צפייה בגרסה מלאה : טעינה בבית קרקע ללא עמדת טעינה (משקע ביתי)
שלום לכולם,
אולי פספסתי או לא הבנתי נכון אז אם אפשר לקבל חידוד לגבי הנושא הבא:
אני גר בבית קרקע שכור כרגע. בעתיד (שנתיים שלוש) אבנה בית ושם אוכל להתקין עמדת טעינה.
אנו מתלבטים האם לרכוש חשמלי או להמתין עם זה עד לבית קבע.
אני לא מעוניין להתקין עמדת טעינה בבית הנוכחי, אבל כן יכול להטעין באופן פוטנציאלי משקע ביתי רגיל.
איך אפשר לדעת איזה דגמים (אם בכלל) נוכל להטעין משקע ביתי? אנו יכולים להסתדר עם רכב מוגבל טווח כמו לדוגמא זואי - מדובר ברכב שני או שלישי בבית.
אשמח לעזרת המבינים בנושא
עופר
מציע שתוסיף עוד כמה פרטים:
1. כמה ק"מ הרכב יעשה ביום?
2. כמה זמן הוא יוכל להיות בטעינה (האם תוכל להשאיר אותו מחובר 10-11 שעות למשל)?
3. כמה נסיעות ארוכות משמעותית, מהנסועה היומית הממוצעת, צפויות לרכב בחודש?
מציע שתוסיף עוד כמה פרטים:
1. כמה ק"מ הרכב יעשה ביום?
2. כמה זמן הוא יוכל להיות בטעינה (האם תוכל להשאיר אותו מחובר 10-11 שעות למשל)?
3. כמה נסיעות ארוכות משמעותית, מהנסועה היומית הממוצעת, צפויות לרכב בחודש?
היי לגבי השאלות -
הרכב יעשה סביב 40 קמ ממוצע ביום, ויש יום בשבוע שיגיע ל140 משהו כזה (קמ לא מהירות...)
יכול להיות בטעינה בבית לילה שלם
כאמור זה רכב שני/שלישי אז לא צפויות נסיעות ארוכות יותר ממה שציינתי
אגב הנסיעות הן בינעירוניות. אנו גרים ברמה ולכן אין פה נסיעות עירוניות לשמחתנו
תודה מראש
אתה לא חייב להתקין עמדה קבועה. עמדה ניידת שמתחברת לשקע כוח עושה את אותה עבודה בדיוק. אתה כן צריך להביא חשמלאי שיתקין שקע כוח, רצוי תלת פאזי אבל גם עם חד פאזי 16 אמפר נראה לי שאפשר להסתדר בנסועה שאתה מתאר.
חנן-ג'יפולוג
14-04-23, 20:16
ל40 ק"מ אתה תצטרך להשלים בערך 8 קוט"ש ליום.
אתה יכול לקחת בבטחה וע"פ החוק משקע ביתי רגיל כ1.8kw. כלומר, תצטרך כ4.5 שעות טעינה ביום. כל הדגמים יכולים להיטען משקע ביתי.
רק תהיה מוכן שהעובדות שציינת יעברו שינוי.
כאשר יש רכב חשמלי בביית הוא הופך מרכב שלישי לרכב שני או ראשון... כולם יסעו עליו ולו רק מסיבה כלכלית.
רגע, בעצם, למה לקנות רכב חשמלי לנסועה מועטה כל כך?
נשלח מהנייד
איציק - 4X6ZH
14-04-23, 22:17
אוי אוי
איך אני מצפה ליום שהולך ומתקרב
ובום ...יהיה צורך להחליף סוללה
והרכב יהיה למכירה
וכולם ימכרו
אז כמה יעלה לך הסיבוב הזה
כמה עולה לך דלק בשנה ??
איציק
רק תהיה מוכן שהעובדות שציינת יעברו שינוי.
כאשר יש רכב חשמלי בביית הוא הופך מרכב שלישי לרכב שני או ראשון... כולם יסעו עליו ולו רק מסיבה כלכלית.
רגע, בעצם, למה לקנות רכב חשמלי לנסועה מועטה כל כך?
נשלח מהנייד
+1
רבים מרוכשי החשמליות רוכשים מהסיבות הלא נכונות.
לא ברור למה רכב שני / שלישי שייסע מעט נדרש להיות חשמלי ( מחיר רכישה גבוה).
Sent from my iPhone using Tapatalk
מאותה סיבה שכולנו מחזיקים ג'יפ.
כי אנחנו רוצים (בחלק מהמקרים באמת רוצים, ובחלק כי זאת האופנה העכשוית).
וכי (כנראה) אנחנו לא כאלה עניים כמו שאנחנו אוהבים להציג.
+1
רבים מרוכשי החשמליות רוכשים מהסיבות הלא נכונות.
לא ברור למה רכב שני / שלישי שייסע מעט נדרש להיות חשמלי ( מחיר רכישה גבוה).
Sent from my iPhone using Tapatalkאנשים רוכשים חשמליות רק כי הם מתייחסים ברצינות לחישובים מתמטיים.
אוי אוי
איך אני מצפה ליום שהולך ומתקרב
ובום ...יהיה צורך להחליף סוללה
והרכב יהיה למכירה
וכולם ימכרו
אז כמה יעלה לך הסיבוב הזה
כמה עולה לך דלק בשנה ??
איציק
התפתח פה דיון מעניין.
בדיוק הסיבה שציינת איציק מונעת ממני לקנות רכב כזה כרגע. סתם לידיעה הרכב הראשון הוא ליסינג, וקיים גם פאגרו Q בבית
הסיבה לקנייה - נטו חסכון. להבנתי החסכון מתבטא לא רק בדלק.
באמת העניין עם סוללה ששובקת הוא הסיכון העיקרי. אבל בגלל זה אנשים קונים רכב עם אחריות.
עופר
נו באמת.
במקרה של רכב שני/שלישי בבית שנוסע מעט זה הפוך מהחישובים המתמטים.
המתמטיקה נותנת 80000-100000 קמ עד שעלות הרכישה הגבוהה יותר בהשוואה לרכב מקביל בנזין מתקזזת עם החיסכון בדלק.
שיקולים אחרים רלוונטים אבל אינם חיסכון בכסף.
פה ושם יש הזדמנויות מוגבלות בזמן כמו טסלה3 ב189000₪ או איוניק5 ב190000₪ להן זה עושה שכל, אבל זה לא המקרה עם רוב האופציות החשמליות
Sent from my iPhone using Tapatalk
רכב חשמלי חדש לא עולה יותר מרכב בנזין מקביל (בגודל, ביצועים, מפרט) חדש.
מס הקנייה עדיין נמוך מאד. המדינה נותנת מתנה של עשרות אלפי שקלים, צריך להיות ממש עקשן כדי לא לנצל את זה.
טסלה 3 עולה 189,000 שקל - עכשיו. לך תזמין. לא קוריוז ולא חריג.
שזה כמה עשרות אלפי שקלים יותר יקר מבנזין מקביל
ולא נשכח שיחשמלי זה חדש , אין אופציה אחרת כמו בנזין , כלומר גם הביטוח המקיף הוא הכרח והוא גבוה
Sent from my iPhone using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
15-04-23, 20:42
לא במקרה של האיוניק 5. לפחות במחירו המקורי (שהיה זהה לטסלה מודל 3 sr) הוא לא היה יקר יותר מהרכב ההיברידי המקביל לו בגודל הפיזי- הסונטה.
אם ניסית להשוות את המחיר שלו לi30 או לאיוניק היוצאת- זה רכב בקטגוריה שונה לחלוטין.
חנן-ג'יפולוג
15-04-23, 20:55
לגבי הסוללה, יש כנראה סיכון, אבל כדאי לפרוט אותו כדי להבין עד כמה האיום גדול:
למי שעושה קילומטראז' ממוצע וקונה רכב חדש יש שקט של 7-8 שנים.
למי שלא, כמוני, שיצא עוד כחצי שנה מתקופת האחריות לסוללה, הסיכון מתחלק כך:
1. שחיקה כוללת של הסוללה: לא נראה שזה סיכון רלוונטי. אני עם 130000ק"מ והסוללה לא נשחקה אף באחוז בודד של קיבול. לא נראה שתיווצר שחיקה של 10-30 אחוז לפני מיליון עד שני מיליון ק"מ. במקרה דומה לשלי, כשאתם שומרים על הסוללה בדומה לי.
2. קריסה של תא בודד: להחליף מודול סוללה בודד עולה כ10000ש"ח. לא כיף. לא בשמיים.
3. משהו שיגרום לכל הסוללה למות: נגיד דליפת נוזל קירור פנימית, או פגיעה מכנית במארז שתכניס מי שלוליות. לא יודע אם זה תרחיש אפשרי, אבל העליתי את זה. נוזל קירור הסוללה הוא ללא מוליכות אז לא ברור לי אם יגרם נזק נרחב. לגבי פגיעה מכנית מהיכרותי (לא על עצמי) הביטוח מכסה החלפת סוללה.
בינתיים פערי עלות האנרגיה אצלי עומדים על כ60000ש"ח.
polar bear
16-04-23, 11:12
https://opel.co.il/pricelist/corsa/
למשל. קורסה חשמלית עולה 30 אש"ח יותר מהבנזין בזמן שהיבואן משלם עליה פחות מס. האם המחיר במיסוי מלא של החשמלית הזו- שהיא בעצם סתם אוטו רגיל עם מנוע חשמלי - באמת אמור לעבור את ה200 אש"ח?
איוניק במיסוי מלא-300 אלף?
המדינה נותנת מתנה, אבל אנחנו לא מקבלים אותה.
אתה בוחר להראות את הדוגמא של המכונית החשמלית שלא כדאי לקנות - וביננו, גם את הבנזין לא כדאי לקנות. מי קונה אופל??
תסתכל על המכוניות החשמליות שכן כדאי לקנות - ושאנשים באמת קונים - טסלה מודל 3, איוניק 5, ולפחות חלק מהסיניות החדשות..
חנן-ג'יפולוג
16-04-23, 12:17
מה שנמרוד כתב. במאי 2021 לקחתי את הקורסה לנסיעת מבחן והחלטתי לא לקחת. רכב קטן, פשוט, במחיר של 150000ש"ח. לא שווה.
שבועות ספורים אח"כ טלי ואני לקחנו את אחד מאבות הטיפוס הראשונים של האיוניק שהגיעו לארץ, והזמנו. לפני שנפתחו באופן רשמי ההזמנות ולפני שפורסם המחיר באופן רשמי (היו שמועות שבדיעבד התבררו כנכונות). הרכב נתן תמורה אדירה למחיר, הרבה לפני שלוקחים בחשבון שהוא חשמלי, וחשמלי מהטובים ביותר שיש.
מחיר הסוללות (עלויות הייצור לכל קוט"ש) נחתכים בחצי כל שנתיים/שלוש וזה עוד לפני שהחשמליות מוכרות יותר מה"בנזיניות".
אז בהנחה שלא יהיה מחסור בחומרי גלם, מחיר הסוללה בעוד 8 שנים כשתיגמר האחריות (ולא בטוח בכלל שבדיוק אז תיגמר הסוללה) יהיו נמוכים משמעותית מהיום.
לא כולם קונים חשמליות משיקולי חיסכון וחישובי אקסל.
הורי בגיל השלישי והצעתי להם לעבור לחשמליות כדי:
1. לא להיכנס יותר לתחנות דלק לתדלק ולהיות חשופים למתדלקים שמנסים למכור להם שמן ומים ועוד שטויות. וגם מבחינת נוחות.
2. פחות טיפולים ופחות מוסכים. (טסלה פעם בשנתיים פילטר מזגן וזהו). כל ביקור של הורי במוסך, חוץ מהזמן, זה אומר שאני צריך לעמוד על המשמר שלא ירמו אותם וידחפו להם סתם דברים.
3. שניהם פנסיונרים והרכב יכול להיטען כל לילה לפחות 10 שעות.
4. גם הנושא הירוק, מערכות בטיחות מתקדמות ועוד שיקולים שהם לא כלכליים.
:
...אני עם 130000ק"מ .....
בינתיים פערי עלות האנרגיה אצלי עומדים על כ-60000ש"ח.
הי.
60000 שח ב-130000 קמה נשמע פער קצת גדול.
אתה יכול להסביר פער בין מה למה?
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
16-04-23, 14:14
צודק. בדקתי את עצמי. זה יצא פחות, כי אנחנו עם רכבי בנזין חסכוניים יחסית. פיקנטו ואיי10.
130000ק"מ על צריכת דלק של 1:15 כפול מחיר הדלק יוצא כ59000ש"ח. חשמל בבית עלה לי כ6000ש"ח. היתה לי בעבודה עמדת טעינה חינמית.
חנן, אם תיקח בחשבון גם הפרשי פחת על מחירי הרכבים. כמה ייצא ההפרש?
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
אתה בוחר להראות את הדוגמא של המכונית החשמלית שלא כדאי לקנות - וביננו, גם את הבנזין לא כדאי לקנות. מי קונה אופל??
תסתכל על המכוניות החשמליות שכן כדאי לקנות - ושאנשים באמת קונים - טסלה מודל 3, איוניק 5, ולפחות חלק מהסיניות החדשות..
נמרוד, אתה בוחר להתעלם מהמסה הגדולה של ג׳ילי ו byd שנמכרות במסות.
אלו מכוניות סיניות, מותגים צעירים בוודאי בארץ שחלקם עדיין מדובגים (בעיות טעינה בג׳ילי), הג׳ילי ממש קטנה (מנסיון אישי) ונכון להשוותה לרכבי בנזין מיצרנים מוכרים ומבוססים שעולים 130-140 אלף₪ (תשווה גודל ומרווח למשפחה ולא תאוצה ואביזרי מולטי מדיה שנחמדים באולם תצוגה) וה byd שמתפשרת לא מעט על הטווח ושקולה לרכבי בנזין של 140-150 גג.
ברכבים אלו אם משווים נכון התמחור, לוקח זמן רב להתקזז בחיסכון בדלק מול התוספת במחיר, ולא לשכוח עלות עמדה והתקנה שבחלק מהבתים זה מורכב.
והדיון החל בכלל על רכב חשמלי כרכב שני/שלישי בבית שנוסע מעט, דגש על מעט.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני את המתמטיקה שלי עשיתי, ואני כבר 10k קילומטר על חשמל. אגב, נתונים שונים מאד משל חנן, מבחינת נסועה, ועדיין מגיעים לאותו פתרון.
יש הרבה מכוניות חשמליות, לא כולן משתלמות באותה מידה או בכלל. אותו דבר נכון גם לגבי מכוניות רגילות.
הטענה שלי פשוטה. אם שני התנאים הבאים מתקיימים, כנראה שעבורך מכונית חשמלית יכולה להיות משתלמת (בחישוב כללי על פני תקופת אחזקה סבירה של 3-5 שנים):
1. ברשותך חניה פרטית עם תשתית חשמל מתאימה.
2. ביכולתך לממן עלות רכישה של כ200 אלף שקלים.
ועוד משהו: רכב חשמלי ברגע שקיים, בהגדרה יהפוך להיות הרכב הראשי = זה שנוסע הכי הרבה.
חנן-ג'יפולוג
16-04-23, 16:39
חנן, אם תיקח בחשבון גם הפרשי פחת על מחירי הרכבים. כמה ייצא ההפרש?
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
לא עשיתי את החשבון הזה. הגורם המכריע היה שרצינו את הרכב. עשיתי את החשבון וראיתי שאנחנו יכולים לעמוד בעלות התשלום החודשי וההוצאות הנלוות, והזמנו. כמובן שהוצאות האנרגיה הכמעט אפסיות היו חלק מהתחשיב הזה.
לאחרונה החלפתי מקום עבודה למקום שהוא בחצי מרחק ממה שהיה, והבנות כבר פחות נוסעות באיוניק מכל מיני סיבות אישיות, ואז עניין התחשיב המחודש עלה על השולחן, והסרנו אותו, פשוט כי אנחנו אוהבים את הרכב ומסוגלים לעמוד בעלות.
ותמיד אפשר להשתמש באיוניק לתאורה או השקיה...:-(
https://www.calcalist.co.il/local_news/car/article/rjbqtwkf3
ועוד משהו: רכב חשמלי ברגע שקיים, בהגדרה יהפוך להיות הרכב הראשי = זה שנוסע הכי הרבה.
עם הטענה הזו ועם שתי הקודמות אני מסכים בהחלט.
אין תשובה גורפת לגבי חשמלי כן / לא אלא תלוי דגם, מחיר, אלטרנטיבות, צרכים אילוצים ושימושים
Sent from my iPhone using Tapatalk
polar bear
16-04-23, 22:27
תשמעו...הקורסה כמשל להמחשה שרכב חשמלי עולה הרבה יותר ממקבילו הפוסילי ללא שום הצדקה . ולא כנטען פעם אחר פעם שהמחירים פחות או יותר חופפים.
יכולתי לבחור בחברות אחרות או בארק אילות. אבל העקרון זהה - המוצר שווה פחות כסף , הרבה פחות, במקרה של הארק זה תוצאה של מיסוי במקרה של החשמלית ....
לא סתם יונדאי בחרה להשיק את החשמלית הראשונה שלה כדגם חדש ואחר לגמרי-אין לך למה להשוות באמת. . אותו דבר עם הנירו החדש-הוא לא רק חשמלי-כל תצורת הינעה שונה בעוד פיצ'רים חוץ מההנעה כך שאתה לא יכול באמת להשוות. { 200K לנירו חשמלי, באמת?? }
אל תבינו אותי לא נכון-אני בעד חשמלית , המחיר המופרז שלהן מרחיק אותי. במיוחד שברור לי שהכסף הגדול הולך ליבואנים ולא למדינה.
המחירים לא יורדים למרות שעלויות היצור של הסוללות יורדות , טוב נו, חוץ מטסלה.
ג'לי עלתה בכ10K אם אני זוכר נכון לאחר עלית 10 אחוז מהמס אז עוד 80% = עוד 80K. אז-באמת, עם מס מלא- ג'לי אמורה לעלות כמו למשל יונדאי סנטה פה? ג'לי ללא מיסים עולה כמו סנטה פה ללא מיסים?
ברמות המיסוי הנוכחיות רכב חשמלי לא אמור לעלות עשרות אלפי שקלים יותר מרכב פוסילי מקביל{פחות אויותר }
תשווה יונדאי קונה בנזין, היברידי, חשמלי טווח קצר וטווח ארוך, האקסל מאוד ברור.
אבל לכן באמת כמעט לא רוכשים קונה /נירו/קורסה/208/3008 חשמליות, החוסר כדאיות בולט.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אין בכלל חשמליות ששוות משהו - זולות.
מכוניות זולות ולא רעות בכלל יש מלא.
כרגע זה הפער העיקרי - כי לא לכולם יש 160000 שח להשכיב על מכונית. זה עדיין נחשב סכום גבוה כלומר מכונית יקרה.
אסף.
צודק. בדקתי את עצמי. זה יצא פחות, כי אנחנו עם רכבי בנזין חסכוניים יחסית. פיקנטו ואיי10.
130000ק"מ על צריכת דלק של 1:15 כפול מחיר הדלק יוצא כ59000ש"ח. חשמל בבית עלה לי כ6000ש"ח. היתה לי בעבודה עמדת טעינה חינמית.הבנתי.. חיסכון משמעותי .
אצלנו האיוניק מתחרה בסקודה פאביה דיזל ידנית שעושה 18 קמ לליטר אז הפער קטן יותר, לצורך ההשוואה ב-130000 קמ היינו מגיעים לפער של 39000שח.
וזה בלי להתייחס לתענוג של לנהוג ביונדאי. בטח לעומת הסקודה...
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
וזה בלי להתייחס לתענוג של לנהוג ביונדאי. בטח לעומת הסקודה...
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
זו בדיוק הנקודה שסופרי האפונים מפספסים.. הרכבים האלה פשוט ממכרים: השקט, העוצמה, החלקות.
יש תקופת הסתגלות קצרה לנהג המודע, בהתחלה חסרות התחושות בישבן של החלפת הילוכים, כניסת טורבו וכאלה.
האוטו פשוט מאיץ כמו שד בחלקות מטעה.
אחרי שמתרגלים קשה מאוד לחזור אחורה.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
אי אפשר מצד אחד לומרנשחשמלי זה זול יותר (טיעון של סופרי אפונים) ואז לטעון שלמרות שלא מובהק העניין של זול יותר לטעון שלא זה השיקול החשוב אלא החוויה ולפטור מה שלפני רגע היה הטיעון המנצח כטיעון של 'סופרי אפונים'.
כי עזבו אתכם משטויות. יונדאי טסלה וזה. נסעתם במרצדס חשמלית? וואוו. זה כאילו הם אומרים... אוקיי. הבנו. גמרתם להתרשם משטויות של חובבנים? עכשיו תראו איך עושים את זה.
והמחיר? עם ההנחות במיסוי? משמעותית יותר זול מדגמי הבנזין המקבילים.
אסף.
הרבה יצרנים עוברים לחשמליים, אחרים מטים את רוב כובד היצור לחשמל, אני רואה את בייתי ומסביבי את שכניי , הרבה מהם עם 3-4 ואף 5 מכוניות בבית.
מעבר לכך שגם עם מכונית אחת נכון לעכשיו זה בעייתי לנסיעות מזדמנות ארוכות, איך תפתר בעיית הטעינה לכל המכוניות? בהנחה ריאלית שפתרון הטעינה בכבישים חכמים לא יעשה בד ובד עם התרבות המכוניות ומה יהיה עם המכוניות שלא ידעו להטען מהכביש?
נראה שרתמו את העגלה לפני הסוס, אם לא יחוסלו תחנות הדלק נראה לי שהשמרנים עם מכוניות הבנזין והסולר הישנות הם אלו שיחייכו בעוד כמה שנים .
חנן-ג'יפולוג
17-04-23, 09:49
גם אם יווצר תרחיש (עוד לא קרה אבל אני לא פוסל אותו עקרונית) שאחליט לא לבצע נסיעה ארוכה עם החשמלי אלא עם אחד משני רכבי הבנזין ואחד דיזל שלי, בגלל היחס הנוכחי בין כמות החשמליות לכמות עמדות הטעינה זה לא ישנה את המאזן הכולל. ב99 אחוז מהנסיעות אין לעמדות הטעינה הציבוריות רלוונטיות בחיים שלי, אז בוודאי שלא יהיה על מה להתחרט.
שימו לב לשאלה הפותחת ואיך בקלות חזרנו לויכוחים משרשורים אחרים, על האם יש מספיק חשמל במדינה לטעינת הרכבים, חרדת הסוללה וכו'...
כן צריך או לערוך הכותרת או לחזור לשאלה…
לגופה של שאלה, אם כבר קונים חשמלי, יש לארגן עמדה תיקנית ולא טעינה סופר איטית משקע ביתי, אחרת זה הרע משני העולמות.
Sent from my iPhone using Tapatalk
כן צריך או לערוך הכותרת או לחזור לשאלה…
לגופה של שאלה, אם כבר קונים חשמלי, יש לארגן עמדה תיקנית ולא טעינה סופר איטית משקע ביתי, אחרת זה הרע משני העולמות.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אלא אם זה מתאים לצרכים, כמו שתואר כאן. של זוג מבוגר שמשתמש באוטו פעם ביום, ולא כל יום, וכדי לחסוך את ההתעסקות עם מוסכים ותדלוקים וטיפולים.
ואני ממליץ להורים שלי להחליף את ה איקס וי בחשמלית פשוטה וקטנה .. מספיק להם טווח של 200 ק'מ תתל אביב וחזרה לקריות.
רק בגלל שהם יכולים ויהיה להם כיף. מעבר לכל שיקול כלכלי.
פשוט הם יכולים להתענג על הכיף שבחשמלית. אז למה לא ? פינוק 100%
Sent from my DN2103 using Tapatalk
אי אפשר מצד אחד לומרנשחשמלי זה זול יותר (טיעון של סופרי אפונים) ואז לטעון שלמרות שלא מובהק העניין של זול יותר לטעון שלא זה השיקול החשוב אלא החוויה ולפטור מה שלפני רגע היה הטיעון המנצח כטיעון של 'סופרי אפונים'.
כי עזבו אתכם משטויות. יונדאי טסלה וזה. נסעתם במרצדס חשמלית? וואוו. זה כאילו הם אומרים... אוקיי. הבנו. גמרתם להתרשם משטויות של חובבנים? עכשיו תראו איך עושים את זה.
והמחיר? עם ההנחות במיסוי? משמעותית יותר זול מדגמי הבנזין המקבילים.
אסף.
מהה?.. לא הבנתי מה אפשר או אי אפשר.
לא ייתרתי לרגע את הנקודה הכלכלית.
כל מה שרציתי להאיר זה שמנקודת מבטי כחובב נהיגה הרכב הבא שאקנה (עוד כמה שנים טובות, כי האיוניק אמור להחזיק לנצח בערך), יהיה חשמלי בזכות התכונות הדינמיות שלו ולא למרות.
למען הסר ספק אצלי ב99.99% מדובר בנהיגה נורמטיבית עם עמך ישראל. לא הייתי מחזיק רכב חשמלי שמנמן למטרת טיולי אדרנלין בכבישי הרים.
Yaron.nahum
17-04-23, 17:02
צודק. בדקתי את עצמי. זה יצא פחות, כי אנחנו עם רכבי בנזין חסכוניים יחסית. פיקנטו ואיי10.
130000ק"מ על צריכת דלק של 1:15 כפול מחיר הדלק יוצא כ59000ש"ח. חשמל בבית עלה לי כ6000ש"ח. היתה לי בעבודה עמדת טעינה חינמית.
החישוב שלך לא טוב ,
אני במקומך הייתי משווה לרכב שטח ,
עם החיסכון הזה , תוך עוד שנה שנתיים הייתי יכול לקנות רוביקון 392 או ברונקו רפטור
הכי טוב.
:D;)
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.