צפייה בגרסה מלאה : (נערך) כמה להמתין אחרי החלפת טרמוסטט?
barak11047
13-12-22, 17:37
כמה זמן אם בכלל יש להמתין אחרי החלפת טרמוסטת ? [לחכות שהחומר איטום יתייבש?]
ויקטור?
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
מה שכתוב על השפורפרת.
אני מחכה 24 שעות.
בפרוג'קט פארם הוא הראה שבחלק מהמקרים אין הבדל.
ehudzeelim
13-12-22, 20:01
אני מחכה את הזמן שלוקח לי לסגור הכל למלא נוזל קירור ולהניע..
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
barak11047
13-12-22, 20:17
שמתי ויקטור הנעתי אי שום נזילות אממה חום המנוע נראה לי גבוה מדי141841141842
ברכב לא היה טרמוסטת מילאתי נוזל קרור מה אני מפספס?
את הסיבה שלשמה הרכב היה ללא טרמוסטט. מה מצב הרדיאטור?, מבלי להכיר את הרכב - התקנת בכיוון הנכון?
barak11047
13-12-22, 20:35
הרדיאטור נראה בסדר הטרמוסטת הורכב נכון
barak11047
13-12-22, 21:47
יש איך לנקות רדיאטור באמצעים ביתיים?
ehudzeelim
13-12-22, 21:54
אם לא היתה בעיה ברדיאטור לפני ההתקנה, אני לא חושב שהיא היתה מופיעה בגלל התקנת תרמוסטט. תרמוסטט פתוח ותקין- לא מגביל את הספיקה והקירור.
לא מכיר את המנוע אבל נשמע יותר כמו אוויר במערכת: אולי התרמוסטט לא נפתח כי נוזל לא מגיע אליו, או משאבת מים שמלאה באוויר במקום בנוזל קירור.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
barak11047
14-12-22, 04:56
זה השעון לפני התקנת טרמוסטת141843141844
barak11047
14-12-22, 07:48
קריאת תקלות הבוקר 12, 21, 17, 27, 55 ,יש קשר?
- - - Updated - - -
קריאת תקלות הבוקר 12, 21, 17, 27, 55 ,יש קשר?
אגב הצינורות והמנוע לא מרגישים רותחים
geva dover
14-12-22, 08:37
בדקת כיוון של המשאבת מים ( אם החלפת)?
יש מצב קיבלת אחד שמסתובבת בכיוון ההפוך
barak11047
14-12-22, 09:27
לא החלפתי משאבה ונראה שזרימת הנוזל תקינה והטרמוסטת תקין
אחרי עשרות מופעים בשרשור זה, אני חייב לכתוב את המשפט הבא:
טרמוסטט (או אולי תרמוסטט) אבל לא טרמוסטת....
barak11047
14-12-22, 12:20
צודק
barak11047
14-12-22, 14:15
אגב בהפעלת חימום ברכב חום המנוע יורע מעט
לא יודע איפה נעלמו כל מומחי הסופה, אני מעדיף שלא לענות על רכב שאני לא מכיר לעומק...
אני מניח שאת זה אתה מכיר:
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/3317-%D7%93%D7%A3-%D7%AA%D7%A7%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%9C-%D7%A1%D7%95%D7%A4%D7%94
האם ביצעת בדיקת קודים לפני ההחלפה?
אישית הייתי בודק אין מנקזים אוויר במערכת הזו (אם בכלל צריך) ואולי כן הייתי חוזר למצב שללא טרמוסטט בשביל לראות שינוי.
זה השעון לפני התקנת טרמוסטת141843141844
חום המנוע בתמונה השנייה נראה תקין, למה אתה חושב שהמנוע מתחמם?
אני חושב שזה תמונות הלפני.
barak11047
14-12-22, 16:22
שתי התמונות הם לפני התקנה
אתן לך, ברשותך, חכה במקום דגים.
ראשית - איזה טרמוסטט שמת, יש מספר סוגים.
שנית - אני גרוע בלתרגם בראש מפרנהיט לצלזיוס, ולצערי אני חושב בצלזיוסים. תתאמץ לכתוב את הטמפרטורה בצלזיוסים, לפני התקנה, אחרי התקנה, עם מנוע "חם" ועם מנוע קר.
שלישית - אכן, כפי שכתבו לך, ייתכן שהרדיאטור שלך סתום.
רביעית - יש בנעוצים , למעלה בפורום, רשימת קודי תקלות סופה, אני לא זוכר בעל פה מה זה כל קוד למעט 12 ו-55. נא צרף מה כל קוד, וננתח לך.
אחרי שיהיו כל הנתונים, אשמח לסייע.
שמתי ויקטור הנעתי אי שום נזילות אממה חום המנוע נראה לי גבוה מדי141841141842
ברכב לא היה טרמוסטת מילאתי נוזל קרור מה אני מפספס?
זה אחרי ההתקנה? זה לא סימן להתחממות. יש קו אדום ב240 פרנהייט. הוא מגיע לשם? התמונות זה אחרי שהתרמוסטט נפתח? אחרי נסיעה מאומצת?
barak11047
14-12-22, 17:31
זה אחרי התקנה בחנייה ללא נסיעה מאומצת כשאני נוסע החום עולה עוד קצת. זה מה ששמתי
141862
אם זה זה
https://www.summitracing.com/parts/cwa-83501426
אז טמפ פתיחה 195F שזה 90 מעלות
המד בתמונה של אחרי מראה 230 פרנהייט נניח, שזה 110 מעלות... בסרק- זה חם מידי/מאוד (לדעתי).
barak11047
15-12-22, 17:08
אז ככה היום פרקתי רדיאטור ולקחתי לניקוי, הוא היה מלא אבן, חזרתי לרכב הרכבתי את הרדיאטור ומילאתי נוזל קרור חדש, עשיתי נסיעת מבחן שכללה עליה לגולן וזה מה שהשעון מראה מעט למטה ומעט למעלה עליה או מישור צינורות המים אינם נפוחים ואינם רותחים מה אומרים המומחים תקין או שעלי לחשוד בחיישן חום מנוע?141878141879
geva dover
15-12-22, 17:10
זה המון אבןן, איזה מים היו שם?
210 פרנהייט זה סביב ה100 מעלות, קצת חם לטמפ הנוכחי בחוץ לטעמי
barak11047
15-12-22, 17:21
הצנרת של המים לא מרגישה בכלל כמו 110 מעלות לכן אני שואל על החיישן
תסתכל בספר רכב (קיים להורדה בספריית האתר) עד 103 צ׳ (217 פ׳) אתה בטווח התקין לגמרי
יש פה שרשור ישן של דרור על כל משוא חום המנוע בסופה
מציע לך לחפש אותו לעבור עליו
Sent from my iPhone using Tapatalk
חשוב ביותר במצב כזה של הרדיאטור לנקות גם את מחליף החום של החימום בקבינה.
הוא תורם הרבה לקירור המנוע ואנחנו נוטים להזניח אותו.
אסף.
זה השעון לפני התקנת טרמוסטת141843141844לא שמתי לב שמישהו דיבר על זה פה, אבל אני לא מצליח להבין בכלל איך קוראים את השעון הזה.
רואים בבירור שהוא לא לינארי.
בפועל- אי אפשר לדעת מה הטמפרטורה...
רק מרחק מקו אדום.
אני מבין רציונל של יצרן לשים כזה שעון (לא מאוד שונה מנורה, אלא אם לומדים את ההתנהגות שלו), אבל לעניות דעתי, קריאה מדויקת של טמפ' הוא לא נותן.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
ehudzeelim
15-12-22, 19:23
אני רק שאלה (של הדיוט)
אם הטמפרטורה לפני ואחרי ניקוי הרדיאטור היא אותה טמפרטורה כמעט (תגובה 6# ותגובה 26# של פות"ש)
האם מקור הבעיה הוא הרדיאטור?
ניקוי רדיאטור זה תמיד טוב, ועשוי לשפר בכמה מעלות את המצב,
אבל הבעיה הבסיסית שבגינה נפתח השרשור אינה הרדיאטור.
מכיוון שכבר נסעת ואף אימצת קצת את הרכב בעליות, והטמפרטורה נשארה סביב ה-225 פרנהייט, ולא המשיכה לטפס,
אני הייתי מהמר על ענייני חשמל/חיישנים/מגעים/שעונים
ולא על בעיה אמיתית
אבל זה רק הימור
כיוון שלא עשית מה שכתבתי, אחזור שוב ואדגיש:
ביצעת קיראת תקלות. חזרת עם מספרי קודים. בדוק שוב את מספרי הקודים, לך תפענח אותם ותחזור לכאן.
יש קשר ישיר בין הקודים למה שאתה מתאר.
צא ולמד!
barak11047
16-12-22, 08:08
אכן שמיל כנראה צודק קריאת תקלות מהבוקר
21 חיישן חמצן מקבל אות קבוע או מקוצר [אגב חיפשתי ולא מצאתי את החיישן]
22 מתח חיישן טמפרטורה גבוה או נמוך מהנדרש
איך מטפלים ב22 ?
מתקנים את 21.
אם חיישן חמצן דופק לך את השריפה, אתה אולי עובד על תערובת עניה. מה שמעלה לך את הטמפרטורה.
יש חיישן חמצן? ברוב הסופות החיישן במקור מבוטל ומקוצר בצמה.
אסף.
אין לי משהו חכם להוסיף, אלא רק לספר שאני מזדהה איתך. אצלי כחלק מהיישור קו החלפתי (כמעט) את כל מערכת הקירור וגם אצלי התחיל השיגעון של החום מנוע.
סבלנות ולשלול אחת אחת את הבעיות שהחברים מעלים כאן.
אגב, אני החלפתי את כל המערכת כי הבעלים הקודמים למשך 6 שנים לפחות השתמש במי ברז, נראה לפי הרדיאטור שלך שזה גם משהו שמישהו מקודמייך עשה. בזמנו הזהירו אותי שאחרי תקופה ממושכת עם מי ברז זה "מסוכן" לחזור לנוזל קירור כי עלולים להשתחרר כל מני חתיכות אבנית.
דבר נוסף שעזר לי בהתמודדות עם הבעיה זה התקנת חיישן חום דיגיטלי חיצוני (במקרה שלי ככה זיהיתי שהיוניט חום מנוע שהחלפתי סתם כחלק מהיישור קו - היה תקול והראה מדדים גבוהים לשווא, אבל זה רק היה חלק מהבעיות).
בהצלחה!
barak11047
16-12-22, 09:10
אני לא מצאתי חיישן חמצן
אכן שמיל כנראה צודק קריאת תקלות מהבוקר
21 חיישן חמצן מקבל אות קבוע או מקוצר [אגב חיפשתי ולא מצאתי את החיישן]
22 מתח חיישן טמפרטורה גבוה או נמוך מהנדרש
איך מטפלים ב22 ?
חישן חמצן זה החיישן על האגזוז. הוא זה שאחראי על הבקרה בחוג סגור של גזי הפליטה ובהתאם מתקן התערובת הנכנסת. ח]ש אותו על צינור הפליטה בערך 10 ס"מ מתחת לחיבור צינור הפליטה לסעפת.
חיישן הטמפרטורה הוא זה שביציאת משאבת המים, לא זה שעל הראש. בדוק מה המתח שהוא מקבל, וכנראה שהחיווט בינו לבין המחשב לא תקין. כי אין לו מתח משל עצמו, הוא מחובר לרגל 2 במחשב מצד אחד, ולאדמת חיישנים (רגל 3) מצד שני.
barak11047
16-12-22, 13:49
איך אני בודק את המתח שלו?
barak11047
17-12-22, 19:06
תודה שמיל
בהנחה שאין אצלי חיישן חמצן[לא מוצא אותו] האם אתם מכירים בעל מקצוע מומלץ בצפון להוספת חיישן? [אני מהגולן]
תעצור רגע, תנטח ותחשוב.
ברשותך:
כמה זמן הסופה אצלך? אם עט - כמה כבר נסעת עליה ומה היו הסימפטומים?
אם הרבה - האם היה שינוי בשלב מסויים, ואחרי מה הוא קרה?
האם יש לך שעון חום מיכאני?
האם יש לך קורא טמפרטורה דיגיטלי?
אמנם צריכת הדלק בחג סגור היא הרבה יוץר טובה, וגם הביצועים, אבל אם אסף אמר שיש לא מעט סופות שנוסעות בלי - הוא כנראה צודק.
לפני שאתה נכנס לסשן של הוצאות, כדאי להבין מה אתה הולך לשעות איתה בכלל בזמן הקרוה, ולתכנן הנושא גם כלכלית.
כשלעצמי, הייתי מתחיל בהרכבת שעון חום מיכאני ומזמין מדוד עלי קורא טמפרטורה דיגיטלי.
כשיהיו לך שני אלו, תוכל לדייק יותר בהגעה למסקנות.
וחוץ מזה - חפש מישהו אצלך בסביבה שיידע מה לחפש ואיפה, לפחות בעיניין החיישן על האגזוז. אני קצת רחוק לך, למרות שאם תגיע - אשמח להסתכל.
barak11047
17-12-22, 21:59
תודה על התשובה הארוכה שמיל
הסופה חדשה אצלי ומיועדת להיות רכב טיולים
אין לי לא שעון חום מכני ולא דיגיטלי
השינוי היחיד שהיה הוא שהרכב עבד ללא טרמוסטט קר מדי ועם טרמוסטט חם מדי אבל לא רותח
אני עדיין לא רץ לשפוך כסף אבל מכין את עצמי
תזמים לך כזה: https://he.aliexpress.com/item/1005004324158579.html?spm=a2g0o.productl ist.main.7.6c2a83sw83sw1I&algo_pvid=566c35ae-73f1-43b1-ac79-a8b79cdfed71&algo_exp_id=566c35ae-73f1-43b1-ac79-a8b79cdfed71-3&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%22120000303 44762022%22%7D&pdp_npi=2%40dis%21ILS%2142.07%2129.03%21 %21%21%21%21%402100b1a616713712608163555 d0753%2112000030344762022%21sea&curPageLogUid=Cp74epL61vRQ
(https://he.aliexpress.com/item/1005004324158579.html?spm=a2g0o.productl ist.main.7.6c2a83sw83sw1I&algo_pvid=566c35ae-73f1-43b1-ac79-a8b79cdfed71&algo_exp_id=566c35ae-73f1-43b1-ac79-a8b79cdfed71-3&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%22120000303 44762022%22%7D&pdp_npi=2%40dis%21ILS%2142.07%2129.03%21 %21%21%21%21%402100b1a616713712608163555 d0753%2112000030344762022%21sea&curPageLogUid=Cp74epL61vRQ)
הוא ישרת אותך נאמנה.
תקנה בארץ ותרכיב מד חום מיכאני על הרכב, ואחרי זה נדע בדיוק מה יש לה.
barak11047
19-12-22, 07:51
תודה
האם אפשר לאטום בית טרמוסטט ללא אטם רק עם חומר אטימה?
barak11047
25-12-22, 13:13
ובכן החלפתי היום את חיישן חום המנוע [זה שמחובר לשעון] והשעון לא עובר את ה185 מעלות פרנהייט מזגן או חימום שעון יציב
ובכן החלפתי היום את חיישן חום המנוע [זה שמחובר לשעון] והשעון לא עובר את ה185 מעלות פרנהייט מזגן או חימום שעון יציבהאם אתה יכול לסמן בשעון איפה זה הקריאה של 185 ואיך קבעת שזו הקריאה?
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
למה לא ללכת על חיישן חום דיגיטלי? אחד שאפשר לתכנת, זה נותן את האפשרות להוסיף זמזם התרעה מעל ערך מסויים, אפשר להתקין בצורה נסתרת.
לדוגמא:
https://www.aliexpress.com/item/1005004369633649.html?spm=a2g0o.productl ist.main.9.1ad35ef4c2IoUZ&algo_pvid=cf0f9971-fabf-4e8a-9945-add9c98407ab&aem_p4p_detail=2022122504420332673719446 5820001063959&algo_exp_id=cf0f9971-fabf-4e8a-9945-add9c98407ab-4&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%22120000291 99775603%22%7D&pdp_npi=2%40dis%21ILS%2142.31%2133.85%21 %21%21%21%21%402100bb6416719721232288490 d075a%2112000029199775603%21sea&curPageLogUid=e2RvnwLYjKM9&ad_pvid=20221225044203326737194465820001 063959_1&ad_pvid=20221225044203326737194465820001 063959_1
barak11047
25-12-22, 17:47
גם הדיגיטלי יגיע
החל ממודל 95' הסופות (כמו כל רכב) מחוייבות בממיר קטליטי, אז יהיה גם חיישן חמצן על האגזוז, קצת מתחת לחיבור שלו לסעפת הפליטה. לפחות ככה יצאו מתע"ר. אצלי (95') יש חיישן (תקין), גם בסופה הקודמת היה. כשהוא תקול, מתחילות כל מיני תופעות מוזרות. גם צריכת הדלק עולה וערכי זיהום אויר בבדיקת 4 גזים בטסט יהיו חריגים ביותר (לא שסופה כלשהי, גם עם ממיר וחיישן חדשים ומתאימים, מצליחה לעבור את מבחן זיהום האויר בטסטים.... אבל יש חריגה ויש חריגה....).
barak11047
25-12-22, 18:05
האם אתה יכול לסמן בשעון איפה זה הקריאה של 185 ואיך קבעת שזו הקריאה?
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
זו כמובן הערכה
אבל בשעון המחוג מעט מעל לקו שמתחת לקו האמצע [מקווה שאני ברור]
זו הערכה שלהבנתי אין לה שום ביסוס.
מה שאני טוען, וכתבתי את זה בתחילת השרשור, זה שבשעון כזה אי אפשר לדעת מה הטמפ' באמת. אפשר רק לדעת מיקום המחוג ביחס לקו האדום, בהנחה והחיישן תקין ותואם.
אני לא טוען שזה רע, אבל החלפת חיישן (שאתה לא באמת יודע אם ההתנגדות שלו תואמת את השעון), וניסיון לקרוא טמפ' מדויקת בשעון לא לינארי, זה ניחוש.
ניחוש שיכול גם להיות שגוי לגמרי ובטח לא ניתן להסתמך עליו בקריאת הטמפ'.
ההחלפה שביצעת, לדעתי נותנת לך שקט פסיכולוגי בלבד.
אם יש בעיה, עכשיו דאגת להחביא אותה.
אם אין בעיה, אין לך דרך לדעת.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
barak11047
25-12-22, 18:56
יש משהוא במה שאתה אומר. כשיגיע הטרמומטר הדיגיטלי שהזמנתי אמדוד ואוסיף גם שעון דיגיטלי עם זמזם
עד אז אסמוך על החיישן
barak11047
27-12-22, 12:46
תזמים לך כזה: https://he.aliexpress.com/item/1005004324158579.html?spm=a2g0o.productl ist.main.7.6c2a83sw83sw1I&algo_pvid=566c35ae-73f1-43b1-ac79-a8b79cdfed71&algo_exp_id=566c35ae-73f1-43b1-ac79-a8b79cdfed71-3&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%22120000303 44762022%22%7D&pdp_npi=2%40dis%21ILS%2142.07%2129.03%21 %21%21%21%21%402100b1a616713712608163555 d0753%2112000030344762022%21sea&curPageLogUid=Cp74epL61vRQ
(https://he.aliexpress.com/item/1005004324158579.html?spm=a2g0o.productl ist.main.7.6c2a83sw83sw1I&algo_pvid=566c35ae-73f1-43b1-ac79-a8b79cdfed71&algo_exp_id=566c35ae-73f1-43b1-ac79-a8b79cdfed71-3&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%22120000303 44762022%22%7D&pdp_npi=2%40dis%21ILS%2142.07%2129.03%21 %21%21%21%21%402100b1a616713712608163555 d0753%2112000030344762022%21sea&curPageLogUid=Cp74epL61vRQ)
הוא ישרת אותך נאמנה.
תקנה בארץ ותרכיב מד חום מיכאני על הרכב, ואחרי זה נדע בדיוק מה יש לה.
הזמנתי הגיע, הקריאה שהוא נותן זהה עד כמה שאפשר לדעת לשעון החום של הרכב
הזמנתי הגיע, הקריאה שהוא נותן זהה עד כמה שאפשר לדעת לשעון החום של הרכב
לאיפה כיוונת את הלייזר?
ומה הכוונה עד כמה שאשפר? מה הערכים שקיבלת?
Sent from my iPhone using Tapatalk
barak11047
27-12-22, 18:39
איפה שנכנס החיישן של השעון גם לבית תרמוסטט 85-95 צלזיוס 185-200 פרנהייט
barak11047
02-01-23, 06:37
עם מד מתח בסויץ פתוח
נמדד ומקבל 4.8-4.9
עד כמה שראני זוכר זה צריך להיות 5V. ניחא.
barak11047
05-01-23, 12:32
תזמים לך כזה: https://he.aliexpress.com/item/1005004324158579.html?spm=a2g0o.productl ist.main.7.6c2a83sw83sw1I&algo_pvid=566c35ae-73f1-43b1-ac79-a8b79cdfed71&algo_exp_id=566c35ae-73f1-43b1-ac79-a8b79cdfed71-3&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%22120000303 44762022%22%7D&pdp_npi=2%40dis%21ILS%2142.07%2129.03%21 %21%21%21%21%402100b1a616713712608163555 d0753%2112000030344762022%21sea&curPageLogUid=Cp74epL61vRQ
(https://he.aliexpress.com/item/1005004324158579.html?spm=a2g0o.productl ist.main.7.6c2a83sw83sw1I&algo_pvid=566c35ae-73f1-43b1-ac79-a8b79cdfed71&algo_exp_id=566c35ae-73f1-43b1-ac79-a8b79cdfed71-3&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%22120000303 44762022%22%7D&pdp_npi=2%40dis%21ILS%2142.07%2129.03%21 %21%21%21%21%402100b1a616713712608163555 d0753%2112000030344762022%21sea&curPageLogUid=Cp74epL61vRQ)
הוא ישרת אותך נאמנה.
תקנה בארץ ותרכיב מד חום מיכאני על הרכב, ואחרי זה נדע בדיוק מה יש לה.
הזמנתי בקר טמפרטורה דיגיטלי היכן מומלץ למקם את הרגש שלו?
geva dover
05-01-23, 12:41
רגש אחד? 2?3?
אם מדובר רק על המנוע, עדיף אחד על האזור של הטרמוסטט/ כניסת מים לרדיאטור ואחד על הבורג האחורי של הראש( האזור הכי חם במנוע)
Sent from my SM-G988B using Tapatalk
קטונתי מלייעץ בתחום אבל אספר מה הנחה אותי ומה עשיתי.
המטרה, התראה קולית במקרה של התחממות.
חברים עם מכוניות כביש עתירות בסוסים ושינויים הסבירו לי שהדרך שלהם לזהות היא להסתכל על שעון טמפ' גזי הפליטה.
אני חיברתי את החיישן על בורג שמחבר את הסעפת לראשמנוע, בחרתי בפנימי ביותר שהכי פחות מושפע מהסביבה.
ברור לי שזו איננה קריאה מדוייקת אבל הנק מוצא שלי היתה שעון טמפ' מקורי תקין וכך גם מערכת הקירור.
לאחר שהכרתי מה הקריאה בנורמה של החיישן החיצוני.. כיילתי אותו להתריע ב2 מעלות מעל.
אחרי הטיול החם הראשון בו גם היתה זחילת סלעים .. כיילתי אותו 2מעלות מעל.
לא אומר שזו הדרךהנכונה.. פשוט ככה אני בחרתי למקם ולכייל את ההתראה.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
barak11047
05-01-23, 13:38
רגש אחד? 2?3?
אם מדובר רק על המנוע, עדיף אחד על האזור של הטרמוסטט/ כניסת מים לרדיאטור ואחד על הבורג האחורי של הראש( האזור הכי חם במנוע)
Sent from my SM-G988B using Tapatalk
שני רגשים
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.