צפייה בגרסה מלאה : החלפת שמן מנוע
שלום ברשותי טויטה היילקס דגם - פרה ראנר שנת 2002 עם קילומטראז של 610,000
עברתי על היסטוריית טיפולי הרכב במוסך (מהיום הראשון של הרכב אני באותו המוסך)
ושמתי לב שעד 2015 המוסך שם לי שמן מנוע פז אנרג'י 10W-30
ופתאום ב- 2015 הם עברו לשמן מנוע פז אקסטרים 5W-30 C2
שלפי ספר הרכב והוראות היצרן צריך 10W30
יש לי כמה שאלות :
1. האם המעבר הזה יכול לגרום לבעיות הנעה בחורף?
2. האם המעבר חזרה ל 10W30 יכול לגרום איזה שהם בעיות?
3.האם הייתם ממליצים להשתמש בשמן מקורי של TOYOTA בצמיגות 10W30 העומד בתקן API SL ובתקן API CF. שהוא חצי סינטטי או שמה יש אלטרנטיבה טובה יותר?
שלום וברוך הבא,
עד שתתקבל תשובה טובה, ממליץ לקרוא את המאמר בנושא שמני מנוע - https://www.jeepolog.com/forums/content.php/1570-jeepolog-archive
עם הקילומטרז' הזה אני אמליץ לך לעבור מ 10-30 הוראת היצרן ל 10-40 לפחות.
חשוב לזכור שהוראות יצרן הן למנוע חדש.
אסף.
עם הקילומטרז' הזה אני אמליץ לך לעבור מ 10-30 הוראת היצרן ל 10-40 לפחות.
חשוב לזכור שהוראות יצרן הן למנוע חדש.
אסף.
למה דווקא ל 10W40 ולא להישאר ב 5W40, לא עדיף שהשמן יהיה פחות צמיגי?
אם הוראות היצרן - שמן שהצמיגות הנמוכה שלו היא 10, אני מתחיל משם.
אסף.
אם הוראות היצרן - שמן שהצמיגות הנמוכה שלו היא 10, אני מתחיל משם.
אסף.
למנוע הזה יש בלוח שמנים גם 5w התחלתי.
אני מעריך שהחליפו לו לשמן 5w30 מסיבה כלכלית פשוטה שזה השמן הכי נפוץ במוסך כי הוא משמש לפרייבטים.
ואם המנוע עבד ככ הרבה זמן על 5w30 אז אולי באמת המדרגה הבאה של 40 יכולה להיות 5w40.
אסף שלום,
אשמח אם תוכל גם לענות לי על שתי השאלות האחרות
למנוע הזה יש בלוח שמנים גם 5w התחלתי.
אני מעריך שהחליפו לו לשמן 5w30 מסיבה כלכלית פשוטה שזה השמן הכי נפוץ במוסך כי הוא משמש לפרייבטים.
ואם המנוע עבד ככ הרבה זמן על 5w30 אז אולי באמת המדרגה הבאה של 40 יכולה להיות 5w40.
טיפלו ברכב עד 2015 ב 10W30 ואז פתאום עברו ל 5W30 שלדעתי זה רק מהסיבה הכלכלית של המוסך
השאלה אם אני אחזור להשתמש ב 10W30 האם זה ישפיע על חיי המנוע?
כי לפעמיים בבוקר של אחרי יום גשום בחורף יש בעיות הנעה (זה לא המצבר )
לא חושב שבעיית ההנעה בגלל השמן.
אם כבר, 5w30 אמור להקל על הנעה בבוקר.
אני עם מנוע ותיק משלך, ללא טורבו, עברתי מזמן ל-5w40.
אתה מתלבט לגבי השמן בגלל בעיית הנעה?
יש כל מיני סיבות להנעה עייפה של דיזל בבוקר.
אולי כדאי שתפרט, יוכלו לתת כיוונים לבעיית הנעה.
לא חושב שבעיית ההנעה בגלל השמן.
אם כבר, 5w30 אמור להקל על הנעה בבוקר.
אני עם מנוע ותיק משלך, ללא טורבו, עברתי מזמן ל-5w40.
אתה מתלבט לגבי השמן בגלל בעיית הנעה?
יש כל מיני סיבות להנעה עייפה של דיזל בבוקר.
אולי כדאי שתפרט, יוכלו לתת כיוונים לבעיית הנעה.
א. האם יש קשר בין רכב ישן לבין מעבר לשמן מנוע גבוה יותר -הכוונה שלי המעבר מ 5W30 (שזה מה שהמוסך נותן) ל 5w40?
אגב האם בכל זאת 5W40 ולא 10W40 (למרות שהוראות היצרן הוא 10W30)
ב. אשמח שתסביר לי מדוע המעבר הכרחי
ג. כמה כמה שנים שאני סובל רק בחורף שאחרי לילות קרים/גשומים האוטו לא מניע - אין אפילו קליק של הסטרטר , בהתחלה חשבתי שזה מצבר אז קניתי בוסטר של noco gb50 . העניין הוא שכאשר זה קורה אפילו הבוסטר לא מצליח להניע את האוטו, רק רכב אחר עם כבלים עוזרים.
זה יכול לקרות משום מקום פתאום האוטו לא יניע(כאילו מת) ואני לא אניע אותו עם כבלים ולמחרת האוטו יניע כאילו כלום לא קרה(אגב שהאוטו מניע הוא לא מתקשה כלל)
אם יש לך עצה או פתרון אני יותר מאשמח לשמוע
בלוח שמנים שמתאימים למנוע שלך יש טווח שמנים.
השמן ששמו לך בטווח המקורי, אבל המנוע כבר ותיק, תראה מה אסף כתב.
אני לקחתי צעד קדימה ושם 5w40. זה לא הכרח, זה פינוק למנוע שאכפת לי ממנו ומנסה לשמור עליו.
לדעתי, בעיית ההנעה שלך לא קשורה לשמן.
יכול להיות נרות חימום, מגעים, סוויץ.. לא מעט כיוונים.
אז איזה שמן ואיזה חברה היית ממליץ?
א. האם יש קשר בין רכב ישן לבין מעבר לשמן מנוע גבוה יותר -הכוונה שלי המעבר מ 5W30 (שזה מה שהמוסך נותן) ל 5w40?
אגב האם בכל זאת 5W40 ולא 10W40 (למרות שהוראות היצרן הוא 10W30)
ב. אשמח שתסביר לי מדוע המעבר הכרחי
ג. כמה כמה שנים שאני סובל רק בחורף שאחרי לילות קרים/גשומים האוטו לא מניע - אין אפילו קליק של הסטרטר , בהתחלה חשבתי שזה מצבר אז קניתי בוסטר של noco gb50 . העניין הוא שכאשר זה קורה אפילו הבוסטר לא מצליח להניע את האוטו, רק רכב אחר עם כבלים עוזרים.
זה יכול לקרות משום מקום פתאום האוטו לא יניע(כאילו מת) ואני לא אניע אותו עם כבלים ולמחרת האוטו יניע כאילו כלום לא קרה(אגב שהאוטו מניע הוא לא מתקשה כלל)
אם יש לך עצה או פתרון אני יותר מאשמח לשמוע
גיא,
לגבי סעיף א' האם קראת את הכתבה שארז שם לך למעלה בקישור? מציע לך לעבור על זה, יעשה לך סדר בנושא שמנים צמיגות והקשר לגיל המנוע
לגבי ההתנעה, מציע לך לפתוח שרשור אחר רלוונטי, אנשים פה נכנסים לנושאים לפי הכותרת, מהכותרת שלך אי אפשר לקשר לעזרה בפתרון של בעיית התנעה
אז איזה שמן ואיזה חברה היית ממליץ?
שמן בטווח המומלץ לפי היצרן, מחברת מותג בינלאומית מוכרת (ולא כזו שמוכרת לחנות בלבד..).
אני משתמש כרגע במגנטק, 5w40, מהסיבות שאסף ציין, מנוע ותיק ומצד שני זה בתוך הטווח של היצרן.
כל מותג גדול אחר תופס מבחינתי.
נורית השמן נכבית מהר לאחר ההנעה גם בבוקר קר.
גיא,
לגבי סעיף א' האם קראת את הכתבה שארז שם לך למעלה בקישור? מציע לך לעבור על זה, יעשה לך סדר בנושא שמנים צמיגות והקשר לגיל המנוע
לגבי ההתנעה, מציע לך לפתוח שרשור אחר רלוונטי, אנשים פה נכנסים לנושאים לפי הכותרת, מהכותרת שלך אי אפשר לקשר לעזרה בפתרון של בעיית התנעה
קראתי את הכתבה לא ראיתי איפה מדברים על הקשר בין גיל המנוע לבין צמיגות השמן
לגבי ההנעה אעשה זאת תודה.
קראתי את הכתבה לא ראיתי איפה מדברים על הקשר בין גיל המנוע לבין צמיגות השמן
לגבי ההנעה אעשה זאת תודה.
מציע לך לעבור על השרשור הזה גם
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/105595-%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%9C-4-0-%D7%94%D7%90%D7%9D-%D7%9E%D7%99%D7%A9%D7%94%D7%95-%D7%A4%D7%94-%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%A2-%D7%9C%D7%94%D7%95%D7%A8%D7%90%D7%95%D7% AA-%D7%94%D7%99%D7%A6%D7%A8%D7%9F
האמת, זה השרשור שחיפשתי, תודה.
מציע לך לעבור על השרשור הזה גם
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/105595-%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%9C-4-0-%D7%94%D7%90%D7%9D-%D7%9E%D7%99%D7%A9%D7%94%D7%95-%D7%A4%D7%94-%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%A2-%D7%9C%D7%94%D7%95%D7%A8%D7%90%D7%95%D7% AA-%D7%94%D7%99%D7%A6%D7%A8%D7%9F
קודם כל תודה , קראתי את הדיון שמה אך עדיין יש לי התבלטות , לפי הספר רכב צריך 10W30 אז הבנתי שכדאי לעבור ל W40,
השאלה אם לעבור ל 5W40 או ל- 10W40 מזכיר כי המנוע בין 20 שנה
- - - Updated - - -
בלוח שמנים שמתאימים למנוע שלך יש טווח שמנים.
השמן ששמו לך בטווח המקורי, אבל המנוע כבר ותיק, תראה מה אסף כתב.
אני לקחתי צעד קדימה ושם 5w40. זה לא הכרח, זה פינוק למנוע שאכפת לי ממנו ומנסה לשמור עליו.
לדעתי, בעיית ההנעה שלך לא קשורה לשמן.
יכול להיות נרות חימום, מגעים, סוויץ.. לא מעט כיוונים.
אגב בעיית ההנעה נפתרה , הבעיה נגרמה עקב קודנית ואזעקה שלא נותקו כמו שצריך לפני כמה שנים
קודם כל תודה , קראתי את הדיון שמה אך עדיין יש לי התבלטות , לפי הספר רכב צריך 10W30 אז הבנתי שכדאי לעבור ל W40,
השאלה אם לעבור ל 5W40 או ל- 10W40 מזכיר כי המנוע בין 20 שנה
תקרא שוב את הקישור.. יש פרוט על היתרונות של 5w40 גם במנוע ותיק.
אני עברתי לשמן כזה במנוע ותיק מאד.
בספר רכב יש המלצה ל 10W30 או 15W40 , הבנתי שככל שהמספר שימני יותר גבוה אז הצמיגות עולה ויש יותר התנגדות לזרימה של השמן
אני שמעתי מהרבה אנשים שכדאי לעבור ל 5W40 כי יש לי רכב ישן עם הרבה קילומטר
היילקס 2002 עם 612,000
האם מעבר לשמן 5W40 לא תגביר את הבלאי או את צריכה הדלק?
מה אתם חושבים?
שבספר רכב שלך יש עוד שמנים חוץ ממה שרשמת.
כולל סינטטיים מלאים.
ואין לך שום מניעה להשתמש ב-5w40, המנוע ירוויח.
זה למשל מתוך הוראה טכנית של טויוטה ארגנטינה. ..
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230622/7490439bdf2903cc570b46e3e55a51e3.jpg
גיא,
אתה גורם לי לעבוד קשה ...
למה לא המשכת את השרשור הקודם שפתחת בנושא דומה לפני חצי שנה? https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/126137
אחת המטרות שלנו זה לשמר את הידע, לאפשר למצוא מידע בעזרת חיפוש בחומר שכבר נכתב ונאסף בכל נושא. אין צורך לפתוח שרשור חדש עם שאלות דומות כאשר ניתן להמשיך את הישן.
יש מבחינתך סיבה טובה שלא אאחד את שני השרשורים לטובת מי שיחפש את המידע בעתיד?
בכל מקרה, אני חוזר על ההמלצה שלי מהשרשור ההוא, שווה לקרוא את המדריך על סוגי השמנים השונים ומשמעות המספרים - https://www.jeepolog.com/forums/content.php/1570-jeepolog-archive
וכנראה ניתן ללמוד לא מעט מהדיון הזה - https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/105595
שכחתי מהשרשור ההוא , ברור שאתה יכול לאחד
מצויין. השרשורים מוזגו...
אני שומע מאנשים שלהחליף שמן מנוע+ פילטר כל 15-20 אלף זה אסון
בגיל הזה צריך כל 7-8 אלף?
מה זה השטויות האלו?על מה בדיוק מבוססת הטענה שלהם?ועוד אומרים שיש לי בוצה מטורפת בטח כי אני מזניח את האוטו
שמן מנוע מחליפים לפי שימוש או זמן.
לפי לוח זמן, הקמ לא משנה. גם אם הרכב עמד במקום.
אורך חיים של שמן מינרלי במנוע הוא שנה או 10000 קמ. לשמן סינטטי יש קצת יותר אבל רק בתנאים של סביבה נקיה בלי אבק (ביפן. אולי).
אם אתה רוצה להיות משוכנע בעצמך - אחרי ההחלפה הקרובה תעשה את הניסוי הבא כל 2000 ק"מ:
כשהמנוע קר
אתה מדביק על קיר עם מסקנוייפ נייר לבן מהמדפסת.
מוציא את המדיד שמן ושם את הטיפה של השמן שבקצה המדיד על הנייר ומסתכל. כדאי לצלם כדי שתזכור מה ראית.
כשהשמן טרי יחסית הוא יגלוש בקלות על הנייר למטה. ולא ישאיר הרבה סימנים שחורים.
ככל שהוא מתיישן הוא יגלוש יותר לאט וישאיר יותר משקעים.
אני בטוח שכשתראה את התוצאה אחרי 15000 קמ אתה לבד כבר תחליף שמן ב10000 ולא תיתן לו להגיע למצב הזה. הוא יגלוש לאט מאוד וילכלך את הנייר ממש. זה מה שקורה בתוך המנוע שלך.
אני החלפתי אתמול שמן סינטטי יקר אחרי 10000 קמ. סהכ נראה טוב. אני לא מחכה שהוא יהיה מסריח ומגעיל וכבר במצב שגורם נזק למנוע כדי להחליף.
אסף.
אשמח לדעת את דעתך לגבי שאר השמנים ברכב כל כמה זמן לדעתך צריך להחליף או ללכת רק לפי הספר רכב? בניתי טבלה לפי הספר רכב שלי והוספתי את השמנים שאני שמתי מזכיר הרכב היילקס מודל 2002 עם 620 אלף קילומטר
<tbody>
<tbody>
אני שמתי
</tbody>
<tbody>
ספר רכב
</tbody>
<tbody>
ליטר
</tbody>
<tbody>
החלפה כל
</tbody>
<tbody>
בדיקה כל
</tbody>
<tbody>
החלפה כל (חודשים)
</tbody>
<tbody>
שמן מנוע
</tbody>
<tbody>
שמן Motul 8100 X-cess 5W40 5L
</tbody>
<tbody>
10W30 Or 5W40
</tbody>
<tbody>
6.8
</tbody>
<tbody>
עשר אלף או שנה
</tbody>
<tbody>
שנה
</tbody>
<tbody>
24
</tbody>
<tbody>
נוזל קרור מנוע
</tbody>
<tbody>
Toyota long life -מהצובר
</tbody>
<tbody>
Toyota long life
</tbody>
<tbody>
10
</tbody>
<tbody>
ארבעים אלף או שנתיים
</tbody>
<tbody>
חצי שנה
</tbody>
<tbody>
24
</tbody>
<tbody>
נוזל בלמים
</tbody>
<tbody>
נוזל (שמן) בלמים Motul DOT3&4 1L
</tbody>
<tbody>
SAE J 1703
או
FMVSS No. 116 DOT 3
</tbody>
<tbody>
2
</tbody>
<tbody>
ארבעים אלף או שנתיים
</tbody>
<tbody>
10 אלף
</tbody>
<tbody>
24
</tbody>
<tbody>
נוזל הגה כוח
</tbody>
<tbody>
שמן Castrol Transmax ATF DEXRON-VI MERCON LV Multivehicle 5L
</tbody>
<tbody>
נוזל תיבה"ל אוטומטית DEXRON 2
או
DEXRON 3
</tbody>
<tbody>
מילוי/ביצוע שטיפה
כמעט ליטר
</tbody>
<tbody>
10 אלף
</tbody>
<tbody>
שמן גיר
</tbody>
<tbody>
שמן Castrol Transmax ATF DEXRON-VI MERCON LV Multivehicle 5L
</tbody>
<tbody>
DEXRON 3
</tbody>
<tbody>
4.5
</tbody>
<tbody>
שמונים אלף או ארבע שנים
</tbody>
<tbody>
40 אלף
</tbody>
<tbody>
48
</tbody>
<tbody>
שמן דיפרנציאל
</tbody>
<tbody>
שמן גיר Castrol Axle Z Limited Slip 90
</tbody>
<tbody>
LS90 שמן חד דרגתי
</tbody>
<tbody>
2
</tbody>
<tbody>
ארבעים אלף או ארבע שנים
</tbody>
<tbody>
20 אלף
</tbody>
<tbody>
48
</tbody>
</tbody>
יש מצב ששמת בגיר ידני נוזל ממסרה אוטומטית?
הגיר הוא אוטומטי, המודל שלי הוא 4X2
דורון אשמח לדעתך על השאלה שלי לגבי שמנים
התוכן שצרפת מופיע בטאפטוק בצורה שקשה להבין מה מתייחס למה.
העיצה שאני יכול לתת היא להסתכל בספר רכב, ולבחור נוזלים במפרט מתאים, מיצרן איכותי.
על פניו, המותגים שבחרת, מוטול ו-קסטרול הם מותגים מבוססים וחזקים.
השאלה האם הנוזל הספציפי שבחרת תואם להגדרת יצרן.
144307
- - - Updated - - -
איפה שרשום החלפה כל / בדיקה כל/ החלפה כל(חודשים) זה מתוך ספר הרכב
השאלה שלי האם הבדיקות וההחלפות עדיין רלוונטיות גם אחרי 20 שנה?
אשמח לתגובה לגבי השאלה שלי
שמן מנוע ופילטר, גירוז צלבים וגלי הינע, פילטר דלק, הצלבת צמיגים - כל 10000 או שנה.
שמן גיר תיבת העברה סרנים, מסנן קבינה - כל 40000 או שנתיים.
נוזל קירור (מהסוג מאריך החיים) כל 5 שנים
נוזל בלמים כל שנתיים.
זה נכון עד מליון קמ. אח''כ - וואלה זה עבד מליון קילומטר אפשר להמשיך אותו דבר.
אסף.
שמן מנוע ופילטר, גירוז צלבים וגלי הינע, פילטר דלק, הצלבת צמיגים - כל 10000 או שנה.
שמן גיר תיבת העברה סרנים, מסנן קבינה - כל 40000 או שנתיים.
נוזל קירור (מהסוג מאריך החיים) כל 5 שנים
נוזל בלמים כל שנתיים.
זה נכון עד מליון קמ. אח''כ - וואלה זה עבד מליון קילומטר אפשר להמשיך אותו דבר.
אסף.
אין לי פטמות גירוז ברכב, כל התפוחים הם ללא גירוז וגם ב- driveshaft אין(הסתכלתי טוב תאמין לי)
חוץ מזה תודה רבה על העצה אסף.
אגב כל כמה זמן מומלץ להחליף שמן הגה?
אין לי פטמות גירוז ברכב, כל התפוחים הם ללא גירוז וגם ב- driveshaft אין(הסתכלתי טוב תאמין לי)
לכל הפחות אמור להיות בגל-הינע.
והצלבים שלו.
למיטב זכרוני בדגם שלך, זה גל הינע אחד ארוך, ללא מיסב אמצע.
אבל חייב להיות לו שרוול מתכנס כדי שיוכל לעבוד עם המתלה.
תבדוק שוב שהפטמות לא נשברו/נפלו.
אבדוק את הנושא ואחזור אלייך, עם תמונות
מצרף שרטוט של הdriveshaft של הרכב
144327
לתקופה, עבדתי עם פריראנר כמו שלך, זכור לי שגל ההינע שונה (במיוחד כי במקביל יש גמל פרטי).
אם יש לך גל הינע מפוצל, אדרבא, יש נקודות גירוז בכל צלב ובין הזכר-נקבה בחלק האחורי (מבנה זהה להיילקס ישן).
יכול להיות שיש יותר מדגם אחד?
ההיילקס שלי הוא דגם KDN190L-PRPSYW עם מנוע 2KD אוטומטי 4X2
הדרייבשאפט הוא אחורי
יצא לי כבר כמה פעמים לעבוד באזור הדרייבשאפט ולא ראיתי פעם אחת פטמת גירוז
מחר באור יום אצלם לך את הצלבים ואת החיבורים ותגיד לי את דעתך
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.