PDA

צפייה בגרסה מלאה : "התנעה רכה"



itay-rover
19-04-06, 11:25
שלום וחג שמייח לכולם!!

מישהוא יכול להסביר לי מה זה בדיוק התנעה קרה למנועי זרם חילופין עם דגש למדחסי מקררים?
ולהלן הסיבה:
בניתי מקרר לג'יפ.המדחס שלו מקבל 220 וולט חילופין בהספק נומינלי 150 וואט.ידוע לי שזרם ההתנעה גדול בערך פי שבע,נאמר בערך 2500 וואט.
יש לי ממיר מתח המסוגל לתת 1000 וואט לעבודה רציפה ו"פיק" של בערך 3000 וואט.
אבל,בעיה קטנה,מתח הכניסה שלו הוא 24 וולט.....לכן,יש לי ממיר נוסף,צבאי כזה,מאוד רובוסטי שממיר את המתח הישר מ-12וולט ל-24 וולט,לצערי אני לא יודע מה ההספק שלו,אבל,שורה תחתונה,הוא לא מצליח לשמור על מתח מינימלי לספק לממיר השני להתנעת המקרר.
חשוב לציין שעם שני מצברים(כלומר ללא הממיר מ-12->24) הממיר השני מניע את המקרר ללא בעיה.(מסכן החשמל שאני משגע אותו ככה...... )
הפתרון האחרון זה להוסיף עוד מצבר ולשנות את האלטרנטור ל-24 וולט לטעינת שני המצברים ובצורה כזו שלא אצטרך לשנות את כל מערכת החשמל ל-24 .אני יודע בדיוק איך לעשות את זה,זה לא יותר מידי מסובך עבורי,אבל משום מה,כרגע אני לא כל כך רוצה לעשות זאת.

בקיצור שמעתי את המושג "התנעה רכה" ואני חושב שאם אבין בדיוק מה הכוונה ואם זה לא יקר מידי,אוליי אוכל להעזר בזה.....

חג שמייח!

רונן שמואל
19-04-06, 11:43
התנעה רכה מצויה במנועים חזקים אפילו שיש יכולת להניע אותם ללא התנעה רכה מעדיפים לחבר בקר הנעה(כדי למנוע שבירות או כדי שלא יעופו מהיד ב-דיסק השחזה לדוגמה) .....לעניין: הנעהרכה בתאפשרת ע"י הזרמת מתח נמוך תחילה ועולה בקצב מסוים עד להנעה מלאה למקררים זה לא מתאים כי! מקרר סובל ממפלי מתח ובכר הנעה מפיל מתח

M-C
19-04-06, 11:52
עם הבנתי נכון אתה מפחד שהזרם בהתנעה ישרוף לך את המקרר
עם ככה אז תעשה מתג שאיתו תפעיל את המקרר לאחר ההתנעה
נכון זה קצת מציק אבל ניראה לי פיתרון יעיל וזול...

itay-rover
19-04-06, 22:35
תודה על התגובות.
הבנתי את העיניין,כנראה שאוסיף עוד מצבר.

eran4x4
20-04-06, 17:07
תודה על התגובות.
הבנתי את העיניין,כנראה שאוסיף עוד מצבר.

כך בחשבון שיש צורך לאזן את הצריכה \ טעינה של שני המצברים

יש מערכות שבהן מחברים נגד במקביל למצבר "הנוסף" שפורק את המצבר כל הזמן (או כל הזמן שיש טעינה או כל זמן שהסוויטצ' פתוח).

יואל גרינבאום
20-04-06, 17:54
שלום וחג שמייח לכולם!!

מישהוא יכול להסביר לי מה זה בדיוק התנעה קרה למנועי זרם חילופין עם דגש למדחסי מקררים?
ולהלן הסיבה:
בניתי מקרר לג'יפ.המדחס שלו מקבל 220 וולט חילופין בהספק נומינלי 150 וואט.ידוע לי שזרם ההתנעה גדול בערך פי שבע,נאמר בערך 2500 וואט.
יש לי ממיר מתח המסוגל לתת 1000 וואט לעבודה רציפה ו"פיק" של בערך 3000 וואט.
אבל,בעיה קטנה,מתח הכניסה שלו הוא 24 וולט.....לכן,יש לי ממיר נוסף,צבאי כזה,מאוד רובוסטי שממיר את המתח הישר מ-12וולט ל-24 וולט,לצערי אני לא יודע מה ההספק שלו,אבל,שורה תחתונה,הוא לא מצליח לשמור על מתח מינימלי לספק לממיר השני להתנעת המקרר.
חשוב לציין שעם שני מצברים(כלומר ללא הממיר מ-12->24) הממיר השני מניע את המקרר ללא בעיה.(מסכן החשמל שאני משגע אותו ככה...... )
הפתרון האחרון זה להוסיף עוד מצבר ולשנות את האלטרנטור ל-24 וולט לטעינת שני המצברים ובצורה כזו שלא אצטרך לשנות את כל מערכת החשמל ל-24 .אני יודע בדיוק איך לעשות את זה,זה לא יותר מידי מסובך עבורי,אבל משום מה,כרגע אני לא כל כך רוצה לעשות זאת.

בקיצור שמעתי את המושג "התנעה רכה" ואני חושב שאם אבין בדיוק מה הכוונה ואם זה לא יקר מידי,אוליי אוכל להעזר בזה.....

חג שמייח! בעבר היו משאיות שמתח התטעינה היה 12 וולט,ו היה התקן עם ממסרים ש נתן 24 וולט ל התנעת המנוע, תתענין ב ספרות של משאיול ישנות, קראו לזה פרלל,אבל יותר זול לרכוש מקרר של 12 וולט

שחף110
20-04-06, 20:41
עם הבנתי נכון אתה מפחד שהזרם בהתנעה ישרוף לך את המקרר
עם ככה אז תעשה מתג שאיתו תפעיל את המקרר לאחר ההתנעה
נכון זה קצת מציק אבל ניראה לי פיתרון יעיל וזול...

אין שום קשר למה שכתבת. הוא מדבר על תהליך ההתנעה של מנוע המדחס לא של הרכב.

itay-rover
21-04-06, 08:57
צעד נוסף,לפני שאני הולך בכיוון המצבר הנוסף,הומלץ לי לחבר קבל גדול(אבל לא משהוא שלא ניתן להשיג)אחרי הממיר מתח זרם ישר(12->24)עוד לא חישבתי את קיבולו,אבל זו לא ממש בעיה,במקרה שהוא קטן-זה לא יעבוד,במקרה שהוא גדול מידי-ההשפעות זניחות עבורי.אני מקווה שאני לא טועה.
מה דעתכם?

-->