PDA

צפייה בגרסה מלאה : עלות אחזקה | מתבלט בין כמה רכבים



ofiryak
02-04-23, 13:57
אז אחרי קצת דיון וחשיבה, הבנתי שרכב גדול ושטח אמיתי הוא מה שאני רוצה,
ולכן אני מחפש לדעת איזה דגם בעצם יהיה הכי זול לתחזוקה, עם חלפים זמינים ומוסכים שמבינים.

המתמודדים הם בעצם כל הגדולים והישנים, עד 50K+- כתקציב רכישה,
פרדו ופגרו, צירוקי ופטריוט, טנדרים וכו.

זה רכב שיעשה 15K על הכביש שנתי וכל סופש בערך ירד לשטח עם כמה אנשים.
אני מחפש לדעת בעצם עם מי יהיה לי הכי קל לעבוד? למצוא מוסך שמבין, למצוא חלפים בקלות.

כי בעיקרון התקציב שלי למכות, זה 10K שנתי, עד הסכום הזה אני מוכן לספוג.

כמובן ששמן, פילטרים, רפידות בלם, פלאגים, דברים כאלה, אני מחליף לבד.

אשמח לשמוע מאנשים שמחזיקים ברכבים האלה או החזיקו,
כדי לדעת באמת מה עלות אחזקה של כלי כזה.

בסוף כל רכב זה עלות אחזקה אחרת, גם מאותו דגם, כי כל חיה והבעיות שלה,
אבל אני רוצה ככה סדר גודל כללי, גבול גזרה עליון-תחתון, לדעת לאיפה פניי מועדות.

תודה לעוזרים!

erezgur
02-04-23, 14:43
אתה מתפזר על יותר מדי שרשורים במקביל, חבל שלא המשכת בשרשור ההתלבטות הראשון כך שיישמר הרצף עבור מי שנכנס וקורא את השרשור.

לגבי השאלות ששאלת - רכב שטח מבוגר פירושו הוצאה לא קטנה בנושא התחזוקה, יהיה קשה לתת מספרים מדוייקים אבל בתור המלצות:
1. חפש רכב שטופל באהבה - דרוש לקבל היסטוריית טיפולים ותוכל לבדוק האם בעליו הקודמים חסך שלא לצורך או טיפל כהלכה ברכב שלו. רכב שטופל באהבה בתחזוקה מונעת יחזיר אהבה הרבה יותר מרכבים שטופלו בתחזוקת שבר.
2. חפש רכב חדש ככל האפשר בתקציב שלך, 3-5 שנים הבדל בין דגם א' ל-ב' יכולים להיות משמעותיים מבחינתך.
3. ככלל אצבע, הוצאה של כ-8-15 אש"ח לשנה על אחזקה, בוודאי בשנתיים הראשונות, זה סביר. תביא בחשבון גם הכנה מינימלית לשטח, צמיגים, הגבהה, מיגון וכו' - עוד כמה אלפי שקלים.
4. חפש שרשור על הוצאות אחזקה, לא היו בו הרבה מדי תגובות אבל בהחלט יש שם מספרים אמיתיים שכמה בעלי רכבים שונים מסרו לגבי ההוצאות שלהם.
5. הכי חשוב - זהו תחביב ממכר, לא זול אבל כפי שרבים טוענים - הרבה יותר זול מפסיכיאטר. אל תחשוב עליו כהשקעה ונסה לא לעסוק כל הזמן בהיבטי העלות / תקציב.... מצא את הרכב המתאים ונסה להנות ממנו - זוהי התמורה האמיתית וזה הנושא שמאחד כאן רבים מאיתנו :)

guy888
02-04-23, 14:49
עלות אחזקת רכב שטח שגילו מעל 10 שנים, שעושה שטח היא בין 10 ל 20 אש"ח בשנה, כל שנה.



Sent from my SM-G998B using Tapatalk

אבי ביטר
02-04-23, 14:53
תגיד
לפני עלויות תחזוקה
עשית חשבון כמה דלק תשלם כל חודש על 15k שנתי פלוס טיול כל סופש עם הבהמות משא האלה ?

ishc
02-04-23, 15:07
5 שנים של פאג'רו שנת 2000, מנוע 2.8. ישן אך שמור. מתוחזק בקפדנות רק במוסך, רכב יומיומי שעושה 10 אלף בשנה ויורד לשטח בלי הכרה.
מעולם לא נתקע ולא חזר על גרר.
עלות שנתית כולל דלק הייתה 25 אלף בשנה.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

ofiryak
02-04-23, 15:09
תגיד
לפני עלויות תחזוקה
עשית חשבון כמה דלק תשלם כל חודש על 15k שנתי פלוס טיול כל סופש עם הבהמות משא האלה ?

דיזלים יותר חסכוניים, אז אני מניח שיצא לי סביבות 11K+- לשנה על דלק,
המרה לגז וזה יהיה פחות.

Pageup
02-04-23, 19:18
דיזלים יותר חסכוניים, אז אני מניח שיצא לי סביבות 11K+- לשנה על דלק,
המרה לגז וזה יהיה פחות.

לא יודע מה מחיר הדלק והצריכה הממוצעת שאתה הכנסת אבל אתה לא בכוון. כי ב 1:8 (ורובם הרבה פחות מזה בטח בגיל הנוכחי) ומחיר של 7 ש"ח לליטר אתה ביותר מ 13K.
ב 15 לשנה, אתה בלפחות טיפול אחד בשנה (לפני תקלות) ויש לך גם 2 טסטים וביטוח מקיף וצד ג') אז אתה נשאר עם אולי 5000 שקל נזקים לשנה. יש לך צמיגים פעם בשנתיים ? זה 2000 לשנה בממוצע. אז נשארת עם 3000 לנזקים ? כל נזק הכי קטן זה יותר מזה. ואתה עם רכב לא צעיר ובשנים הראשונות כל הצרות ייפלו עלייך.

guyo
02-04-23, 19:40
פאג'רו BK דיזל 2012 עם 200k ק''מ- רכישה ב 135,000- מיגון והגבהה קצת מעל 20,000, גגון 3000, צמיגים וגלגלים (מעבר ל17 וסט bf) כ 4500, שפצורי מיכל מיים ומשאבה כ 1000. עד כאן שטויות.
ניקוי סעפת שהסתבך+ ביטול dpf, egr יצא בסוף מאוד חקר בכסף, זמן ותקלות חוזרות- הסתכם בכ 10,000 ש''ח.
נאבות משולשים וכו'- כבר לא זוכר. כל הכיף הזה בשנה וחצי.
זול- זה לא. אבל היה כיף

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

מוטי ג.
02-04-23, 20:34
תן הצצה פה (בתגובה 15 במידה והלינק לא מדוייק)
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/126639-%D7%9E%D7%94-%D7%93%D7%A2%D7%AA%D7%9B%D7%9D-%D7%9E%D7%A0%D7%99%D7%A1%D7%99%D7%95%D7% A0%D7%9B%D7%9D-4x4-%D7%91%D7%9C%D7%99%D7%A1%D7%99%D7%A0%D7% 92-%28%D7%9B%D7%9B%D7%9C-%D7%94%D7%A0%D7%A8%D7%90%D7%94-%D7%93%D7%99-%D7%9E%D7%A7%D7%A1%29#post1020872

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

אבי ביטר
02-04-23, 20:41
דיזלים יותר חסכוניים, אז אני מניח שיצא לי סביבות 11K+- לשנה על דלק,
המרה לגז וזה יהיה פחות.

לא הדיזלים האלה…🤣
תתכונן ל 1-6/8 ככה בכיף.
15k קמ בשנה זה ממש לא העלות שציינת אלא בערך שקל לקילומטר, כלומר 15 אלף רק על דלק, ויותר מורגש - 1250 שח בחודש.ֶ
לפני יישור קו, לפני שיפורים, תקלות והפתעות. והם לא ידלגו עלייך האחרונים.

לגבי בנזין וגז, לא מכיר באופן אישי אבל קח בחשבון תוך כמה זמן תחזיר את עלות ההשקעה והחסרונות הקיימים (מקום, הגבלות).

לא בקטע של לבאס או משהו, רק שתדע לאן אתה נכנס, שלא תתאכזב.

הכוכב הכחול
02-04-23, 22:30
אומרים שדיזלים חסכוניים יותר :confused:
אז אומרים.

ממוצע של 10Kkm
90% כביש מהיר בשעות ריקות ללא תנועה ופקקים
בנסיעה הכי חסכונית שאפשר ומבלי לבזבז דלק לחינם
5% עיר
5% שטח
דיזל חדש
ועדיין 1:9

מה חסכוני פה?

מוטי ג.
02-04-23, 22:36
רכבי הדיזל מעולם לא היו חסכוניים בליטרים, פשוט פעם הסולר היה ממש זול לעומת הבנזין ורוב מי שנסע הרבה עשה זאת ברכב דיזל.
אולי כשהם רק התחילו להגיע לארץ, והחלופה הייתה בנזין אמריקאי צמא, אז שילוב של סולר מאוד זול, מול צריכת ליטר בחצי זה היה חסכון מטורף בעלות.
היום, לדעתי, עדיף רכב בנזין כרכב טיולים, אם יש מקום למיכל גז עוד יותר משתלם.


Sent from my SM-N986B using Tapatalk

erezgur
02-04-23, 22:54
לפחות בחלק מהדגמים הסולר אכן חסכוני יותר - פחות ליטרים לקמ, לא יודע אם יש דוגמאות הפוכות.

מוטי ג.
02-04-23, 23:05
צודק! הכללתי מידי, היה לי רנו קנגו דיזל מאוד מאוד חסכוני 1:25 בערך.
אני אמקד שהתגובה שלי מתייחסת ל SUV ים למיניהם שרובם נעים(למיטב ידיעתי) בצריכת סולר של 7 עד 9 ק"מ לליטר. בוא נשווה רכבים זהים, טרופר בנזין מול סולר?
פגרו בנזין מול סולר?
האם ניתן להכליל ולהגיד שהבנזין עושים 1:6 והדיזל 1:8.5?
זה אמנם פחות ליטרים, אבל לא הופך את זה למשהו ממש ממש חסכוני.
אין לי רכב מונע גז, כמה זה משנה את המשוואה לטובת בנזין - גז?


Sent from my SM-N986B using Tapatalk

נדב42
02-04-23, 23:12
המרה לגז זה רק לרכבי בנזין, לא לדיזל.

מוטי ג.
02-04-23, 23:20
ברור

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

ariel-ro
02-04-23, 23:58
רכב שטח אמיתי ב-50אש"ח זה רכב יום יומי רק אם יש עוד רכב אחד בבית שפנוי יחסית.
כי תקלות יגיעו, וכדי לשמור על מסגרת תקציב סבירה אתה תצטרך:
1. להמתין לחלקים מחו"ל
2. לטפל בעצמך

אם לא תעשה את שני הנ"ל, אתה תרגיש את זה חזק מאוד בכיס.
ואתה לא תוכל לעשות את שני הנ"ל, אם הרכב הוא יום יומי ואתה לא פנדט ברמות על (מכיר כמה כאלה, אישית, לא הייתי יכול להחזיק במשמעת תחזוקתית כזו לרכב)

asafk
03-04-23, 00:20
לפני חודשיים שלושה הייתי אומר לך שב50 אי אפשר לקנות משהו נורמלי. .אבל הכל התהפך עלינו, אינפלציה .. ריבית.... מלא מכוניות סיניות חשמליות ... נגמרה הקורונה ואפשר לטייל בחו"ל.
בקיצור המחירים של כל שוק רכבי השטח חזרו להיות סבירים. מה שהלך ב80-90 לפני חצי שנה הולך היום ב50-60. לא הכל ירד - יש עדיין דגמים מבוקשים.
זה אומר שאפשר לקנות משהו שנתון 2010 מהדגמים הנפוצים - אני לא אומר שבקלות וכן - צריך לחפש.

עכשיו לעלויות. קח בחשבון לרכב שטח דיזל סביב שנתונים של 2007-2012 כלומר 10 עד 15 שנה - שעושה 20000 עד 30000 קמ בשנה, כלומר 2-3 טיפולים, ומבוטח בביטוח מקיף - סדר גודל של 15 עד 20 אלף שח הכל כולל הכל לפני סולר כל שנה. זה ממוצע. שנה אחת ככה ואחת ככה.
לא משנה אם פג'רו או היילקס (אבל לא לנדרובר. זה עולם אחר) - כל האסייתיים יותר דומה מאשר שונה. כמובן שההוצאה יורדת דראסטית אם לא עושים מקיף ואם נוסעים רק 10000 קמ וטיפול אחד בשנה. כאן אתה כבר תהיה סביב ה 10000 שח בשנה -שוב - הכל כולל הכל לפני סולר. כלומר ביטוח, טיפולים, טסט, הוצאות על הטסט, תיקונים, מצבר פעם בשנתיים וצמיגים פעם ב 3 שנים טיימינג ב150000 קמ וכן הלאה.

ברכב בנזין הטיפולים לרוב זולים יותר. הבנזין בימינו גם זול יותר אבל הצריכה גבוהה יותר (8.5 - 9.5 קמ לליטר לעומת 5-7 קמ לליטר). תצטרך למצוא את נקודת האיזון שלך.
זה לא באמת משנה כי אין מבחר של רכבי שטח בנזין משפחתיים. הרוב דיזלים.

אסף.

איל מ
03-04-23, 06:40
רכבי הדיזל מעולם לא היו חסכוניים בליטרים.


Sent from my SM-N986B using Tapatalk
תגידו אתם רציניים?
מנועי בנזין עושים 1-5/6 ביום טוב (נסיעה יומיומית)
סולר עושה 1-8/10.
ודיסקו משופר עם צמיגים גדולים אני משווה לרנגלר משופר עם צמיגים גדולים, שהיה מת לראות 1-6.
אני לא מדבר על פרייבטים. אלא על רכב טיולים ששוקל 2 וחצי 3 טון.

נדב42
03-04-23, 07:42
ברור


ברור לך ולי, אבל לא לפותח השרשור..
נכתב בעקבות הפוסט הזה:



דיזלים יותר חסכוניים, אז אני מניח שיצא לי סביבות 11K+- לשנה על דלק,
המרה לגז וזה יהיה פחות.

ד ו ר ו ן
03-04-23, 07:48
רכבי הדיזל מעולם לא היו חסכוניים בליטרם
חסכוני יחסית לרכב בנזין מקביל.
משמעותית, במיוחד בשטח.
זה ברמה שאתה יוצא לטיול שטח של 3 ימים והבנזין סוחב גריקנים/יוצא לתדלק/ומתכנן תחנת דלק צמוד לעלייה לכביש, והדיזל מושך עוד שליש נסיעה למרכז לפני תדלוק ראשון.
גם בכביש, ההבדל בין 1:8-9 בדיזל ל-1:5-6 בבנזין הוא גדול במצטבר.

ehudzeelim
03-04-23, 08:22
התדמית החסכונית של הדיזל התחילה כשעוד לא היה טורבו, אז הצריכה היתה 1:12 בקלות. כשהגיע הטורבו הצריכה עלתה אבל עדיין טובה יותר מרכבי בנזין.

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
03-04-23, 08:27
התדמית החסכונית של הדיזל התחילה כשעוד לא היה טורבו, אז הצריכה היתה 1:12 בקלות. כשהגיע הטורבו הצריכה עלתה אבל עדיין טובה יותר מרכבי בנזין.

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

מה?
הפוך.. אותו רכב, מנוע טורבו דיזל, נפח זהה, הניצולת גבוהה יותר במעט.

יש מצב שבגלל שהמנוע יותר חזק, אנשים לחצו יותר חזק על הדוושה.
אבל המנוע יותר יעיל.

שגיא S
03-04-23, 08:58
חלק שוכחים לקחת בחשבון אבל ברוב התחנות הסולר יקר מהבנזין (ואני מחזיק היום רכבים משני הסוגים)
אז בסוף בסוף 6 קמ לליטר בנזין לא רחוק בעלות מ7.5 קמ לליטר בדיזל

ehudzeelim
03-04-23, 09:09
מה?
הפוך.. אותו רכב, מנוע טורבו דיזל, נפח זהה, הניצולת גבוהה יותר במעט.

יש מצב שבגלל שהמנוע יותר חזק, אנשים לחצו יותר חזק על הדוושה.
אבל המנוע יותר יעיל.תתפלא. [emoji16]
מוסו דיזל לעומת מוסו טורבו דיזל: 1:12 לעומת 1:9
מאזדה b2500 לעומת מאזדה bt2500, אותה יחס בערך כמו במוסו, אפילו יותר קיצוני.
זה הניסיון הדל שלי, אבל אני חושב שזה ככה ברוב הדיזלים הישנים.

ברור שסגנון הנהיגה משנה, אני מדבר על אותו סגנון נהיגה, יש הבדל ב-ק"מ/ליטר.

המעבר למסילה משותפת- הוריד את הצריכה אבל ההספקים גדולים אז עדיין לא חושב שיותר חסכוני מדיזל פשוט ללא טורבו.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk

מוטי ג.
03-04-23, 09:37
חלק שוכחים לקחת בחשבון אבל ברוב התחנות הסולר יקר מהבנזין (ואני מחזיק היום רכבים משני הסוגים)
אז בסוף בסוף 6 קמ לליטר בנזין לא רחוק בעלות מ7.5 קמ לליטר בדיזללזה התכוונתי, והגעתי למסקנה שאין ברירה אלא להתחבר לחבילות תדלוק בשרשור ההוא של דלקנים.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

אבי ביטר
03-04-23, 10:07
רכבי הדיזל מעולם לא היו חסכוניים בליטרים

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

ספר את זה לבעלי רנו פלואנס דיזל, או רנו קנגו, יש עוד המון דוגמאות.
מנוע דיזל חסכוני לעומת הבנזין.

הבעיה שהממותות האלה גדולות וכבדות.

פאג׳רו בנזין שותה הרבה יותר מגרסת הדיזל.

אבי ביטר
03-04-23, 10:59
הממותות האלה גדולות, כבדות ו - ישנות….

אלו מנועי דיזל מיושנים בסהכ, שעברו הרבה, חלקם לפני ניתוח לב פתוח, או מעקפים.

בקיצור, לפותח השרשור, תתכונן לצריכה של 1 ל 8 ומטה, במקרה הטוב.

guyo
03-04-23, 11:09
הממותות האלה גדולות, כבדות ו - ישנות….

אלו מנועי דיזל מיושנים בסהכ, שעברו הרבה, חלקם לפני ניתוח לב פתוח, או מעקפים.

בקיצור, לפותח השרשור, תתכונן לצריכה של 1 ל 8 ומטה, במקרה הטוב.בהחלט ריאלי.
שים גם גגון וקצת ציוד ואתה בכיף יורד לכיוון ה 1:7

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

ofiryak
03-04-23, 11:27
לפני חודשיים שלושה הייתי אומר לך שב50 אי אפשר לקנות משהו נורמלי. .אבל הכל התהפך עלינו, אינפלציה .. ריבית.... מלא מכוניות סיניות חשמליות ... נגמרה הקורונה ואפשר לטייל בחו"ל.
בקיצור המחירים של כל שוק רכבי השטח חזרו להיות סבירים. מה שהלך ב80-90 לפני חצי שנה הולך היום ב50-60. לא הכל ירד - יש עדיין דגמים מבוקשים.
זה אומר שאפשר לקנות משהו שנתון 2010 מהדגמים הנפוצים - אני לא אומר שבקלות וכן - צריך לחפש.

עכשיו לעלויות. קח בחשבון לרכב שטח דיזל סביב שנתונים של 2007-2012 כלומר 10 עד 15 שנה - שעושה 20000 עד 30000 קמ בשנה, כלומר 2-3 טיפולים, ומבוטח בביטוח מקיף - סדר גודל של 15 עד 20 אלף שח הכל כולל הכל לפני סולר כל שנה. זה ממוצע. שנה אחת ככה ואחת ככה.
לא משנה אם פג'רו או היילקס (אבל לא לנדרובר. זה עולם אחר) - כל האסייתיים יותר דומה מאשר שונה. כמובן שההוצאה יורדת דראסטית אם לא עושים מקיף ואם נוסעים רק 10000 קמ וטיפול אחד בשנה. כאן אתה כבר תהיה סביב ה 10000 שח בשנה -שוב - הכל כולל הכל לפני סולר. כלומר ביטוח, טיפולים, טסט, הוצאות על הטסט, תיקונים, מצבר פעם בשנתיים וצמיגים פעם ב 3 שנים טיימינג ב150000 קמ וכן הלאה.

ברכב בנזין הטיפולים לרוב זולים יותר. הבנזין בימינו גם זול יותר אבל הצריכה גבוהה יותר (8.5 - 9.5 קמ לליטר לעומת 5-7 קמ לליטר). תצטרך למצוא את נקודת האיזון שלך.
זה לא באמת משנה כי אין מבחר של רכבי שטח בנזין משפחתיים. הרוב דיזלים.

אסף.


תראה אני לקחתי בחשבון הוצאה שנתית של 27+-(15 על שיפוצים, עוד 5 ביטוח, עוד 7 דלק אם מומר לגז) על הרכב,
אבל אני מנסה למזער כמה שיותר מן הסתם.

אז לדעתך, פגרו, פרדו, גרנד שירוקי, פטריוט, מי מהגדולים יתן לי *יחסית* יותר שקט?

וגם, מה עם רקסטון? נחשב אמין?
כי אני רואה דגמים 2016 עם 120 אלף קמ, ב-80 אלף שקל... שמבחינתי זה לבוא לקחת,
כי ב-80 אלף אני בחיים לא אמצא פגרו מעל 2010.

erezgur
03-04-23, 12:05
איך הכנסת פטריוט? תוציא אותו מהאפשרויות....

אין תשובה חד משמעית לשאלה שלך, אבל יש לא מעטים שיגידו שהיפניות אולי עדיפות בנושא התחזוקה.
עניתי לך בהתחלה שאם תמצא רכב שתוחזק באהבה זה ישתלם לך הרבה יותר מאשר רכב שלא טופל בזמן או שטופל בחסכנות עם שמנים לא איכותיים פילטרים חליפיים וחלפים זולים. הכוונה שלי הייתה שלא תנסה מראש להגביל עצמך רק לסוג מסויים אלא שתתחיל לחוש את השוק, ללכת ולהתרשם מהרכבים והמוכרים וכך תוכל להתמקד ברכבים שטופלו היטב גם אם הם של יצרן שונה מהתשובה הראשונה שתקבל במקום כזה או אחר.

assafy
03-04-23, 12:58
יש כאן שוב חזרה על ההסתמכות לגבי הסבה לגז.
כפי שנכתב כבר, הסבה לגז אפשרית רק במנועי בנזין, אני מקווה שזה ברור.
כמו כן מחיר הסבה כזו הוא לא קטן ובנסועה של 15K יקח זמן לא קצר עד שבכלל תחזיר את עלות ההתקנה.
כמו כן יש סיכון לתקלות בשינוי המערכות המקוריות בעיקר ברכב מתיישן.
את כל זה כדאי לקחת בחשבון.


Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

ofiryak
03-04-23, 13:10
איך הכנסת פטריוט? תוציא אותו מהאפשרויות....

אין תשובה חד משמעית לשאלה שלך, אבל יש לא מעטים שיגידו שהיפניות אולי עדיפות בנושא התחזוקה.
עניתי לך בהתחלה שאם תמצא רכב שתוחזק באהבה זה ישתלם לך הרבה יותר מאשר רכב שלא טופל בזמן או שטופל בחסכנות עם שמנים לא איכותיים פילטרים חליפיים וחלפים זולים. הכוונה שלי הייתה שלא תנסה מראש להגביל עצמך רק לסוג מסויים אלא שתתחיל לחוש את השוק, ללכת ולהתרשם מהרכבים והמוכרים וכך תוכל להתמקד ברכבים שטופלו היטב גם אם הם של יצרן שונה מהתשובה הראשונה שתקבל במקום כזה או אחר.

הבנתי אותך,
אוקיי אז אני מקבל, אני לא אנעל על דגם ספציפי

- - - Updated - - -


יש כאן שוב חזרה על ההסתמכות לגבי הסבה לגז.
כפי שנכתב כבר, הסבה לגז אפשרית רק במנועי בנזין, אני מקווה שזה ברור.
כמו כן מחיר הסבה כזו הוא לא קטן ובנסועה של 15K יקח זמן לא קצר עד שבכלל תחזיר את עלות ההתקנה.
כמו כן יש סיכון לתקלות בשינוי המערכות המקוריות בעיקר ברכב מתיישן.
את כל זה כדאי לקחת בחשבון.


Sent from my Pixel 6 using Tapatalk


אוקיי, הבנתי

בכל מקרה ברגע שאני קונה רכב, לטוב ולרע הוא יהיה איתי שנים,
הקודם איתי 9 שנים, אני מתכוון לקחת משהו ולהשקיע בו מכל הלב ושישאר איתי עד שאלוהים יבוא ויקח אותו חח

raanan
03-04-23, 15:54
אז אחרי קצת דיון וחשיבה, הבנתי שרכב גדול ושטח אמיתי הוא מה שאני רוצה,

האם מאז 2021 שהחלטת שאתה רוצה רכב שטח, רכשת רכב שטח ?
אם לא,
מדוע אתה רוצה רכב שטח גדול "ואמיתי" ?
במידה וזה , "בא לי" ... אז, יאללה זרום עם החלום ! (רק שלא יהיה חלום בלהות לסטודנט)

רציונלית עפ"י הנתונים שציינת (מכמה שירשורים), המלצה שלי, סוזוקי .
ג'ימני או גראנד ויטרה בהתאם לעדיפות ביצועי שטח מול כביש שתחליט.

בהצלחה
רענן

ofiryak
03-04-23, 16:23
האם מאז 2021 שהחלטת שאתה רוצה רכב שטח, רכשת רכב שטח ?
אם לא,
מדוע אתה רוצה רכב שטח גדול "ואמיתי" ?
במידה וזה , "בא לי" ... אז, יאללה זרום עם החלום ! (רק שלא יהיה חלום בלהות לסטודנט)

רציונלית עפ"י הנתונים שציינת (מכמה שירשורים), המלצה שלי, סוזוקי .
ג'ימני או גראנד ויטרה בהתאם לעדיפות ביצועי שטח מול כביש שתחליט.

בהצלחה
רענן


אני 10 שנים כבר רוצה ולא קונה, ומדי פעם קופץ לי שוב הפיוז ואני חוזר לזה,
רק שהפעם אני באמת צריך להחליף רכב, והיכולת הכלכלית קיימת, אז אמרתי יאללה או הכל או כלום.

אבי ביטר
03-04-23, 16:47
על החיים ועל המוות…

ehudzeelim
03-04-23, 16:50
או באנגלית
אם אתה רוצה לשוט שוט, דונט טאפאטולק

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

-->