צפייה בגרסה מלאה : בגי"ה - עמדת טעינה לרכב חשמלי
אהלן,
אני לא מוצא הרבה מידע בעניין - רוב המידע הוא המלצות למתקינים.
אני בתהליך של הכנת תשתית לעמדת טעינה בחניה.
העמדה המתוכננת תהיה 3 פאזות, 11kW.
המסקנות שאספתי עד כה:
העמדה צריכה שיהיה לפניה מפסק זרם ל3 הפאזות ול-0
ממסר פחת מסוג B (גם AC וגם DC)
ישנן עמדות שממסר הפחת משולב בהן וחוסך את הצורך בלשים קופסה נוספת על הקיר - ממסר פחת B גם עולה מאות שקלים ולכן עדיף עם מובנה בעמדה.
בנוסף, אני מחפש עמדה עם אפשרות לשליטה על הזרם.
מחיפוש באינטרנט, יש מגוון של עמדות, ממגוון חברות, מ2000ש"ח עד 5000 ש"ח.
מה קונים? המלצות ממקור ראשון לעמדות עם ממסר פחת מובנה ושליטה על הזרם? (רק לקנות את העמדה, התקנה וכו' תעשה על ידי וחשמלאי מטעמי)
תובנות נוספות שנדרשות?
אריאל
אני בערך באותו המצב..
ממה שראיתי עד עכשיו, עמדות הטעינה עם הפחת המובנה, עולות כ-3000 שח ועמדות הטעינה ללא פחת עולות כ-2000 שח. הפחת עצמו עולה בסביבות 800-1000 שח. ככה שאין ממש הבדל במחיר...
למה אתה צריך לשלוט על הזרם?
ברשותך אוסיף כאן כמה שאלות שלי..
מה זה עמדה חכמה?
מה היתרונות והחסרונות של עמדה ניידת?
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
אה, ועוד משהו, ראיתי עמדת טעינה של 22kw (שכוללת את הפחת ) באותו המחיר של 11kw. שווה להתעכב על זה?
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
עמדה של וולטק.
2400 ש"ח. יודע לתת עד 22KW אם מחוברת ל-32 אמפר.
https://www.voltec.co.il/product-page/%D7%A2%D7%9E%D7%93%D7%AA-%D7%98%D7%A2%D7%99%D7%A0%D7%94-%D7%9E%D7%94%D7%99%D7%A8%D7%94-Type2?gclid=Cj0KCQiAi8KfBhCuARIsADp-A56BhaNPwyxvUV_Ry-UkRCPwYoXKI9Oto1Pk1LY_CSQjfSc5KZVB0aYaAv X8EALw_wcB
הותקן לפני כשבועיים.
היה חוסר בעמדות בארץ, עכשיו הגיעה מכולה של עמדות (נכון לפחות לגבי וולטק).
יש להן א]פשרות ל-RFID או לאפליקציה, כדי שלא יהיה פתוח לכל משתמש.
למיטב הבנתי - פחת ומאמ,ת לפני וזהו.
עובדת וטוענת אצלי כבר שבועיים.
מומלץ.
אם הבנתי נכון, לפי הקישור העמדה כוללת בתוכה את ממסר הפחת לזרם ישר (type b)..
שמו לך לפני העמדה ממסר פחת type b או type a?
142647
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
צריך להתייחס לעמדה כאל מעגל נפרד כלומר:
-חייב מא"ז תלת פאזי 16 אמפר או 32 אמפר בנפרד משאר מעגלי הלוח/בית.
-חייב פחת להגנה וכאן 2 אפשרויות:
אם העמדה כוללת ממסר הגנה נגד זליגת זרם ישר(rcdc) מספיק לשים פחת מסוג A
אם העמדה לא כוללת ממסר כנ"ל צריך לשים פחת מסוג B.
בכל מקרה, חייב להיות פחת הגנה.
ליד העמדה יש לשים מפסק פאקט.
בבחירת העמדה צריך לשים לב אם הרכב שנקנה יכול לקבל טעינה של 22kw כי אם לא,
חבל על הכסף.
עמדה של 11kw תטען את רוב הרכבים בכ 6-7 שעות, תלוי בנסועה היומית
ועוד דבר קטן, כבעל העמדה אתה מחוייב בבדיקת מהנדס בודק, לכיסוי אחוריך מול הביטוח.
אם הבנתי נכון, לפי הקישור העמדה כוללת בתוכה את ממסר הפחת לזרם ישר (type b)..
שמו לך לפני העמדה ממסר פחת type b או type a?
142647
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
לא שמו לי, אני שמתי.
בין שאר הרשיונות שיש לי - יש לי גם רשיון חשמלאי וגם רישום מהנדס. (רשיון, לא נסיון).
שמתי פחת רגיל.
כיוון שזה לא הרכב החשמלי האחרון כנראה, והעמדה מתוכננת לדלג 50 מטר לבית החדש שייבנה, לקחתי 22KW, על אף שכרגע היא לא מחוברת ל-32A.
יניב - חשמלאי בודק, לא מהנדס בודק.
נראית אחלה עסקה.
תודה!
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
19-02-23, 10:15
אין לי נסיון עם זה, אבל ראיתי המלצה של בעל מקצוע לא לקחת עמדות/כבלים של 22kw אם לא חייבים כי הם עבים, כבדים ופחות גמישים. פחות נוחים לתפעול.
שנה וחצי היתה לי עמדה של שנפ, אחלה עמדה - עושה את העבודה, ניתנת להתחברות מרחוק לצורך בקרה, הפעלה וכיבוי ושליטה בזרם הטעינה.
החלפתי בעמדה מקורית של טסלה - כעזרה לחבר שרצה לחסוך כסף ברכישת עמדה חדשה...
אני יכול לשתף שאני לא מרוצה מההתקנה על חברת Gnrgy.
מניח שזו התקנה לא סטנדרטית היות ואני לקוח עסקי בחברה עם עשרות רבות של רכבים חשמליים, ההתקנה כוללת מונה שבקשר עם החברה דרך סים לטובת התחשבנות על החשמל.
עד שהותקן המונה העמדה עבדה תקין (שבוע), מאז שהותקן המונה אני סובל מבעיות תקשורת ככל הנראה, מניח שבסוף יפתר אבל החווית שירות שאני חווה אינה טובה למרות אסקלציה שנעשתה.
זמינות טכנית של השירות רק בימי ראשון עד חמישי בשעות סטנדרטיות והמענה הוא בדיליי גדול וגורם לי לבזבז שעות עבודה רבות והרבה עצבים.
מצד שני אני לקוח עסקי…אני מניח שכאשר לקוח פרטי סובל מתקלות, הוא מקבל שירות עוד פחות טוב…
בתור לקוח פרטי קשה לתפוס את השירות של ג'ינרג'י, אבל אחרי שמצליחים בסהכ השירות סביר בחוויה שלי.
לא פעם ראשונה ולא שניה שאני שומע על בעיות בעמדה שלהם, נראה שעודף החוכמה (קישוריות לענן וכאלה) לא עושה לה טוב.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
לדעתי , מי שגר בבית פרטי לא צריך "עמדה".
מספיק שקע כח תלת פאזי אדום (סיקון) ומפסק פאקט לידו ששולט עליו .
מתחברים עם "עמדת טעינה ניידת" שזה בעצם כבל עם יחידת שליטה על הזרם.
את השקע מתקין כל חשמלאי.
את הכבל מזמינים בעליאקספרס.
סביב 1200 שח הכל ביחד.
לא נשלט מהטלפון וכל אחד יכול להתחבר.
עובד מצויין !
בברכה, טושי
בסוף נקנתה עמדה של טסלה, דור 3:
https://www.afconev.co.il/product/gen3-wall-connector/
היתרונות עבורי:
חברה מוכרת וגדולה שמשווקת את אותו המוצר גם בחו"ל.
כשהזמנתי עלתה 2050 ש"ח כולל משלוח (זול דרסטית משאר החברות)
מכילה פחת DC (יש גם פחת A)
כבל של 7.3מ' - שנדרש עבורי בגלל מיקום העמדה ומבנה החנייה.
שליטה בזרם
בנוסף:
תומכת גם ב-22kW (הרכב לא תומך, אבל..)
בחירה אילו רכבים יוטענו לפי הפורמט: כל הרכבים או רכבי טסלה בלבד או רכבי טסלה ספציפים (יש מזהה לכל רכב של טסלה)
כך שהיא מתאימה לחניות משותפות רק עבור רכבי טסלה, אחרת כל אחד יכול להטעין.
לסיכום:
עובדת מצוין, מטעינה את האיוניק 5 בקצב של 10.7kW.
אני קניתי את זה מעלי אקספרס לפי המלצות פה בפורום:
143337
Feyree 11KW 16A EV נייד מטען Type2 EVSE טעינת רכב חשמלי מטען CEE תקע IEC62196 2 חשמלי רכב מטען| | - AliExpress (https://he.aliexpress.com/item/1005004378080132.html?spm=a2g0o.productl ist.main.7.3ea5UEdZUEdZ3g&algo_pvid=179326f7-29fc-4d2a-90c0-701e817f2a0e&aem_p4p_detail=2023042600562747220160105 03200000142534&algo_exp_id=179326f7-29fc-4d2a-90c0-701e817f2a0e-3&pdp_npi=3%40dis%21ILS%211350.09%21796.54 %21%21%21%21%21%402145277316824957877852 912d06be%2112000032020273956%21sea%21IL% 210&curPageLogUid=2oh68lexXLXD&ad_pvid=20230426005627472201601050320000 0142534_4&ad_pvid=20230426005627472201601050320000 0142534_4)
זה מחובר ללוח חשמל מודולרי שחשמלאי חיבר בצורה תקנית עם כבל 5X6 ממ"ר. לשמחתי כשבניתי את הבית לפני 13 שנה החשמלאי קבר קוברה בריאה לכיוון החנייה. הכיסוי כדי לשמור על המסך מהשמש ומהחרא של הזבובים.
143336
אני קניתי את זה מעלי אקספרס לפי המלצות פה בפורום:
143337
Feyree 11KW 16A EV נייד מטען Type2 EVSE טעינת רכב חשמלי מטען CEE תקע IEC62196 2 חשמלי רכב מטען| | - AliExpress (https://he.aliexpress.com/item/1005004378080132.html?spm=a2g0o.productl ist.main.7.3ea5UEdZUEdZ3g&algo_pvid=179326f7-29fc-4d2a-90c0-701e817f2a0e&aem_p4p_detail=2023042600562747220160105 03200000142534&algo_exp_id=179326f7-29fc-4d2a-90c0-701e817f2a0e-3&pdp_npi=3%40dis%21ILS%211350.09%21796.54 %21%21%21%21%21%402145277316824957877852 912d06be%2112000032020273956%21sea%21IL% 210&curPageLogUid=2oh68lexXLXD&ad_pvid=20230426005627472201601050320000 0142534_4&ad_pvid=20230426005627472201601050320000 0142534_4)
זה מחובר ללוח חשמל מודולרי שחשמלאי חיבר בצורה תקנית עם כבל 5X6 ממ"ר. לשמחתי כשבניתי את הבית לפני 13 שנה החשמלאי קבר קוברה בריאה לכיוון החנייה. הכיסוי כדי לשמור על המסך מהשמש ומהחרא של הזבובים.
143336זה דורש פחת dc בלוח שמזין את עמדת הטעינה?
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
26-04-23, 11:36
לפי הנתונים יש הגנה מזליגה מובנית במוצר.
נמרוד, עבר ללא תשלום מכס?
נמרוד, עבר ללא תשלום מכס?
חיובי. אבל התעכב קצת פחות מנצח בדואר ישראל.
אני הזמנתי כבל / עמדה קטנה לטעינה דומה בעלי.
הגיע בצ'יק. ובזול...
צריך שים לב שהתקע והתשתית לא מתחממת!!!
בבית עם תחנה כלשהי גרמנית שקיבלתי עם הרכב.
יש בדכ הגנת DC מובנית בעמדה.
מתכנן לרכוש טסלה Y RWD
חצר עם חניה פרטית.
האם רכישת העמדה של טסלה והתקנה על ידי החשמלאי (המוסמך) הקבוע שלי מספקת/חוקית?
האם נדרשת בדיקה או אישור כלשהו מעבר לכך?
התשתית בבית היא 3x40, זה יהיה הרכב החשמלי היחיד. מבין שזה מספק לאחר שקראתי את המאמר המצויין של חנן.
למיטב הבנתי המענה לשאלתך כן.
אצל השכן
הוא קיבל עמדה וחשמלאי חבר מהמושב התקין לו.
אין משהו מסובך באירוע.
מתחברים עם "עמדת טעינה ניידת" שזה בעצם כבל עם יחידת שליטה על הזרם.
בברכה, טושי
מנסה לברר יותר פרטים.
אם אני רוצה לעשות ערכה שיהיה כבל באורך לפחות 15 מטר. באיזה אופן מומלץ לעשות את זה?
חנן-ג'יפולוג
18-07-23, 16:28
אתה חייב שיהיה כבל גמיש נייד שמתרוצץ 15 מטר בחצר (הרבה פחות מוצלח וכנראה גם לא תקני), או שאתה יכול להגיע עד קרוב לאוטו עם צנרת קשיחה מקובעת שבקצה שלה יש שקע תלת פאזי סיקון?
הכבל הזה אמור להיות נייד. כלומר שישמש לא בבית אלא במקומות אחרים. ככה שצריך שיהיה גמיש ונייד.
הבעיה שאם נקנה כבל מאריך רגיל וממיר לטייפ 2 קצר, אז צריך שהחיבור ביניהם יהיה חסין למים. לכן אני רוצה לדעת איך לעשות את זה נכון.
חנן-ג'יפולוג
19-07-23, 13:10
שאלה לחשמלאים. יתכן שהדרך היותר פרקטית היא ממש לבטל את שקע הסיקון על צד הכניסה בכבל של העמדה הניידת, לחבר בצורה אטומה למים כבל ארוך גמיש, ובקצה השני של הכבל הארוך הגמיש הנ"ל להרכיב את השקע סיקון תלת פאזי.
יתכן שזה אפילו יצא תקני, כי להשתמש בכבל מאריך אסור, אבל עמדה טעינה ניידת שכבל הכניסה אליה הוא באורך 15מטר, נדמה לי שאין איסור.
אולי אפילו לפתוח את הקופסה של עמדת כטעינה הניידת, ובמקום כבל כניסה של מטר וחצי, לחבר שם כבל כניסה של 15 מטרים.
כשיצא לי פעמים בודדות להשתמש בכבל מאריך עם עמדת טעינה ניידת בגשם, מיקמתי את החיבור ביניהם מתחת לרכב, עם הגבהה קטנה מהאדמה.
יש לאוריאל שי שקעים ותקעים ניידים ונייחים שעומדים בתקן IP67 ,משתמש בהם בעבודה לאפליקציות שדורשות עמידות למים/רטיבות.
אם פתיחה של העמדה אפשרית כמובן שעדיף חיבור ישיר השאלה אם ניתן
צריך לחשב מה הקוטר מוליך הדרוש- יתכן שיהיה עבה מכדי להתחבר לעמדה.144311144312
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
בגדול המתאם הנייד מבצע פעולה דומה לנייח בכל הקשור לממשק טעינה. אפילו מאפשר שינוי זרם באופן ידני פשוט.
דורש שקע תעשייתי, סייקון, ואז זה גם בטיחותי וגם עונה על תקנות החשמל.
אין לו ביחס לעמדות טעינה נייחות ממשקים לאפליקציות שמאפשרות נהול זרם, שעות, קבלת דוחות צריכה, ויש כאלו שאף מתחברות למונה חכם ובית חכם ומשנות את זרם הטעינה לפי מה שזמין באותו הרגע.
- - - Updated - - -
בגדול המתאם הנייד מבצע פעולה דומה לנייח בכל הקשור לממשק טעינה. אפילו מאפשר שינוי זרם באופן ידני פשוט.
דורש שקע תעשייתי, סייקון, פחת, מאמ"ת ואז זה גם בטיחותי וגם עונה על תקנות החשמל.
אין לו ביחס לעמדות טעינה נייחות ממשקים לאפליקציות שמאפשרות נהול זרם, שעות, קבלת דוחות צריכה, ויש כאלו שאף מתחברות למונה חכם ובית חכם ומשנות את זרם הטעינה לפי מה שזמין באותו הרגע.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.