צפייה בגרסה מלאה : שינוי מידת צמיגים ברשיון - בנוהל החדש
אחרי חיפוש בפורום ובאינטרנט - נשארתי עם כמה סימני שאלה. אני מקווה שהכותרת תשרת נאמנה את הבאים אחרי לחפש.
עדכון מידת צמיגים ברשיון (למען הסר ספק אני מתכוון לתהליך חוקי ולא למעאכר כזה או אחר) - האם הנוהל הוא:
1. התקנת מידת הצמיגים החדשה על הרכב.
2. הגעה למכון רישוי עם מסמכים רלוונטיים (במקרה של הסופה האישור של תע"ר למידות צמיגים)-
מכון רישוי הכוונה לכל מכון שעושה טסטים? נכנס למסלול? פונה סתם למשרד/רב בוחן כשהרכב בחניה? הוא בודק פיזית את הרכב?
יש משהו להיזהר ממנו?
3. מדפיס רשיון חדש ברשיומט ונוסע לדרכי לשלום?
תודה מראש לעונים
boaz avrahami
18-12-22, 12:33
זה נוהל שאני מכיר לפחות 30 שנה.
מה בדיוק השתנה בו?
לא עשיתי זאת אישית, אבל הייתי ממליץ להגיע למכון ולדבר עם הבוחן הראשי, להראות לו את המידה המבוקשת ולשמוע ממנו שניתן להתקין ברכב הנתון.
לאחר מכן, דומה למה שרשמת - מחליפים צמיגים ומגיעים למכון לשינוי המידה ברישיון (ניגשים למשרד שלהם וכנראה הפקידה תבקש שהבוחן יאשר, לכן השלב המקדים מקטין את הסיכוי שהוא ימצא סיבה שלא לאשר את השינוי).
אני ממליץ לגשת מראש למכון ולהוציא פלט אוטו דאטה של הרכב שלך ע"פ מספר רישוי.
כדי למנוע "טעויות" אחרי שכבר החלפת צמיגים.
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
והם נותנים את השירות הזה? או מנפנפים אותך?
מדבקה מקורית של היצרן על מסגרת הדלת עם מידות הצמיגים החלופיות זה מספיק?
והם נותנים את השירות הזה? או מנפנפים אותך?
מדבקה מקורית של היצרן על מסגרת הדלת עם מידות הצמיגים החלופיות זה מספיק?עם כל רכב שרכשתי עשיתי זאת.
האחרון לפני כשנתיים.
אפילו פעם אחת הופתעתי, והופיעה מידה שלא הופיעה בהוראת הרישום המקורית של הרכב.
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
והם נותנים את השירות הזה? או מנפנפים אותך?
מדבקה מקורית של היצרן על מסגרת הדלת עם מידות הצמיגים החלופיות זה מספיק?הם נותנים את השרות, אפילו בחינם, ולא מעניין אותם מה כתוב על הדלת של הרכב.
MashberNafshi
19-12-22, 07:07
לא כל המכונים נותנים את השרות של הדפסת מידע מקארדאטה בחינם.
אישור חיצוני נדרש אימות.
הפקיד/ה צריכים לשלוח אותו לאיגוד המכונים, שם הם יבררו מול היבואן/יצרן מקומי את אמיתותו ויחזירו אותו למכון, כך שידרשו לבעל הרכב שני ביקורים במכון.
לא כל המכונים נותנים את השרות של הדפסת מידע מקארדאטה בחינם.
אישור חיצוני נדרש אימות.
הפקיד/ה צריכים לשלוח אותו לאיגוד המכונים, שם הם יבררו מול היבואן/יצרן מקומי את אמיתותו ויחזירו אותו למכון, כך שידרשו לבעל הרכב שני ביקורים במכון.
בוקרטוב
מדובר בפרייבט רגיל, לא בג'יפ.
המידה 195/65R15
נדרשת החלפת צמיגים בקרוב ויש לי סט חישוקים 16 מקורי של היצרן שירד מרכב זהה - מעונין לעבור לצמיג יותר ספורטיבי מידה 205/55R16
על משקוף הדלת מצויינות 4 מידות צמיגים אפשריות, המידה המבוקשת היא אחת מהן.
כדי לקבל את האישור ניגשים לפקידות במשרד או שצריכים להתחנף להוד מעלתו הרב-בוחן?
והכי חשוב - יש עוד עיזים שמסתתרות בתהליך?
141901
ברישיון הרכב מופיע מספר הואאת הרישום, אם זה לא רכב ישן מאד ולא ייבוא אישי אפשר יהיה למצוא את ההוראה באתר משרד התחבורה.
אם המידה תהייה רשומה שם בסבירות גבוהה מאד שגם תופיע בקאר דאטה.
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
מה אני עשיתי?
הלכתי למכון, הסברתי מה אני רוצה לעשות, וביקשתי הוראות ( במקרה של הטרופר, ביקשו מכתב מהיבואן).
שהגעתי עם הצמיגים מורכבים, אפילו לא עליתי על המסלול.
בכל מקרה לא עולים על המסלול לצורך שינוי מידה.
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
MashberNafshi
20-12-22, 08:26
בוקרטוב
מדובר בפרייבט רגיל, לא בג'יפ.
המידה 195/65R15
נדרשת החלפת צמיגים בקרוב ויש לי סט חישוקים 16 מקורי של היצרן שירד מרכב זהה - מעונין לעבור לצמיג יותר ספורטיבי מידה 205/55R16
על משקוף הדלת מצויינות 4 מידות צמיגים אפשריות, המידה המבוקשת היא אחת מהן.
כדי לקבל את האישור ניגשים לפקידות במשרד או שצריכים להתחנף להוד מעלתו הרב-בוחן?
והכי חשוב - יש עוד עיזים שמסתתרות בתהליך?
141901
לא כל בוחן ראשי לבצע את הרישום.
בכל מכון ישנם שניים או שלושה בוחנים, אשר מצויידים בטוקן עם קוד מתחלף, יחד עם סיסמה אישית מאפשר חיבור אל רשות הרישוי לצורך עדכון הרישום.
נגשים אל המשרד והפקיד/ה יפנו אותך אל הבוחן.
הוא צריך לזהות את הרכב(לוחית זיהוי, מס׳ שלדה), לבדוק את המידה המורכבת ולאחר-מכן לגשת אתך אל המשרד לצורך הרישום.
ברישיון הרכב מופיע מספר הואאת הרישום, אם זה לא רכב ישן מאד ולא ייבוא אישי אפשר יהיה למצוא את ההוראה באתר משרד התחבורה.
אם המידה תהייה רשומה שם בסבירות גבוהה מאד שגם תופיע בקאר דאטה.
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
אם קיימת מידה באתר מת״ח(הוראת רישום), אין כל צורך בבדיקה נוספת בקארדאטה.
*ע״פ הוראות הרישום (http://car.mot.gov.il/index.php?option=com_customproperties&view=show&task=show&Itemid=49&bind_to_section=5&bind_to_category=3&content_element=content&cp_calendar_year=&cp_manufacturing=&cp_text_search=focus&submit_search=%D7%97%D7%A4%D7%A9), מידה 205/55R16 מותרת בכל דגמי הפוקוס עד שנת 2016.
ברכבים משנת יצור 2006(כולל) יש להקפיד גם קוד עומס/מהירות.
boaz avrahami
20-12-22, 08:41
לא כל האנשים מבינים מה זו הוראת רישום.
מדובר בפרטים הטכניים אותם הגיש היבואן למשרד התחבורה לאישור בעת רישום ותקינת הרכב בישראל.
לא פעם זה לא חופף את כל האפשרויות צמיגים שרשומות על הדלת.
MashberNafshi
20-12-22, 11:30
ע״פ ההנחיות של מת״ח, לא ניתן להסתמך על המדבקה.
קיימות 3 אפשרויות:
1. הוראת רישום (http://car.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=3&Itemid=49)
2. קארדרטה (http://web3.cardata.co.il/Login.aspx)
3. אישור פרטני מאת יבואן הרכב/יצרן מקומי
אני מבין מזה שאני צריך להגיע פעמיים למכון.
פעם אחת כדי שיאשרו לי את המידה ופעם שניה לאחר התקנת הצמיגים על מנת שיירשמו ברשיון?
MashberNafshi
20-12-22, 18:04
אם הרכב שלך מופיע בקבצים של הוראת הרישום של מת״ח או שהמידה מופיעה בקארדאטה, אזי הנך יכול להגיע עם הצמיגים במידה החדשה והרישום יתבצע מיידי.
אם קיימת מידה באתר מת״ח(הוראת רישום), אין כל צורך בבדיקה נוספת בקארדאטה.
*ע״פ הוראות הרישום (http://car.mot.gov.il/index.php?option=com_customproperties&view=show&task=show&Itemid=49&bind_to_section=5&bind_to_category=3&content_element=content&cp_calendar_year=&cp_manufacturing=&cp_text_search=focus&submit_search=%D7%97%D7%A4%D7%A9), מידה 205/55R16 מותרת בכל דגמי הפוקוס עד שנת 2016.
ברכבים משנת יצור 2006(כולל) יש להקפיד גם קוד עומס/מהירות.
האוטו שנת 2010
ואתה אומר שעפ"י הוראת הרישום המידה מותרת ולך אני מאמין.
מצד שני אף אחד לא מבטיח לי שזה מה שיגידו לי במכון. או במכון אחר.
ממש לא בא לי לזרוק לא מעט כסף על ארבעה צמיגים (אני לא אקנה סיניים אלא משהו איכותי שעולה לא מעט) ולבזבז זמן, ואחר כך להתעצבן - כנראה שלא תהיה ברירה אלא לבוא פעמיים למכון.
חבל שהמידע הזה לא נגיש לאזרחים באופן חופשי. אבל במדינת ישראל אנו חיים ואי אפשר לומר שאני לא יודע מראש שקיימת אפשרות שיטרטרו אותי. אולי אתבדה ויתברר שכמו שכתבת, בפועל זה באמת הליך פשוט?... הלוואי.
אעדכן בהמשך על החוויה.
בכל מקרה תודה.
קיצור אתה רוצה להגיע פעמיים
ושאף אחד לא ישכנע אותך אחרת
Sent from my iPhone using Tapatalk
דרור,
הכתיבה שלך חזקה, הקריאה קצת פחות...
משבר נפשי צירף קישור להוראות הרישום השונות של פורד פוקוס במשרד התחבורה. לכל הוראת רישום יש מספר.
תמצא מה הוראת הרישום שרשומה לך ברשיון, תוריד את הקובץ שלה ותראה מה כתוב. אם יש את מה שאתה רוצה, אתה יכול לחסוך את הביקור הראשון מהשניים במכון הרישוי האהוב עליך כל כך ...
MashberNafshi
20-12-22, 20:04
הוראת רישום המתאימה ל-10-0602 ול-10-0264 (http://car.mot.gov.il/ORIL/2010/3/10-0602.pdf)
הוראת רישום המתאימה ל-10-1357 (http://car.mot.gov.il/ORIL/2011/3/10-1357.pdf)
ביקרתי היום במכון, מצויד ברישיון רכב וטופס של תע"ר משנת 2003 עם מידות הצמיגים המאושרות והערה שהמידות תקפות גם לשנות ייצור קודמות.
הבחור במשרד בדק בקאר דטה - אין נתונים (סופה שנת 93), שלח אותי כיבינימאט. אחרי כמה דקות של ויכוח הועיל בטובו לשלוח אותי למנהל המכון.
מנהל המכון התחיל בצורה חיובית הבין שמדובר ברכב ישן וצריך להסתמך על המכתב של היצרן, אמר שאפנה אליו כשאני במסלול (חשב שאני מגיע לטסט) אבל כשביקשתי רק לשנות את המידה - הוא הטיל את הפצצה הבאה - לא ניתן לשנות למידות אינציות, רק למידות מילימטריות. אמר שאם אני רוצה לשנות לאחת המידות המילימטריות, אין בעיה. שינוי למידה אינצית - דרך משרד התחבורה. (נוהל חדש יחסית לטענתו)
למען הדורות הבאים - נראה שאם נתוני הרכב נמצאים בקארדטה זה תהליך ממש פשוט (ועוד מדובר במכון של נבלות, הופתעתי לטובה).
שינוי למידה אינצית - בעיה.
אשמח לשמוע כיצד נכון להתקדם (בעיקר אותך- "משבר נפשי ")
Yaron.nahum
21-12-22, 16:37
הם לא אוהבים לעשות את זה.
אני באתי עם רנגלר 2021 , אחרי החלפה לפי הוראת רישום ,
במכון אחד אמר אני לא יכול עכשיו עמוס (איזה 4-5 בוחנים ישבו בחדר שתו קפה )
תבוא ב "סוף כסלו תחילת נובמבר" (תירגום חופשי שלי למה שאמר )
הלכתי למכון אחר , חיפש הרבה סיבות למה לא לעשות את זה
אין קוד מהירות בהוראה , אין קוד עומס , אחרי שהראתי לו שורה אחרת בדף ,
נתרצה והסכים להסתכל על הגלגל שזאת המידה.
זה עולה רק 20 שח , אז הם כנראה לא רוצים לעשות את זה.
המסקנה שלי , תנסה מכון אחר.
MashberNafshi
22-12-22, 08:09
כפי שכבר הערתי, כשמגיעים למכון עם טופס מאת יבואן/יצרן מקומי על המכון לשלוח אותו לאיגוד המכונים לצורך אימות.
אין כל מניעה לרשום מידה אינצ׳ית, כל עוד היא מופיעה ברישום.
Snir (https://www.jeepolog.com/forums/member.php/20315-Snir), הנך יכול לנסות את מזלך במכון אחר או לחלופין למח׳ התקינה במת״ח.
* מחיר רישום שינוי במכון רישוי - 31 ש״ח.
geva dover
22-12-22, 18:54
אותי מעניינת השמועה שאומרת שבוחנים במכונים יכולים לבטל מידת צמיג רשומה ברישיון הרכב למידה מקורית קטנה יותר לפי שיקול דעתם.
לדוגמא הסופה שלי עם 33 לפחות 15 שנה כבר ( היו אצל אותם בעלים ועשתה טסט באותו המכון), אם היום אני אלך למכון אחר שלא מכיר אותי ואת הרכב הזה ספציפית האם הבוחן יכול לבטל לי את המידה הזו?
היו אנשים שאמרו לי שכן והיו כאלה שאמרו שלא
אותי מעניינת השמועה שאומרת שבוחנים במכונים יכולים לבטל מידת צמיג רשומה ברישיון הרכב למידה מקורית קטנה יותר לפי שיקול דעתם.
לדוגמא הסופה שלי עם 33 לפחות 15 שנה כבר ( היו אצל אותם בעלים ועשתה טסט באותו המכון), אם היום אני אלך למכון אחר שלא מכיר אותי ואת הרכב הזה ספציפית האם הבוחן יכול לבטל לי את המידה הזו?
היו אנשים שאמרו לי שכן והיו כאלה שאמרו שלאהיו בעבר שמועות, שבמשרד התחבורה הבינו שפעם היו מאעכרים ששינו מידות בהתאם להעברת מזומנים.
ואז החיליטו שבזמן טסט הבוחנים אמורים לאמת את המידה מול קאר דאטה ולעדכן.
שמועות כי שמעתי שזה קרה למישהו שמכיר מישהו שמכיר מישהו.
אז לא יודע לומר עד כמה זה נכון.
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
זה לא מה שהוא שאל.
כי להכשיל ודאי שהם יכולים.
הוא שאל אם הם יכולים לרשום מידה אחרת (קטנה)
הנך יכול לנסות את מזלך במכון אחר או לחלופין למח׳ התקינה במת״ח.
תודה
אנסה את מזלי במכון יותר סבלני
MashberNafshi
22-12-22, 20:06
לפסול - כן.
לרשום מידה אחרת - לא.
כל עוד אינך מחליף למידה אחרת חוקית, הבוחן אינו יכול להחליט בשבילך מאחר וקיימות מס׳ אפשרויות.
geva dover
22-12-22, 20:09
לפסול למרות שהמידה רשומה ברישיון הרכב (33/12.5/15)?
כן.
קרה לי אישית לפני לא מעט שנים.
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
geva dover
22-12-22, 20:57
טמטום טהור
כל פעם מחדש אני מופתע מחדש
boaz avrahami
23-12-22, 05:25
לפסול - כן.
לרשום מידה אחרת - לא.
כל עוד אינך מחליף למידה אחרת חוקית, הבוחן אינו יכול להחליט בשבילך מאחר וקיימות מס׳ אפשרויות.
בבקשה תרחיב מפני שאם אינני טועה הפעולה של הפסילה שולחת למעבדה וזה כבר יכול להתפתח לארוע הרבה יותר כואב מאשר רק שיורידו לבחור מידה. לא?
MashberNafshi
23-12-22, 06:17
אף אחד לא יכול להכריח אותך לגשת למעבדה(לבד מרשות הרישוי או אגף הרכב).
בעל רכב שרכבו נפסל במבחן התקופתי על מידת צמיגים שאינה מאושרת(על אף שרשומה ברשיון הרכב), יכול לבחור הכיצד לפעול:
1. להחליף למידה מאושרת
2. לחכות 30 ימים ולנסות מזלו במכון אחר
3. לפנות אל יבואן/יצרן מקומי לקבלת אישור
4. לפנות למח׳ תקינה באגף הרכב
במהלך שנותי, יצא לי לפסול מס׳ לא מבוטל של רכבים מסוגים שונים על מידות לא מאושרות.
הרוב בחרו לפעול לפי סעיפים 1-2, מיעוטם לפי 3(יש כאלו שצלחו - בעיקר ב.מ.וו ומרצדס) ואם זכרוני אינו מטעני, נתקלתי בשני מקרים לפי סעיף 4(שברולט קוואליר ויונדאי וולסטר MK2) אך להם אושר עקב טעות ברישומים.
שמעתי על סיקס או סופה אשר עבר מעבדה ונועל 32״(לא יודע אם זה אמת או סתם שמועה), כשהוא עובר שיפור(מתלים, בלמים, סרנים) לפי מפרט של תע״ר.
טמטום טהור
כל פעם מחדש אני מופתע מחדש
השילוב הנפיץ של טמטום + רוע במכוני הרישוי מציין בכל פעם שיא חדש.
סיקס/סופה מעולם לא התקיימו בשום אוטו-דאטה/קאר-דאטה
גם היצרן כבר לא קיים. עכשיו מי בדיוק ייתן לך מכתב ואישור חתומים ע"י היצרן?
ככה זה במדינה שהכל בה אסור ולכל נוד ממציאים עשרים תקנות ולכל בוחן נותנים כוח להשחית, ופתאום כל בוחן הוא מכשול שפסיקתו משנה מציאות ותעלה לך אלפי שקלים סתם כי ככה בא לו.
וזה מביא אותי למשפט שנכתב שם - "מכון של נבלות" - פחחח... כאן כבר כמעט נחנקתי. יש מכון שאינו של נבלות? יש במשרדי התחבורע והרישוי משרדים וחדרים ומסדרונות שלא מפוצצים בנבלות?.... קיים דבר כזה בכלל? קח עסקנים קטנים ועבדים חרופים ותכתיר אותם, ותקבל אכבר של נבלות.
אף אחד לא יכול להכריח אותך לגשת
שמעתי על סיקס או סופה אשר עבר מעבדה ונועל 32״(לא יודע אם זה אמת או סתם שמועה), כשהוא עובר שיפור(מתלים, בלמים, סרנים) לפי מפרט של תע״ר.
לא שמועה.
אני אישית ישבתי בכיסא ליד המהנדס של תע"ר כשהוא כתב את הנייר המורה מה צריך לבצע ומה לבדוק כדי לאשר צמיגים 33". במקרה אחד לסופה ובמקרה אחר לסיקס. את הנייר הזה קיבל כל בעלים של סירב / סופה שביקש לשנות.
אני גם חשבתי בחדר שלו כשהוא קיבל טלפון מאיזה דביל שאומר לו שמישהו זייף מסמך עם אישור שלו ל 33" בסופה והוא נתן לדביל להמשיך לדבר ובסוף אמר לו שזה לא זיוף.
אסף.
GodsFather
25-12-22, 16:19
ואיפה הנייר הזה עכשיו?
Sent from my HD1903 using Tapatalk
יש כאן כמה חברים שיש להם מסמך מקורי חתום.
אסף.
היו בעבר שמועות, שבמשרד התחבורה הבינו שפעם היו מאעכרים ששינו מידות בהתאם להעברת מזומנים.
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
"פעם היו מאכערים"....
אהבתי.
geva dover
25-12-22, 20:27
יש כאן כמה חברים שיש להם מסמך מקורי חתום.
אסף.
אם אתה מכיר מישהו שיש לו או שאתה משיג עותק שלו, אשמח.
אצלי בסופה רשום 33, לטענת הבעלים הקודמים הוא הכניס אותם לרישיון לפני 16 שנה והוא לא יודע איפה המסמך הזה כיום כי המוסך היה מעביר אותו טסט..
או
אם מישהו שיש לו מסמך כזה, אשמח לקבל עותק בפרטי
MashberNafshi
26-12-22, 06:20
שימו לב!
לכל מחזיקי המסמך:
אם בוחן יחליט לפסול אתכם על המידה ״החריגה״, גם אם אתם מצויידים במסמך, תצטרכו לאשר את אמיתותו מחדש דרך אגף הרכב.
boaz avrahami
26-12-22, 07:51
אם המהנדס חי רוצו עם עורך דין להחתים אותו על תצהיר לפני שיהיה מאוחר מדי…
GodsFather
26-12-22, 08:18
שימו לב!
לכל מחזיקי המסמך:
אם בוחן יחליט לפסול אתכם על המידה ״החריגה״, גם אם אתם מצויידים במסמך, תצטרכו לאשר את אמיתותו מחדש דרך אגף הרכב.איפה דרור שיעשה מהאמירה הזו מטעמים.
זה לא נתפס שפקיד גחמתי יכול להחליט לפסול מסמך חוקי של יצרן רכב.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
זה לא נתפס שפקיד גחמתי יכול להחליט לפסול מסמך חוקי של יצרן רכב.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
איפה כתוב שפוסל?
כתוב שידרש ברור.
שחר גרינברג
26-12-22, 08:35
ומול מי יברר?
לא קיים יצרן
מה שיוביל רוב הסיכויים לפסילת המסמך
Sent from my iPhone using Tapatalk
שחר גרינברג
26-12-22, 08:37
דבר אחד אני לא מבין
יש לך מסמך חוקי מיצרן הרכב שמאשר לסופה צמיגי 33
למה לא לפרסם אותו ?
למה לשמור רק לעצמך?
Sent from my iPhone using Tapatalk
דבר אחד אני לא מבין
יש לך מסמך חוקי מיצרן הרכב שמאשר לסופה צמיגי 33
למה לא לפרסם אותו ?
למה לשמור רק לעצמך?
Sent from my iPhone using Tapatalk
אולי כי המסמך הזה לא הופץ ע"י היצרן באופן גורף ופתוח שמתיר לכולם לעשות מה שבא להם.
אם אני זוכר טוב, עקרונית, גם 33 לא היה הגבול העליון. אפשר היה גם צמיג גדול יותר.
היה צורך לפנות למהנדס של תע"ר, הוא היה נותן רשימה של דברים ושינויים שצריך לבצע - שינוי יחסי העברה, ציריות מחוזקות, שדרוג לבלמים שינעלו את כל ארבעת הגלגלים וכו'.
ועם כל זה היו הולכים לטכניון לבדיקה
וכו' וכו'.
סה"כ קצת טרטור. זה תהליך שלוקח זמן ועולה כסף ובעיקר פרטני לרכב ספציפי, לא גורף.
שחר גרינברג
26-12-22, 10:34
דרור יש הרבה אנשים שמוכנים להיות ״מטורטרים״ כדי לאשר בצורה חוקית צמיגים במידות 33/35
הלוואי שבעוד רכבי שטח היבואן היה מאשר שינוי למידות ״גדולות״ בתנאי שהלקוח יבצע שיפורים למערכות הרכב
Sent from my iPhone using Tapatalk
איפה דרור שיעשה מהאמירה הזו מטעמים.
זה לא נתפס שפקיד גחמתי יכול להחליט לפסול מסמך חוקי של יצרן רכב.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
בישראל הכל נתפס והכל יכול לקרות.
כי שמטפסים על עצי הרגולציות, כבר קשה מאוד עד בלתי אפשרי לרדת.
"פקיד".... אהבתי. אנחנו מדברים על בוחן במכון רישוי, כן?...
אני לא מזלזל חלילה בתפקיד רב החשיבות הזה, שחורץ גורלות וגורם לנו להוצאות מיותרות של אלפי שקלים סתם ככה כשבא לו, אבל בחיאת. קצת פרופורציות.
וגם "פקיד" אמיתי במשרד ממשלתי?..... שזה ג'וב פוליטי שמוענק לעסקן מושחת עם שפתים שמתייבשות מרוב שקרים ועינים צרות וקטנות שמתרוצצות לצדדים, שכתר הונח על ראשו וכוח ניתן בידיו ועכשיו הוא פשוט נהנה להשתולל ולהתעלל. למה? כי הוא יכול והוסמך לכך רשמית.
גם הנחיות יצרן הרכב לא נחשבות מול גחמות האדונים רבי החשיבות האלה.
הנה, הוזכר כאן שהמדבקה המקורית על מרכב הרכב עם מידות הצמיגים שהיצרן בכבודו ובעצמו קבע ואישר, לא נחשבת אל מול איזה הוראת רישום של רשות הרישוי והפקידונים שלה.
ככה זה עם עודף רגולציה. כוח להשחית לפקידים ובוחנים שמוכרחים קצת לעשות שרירים כדי להצדיק את קיומם ואולי גם לקבל איזה שטר מקופל כדי שיואילו לחתום. שום דבר טוב לא יכול לצאת מהשיטה הזו.
- - - Updated - - -
דרור יש הרבה אנשים שמוכנים להיות ״מטורטרים״ כדי לאשר בצורה חוקית צמיגים במידות 33/35
הלוואי שבעוד רכבי שטח היבואן היה מאשר שינוי למידות ״גדולות״ בתנאי שהלקוח יבצע שיפורים למערכות הרכב
Sent from my iPhone using Tapatalk
אם אני לא טועה, האישור עד מידה 37' כולל.
אבל כמו שציינתי קודם, זה לא גורף אלא פרטני. היה צורך לעבור אצל המהנדס של היצרן כדי לקבל ממנו את המסמכים ורשימת השינויים הדרושים. המהנדס עדיין איתנו, בריא ובועט עד 120 (וגם איש נחמד) אבל היצרן כבר לא קיים, כך שאני לא יודע אם התהליך הזה עדיין אפשרי.
ומול מי יברר?
לא קיים יצרן
מה שיוביל רוב הסיכויים לפסילת המסמך
Sent from my iPhone using Tapatalk
לא יצרן.
תקרא שוב מה משברנפשי כתב.
שחר גרינברג
26-12-22, 11:52
דורון קראתי טוב מאוד
למי אתה חושב אגף הרכב יפנה?
איך הוא יאמת את המסמך?
Sent from my iPhone using Tapatalk
דורון קראתי טוב מאוד
למי אתה חושב אגף הרכב יפנה?
איך הוא יאמת את המסמך?
Sent from my iPhone using Tapatalk
אם(!) זה מסמך שאושר בעבר אז אמור להיות עותק.
היה משהו דומה בעבר לאישור מידה 31 כנגד מידה 205R16.
אתה לא יכול לאשר היום את המידה, אבל. אם בודקים ע״ס מה אושר לרכב בעבר, יש את המקור.
תודה
אנסה את מזלי במכון יותר סבלניעברתי 3 מכונים נוספים: אחד לא הסכים לשמוע אותי בכלל, השני שלח אותי להביא אישור ממעבדת רכב ובשלישי פגשתי מנהל מכון סבלני שאמר: תביא מחר את הרכב ונתקדם.
הבאתי את הרכב למחרת, הפקידה: מנהל המכון מגיע רק עוד כמה שעות. תסכול. לא מצליח לשכנע את הפקידה לכוון אותי לאדם הנכון, שעת בוקר, המכון מפוצץ. למזלי ניגשה לעזור לי מנהלת המשרד, התרוצצה אחרי הבוחנים בכל המכון עד שרב הבוחנים הואיל בטובו לבוא לראות את מידות הצמיגים, לא לפני שהעיר על כמה דברים אחרים ברכב (אולי לתחושה הטובה שלו?). חתם על הטופס המדובר עם מידות הרשיון של הסופה ומנהלת המשרד שלחה את הטופס עם הרשיון שלי למשרד התחבורה.
התקשרה אלי היום: "הם מבקשים אישור מהיבואן" (אימוגי דופק את הראש) מסביר לה שהרכב יוצר בארץ והיצרן כבר לא קיים. הבטיחה לשלוח להם שוב... נחיה ונראה.
בכנות - אני מבין למה המכונים לא רוצים להתעסק בזה. לחשוב שאחרי כל מה שהעברתי את המנהלת משרד המסכנה הזו אשלם לה 33 ש"ח בלבד...
המשך יבוא, אעדכן
תפנה למכשירי תנועה. אני חושב שאם מישהו יכול ורוצה לעזור - אתה תמצא אותו שם.
אסף.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.