה (עדינה או אגרסיבית).
- סגנון טיולים.
- רכב בעל מנוע חזק לעומת מנוע חלש.
ועוד..
למשל על סט של מקסיס M/T 8060 עשיתי 62k, ולפני זה על כל צמיגי ה-A/T (קופר, פאלקן, מקסיס, נאנקאנג, ועוד) עשיתי מעל 80k ק"מ. כולל הרבה כביש, לא מעט שטח (קל יחסית), נסיעות עם נגרר, נעול כפול בנעילות אוטומטיות וכו'. הרכב שלי חלש ואני נוהג עדין אז למרות שבנוסף להכל אני עמוס באופן יחסי (נמצא כמעט על המשקל הכולל המותר באופן קבוע) ועל צמיגים במידה קטנה (29") אני מגיע לקילומטראז גבוה יחסית.
אז צריך לזכור את זה כשמשווים.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
אני מאוד מחבב את התוצרת של מקסיס ויש לי ניסיון מצויין עם ה-8060 שהוא צמיג MT אבל יחסית מעודן. החיסרון העיקרי שלו הוא שהוא חד כיווני.
דגם שמורכבת על הואן והיה מורכב גם על ההאנטר זה ה-811 שמוגדר כ-AT אבל בצד האגרסיבי. את ה-811 אפשר לרכוש בחלק מהמידות עם 2 פליי ו-3 פליי בדופן. אני מעדיף 3 פליי.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
דופן פצועה מעידה דווקא על עמידות של הצמיג.
הקילומטרז' הנמוך דווקא מכוון לצמיגי שטח.
צמיגי שטח טובים שורדים 40000 קמ. מי שנוסע המון זה אומר להחליף כל שנתיים. עם כזו נסיעה שנתית יש בהחלט הגיון לעבור לצמיגי שטח שכנראה אורך החיים שלהם יהיה טוב יותר ממה שיש לך עכשיו.
החסרונות בכביש - שוליים.
אסף.
בדיוק כמוך ( אבל טרופר על 31).
ה BF לא אכזבו בשטח, אבל אחרי פחות מ 3 שנים, הרבה פגיעות בצד, חסרות קוביות בסוליה, והצמיג נהיה יבש ומרעיש.
הפעם הלכתי הפוך...מצאתי צמיג סיני V-RICH , סוליה כמו של ה BF, הפתיע באיזון ( פחות משקלות מה BF), ונוסע שקט ונעים.
הכל, הכל....צמיגים, איזון, הרכבה , כולל החלפת רזרבי- פחות מ 2000 ש"ח.
אז נחליף כל שנתיים וניסע כל הזמן על צמיג "חדש".
המחירים של הBF לא שווה את הביצועים ( לפחות לא ב KO2).
אני גם הייתי בגישה שלך, עד שפרסמו כאן כל מיני סיניים שהתפרקו. מכיוון שהרכב משמש גם לא מעט ביומיום, ובינינו, יש לפחות שעתיים נסיעה על כביש מהיר לכל כיוון כשיוצאים לטיול גדול, החלטתי לחכות עוד כמה שנים עם הסיניים.
כמה דוגמאות. יש כמובן עוד "פגיעות" שלא צילמתי, שברור שקרו מאבנים וכו'. איתן אני חי בשלום כי סיכוי טוב שצמיג פחות גיבור היה נקרע לגמרי, אבל דווקא ה"שריטות" האלה לא ברורות לי, נראות יותר כמו יובש או בעיה אחרת.
אם כל זה (שוב - יש עוד כאלה, אלה רק דוגמאות) נורמלי לצמיג בן 3, אז יאללה BF שוב. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230608/3b807232c1096f1b25ffa08bcfe0fe84.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20230608/46081aaab28ac23ab9d0b19430ff4c81.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20230608/c47afacc96a5442aada7e97f8cbbf2ab.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20230608/7abaa009b5d051a6946d94425a87b79e.jpg
Sent from my Pixel 5 using Tapatalk
אפשר לעשות אנליזה לבלאי?
אני מבין שיש 2 גורמים לפחות , אני רוצה להתמקד בתמונות 1+2 =החריצים המקביליים לחישוק, לא נראה לי שהם עקב בלאי התיישנות אולי זה צביטה מהחישוק?
עריכה: החלפת ג'אנטים לפי כמה חודשים, אולי הם נפגעו בהחלפה?
הצמיגאי העיר/האיר לך על זה?
איפה מומחי הצמיגים?
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
כמה שאלות על הבוקר... לפחות שאלות לעניין -
חריצים המקביליים לחישוק, לא נראה לי שהם עקב בלאי התיישנות אולי זה צביטה מהחישוק? - וואלה, יכול להיות. היו פעמיים שמכה בג'נטים הקודמים הובילה להתעוותות של הג'נטים וירידה מיידית של הצמיג מהג'נט. הייתי צריך להמשיך לנסוע כמה מטרים על צמיג ללא אוויר בשביל להגיע לנקודה סבירה להחליף גלגל. בגלל זה החלפתי את הג'נטים... אתה טוען שהחריצים האלה יכלו להגרם במהלך הנסיעה הזו? מאוד יכול להיות...
החלפת ג'אנטים לפי כמה חודשים, אולי הם נפגעו בהחלפה? - זה היה שם גם לפני ההחלפה
הצמיגאי העיר/האיר לך על זה? - לא , זה ת'כלס לא כזה עמוק, לדעתי הלא מקצועית זה רק בשכבה הכי עליונה של הגומי
איזה לחץ אויר אתה נוסע בשטח?
Sent from my HD1903 using Tapatalk
אפשר להפוך את הלימון ללימונדה, הצמיגים נפגעו בבלאי שימוש רגיל, וגם נסעת עליהם בלי אוויר... והצמיג עדיין תקין ונוסע?!
כבוד!
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
סדקים רדיאליים הם תוצאה של נסיעה בלחץ נמוך מדי.
אסף.
היו פעמיים שמכה בג'נטים הקודמים הובילה להתעוותות של הג'נטים וירידה מיידית של הצמיג מהג'נט. הייתי צריך להמשיך לנסוע כמה מטרים על צמיג ללא אוויר בשביל להגיע לנקודה סבירה להחליף גלגל. בגלל זה החלפתי את הג'נטים...
זה ת'כלס לא כזה עמוק, לדעתי הלא מקצועית זה רק בשכבה הכי עליונה של הגומי
נשמע שהעמדת את הצמיגים בעומס גבוה שלא לומר מעבר לסביר.
מכות (כתבת ברבים), בגאנט שמוציאות את האויר עד כדי פריקה מהחישוק זה לא דבר מינורי.
הצמיג חוטף חזק.
ואחכ עוד נסיעה על הגאנט עוד קצת. קשוח.
הרבה צמיגים מתפגרים כבר בשלב א׳, שלא לדבר על ווידוא הריגה בשלב ב׳.
במקרה כזה התוצאה לזכות, לא לשלילה. לדעתי.
רק לשם ההיסטוריה - זה לא שהצמיג קיבל מכות שנפחו את נשמתו והאוויר שבתוכו, המכה הייתה בג'נט שהתעקם, זה מה שגרם לאוויר לצאת באופן מיידי.
לגבי לחץ נמוך - בכביש אני עם 35,בדכ עם 25 בשטח, לעתים מאוד נדירות יורד ל 20.אני לא חושב שזה נמוך מאוד/מדי, אבל אולי אני טועה.
כל השאר לקחתי לתשומת ליבי.
Sent from my Pixel 5 using Tapatalk
רק לשם ההיסטוריה - זה לא שהצמיג קיבל מכות שנפחו את נשמתו והאוויר שבתוכו, המכה הייתה בג'נט שהתעקם, זה מה שגרם לאוויר לצאת באופן מיידי.
אלא אם זה הייתה מכה צידית ישירה, היא עוברת דרך הצמיג.
והצלקות בצמיג מכוונות שהמכה הייתה דרך הצמיג.
כדי שהגאנט יתעקם, זו מכה רצינית.
שלוש שנים ו 25K ק"מ זה בערך מה שאני משיג מסט צמיגים AT, הקודמים היו ג'נרל ועכשיו גודייר רנגלר דורטרק.
הדיסקו 4 זה אוטו כבד ועם נעילות, אולי זה קשור.
איך הדורטרק בכביש? רועשים? אחיזה?
איך הדורטרק בכביש? רועשים? אחיזה?אחיזה בכביש לא פחות ממעולה.
המיה בהחלט מורגשת (הדיסקו מבודד רעשים להפליא ועדיין).
הג'נרל היו שקטים יותר.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.