PDA

צפייה בגרסה מלאה : בידלוק, חוקי או לא חוקי? ברונקו ראפטור החדש מגיע איתם בכיף שלו על 37״



אבי ביטר
11-03-23, 09:50
https://m.ynet.co.il/articles/rybgkarj3


אז חוקי או לא?

נדב42
11-03-23, 10:27
למה שלא יהיה חוקי ?

asafk
11-03-23, 10:29
אם יש תקן - יש תקינה - וזה חוקי.

אני מניח שכל מיני קיטים לריתוך עצמי בסדנה הביתית, או מיטב תוצרת סין מקסיקו וכו' ולא משנה איך ממותגת - לא נהנית מתו תקן.
כנ"ל לגבי מוצרים שנמכרים בארה"ב לשימוש בשטח בלבד וגם הם ללא תקן.

אסף.

אבי ביטר
11-03-23, 13:08
למה שלא יהיה חוקי ?

הבנתי שאין לזה תקן לנסיעה בכביש, אלא שטח או תחרויות בלבד.

אין לי מושג לגבי אכיפה, אני רואה המון כאלה בכביש.

asafk
11-03-23, 13:47
יש תקינה לחישוקים. אם החישוק עומד בתקינה - בידלוק או לא - הוא חוקי לכביש.
הרוב לא.

אסף.

אבי ביטר
11-03-23, 13:52
אז למה לא מעבירים אותם תקינה?

ואיך אני בתור לקוח יודע מה חוקי ומה לא?

yoni_0000
11-03-23, 15:50
זה הגיע עם האוטו מהיצרן? נגמר.

אתה יכול לתקוע "זיבי" אחד גדול לכל מי שיש לו בעיה.

יותר מזה, על הנייר אתה יכול לטען שאסור לך להחליף ג'אנט.

חנן-ג'יפולוג
11-03-23, 18:22
זה הגיע עם האוטו מהיצרן? נגמר.

אתה יכול לתקוע "זיבי" אחד גדול לכל מי שיש לו בעיה.

.

עקרונית, אתה כמובן צודק.
מעשית, במדינת ישראל כמו במדינת ישראל... כרגע יש עוד את מי לשאול וממי לקבל אישור שאלו החישוקים המקוריים. עוד 20 שנה? לא בטוח.

יש לי נגרר 500ק"ג שקניתי חדש בשנת 97. בטסט האחרון החליטו שחסרה לו רגלית קדמית עם גלגל. לא עזרו לי הטענות שהנגרר הגיע ככה. הנגרר גם עובר אצלם טסט כבר שבע שנים לפחות. היצרן כבר מזמן איננו.

וגם, לפני ששמתי קפיצי הגבהה עם אישור ברשיון, החליטו כל פעם מחדש שההיילקס שלי (על קפיצים מקוריים בני 20) מוגבה. גם אישור מהיבואן על הגובה המקורי לא עזר.


אתה תגיד זיבי והם יגידו זיבי, ולהם יש רכב מרושיין לחזור הביתה ולך לא.

KOOKE
11-03-23, 20:27
בחלק מהמדינות בארה"ב בידלוק אינו חוקי לנסיעת כביש.

בארץ אם עבר תקינה כחלק מאיבזור הרכב כסטוק זה חוקי למהדרין.

דרך אגב גם הרוביקון ברמת אקסטרים ריקון מגיע עם חישוקי בידלוק כסטנדרט.

yoni_0000
11-03-23, 21:13
עקרונית, אתה כמובן צודק.
מעשית, במדינת ישראל כמו במדינת ישראל... כרגע יש עוד את מי לשאול וממי לקבל אישור שאלו החישוקים המקוריים. עוד 20 שנה? לא בטוח.

יש לי נגרר 500ק"ג שקניתי חדש בשנת 97. בטסט האחרון החליטו שחסרה לו רגלית קדמית עם גלגל. לא עזרו לי הטענות שהנגרר הגיע ככה. הנגרר גם עובר אצלם טסט כבר שבע שנים לפחות. היצרן כבר מזמן איננו.

וגם, לפני ששמתי קפיצי הגבהה עם אישור ברשיון, החליטו כל פעם מחדש שההיילקס שלי (על קפיצים מקוריים בני 20) מוגבה. גם אישור מהיבואן על הגובה המקורי לא עזר.


אתה תגיד זיבי והם יגידו זיבי, ולהם יש רכב מרושיין לחזור הביתה ולך לא.


אני מזמן דוגל באלימות במכון טסטים.. זה עוזר.
לא חייב להרביץ או לקלל, מספיק למתוח קצת את החזה ולהיות אסרטיביים.. אם מנסים לנפנף אותך בזלזול, אז גם צעקות זה לגטימי, אפילו לחסום את המסלול. בישראל תהיה ישראלי.

חנן-ג'יפולוג
11-03-23, 21:23
אני במקום מסוים כבר כשבע שנים ועובד לי איתם מושלם, עם גישה שונה לחלוטין. הפוכה.
מגיע אליהם רגלית לפני שאני מגיע עם הרכב, כשאני משלם במשרד. מכיר את הבוחנים בשמות. שואל מה נשמע. לוחץ יד.
כשיש הערות, וכמו שסיפרתי על הנגרר, יש מדי פעם. הם לא מכשילים ומבקשים ממני לסדר בטסט הבא. מגיני בוץ, הימצאות תפוח גרירה, נקיון מבוץ. גם סיפור הרגלית בסוף היה לטובתי. בתכל'ס זה יותר נוח מלזרוק את היצול על האדמה ולהרים אותו ידנית, ומשמעותי ככל שמתקדמים בגיל.
תמיד מקבל מחמאות על מצב הטנדר.
בסה"כ תענוג, עד כמה שטסט יכול להיות כזה.
מתוך עשרות טסטים (יש לי שישה רכבים, כולל נגררים) הכשילו אותי פעם אחת, בצדק גמור, עקב תקלות מסוכנות ממש. קראו לי לבור. הסבירו. אמרתי תודה שזיהו. תיקנתי וחזרתי. כמו שצריך.

אז פעם אחת טעו עם הרגלית? לא נורא בכלל.

הצרות האמיתיות עם ההיילקס היו במכון אחר, כשעוד נתתי למוסך להעביר לי. מאז שעברתי מכון והתחלתי להעביר בעצמי זה הפך למושלם.

חנן-ג'יפולוג
11-03-23, 21:42
מתנצל על הבריחה הצידה. חזרה לשאלה המקורית.

ehudzeelim
11-03-23, 21:49
מזדהה עם הגישה,
תמיד עם חיוך. צריך להבין את הבוחנים, לא קל להיות שם, לחץ, עצבים, אני משתדל לתת להם אתנחתא מהצעקות, אני חושב שזה פועל טוב עבור כל המעורבים (זה נכון בכלל בחיים).
גם ההיכרות כמובן עוזרת, אני מעביר באותו מכון טסטים כ-30 שנה. חלק מהצוות במכון נמצא שם יותר מ-30 שנה. ויש ביניהם אנשי מקצוע רציניים.
וכשצריך להכשיל מכשילים וכך צריך להיות.

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

אבי ביטר
12-03-23, 13:27
רוב הבידלוקים בשוק סיניים, חברות עלומות, אני בספק אם קיימת תקינה עבורם, ועוד איזה 2 חברות רציניות עם מחיר בהתאם פלוס פלוס פלוס.

אני באמת לא מבין, איך אני כצרכן יכול להיכנס לחנות ולצאת עם ג׳אנטים לא חוקיים בלי לדעת מזה.

מרגיש לי כמו עוד פירצה. שצריכה להיות מטופלת עוד בחנות, פאנצ׳ריות וכאלה.


לא ברור.

אני צריך לחפש או לשאול על תקן ?

nirs
12-03-23, 15:00
קצת חומר קריאה בנושא

https://viciousoffroad.com/blogs/news/beadlock-wheels


Sent from my iPhone using Tapatalk

נדב42
12-03-23, 15:35
רוב הבידלוקים בשוק סיניים, חברות עלומות, אני בספק אם קיימת תקינה עבורם, ועוד איזה 2 חברות רציניות עם מחיר בהתאם פלוס פלוס פלוס.

אני באמת לא מבין, איך אני כצרכן יכול להיכנס לחנות ולצאת עם ג׳אנטים לא חוקיים בלי לדעת מזה.

זה נכון לגבי כל ג׳אנט...
עם או בלי בידלוקים, לכביש או לשטח ...

talw
12-03-23, 15:58
כל השרשור הזה מבוסס על הודעה שהברונקו עם בידלוקים.
אז תבדקו טוב אם זו הכנה לבידלוק או בידלוק אמיתי.
מהכרות אישית גם הברונקו ראפטור מגיע עם הכנה ולא עם בידלוק.

נמרוד
12-03-23, 16:20
מה שטל כתב.

https://youtu.be/3HTtkcYp7wo

אבי ביטר
12-03-23, 20:35
זה נכון לגבי כל ג׳אנט...
עם או בלי בידלוקים, לכביש או לשטח ...

פה הבנתי שיש חסרון בכביש במהירויות גבוהות.
אני מדבר על בידלוק אמיתי.
וגם תחזוקה?

גאנטים אחרים כולם באותה השיטה, פה מעבר לניראות אנחנו מתחכמים גם עם הפונקציונאליות של הג׳אנט.

אני לא אוהב להתקין דברים לא חוקיים, ורוצה להבין מה קורה.

KOOKE
12-03-23, 22:50
אבי

על פי החוק היבש מה שלא אסור מותר.

כבר קיבלת תשובות די מפורטות מקודמיי.

מי אמר קיטבג ולא קיבל...

אבי ביטר
12-03-23, 23:27
לזרום אתה אומר…

-->